quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:39 schreef speknek het volgende:
Overigens vond ik deze film met afstand de beste van de drie. De eerste twee waren aardig/leuk, maar deze gewoon goed te noemen. Dat mocht je natuurlijk ook wel verwachten, als de regisseur van Y tu mama tambien het overneemt van de regisseur van Home Alone, maar toch. Direct vertaalde deze verandering zich in meer dynamische camerashots (vrijwel allen hadden wel een subtiele camerabeweging); indirect, want ik mag toch aannemen dat de regisseur hier een hand in heeft gehad, de complete restyling van Hogwarts.
Vooral dat laatste kwam de sfeer veel ten goede, de eerste twee films kwamen erg gemaakt Disney's Magical Kingdom over. Hagrid z'n plastic bruine hutje stond op een keurig gemaaid diepgroen kunstgras, twee meter van de school met daarachter een statisch aangepland groen bos. De beukende wilg stond op het pleintje in het midden van de school (alsof dat niet honderden doden per jaar oplevert). Het is alsof iemand alle objecten uit de boeken heeft gehaald en vervolgens netjes en overzichtelijk alles bij elkaar heeft neergezet (NB ik heb de boeken niet gelezen, ik weet dus niet of het daar ook zo is). In de nieuwe film staat alles een eind uit elkaar, ergens halverwege of aan de voet van een grote heuvel. Er staat een echt woud achter het huis van Hagrid. De heuvel is daarbij niet meer keurig groen en gelijk gemaaid, maar met veel modder en begroeiing.
Dat modderige en vieze komt vervolgens weer terug in de rest van de film. Het Quidditch wordt gespeeld in een zware regen en onweersbui, Hogwarts lijkt een echt oud gebouw, in plaats van een grote aaneenschakeling van nieuwe cardboard sets.
Als de eerste twee films Disney's Magical Kingdom waren, is dit Lord of the Rings Junior.
Nope.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:57 schreef Tunerd het volgende:
wat ik ook best wel cool vond in de film was de collectebus? Hoe die in het engels heet weet ik ff niet.
Die 2 hoofdjes waren best grappig, al kwamen ze nie in het boek voor dacht ik zo.
Antwoord ander topic, waar ik het mee eens ben:quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:32 schreef speknek het volgende:
Eh, het is een boekverfilming, daar hebben Cuaron en Columbus helemaal niets over te zeggen.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:41 schreef Mikkie het volgende:
De fout ligt niet bij Rowling... die boeken van haar zijn perfect en goed weg te lezen... hoe dik ze ook zijn. De fout ligt bij de regisseur. Die laat bepaalde stukken weg, hij is degene die zoveel knipt dat je 136 minuten film overhoudt. Ik heb dan liever een film van ruim 180 minuten, die wel goed in elkaar zit... dan nu een te korte en te gehaaste versie die minder lang duurt.
Zat er in het boek geen veer bij het pakketje dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:11 schreef bob_the_builder het volgende:
Ik heb harry potter nu een stuk of 3x gezien 1x waarvan eenkeer helemaal in het NL. Ik blijf het einde raar vinden... In eens krijgt hij die firebold terwijl in het boek veel misterieuser over gedaan wordt want van wie is dat pakketje? is het betovert? etc.
En het trein station terug naar huis, was altijd zo'n afsluiter van nu is het jaar klaar.... Dat was weg (of heb ik het nou gemist?)
Ah ok!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:17 schreef Tunerd het volgende:
nee.. de bezem werd in beslag genomen en helemaal gecontroleerd op bezweringen etc.
Harry mocht er nog niet op vliegen.
Op zich leuk. Iedereen heeft het toch anders geïnterpreteerd en zo voldoen ze niet alleen aan 1 voorstelling. Kunnen ze misschien de wat duistere Potter lezers toch nog bekoren.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:58 schreef Catsy het volgende:
De hele film is volgens mij gewoon op een nieuwe locatie gefilmd, in Schotland. Zo zag de nieuwe regisseur Hogwarts voor zich en ik geloof J.K. Rowling ook. Beetje het idee van: nieuwe regisseur, nieuwe ideeën en dus ook een nieuwe locatie.
De familie Wemel heeft een geldprijs gewonnen in de loterij. Van dat geld zijn ze naar Egypte gegaan. Daar is een foto van de hele familie gemaakt inclusief de rat van Ron. Deze foto stond in de krant, Sirius heeft die krant gelezen in Azkaban, zag die foto en dus Schurfie de rat en herkende gelijk dat dat Peter Pettigrew is.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:58 schreef nederhorror.nl het volgende:
Misschien heb ik er over heen gelezen in dit topic of iets in de film gemist...
1. Sirius ontsnapt uit Ezkaban omdat hij onschuldig is.
2. Lupen helpt hem binnenkomen.
Hoe wil Sirius vervolgens iedereen overtuigen dat hij onschuldig is?
Door Pettigrew, inderdaad. Maar dat Pettigrew leeft ontdekken ze pas als Harry hem op de kaart ziet rondlopen. Sirius is dus op de gok naar Hogwarts gekomen om maar te hopen op een oplossing? Bah, wat makkelijk.
Ja, dat is iets daar kun je eindeloos over door ouwehoeren, net als bij de Back to the Future films.quote:Waarom de tijd niet klopt? De eerste keer dat Harry en Hermelien op de ziekenboeg zijn vertelt Dumblemore om terug te keren in de tijd - hij hint naar Hermelien - maar dit is al de tweede keer dat ze gaan! De grote knelpunten zijn dan het gooien met de stenen, aangezien ze daar voor de tweede keer komen hadden zichzelf in de eerste reis moeten zien én de andere dubbelgangers in Hagrid's huis. Daarbij is de eerste keer de lokroep niet gebeurd, dat doet Hermelien als ze terug gaat in de tijd, ze zou zichzelf daar ook tegen moeten komen. Wat is er de eerste keer gebeurd toen Hermelien nog niet terug in de tijd was gegaan en geen lokroep kon doen?
En daarbij waren die steentjes, het geroep van de weerwolf, de oproep van de patronus etc. ook van hunquote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:13 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, dat is iets daar kun je eindeloos over door ouwehoeren, net als bij de Back to the Future films.
Hermelien kijkt toch op een gegeven moment ook achterom en zegt dan dat ze dacht dat ze wat zag. Dus ze waren er de eerste keer al wel. zeg maar.
Waarom denkt iedereen dat Lupin Sirius geholpen heeft om binnen te komen? Sirius wist zelf de geheime gangen te vinden (van vroeger). Lupin wist inderdaad eerst niet dat Peter nog leefde, maar Sirius welquote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:58 schreef nederhorror.nl het volgende:
Misschien heb ik er over heen gelezen in dit topic of iets in de film gemist...
1. Sirius ontsnapt uit Ezkaban omdat hij onschuldig is.
2. Lupen helpt hem binnenkomen.
Hoe wil Sirius vervolgens iedereen overtuigen dat hij onschuldig is?
Door Pettigrew, inderdaad. Maar dat Pettigrew leeft ontdekken ze pas als Harry hem op de kaart ziet rondlopen. Sirius is dus op de gok naar Hogwarts gekomen om maar te hopen op een oplossing? Bah, wat makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |