Wat vinden jullie en hoe oud waren jullie bij de eerste???
Zelf zou ik er niet aan moeten denken (ben 24), denk sowieso niet dat ik ooit kinderen wil, ik hou van een vrij leven met zo min mogelijk verantwoordelijkheden.
Hoe oud is je vriend?
Ik denk dat leeftijd geen goede maatstaf is.
Hebben jullie ene stabiel inkomen ? Een eigen huis ?
Wonen jullie al een tijdje samen ( en zijn jullie dus in ieder geval door de eerst 1,5 jaar heen ? Dit jaar is namelijk vaak een soort " pest elkaar weg jaar " )
WILLEN jullie het beiden graag ?
Zijn jullie je ervan bewust dat het geen konijn is die je als je er genoeg van hebt aan je buurmeisje geeft...
Dan denk ik dat er geen reden is om te " wachten ".
hoe regelen jullie het..
willen jullie getrouwd zijn of alleen samenwonend ?
Als je getrouwd wil zijn. regel dat eerst dan even...
als je samenwonend wil zijn.. zorg dan dat je weet hoe het wettelijk geregeld is.
( je partner moet TIJDENS de zwangerschap het kindje erkennen.. JIJ moet mee.. achternaam keuze moet gemaakt worden.. JIJ moet tekenen... anderds mag je mannetje de baby niet eens aangeven na de geboorte.. daarna moeten jullie sámen naar de kantonrechter en kan jij toestemming geven voor " gezamelijke zeggenschap "... etc etc..
even kijken dus in welke volgorde je het wil áls je definitief voor JA gaat )
Ik ben er pas op mijn 35ste aan begonnen omdat ik ze uiteindelijk
wel graag wilde, maar straks (als ze 20 zijn) niet al te bejaard wil zijn.
Eerder was ik er eerlijk gezegd nog niet aan toe.
Als Brian 20 is ben ik 39 jaar.
( mijn man overigens 8 jaartjes ouder )
quote:We gaan in december samenwonen. Ik heb een vaste baan van nu nog 40 uur. Mijn vriend gaat nog naar school vandaar dat we nog een jaartje wachten. En we willen allebei heel graag. maar het wachten is eerst op het samenwonen. En als hij strax klaar is met school wil ik minder gaan werken en de beide oma's willen een dag in de week oppassen dus das al geen probleem.
Op woensdag 6 augustus 2003 16:30 schreef Mirage het volgende:
Ik was 19 toen ik mijn zoontje Brian kreeg.
Nu ben ik 24 en heb 13 dagen terug mijn 2e kindje Merlyn gekregen.Ik denk dat leeftijd geen goede maatstaf is.
Hebben jullie ene stabiel inkomen ? Een eigen huis ?
Wonen jullie al een tijdje samen ( en zijn jullie dus in ieder geval door de eerst 1,5 jaar heen ? Dit jaar is namelijk vaak een soort " pest elkaar weg jaar " )
WILLEN jullie het beiden graag ?
Zijn jullie je ervan bewust dat het geen konijn is die je als je er genoeg van hebt aan je buurmeisje geeft...
Dan denk ik dat er geen reden is om te " wachten ".
Ik ben gewoon heel bang voor de reacties van mensen. Dat ze gaan denken van. Ja hoor heb je weer zo'n ongelukje.
Vooral van mensen die mijn familie kennen (ik heb een nichtje van 19 met een zoontje van 3).
Ik moet me er nix van aantrekken maar die reacties van mensen is soms moeilijk!!!
Al zouden ze ervan uitgaan dat het een " ongelukje " zou zijn.... júist dan zijn ze gigantisch achterlijk wanneer ze geen respect voor je hebben.
je bewijst dan toch maar mooi dat jullie de verantwoordelijheid nemen en serieus bezig zijn.
Daarnaast.. ikzelf vind 23 een heel goede leeftijd.
Zeker als je bedenkt dat het ene paar jaar kan duren eer je zwanger raakt.
Lukt het meteen behoor je gewoon tot the lucky ones !
ik begrijp trouwens niet waarom je je met anderen bezig houdt als jullie zo een belangrijke beslissing voor JULLIE ZELF aan het nemen zijn.. als je op een dergelijk niveau bent beland dan doet de rest er toch helemaal niet meer toe ?
maar reken maar dat ik trots op mijn buik én mijn prinsje was en ben !!
quote:Ik heb de reacties op de zwangerschap van mijn nichtje mee gemaakt en die waren niet al te vrolijk. Mijn achterneefje is nu 3 en je wilt niet weten hoe vaak mensen tegen hem (als geintje maar blijft lullig) zeggen: Ja jij bent een klein ongelukje. Das niet leuk. Zoiets wil ik mijn kind niet aandoen. Is toch zielig voor het kind en van die mensen!!!!!!!!
[b]
ik begrijp trouwens niet waarom je je met anderen bezig houdt als jullie zo een belangrijke beslissing voor JULLIE ZELF aan het nemen zijn.. als je op een dergelijk niveau bent beland dan doet de rest er toch helemaal niet meer toe ?
quote:Sorry, maar dan vind ik die mensen erg onverantwoordelijk bezig !
Op woensdag 6 augustus 2003 17:03 schreef Mysterygirl het volgende:[..]
Ik heb de reacties op de zwangerschap van mijn nichtje mee gemaakt en die waren niet al te vrolijk. Mijn achterneefje is nu 3 en je wilt niet weten hoe vaak mensen tegen hem (als geintje maar blijft lullig) zeggen: Ja jij bent een klein ongelukje. Das niet leuk. Zoiets wil ik mijn kind niet aandoen. Is toch zielig voor het kind en van die mensen!!!!!!!!
Het probleem in dit geval ligt niet bij het krijgen van eenkindje op jonge leeftijd, maar bij disrespect van anderen.
Verschuif het probleem niet.
Daarnaast is 15 jaar heeeel wat anders dan 23.
[Dit bericht is gewijzigd door RedheadBitch op 06-08-2003 22:40]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |