is dat iets uit twente??quote:Op maandag 31 mei 2004 22:53 schreef _Denker het volgende:
Waterfiets: bak met patat, mayo en currie eroverheen, samen met uitjes en twee frikandellen.
Het heeft wel iets weg van een waterfiets.
Zaterdag/zondagnacht heerlijk om te eten bij de turk om de hoek![]()
Ga in Duitsland maar eens een frikandel bestellen....quote:Op maandag 31 mei 2004 22:29 schreef Troetel het volgende:
[..]
Bestaan er zulke mensen...![]()
Bij ons noemen ze dat een catamaranquote:Op maandag 31 mei 2004 22:53 schreef _Denker het volgende:
Waterfiets: bak met patat, mayo en currie eroverheen, samen met uitjes en twee frikandellen.
Doe er mij ook maar eentje. Een patatje met dus.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:59 schreef SwOoSh het volgende:
IK GA NU FRITUREN DOOR DIT TOPIC!!!![]()
komt eraanquote:Op maandag 31 mei 2004 22:59 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Doe er mij ook maar eentje. Een patatje met dus.
Kan ook wel iets uit de Grotestraat Zuid zijnquote:Op maandag 31 mei 2004 22:56 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
is dat iets uit twente??
want ik acht mezelf toch wel een redelijke frietkenner, maar daar heeft ondergetekende nog nooit van gehoord
Dan is het patat frites en niet friet, want dat slaat dan nog minder ergens op dan dat je alleen patat zegt.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:07 schreef Marinus het volgende:
Het is friet, patat is een aardappel, patat frites is gefrituurde aardappel. Dat wij nederlands nou alles moeten verkrachten en het patat noemen..
Het is ook beter om "verdorie" te zeggen dan "godverdomme", maar ja, het laatste ligt nou eenmaal beter in de mond.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:07 schreef Marinus het volgende:
Het is friet, patat is een aardappel, patat frites is gefrituurde aardappel. Dat wij nederlands nou alles moeten verkrachten en het patat noemen..
Patat frites is ook beter ja, helemaal mee eensquote:Op maandag 31 mei 2004 23:10 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dan is het patat frites en niet friet, want dat slaat dan nog minder ergens op dan dat je alleen patat zegt.
Katrina uit Shadows of Darkness!!quote:Op maandag 31 mei 2004 23:10 schreef daReaper het volgende:
[..]
quote:Op maandag 31 mei 2004 23:39 schreef Marinus het volgende:
[..]
Katrina uit Shadows of Darkness!!![]()
tis Wijlenquote:Op maandag 31 mei 2004 23:51 schreef DIGIT_ het volgende:
Weet nog goed dat een ( mijn weilen) oom ooit voorstelde om patat te gaan halen.
Als minilimbo wist ik bij god niet wat er bedoeld werd stemde dus daar totaal niet mee in;... totdat mijn moeder voorstelde om pommes frites te gaan halen.
Was als een kind zo blij dat dankzij mij het hele menu gewijzigd was, wist ik veel?
Ik vind Friet eigenlijk beschaafder klinken dan Patat, patat klinkt zo boers.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:07 schreef Marinus het volgende:
Die klemtoon op de laatste lettergreep. Net alsof je het woord uitspuugt: paTATquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:36 schreef HarryH het volgende:
Ik vind Friet eigenlijk beschaafder klinken dan Patat, patat klinkt zo boers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |