abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19650743
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 21:52 schreef Offy het volgende:

[..]

Waarom denkt iedereen dat Lupin Sirius geholpen heeft om binnen te komen? Sirius wist zelf de geheime gangen te vinden (van vroeger). Lupin wist inderdaad eerst niet dat Peter nog leefde, maar Sirius wel
Inderdaad. Bovendien weet Lupin pas op het laatst dat Sirius aan de goede kant staat.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 22:25:40 #127
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19651005
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:15 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Inderdaad. Bovendien weet Lupin pas op het laatst dat Sirius aan de goede kant staat.
Juistem Lupin kwam er pas achter dat Peter nog leefde (en dat het hele verhaal dus niet klopte), toen Harry hem vertelde dat hij Peter op de kaart had zien lopen.

Heerlijk, hoe al die puzzelstukjes in elkaar vallen
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_19651140
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:25 schreef Offy het volgende:

[..]

Juistem Lupin kwam er pas achter dat Peter nog leefde (en dat het hele verhaal dus niet klopte), toen Harry hem vertelde dat hij Peter op de kaart had zien lopen.

Heerlijk, hoe al die puzzelstukjes in elkaar vallen
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen die het boek niet gelezen hebben dat soort dingen niet begrijpen, want het wordt gewoon absoluut niet duidelijk genoeg uitgelegd.
Jammer. Heel erg jammer.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 22:37:14 #129
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19651281
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:31 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen die het boek niet gelezen hebben dat soort dingen niet begrijpen, want het wordt gewoon absoluut niet duidelijk genoeg uitgelegd.
Jammer. Heel erg jammer.
Niet alleen wordt er te weinig uitgelegd, er zijn ook hele hoofdstukken van de aardbodem verdwenen. (maarjah, als ze het hele boek + uitleg zouden nemen, zou de film 8 uur duren ofzo )
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_19651337
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:37 schreef Offy het volgende:

[..]

Niet alleen wordt er te weinig uitgelegd, er zijn ook hele hoofdstukken van de aardbodem verdwenen. (maarjah, als ze het hele boek + uitleg zouden nemen, zou de film 8 uur duren ofzo )
Niet alleen zijn er hele hoofdstukken van de aardbodem verdwenen, er zijn ook hele nieuwe dingen uit de lucht komen vallen!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 22:45:38 #131
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19651481
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:40 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Niet alleen zijn er hele hoofdstukken van de aardbodem verdwenen, er zijn ook hele nieuwe dingen uit de lucht komen vallen!
Ja, die hoofden in de collectebus? Wat is daar de bedoeling van? Voor zover ik me kon herinneren kwamen zij niet in het boek voor...
pi_19652006
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:45 schreef Offy het volgende:

[..]

Ja, die hoofden in de collectebus? Wat is daar de bedoeling van? Voor zover ik me kon herinneren kwamen zij niet in het boek voor...
  • Gelijk de eerste scène... Harry probeert Maxima tevoorschijn te toveren op zijn kamertje! Terwijl hij helemaal niet mag toveren buiten school.

• Waarom gaan alle lampen aan en uit in het begin, eerst in de keuken en dan later nog buiten. En al die speeltoestellen in de speeltuin die spontaan gaan bewegen.. Beetje over the top...

• Wat vliegen die dementors toch allemaal heen en weer? En wat is dat voor iets stoms bij Sirius bij het meer, moet dat zijn zieltje voorstellen ofzo???

• Waar sloeg die hele Titanic scène op? Harry op Buckbeak bedoel ik dus. Ik had echt zoiets van

• Waarom laat Lupin die boeman bij Harry wel veranderen in een Dementor??? Lupin zegt later nog dat hij bang was dat hij in Voldemort zou veranderen... :S

• Sirius zit gevangen achter tralies op die hoge toren. Hij kan er niet uit, maar Hermelien roept even "Bombarda" of zoiets, en de tralies gaan open.

• Waarom mogen ze in Zweinsveld de kroeg niet in???

• Waarom vertelt meneer Wemel gelijk in het begin dat Sirius er op uit is om Harry te vermoorden? In het boek hoort Harry het 'per ongeluk' dat lijkt me een stuk logischer.

• Waarom ziet Harry bij dat meer eerst wel dat hij een hert oproept als Patronus, en later als ze terug in de tijd zijn, is er geen hert, alleen nog maar zo'n vaag schild. Ik had me juist verheugd op een supermooie scène met een Patronus hert dat over het meer galoppeert en alle demontors verjaagd!

• En nogmaals... is het nou echt te moeilijk om het litteken van Harry op 1 plek te houden???

Ehm tja, zo kan ik wel door blijven gaan geloof ik.
    Maar gelukkig waren er ook wel grappige dingetjes in de film...
  • Ja, die met de ballen in de bek.
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:06:58 #133
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_19652082
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:57:02 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:09:52 #134
    45796 Offy
    rooi'n bin kwooi'n
    pi_19652168
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 23:04 schreef Biancavia het volgende:
  • Sirius zit gevangen achter tralies op die hoge toren. Hij kan er niet uit, maar Hermelien roept even "Bombarda" of zoiets, en de tralies gaan open.
  • Noujah, dit is volgens mij gewoon omdat Sirius geen toverstok heeft?

Maar voor de rest heb je echt gelijk. Nog eentje: de nieuwe bezemsteel van Harry. Waarom hebben ze die er pas op het einde ingegooid? En waarom weten ze dan wél meteen van wie hij is?
    pi_19652219
    Ik heb hem vandaag ook gezien. Hij vermaakt ja, maar ik heb mezelf wel op zitten vreten aan het aantal fouten dat door de verfilmer gemaakt is. Het hele verhaal hebben ze veranderd...

Gelukkig had ik het boek gelezen want anders is het gewoon een film waar geen hout van te begrijpen valt. Ze hebben zoveel weggelaten dat naar mijn mening het hele verhaal gewoon niet meer klopt. En daarnaast heb ik zoveel dingen gemist die ik graag in filmvorm terug had gezien. Waar is die halve vakantie die Harry op de wegisweg doorbrengt . Het zou toch zo'n donkere film zijn, waarom is de Ron word aangevallen scene weg . Waar zijn de Zwerkbalwedstrijden met de vuurflits eruit gehaald, ik had vooral de scene met Malfidus als dementor willen zien. Waarom vliegen de demontors :S ze zouden zweven. En ja ik weet dat ze niet alles er in kunnen doen. Maar ik miste het een en ander wel!

De dingen die naar mijn mening gewoon niet kloppen waren het ergste in het krijsende krot. Als je naar de situatie van Harry in de film kijkt klopt het gewoon echt niet dat hij Snape neerschiet. Die scene in het krijsende krot vind ik dan ook zo chaotisch. Alle belangrijke personages staan er en allemaal staan ze omstebeurt naar elkaar te schreeuwen. Een vriend van me die het boek niet gelezen had raakte daar dan ook helemaal de draad kwijt, zoveel informatie in zo´n onduidelijk gesprek. Daarnaast is het inderdaad vreemd dat er niet eens verteld word waarom Sirius nou nu ontsnapt is. Hoezo komt die naar Zweinstein dan? Er is nergens verteld dat dat artikel van Ron in de daily prophet (ofzo) stond.

Het terrein vind ik overigens wel beter. Die shots van het terrein waren prachtig en ook wel grappig met die beukwilg en die vogeltjes :p. Alleen het meer vond ik dan weer iets teveel van het goede. Dat is geen meer, dat is een zee . Het paste totaal niet bij mijn voorstelling dat ik er van had. Hoe gaan ze daar in deel 4 tribunes omheen zetten.

Owja ik zag hier een hoop mensen zeggen dat je geen scene hebt dat Zwarts verandert in die hond. Das niet helemaal waar. Er is een stukje dat je allemaal voetstapjes ziet van een hond en die leiden dan naar de menselijke zwarts. Alleen ook hier is het denk ik zo dat je het boek gewoon moet hebben gelezen. Dan zit je op dit soort dingen te wachten en is het alleen maar de vraag hoe ze die dingen gefilmd hebben dan wat er nou gebeurd.

En dan het aantal lessen. Volgens mij hebben ze er welgeteld 3 gevolgd. Zo'n film moet over een schooljaar gaan :S. Maar het is dus zo dat die beukwilg de seizoenen aangaf? Als je zou zeggen dat deze film een week duurde zou je het zo ook geloven :p.

Wel vond ik dat de acteerprestaties een stuk vooruit gegaan zijn! Dat was een punt waar ik me in deel 1 en 2 mateloos aan kon irriteren :p. Maarja genoeg gezeurd...
    pi_19652246
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 23:09 schreef Offy het volgende:

[..]

Noujah, dit is volgens mij gewoon omdat Sirius geen toverstok heeft?
    Ah ja, dat kan.
    quote:
    Maar voor de rest heb je echt gelijk. Nog eentje: de nieuwe bezemsteel van Harry. Waarom hebben ze die er pas op het einde ingegooid? En waarom weten ze dan wél meteen van wie hij is?

Nou, omdat het een mooie einde zou zijn ofzo. En ze weten dat hij van Sirius is, omdat er een veer van Buckbeak bij zit.

Ow wacht deze vergeten:

• Waar komt dat koortje nou weer vandaan???
  • Ja, die met de ballen in de bek.
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:15:02 #137
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_19652313

[ Bericht 97% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:57:02 ]
    Zerg schreef:
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:20:53 #138
    45796 Offy
    rooi'n bin kwooi'n
    pi_19652490
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 23:12 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ah ja, dat kan.
    [..]

Nou, omdat het een mooie einde zou zijn ofzo. En ze weten dat hij van Sirius is, omdat er een veer van Buckbeak bij zit.
    Ja, okay...Maar in het boek gaat het dus totáál anders...
    quote:
    Ow wacht deze vergeten:

• Waar komt dat koortje nou weer vandaan???
  • Inderdaad! Iedereen zat een beetje om die kikkers te lachen, en ik dacht: ohnee...wat is dit nu weer??
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:21:35 #139
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_19652506

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:57:02 ]
    Zerg schreef:
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:25:24 #140
    45796 Offy
    rooi'n bin kwooi'n
    pi_19652604
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 23:15 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Volgens mij interpreteer je dat verkeerd. Hij had verwacht dat de Boggart in Voldemort zou veranderen... en hij had daar waarschijnlijk een antwoord op klaar, en verwacht dat Harry de Voldemort-Boggart wel aan zou kunnen. Toen de Boggart echter in een Dementor veranderde, wist Lupin niet wat hij er mee aan moest... en merkte hij dat Harry het er te moeilijk mee had.
    [..]
    In het boek dacht Lupin juist dat Harry Voldemort níet aan zou kunnen (en dat de rest van de klas een beroerte zou krijgen), dus liet hij Harry niet aan de beurt. Nu wel. Terwijl hij wél zegt dat hij dacht dat Voldemort er zou staan.
    quote:
    Ik weet het niet... misschien omdat ze met z'n drieën teveel aandacht zouden trekken... en met z'n drieën die kamer binnensluipen onder de Invisibility Cloak wordt ook vrij krap. Het was een makkelijke manier om een aantal film-problemen op te lossen.
    [..]
    Ook hier weer: als het in het boek kan, waarom in de film dan niet?

Maarjah, misschien moeten we een beetje ruimte vrijlaten voor die arme regisseur/produceur, want het kan blijkbaar niet *precies* zoals in het boek. We zijn een beetje te streng denk ik
    pi_19652624
    Ohja, iets waar ik erg om moest lachen: De baard van Perkamentus!
    Niet dat het ergens op sloeg, maar ik vond het wel grappig!

Dat touwtje
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:31:02 #142
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_19652765

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:57:03 ]
    Zerg schreef:
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:37:51 #143
    45796 Offy
    rooi'n bin kwooi'n
    pi_19652960
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 23:31 schreef Mikkie het volgende:
    Een boek verfilmen is niet makkelijk ofzo
    Tjah, dat is wel wat ze zeggen he?
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:40:24 #144
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_19653048

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:57:03 ]
    Zerg schreef:
    pi_19654838
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 23:11 schreef femmerink het volgende:

En dan het aantal lessen. Volgens mij hebben ze er welgeteld 3 gevolgd. Zo'n film moet over een schooljaar gaan :S. Maar het is dus zo dat die beukwilg de seizoenen aangaf? Als je zou zeggen dat deze film een week duurde zou je het zo ook geloven :p.
    Ik had ook niet door dat de beukwilg de seizoenen aangaf. Ik snapte al niet waarom ze steeds in vrijetijdskleren rondliepen, terwijl ze les hadden. Voor me gevoel speelde het hele verhaal zich in een week af, i.p.v. een heel schooljaar...

[ Bericht 0% gewijzigd door Patvs op 05-06-2004 02:21:15 ]
      zaterdag 5 juni 2004 @ 02:09:12 #146
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_19656627
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2004 01:04 schreef Patvs het volgende:
    Ik vond de film waardeloos. (vergeleken met de eerdere twee delen) De film was niet spannend. Niet grappig. (Ron Weasley had wel een grap mogen maken!) Daarbij was het overduidelijk merkbaar dat er HEEL VEEL is weggelaten. Er zit totaal geen structuur meer in het verhaal. (een PROBLEEM dat ze in de tweede film juist hadden OPGELOST)

-Waarom ontsnapt Sirius Black uit Azkaban? Wat wil hij van Peter Pettigrew. Maar waarom ontkomt Peter Pettigrew dan??
    -Professor Lupin is een weerwolf, maar wie is die andere wolf dan?
    -Waarom moeten Harry en Hermione terug in de tijd? Om Sirius Black vrij te laten? (dat konden ze toch ook doen zonder terug in de tijd te gaan?)
    -Wat is er gebeurt met Gilderoy Lockhart [Kenneth Branagh] uit deel 2?
    Ik heb het boek best lang geleden voor het laatst gelezen, dus ik zou de passages die niet in de film gebeuren ook niet zo 1,2,3 niet meer weten, maar goed. De film had inderdaad een beetje chaos over zich. Dat had ik meteen al door in de eerste paar scenes.. Mensen ratelen hun tekst er in no-time uit, lijkt het wel, en dat ging de hele film, in vlagen, door. Dat gevoel kreeg ik erbij. Alsof ze niet echt de tijd hadden genomen om hetgeen dat er gebeurde ook goed te vertellen.

Maar alles wat je noemt wordt wel verteld in de film hoor. Behalve de Lockhart vraag (vraag me zelfs af wie dat is)
    Ik wist trouwens pas dat Sirius Black die wolf was toen ik ze bij de wilg zag, en niet toen je in het begin die hond zag als Harry op de bus stapt, moet je nagaan hoe weinig er is blijven hangen van het verhaal
      zaterdag 5 juni 2004 @ 03:05:59 #147
    37221 Ceriel
    Rustig aan, hoor.
    pi_19657010
    In tegenstelling tot wat sommigen beweren zat ik juist wél weer helemaal in dat sprookje, daar op 'Zweinstein'. Erg sprookjesachtig allemaal, érg mooi. (Vooral de treinscène met de Dementor vond ik erg mooi. En het teruggaan-naar-het-verleden incident.)
    Ik ben natuurlijk meer naiief en minder kritisch omdat ik het boek niet heb gelezen, maar ik heb weer ontzettend genoten van dit derde deel.
    Grappig is, is dat ik direct na het kijken van deze film deel vier in boekvorm (hoe anders) heb besteld via Bol.com. Eens kijken wat mooier gaat worden: Het lézen van De Vuurbeker, of het kijken ernaar eind 2005.
    Every Not Is Truething
      zaterdag 5 juni 2004 @ 09:00:47 #148
    64218 philipnorth
    zeg maar Danny
    pi_19657565
    Het valt mij nogal op dat iedereen hier veel commentaar heeft op dingen die ontbreken of anders zijn, terwijl er gewoon heel erg duidelijk wordt gezegd/getoond dat het "gebaseerd is op het boek van J.K. Rowling".

Daarnaast heeft zij ook haar accoord gegeven, dus zal het in haar ogen allemaal vldoende zijn voo het gehele verhaal.

Dat er dingen ontbreken en anders zijn is jammer, maar bottom-line: het is een goeie film!
      zaterdag 5 juni 2004 @ 11:38:29 #149
    58276 nederhorror.nl
    Wieken des Doods
    pi_19658984
    quote:
    Ja, dat is iets daar kun je eindeloos over door ouwehoeren, net als bij de Back to the Future films.
    Hermelien kijkt toch op een gegeven moment ook achterom en zegt dan dat ze dacht dat ze wat zag. Dus ze waren er de eerste keer al wel. zeg maar.
    Dat ze zichzelf ziet klopt, maar als zij zichzelf voor het eerst ziet dan is ze al een keer terug in de tijd geweest. Ach, kijk het nog maar eens, er klopt geen hol van.

Ze zijn niet één keer in de tijd geweest, maar twee keer. Daarom gaat het fout.
    quote:
    De familie Wemel heeft een geldprijs gewonnen in de loterij. Van dat geld zijn ze naar Egypte gegaan. Daar is een foto van de hele familie gemaakt inclusief de rat van Ron. Deze foto stond in de krant, Sirius heeft die krant gelezen in Azkaban, zag die foto en dus Schurfie de rat en herkende gelijk dat dat Peter Pettigrew is.
    Fijn dat ze dat ook in de film hebben laten zien... Het kwam nu echt uit de lucht vallen, erg rommelig.
    quote:
    Waarom denkt iedereen dat Lupin Sirius geholpen heeft om binnen te komen? Sirius wist zelf de geheime gangen te vinden (van vroeger). Lupin wist inderdaad eerst niet dat Peter nog leefde, maar Sirius wel
    Ik herinner me dat Sneep zei dat Lupin Sirius hielp. Dat heb ik blijkbaar door de war gehaald. Erg rommelige scenè, waar te veel te gelijk gebeurd.
    Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
    pi_19659028
    verdorie wat zijn jullie streng!
    ik vond het een fantastische film! veel beter dan de eerste 2 films. Deze heeft de absolute harry potter sfeer.
    het gaat om het verhaal, en niet erom dat ze genoeg nutteloze lessen laten zien. dat weten we wel dat ze ook nog school hebben.
    mij viel het heel goed op dat die beukwilg de seizoenen aangaf.
    je zag de hele tijd een scene met herfst, of winter.
    de camera overgangen waren ook zeer knap gemaakt.
    het enige nadeel, maar dat zal wel aan het budget hebben gelegen, is dat die patronus, dat hert zou eigenlijk met zijn gewei al die dementors te lijf moeten gaan.
    verder een fantastische film!

stelletje zeikers :p
    Tri State. Tri State. !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')