Die antwoorden zijn er ook wel. Maar er is bijna geen tijd (vanwege het tempo) om ze te verwerken. Jij hebt kennelijk de boeken gelezen. Ik heb alweer 2 jaar geleden Harry Potter and the Chamber of Secrets gezien.quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:25 schreef minilotje het volgende:
[..]
Op alle bovenstaande vragen wordt uitstekend antwoord gegeven in de film en als je met een beetje aandacht naar de film kijkt dan kan ik me gewoonweg niet voorstellen wat er niet aan te begrijpen viel.
Dat is gezeur in de marge. Dat tijdrijzen komt gewoon precies zo uit dat het zorgt voor een mooi en leuk plot, en de film en het boek trekken zich niets aan van de theoretische fysica die bij het onderwerp komt kijken. En dat geeft ook niets, want het is geen belangrijk thema in de film dat nou zo nodig semi-wetenscahppelijk onderbouwd hoeft te worden of zelfs maar hoeft te kloppen. Het is simpelweg een tovertrucje.quote:Dat hele terug in de tijd gedoe klopt ook niet.
Het is onzinnig (aldus mijn Back to the Future LOGICA) dat Potter + Sirius in het HEDEN -rond dat bevroren meer- dingen kunnen zien die een terug in de tijd reizende Potter later gaat doen.
Dat zou een hele Donnie Darko time-LOOP aanduiden, maar van een LOOP is helemaal geen sprake.
Het is en blijft magie, in het boek wordt het 'nut' van tijdreizen ook duidelijker gemaakt. Er zijn dan, als het ware, 2 Potters in de wereld, op het zelfde moment..quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:58 schreef Patvs het volgende:
[..]
Die antwoorden zijn er ook wel. Maar er is bijna geen tijd (vanwege het tempo) om ze te verwerken. Jij hebt kennelijk de boeken gelezen. Ik heb alweer 2 jaar geleden Harry Potter and the Chamber of Secrets gezien.
Ik kon niet zoveel informatie "processen" tijdens de film.
---
Dat hele terug in de tijd gedoe klopt ook niet.
Het is onzinnig (aldus mijn Back to the Future LOGICA) dat Potter + Sirius in het HEDEN -rond dat bevroren meer- dingen kunnen zien die een terug in de tijd reizende Potter later gaat doen.
Dat zou een hele Donnie Darko time-LOOP aanduiden, maar van een LOOP is helemaal geen sprake.
Wat klopt er dan niet aan het terug in de tijd gebeuren? Het klopt juist precies! Omdat Harry terug ging in de tijd gebeurde er bepaalde dingen (Hermione als weerwolf, Harry die een Patronus oproept enz.) Leg mij dan eens uit wat hier niet aan klopt?quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:58 schreef Patvs het volgende:
[..]
Die antwoorden zijn er ook wel. Maar er is bijna geen tijd (vanwege het tempo) om ze te verwerken. Jij hebt kennelijk de boeken gelezen. Ik heb alweer 2 jaar geleden Harry Potter and the Chamber of Secrets gezien.
Ik kon niet zoveel informatie "processen" tijdens de film.
---
Dat hele terug in de tijd gedoe klopt ook niet.
Moet je nog een paar films wachten want in boek 5 hebben ze het erover.quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:04 schreef Patvs het volgende:
-Wat is er gebeurt met Gilderoy Lockhart [Kenneth Branagh] uit deel 2?
volgens mij is het andersom. De film wijkt af van het boek.quote:Op zondag 30 mei 2004 17:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Bovendien wijkt het boek af van de film.
Sirius Black is onschuldig, dat lijkt me een goede reden om uit de gevangenis te willen ontsnappen. Bovendien wil hij Peter vermoorden. Hij is degene die Harry's ouders heeft verraden. Peter ontkomt omdat Sirius zijn handen even vol had aan de weerwolf (Lupin), en de rest het druk had met wegrennenquote:Op donderdag 3 juni 2004 01:04 schreef Patvs het volgende:
-Waarom ontsnapt Sirius Black uit Azkaban? Wat wil hij van Peter Pettigrew. Maar waarom ontkomt Peter Pettigrew dan??
Dat is dus Sirius zelf. (Hij is een faunaat) En volgens mij is dat een hond.quote:-Professor Lupin is een weerwolf, maar wie is die andere wolf dan?
Had gekund, maar nu hebben ze een alibi: ze hebben de hele tijd in de ziekenboeg gezeten en Dumbledore had de deur op slot gedaan.quote:-Waarom moeten Harry en Hermione terug in de tijd? Om Sirius Black vrij te laten? (dat konden ze toch ook doen zonder terug in de tijd te gaan?)
Wat trance-fan zegtquote:-Wat is er gebeurt met Gilderoy Lockhart [Kenneth Branagh] uit deel 2?
Je mag het mij anders wel even uitleggen want ik snap er nu helemaal niks meer vanquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:47 schreef Offy het volgende:
Bovendien werd er toch een hoop niet uitgelegd. Bijvoorbeeld: Sirius komt de school binnen, maar niemand weet hoe. Er staan immers Dementors bij alle in-uitgangen. Als ik het boek niet had gelezen had ik nooit geweten hoe hij dat nou geflikt heeft.
En als Harry, Ron, Hermelien en Sirius in het Krijsende Krot zijn, komen 'ineens' Lupin en Sneep binnen. No questions asked. (wat doen die daar ineens, hoe weten zij dat daar een geheime gang is?)
Bedanktquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Tip: rond een uurtje of half zes schijnt er een herhaling van te komen op Net5.
Link: TvGids.nl
Nog een tip: ga alvast de video programmeren
Okay, hoe Sirius de school is binnegekomen:quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:36 schreef TFM het volgende:
[..]
Je mag het mij anders wel even uitleggen want ik snap er nu helemaal niks meer van![]()
Ze hebben Harry nooit willen vermoorden. Ze hadden het steeds over 'hem' , waardoor iedereen denkt dat ze Harry bedoelen, maar ze hebben het dus al die tijd over Peter (de rat). (En voordat ze Peter vermoorden, willen ze Harry eerst uitleggen waarom)quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:24 schreef Cheiron het volgende:
Verder snap ik in het verhaal niet waarom black en lupus eerst Harry willen vermoorden, dan besluiten dat ze harry eerst moeten vertellen waarom ze dit moeten doen om daarna achter de rat aan te zitten (dat laatste snap ik wel, maar waarmo wilden ze eerst potter dood hebben dan).
De regel was dat de 'vroegere' Harry & hermelien de 'tijdreizende' Harry en Hermelien niet mogen zien. Ze hadden Peter nooit kunnen vangen zonder dat dat zou gebeuren.quote:Ook het tijdreis verhaal was vaag. Als ze nou aan de andere kant waren gaan staan hadden ze mooi die rat kunnen vangen en had black niet hoeven vluchten.
Even voor de volledigheid; Lockheart is er in boek vijf beslist nog niet bovenop gekomen. Hij maakt alleen maar een cameo, gewoon een leuk staaltje continuïteit van JK Rowling <3quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:43 schreef Mikkie het volgende:
Gilderoy Lockhart is gek geworden. Dat zie je aan het einde van deel 2. Lockhart wordt verdoofd als Harry richting het ondergrondse hol gaat om het gevecht met de Basilisk aan te gaan. Lockhart komt er niet meer bovenop en zal (geloof ik) worden afgevoerd naar St. Mungo's Hospital for Magical Maladies and Injuries... of zoietsEchter in boek 5 is ie er schijnbaar weer bovenop gekomen, en doet ie weer mee. In deel 3 en 4 is Lockhart echter onvindbaar.
In het boek is dit trouwens net zo verwarrend als in de film. Alleen in het boek kon ik snel een bladzijde of 2 terugslaan, bij een film in de bios is dat wat moeilijker.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:39 schreef Offy het volgende:
[..]
Ze hebben Harry nooit willen vermoorden. Ze hadden het steeds over 'hem' , waardoor iedereen denkt dat ze Harry bedoelen, maar ze hebben het dus al die tijd over Peter (de rat). (En voordat ze Peter vermoorden, willen ze Harry eerst uitleggen waarom)
Dat heb ik dus ook. En met nog wel meer dingen. Ze hebben gewoon de tijd niet om alles uit te leggen, en daardoor snap je het geheel wel, maar al die kleine dingetjes blijven raadselachtig voor niet-lezers. Ik weet zeker dat ik onderliggende dingen beter zie en begrijp, en ik ben ook heel blij dat ik het boek al eerder gelezen heb.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:10 schreef BatMat het volgende:
Het viel me op dat iedereen die ik gesproken heb die de boeken NIET heeft gelezen dit stuk niet snapten. Waarschijnlijk had de scenarioschrijver het allemaal wat beter uit kunnen leggen, lijkt me dan. Schijnbaar was ook niet duidelijk dat Sirius een zwarte hond is. Afgezien van het feit dat hij het heeft over 'last van vlooien', zie je hem ook nergens echt transformeren. Dat had denk ik wel een beetje geholpen, ter verduidelijking van het plot.
Het schijnt dat de Kijkwijzer voor deze film een nieuwe leeftijd (9) heeft ingevoerd, maar in Pathé Helmond (waar ik hem gezien heb) was hij 12 jaar en ouder. (wat ik logischer vind)quote:En wat mij betreft hadden ze de film gewoon een leeftijdskeuring van 12 jaar en ouder mee moeten geven (de eertse kinderfim met een weerwolf!!!), want de kinderen die ik uit de voorstelling zag komen waren allemaal lijkbleek en renden meteen met mammie naar de wc![]()
Maar ja, dat is natuurlijk gedaan om meer volk (lees: kinderen van 9 t/m 11) in de bios te kunnen krijgen, waar weer veel geld aan te verdienen is, zeker als de ouders ook nog eens mee komen voor 9,80 Euro's per kaartje!
Ik kende Thewlis helemaal niet voordat ik hem gisteren zag, en het was wel even wennen om zijn gezicht te plakken op de Lupin die ik in mijn hoofd had (van de boeken). Maar, eerlijk is eerlijk: hij doet het perfectquote:Bij David Thewlis kon ik me weinig voorstellen als professor Lupin, gezien zijn uiterlijk en eerdere rollen, maar hij doet het fantastisch.
Ik denk dat de mensen die niet weten dat er een nieuwe acteur voor Dumbledore is, het ook niet eens zullen zienquote:Tot slot is Michael Gambon een prima Dumbledore, vooral vanwege zijn indrukwekkende en tegelijkertijd warme stem (ik vond Richard Harris vaak wat hijgerig).
Denk je? Ik vond het toch wel duidelijk héél anders. Stukken beter, dat wel. Richard Harris was inderdaad te hijgerig, te buiten adem, te breekbaar en krakkemikkig.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:39 schreef Offy het volgende:
Ik denk dat de mensen die niet weten dat er een nieuwe acteur voor Dumbledore is, het ook niet eens zullen zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |