abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2004 @ 17:32:35 #76
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19620350
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 13:39 schreef Offy het volgende:
Het schijnt dat de Kijkwijzer voor deze film een nieuwe leeftijd (9) heeft ingevoerd, maar in Pathé Helmond (waar ik heb gezien heb) was hij 12 jaar en ouder. (wat ik logischer vind)

De doelgroep is toch juist van 9 tot 12 jaar?
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 3 juni 2004 @ 18:05:22 #77
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19621009
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

De doelgroep is toch juist van 9 tot 12 jaar?
Daar hebben ze denk ik niet zo goed bij nagedacht toen ze die Demetors maakten

Maar ik merk wel dat zowel de boeken als de films vanaf dit deel een stuk volwassener worden hoor. Als de gemiddelde bioscoopbezoeker al moeite heeft met het begrijpen van het plot, dan kan ik me niet voorstellen dat een 9-jarige dat wél kan. (even afgezien van de mensen die het boek hebben gelezen)
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  donderdag 3 juni 2004 @ 18:17:44 #78
65516 gieling
Live from NYC
pi_19621221
er is ook niet echt een plot want er is een open einde

Overiges vind ik, zoals ik al gezegt heb, de film echt fantastisch, alleen in de volgende mag de harry potter sfeer er wat meer inzitten, nu was alles een beetje te donker enzo.
pi_19622481
Aan iedereen DANK voor de "antwoorden" op mijn vragen. Nu snap ik het tenminste!

Met name:
Offy
Mikkie
BatMat
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:47 schreef Offy het volgende:

Bovendien werd er toch een hoop niet uitgelegd. Bijvoorbeeld: Sirius komt de school binnen, maar niemand weet hoe. Er staan immers Dementors bij alle in-uitgangen. Als ik het boek niet had gelezen had ik nooit geweten hoe hij dat nou geflikt heeft.

En als Harry, Ron, Hermelien en Sirius in het Krijsende Krot zijn, komen 'ineens' Lupin en Sneep binnen. No questions asked. (wat doen die daar ineens, hoe weten zij dat daar een geheime gang is?)

Vooral al deze plotholes (waar in het boek wel antwoorden op worden gegeven) maakte de film voor mij erg onduidelijk. Het ontbreken van een transformatiescene Sirius-->Grim maakte alles nog ingewikkelder.

Een Harry Potter leek als ik die de film nu ziet, denkt met logica:
Waarom moeten ze perse terug in de tijd om Sirius te bevrijden? Waarom gebruiken ze niet gewoon een bezemsteel, etc., etc.

Potter fans die de boeken kennen, weten:
quote:
de hoge toren, die van de binnenkant uit wordt bewaakt door Dementors. Daar zullen ze dus nooit langskomen. De toren is van de buitenkant niet te beklimmen!... enkel door de lucht bereikbaar

Hermione en Ron hebben helemaal geen bezem. En een bezem lenen was geen optie, dan zouden ze uitleg moeten geven of ze zouden op z'n minst verdacht worden.
Hoe kan ik nou weten dat je geen bezem van iemand anders kan lenen!?

Voor mij waren alle leuke elementen uit deel 2:
-Dobby the House Elf (komt die nog terug!?!?)
-Gilderoy Lockhart [Kenneth Branagh]
-hele droge Prof Sneed (Alan Rickman)
-een grappige (omdat hij altijd zo bang was) Ron Weasley
-superevil Draco Malfoy! (in deel 3 was hij alleen irritante bully)

En al deze dingen ontbraken in het derde deel. (op een altijd droge Alan Rickman na)

Waarom liepen ze de hele film eigenlijk in vrijetijdskleding rond... op tv interviews zeiden ze omdat het "vakantie" in de film is.. maar ze hebben gewoon elke dag LES.. ??!
pi_19622918

die komt terug ja! in 4 komt die veel voor
-Gilderoy Lockhart [Kenneth Branagh]
die is maar irri
-hele droge Prof Sneed (Alan Rickman)
ja.
-superevil Draco Malfoy! (in deel 3 was hij alleen irritante bully)
en evil
Tri State. Tri State. !
  donderdag 3 juni 2004 @ 19:52:05 #81
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19623122
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:22 schreef Patvs het volgende:
Aan iedereen DANK voor de "antwoorden" op mijn vragen. Nu snap ik het tenminste!
Graag gedaan hoor!
quote:
Voor mij waren alle leuke elementen uit deel 2:
Absoluut En hoe !
quote:
Waarom liepen ze de hele film eigenlijk in vrijetijdskleding rond... op tv interviews zeiden ze omdat het "vakantie" in de film is.. maar ze hebben gewoon elke dag LES.. ??!
Nou, ze hebben niet iedere dag les, maar in de film merk je niet zo goed wanneer het nou vakantie is en wanneer niet, omdat ze in de vakantie gewoon op Hogwarts blijven. Maar ondanks dat vond ik ook dat ze wel erg veel in vrijetijdskleding rondliepen. Misschien dat ze de vakantie in de vorige films snel voorbij hebben laten gaan, en er nu wat meer op inspelen.

Het ene moment hebben ze les, en het andere moment hebben ze gewone kleding aan. Het is dan eigenlijk gewoon een week later, maar dat zie je nergens aan

[ Bericht 0% gewijzigd door Offy op 03-06-2004 19:57:55 ]
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:15:38 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_19629568
Ik snap een ding nog niet..

Eerst helpt Lupin Sirius Hogwarts in, en daarna komt hij er pas achter dat die Rat dude nog leeft. Wat is het nut om hem dan Hogwarts in te smokkelen geweest? Niet voor wraak kennelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 04-06-2004 00:25:54 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_19629716
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:15 schreef speknek het volgende:

Eerst helpt Lupin Sirius Hogwarts in, en daarna komt hij er pas achter dat die Rat dude nog leeft. Wat is het nu om hem dan Hogwarts in te smokkelen geweest? Niet voor wraak kennelijk.
voor zover ik hierin een duidelijke vraag kan bespeuren zal ik daar maar proberen op te antwoorden

Het was volgens mij gewoon de bedoeling Harry alles uit te leggen over hoe het werkelijk is gegaan 13/14 jaar eerder.... lijkt me.....

Kan het natuurlijk ook mis hebben is alweer een lange tijd geleden dat ik het heb gelezen.

Volgens mij is dat toen ook aardig mislukt toen Ron Sirius zag... toch?

[ Bericht 4% gewijzigd door Mister-Me op 04-06-2004 00:34:53 ]
Ge leeft maar eensh!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:25:34 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_19629753
Mja dan kun je ook ergens buiten met hem afspreken, scheelt weer een goedbewaakt fort gevuld met Dementors binnenkomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_19629820
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:25 schreef speknek het volgende:
Mja dan kun je ook ergens buiten met hem afspreken, scheelt weer een goedbewaakt fort gevuld met Dementors binnenkomen.
Jij denkt ook net zo "logisch" als ik..!

Volgens mij heeft Alfonso Cuarón alle logica van Chris Columbus overboord gegooid. Toen ik naar deel 1 en deel 2 keek kwamen dit soort "vragen" helemaal niet in me op. Dan doet Cuarón kennelijk toch iets verkeerd.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:32:18 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_19629879
Eh, het is een boekverfilming, daar hebben Cuaron en Columbus helemaal niets over te zeggen.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:37:56 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_19630002
Ik vind alledrie de films niet bijster blaken van de logica, of van goeddoordachte plots. Alles gebeurt gewoon. Maar het zijn kinderboeken, kinderen hoeven gewoon nooit zo duidelijk het waarom te weten, zolang het maar avontuurlijk is. Dit was alleen de eerste keer dat het echt op een fout leek.
pi_19630012
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:25 schreef speknek het volgende:
SIrius kende de geheime gangen naar het kasteel vast wel of anders Lupin wel dus konden ze de dementors vermijden..... en binnen in zweinstein waren geen dementors... die werden niet toegelaten.

Verder denk ik niet dat Harry in zou gaan op een uitnodiging van Sirius om eens even lekker bij te kletsen.....
Ge leeft maar eensh!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:42:43 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_19630066
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:43 schreef _Supreme het volgende:
die komt terug ja! in 4 komt die veel voor
Godver. Dobby was nog irritanter dan Jar Jar.
pi_19630079
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:37 schreef speknek het volgende:
Ik vind alledrie de films niet bijster blaken van de logica, of van goeddoordachte plots. Alles gebeurt gewoon. Maar het zijn kinderboeken, kinderen hoeven gewoon nooit zo duidelijk het waarom te weten, zolang het maar avontuurlijk is. Dit was alleen de eerste keer dat het echt op een fout leek.
Heb jij de boeken gelezen?

In de boeken word alles anders toch echt haarfijn uitgelegd....

En ik zou er niet raar van opkijken als kinderen van 9/10 de boeken niet zouden begrijpen.
Ge leeft maar eensh!
pi_19630131
Sirius is via een van de geheime gangen naar binnen gekomen om te proberen harry alles uit te leggen. En dat is em blijkbaar niet gelukt. Professor Lupin wist toen ook nog van niets. Pas toen hij pippelling? pettigrew op de sluipwegwijzer zag, wist ie wat sirius van plan was.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:48:10 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_19630175
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:43 schreef Mister-Me het volgende:
Heb jij de boeken gelezen?
Nope. Wel geprobeerd, de eerste althans, maar die vond ik veel te kinderachtig. De latere schijnen wel beter te zijn inderdaad, maar ik vind de films nog niet geweldig genoeg om er aan te beginnen.
quote:
In de boeken word alles anders toch echt haarfijn uitgelegd....
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het plot veel briljanter is dan in de film.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:48:36 #93
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19630189
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:15 schreef speknek het volgende:

Eerst helpt Lupin Sirius Hogwarts in, en daarna komt hij er pas achter dat die Rat dude nog leeft. Wat is het nut om hem dan Hogwarts in te smokkelen geweest? Niet voor wraak kennelijk.
Sirius wil die rat te pakken krijgen, capice.

Die boeken van Rowling zijn bovendien glashelder en ook zeer leesbaar voor volwassenen, itt die ouwe troep van tolkien (waar werkelijk niets logisch is)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:49:53 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_19630218
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:45 schreef Tunerd het volgende:
Sirius is via een van de geheime gangen naar binnen gekomen om te proberen harry alles uit te leggen. En dat is em blijkbaar niet gelukt. Professor Lupin wist toen ook nog van niets. Pas toen hij pippelling? pettigrew op de sluipwegwijzer zag, wist ie wat sirius van plan was.
Komt dit uit het boek? In de film althans wordt voortdurend gehint dat Lupin en Sirius goede vrienden waren en de eerste de tweede geholpen heeft.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:51:22 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_19630245
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:48 schreef kamagurka het volgende:
Sirius wil die rat te pakken krijgen, capice.
Want Sirius wist wel dat hij leefde en toevallig met Ron meegekomen was?
quote:
Die boeken van Rowling zijn bovendien glashelder en ook zeer leesbaar voor volwassenen, itt die ouwe troep van tolkien (waar werkelijk niets logisch is)
Nijntje is ook glashelder .
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:53:25 #96
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19630286
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:45 schreef Tunerd het volgende:
Hij is de griffindor-kamer ingegaan om die rat zijn nek om te draaien, uitleg was nog niet zijn eerste zorg. De man heeft 13 jaar in Azkaban gezeten dankzij Pippeling!! Wraak dus!!

Lupin komt er pas later achter dat Sirius onschuldig is en hij hem moet helpen... door de sluipwegwijzer idd.
pi_19630354
wat ik ook best wel cool vond in de film was de collectebus? Hoe die in het engels heet weet ik ff niet.
Die 2 hoofdjes waren best grappig, al kwamen ze nie in het boek voor dacht ik zo.
pi_19630362
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:53 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Hij is de griffindor-kamer ingegaan om die rat zijn nek om te draaien, uitleg was nog niet zijn eerste zorg. De man heeft 13 jaar in Azkaban gezeten dankzij Pippeling!! Wraak dus!!

Lupin komt er pas later achter dat Sirius onschuldig is en hij hem moet helpen... door de sluipwegwijzer idd.
Sorry ik had het dus blijkbaar fout.... toch nog even het boekje uitlezen voor zaterdag. Dan ben ik weer helemaal bij.
Ge leeft maar eensh!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:57:50 #99
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19630364
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Want Sirius wist wel dat hij leefde en toevallig met Ron meegekomen was?
[..]

Nijntje is ook glashelder .
Heb je ofwel het boek gelezen ofwel de film uberhaupt gezien? Dat wordt in beide uitgelegd, hij zag die rat op de schouder van Ron, wist dat Pippeling een faunaat was en in een rat kan veranderen en herkende hem, helemaal toen ie zag dat een vinger aan de klauw van de rat ontbrak! Die was Pippeling dus kwijtgeraakt bij de aanslag op Harry's ouders...

En als je niet van "kinderboeken" houdt, wat doe je hier dan? Ga lekker dat onbegrijpelijke ouwe wijvengebazel van Tolkien lezen, da's lekker volwassen en stoer...
pi_19630374
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:57 schreef Tunerd het volgende:
wat ik ook best wel cool vond in de film was de collectebus? Hoe die in het engels heet weet ik ff niet.
Die 2 hoofdjes waren best grappig, al kwamen ze nie in het boek voor dacht ik zo.
collectebus = nightbus?... kon het niet laten
Ge leeft maar eensh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')