Inderdaad. Bovendien weet Lupin pas op het laatst dat Sirius aan de goede kant staat.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:52 schreef Offy het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen dat Lupin Sirius geholpen heeft om binnen te komen? Sirius wist zelf de geheime gangen te vinden (van vroeger). Lupin wist inderdaad eerst niet dat Peter nog leefde, maar Sirius wel
Juistemquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:15 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien weet Lupin pas op het laatst dat Sirius aan de goede kant staat.
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen die het boek niet gelezen hebben dat soort dingen niet begrijpen, want het wordt gewoon absoluut niet duidelijk genoeg uitgelegd.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:25 schreef Offy het volgende:
[..]
JuistemLupin kwam er pas achter dat Peter nog leefde (en dat het hele verhaal dus niet klopte), toen Harry hem vertelde dat hij Peter op de kaart had zien lopen.
Heerlijk, hoe al die puzzelstukjes in elkaar vallen
Niet alleen wordt er te weinig uitgelegd, er zijn ook hele hoofdstukken van de aardbodem verdwenen. (maarjah, als ze het hele boek + uitleg zouden nemen, zou de film 8 uur duren ofzoquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen die het boek niet gelezen hebben dat soort dingen niet begrijpen, want het wordt gewoon absoluut niet duidelijk genoeg uitgelegd.
Jammer. Heel erg jammer.
Niet alleen zijn er hele hoofdstukken van de aardbodem verdwenen, er zijn ook hele nieuwe dingen uit de lucht komen vallen!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:37 schreef Offy het volgende:
[..]
Niet alleen wordt er te weinig uitgelegd, er zijn ook hele hoofdstukken van de aardbodem verdwenen. (maarjah, als ze het hele boek + uitleg zouden nemen, zou de film 8 uur duren ofzo)
Ja, die hoofden in de collectebus? Wat is daar de bedoeling van? Voor zover ik me kon herinneren kwamen zij niet in het boek voor...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:40 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Niet alleen zijn er hele hoofdstukken van de aardbodem verdwenen, er zijn ook hele nieuwe dingen uit de lucht komen vallen!
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:45 schreef Offy het volgende:
[..]
Ja, die hoofden in de collectebus? Wat is daar de bedoeling van? Voor zover ik me kon herinneren kwamen zij niet in het boek voor...
Noujah, dit is volgens mij gewoon omdat Sirius geen toverstok heeft?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:04 schreef Biancavia het volgende:Sirius zit gevangen achter tralies op die hoge toren. Hij kan er niet uit, maar Hermelien roept even "Bombarda" of zoiets, en de tralies gaan open.
Ah ja, dat kan.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:09 schreef Offy het volgende:
[..]
Noujah, dit is volgens mij gewoon omdat Sirius geen toverstok heeft?
quote:Maar voor de rest heb je echt gelijk. Nog eentje: de nieuwe bezemsteel van Harry. Waarom hebben ze die er pas op het einde ingegooid? En waarom weten ze dan wél meteen van wie hij is?
Ja, okay...Maar in het boek gaat het dus totáál anders...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ah ja, dat kan.
[..]
Nou, omdat het een mooie einde zou zijn ofzo. En ze weten dat hij van Sirius is, omdat er een veer van Buckbeak bij zit.
Inderdaad! Iedereen zat een beetje om die kikkers te lachen, en ik dacht: ohnee...wat is dit nu weer??quote:Ow wacht deze vergeten:Waar komt dat koortje nou weer vandaan???
In het boek dacht Lupin juist dat Harry Voldemort níet aan zou kunnen (en dat de rest van de klas een beroerte zou krijgen), dus liet hij Harry niet aan de beurt. Nu wel. Terwijl hij wél zegt dat hij dacht dat Voldemort er zou staan.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgens mij interpreteer je dat verkeerd. Hij had verwacht dat de Boggart in Voldemort zou veranderen... en hij had daar waarschijnlijk een antwoord op klaar, en verwacht dat Harry de Voldemort-Boggart wel aan zou kunnen. Toen de Boggart echter in een Dementor veranderde, wist Lupin niet wat hij er mee aan moest... en merkte hij dat Harry het er te moeilijk mee had.
[..]
Ook hier weer: als het in het boek kan, waarom in de film dan niet?quote:Ik weet het niet... misschien omdat ze met z'n drieën teveel aandacht zouden trekken... en met z'n drieën die kamer binnensluipen onder de Invisibility Cloak wordt ook vrij krap. Het was een makkelijke manier om een aantal film-problemen op te lossen.
[..]
Tjah, dat is wel wat ze zeggen he?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:31 schreef Mikkie het volgende:
Een boek verfilmen is niet makkelijk ofzo
Ik had ook niet door dat de beukwilg de seizoenen aangaf. Ik snapte al niet waarom ze steeds in vrijetijdskleren rondliepen, terwijl ze les hadden. Voor me gevoel speelde het hele verhaal zich in een week af, i.p.v. een heel schooljaar...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:11 schreef femmerink het volgende:
En dan het aantal lessen. Volgens mij hebben ze er welgeteld 3 gevolgd. Zo'n film moet over een schooljaar gaan :S. Maar het is dus zo dat die beukwilg de seizoenen aangaf? Als je zou zeggen dat deze film een week duurde zou je het zo ook geloven :p.
Ik heb het boek best lang geleden voor het laatst gelezen, dus ik zou de passages die niet in de film gebeuren ook niet zo 1,2,3 niet meer weten, maar goed. De film had inderdaad een beetje chaos over zich. Dat had ik meteen al door in de eerste paar scenes.. Mensen ratelen hun tekst er in no-time uit, lijkt het wel, en dat ging de hele film, in vlagen, door. Dat gevoel kreeg ik erbij. Alsof ze niet echt de tijd hadden genomen om hetgeen dat er gebeurde ook goed te vertellen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:04 schreef Patvs het volgende:
Ik vond de film waardeloos. (vergeleken met de eerdere twee delen) De film was niet spannend. Niet grappig. (Ron Weasley had wel een grap mogen maken!) Daarbij was het overduidelijk merkbaar dat er HEEL VEEL is weggelaten. Er zit totaal geen structuur meer in het verhaal. (een PROBLEEM dat ze in de tweede film juist hadden OPGELOST)
-Waarom ontsnapt Sirius Black uit Azkaban? Wat wil hij van Peter Pettigrew. Maar waarom ontkomt Peter Pettigrew dan??
-Professor Lupin is een weerwolf, maar wie is die andere wolf dan?
-Waarom moeten Harry en Hermione terug in de tijd? Om Sirius Black vrij te laten? (dat konden ze toch ook doen zonder terug in de tijd te gaan?)
-Wat is er gebeurt met Gilderoy Lockhart [Kenneth Branagh] uit deel 2?
Dat ze zichzelf ziet klopt, maar als zij zichzelf voor het eerst ziet dan is ze al een keer terug in de tijd geweest. Ach, kijk het nog maar eens, er klopt geen hol van.quote:Ja, dat is iets daar kun je eindeloos over door ouwehoeren, net als bij de Back to the Future films.
Hermelien kijkt toch op een gegeven moment ook achterom en zegt dan dat ze dacht dat ze wat zag. Dus ze waren er de eerste keer al wel. zeg maar.
Fijn dat ze dat ook in de film hebben laten zien... Het kwam nu echt uit de lucht vallen, erg rommelig.quote:De familie Wemel heeft een geldprijs gewonnen in de loterij. Van dat geld zijn ze naar Egypte gegaan. Daar is een foto van de hele familie gemaakt inclusief de rat van Ron. Deze foto stond in de krant, Sirius heeft die krant gelezen in Azkaban, zag die foto en dus Schurfie de rat en herkende gelijk dat dat Peter Pettigrew is.
Ik herinner me dat Sneep zei dat Lupin Sirius hielp. Dat heb ik blijkbaar door de war gehaald. Erg rommelige scenè, waar te veel te gelijk gebeurd.quote:Waarom denkt iedereen dat Lupin Sirius geholpen heeft om binnen te komen? Sirius wist zelf de geheime gangen te vinden (van vroeger). Lupin wist inderdaad eerst niet dat Peter nog leefde, maar Sirius wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |