abonnement Unibet Coolblue
pi_19533276
Is dat leuk? Wie heeft er ervaring mee? Ik zit er over na te denken om te gaan interrailen, waarheen weet ik nog niet. Maar wil wat van Europa zien, en om te kijken of het interrailen me bevalt wil ik waarschijnlijk de Benelux en Frankrijk gaan bezoeken. Maar nu zit ik een beetje met het dilemma; alleen of met éen of meerdere personen?

Als je alleen gaat heb je (denk ik) het voordeel dat je zelf kunt beslissen hoe je het allemaal gaat doen. Maar je bent wel alleen, dus niemand echt om je heen en dus is er de kans dat je je een beetje 'alleen' gaat voelen. Met andere mensen (vrienden) heb je misschien wat meer gezelligheid maar kun je je weer gaan irriteren aan elkaar.

Zoals ik al vroeg, wie heeft hier ervaring mee of ideeėn over?
pi_19533477
Volgens mij best goed te doen!
Kijk ook even in de andere interrail topics: http://forum.fok.nl//fok/(...)ber=&order=relevance

En ik denk dat we hiervoor ook even een mergeactie op touw gaan zetten!
pi_19533538
Heej, ik heb in die topics gelezen ja. Maar daar gaat het niet echt over het įlleen reizen. Misschien is het ook meer de vraag, įlleen op vakantie.. is dat leuk. En wat voor types doen dit?
  maandag 31 mei 2004 @ 16:26:35 #4
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_19537672
Wat voor types mensen? Mensen die gewoon opeens zin hebben om te gaan reizen. Mensen die het leuk vinden om in het buitenland contacten te leggen.
Het zijn echt niet alleen sociaal contact gestoorden als je dat denkt.

Het is juist avontuurlijk om er in je eentje op uit te gaan. Je stept sneller op de mensen af. Maakt praatjes, doet dingen.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_19537827
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:40 schreef skiczukie het volgende:
Heej, ik heb in die topics gelezen ja. Maar daar gaat het niet echt over het įlleen reizen. Misschien is het ook meer de vraag, įlleen op vakantie.. is dat leuk. En wat voor types doen dit?
Kijk dan ff naar deze topics
http://forum.fok.nl//fok/(...)evance&fora%5B%5D=29
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19541023
Als het je bedoeling is om met anderen in contact te komen met andere reizigers om bijvoorbeeld samen verder te reizen, dan zou ik naar de Europe hoofdsteden gaan, en dan in het bijzonder in hostels te gaan zitten. Dan weet je bijna zeker dat je in contect komt met anderen, want dat gaat gewoon erg snel dan. Je moet natuurlijk wel een beetje sociaal ingesteld zijn, maar het gaat gewoon sneller dan in het dagelijkse sleurende leven.

Buiten de hoofdsteden komen meestal minder toeristen, maar ook alleen reizen an sich is best leuk! Je wordt minder moe van het wachten op de ander, en kans op ruzie is er ook niet!

Ook qua veiligheid is het gewoon prima te doen om alleen te interrailen. Het is niet veiliger of onveiliger dan met andere manieren van reizen, voor alles geld dat je altijd op je hoede met zijn voor jatterij en oplichting en alles.
pi_19573295
ik heb ook niet echt een talenknobbel.. Engels lezen, verstaan en denken lukt me goed, spreken sla ik een beetje dcht.. Is dat een probleem? Het lukt me vast wel om engels te praten, alleen niet snel en vraag me af of de fransen wel een beetje geduld hebben..
pi_19573504
Vriendelijk glimlachen en altijd weten hoe je verteld in de lokale taal dat je de taal niet zo goed beheerst.
En de meeste mensen zijn redelijk geduldig hoor. Zeker als ze op reis zijn!
pi_19575374
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:46 schreef Liejannuh het volgende:
Vriendelijk glimlachen en altijd weten hoe je verteld in de lokale taal dat je de taal niet zo goed beheerst.
En de meeste mensen zijn redelijk geduldig hoor. Zeker als ze op reis zijn!
Kee dank je voor de tip
pi_19623556
Ik weet nof steeds niet of ik alleen ga of met éen ander persoon. Wrom is niemand enthousiast als ik het plan vertel, durven ze niet ofzo.. Nietz?
pi_19630261
Interrailen naar Belgie en andere buurlanden is naar verhouding erg duur. Kun je beter kijken naar een Benelux tour kaart ofzo.
Interrail / of wat ever zerfkaart is wel geweldig om te doen; Je hebt de vrijheid om verder te trekken van plaats en dorp naar gehucht. Bevalt het niet, dan stap je weer op de trein. Daar kan een all-in vliegvakantie naar zonnig strand niet aan tippen (zit je de hele dag op hetzelfde strand met dezelfde maloten die alleen maar geinteresseerd zijn in de hotel service en eten en vooral zuipen).
  zaterdag 5 juni 2004 @ 20:21:41 #12
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_19668404
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 20:14 schreef skiczukie het volgende:
Ik weet nof steeds niet of ik alleen ga of met éen ander persoon. Wrom is niemand enthousiast als ik het plan vertel, durven ze niet ofzo.. Nietz?
Veel mensen vinden alleen reizen niet zo leuk of eng. Anderen vinden het juist weer heerlijk. Ik blij dat mensen verschillen.
Maar ik hoor hetzelfde van mijn vrienden, de een vind het tof de ander vraagt of ik dat niet eng en saai vind helemaal alleen.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')