abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1384580
vervolg...

titel niet zo goed gelukt..past niet helemaal....

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_1384598
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:03 schreef Koekepan het volgende:
Dat bedoel ik. Moet je nagaan hoe sommige mensen eraan toe zijn dat het *wel* in ze opkomt. Volgens mij wordt dat bedoeld met 'je in een ander verplaatsen'.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:24:00 #3
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384613
ik snap niet dat je zo koppig bent...en dat je niet kan begrijpen dat er mensen zijn in de maatschappy die het gewoon niet lukt om het vol te houden.

En je kan ook echt niet zeggen dat het jou NOOIT zal overkomen omdat je een sterke persoonlijkheid hebt.

Die ene zakenman die ik noemde.....die had dus een sterke persoonlijkheid toen....op dat moment wist hij echt niet dat hij ooit zou gaan zwerven....hij is ingestort omdat zijn vrouw is gestorven....en zoiets is niet te vermijden.

Op zulke momenten heb je vaak geen sterke persoonlijkheid meer.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:25:40 #4
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1384620
Dank je voor vervolgtopic, Qarinx..
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:05 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een onzin.. dus omdat m'n pa werkt betekent het ook meteen dat hij zich geen zorgen hoeft te maken om het eten... tuurlijk heeft m'n vader die zorgen..hij moet echt wel zorgen dat er elke week brood op de plank ligt...

Die pak em beet f150,- die je nodig hebt om in gezin een week eten te geven is voor de meeste mensen met een vast inkomen geen probleem, nee. Voor mij is het in ieder geval geen serieuze overweging. Jouw vader heeft waarschijnlijk andere zorgen, zoals welke extra dekking hij van de ziekteverzekering moet nemen, of een leasebak voordeliger is dan een 2e-hands, of hij moet huren ipv investeren in een eigen woning, of jullie nu op vakantie naar Thailand of dit jaar toch maar naar goedkoop Spanje.

Ik bagatelliseer die zorgen niet, want dit soort dingen is nu eenmaal waar voor de meeste mensen het dagelijks leven over gaat. Maar het zijn wel problemen op een héél ander niveau.

quote:
hij moet zorgen dat rekeningen tijdig betaald worden.. het zijn allemaal dingen in de toekomst waar je rekening mee moet houden.. en dat kan alleen als je verantwoordelijk bent voor je leven.. zorgen dat je niet al je geld over de balk smijt maar in staat bent om je schulden/verplichtingen na te komen..
[..]
Jouw pa werkt vast hard, dat geloof ik wel. Maar naast hard werken heeft hij óók een beetje geluk gehad. Hij is niet te gek om te werken. Hij kon zich een opleiding veroorloven. Hij had die omgeving die hem op wat voor manier dan ook gestimuleerd heeft te leren op eigen benen te staan.
quote:
Ik kan me wel voorstellen dat als je eenmaal op straat leeft het van kwaad tot erger wordt.. maar het is gewoon niet mijn instelling.. ik vind het onbegrijpelijk dat mensen dit over zich heen laten komen en niet een beetje strijden voor een degelijk leven.. want als je het straatleven niet plezierig vindt..dan zou ik toch denken dat je toch alles gaat proberen om van dat rottige leven af te komen..
Zeker, maar er zijn zoveel mogelijke combinaties van factoren zoals geen geld, psychische problemen (misschien ook wel verslaving, ja, dat is echt geen luxe-probleempje), geen opleiding, verlies van familie/geliefden, faillisement van werkgever en wie weet wat nog meer. Tezamen kan het gewoon te overweldigend zijn.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_1384659
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:25 schreef Vibromass het volgende:

Die pak em beet f150,- die je nodig hebt om in gezin een week eten te geven is voor de meeste mensen met een vast inkomen geen probleem, nee. Voor mij is het in ieder geval geen serieuze overweging. Jouw vader heeft waarschijnlijk andere zorgen, zoals welke extra dekking hij van de ziekteverzekering moet nemen, of een leasebak voordeliger is dan een 2e-hands, of hij moet huren ipv investeren in een eigen woning, of jullie nu op vakantie naar Thailand of dit jaar toch maar naar goedkoop Spanje.

maar de basis zorgen zoals eten en een slaapplaats zijn er voor ons ook.. en ook mensen in de maatschappij hebben huwelijksproblemen, financiële problemen.. leven onder tijdsdruk stress... het zijn dan wel de luxe problemen die op een ander niveau afspelen.. maar dan vraag ik me af welke andere problemen een zwerver nog heeft.. of bedoel je die dagelijkse dosis drugs waar ie een autoradio voor moet zien te jatten om het te kunnen bekostigen..
quote:
Jouw pa werkt vast hard, dat geloof ik wel. Maar naast hard werken heeft hij óók een beetje geluk gehad. Hij is niet te gek om te werken. Hij kon zich een opleiding veroorloven. Hij had die omgeving die hem op wat voor manier dan ook gestimuleerd heeft te leren op eigen benen te staan.
Zeker, maar er zijn zoveel mogelijke combinaties van factoren zoals geen geld, psychische problemen (misschien ook wel verslaving, ja, dat is echt geen luxe-probleempje), geen opleiding, verlies van familie/geliefden, faillisement van werkgever en wie weet wat nog meer. Tezamen kan het gewoon te overweldigend zijn.
Mijn vader heeft helemaal geen geluk gehad in zijn leven..hij is al heel jong verlaten door zijn moeder en heeft al vanaf z'n 14e voor zichzelf moeten zorgen.. hij heeft al z'n zaakjes al van jongs af aan zelf op moeten knappen en hij is klein begonnen.. ook moeilijke tijden doorgemaakt.. en alleen zonder hulp is het 'm gelukt.. voor dat soort mensen heb ik nou respect..
pi_1384672
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:24 schreef illusion het volgende:

En je kan ook echt niet zeggen dat het jou NOOIT zal overkomen omdat je een sterke persoonlijkheid hebt.

Het is m'n ouders toch ook gewoon gelukt.. en nog veel miljoenen andere mensen die wel een degelijk maatschappelijk bestaan hebben..dus waarom zou ik het niet kunnen.. ik snap niet wat er niet reeël is aan deze gedachtegang..
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:34:08 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_1384680
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:18 schreef Qarinx het volgende:

titel niet zo goed gelukt..past niet helemaal....

Past precies bij je hoor, die titel.

En wat fijn voor je dat je nu al weet dat je een hoop ellende bespaard zal blijven. Komt natuurlijk door je sterke persoonlijkheid.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:34:46 #8
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384685
quote:
[b]

Mijn vader heeft helemaal geen geluk gehad in zijn leven..hij is al heel jong verlaten door zijn moeder en heeft al vanaf z'n 14e voor zichzelf moeten zorgen.. hij heeft al z'n zaakjes al van jongs af aan zelf op moeten knappen en hij is klein begonnen.. ook moeilijke tijden doorgemaakt.. en alleen zonder hulp is het 'm gelukt.. voor dat soort mensen heb ik nou respect..

yep....je vader heeft het gelukkig wel kunnen redden....had ook verkeerd kunnen aflopen.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:37:29 #9
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1384702
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:34 schreef illusion het volgende:

[..]

yep....je vader heeft het gelukkig wel kunnen redden....had ook verkeerd kunnen aflopen.

en dát moet Q. nou es inzien, dat het weliswaar zo kan, maar dat het dus ook verkeerd af kan lopen, waar diegene niks aan kan doen.
[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_1384703
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:31 schreef Qarinx het volgende:
Mijn vader heeft helemaal geen geluk gehad in zijn leven..hij is al heel jong verlaten door zijn moeder en heeft al vanaf z'n 14e voor zichzelf moeten zorgen.. hij heeft al z'n zaakjes al van jongs af aan zelf op moeten knappen en hij is klein begonnen.. ook moeilijke tijden doorgemaakt.. en alleen zonder hulp is het 'm gelukt..
Hem is het gelukt ja. Maar zoiets kun je echt niet altijd afdwingen. Ik vind het ook knap dat hij erin geslaagd is, maar deze mogelijkheden zijn niet voor iedereen weggelegd. En het is een beetje opportunistisch om daar je standaarden aan te ontlenen.
Wittgenstein
pi_1384712
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:33 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Het is m'n ouders toch ook gewoon gelukt.. en nog veel miljoenen andere mensen die wel een degelijk maatschappelijk bestaan hebben..dus waarom zou ik het niet kunnen.. ik snap niet wat er niet reeël is aan deze gedachtegang..

De één wel, de ander niet.

Wat ben je toch verdervelijk als je zwak bent.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:40:14 #12
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384722
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:33 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Je bent dus best bang dat jij misschien ook een keer de draad kwijt raakt? En dat jij dan met vuile kleren over straat loopt....zoekend naar een plekje om te overnachten.....zoekend naar uitgetrapte peuken op grond.....niet vragend naar geld van mensen omdat je al zo vaak bent afgezeken....maar je kijkt ze vragend aan.....en je ziet al die duizenden mensen langs lopen met hun blije gezichten en tassen vol boodschappen....en toch interesseert het je niet...omdat je een nog diepere pijn hebt.....een pijn die niet echt meer te helen is.

Ben geen zwerver geweest...maar ik leefde mij nu ff uit in het bestaan van een zwerver.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:42:06 #13
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1384740
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:40 schreef illusion het volgende:

[..]

Je bent dus best bang dat jij misschien ook een keer de draad kwijt raakt? En dat jij dan met vuile kleren over straat loopt....zoekend naar een plekje om te overnachten.....zoekend naar uitgetrapte peuken op grond.....niet vragend naar geld van mensen omdat je al zo vaak bent afgezeken....maar je kijkt ze vragend aan.....en je ziet al die duizenden mensen langs lopen met hun blije gezichten en tassen vol boodschappen....en toch interesseert het je niet...omdat je een nog diepere pijn hebt.....een pijn die niet echt meer te helen is.

Ben geen zwerver geweest...maar ik leefde mij nu ff uit in het bestaan van een zwerver.

Ja kom op zeg. Je leeft je uit in het bestaan van een zwerver? Waarom zou hij op zoek gaan naar sigarettenpeuken? Dan rook je toch niet. Simpel zat. Beetje met betere argumenten komen.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:42:32 #14
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384744
ben even de piramide van maslov kwijt ( behoeften van de mens)......maar die klopt gedeeltelijk wel dacht ik.

De laatste keer dat ik die piramide gezien heb is een aantal jaren geleden.

Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:43:16 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_1384748
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:31 schreef Qarinx het volgende:

maar dan vraag ik me af welke andere problemen een zwerver nog heeft.. of bedoel je die dagelijkse dosis drugs waar ie een autoradio voor moet zien te jatten om het te kunnen bekostigen..

Wat een walgelijke opmerking.

Je bent of dom, of blind. Het feit dat jij een junk verwart met een zwerver zegt genoeg over je onwetendheid. Ik hoop voor je dat er ooit een moment komt dat het bord voor je kop wordt weggehaald. Het zal door een ander moeten gebeuren, want zelf ben je te blind om te zien dat er iets is dat je zicht op de werkelijkheid belemmert.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:43:17 #16
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384749
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:37 schreef merulez het volgende:

[..]

en dát moet Q. nou es inzien, dat het weliswaar zo kan, maar dat het dus ook verkeerd af kan lopen, waar diegene niks aan kan doen.

neej niet..want ookal ging het toen niet goed..m'n pa wist gewoon duidelijk waar ie niet wilde staan..en heeft daar ook voor "gevochten"... ben daarom van mening.. wie wil, die kan..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:43:23 #17
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1384752
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:42 schreef aa het volgende:

[..]

Ja kom op zeg. Je leeft je uit in het bestaan van een zwerver? Waarom zou hij op zoek gaan naar sigarettenpeuken? Dan rook je toch niet. Simpel zat. Beetje met betere argumenten komen.

het was een ijzersterk argument.

En stel dan maar es voor dat die peuken voor voedsel staan.

Vind je het dan nog steeds zo simpel?

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:45:10 #18
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384758
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:42 schreef aa het volgende:

[..]

ik zie ze vaker peuken oprapen...en ik typ snel ja....in deze discussie is het niet waard om mij op dit te wijzen....dit gaat heel ergens anders over.....en het is geen ARGUMENT....het was een voorbeeld hoe een zwerver zich zou voelen op dit MOMENT.
pi_1384772
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:43 schreef Qarinx het volgende:

[..]

neej niet..want ookal ging het toen niet goed..m'n pa wist gewoon duidelijk waar ie niet wilde staan..en heeft daar ook voor "gevochten"... ben daarom van mening.. wie wil, die kan..

En wat als je de wil niet meer op kan brengen, wat dan? Niemand is zo sterk dat je alle situaties het hoofd kan bieden, ook jij niet. Dan breek je, inclusief je wil.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:48:09 #20
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384774
quote:

[..]

nou nou touching.. wat een inlevingsvermogen heb jij zeg..

diepere pijn......wat voor diepere pijn..?? pijn is ook wel weer iets subjectiefs.. iemand kan al z'n hele leven verward zijn door de dood van z'n liefste poes terwijl ie wel gewoon in een huis heeft.. dus ik vind een zwerver met pijn daar echt niet zieliger door..

vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:48:26 #21
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384776
quote:

[..]

Je vader kon de realiteit nog onder ogen zien....er zijn mensen die krijgen een black out.....die weten niet eens meer wat ze willen.

Gelukkig dat je vader op 14 jarige leeftijd geen black out heeft gehad van die zware emoties omdat zijn moeder hem verlaten had.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:49:51 #22
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1384783
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:45 schreef illusion het volgende:

[..]

en het is geen ARGUMENT....het was een voorbeeld hoe een zwerver zich zou voelen op dit MOMENT.

ik ben het volledig met je eens, maar dit is ff offtopic:

een voorbeeld kan net zo goed als argument dienen, en dat was in het geval van jou ook zo, toevallig afgelopen jaar met Nederlands debatteren gehad, dat er iets van 10 verschillende argumenten waren, waarvan een voorbeeld geven er eentje was

vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:49:55 #23
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384785
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:43 schreef merulez het volgende:

[..]

waar heb je het over....?? peuken --> voedsel... raaaaaare vergelijking..!

SIGARETTEN IS OOK EEN LUXE PROBLEEM!

pi_1384787
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:48 schreef Qarinx het volgende:
Mee eens, het gaat hier om feiten.
quote:
diepere pijn......wat voor diepere pijn..?? pijn is ook wel weer iets subjectiefs.. iemand kan al z'n hele leven verward zijn door de dood van z'n liefste poes terwijl ie wel gewoon in een huis heeft.. dus ik vind een zwerver met pijn daar echt niet zieliger door..
Nee, maar het kan hem wel beroven van de wil die je vader gebruikt heeft om zich in financieel opzicht te redden.
Wittgenstein
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:50:20 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1384788
Door Qarinx - vrijdag 10 augustus 2001 20:01
quote:
Qarnix schreef ergens in deel 1 :
Het zou niet eens in me OPKOMEN!!! Sex voor geld doe ik niet..nu niet nooit niet..ook niet als ik lig te sterven van de honger.. daarvoor heb ik gewoon teveel eigenwaarde..
Eigenwaarde?
Jij denkt dat je daar nog bij na gaat denken als je al dagen niet hebt gegeten?
Of als je pasgeboren baby krijst van de honger?
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:50:20 #26
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1384789
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:43 schreef merulez het volgende:

[..]

Het was een sterk argument? Vind je dat? Blijkbaar ervaart titatovenaar het als zo'n vernedering om peuken van de grond te moeten rapen. Mijn punt is dat dat niet nodig is, omdat een zwerver sigaretten niet nodig heeft om te overleven. Dan is dat toch niet zielig of wat dan ook.

Als hij op zoek is naar voedsel is een ander verhaal. Dat is een primaire levensbehoefte. Maar daar had H. Quartz het niet over.

[Dit bericht is gewijzigd door aa op 10-08-2001 20:51]

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:51:00 #27
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384795
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:48 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Jij ziet het liefste dat alle nederlanders zo sterk als jou zijn....een meisje dat huilt als haar zusje iets van haar afpakt...en dat groot op fokforum gaat zetten onder KLAAGBAAK.

FF offtopic....ik word kotsmisselijk van die usericon van je.... vrolijker kijken kan zeker niet???

vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:52:37 #28
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1384800
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:49 schreef Qarinx het volgende:

[..]

waar heb je het over....?? peuken --> voedsel... raaaaaare vergelijking..!

SIGARETTEN IS OOK EEN LUXE PROBLEEM!

zo dan:
quote:

[..]

Je bent dus best bang dat jij misschien ook een keer de draad kwijt raakt? En dat jij dan met vuile kleren over straat loopt....zoekend naar een plekje om te overnachten.....zoekend naar voedsel in prullebakken.....niet vragend naar geld van mensen omdat je al zo vaak bent afgezeken....maar je kijkt ze vragend aan.....en je ziet al die duizenden mensen langs lopen met hun blije gezichten en tassen vol boodschappen....en toch interesseert het je niet...omdat je een nog diepere pijn hebt.....een pijn die niet echt meer te helen is.

och, daar had Q. niet aan gedacht...
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:52:46 #29
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384802
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:50 schreef Loedertje het volgende:
Door Qarinx - vrijdag 10 augustus 2001 20:01
[..]

Eigenwaarde?
Jij denkt dat je daar nog bij na gaat denken als je al dagen niet hebt gegeten?
Of als je pasgeboren baby krijst van de honger?

PASGEBOREN BABY!

als ik mezelf niet kan onderhouden dan ga ik zeker geen kind op de wereld zetten hoor...

† In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:54:58 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1384810
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:52 schreef Qarinx het volgende:

[..]

als ik mezelf niet kan onderhouden dan ga ik zeker geen kind op de wereld zetten hoor...

Denk dat je die smiley heel goed kunt gaan gebruiken als het je ooit eens overkomt.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:55:26 #31
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384811
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:51 schreef illusion het volgende:

[..]

Jij ziet het liefste dat alle nederlanders zo sterk als jou zijn....een meisje dat huilt als haar zusje iets van haar afpakt...en dat groot op fokforum gaat zetten onder KLAAGBAAK.

je had die "offtopic" wel boven je eigen post kunnen zetten ipv boven het laatste gedeelte..
Jij moet echt even beter leren discusseren en geen appels met peren vergelijken.. dat andere topic heeft toch helemaal nix te maken met mijn mening hierover...
quote:
FF offtopic....ik word kotsmisselijk van die usericon van je.... vrolijker kijken kan zeker niet???
Dan kijk je er niet naar.. die vrijheid heb je..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:55:57 #32
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384814
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:50 schreef aa het volgende:

[..]

Het was een sterk argument? Vind je dat? Blijkbaar ervaart titatovenaar het als zo'n vernedering om peuken van de grond te moeten rapen. Mijn punt is dat dat niet nodig is, omdat een zwerver sigaretten niet nodig heeft om te overleven. Dan is dat toch niet zielig of wat dan ook.

Als hij op zoek is naar voedsel is een ander verhaal. Dat is een primaire levensbehoefte. Maar daar had H. Quartz het niet over.

heeej...lees het eerste topic ook eens ja....deel 1 dus...ik heb het daar duidelijk over een zwerver die vis uit een bak zit te graaien...en dat ik hem een broodje aanbiedt.

Met dat peuken zoeken bedoelde ik ook die zwervers ja....die een peuk opraapt waar nog maar 1 teug aanzit.....

Je moet niet zo snel een post beoordelen.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:57:02 #33
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384818
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:54 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Denk dat je die smiley heel goed kunt gaan gebruiken als het je ooit eens overkomt.

mensen moeten beetje na gaan denken voordat ze dit soort belangrijke beslissingen in hun leven maken...

Dus het zou mij niet overkomen... want ik zou niet eens aan sex denken dan in zo'n geval.. elk risico vermijden op zwangerschap..en niet een kind onnodig leed aanbrengen door 'm in miserabele levensomstandigheden groot te brengen..

vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:58:12 #34
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1384823
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:55 schreef illusion het volgende:

[..]

Met dat peuken zoeken bedoelde ik ook die zwervers ja....die een peuk opraapt waar nog maar 1 teug aanzit.....

Je moet niet zo snel een post beoordelen.

Ah gossie, dus je bedoelt nog een kwalitatief lage peuk ook. Damn you're annoying. Snap je dan niet dat dat roken totaal nergens voor nodig is en dat ik absoluut geen medelijden heb met zwervers omdat ze hun sigaretten van de grond zouden moeten rapen?
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 20:59:56 #35
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384833
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:55 schreef illusion het volgende:

Wat interesseert mij het nou of het nou een zwerver is of een gewone burger nix te roken heeft.. ik vind iemand daar niet zielig om..en er wordt ook totaal geen medelijden bij mij opgewekt..
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:00:34 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_1384836
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:52 schreef Qarinx het volgende:

Natuurlijk niet, je zet zomaar geen kind op de wereld.
Een kind op de wereld zetten is iets voor de beter bedeelden. Je zet zomaar geen kind op de wereld.
Zet je een kind op de wereld zonder poen, dan ben je wel erg dom bezig. De gedachte alleen al dat je een kind zet zonder geld doet me huiveren. Op deze wereld zet je pas een kind als je de luxe hebt om geen condoom te gebruiken. Een Zetpil help helaas niet, kwa kind zetten.

pi_1384841
Wat een gemiereneuk hier ineens zeg.... daar gaat het toch niet om.

edit; deze post kwam een beetje laat over.

[Dit bericht is gewijzigd door fokje op 10-08-2001 21:02]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:03:21 #38
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384846
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:00 schreef tong80 het volgende:

Een kind op de wereld zetten is iets voor de beter bedeelden. Je zet zomaar geen kind op de wereld.
Zet je een kind op de wereld zonder poen, dan ben je wel erg dom bezig. De gedachte alleen al dat je een kind zet zonder geld doet me huiveren. Op deze wereld zet je pas een kind als je de luxe hebt om geen condoom te gebruiken. Een Zetpil help helaas niet, kwa kind zetten.

Tjah je zal het wel weer egoïstisch vinden.. maar een kind kan gewoon niet gezond opgroeien in het zwerverlijke bestaan.. een kind heeft voedsel nodig om gezond te kunnen groeien...en als ik een kind niets meer kan bieden dan voedsel uit een vuilnisbak en soms misschien wel dagen helemaal geen eten.. dan vind ik het best wel een goede beslissing geen kinderen te nemen..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:03:39 #39
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1384848
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:01 schreef fokje het volgende:
Wat een gemiereneuk hier ineens zeg.... daar gaat het toch niet om.
Daar gaat het wel om. David noemt daar in zijn voorbeelden wel sigaretten en geen voedsel. Het gaat om PRIORITEITEN.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:03:54 #40
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384849
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

ik kan me ook moeilijk voorstellen dat een vrouw die zwerver is een kind wilt krijgen....
pi_1384851
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:59 schreef Qarinx het volgende:
en er wordt ook totaal geen medelijden bij mij opgewekt..
Je wekt echter de verdenking dat jouw vermogen tot medelijden beperkt blijft tot mensen met wie je je identificeert. Als je vader een hartaanval krijgt of een familielid een ziekte, want die hebben altijd keihard gewerkt en hun wilskracht getoond. En daar moet je wel medelijden mee hebben, want het is gewoonweg verschrikkelijk als zo'n prachtige instelling als die van je vader beloond wordt met zo'n naar ongeval. Zo heeft God het niet bedoeld, die vanuit de hemel ieder mens precies geeft wat die verdient.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:05:34 #42
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384856
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:03 schreef illusion het volgende:

[..]

ik kan me ook moeilijk voorstellen dat een vrouw die zwerver is een kind wilt krijgen....

jah maar het zijn toch geen maagden marias ofzo, geloof dat je er nog altijd zelf bij bent..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:06:09 #43
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1384858
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:04 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Je wekt echter de verdenking dat jouw vermogen tot medelijden beperkt blijft tot mensen met wie je je identificeert. Als je vader een hartaanval krijgt of een familielid een ziekte, want die hebben altijd keihard gewerkt en hun wilskracht getoond. En daar moet je wel medelijden mee hebben, want het is gewoonweg verschrikkelijk als zo'n prachtige instelling als die van je vader beloond wordt met zo'n naar ongeval. Zo heeft God het niet bedoeld, die vanuit de hemel ieder mens precies geeft wat die verdient.

Irrelevant.
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:07:11 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_1384862
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:03 schreef Qarinx het volgende:
Meisje je snapt weer eens niet wat er word bedoelt. Ik bedoelde te zeggen dat je met de uitdrukking 'een kind op de wereld zetten' nogal makkelijk omspringt. Ik snap ook wel dat ironie een bepaalde vorm van zelfrelativering vereist, maar dat is bij jou helaas te veel gevraagd. Ik zal in het vervolg concreter zijn. En minder omslachtig duidelijk maken dat ik van je standpunten walg.

pi_1384865
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:06 schreef aa het volgende:

[..]

Irrelevant.

Hij slaat de spijker op z'n kop als je het mij vraagt over hoe Qarinx denkt.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:08:21 #46
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384872
quote:

[..]

onzin...
als je mijn eerste post in eerste topic had gelezen had je misschien gezien dat ik ook wel regelmatig straatkrantje koop enzo.. omdat die mensen op het moment nix te eten hebben.. maar als je nou zoals illusion gaat zeggen dat het zo zielig is dat ze een peukje van de straat moeten pakken omdat ze anders niet gehoor kunnen geven aan hun verslaving.. dat vind ik wel een beetje te ver gaan.. en dan heb ik ook helemaal geen medelijden..
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:08:33 #47
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1384873
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:57 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Dus het zou mij niet overkomen... want ik zou niet eens aan sex denken dan in zo'n geval.. elk risico vermijden op zwangerschap..en niet een kind onnodig leed aanbrengen door 'm in miserabele levensomstandigheden groot te brengen..

Ey pssst, als je ooit eens een dagje vrij hebt en je verveeld je , probeer ook eens wat verhalen te lezen of contacten te leggen met ex-prostituees.

O ja, vergeet de slahctoffers van een verkrachting niet en plak er ook nog een weekje 'slapen en praten met niet gebruikende zwervers " aanvast.

Vervolgens kom je een weekje op adem onder je moeders vleugels en ga je weer vrolijk verder, boek een week in een opvangcentrum voor daklozen , splits dit op met een leuk weekendje 'blijf van m'n lijf " huis en kom dan eens gezellig op Fokzine en open weer een topic.

Je bent nog zo vreselijk kinds dat ik niet meer inga op je text. Het spijt me wel maar iemand die zo vreselijk beschermend is opgevoed en nog zeer weinig inlevingsvermogen heeft kan gewoon geen mening hebben over de situatie van daklozen in Nederland, waar helaas het percentage dakloze vrouwen+kinderen OOK onrustbarend aan het stijgen is.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:09:42 #48
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1384886
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:07 schreef fokje het volgende:

[..]

Hij slaat de spijker op z'n kop als je het mij vraagt over hoe Qarinx denkt.

Als hij een algemene strekking wilde geven over hoe hij Qarinx' visie ziet, dan had hij niet dat stukje tekst van haar moeten citeren.
Irrelevant dus.
pi_1384892
FF ter verduidelijking.. we zijn hier niet op het forum om elkaar af te snauwen. Dat doe je maar ergens anders, of liever helemaal niet
pi_1384893
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:08 schreef Qarinx het volgende:

[..]

...dat ik ook wel regelmatig straatkrantje koop enzo..

enzo?
ik geloof er geen zak van.
pi_1384901
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:06 schreef aa het volgende:
Irrelevant.
Iemand vertellen dat zijn of haar wereld te klein is irrelevant? Misschien wat lastig aantoonbaar, maar volgens mij ligt aan Qarinx' gekleurde beoordeling van het probleem ten grondslag dat 'inzet' en 'wilskracht' in haar ogen waarden zijn die ieder mens zou moeten nastreven, ongeacht de situatie. (In plaats van simpelweg levenshoudingen die door omstandigheden de grond in kunnen worden geboord.)

[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 10-08-2001 21:11]

Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:12:03 #52
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384902
quote:

[..]

ik geef je gelijk.......

en vooral als je lichamelijke ziektes met geestelijke ziektes gaat vergelijken.....een geestelijke ziekte of afwijking is toch even ernstig als een lichamelijke..

Waarom is een hartinfarct erger dan een zenuwinzinking????

Als de vader van Quarinx een hartinfarct krijgt dan zal ze niets zeggen...ook al eet haar vader teveel omdat hij zoveel verdient.......krijgt haar vader een zenuwinzinking ...( zulke inzinkingen komen ook net zo onverwachts als een hartinfarct) dan wilt ze hem niet meer zien als hij het moeilijk heeft?

vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:13:33 #53
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384912
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:10 schreef fokje het volgende:

[..]

enzo?
ik geloof er geen zak van.

ow neej.. alleen jij bent de good hearted fokje... alle zwervers staan altijd in een cirkeltje om jou heen omdat jij zo ontzettend gul bent..
pi_1384915
quote:
als je mijn eerste post in eerste topic had gelezen had je misschien gezien dat ik ook wel regelmatig straatkrantje koop enzo.. omdat die mensen op het moment nix te eten hebben.. maar als je nou zoals illusion gaat zeggen dat het zo zielig is dat ze een peukje van de straat moeten pakken omdat ze anders niet gehoor kunnen geven aan hun verslaving.. dat vind ik wel een beetje te ver gaan.. en dan heb ik ook helemaal geen medelijden..
Volgens mij ben jij nou de vetste opportunist aan het uithangen die maar denkbaar is. Voordat die sigaret ten tonele werd gevoerd waren er ook al wat meningsverschillen, kan ik me herinneren. En die vallen niet terug te voeren op een ietwat melodramatische voorstelling van een van de posters. (Niet de mijne, ik had je al gelijk gegeven op het punt dat we de feiten als uitgangspunt moeten nemen.)
Wittgenstein
pi_1384917
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:13 schreef Qarinx het volgende:

[..]

ow neej.. alleen jij bent de good hearted fokje... alle zwervers staan altijd in een cirkeltje om jou heen omdat jij zo ontzettend gul bent..

Nee hoor, ik geef ook geen geld. Maar ik lieg daar niet over.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:15:22 #56
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384926
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:12 schreef illusion het volgende:

Waarom is een hartinfarct erger dan een zenuwinzinking????

WAAAR STAAT DAT
quote:
Als de vader van Quarinx een hartinfarct krijgt dan zal ze niets zeggen...ook al eet haar vader teveel omdat hij zoveel verdient.......krijgt haar vader een zenuwinzinking ...( zulke inzinkingen komen ook net zo onverwachts als een hartinfarct) dan wilt ze hem niet meer zien als hij het moeilijk heeft?
Jij rukt dingen zo uit hun verband..ongeloooooooofeeelijk!!! bovendien beweer jij weer allemaal dingen.. en waar je het vandaan haalt.. GOD KNOWS!
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:16:57 #57
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384933
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:14 schreef fokje het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geef ook geen geld. Maar ik lieg daar niet over.

En wie ben jij om te zeggen dat ik daar wel over lieg..??
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:17:02 #58
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384935
quote:

[..]

onzin...

hey hallo.....wat een zwakke manier om mij te quoten...ik was even het leven van een zwerver aan het uitbeelden hoe ik ze zie vaker.....en dat ze verslaafd zijn aan nicotine kan ik me voorstellen.

Je bent echt zwak bezig.... en morgen geef ik 5 gulden aan de zwerver die ik als eerste tegen kom.......omdat ik na deze posten nog meer respect voor die mensen krijg.

Slaat gewoon nergens op.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:19:16 #59
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384947
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:17 schreef illusion het volgende:

[..]

hey hallo.....wat een zwakke manier om mij te quoten...ik was even het leven van een zwerver aan het uitbeelden hoe ik ze zie vaker.....en dat ze verslaafd zijn aan nicotine kan ik me voorstellen.

en denk jij dat ik ze anders zie op straat...?? dat was toch helemaal niet het idee achter het inlevensvermogen.. ik zie zelf ook wel hoe ze leven..het ging toch om de reden waarom ze op straat terecht zijn gekomen.. en je daar eens in te leven..
quote:
Je bent echt zwak bezig.... en morgen geef ik 5 gulden aan de zwerver die ik als eerste tegen kom.......omdat ik na deze posten nog meer respect voor die mensen krijg.
Ik zal trots op je zijn..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:21:15 #60
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1384958
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:15 schreef Qarinx het volgende:

[..]

WAAAR STAAT DAT
[..]

Jij rukt dingen zo uit hun verband..ongeloooooooofeeelijk!!! bovendien beweer jij weer allemaal dingen.. en waar je het vandaan haalt.. GOD KNOWS!

uit GEZOND VERSTAND.

Je hebt een hekel aan mensen die geestelijk zwak zijn......je kan ze niet uitstaan. En dit terwijl die mensen er niet voor kiezen...

Maar als je vader iets overkomt......een lichamelijke ziekte dan ga je echt niet zeggen dat je vader geen respect verdient.........alsof je vader voor een lichamelijke ziekte kiest.

Alsof er hier mensen op de aarde zijn die kiezen voor een bestaan als zwerver.....ze willen allemaal net als jou op klaagbaak gaan rondschreeuwen dat het zusje weer eens op de kamer is geweest en een slipje heeft gejat.

pi_1384965
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:16 schreef Qarinx het volgende:

[..]

En wie ben jij om te zeggen dat ik daar wel over lieg..??

Dat je een straatkrant koopt kan ik me wel voorstellen... voor de rest (enzo) niet. Gewoon vanwege je egocentrische houding. Suggestief, dat erken ik wel.
pi_1384975
Qarinx, hoe komt het trouwens dat je je VWO niet hebt af kunnen maken dit jaar? Te weinig wilskracht en te veel geinternet, of niet slim genoeg?
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:23:45 #63
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384978
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:21 schreef illusion het volgende:

[..]

uit GEZOND VERSTAND.

Je hebt een hekel aan mensen die geestelijk zwak zijn......je kan ze niet uitstaan. En dit terwijl die mensen er niet voor kiezen...

Maar als je vader iets overkomt......een lichamelijke ziekte dan ga je echt niet zeggen dat je vader geen respect verdient.........alsof je vader voor een lichamelijke ziekte kiest.

Alsof er hier mensen op de aarde zijn die kiezen voor een bestaan als zwerver.....ze willen allemaal net als jou op klaagbaak gaan rondschreeuwen dat het zusje weer eens op de kamer is geweest en een slipje heeft gejat.

Ik moet je zeggen dat je echt een grote fantasie hebt.. je bedenkt allemaal dingen die ik mogelijk zou kunnen denken of vinden.. en bovendien leg je me allemaal dingen op hoe ik zou gaan reageren in een bepaalde situatie... ow neej wacht..dit valt natuurlijk allemaal onder jouw mensenkennis.. *kuch*
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:25:11 #64
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1384988
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:23 schreef Koekepan het volgende:
Qarinx, hoe komt het trouwens dat je je VWO niet hebt af kunnen maken dit jaar? Te weinig wilskracht en te veel geinternet, of niet slim genoeg?
Slechte planning...maar doe er alles aan om dit jaar wel gewoon te slagen.. en begin tijdig met alles..
pi_1384996
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:25 schreef Qarinx het volgende:
Slechte planning...maar doe er alles aan om dit jaar wel gewoon te slagen.. en begin tijdig met alles..
Ik weet niet of jouw vader er wel was gekomen met dit excuus. Ik wens je succes hoor, daar niet van.
Wittgenstein
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:27:05 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385003
quote:
Qarinx, hoe komt het trouwens dat je je VWO niet hebt af kunnen maken dit jaar?
Ze heeft de wijsheid in pacht.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:27:23 #67
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385005
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:26 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik weet niet of jouw vader er wel was gekomen met dit excuus. Ik wens je succes hoor, daar niet van.

Fouten maken is niet erg.. maar je moet ook in staat zijn die in te zien en ze weer te herstellen...
pi_1385024
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:27 schreef Qarinx het volgende:
Fouten maken is niet erg.. maar je moet ook in staat zijn die in te zien en ze weer te herstellen...
Ik heb laatst op de radio gehoord (en dit is onopgesmukt) van een vrouw die verhuisde en haar bijstand niet tijdig had opgezegd in de gemeente waar ze vandaan kwam. Dit kwam haar te staan op een boete wegens uitkeringsfraude en het vervallen van het recht op uitkering. Nu staat ze op straat en zitten haar drie kinderen (schatjes trouwens, maar dat is een emotioneel oordeel en laat ik achterwege) in het tehuis. Foutje. Bedankt.
Wittgenstein
pi_1385049
Ik wil maar zeggen, verruim alsjeblieft je blik eens met het tot je nemen van wat er zoal aan leed geschiedt in deze samenleving. Het valt echt niet mee. Misschien voegt het wat toe aan de manier waarop je naar de wereld kijkt.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:33:06 #70
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385054
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:23 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik moet je zeggen dat je echt een grote fantasie hebt.. je bedenkt allemaal dingen die ik mogelijk zou kunnen denken of vinden.. en bovendien leg je me allemaal dingen op hoe ik zou gaan reageren in een bepaalde situatie... ow neej wacht..dit valt natuurlijk allemaal onder jouw mensenkennis.. *kuch*

je snapt dit niet omdat jou verstand nog niet zo ver strekt als het mijne.....je komt duidelijk naief over....zonder mensenkennis...zonder levenservaring...en vooral egoistisch.

IK vraag me nu ook af waarom ik zoveel tijd in je steek op deze vrijdag.....ik denk dat ik maar een ander topic ga opzoeken.

Zo te zien ben je niet meer te redden en zul je altijd die krappe manier van denken aanhouden.......met vrouwen als jou zou ik nooit kunnen samenleven.....een goed gesprek is vaak niet te voeren met zulke mensen.

Ik ben niet extreem kieskeurig...maar als een vrouw zulke ideen heeft dan pas ik meteen..dan hoeft het voor mij niet meer.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:36:27 #71
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385085
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:26 schreef Koekepan het volgende:

[..]

LOL
pi_1385116
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:51 schreef illusion het volgende:

[..]

Discussiëren is prima, maar iemand persoonlijk aanvallen zuigt , dat heb ik Qarinx ook nergens zien doen.
#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:41:43 #73
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385131
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:38 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Discussiëren is prima, maar iemand persoonlijk aanvallen zuigt , dat heb ik Qarinx ook nergens zien doen.

das waar.....maar toch word ik er niet vrolijk van....ik heb het misschien iets verkeerd gebracht....maar ikzelf zou nooit zo'n usericon pakken....3 keer chagerijnig.......als ik dat zie dan denk ik meteen dat ze zo'n chagerijnig gezicht heeft omdat er zwervers, daklozen en bedelaars zijn. Zo erg kan dat toch niet zijn????
pi_1385174
quote:
Ook irrelevant.

Ik vind dat jullie wel heel erg doordrammen bij Qarinx. Het is haar mening, nou ja, laat haar dan toch? En om nou te beginnen over dergelijke irrelevante dingen als slipjes, onafgemaakte opleidingen e.d. vind ik totaal offtopic. Ook al zijn we het niet met Qarinx eens, zij heeft recht op haar eigen mening en ze hoeft niet totaal afgekraakt te worden hier. Een beetje volwassener ajb!

#geen
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:49:51 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385202
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:47 schreef DuchessX het volgende:

En om nou te beginnen over dergelijke irrelevante dingen als slipjes

Dat hoor je mij niet irrelevant noemen.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:50:15 #76
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385206
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:38 schreef DuchessX het volgende:

[..]

heb ik haar persoonlijk aangevallen???? ik verdedig mijn standpunt gewoon......en af en toe voel ik me minder prettig omdat ze van die domme dingen zegt....ze heeft gewoon geen levenservaring en mensenkennis.....ze denkt alleen maar aan haar perfecte vader en aan haarzelf.

Ze heeft nog niets meegemaakt naar mijn mening....nog niets......ik wil haar wel eens spreken als ze ook eens een slechte tijd heeft gehad.

pi_1385217
quote:
Ook irrelevant.
Nee! De waarden waarvan zij zo hoog opgeeft als wilskracht en ijver etc., zijn volkomen uit de lucht gegrepen. Als wij zeggen dat door omstandigheden die wilskracht weleens belemmerd kan worden, wil ze daarvan niets weten. Dan mag je ook verwachten dat zij zich naar dit (erg twijfelachtige) waardenpatroon gedraagt.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:55:04 #78
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385246
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:51 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Nee! De waarden waarvan zij zo hoog opgeeft als wilskracht en ijver etc., zijn volkomen uit de lucht gegrepen. Als wij zeggen dat door omstandigheden die wilskracht weleens belemmerd kan worden, wil ze daarvan niets weten. Dan mag je ook verwachten dat zij zich naar dit (erg twijfelachtige) waardenpatroon gedraagt.

ik vind het ook super vaag.....ze negeert het gewoon.....alsof ze bang is daarvoor.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:56:53 #79
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385258
quote:

[..]

Ook irrelevant.

Ik vind dat jullie wel heel erg doordrammen bij Qarinx. Het is haar mening, nou ja, laat haar dan toch? En om nou te beginnen over dergelijke irrelevante dingen als slipjes, onafgemaakte opleidingen e.d. vind ik totaal offtopic. Ook al zijn we het niet met Qarinx eens, zij heeft recht op haar eigen mening en ze hoeft niet totaal afgekraakt te worden hier. Een beetje volwassener ajb!

Dank je wel DuchessX... ik vind dit geen vorm van discusseren meer maar het mij persoonlijk aanvallen op bepaalde persoonlijke dingen die ik elders op dit forum heb genoemd.. beetje triest eigenlijk..
pi_1385263
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:56 schreef Qarinx het volgende:
Dank je wel DuchessX... ik vind dit geen vorm van discusseren meer maar het mij persoonlijk aanvallen op bepaalde persoonlijke dingen die ik elders op dit forum heb genoemd.. beetje triest eigenlijk..
Jij bent hier degene die in de eerste plaats je halve persoonlijke achtergrond meesleept ter verdediging.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:59:13 #81
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385270
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:50 schreef illusion het volgende:

[..]

heb ik haar persoonlijk aangevallen???? ik verdedig mijn standpunt gewoon......en af en toe voel ik me minder prettig omdat ze van die domme dingen zegt....ze heeft gewoon geen levenservaring en mensenkennis.....ze denkt alleen maar aan haar perfecte vader en aan haarzelf.

Ze heeft nog niets meegemaakt naar mijn mening....nog niets......ik wil haar wel eens spreken als ze ook eens een slechte tijd heeft gehad.

Jij kan echt niet discusseren..je verdedigt je standpunt met argumenten en niet met persoonlijke aanvallen..jij bedenkt er van alles bij.. waar heb ik genoemd dat mijn vader perfect is..? Ik vind het een beetje zinloos om met jou in discussie te gaan omdat jij continu offtopic gaat en de meest irrelevante dingen naar boven gooit onder het mom "mensenkennis" en "levenservaring"..

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 10-08-2001 22:00]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:00:57 #82
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385282
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:57 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die in de eerste plaats je halve persoonlijke achtergrond meesleept ter verdediging.

Ik gaf alleen een voorbeeld waar ik wel respect voor heb.. het had ook m'n buurman kunnen zijn want die is op jonge leeftijd zijn vader verloren.. het maakt niet uit .. heb idd verkeerd gehandeld door m'n vaders achtergrond te noemen... maar dergelijke onderwerpen als zusjes die zich irritant gedragen hebben hier nix mee te maken..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:02:14 #83
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385288
quote:

[..]

ik heb een keer gezegd dat jij je drukt maakt omdat je zusje op je kamer zit te neuzen...........en daar wilde ik mee benadrukken dat jij een super goed leven hebt....en totaal geen recht hebt om het leven van zwervers te beoordelen.

Ik maakte me nooit druk om zulke dingen....mijn broer mocht alles van mij lenen ....als hij het vroeg......een zwerver steelt ook niet...die vraagt ook.

maar om ontopic te blijven.....ik denk dat onze Quaranix.....sociaal gestoord is.......en als onze Quaranix ooit een diep gesprek zal voeren zal ze nog eens raar op haar neus kijken........als ik met onze Quarnix een gesprek zou voeren....dan wordt het al snel een discussie......en dan ook nog wel een ruzie aangezien haar kopppigheid.

pi_1385291
quote:

[..]

Dat gevoel heb ik ook en daar hou ik niet van. Een stevige discussie is altijd leuk, juist goed dat de meningen verschillen, kan je juist aan het denken zetten. Maar ik heb nu idd het gevoel dat ze jou persoonlijk aanvallen en daar gaan mijn haren van overeind staan, daar hou ik niet van. Flauw vind ik dat. Jij denkt er nu eenmaal anders over als zij, punt uit. Moet de discussie dan tot in het oneindige gerekt worden en zaken aangehaald worden die niet relevant zijn? Nee vind ik niet, vind het zelfs onvolwassen. Zij dienen jouw mening ook te respecteren, hoe oneens ze het er ook mee zijn. Willen ze jou toch proberen te overtuigen van het tegendeel, dan moeten ze wel met goede argumenten komen en geen zinloos gebazel over jouw icoontje, slipje of opleiding. Gelukkig hou jij de eer aan jezelf - van jou heb ik dergelijke uitspraken nog niet gezien. Dat zegt ook een hoop over Qarinx, of niet dan?
#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:04:37 #85
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385298
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:02 schreef illusion het volgende:

ik heb een keer gezegd dat jij je drukt maakt omdat je zusje op je kamer zit te neuzen...........en daar wilde ik mee benadrukken dat jij een super goed leven hebt....en totaal geen recht hebt om het leven van zwervers te beoordelen.

een keer Wat een eufenisme!
quote:
Ik maakte me nooit druk om zulke dingen....mijn broer mocht alles van mij lenen ....als hij het vroeg......een zwerver steelt ook niet...die vraagt ook.
offtopic!
quote:
maar om ontopic te blijven.....ik denk dat onze Quaranix.....sociaal gestoord is.......en als onze Quaranix ooit een diep gesprek zal voeren zal ze nog eens raar op haar neus kijken........als ik met onze Quarnix een gesprek zou voeren....dan wordt het al snel een discussie......en dan ook nog wel een ruzie aangezien haar kopppigheid.
Dus ik moet het maar met je eens zijn..anders maak je me uit voor alles en nog wat... en dan blijf je wel doorhammeren dat het verschil er moet wezen en je respect moet hebben voor menzen die anders zijn (lees: zwervers)
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:04:41 #86
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1385300
In plaats van het verder uitwisselen van spitsvondheden over wel of niet relevante voorbeelden of de semantiek van de argumentatie wil ik me even concentreren op wat ik zie als de kern van Qarinx' betoog:
quote:

[..]
.. wie wil, die kan..

dan moet ik toch zeggen dat ik het hier gewoon pertinent mee oneens ben. Ik heb geprobeerd voorbeelden van omstandigheden te schetsen die ertoe kunnen leiden dat iemand het niet meer aankan.

Het antwoord daarop komt er volgens mij op neer dat Qarinx te weinig gezien heeft om zich te kunnen voorstellen dat het ook heel anders kan aflopen met mensen dan het haar vader is vergaan. Een sterke persoonlijkheid is een prima zaak, maar het is slechts een van een hele lijst van vereisten die je nodig hebt op weg naar dat zorgeloze pensioen.

Je stelt nu zonder enige aarzeling dingen als 'dat zal mij nooit gebeuren' en 'zoiets doe je toch niet' waarbij ik slechts kan denken: klop het af, want je kunt niet als je jong bent je hele leven plannen, het enige wat je kan doen is het de goede kant op proberen te sturen.

Ik hoop echt dat je ooit een beetje meer voorstellingsvermogen, medeleven en een minder hardvochtige opstelling zult ontwikkelen. Ik voel me niet hypocriet omdat ik regelmatig de Z (daklozenkrant in Amsterdam) koop en best vaak wat kleingeld uit mijn zak geef aan iemand die eruit ziet of hij of zij het nodig heeft. En wat me dan vaak opvalt is dat zo'n zwerver nog meer dan het geld op zich behoefte heeft om even een praatje maken. Als er niemand naar je omkijkt dan verlies je delen van je menselijkheid die je je niet kunt voorstellen en die jij hopelijk nooit zult hoeven missen.

- edit ergste grammatica / spelling -

[Dit bericht is gewijzigd door Vibromass op 10-08-2001 23:54]

pi_1385304
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:00 schreef Qarinx het volgende:
Ik gaf alleen een voorbeeld waar ik wel respect voor heb.. het had ook m'n buurman kunnen zijn want die is op jonge leeftijd zijn vader verloren.. het maakt niet uit .. heb idd verkeerd gehandeld door m'n vaders achtergrond te noemen... maar dergelijke onderwerpen als zusjes die zich irritant gedragen hebben hier nix mee te maken..
Die noem ik ook niet. Maar jij betrekt je persoonlijke normen en waarden in deze 'discussie' (die inderdaad niet echt meer een discussie is) en dan is het logisch dat je aanvallen kunt verwachten op deze normen en waarden. Wat je als argument aanvoert, kan aangevallen worden. Dat is niet bedoeld om jou van je apropos te brengen, maar met persoonlijke principes sta je nooit erg sterk.
Wittgenstein
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:06:02 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385306
quote:

[..]

Jij grijpt nu de eerste beste irrelevante strohalm aan om een beeld te scheppen van de tere meisjesziel, terwijl er juist WEL inhoudelijk gediscussiëerd wordt.

Je opent een deeltje twee, waarschijnlijk omdat je iets te verkondigen/verdedigen hebt. Het kan ook zijn dat alle aandacht die er in deze topics aan je besteed wordt je ego streelt. Dit laatste lijkt me niet het geval. Ga dan ook die discussie aan, en probeer je niet te verschuilen achter de eerste de beste medestander.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:06:17 #89
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385307
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:02 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook en daar hou ik niet van. Een stevige discussie is altijd leuk, juist goed dat de meningen verschillen, kan je juist aan het denken zetten. Maar ik heb nu idd het gevoel dat ze jou persoonlijk aanvallen en daar gaan mijn haren van overeind staan, daar hou ik niet van. Flauw vind ik dat. Jij denkt er nu eenmaal anders over als zij, punt uit. Moet de discussie dan tot in het oneindige gerekt worden en zaken aangehaald worden die niet relevant zijn? Nee vind ik niet, vind het zelfs onvolwassen. Zij dienen jouw mening ook te respecteren, hoe oneens ze het er ook mee zijn. Willen ze jou toch proberen te overtuigen van het tegendeel, dan moeten ze wel met goede argumenten komen en geen zinloos gebazel over jouw icoontje, slipje of opleiding. Gelukkig hou jij de eer aan jezelf - van jou heb ik dergelijke uitspraken nog niet gezien. Dat zegt ook een hoop over Qarinx, of niet dan?

Meeloper

[Dit bericht is gewijzigd door illusion op 10-08-2001 22:06]

pi_1385329
quote:
Moet de discussie dan tot in het oneindige gerekt worden en zaken aangehaald worden die niet relevant zijn?
Pas op met wat je irrelevant noemt. Een gelovige die in het abortusdebat zijn tegenstem uitspreekt zal ook gekrenkt worden in zijn godsdienstigheid. Qarinx zal zich gekrenkt voelen in haar persoonlijke normen en waarden zodra ze die aanvoert. Tsja, ik heb al veel eerder gezegd dat je normen en waarden zelf ook kritisch moet bekijken en dat kan soms pijnlijk zijn ja.
quote:
Nee vind ik niet, vind het zelfs onvolwassen. Zij dienen jouw mening ook te respecteren, hoe oneens ze het er ook mee zijn.
Onzin. Als elke politicus zo zou denken zou het leuk gaan in Nederland. Debatten vormen de grondslag voor een gezonde samenleving.
quote:
Willen ze jou toch proberen te overtuigen van het tegendeel, dan moeten ze wel met goede argumenten komen en geen zinloos gebazel over jouw icoontje, slipje of opleiding.
O, dan heb je die opmerking over haar opleiding niet begrepen. Ik wilde namelijk weten of ze misschien gezakt was door een gebrek aan wilskracht, je weet wel, een van die onwankelbare beginselen.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:10:02 #91
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385336
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:06 schreef illusion het volgende:

[..]

Meeloper

Weer zo een intelligente opmerking van Illusion..bravo!
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:11:27 #92
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385345
Duchess en Qarinx...en al de andere mensen die zo denken.

Het boeit me niet.........dat jullie zo denken is een gebrek aan verstand......en ik ga er maar vanuit dat zoiets aangeboren is....vooral als ik naar Quaranix kijk......quarinx is iq loos en eq loos....das een echte prestatie...:)

Gefeliciteerd Qurainx......en je ziet er lekker chagerijnig uit op de foto....zo zie je de vrouwen niet vaak.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:12:34 #93
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385350
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:11 schreef illusion het volgende:

Het boeit me niet.........dat jullie zo denken is een gebrek aan verstand......en ik ga er maar vanuit dat zoiets aangeboren is....vooral als ik naar Quaranix kijk......quarinx is iq loos en eq loos....das een echte prestatie...:)

Gefeliciteerd Qurainx......en je ziet er lekker chagerijnig uit op de foto....zo zie je de vrouwen niet vaak.

En jij weet na 100x nog m'n nick fout te schrijven.. daar presteer je me ook wat..
pi_1385361
Ik heb even in de profielen gekeken, zag dat Qarinx toch wel een heel stuk jonger is dan jullie. Daarbij woont zij dacht ik nog thuis. Is het dan niet ook logisch dat zij bepaalde zaken vanuit dat perspectief, háár referentiekader bekijkt? Jullie hebben waarschijnlijk al heel wat meer levenservaring dan Qarinx. Hoewel ik moet toegeven dat er zat jonge mensen zijn die meer levenservaring hebben als iemand van 50 jaar. Misschien is het ook wel moeilijk om je ergens iets bij voor te stellen als je zelf (=gelukkig=) bijna tot geen negatieve levenservaring hebt opgedaan. Ik zeg helemaal niet dat ik het eens ben met Qarinx uitspraken maar vind echt dat jullie haar minder persoonlijk moeten aanvallen. Zij heeft toch recht op haar eigen mening? En weet je wat? Juup© en ik zitten dit al een tijdje te volgen en we vinden het wel mooi dat zij de discussie durft aan te gaan, voor zichzelf en haar mening op durft te komen en dat ze doorgaat zonder dat zij grof wordt of persoonlijk gaat aanvallen. Dat zegt ook een hoop over Qarinx's persoonlijkheid. Goed gedaan hoor meisje!
#geen
pi_1385367
quote:
Gelukkig hou jij de eer aan jezelf - van jou heb ik dergelijke uitspraken nog niet gezien. Dat zegt ook een hoop over Qarinx, of niet dan?
Tsja... enerzijds wel. Anderzijds zie je toch al te vaak dat mensen bang zijn om anderen in hun normen en waarden aan te tasten. En zoals ik al zei, lekker zou het zijn als iedereen er zijn eigen (al dan niet onredelijke) principes op na mocht houden zonder erop aangevallen te mogen worden. Dat is het begin van de vervreemding in onze samenleving, die al een stuk verder is gevorderd dan gebrek aan inleving in dak- en thuislozen. Hulde aan deze polderpolitiek.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:15:41 #96
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385368
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:12 schreef Qarinx het volgende:

[..]

En jij weet na 100x nog m'n nick fout te schrijven.. daar presteer je me ook wat..

misschien doe ik de moeite niet??? Je moet echt wel wat intelligenter gaan posten voordat ik Q U a r N ix goed ga spellen.
pi_1385372
Moet ze ook inhoudelijk de discussie aangaan..... en die essentiële punten mijd ze nu.

edit; en de rest ook.

[Dit bericht is gewijzigd door fokje op 10-08-2001 22:16]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:17:10 #98
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385378
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:14 schreef DuchessX het volgende:
Jullie hebben waarschijnlijk al heel wat meer levenservaring dan Qarinx. Hoewel ik moet toegeven dat er zat jonge mensen zijn die meer levenservaring hebben als iemand van 50 jaar. Misschien is het ook wel moeilijk om je ergens iets bij voor te stellen als je zelf (=gelukkig=) bijna tot geen negatieve levenservaring hebt opgedaan.
Tjah ik snap ook niet waar er vandaan word gehaald dat ik zo een ontzettend geluk beschermd gezinsleven heb of zoiets dergelijks.. dat ik het niet op fok! openbaar wil niet zeggen dat jullie dat dan maar gewoon moeten aannemen.. geeft niet ook jullie hebben dan een beperkt inlevingsvermogen.. want wat kan een 18-jarige nou hebben meegemaakt...
pi_1385381
quote:
Ik heb even in de profielen gekeken, zag dat Qarinx toch wel een heel stuk jonger is dan jullie. Daarbij woont zij dacht ik nog thuis.
Ze is minder dan twee jaar jonger dan ik.
quote:
Is het dan niet ook logisch dat zij bepaalde zaken vanuit dat perspectief, háár referentiekader bekijkt? Jullie hebben waarschijnlijk al heel wat meer levenservaring dan Qarinx.
Ze legt nu de grondslag voor de rest van haar leven. Mensen zijn conservatiever dan je denkt.
quote:
Hoewel ik moet toegeven dat er zat jonge mensen zijn die meer levenservaring hebben als iemand van 50 jaar. Misschien is het ook wel moeilijk om je ergens iets bij voor te stellen als je zelf (=gelukkig=) bijna tot geen negatieve levenservaring hebt opgedaan. Ik zeg helemaal niet dat ik het eens ben met Qarinx uitspraken maar vind echt dat jullie haar minder persoonlijk moeten aanvallen. Zij heeft toch recht op haar eigen mening? En weet je wat? Juup© en ik zitten dit al een tijdje te volgen en we vinden het wel mooi dat zij de discussie durft aan te gaan, voor zichzelf en haar mening op durft te komen en dat ze doorgaat zonder dat zij grof wordt of persoonlijk gaat aanvallen.
Zij verdedigt niet, helaas. Ze herhaalt.
Wittgenstein
pi_1385398
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:06 schreef illusion het volgende:

[..]

Meeloper

Op grond van welke argumenten baseer je dat?

[offtopic]
Als je in mijn profiel kijkt zie je dat ik een vrouw ben dus dan zou het 'meeloopster' moeten zijn.
[/offtopic]

Maar ik voel me niet aangesproken hoor, ik vind het er meer op lijken dat jij even niet weet wat je zeggen moet.

En nee, ik ben het niet met Qarinx eens, maar dat is nog geen reden om iemand persoonlijk aan te vallen. Iedereen heeft toch recht op zijn of haar eigen mening?

#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:20:23 #101
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385406
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:19 schreef DuchessX het volgende:
Maar ik voel me niet aangesproken hoor, ik vind het er meer op lijken dat jij even niet weet wat je zeggen moet.
Dat idee heb ik nou ook al de afgelopen 4 paginas gehad..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:20:29 #102
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385409
quote:
Ik heb even in de profielen gekeken, zag dat Qarinx toch wel een heel stuk jonger is dan jullie. Daarbij woont zij dacht ik nog thuis. Is het dan niet ook logisch dat zij bepaalde zaken vanuit dat perspectief, háár referentiekader bekijkt? Jullie hebben waarschijnlijk al heel wat meer levenservaring dan Qarinx. Hoewel ik moet toegeven dat er zat jonge mensen zijn die meer levenservaring hebben als iemand van 50 jaar. Misschien is het ook wel moeilijk om je ergens iets bij voor te stellen als je zelf (=gelukkig=) bijna tot geen negatieve levenservaring hebt opgedaan. Ik zeg helemaal niet dat ik het eens ben met Qarinx uitspraken maar vind echt dat jullie haar minder persoonlijk moeten aanvallen. Zij heeft toch recht op haar eigen mening? En weet je wat? Juup© en ik zitten dit al een tijdje te volgen en we vinden het wel mooi dat zij de discussie durft aan te gaan, voor zichzelf en haar mening op durft te komen en dat ze doorgaat zonder dat zij grof wordt of persoonlijk gaat aanvallen. Dat zegt ook een hoop over Qarinx's persoonlijkheid. Goed gedaan hoor meisje!
ik heb er weinig goede woorden voor over.....omdat het zwaar egoistisch overkomt........waarom heeft ze het goed gedaan???????

Jij hebt toch ook depri berichten gepost hier????? waarom vind jij het dan knap dat Quarinx depri personen beoordeelt als zwak?????

Ik zag jou nog posten dat je zwaar depri was....en het liefste een einde aan je leven deed maken......en nu ga je quarinx verdedigen???? Ik snap het niet.

pi_1385416
-
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:24:16 #104
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385432
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:20 schreef illusion het volgende:

[..]

ik heb er weinig goede woorden voor over.....omdat het zwaar egoistisch overkomt........waarom heeft ze het goed gedaan???????

Jij hebt toch ook depri berichten gepost hier????? waarom vind jij het dan knap dat Quarinx depri personen beoordeelt als zwak?????

Ik zag jou nog posten dat je zwaar depri was....en het liefste een einde aan je leven deed maken......en nu ga je quarinx verdedigen???? Ik snap het niet.

Ik val haar toch niet persoonlijk aan op haar depressiviteit...ik zeg daar geen slecht woord over.. ik heb juist respect voor haar dat ze ondanks deze terugval in haar leven toch probeert op het rechte pad te blijven..nog steeds een huisje heeft..en nog steeds haar gezinnetje in stand houdt.. ik vind dat het wijst op een sterke persoonlijkheid...
pi_1385433
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:11 schreef illusion het volgende:

Die zo denken? Euh...waar heb jij het over? Omdat ik vind dat Qarinx niet persoonlijk aangevallen moet worden deel ik volgens jou haar mening over het onderwerp van dit topic? Hoe kortzichtig!

Illusion als je de kunst van het debatteren, discussiëren, lezen en luisteren niet beheerst, ga dan met je playmobiel spelen. Je weet duidelijk niet waar de grenzen liggen. Uit onmacht ga je persoonlijk aanvallen. Wat is daar het nut van? Je hoeft iemand toch niet onderuit te halen omdat hij of zij het niet met jou eens is?

Je laat je goed kennen hier.

#geen
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:24:31 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385434
quote:
Dit heeft dus helemaal niets met leeftijd te maken.

Ik sprak met iemand over het feit dat ze er een eigen mening op na houdt, en dat dit wel van persoonlijkheid getuigt. Echter als die mening mij niet aanstaat, en volgens mij zelfs verschrikkelijk veel stupiditeit vertegenwoordigt, ga ik er tegen in. Dat er dan af en toe harde woorden vallen is all in the game.

Kun je hier niet tegen dan moet je er voor zorgen dat je alleen nog in het lifestile forum post over de koetjes en de kalfjes. Als je met vuur speelt is er een mogelijkheid tot het verbranden ener uwer vingers.

En ik blijf er dus bij dat de walgelijke standpunten die Quarinx hier verkondigt mij doen beseffen dat ik blij mag zijn met m'n vriendenkring en m'n familie.

Het egoïsme dat zij hier laat zien is mij vreemd en dat wil ik graag zo houden.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:24:45 #107
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385438
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:21 schreef Koekepan het volgende:
-
koekepan????? begrijp jij dit???? ik snap er echt niets van.......dat er zo'n domme mensen bestaan....duchess x vind ik ook erg dom nu....
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:25:01 #108
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385440
quote:

[..]

Tjah ik ben een egoïst... en jij leeft voor de rest van de wereld.. wat zal de maatschappij blij met jou zijn..
pi_1385448
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef Qarinx het volgende:
ik vind dat het wijst op een sterke persoonlijkheid...
Ik weet niet wat DuchessX liever wil, een dak boven d'r kop of een kop zonder zorgen.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:26:29 #110
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385450
lang leve Tong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:26:41 #111
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385452
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef tong80 het volgende:

Het egoïsme dat zij hier laat zien is mij vreemd en dat wil ik graag zo houden.

Welk egoïsme..?
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:27:28 #112
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385455
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:26 schreef illusion het volgende:
oe..vallen zulke uitspraken onder de categorie "meeloper.." of was het toch weer "mensenkennis" ??
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:28:08 #113
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385461
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:25 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik weet niet wat DuchessX liever wil, een dak boven d'r kop en een kop zonder zorgen.

pi_1385464
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef illusion het volgende:
koekepan????? begrijp jij dit???? ik snap er echt niets van.......dat er zo'n domme mensen bestaan....duchess x vind ik ook erg dom nu....
Ik ben er ook boos over ja. Volgens mij weet Qarinx best dat er naast de persoonlijke aanvallen ook heel wat redelijke kritiek is geuit.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:29:52 #115
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385470
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dit heeft dus helemaal niets met leeftijd te maken.

Ik sprak met iemand over het feit dat ze er een eigen mening op na houdt, en dat dit wel van persoonlijkheid getuigt. Echter als die mening mij niet aanstaat, en volgens mij zelfs verschrikkelijk veel stupiditeit vertegenwoordigt, ga ik er tegen in. Dat er dan af en toe harde woorden vallen is all in the game.

dat is dus juist de kunst van discusseren iemand niet persoonlijk aanvallen werd mij ooit verteld door verschillende docenten nederlands..

maar goed als tong80 zegt "it's all in the game", zal hij het wel weten...

Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:30:32 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385474
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:26 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Welk egoïsme..?

Het gebrek aan inlevingsvermogen, het gebrek aan compassie, het gebrek aan mededogen, en daarbij het aanhalen van je eigen privé leven als voorbeeld hoe het wel kan, noem ik egoïsme.

Je mag het ook anders noemen, dan trek ik het woord egoïsme in, en mag jezelf iets anders invullen.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:30:35 #117
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385476
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:25 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Tjah ik ben een egoïst... en jij leeft voor de rest van de wereld.. wat zal de maatschappij blij met jou zijn..

ik leef voor mezelf.....en vooral zonder jou

ik ben blij dat ik niet samen met qurainx hoef televen.......dat zou mijn dood betekenen.

hoe zal ik ooit moeten kunnen praten met een mens als qurainx ?????? dat lukt me niet...omdat ze het verstand niet heeft.

pi_1385482
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:29 schreef Qarinx het volgende:
dat is dus juist de kunst van discusseren iemand niet persoonlijk aanvallen werd mij ooit verteld door verschillende docenten nederlands..
Qarinx, de zaken liggen hier anders. Zoals tong zegt: jij stapt de ring in met je principes, die geef jij dus bloot en daar kan vervolgens volledig legitiem wat van gezegd worden.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:31:55 #119
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385485
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:30 schreef illusion het volgende:

[..]

ik leef voor mezelf.....en vooral zonder jou

ik ben blij dat ik niet samen met qurainx hoef televen.......dat zou mijn dood betekenen.

hoe zal ik ooit moeten kunnen praten met een mens als qurainx ?????? dat lukt me niet...omdat ze het verstand niet heeft.

There we go again
pi_1385486
quote:

[..]

Luister eens lieve schat van me, voor de zoveelste keer, ik ben niet inhoudelijk aan het beoordelen maar ik let op de manier waarop op elkaar gereageerd word. Dáár wilde ik iets van zeggen, omdat ik vond dat er op een gegeven moment zaken bij gehaald werden die niet relevant waren voor dit topic. En dat doe jij nu weer, maar nu haal je mijn topic erbij. Als je daar vragen over hebt, mag je mij een e-mail sturen op DuchessX@planet.nl of je post het in het desbetreffende topic. Ik laat me =helaas voor jou= niet verleiden tot het doen van dergelijke uitspraken. Nou, hou je bij de discussie en kom met goede argumenten en geen flauwe zaken die nergens toe leiden.
laat ons zien dat je toch volwassener bent als hetgeen uit je postings blijkt.
#geen
pi_1385491
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:30 schreef illusion het volgende:
Kijk illusion, dit vind ik ook niet nodig. Ze is bovendien 18 en ze kan nog een hoop aan verstand winnen. Het is wel door dit soort opmerkingen dat de discussie ontspoord is. Maar mijn sympathie ligt bij jou...
Wittgenstein
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:33:19 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385492
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:29 schreef Qarinx het volgende:

maar goed als tong80 zegt "it's all in the game", zal hij het wel weten...

Ik weet helemaal niks, en daar kom ik voor uit.

Ik verkondig geen standpunten die onherroepelijk zijn.

"That's all in the game." Zeg me wat ik verkeerd zie of zeg, en ik trek er lering uit.

Zou jij ook eens moeten doen.

pi_1385496
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik val haar toch niet persoonlijk aan op haar depressiviteit...ik zeg daar geen slecht woord over.. ik heb juist respect voor haar dat ze ondanks deze terugval in haar leven toch probeert op het rechte pad te blijven..nog steeds een huisje heeft..en nog steeds haar gezinnetje in stand houdt.. ik vind dat het wijst op een sterke persoonlijkheid...

Weet ik meisje, Illusion probeert enkel om reacties uit te lokken omdat hij de discussie niet kan winnen van je. Het is allemaal offtopic gebazel. Maar misschien komt er dalijk nog wel iets zinnigs uit?
#geen
pi_1385504
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:31 schreef DuchessX het volgende:
Luister eens lieve schat van me, voor de zoveelste keer, ik ben niet inhoudelijk aan het beoordelen maar ik let op de manier waarop op elkaar gereageerd word.
Je bent geen moderator en je hebt het volslagen bij het verkeerde eind. Maar als jij het zegt kan Qarinx zich daaraan optrekken (ze kwam ook niet toevallig net weer aanzetten nadat jij gepost had, om mij als een natrap nog even als 'triest' te bestempelen, in een reactie op jou). Tsja, en dan kunnen de emoties wel oplopen ja...
Wittgenstein
pi_1385513
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:33 schreef DuchessX het volgende:
Weet ik meisje, Illusion probeert enkel om reacties uit te lokken omdat hij de discussie niet kan winnen van je. Het is allemaal offtopic gebazel. Maar misschien komt er dalijk nog wel iets zinnigs uit?
Ik zou toch wel graag van jou willen horen of iemand met jouw soort geestelijke problemen zich te allen tijde kan handhaven, financieel gezien. Jij hebt een partner etc., maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Mag ik je tot deze inhoudelijke reactie verleiden?
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:38:27 #126
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385517
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:33 schreef DuchessX het volgende:

[..]

WAT EEN ONZIN!!!!!!!! deze discussie heb ik al lang gewonnen!!!!!!!!!!!! vooral tegenover qurainix.........ik heb niets meer te bewijzen tegenover dat mens.....ze is en blijft een dom persoontje.
pi_1385524
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef illusion het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:26 schreef illusion het volgende:
Hmmmmmmmmm

Zou gauw illusion het niet kan winnen gaat hij steun zoeken bij anderen.
Triest

vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:40:12 #128
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385526
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:31 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Qarinx, de zaken liggen hier anders. Zoals tong zegt: jij stapt de ring in met je principes, die geef jij dus bloot en daar kan vervolgens volledig legitiem wat van gezegd worden.

Jah maar mijn principes worden hier enigszins uit z'n verband gerukt.. Ik begrijp best dat mensen die diep in de put zitten in best onmogelijke situaties terecht kunnen komen.. maar ondanks dat het niet ideaal is moet je je hoofd niet laten hangen en er toch proberen uit zien te komen.. daarom denk ik dat je daar wel wilskracht voor nodig hebt... en ik denk dat het sommige zwervers nogal ontbreekt.. en dan ook helemaal geen verdere moeite meer willen doen om de draad weer op te pakken.. als ze tevreden en zich gelukkig voelen in de huidige situatie dan zal ik daar ook verder niets over zeggen.. ieder moet z'n eigen geluk vinden en dat hoeft ook niet met 10 autos voor de deur te zijn en een dijk van een baan.. mijn levensideaal is wel een materialistisch leven.. zo ben ik nou eenmaal ingesteld..als dat mijn uitgangspunt is.. dan is dat mijn goed recht.. Ik bemoei mee ook niet met zwervers en ik lees ze al helemaal niet te les..ze moeten het allemaal zelf uitzoeken... als ik ze zie staan met krantje dan ga ik er heus wel naar toe om ze die knaak te geven... maar ik vind het gewoon behoorlijk irritant dat ze wel in hun waarde gelaten willen worden..en zich dan aan je opdringen.. het is ook mijn keuze en mijn vrijheid om ze te helpen en als ik dat wil dan zal ik het ook zeker niet laten..
pi_1385534
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:38 schreef illusion het volgende:

[..]

WAT EEN ONZIN!!!!!!!! deze discussie heb ik al lang gewonnen!!!!!!!!!!!! vooral tegenover qurainix.........ik heb niets meer te bewijzen tegenover dat mens.....ze is en blijft een dom persoontje.

Wederom gaat illusion persoonlijk aanvallen omdat hij het niet kan winnen.
Wederom, triest
pi_1385539
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:41 schreef Juup© het volgende:
Wederom gaat illusion persoonlijk aanvallen omdat hij het niet kan winnen.
Wederom, triest
Wat ik ook een beetje triest vind is dat DuchessX en jij je opwerpen als discussiemoderators. Ik ben met je eens dat illusion niet moet gaan slingeren met persoonlijke verwijten, maar je houdt op deze manier ook een stuk discussie tegen dat wel zinvol is.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:44:48 #131
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385541
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

[..]

Hmmmmmmmmm

Triest

zoek ik steun hier???????? ik vind quarinix een domme chagerijnige trut....en ze is vaak de discussie niet waard....meer zeg ik niet.
pi_1385542
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:43 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Wat ik ook een beetje triest vind is dat DuchessX en jij je opwerpen als discussiemoderators. Ik ben met je eens dat illusion niet moet gaan slingeren met persoonlijke verwijten, maar je houdt op deze manier ook een stuk discussie tegen dat wel zinvol is.

Dus persoonlijke verwijten zijn een zinvol stuk discussie

[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 10-08-2001 22:45]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:46:06 #133
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385548
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:44 schreef illusion het volgende:

[..]

zoek ik steun hier???????? ik vind quarinix een domme chagerijnige trut....en ze is vaak de discussie niet waard....meer zeg ik niet.

Rot dan op uit dit topic als je geen zin hebt om te discusseren maar ga niet de hele tijd mensen d'r op wijzen hoe dom ze wel niet zijn..als je zelf geen haar slimmer bent...
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:46:27 #134
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1385549
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:38 schreef illusion het volgende:

[..]

Ik vind niet dat er iets te winnen valt en zeker niet dat jij iets gewonnen hebt. De prijs voor de mooiste argumentatie in ieder geval zeker niet.

Je moet eens ophouden met die ad hominem opmerkingen over jij is dom en ik is slim. En hoewel de vorm van ondergeschikt belang is vind ik je interpunctie ook voor verbetering vatbaar.

pi_1385554
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:46 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Rot dan op uit dit topic als je geen zin hebt om te discusseren maar ga niet de hele tijd mensen d'r op wijzen hoe dom ze wel niet zijn..als je zelf geen haar slimmer bent...

You've got a point.
pi_1385555
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:25 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik weet niet wat DuchessX liever wil, een dak boven d'r kop of een kop zonder zorgen.

Hmm goede stelling Koekepannetje... Laat ik daar eens op ingaan, ik heb geen zin in geflame. Een lekkere discussie daarintegen is nooit weg.

Even een vraagje: die kop zonder zorgen, is dat zonder dak?

Eik wel een heel moeilijke vraag, voor mij een gewetensvraag. Ik wil heeeeeeeeel graag een kop zonder zorgen, een kop zonder depressiviteit, gewoon weer lekker naar mijn werk enzovoort. Maar dat lukt nu nog niet. De dagen dat ik me wel goed voel, kies ik voor het dak boven mijn hoofd maar op de momenten dat ik me zwaar jeweetwel voel, kies ik voor geen dak maar wel een kop zonder zorgen. Maar ik vraag me serieus af, of ik die zou hebben zonder dak boven mijn hoofd. Het iz al meerdere malen gezegd hier, een dakloze heeft enorm veel aan zijn hoofd, buiten de oorzaken wáárom hij dakloos is. Hij (of zij) dient voor eten en drinken te zorgen, eerste levensbehoefte. Een plek om te slapen of uit te rusten. Zomers zal dat meevallen maar swinters is dat vreselijk moeilijk, vooral als de slaaphuizen vol zijn. En idd, ik las het al eerder in dit topic, zo iemand gaat of is de schaamte voorbij. Op een gegeven moment bén je blij als iemand een halfleeg gegeten frietbuiltje weggooit en ze zijn nog warm als je ze uit de prullenbak vist. En je bént blij als DuchessX langskomt en ze jou haar boterhammen aanbiedt, omdat ze ze anders toch maar weggooit. Ach ik kan een heel verhaal neerschrijven hier, maar het meeste is allemaal al gezegd. Ik heb echt medelijden met de mensen die van en op de straat moeten leven. Ze kiezen er zelden of nooit zelf voor en de weg terug is bijna onbegaanbaar.
Gister nog, fietste ik in Eindhoven langs een man, hij zat op een muurtje met een blikje vis, een droog broodje en een blikje Bonduelle. Aan zijn uiterlijk (zongebruind, onverzorgd uiterlijk, vieze kleren, kapotte schoenen) was goed te zien dat hij op straat leeft. En ja, dat doet mij best wat, ik realiseer mij wat ik zelf heb en ben daar enorm gelukkig mee (al is dat vanwege mijn depressie vaak moeilijk - gelukkig zijn - maar dat heeft weer niks met daklozen te maken ).

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 10-08-2001 22:56]

#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:47:53 #137
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385557
--edit--
dit gaat veels te ver!

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 10-08-2001 23:18]

pi_1385564
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:40 schreef Qarinx het volgende:
Jah maar mijn principes worden hier enigszins uit z'n verband gerukt.. Ik begrijp best dat mensen die diep in de put zitten in best onmogelijke situaties terecht kunnen komen.. maar ondanks dat het niet ideaal is moet je je hoofd niet laten hangen en er toch proberen uit zien te komen.. daarom denk ik dat je daar wel wilskracht voor nodig hebt... en ik denk dat het sommige zwervers nogal ontbreekt..
Ik heb je op pagina 3 een voorbeeld gegeven, een vrouw die haar man verloren heeft en tweemaal opnieuw heeft moeten beginnen na bestolen te zijn door een ex-man en die uiteindelijk door een lullige fout dakloos werd. Ik snap dat de een wilskrachtiger is dan de ander, maar er zijn zo onnoemlijk veel zwervers bij om wie je ter plekke een potje zou gaan zitten janken, en die zelf het hoofd nog rechtop houden. Die man die fokje beschreef leek me ook niet iemand die genoeg psychische sterkte had om uberhaupt een leventje op straat te organiseren, laat staan om hogerop te komen. Waar zou die man nu zijn? Half verhongerd ergens? Zou je hem misschien gisteren tegengekomen zijn bij de Mac? Maar nee, dat wordt afgedaan als 'huur niet betaald, eigen schuld' terwijl de oorzaak hier zo klaar als een klontje een psychose is. En wat dat kan aanrichten daar kunnen zowel ik als DuchessX je nog wel wat over vertellen. Dan is 'verantwoordelijkheid' niet zo'n vastomlijnd begrip meer.
quote:
een restaurant gerund en dan ook helemaal geen verdere moeite meer willen doen om de draad weer op te pakken.. als ze tevreden en zich gelukkig voelen in de huidige situatie dan zal ik daar ook verder niets over zeggen.. ieder moet z'n eigen geluk vinden en dat hoeft ook niet met 10 autos voor de deur te zijn en een dijk van een baan.. mijn levensideaal is wel een materialistisch leven.. zo ben ik nou eenmaal ingesteld..als dat mijn uitgangspunt is.. dan is dat mijn goed recht.. Ik bemoei mee ook niet met zwervers en ik lees ze al helemaal niet te les..ze moeten het allemaal zelf uitzoeken... als ik ze zie staan met krantje dan ga ik er heus wel naar toe om ze die knaak te geven... maar ik vind het gewoon behoorlijk irritant dat ze wel in hun waarde gelaten willen worden..en zich dan aan je opdringen.. het is ook mijn keuze en mijn vrijheid om ze te helpen en als ik dat wil dan zal ik het ook zeker niet laten..
Wittgenstein
pi_1385565
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:47 schreef illusion het volgende:
-edit-
Wahahaha je laat je wel HEEL ERG kennen ielusion

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 10-08-2001 23:27]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:50:06 #140
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385570
quote:
--edit--
Sorry maar dit vind ik een uiterst beledigende opmerking.. en je moet vooral doorgaan met die meest achterlijke opmerkingen... krijg je misschien nog eens een ban..

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 10-08-2001 23:27]

pi_1385574
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:44 schreef Juup© het volgende:
Dus persoonlijke verwijten zijn een zinvol stuk discussie
Nog erger: niet weten waar het over gaat en hoe het land ligt en je opwerpen als modje. Het antwoord is: nee.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:50:37 #142
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385575
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:47 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hmm goede stelling Koekepannetje...:* Laat ik daar eens op ingaan, ik heb geen zin in geflame. Een lekkere discussie daarintegen is nooit weg.

Eik wel een heel moeilijke vraag, voor mij een gewetensvraag. Ik wil heeeeeeeeel graag een kop zonder zorgen, een kop zonder depressiviteit, gewoon weer lekker naar mijn werk enzovoort. Maar dat lukt nu nog niet. De dagen dat ik me wel goed voel, kies ik voor het dak boven mijn hoofd maar op de momenten dat ik me zwaar jeweetwel voel, kies ik voor geen dak maar wel een kop zonder zorgen. Maar ik vraag me serieus af, of ik die zou hebben zonder dak boven mijn hoofd. Het iz al meerdere malen gezegd hier, een dakloze heeft enorm veel aan zijn hoofd, buiten de oorzaken wáárom hij dakloos is. Hij (of zij) dient voor eten en drinken te zorgen, eerste levensbehoefte. Een plek om te slapen of uit te rusten. Zomers zal dat meevallen maar swinters is dat vreselijk moeilijk, vooral als de slaaphuizen vol zijn. En idd, ik las het al eerder in dit topic, zo iemand gaat of is de schaamte voorbij. Op een gegeven moment bén je blij als iemand een halfleeg gegeten frietbuiltje weggooit en ze zijn nog warm als je ze uit de prullenbak vist. En je bént blij als DuchessX langskomt en ze jou haar boterhammen aanbiedt, omdat ze ze anders toch maar weggooit. Ach ik kan een heel verhaal neerschrijven hier, maar het meeste is allemaal al gezegd. Ik heb echt medelijden met de mensen die van en op de straat moeten leven. Ze kiezen er zelden of nooit zelf voor en de weg terug is bijna onbegaanbaar.
Gister nog, fietste ik in Eindhoven langs een man, hij zat op een muurtje met een blikje vis, een droog broodje en een blikje Bonduelle. Aan zijn uiterlijk (zongebruind, onverzorgd uiterlijk, vieze kleren, kapotte schoenen) was goed te zien dat hij op straat leeft. En ja, dat doet mij best wat, ik realiseer mij wat ik zelf heb en ben daar enorm gelukkig mee (al is dat vanwege mijn depressie vaak moeilijk - gelukkig zijn maar dat heeft weer niks met daklozen te maken;)).

ik heb de eerste 2 regels van je gezeik gelezen......en daarna moest ik weer bijna kotsen...

Als ik een keer tijd heb dan lees ik het misschien...maar dan moet je wel geloofwaardig overkomen.

Wat een gezeur........

Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:52:25 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385581
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:40 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Jah maar mijn principes worden hier enigszins uit z'n verband gerukt

Waar dan ?
quote:
ondanks dat het niet ideaal is moet je je hoofd niet laten hangen en er toch proberen uit zien te komen
Open deur.
quote:
daarom denk ik dat je daar wel wilskracht voor nodig hebt... en ik denk dat het sommige zwervers nogal ontbreekt.
Waarom denk je dat?
quote:
10 autos voor de deur en een dijk van een baan.. mijn levensideaal is wel een materialistisch leven.

Is parkeerwachter bij de afsluitdijk niks voor jou?

pi_1385582
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:37 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik zou toch wel graag van jou willen horen of iemand met jouw soort geestelijke problemen zich te allen tijde kan handhaven, financieel gezien. Jij hebt een partner etc., maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Mag ik je tot deze inhoudelijke reactie verleiden?

Daar valt over na te denken....wil ik van jou eerst weten wat jij bedoelt met 'jouw soort geestelijke problemen'.
#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:53:21 #145
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1385587
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:50 schreef illusion het volgende:

[..]

ik heb de eerste 2 regels van je gezeik gelezen......en daarna moest ik weer bijna kotsen...

Als ik een keer tijd heb dan lees ik het misschien...maar dan moet je wel geloofwaardig overkomen.

Wat een gezeur........

En bedankt he, ik vond dit een hele aardige discussie - totdat hij verviel in terechte klachten over jouw toevoegingen.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:53:23 #146
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385588
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:50 schreef illusion het volgende:

[..]

Wat een gezeur........

Jij bent ook niet consequent....
je vindt dat ik geen respect heb voor mensen die geestelijk zwakker zijn .. en als iemand die geestelijk verward is zijn verhaal kwijt wil dan begin je gelijk te kotsen en weiger je er naar te luisteren..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:53:28 #147
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1385589
quote:
--edit--
Ik merk dat jij de 'illusie' dat je kunt discussieren met inhoudelijke argumenten nogal krampachtig hoog houdt. Je gaat nu wel erg buiten je boekje door iemand zomaar *** te noemen.

* ElizabethR zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. Is het niet beter om opnieuw te beginnen?

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 11-08-2001 00:20]

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_1385590
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:47 schreef DuchessX het volgende:
Hmm goede stelling Koekepannetje...:* Laat ik daar eens op ingaan, ik heb geen zin in geflame. Een lekkere discussie daarintegen is nooit weg.

Zo bedoelde ik het wel...
quote:
Gister nog, fietste ik in Eindhoven langs een man, hij zat op een muurtje met een blikje vis, een droog broodje en een blikje Bonduelle. Aan zijn uiterlijk (zongebruind, onverzorgd uiterlijk, vieze kleren, kapotte schoenen) was goed te zien dat hij op straat leeft. En ja, dat doet mij best wat, ik realiseer mij wat ik zelf heb en ben daar enorm gelukkig mee (al is dat vanwege mijn depressie vaak moeilijk - gelukkig zijn maar dat heeft weer niks met daklozen te maken;)).
Ik waardeer het dat je er toch op in gaat. Ik weet dat dit verhaal niet voor elke zwerver zal opgaan, dat er veel of weinig uitzonderingen zijn, maar dat dit soort gevallen voorkomen zegt mij al voldoende.
Wittgenstein
pi_1385594
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:52 schreef DuchessX het volgende:
Daar valt over na te denken....wil ik van jou eerst weten wat jij bedoelt met 'jouw soort geestelijke problemen'.
Geestelijke problemen van een dergelijke ernst, hevigheid. Kunnen die de wilskracht ondermijnen?
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:58:00 #150
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385606
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:53 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik merk dat jij de 'illusie' dat je kunt discussieren met inhoudelijke argumenten nogal krampachtig hoog houdt. Je gaat nu wel erg buiten je boekje door iemand zomaar Nazi te noemen.

* ElizabethR zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. Is het niet beter om opnieuw te beginnen?

Ik vind idd de discussie erg uit de hand gelopen.. en ik vind het erg beledigend dat ik voor Nazi uitgemaakt wordt als ik gewoonweg een andere mening heb dan de rest.. bij deze kap ik dus met deze zinloze discussie.. heb hier weinig zin meer in..
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:58:19 #151
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385611
quote:
--edit--
Dit is te walgelijk, sorry dat ik het quote, ik ga er van uit dat dit nog gewist gaat worden.

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 10-08-2001 23:30]

pi_1385615
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:58 schreef Qarinx het volgende:
Ik vind idd de discussie erg uit de hand gelopen.. en ik vind het erg beledigend dat ik voor ** uitgemaakt wordt als ik gewoonweg een andere mening heb dan de rest.. bij deze kap ik dus met deze zinloze discussie.. heb hier weinig zin meer in..
Dit stelt mij erg teleur. Dat jij getroll als van illusion aangrijpt om de rest ook maar te laten zitten is ... opportunistisch ja.

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 11-08-2001 00:21]

Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:59:29 #153
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385616
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

[..]

Hmmmmmmmmm

Triest

alsof ik me gewonnen voel door quarinx ?????????? dat mens zal mij nooit onder de tafel lullen......iq -100

eq -400

Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:00:35 #154
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385620
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:58 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik vind idd de discussie erg uit de hand gelopen.. en ik vind het erg beledigend dat ik voor ** uitgemaakt wordt als ik gewoonweg een andere mening heb dan de rest.. bij deze kap ik dus met deze zinloze discussie.. heb hier weinig zin meer in..

Als mij zoiets toegevoegd zou worden zou ik ook stoppen.

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 11-08-2001 00:21]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:02:09 #155
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1385624
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:59 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dit stelt mij erg teleur. Dat jij getroll als van illusion aangrijpt om de rest ook maar te laten zitten is ... opportunistisch ja.

Yeppers
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:02:20 #156
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385627
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:59 schreef Koekepan het volgende:

[..]

noem het opportunistisch..noem het wat je wil.. maar in dit geval houd ik de eer aan mezelf en laat me niet op deze manier vernederen.. spijt me zeer, ben best bereid om op dit onderwerp in te gaan maar niet op deze manier...
pi_1385630
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:53 schreef Vibromass het volgende:

[..]

En bedankt he, ik vond dit een hele aardige discussie - totdat hij verviel in terechte klachten over jouw toevoegingen.

Mijns inziens heb ik beschaafd verzocht ten opzichte van de flamer of het niet wat minder kan. Helaas is het toch in zijn verkeerde keelgat geschoten. Jammer Illusion dat je je niet wat volwassener kunt opstellen.
#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:04:28 #158
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385634
*weg*

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 10-08-2001 23:43]

pi_1385637
quote:
edit
Illusion dit is een regelrechte belediging. Ik hoop dat je gebanned wordt van dit forum. Je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Word er wel een beetje van.

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 10-08-2001 23:21]

#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:06:18 #160
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1385645
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:02 schreef Qarinx het volgende:

[..]

noem het opportunistisch..noem het wat je wil.. maar in dit geval houd ik de eer aan mezelf en laat me niet op deze manier vernederen.. spijt me zeer, ben best bereid om op dit onderwerp in te gaan maar niet op deze manier...

Toe nou, dat gezever is toch niet vernederend. Dat zou het alleen zijn als het op een of andere manier hout zou snijden (wat het niet doet). Trouwens, volgens mij had hij het over Duchess en Juup hoor.. - edit- en over jou zie ik, oh well

[Dit bericht is gewijzigd door Vibromass op 10-08-2001 23:07]

Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:07:53 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385650
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:06 schreef Vibromass het volgende:

volgens mij had hij het over Duchess en Juup hoor..

Voor mij maakt dat geen onderscheid, ik walg van deze termen.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:08:42 #162
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1385654
Ik moet Qarinx even een compliment geven omdat ze zich heel sterk houdt in het door mij gestartte topic (wat ik toch al snel weer zat werd)
Je moet niks!
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:09:34 #163
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385658
quarinx

dannysla@hotmail.com......... contact me.....ik geef je antwoord terug.......kom maar........ik ben zo sociaal..kom maar terug ......''''''

vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:10:22 #164
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1385660
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Voor mij maakt dat geen onderscheid, ik walg van deze termen.

Goes without saying, vind ik. Iemand voor ** uitmaken in deze discussie = intellectueel bankroet

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 11-08-2001 00:29]

pi_1385667
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:10 schreef Vibromass het volgende:
Goes without saying, vind ik. Iemand voor ** uitmaken in deze discussie = intellectueel bankroet
Idd.

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 11-08-2001 00:23]

Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:12:38 #166
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1385673
Belachelijk om Qarinx uit te maken voor **
Dan ben ik er ook een, en dan ken ik er nog wel een paar!

Geschift!!!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 11-08-2001 00:23]

Je moet niks!
pi_1385675
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:53 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het wel...
[..]

Ik waardeer het dat je er toch op in gaat. Ik weet dat dit verhaal niet voor elke zwerver zal opgaan, dat er veel of weinig uitzonderingen zijn, maar dat dit soort gevallen voorkomen zegt mij al voldoende.

Tuurlijk ga ik er op in, alleen zijn de meeste dingen al gezegd (lees: ik ben het met de meerderheid van de posters eens). Ik heb een jaar op de Sociale Dienst in Eindhoven gewerkt. Ik kwam daardoor ook wel in het Labre huis, een tehuis voor mannelijke zwervers, dak- en thuislozen. De meesten bleven even om dan weer naar een andere stad verder te vertrekken. Heel veel mensen met heel veel emotionele problemen, in de steek gelaten door familie of zonder familie. Echt heel triest, de sfeer daar deed mij echt pijn. Geen vrolijkheid daar, maar trieste gezichten en ellendige persoonlijke verhalen.
Misschien gek, maar hetgeen mij het meest trof was een zelfgemaakt kalender waarop stond 'Het is vandaag...' en daaronder stond de dag van de week ingevuld. Zodat de mannen konden zien welke dag het was. Want dat besef waren ze allang kwijt. Voor hen is het niet hehe nu is het lekker vrijdagavond, bijna weekend. Nee iedere dag op straat is hetzelfde: overleven overleven overleven. Tot je op een dag doodgevroren op een bankje aangetroffen wordt, of met een alcoholvergiftiging van de goedkope AH-wijn in het portiek van een willekeurige winkel. Nah ja goed, ik laat me gaan en het laat mij niet koud ook.
Euh...hoe kom ik weer ontopic?
#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:13:36 #168
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385679
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:02 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Mijns inziens heb ik beschaafd verzocht ten opzichte van de flamer of het niet wat minder kan. Helaas is het toch in zijn verkeerde keelgat geschoten. Jammer Illusion dat je je niet wat volwassener kunt opstellen.

jammer dat jij je niet eens serieus kan opstellen....waarom moet ik kotsen van duchess????????? leg mij dat eens uit....ben ik ook blij.......
pi_1385697
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:55 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Geestelijke problemen van een dergelijke ernst, hevigheid. Kunnen die de wilskracht ondermijnen?

Hier kan ik enkel op antwoorden met een volmondig JA. Op een gegeven moment zink je zo diep, dat het leven je niet meer interesseert, je voelt je zo enorm rot dat wat om je heen gebeurt je niet meer raakt, dat je je verantwoordelijkheden verzaakt en het interesseert je allemaal helemaal niks. Dan is het mooi als je iemand hebt, die je op de rails kunt houden (een psych, een vriend, een moeder noem maar op) maar heb je die niet, kan het 'gewoon' verkeerd gaan. Alles is mogelijk, waarom niet?
#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:17:41 #170
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1385701
Okee, ik heb alles gelezen, ga geen ouwe koeien in dit topic opdreggen en niemand quoten. Ik wil alleen mijn mening geven.

Ik woon in een redelijk grote stad. Daar wonen aardig wat mensen op straat. 'Gewone' daklozen en daklozen die door drugsgebruik geen eigen plek meer hebben. Ik woon ook vlak bij de dag/nachtopvang voor deze mensen. Er zit alleen maar een park tussen mijn huis en die opvang. Dagelijks tref ik in dat park dezelfde groep daklozen aan. Meestal is dit de harde kern van de drugsgebruikers. Er wordt openlijk gedeald en gebruikt. Toch vallen ze mij niet lastig als ik daar loop. Er roept er wel eens eentje 'hoi' en dan roep ik terug.

Regelmatig lopen ze door mijn straat. Ik ben daardoor wel eens afval tegengekomen wat ik liever niet op straat zag. Spuiten vooral. Dat vind ik wel akelig want er kunnen ongelukken mee gebeuren. De authoriteiten in deze stad doen mijns inziens te weinig aan de overlast van de druggebruikers.

Een oordeel over deze mensen kan ik niet vellen omdat ik er geen contact mee heb en niet echt weet op welke wijze het zover heeft kunnen komen. Ik ben vaak een beetje bang als ik iemand tegenkom die duidelijk onder invloed is. Ik kan zijn/haar stemmingen niet peilen en blijf dan ook liever wat uit de buurt. Ik kan hen in principe niet echt iets kwalijk nemen. Als er weer eens in mijn auto is ingebroken (vorige week nog) scheld ik wel op 'die vuile druggebruikers', maar dat is meer uit onmacht, omdat ik vind dat iedereen met zijn poten van andermans spullen af moet blijven, druggebruiker of niet.

Een oordeel over wat andere daklozen kan ik wel geven. Ik heb het genoegen gesmaakt met een aantal geregeld gesprekjes te voeren. Meestal gebeurt dat als ik de daklozenkrant koop. We hebben bijvoorbeeld Peter. Die is ernstig in de problemen geraakt door een faillissement en een slimme advocaat van zijn compagnon. Zijn vrouw heeft hem meteen verlaten toen haar luxe leventje over was. Hij moest veel inleveren. In een rugzakje heeft hij nog wat foto's van zijn kinderen en een walkman + bandjes. Verder heeft hij de zorg voor zijn beste vriendje, Snuggles. Een scheet van een hond. Als Peter een zware dag heeft (lees weinig inkomsten) dan eet hij gezellig met Snuggles een blik hondenvoer leeg. Als het wat rooskleuriger gaat eet hij iets lekkers. De dagopvang gebruikt hij dagelijks om een douche te nemen. Daarna trekt hij zijn oude, versleten en vaak ook vieze kleren weer aan. Als zijn kleren té vies worden wast hij deze ook nog in de dagopvang. Peter redt het wel, hij is niet gelukkig en blij met elk gesprek dat je met hem aanknoopt, maar hij heeft veel steun aan Snuggles. Peter heeft zich opgegeven voor een project wat ervoor moet zorgen dat daklozen medemensen van de straat afkomen en een reguliere woonplek + baan krijgen. Als de subsidie gewoon wordt goedgekeurd mag hij waarschijnlijk in het najaar beginnen. Hij heeft er dan 12 jaar op straat opzitten. Ik heb respect voor Peter. Hij heeft het dan twaalf jaar onder moeilijke, eenzame omstandigheden vol gehouden!!!

vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:18:11 #171
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1385708
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:08 schreef Jeromar het volgende:
Ik moet Qarinx even een compliment geven omdat ze zich heel sterk houdt in het door mij gestartte topic (wat ik toch al snel weer zat werd)
Ze staat nog en ze blijft beleefd, en daarvoor ook mijn complimenten. Maar ik vind niet dat ze inhoudelijk sterk reageert. Veel herhaling, generalisering, en ze grijpt iedere gelegenheid aan om weg te gaan van de kern van de zaak (zijn zwervers verantwoordelijk voor hun omstandigheden) om te klagen over de vorm. Waar dan ook steeds weer de gelegenheid voor is, helaas.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:18:41 #172
13491 MrPopocatepetl
MrJerommekedepommekepotl
pi_1385713
quote:
jeetje, als je het niet met argumenten red maar es ff met dit soort dingen zitten komen mannetje, da's wel heel erg flauw, en in dit geval zeer beledigend.

ik heb de disucssie niet gevolgd, maar ik geloof dat we het er over eens kunnen zijn dat je veel te ver ebnt gegaan met deze uitspraak

(btw. binnen 8 dagen je tweede account "verknallen" DannyLasVegas of illusion )

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 10-08-2001 23:48]

Sorry voor mijn domme nickname, maar toen ik 'm koos was ik onder invloed. [een half jaar lang onder invloed, yea, yea...]
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:19:52 #173
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1385718
Ik vergeet erbij te zeggen dat Peter zijn inkomsten haalt uit straatoptredens, hij trekt dan een zorvuldig gekoesterde, nette slipjas aan en geeft een hele act weg
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:24:58 #174
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385752
*weg*

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 10-08-2001 23:44]

Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:26:49 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385765
ER, dat is een verhaal uit m'n hart.

Een paar jaar geleden kreeg ik een telefoontje van een oude bekende, hij heeft 3 jaar in mijn woonplaats gewoond. Destijds was het een joviale gestudeerde jongen. Hij raakte echter de draad kwijt en is gaan zwerven. Dat wist ik allemaal niet. Ik wist überhaupt niet wat ie deed en waar ie uithing. Eenmaal in Tilburg beland is hij op een bepaald moment totaal de weg kwijt geraakt. Hij heeft me toen opgebeld, of ie bij me kon overnachten. Ik moest drie keer slikken, en heb ja gezegd. Hij heeft toen een weekend bij me doorgebracht.

Daarna is ie weer op pad gegaan, hij belt me nog steeds. Soms drie keer per maand, soms één maal in de drie jaar. Ik vraag dan niet waar ie uithangt, of wat ie doet. Dat gaat me niet aan.

Hij belt en dat is genoeg.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:26:55 #176
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1385766
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:24 schreef illusion het volgende:

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 10-08-2001 23:48]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:27:09 #177
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385767
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:24 schreef illusion het volgende:
dan laat ik je zien waarom quarinx het recht om te leven niet heeft.....
net zoveel recht als jij "lieverd"..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:29:58 #178
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1385795
--edit--

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 10-08-2001 23:38]

† In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:30:21 #179
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1385800
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:13 schreef illusion het volgende:

[..]

Mocht je nog wakker zijn, zet pleaze je icq ff aan
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:31:08 #180
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1385807
en weer een topic verkloot..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:32:29 #181
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1385819
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:26 schreef tong80 het volgende:
Eenmaal in Tilburg beland is hij op een bepaald moment totaal de weg kwijt geraakt.
Sjeem, hij heet toch niet Peter hè??
quote:
Hij belt en dat is genoeg.

Fijn dat je dan luistert!
pi_1385825
[quote]
[b]Op vrijdag 10 augustus 2001 23:29 schreef illusion
voor Qarinx.

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 10-08-2001 23:50]

#geen
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:37:00 #183
13491 MrPopocatepetl
MrJerommekedepommekepotl
pi_1385857
hey kappe nu illusion, nu is t wel weer genoeg geweest

je maak me nu echt boos

Sorry voor mijn domme nickname, maar toen ik 'm koos was ik onder invloed. [een half jaar lang onder invloed, yea, yea...]
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:37:30 #184
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1385861
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:31 schreef Qarinx het volgende:
en weer een topic verkloot..
Valt wel mee meid, gewoon overheen lezen.

Wat ik je eens wil adviseren, als ouwe doos zijnde, probeer eens gewoon een gesprekje aan te knopen met iemand waar je een daklozenkrant bij koopt. Doe dat dan bij iemand die je niet 'eng' vindt. (Je weet wel wat ik bedoel) Misschien laat hij/zij iets los over de wijze waarop zijn/haar situatie is ontstaan. Je staat er vaak versteld van hoe hoog opgeleid en intelligent dakloze mensen kunnen zijn en wat ze allemaal bereikt hadden voor ze tot hun vaak uitzichtloos bestaan kwamen. En de verhalen die je te horen krijgt kunnen vrij hemelschreiend zijn.

Ik zou zeggen, probeer het eens en denk erover na als je hebt gepraat, misschien stel je je mening nog wel bij dat het iedereen zijn eigen keuze is om op straat te gaan wonen.

pi_1385912
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:37 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Valt wel mee meid, gewoon overheen lezen.

Wat ik je eens wil adviseren, als ouwe doos zijnde, probeer eens gewoon een gesprekje aan te knopen met iemand waar je een daklozenkrant bij koopt. Doe dat dan bij iemand die je niet 'eng' vindt. (Je weet wel wat ik bedoel) Misschien laat hij/zij iets los over de wijze waarop zijn/haar situatie is ontstaan. Je staat er vaak versteld van hoe hoog opgeleid en intelligent dakloze mensen kunnen zijn en wat ze allemaal bereikt hadden voor ze tot hun vaak uitzichtloos bestaan kwamen. En de verhalen die je te horen krijgt kunnen vrij hemelschreiend zijn.

Ik zou zeggen, probeer het eens en denk erover na als je hebt gepraat, misschien stel je je mening nog wel bij dat het iedereen zijn eigen keuze is om op straat te gaan wonen.

Dat is waar ER.
In Heerlen is een dakloze, die eigenlijk dokter is. Zijn vrouw pleegde zelfmoord en toen sloegen bij hem de stoppen door...nu zwerft hij langs de straten, volkomen in de war.
#geen
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2001 @ 01:15:33 #186
10849 Hagelslag

pi_1386619
slotje graag. Door sommigen wordt hier zonder enig enkel respect gepraat over daklozen en er is hier geen dakloze die zich kan verdedigen. Ik vind dat niet kunnen. Ik dacht dat flamen niet mocht. Dat betekent ook flamen van mensen die zich niet kunnen verdedigen. slotje dus.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2001 @ 01:21:16 #187
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1386670
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 01:15 schreef Hagelslag het volgende:
slotje graag. Door sommigen wordt hier zonder enig enkel respect gepraat over daklozen en er is hier geen dakloze die zich kan verdedigen. Ik vind dat niet kunnen. Ik dacht dat flamen niet mocht. Dat betekent ook flamen van mensen die zich niet kunnen verdedigen. slotje dus.
!!
pi_1386866
Lieverds, ik zet elke ochtend een bak brokjes in de tuin voor de daklozen. Maar dat zijn katten.

Even serieus: ik steun het initiatief van de Daklozenkrant omdat daardoor inmiddels een aantal mensen een dak boven het hoofd heeft.

Het valt me op dat veel mensen alle daklozen over één kam scheren. Het is net als met bedakte mensen: de een is de ander niet. Natuurlijk voeren sommige daklozen narigheden in hun schild om aan geld of voedsel te komen. Maar daklozen die serieus proberen te overleven op een nette manier kunnen rekenen op mijn steun.

En als een dakloze mij op straat om een gulden vraagt, laat ik hem eerst een kunstje doen. Voor niets gaat de zon op!

Liefs,
Helga

zaterdag 11 augustus 2001 @ 12:07:10 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1388302
Lezend door de vele ge-editte posts vroeg ik mij een ding af.

Wat is wilskracht?, ooit eens in een psychiatrisch ziekenhuis geweest?, denk je (en dan bedoel ik voornamelijk Qarinx) dat deze mensen geen wilskracht hadden of dat er geestelijk ergens misschien is fout gegaan. Kun je begrijpen dat er mensen zijn die onafhankelijk van hun wilskracht zo 'ziek' zijn dat ze op straat komen te staan. Niet iedere geesteszieke is behandelbaar en glipt door de mazen van de opvang.

Verder neemt het aantal daklozen steeds meer toe, ooit wel eens afgevraagd hoe dat zou komen?

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2001 @ 12:14:32 #190
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1388343
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:07 schreef Re het volgende:

Wat is wilskracht?, ooit eens in een psychiatrisch ziekenhuis geweest?, denk je (en dan bedoel ik voornamelijk Qarinx) dat deze mensen geen wilskracht hadden of dat er geestelijk ergens misschien is fout gegaan.

Verder neemt het aantal daklozen steeds meer toe, ooit wel eens afgevraagd hoe dat zou komen?

Ik geloof niet dat Quarinx hierop in zal gaan. Ik heb ook al geschreven dat het aantal daklozen toeneemt (o.a de stijging van het aantal vrouwen+kinderen)

Denk dat het gemakkelijker is te oordelen zonder je daadwerkelijk af te vragen wat een mens ertoe brengt om zo te leven, al dan niet gedwongen door een foutje in het vangnet van de gemeente waar men woont..en misschien is dat het antwoord op je vraag "heb je je ooit weleens afgevraagd".

† In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2001 @ 21:05:48 #191
10849 Hagelslag

pi_1390901
Zinloos geouwehoer
pi_1390934
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:05 schreef Hagelslag het volgende:
Zinloos geouwehoer
Wat en waarom?
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 21:09:50 #193
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_1390935
Oh oh oh wat zijn we weer tolerant.
Nee, ik word niet ziek van ze en ja, als ik geld op zak heb, geef ik ze ook wat als ze me op een normale manier benaderen.
Lekker belangrijk. Als ik met tassen vol kleren over de lijnbaan loop, kan ik heus wel een paar gulden missen aan iemand die het niet zo breed heeft.
Kan hij ook weer een nacht slapen/eten/ weet ik het.
Ik heb meer last van die godvergeten hangjongeren
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 21:19:39 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_1391023
Heej ik ben net terug van vakantie en wou even zeggen dat ik ook een pleurishekel aan bedelaars heb.
zo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 22:01:03 #195
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1391420
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:19 schreef speknek het volgende:
Heej ik ben net terug van vakantie en wou even zeggen dat ik ook een pleurishekel aan bedelaars heb.
zo.
we hebben je gemist hoor
  zondag 12 augustus 2001 @ 02:54:36 #196
3542 Gia
User under construction
pi_1393270
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:07 schreef Re het volgende:

Wat is wilskracht?, ooit eens in een psychiatrisch ziekenhuis geweest?, denk je (en dan bedoel ik voornamelijk Qarinx) dat deze mensen geen wilskracht hadden of dat er geestelijk ergens misschien is fout gegaan. Kun je begrijpen dat er mensen zijn die onafhankelijk van hun wilskracht zo 'ziek' zijn dat ze op straat komen te staan. Niet iedere geesteszieke is behandelbaar en glipt door de mazen van de opvang.

Ik heb in een Psychiatrisch ziekenhuis gewerkt en er waren daar een heleboel patiënten die nooit meer beter werden.
Die worden echter niet op straat gegooid, maar blijven gewoon voor de rest van hun leven in de inrichting.

De mensen die ik verzorgde kwamen er in ieder geval niet meer uit.

Ik ken een paar jongens die manisch zijn. Die wonen gewoon zelfstandig en zijn zo verstandig dat ze even naar de inrichting gaan als ze voelen dat het niet goed gaat.

Er zijn er uiteraard ook, die niet behandeld willen worden en het is idd mogelijk dat die op straat terecht komen.

† In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 02:57:00 #197
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1393285
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 02:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn er uiteraard ook, die niet behandeld willen worden en het is idd mogelijk dat die op straat terecht komen.

Gia
pi_1393744
Ik heb dit topic met enig afgrijzen gelezen en ik trek hieruit toch de conclusie dat sommige mensen een gebrek aan inlevingsvermogen hebben. Zonder namen te noemen kan ik toch wel duidelijk stellen dat deze 'daklozen'haters veelal puberale geesten zijn die nog nooit noemenswaardige problemen hebben gehad en zijn opgegroeid in een beschermde omgeving, met pedagogisch verantwoorde ouders...

Ik heb zelf 2 maanden op straat geleefd. De reden hiervan laat ik even in het midden. Ik kan wel zeggen dat dit de 2 indrukwekkendste maanden uit mijn leven zijn. Ik ben er redelijk ongeschonden weer bovenop gekomen.

Niet door wilskracht, niet door doorzettingsvermogen, eerder door social enginering (mensen/instanties manipuleren),chaos en fraude !

"It's probably something to do with..." I look up today's excuse ".. clock speed"
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 04:44:05 #199
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1393777
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 04:34 schreef houseworkx het volgende:

Niet door wilskracht, niet door doorzettingsvermogen, eerder door social enginering (mensen/instanties manipuleren),chaos en fraude !

Heerlijk dat je eruit bent gekomen, voor de meeste mensen is het een vicieuze cirkel (helaas )
De manier waarop je van de straat bent gekomen zegt eigenlijk ook al genoeg over het (niet goed) functioneren van de zogenaamde daartoe aangewezen instanties.
pi_1393807
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 04:44 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Heerlijk dat je eruit bent gekomen, voor de meeste mensen is het een vicieuze cirkel (helaas )
De manier waarop je van de straat bent gekomen zegt eigenlijk ook al genoeg over het (niet goed) functioneren van de zogenaamde daartoe aangewezen instanties.

De meeste (vooral verse) daklozen lopen constant tegen de muur. Ze krijgen geen geld, omdat ze geen vaste verblijfplaats hebben, en geen verblijfplaats omdat ze geen geld hebben.

En na een tijdje ben je dat ECHT wel zat !!!

"It's probably something to do with..." I look up today's excuse ".. clock speed"
pi_1393837
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 05:01 schreef houseworkx het volgende:

[..]

De meeste (vooral verse) daklozen lopen constant tegen de muur. Ze krijgen geen geld, omdat ze geen vaste verblijfplaats hebben, en geen verblijfplaats omdat ze geen geld hebben.

En na een tijdje ben je dat ECHT wel zat !!!

Die catch-22 situatie had ik ook al aangestipt ja. Maar ik vind het heel jammer om te zien dat veel mensen zich dat blijkbaar niet voor kunnen stellen. En de hele zaak dan maar af doen met een 'als je wil, dan kan je.'

Ja, het 'willen' is heel belangrijk, en zonder de wil houdt het snel op. Maar behalve dat heb je ook geluk nodig, of kennis. Bijvoorbeeld hoe je diverse instanties kan manipuleren

Verder zie ik vaak een grote generalisatie naar voren komen. Een zwerver = een junkie = een dief. Zolang iemand niet kan inzien dat dat 3 verschillende categorien zijn waar mensen al dan niet invallen, valt er geen redelijke discussie te voeren. Niet elke zwerver is junk. Niet elke junk is een dief. (en niet elke dief is een zwerver of junk).

Ik moet zeggen, ook ik trek een grens. Iemand die gewoon op een straathoek gaat staan met een bekertje en dan denkt dat ik hem geld ga geven heeft echt dikke pech. Als je geld wil hebben, geef me dan een *reden*. En dat kan van alles zijn. Een goed verhaal doet al wonderen bijvoorbeeld.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_1393871
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:08 schreef Loedertje het volgende:
Je bent nog zo vreselijk kinds dat ik niet meer inga op je text. Het spijt me wel maar iemand die zo vreselijk beschermend is opgevoed en nog zeer weinig inlevingsvermogen heeft kan gewoon geen mening hebben over de situatie van daklozen in Nederland, waar helaas het percentage dakloze vrouwen+kinderen OOK onrustbarend aan het stijgen is.
Je slaat de spijker op z'n kop.
Later komt het wel goed, als ze wat meer van de echte wereld weet, als ze bv eens een tijd voor zichzelf moet zorgen.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 23:57:16 #203
10849 Hagelslag

pi_1399480
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 02:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb in een Psychiatrisch ziekenhuis gewerkt en er waren daar een heleboel patiënten die nooit meer beter werden.

Die worden echter niet op straat gegooid, maar blijven gewoon voor de rest van hun leven in de inrichting.

De mensen die ik verzorgde kwamen er in ieder geval niet meer uit.

Ik ken een paar jongens die manisch zijn. Die wonen gewoon zelfstandig en zijn zo verstandig dat ze even naar de inrichting gaan als ze voelen dat het niet goed gaat.

Vroeger werden de meeste patienten wel binnen gehouden, maar tegenwoordig is het meestal anders. Zodra iemand geen gevaar meer is voor zichzelf of voor anderen, wordt ie zonder pardon weer op straat gezet. Wordt dan wel weer door het riagg of een andere instelling overgenomen. Maar zolang het gevaarscriterium niet wordt overschreden, zal er weinig aan gedaan worden. Dat is een gevolg van BIG.
  maandag 13 augustus 2001 @ 00:03:20 #204
12079 koele
The Koeler, the better
pi_1399523
en ineens herinner ik me mijn droom weer....

[Dit bericht is gewijzigd door koele op 13-08-2001 00:02]

pi_1403959
Waarom niet een beetje meer elkaar helpen, af entoe een straatkrantje kopen of een paar pieken geven kan toch geen kwaad. verder las ik in deze discussie paar keer de veronderstelling dat elke zwerver automatisch drugs gebruikt. Belachelijk.

Toch ff een paar voorbeelden, in Leeuwarden hadden we een bekende zwerver: Tinus met de tassen, mensen uit het Noorden zullen hem vast wel eens hebben zien lopen. Aangezien ie de hele provincie doorsjokte vroeger met zijn tassen. Hij had er eerst vier en verplaatse er steeds 2 om vervolgens de anderen op te halen en die 20 meter verder te zetten. Dat ritueel herhaalde zich de godganselijke dag. Tinus was wel een echte landloper, 1 waarvan nooit iemand een greintje last van had omdat ie nooit bedelelde of ergens om vroeg, of uit vuilnisbakken at. Hij had een uitkering, was zoon van een notaris en had wel geld maar koos doelbewust voor dit leven. De enkele keren dat ik hem gesproken heb was bij ons in het hotel en eigenlijk was het een behoorlijk mensenschuw persoon.

Aan de andere kant weet ik van een paar gevallen die er niet voor hadden gekozen. ff voor Q zodat ze iets heeft om over na te denken.

Een jongen 17 jaar, ouders aan de alcohol, thuissituatie is zeer slecht en hij ondervindt daar veel psychische problemen van, waardoor de relatie met zijn ouders van kwaad tot erger gaat. Op een gegeven moment, hij is dan 17 jaar wordt ie pardoes het huis uit gezet. Klopt bij verschillende instellingen aan, maar wordt naar eigen zeggen steeds van hot naar her gestuurd. Zijn grootouders durft ie niet bij aan te kloppen, de rest van de famillie woont behoorlijk op afstand. En hij belandt van vriend bij vriend. Maar omdat ie zich schaamt voor zijn toestand en door het vele vragen van ouders waarom ie nou alweer komt slapen, besluit ie maar weg te blijven. En belandt dus op straat. Zwerft een jaar op straat rond, kan geen uitkering krijgen omdat ie geen adres heeft, en ja vervalt dus in kleine criminaliteit. Ik geef hem geen ongelijk. Deze jongen was dus eens bij ons bij maatschappij les op school om zijn verhaal te vertellen. Echt niet prettig om te horen als 17 jarige wiens enige zorg tot dan toe was of ie wel genoeg geld had om het weekend door te komen.

Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2001 @ 19:05:08 #206
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1404914
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 16:09 schreef Party-pooper het volgende:

Een jongen 17 jaar, ouders aan de alcohol, thuissituatie is zeer slecht en hij ondervindt daar veel psychische problemen van, waardoor de relatie met zijn ouders van kwaad tot erger gaat. Op een gegeven moment, hij is dan 17 jaar wordt ie pardoes het huis uit gezet. Klopt bij verschillende instellingen aan, maar wordt naar eigen zeggen steeds van hot naar her gestuurd. Zijn grootouders durft ie niet bij aan te kloppen, de rest van de famillie woont behoorlijk op afstand. En hij belandt van vriend bij vriend. Maar omdat ie zich schaamt voor zijn toestand en door het vele vragen van ouders waarom ie nou alweer komt slapen, besluit ie maar weg te blijven. En belandt dus op straat. Zwerft een jaar op straat rond, kan geen uitkering krijgen omdat ie geen adres heeft, en ja vervalt dus in kleine criminaliteit. Ik geef hem geen ongelijk.

En als die jongen dan aanklopt bij Jeugdzorg Leeuwarden vertellen ze hem daar dat ze hem niet 1,2,3 kunnen helpen en dat er zeer lange wachttijden zijn. Dus sturen ze hem voor een slaapplaats naar de Terp en (waar hij eigenlijk nog te jong voor is) alwaar hij wél weer fl 7,50 per nachtje moet betalen om gezellig tussen de gebruikers te slapen.
  maandag 13 augustus 2001 @ 19:07:47 #207
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1404939
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 19:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En als die jongen dan aanklopt bij Jeugdzorg Leeuwarden vertellen ze hem daar dat ze hem niet 1,2,3 kunnen helpen en dat er zeer lange wachttijden zijn. Dus sturen ze hem voor een slaapplaats naar de Terp en (waar hij eigenlijk nog te jong voor is) alwaar hij wél weer fl 7,50 per nachtje moet betalen om gezellig tussen de gebruikers te slapen.

Dan klopt ie toch bij z'n grootouders aan...je kan het toch op z'n minst proberen en de situatie uitleggen... Ik zou toch echt wel eerst dat doen voordat ik op straat verder leef...
pi_1405125
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 19:07 schreef Qarinx het volgende:

[..]
... Ik zou toch echt wel eerst dat doen voordat ik op straat verder leef...

Ik dit, ik dat, ik zou dit of ik zou dat is hier dus NIET AAN DE ORDE. Snap je dat nou echt niet? jouw situatie is zo ontzettend niet te vergelijken met die van iemand die op straat leeft.

Gek is dat je hier vindt dat niemand op straat hoeft te leven want ze kunnen toch (net als jij, HAHA) zich schoon houden en een baan en een huis gaan zoeken, maar aan de andere kant vind je wel dat mensen die echt in de put zitten zichzelf van kant moeten kunnen maken ("zelfmoord moet anders kunnen" topic). Jij maakt toch ook wat van je leven, waarom kunnen zij dat dan niet? Jij hebt toch ook plezier, waarom zij dan niet?

Of zie je toch wel in dat er mensen zijn met andere leefomstandigheden, en dat je daar niet zo makkelijk over kan oordelen? (als je er al over kan oordelen)

En zeg niet dat de zaken niet vergelijkbaar zijn, het gaat ook niet om de zelfmoord of het zwerversschap, het gaat erom dat mensen hun situatie (en daarmee ook hun psychologische toestand) niet altijd in de hand hebben. En daarom kunnen er dingen gebeuren, hoe graag je ook wilt (leven, of werken en een huis hebben) het TOCH niet lukt, en je alle hulp die je kan krijgen aanpakt.

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  maandag 13 augustus 2001 @ 19:39:29 #209
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1405238
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 19:26 schreef Love Mae King het volgende:

Ik dit, ik dat, ik zou dit of ik zou dat is hier dus NIET AAN DE ORDE. Snap je dat nou echt niet? jouw situatie is zo ontzettend niet te vergelijken met die van iemand die op straat leeft.

Nou kom dan ook niet met een quasi-zielig verhaal aanzetten van een jongen van 17 die uit huis wordt geschopt en niet bij z'n familie wil aankloppen.. Er zijn dus nog andere mogelijkheden hij zou dus niet gelijk op straat hoeven belanden.. maar de optie "grootouders" probeert ie niet eens omdat ie "niet durft".. nou sorry hoor.. maar wie niet waagt wie niet wint.. en zoals ik al zei..niets komt je aanwaaien..dus je kan niet verwachten dat je grootouders naar jou toekomen wanneer je in de problemen zit..als jij hulp nodig hebt..ben jij degene die het moet opzoeken..en je moet niet wachten totdat het naar jou toekomt..want dan kan je een eeuwigheid wachten..
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2001 @ 20:51:16 #210
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1405454
quote:

[..]

Dan klopt ie toch bij z'n grootouders aan...je kan het toch op z'n minst proberen en de situatie uitleggen... Ik zou toch echt wel eerst dat doen voordat ik op straat verder leef...

Ja en wat als hij dat al heeft gedaan of geen grootouders heeft?
  maandag 13 augustus 2001 @ 21:02:49 #211
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1405510
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 20:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ja en wat als hij dat al heeft gedaan of geen grootouders heeft?

als ie het al gedaan heeft dan klopt het voorbeeld niet..
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2001 @ 21:17:15 #212
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1405608
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 21:02 schreef Qarinx het volgende:

[..]

als ie het al gedaan heeft dan klopt het voorbeeld niet..

Misschien zijn zijn grootouders wel erg ziek of wil hij hun schamele uitkering niet opeten?

Voorbeeld klopt wel, je moet alleen ff verder denken dan je nuffige neusje lang is, wel moeilijk misschien maar niet onmogelijk

maandag 13 augustus 2001 @ 21:33:04 #213
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1405727
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 21:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Misschien zijn zijn grootouders wel erg ziek of wil hij hun schamele uitkering niet opeten?

Voorbeeld klopt wel, je moet alleen ff verder denken dan je nuffige neusje lang is, wel moeilijk misschien maar niet onmogelijk

Jah heh.. je begint nou allerlei dingen te suggereren..en het voorbeeld bij te schaven.. ik had het gewoon over DIT specifieke voorbeeld dat werd gegeven.. Die jongen heeft dringend hulp nodig en vraagt het niet aan z'n grootouders omdat ie niet durft..maar hij weet ook niet hoe zij op zijn verzoek zullen reageren.. misschien helpen ze hem wel.. maar hij gaat er vanuit dat hij er toch niets aan heeft..en dat is nou ook mijn punt..mensen gaan er vaak vanuit dat ze niet geholpen kunnen worden.. dat ze niets aan die instanties hebben en dan proberen ze het toch niet omdat het toch maar "verspilde energie" is..
pi_1405855
Hier moet ik je wel gelijk in geven Quarinx. Echter, als je ouders al een stel zuiplappen zijn en hun kind verwaarlozen en de grootouders staan dit blijkbaar toe, is de band met de grootouders -lijkt mij- ook niet echt geweldig te noemen. Dit is uiteraard erg suggestief, maar een grootouder zou normaal gesproken zijn kleinkind dan uit zichzelf in huis halen denk ik.
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2001 @ 22:26:09 #215
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1407982
quote:

[..]

Precies het waarom weet ik ook niet meer, het is al weer een tijdje geleden. Feit is wel dat het meeste buiten hem om ging. Tuurlijk had hij dit of dat kunnen doen. Maar hij zag op dat moment geen andere uitweg. Probeer je eens in te leven in iemand anders positie.
Je hebt als mens gewoon niet altijd grip op de gebeurtenissen in je leven. Als je dat niet kunt inzien dan houdt het op en ben je in mijn ogen kortzichtig..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1408308
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:41 schreef illusion het volgende:

[..]

das waar.....maar toch word ik er niet vrolijk van....ik heb het misschien iets verkeerd gebracht....maar ikzelf zou nooit zo'n usericon pakken....3 keer chagerijnig.......als ik dat zie dan denk ik meteen dat ze zo'n chagerijnig gezicht heeft omdat er zwervers, daklozen en bedelaars zijn. Zo erg kan dat toch niet zijn????

Toevallig vind ik een van de mooiste icons op fok! Maar ook dat doet niet terzake indeze.

ik een aantal duidelijk lijnen in deze discussie:

1. Qarinx moet niet zo bekrompen zijn en haar blikveld verruimen.
2. Zwervers en daklozen zijn zielig omdat ze fundamentele problemen hebben.
3. Zwervers en daklozen verdienen medelijden OMDAT ze zijn wie ze zijn.
4. Zwervers en daklozen is niet hetzelfde als junks.
5. Zwervers en daklozen zijn dakloos omdat ze dat zelf willen, cq iets anders NIET willen.

Ik denk dat ik hier niet te diep op in moet gaan. Het is een echte discussie, en zoals het zo vaak is in echte discussies.... iedereen heeft wel een beetje gelijk. Sommigen iets meer dan anderen. Het nare aan dit hele verhaal vind ik dat mensen niet proberen om elkaars standpunten te begrijpen maar proberen elkaar van hun eigen standpunt te overtuigen. Volgens mij wordt daar niemand beter van, zeker niet de manier waarop sommigen dat doen.

Er ZIJN zwervers die er zelf voor kiezen, ik "ken" er een. En er ZIJN zwervers die er niet zelf voor kiezen. Die ken ik niet, maar dat is algemeen bekend.

Er zijn ongetwijfeld mensen "slachtoffer" van de maatschappij. Maar ik ben er ten volste van overtuigd dat ze daar in de basis zelf schuld voor dragen.

Voorbeelden van bijstands moederes die een paar dagen te laat hun uitkering in de ene woonplaats opzeggen en dan van fraude worden beschuldigd, die raken kant nog wal. Want als die betrefende dame haar papieren gewoon in orde had gemaakt was er niets aan de hand. En dan kun je zeggen... vergissen is menselijk. Dit is iets wat ze ZELF vergeten is. En als je VERGEET aan je primaire behoeften te voldoen, dan ben je dat ECHT WEL zelf schuld. Ik vergeet ook niet te gaan werken. Dat is belangrijk voor je, dat dient DUS prioriteit te hebben. Verzaak je die... Tja... dikke bult. En zelfs dan is de bijstands wet niet zo hard dat er niets meer van te maken valt. Er zal dus wel meer aan de hand zijn geweest.

Dat mensen in dergelijke posities medelijdenverdienen, daar ben ik het mee eens. Maar de vraag is welke vorm van medelijden. Ja, ik vind het zielig voor ze. Maar ik verrek het ook om er een geld te geven. Want de stelling dat zwervers en junks niet hetzelfde zijn... daar ligt wel een dikke bom onder.
Ik heb de cijfers zo niet bij de hand, maar een verschirkkelijk hoog percentage van de daklozen kent een verslaving aan alcohol en / of drugs. Logisch, want anders is het niet te harden buiten. Maar aangezien ik er van overtuigd bent dat ze niet buiten hoeven te slapen en te leven, ga ik ze niet stimuleren buiten te blijven wonen. Ik koop wel een patatje of een broodje voor ze.

En die peuken verslaving.. ach. De meesten zullen al aan de nicotine gehangen hebben voor ze gingen zwerven. En ook dát zijn ze zelf schuld. Dus als ze dan per sé moeten blijven roken, roken ze maar peuken.

klinkt misschien allemaal heel hard. Maar ik heb nog steeds het beeld in m'n hoofd van de zielige vrouwtje met een baby die op het centraal station in rotterdam zit te bedelen. Die kreeg een geeltje van me, staat op en stap achter in een auto die zeker 5 keer meer kost dan de mijne....
Als je naast je "ruime blikveld" dat soort ervaringen hebt, nuanceer je dingen wel wat meer denk ik zo...

Sprakeloos.......
pi_1408343
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:04 schreef Squartaq het volgende:

[..]
ik een aantal duidelijk lijnen in deze discussie:

1. Qarinx moet niet zo bekrompen zijn en haar blikveld verruimen.

Eens een paar keer praten met een zwerver zou niet verkeerd zijn
quote:
2. Zwervers en daklozen zijn zielig omdat ze fundamentele problemen hebben.
Niet elke zwerver is zielig, sommige kiezen er bewust voor. Zijn dus allesbehalve zielig. Maar dat is dan ook de groep waar de maatschappij het minste last van heeft omdat het ze meestal niet af te zien is.
quote:
3. Zwervers en daklozen verdienen medelijden OMDAT ze zijn wie ze zijn.
zie voorgaande, je kunt gewoon niet de hele groep als geheel beoordelen omdat er voor iedereen andere omstandigheden gelden.
quote:
4. Zwervers en daklozen is niet hetzelfde als junks.
klopt, een zwerver is niet altijd een junk. Net als dat niet elke junk dakloos is.
quote:
5. Zwervers en daklozen zijn dakloos omdat ze dat zelf willen, cq iets anders NIET willen.
Weer geheel afhankelijk van een persoonlijke situatie.
pi_1408387
Als er prijzen waren voor de zinloos-ste discussie met de hopeloos-ste argumenten, dan had ik deze zeker uitgekozen tot beste.

Ga eens met daklozen praten en laat ze eens vertellen hoe en waarom ze dakloos zijn geworden. Die "wat nou als" veronderstellingen en die "ik" slaan dan wel om in "o, ja... wow, zo had ik er nog niet over nagedacht"

*edit*
en het woord kortzichtig was ik ook nog vergeten te laten vallen:

kortzichtig

[Dit bericht is gewijzigd door MrWilliams op 14-08-2001 10:36]

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_1408694
En waarom is deze discussie zinloos?
pi_1410443
Rottweiler jaagt zwerver in Helmond op de vlucht

Dinsdag 14 augustus.
HELMOND - Achternagezeten door een man met een Rottweiler sneed een 33-jarige Helmonder zichzelf met een zakmes in zijn hand en botste hij ook nog eens met zijn hoofd tegen een lantaarnpaal. Dat gebeurde in de nacht van zondag op maandag tussen twee uur en half drie in de Veestraat in Helmond.

De Helmonder lag te slapen op een bankje in de Elzas Passage, omdat hij tijdelijk geen onderdak had. Hij werd wakker van de Rottweiler die door een man werd gecommandeerd hem te bijten. De man sloeg het slachtoffer met een ketting.

De 33-jarige Helmonder vluchtte naar de Veestraat. Toen de hond naar zijn rugzak sprong, wierp de vluchtende man die af. De hond beet de man in zijn schoen. De belaagde Helmonder probeerde zich met zijn zakmes te verweren, maar sneed zichzelf in zijn hand. Tot overmaat van ramp botste hij ook nog eens met zijn hoofd tegen een lantaarnpaal. Hij heeft zich aan de lichte verwondingen laten behandelen in het Elkerliek ziekenhuis.

De politie heeft een 41-jarige stadgenoot opgepakt, die wordt verdacht van de aanval. Deze verklaarde een hekel te hebben aan zwervers. Hij kende zijn slachtoffer overigens niet. De politie heeft de man voor verder onderzoek opgesloten en heeft de hond in beslag genomen.

Bron: Eindhovens Dagblad, 14-08-2001

Triest dit. Die man viel toch niemand lastig? Lag gewoon te slapen....

#geen
pi_1410473
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:03 schreef DuchessX het volgende:
Rottweiler jaagt zwerver in Helmond op de vlucht

Dinsdag 14 augustus.
HELMOND - Achternagezeten door een man met een Rottweiler sneed een 33-jarige Helmonder zichzelf met een zakmes in zijn hand en botste hij ook nog eens met zijn hoofd tegen een lantaarnpaal. Dat gebeurde in de nacht van zondag op maandag tussen twee uur en half drie in de Veestraat in Helmond.

De Helmonder lag te slapen op een bankje in de Elzas Passage, omdat hij tijdelijk geen onderdak had. Hij werd wakker van de Rottweiler die door een man werd gecommandeerd hem te bijten. De man sloeg het slachtoffer met een ketting.

De 33-jarige Helmonder vluchtte naar de Veestraat. Toen de hond naar zijn rugzak sprong, wierp de vluchtende man die af. De hond beet de man in zijn schoen. De belaagde Helmonder probeerde zich met zijn zakmes te verweren, maar sneed zichzelf in zijn hand. Tot overmaat van ramp botste hij ook nog eens met zijn hoofd tegen een lantaarnpaal. Hij heeft zich aan de lichte verwondingen laten behandelen in het Elkerliek ziekenhuis.

De politie heeft een 41-jarige stadgenoot opgepakt, die wordt verdacht van de aanval. Deze verklaarde een hekel te hebben aan zwervers. Hij kende zijn slachtoffer overigens niet. De politie heeft de man voor verder onderzoek opgesloten en heeft de hond in beslag genomen.

Bron: Eindhovens Dagblad, 14-08-2001

Triest dit. Die man viel toch niemand lastig? Lag gewoon te slapen....

En dit geeft dus JUIST het nut van deze discussie weer!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2001 @ 15:46:00 #223
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1410696
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 21:33 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Die jongen heeft dringend hulp nodig en vraagt het niet aan z'n grootouders omdat ie niet durft..maar hij weet ook niet hoe zij op zijn verzoek zullen reageren.. misschien helpen ze hem wel.. maar hij gaat er vanuit dat hij er toch niets aan heeft..en dat is nou ook mijn punt..mensen gaan er vaak vanuit dat ze niet geholpen kunnen worden.. dat ze niets aan die instanties hebben en dan proberen ze het toch niet omdat het toch maar "verspilde energie" is..

Iemand die zo denkt is waarschijnlijk zo veel gekwetst in z'n leven dat hij last heeft van "learned helplesness". Geloof me dat-ie er graag van af zou willen, maar hij weet niet hoe. Hij kan het niet. Niet uit vrije wil maar uit opgelopen traumata. Kortom,
Juist, en dat is dus niet, een denkwijze van een geestelijk gezond persoon

Het feit dat hij niet meer in hulp geloofd of durft te vragen zegt al heel veel over de erbarelijk situatie waarin die jongen zich bevind. Dat jij wel je grootouders zou durven vragen vind ik erg prettig voor je. Maar ik neem ook aan dat jouw ouders wel van je houden. Daardoor zit er een wereld van verschil in, in hoe jij in elkaar zit en die jongen uit het voorbeeld...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 14-08-2001 16:22]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1411089
Deze discussie is zinloos omdat er zomaar wat met voorbeelden gegooid wordt zonder bij de echte problematiek stil te staan. Er wordt ook niks gedaan om hiervoor eventueel een oplossing te vinden.

Waardoor gaan mensen zwerven? / Hoe worden mensen zwerver?
Waarom zijn er zwervers?
Waarvoor hebben sommige mensen een hekel aan zwervers?
Kunnen wij ervoor zorgen dat mensen een beter beeld krijgen over zwervers? zo ja, hoe?
Kunnen wij voorkomen dat mensen zwerver worden? Zo ja, hoe?
Kunnen wij mensen die nu zwerven helpen, zodat ze niet meer hoeven zwerven? zo ja, hoe?

Er zijn nog wel meer vragen te stellen. Dit is het eerste wat in me opkomt. Op al deze vragen is helaas geen makkelijk antwoord te geven, al zou ik ze graag beantwoord zien.

Daarom, lmk.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2001 @ 17:40:25 #225
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1411356
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:53 schreef MrWilliams het volgende:
Deze discussie is zinloos omdat er zomaar wat met voorbeelden gegooid wordt zonder bij de echte problematiek stil te staan. Er wordt ook niks gedaan om hiervoor eventueel een oplossing te vinden.

Waarom zijn er zwervers?
Kunnen wij ervoor zorgen dat mensen een beter beeld krijgen over zwervers? zo ja, hoe?
Kunnen wij mensen die nu zwerven helpen, zodat ze niet meer hoeven zwerven? zo ja, hoe?

Er zijn nog wel meer vragen te stellen. Dit is het eerste wat in me opkomt. Op al deze vragen is helaas geen makkelijk antwoord te geven, al zou ik ze graag beantwoord zien.

Daarom, lmk.

Je geeft juist aan dat discussie zeer zinvol is. Hoe meer vragen er zijn, hoe meer discussie, want geloof me, niemand heeft echt alle antwoorden op deze vragen...
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2001 @ 18:10:27 #226
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1411797
quote:

Waarom zijn er zwervers?

Daarom, lmk.

Misschien moet je de moeite eens nemen om beide topics goed te lezen. Op sommige vragen is namelijk allang een antwoord gegeven.(vangnet e.d.)
  dinsdag 14 augustus 2001 @ 19:17:23 #227
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1412036
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:04 schreef Squartaq het volgende:
lang verhaal!
Erg goede post Squartaq....!!! *complimenten*
  dinsdag 14 augustus 2001 @ 19:18:52 #228
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1412043
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:12 schreef Party-pooper het volgende:

[..]

Eens een paar keer praten met een zwerver zou niet verkeerd zijn
[..]

Niet elke zwerver is zielig, sommige kiezen er bewust voor. Zijn dus allesbehalve zielig. Maar dat is dan ook de groep waar de maatschappij het minste last van heeft omdat het ze meestal niet af te zien is.
[..]

zie voorgaande, je kunt gewoon niet de hele groep als geheel beoordelen omdat er voor iedereen andere omstandigheden gelden.
[..]

klopt, een zwerver is niet altijd een junk. Net als dat niet elke junk dakloos is.
[..]

Weer geheel afhankelijk van een persoonlijke situatie.

volgens mij probeerde Squartaq alleen maar de algemene lijnen van de discussie samen te vatten.. en waren dit niet zijn eigen stellingen..
  dinsdag 14 augustus 2001 @ 19:21:04 #229
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1412049
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:08 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

En dit geeft dus JUIST het nut van deze discussie weer!

Maar ik heb geen hekel aan zwervers..vind wat die man doet ook veelste ver gaan...
  dinsdag 14 augustus 2001 @ 19:25:52 #230
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1412072
quote:
Waarom zouden wij ervoor moeten zorgen dat mensen een beter beeld krijgen over zwervers...?? Ik vind dat zwervers daar zelf voor moeten zorgen... zij vertegenwoordigen nota bene die groepering.. de enige die aan hun imago kunnen werken en de maatschappij een positiever beeld kunnen bezorgen zijn zijzelf.. door goed gedrag te vertonen... en niemand tot last te zijn..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 augustus 2001 @ 09:34:28 #231
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1414442
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 19:25 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Waarom zouden wij ervoor moeten zorgen dat mensen een beter beeld krijgen over zwervers...?? Ik vind dat zwervers daar zelf voor moeten zorgen...

Omdat wij geestelijk voldoende stabiel in elkaar zitten om een beter beeld kunnen krijgen van zwervers, terwijl de meeste zwervers die geestelijke stabiliteit vaak missen om aan image building te doen.
pi_1414554
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 17:40 schreef Doc het volgende:

[..]

Je geeft juist aan dat discussie zeer zinvol is. Hoe meer vragen er zijn, hoe meer discussie, want geloof me, niemand heeft echt alle antwoorden op deze vragen...

quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 18:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Misschien moet je de moeite eens nemen om beide topics goed te lezen. Op sommige vragen is namelijk allang een antwoord gegeven.(vangnet e.d.)

Een discussie over dit onderwerp kan ook zeer zinvol zijn. Ik vind dat er wel degelijk over gepraat moet worden. Zeker. Het probleem dat ik zie is dat dit net een 'vergadering' zonder voorzitter is. Er is geen orde, er wordt niet over één punt gediscussieerd en men valt elkaar meer aan met wellus / nietus reacties dan met sterke (tegen-)argumenten.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 augustus 2001 @ 11:16:35 #233
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1415071
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 09:51 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

[..]

Het probleem dat ik zie is dat dit net een 'vergadering' zonder voorzitter is. Er is geen orde, er wordt niet over één punt gediscussieerd en men valt elkaar meer aan met wellus / nietus reacties dan met sterke (tegen-)argumenten.

Welkom op Fok!

{goed gestructureerde discussies zijn overigens hier wel mogelijk hoor...}

pi_1415132
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 11:16 schreef Doc het volgende:

[..]

Welkom op Fok!

{goed gestructureerde discussies zijn overigens hier wel mogelijk hoor...}

Dat wist ik al langer, ik had alleen niet verwacht dat het ook bij zo'n onderwerp zou gebeuren.

marreuh , ik zal jullie verder niet storen. want dit is allemaal nog meer off-topic dan dat het al was.

woensdag 15 augustus 2001 @ 11:29:25 #235
12221 Tijn