endoscopie, gastroscopie maakt het uit.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:46 schreef vdo28 het volgende:
Bij endoscopie gaan ze door het hele stelsel, bij rontgen hoeven ze alleen in de endeldarm...
IK!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:52 schreef vdo28 het volgende:
Het maakt kwa behandeling nogal uit....
want een colonscopie (dus het hele stelsel) schijnt heel pijnlijk te zijn, maar rontgen schijnt weer een raar gevoel te zijn.
Iemand anders ervaringen?
heb je nu veel buikpijn?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:58 schreef vdo28 het volgende:
Nou ik kijk er dus niet naar uit...
Misschien vinden ze zelfs niets![]()
Dat zou ik wel klote vinden
Ik hoop dan maar dat er uit dat darmbiopt coeliakie komt
quote:-Onverklaarbare misselijkheid, die vaak opkomt zonder duidelijke reden.
-Gevoel van malaise.
-Na inspanning wee gevoel in de maag, voelt aan als misselijkheid.
-Abnormale ontlasting, eenmaal in de week diarree.
-Intolerant voor melkproducten, maar ook voor pinda en waarschijnlijk soja.
-S’avonds vaak minder last van malaise dan overdag. (gaat niet altijd op)
-Na een drukke dag versterkt het gevoel van malaise, dmv griepgevoel en duizeligheid.
-Het is meer misselijkheid dan moeheid.
-Vaak ‘s avonds voor het slapen gaan jeuk op vooral de armen en rug. Er zijn dan heel snel striemen te zien. (soms ook overdag)
-Misschien nietszeggend maar ik vermeld het toch, ik heb zwak tandglazuur
-Tijdens een 6 weeks dieet (vrijwel volledig glutenvrij, melkvrij, suikervrij) knapte ik ontzettend op. Na beëindiging dieet kwam de misselijkheid en malaise terug.
-Ik word ontzettend beroerd na het eten van pannenkoeken. De ingrediënten die
wij gebruiken zijn: Tarwebloem, boekweitmeel, rijsmiddelen, dextrose en sojamelk. (er zijn meer soorten voedsel waar ik beroerd van word)
Ik ben er ooit een topic over begonnen, zoals hier boven dus....quote:
Ik heb vaak vlak voor dat ik ga slapen dat ik jeuk op mijn rug krijg...
Soms ook wel op mijn benen of billen enz.... (ik noem het altijd slaapjeuk)
Vaak komen er dan heel snel rode "sporen" (striemen) op mijn rug zonder dat ik erg hard krab.
Ook vaak komen er heel even kleine bultjes (geen puistjes), gewoon bultjes in de zelfde kleur als de huid dus niet rood ofzo..
En of ik nou gedouched heb of niet voor het slapen maakt ook niet uit.
Soms heb ik het s'morgens ook wel eens voor het douchen.
Laat een volledig darmonderzoek doen, dan weten ze het onmiddellijk over het Crohn is...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:14 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ik ga vrijdag weer naar de internist. Tot nog toe een gastroscopie (niks gevonden) en een CT-scan gehad, uitslag daarvan krijg ik dus vrijdag. Waarschijnlijk zal hij wel een endoscopie willen, hopen dat dat uitsluitsel geeft. Klachten heb ik nu al bijna vijf maanden last van, huisarts denkt aan Crohn.
Hm, ik moet even met de internist overleggen. Wil het liefst ook weg uit het ziekenhuis waar ik nu zit. Het VU zou beter zijn bijvoorbeeld, maar goed. Sowieso had ik liever zo'n virtuele endoscopie met een spiraal CT-scan. Ben alleen bang dat ze biopten willen nemen en dat kan helaas niet met zo'n scan.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:16 schreef P4nic het volgende:
[..]
Laat een volledig darmonderzoek doen, dan weten ze het onmiddellijk over het Crohn is...
Gebeurt onder verdoving dus daar moet je geen zorgen over maken, enkel de dag ervoor is walgelijk moet je een soort laxeermiddel drinken (mijn geval Chlorofort) echt ranzig en je schijt er het laatste restje mee uit je darms.
Al die moeite en geldklopperij ze doen zegquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Hm, ik moet even met de internist overleggen. Wil het liefst ook weg uit het ziekenhuis waar ik nu zit. Het VU zou beter zijn bijvoorbeeld, maar goed. Sowieso had ik liever zo'n virtuele endoscopie met een spiraal CT-scan. Ben alleen bang dat ze biopten willen nemen en dat kan helaas niet met zo'n scan.
gedonder is dat he.. ik loop ook al vanaf december met een pijn ... elke dag... elke minuut van de dag... ze zeggen dat je aan pijn gaat wennen.. maar is absoluut niet zo...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:14 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Klachten heb ik nu al bijna vijf maanden last van, huisarts denkt aan Crohn.
kan met je mee praten ... ik heb kleanprep gehad.... moet nog erger zijn dan chlorofort (dat is toch 2 liter water drinken).... terwijl ik vorige week in het ziekenhuis 3 glazen laxeermiddel moest hebben en toen was ik ook helemaal schoon van binnen...quote:Gebeurt onder verdoving dus daar moet je geen zorgen over maken, enkel de dag ervoor is walgelijk moet je een soort laxeermiddel drinken (mijn geval Chlorofort) echt ranzig en je schijt er het laatste restje mee uit je darms.
Man, echt respect voor jullie, kom ik aan met mijn verbrande huid probleemquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:34 schreef NB_TD het volgende:
Gatverdamme!!!!!! herinner mij niet aan die ranzige klean prep. Als je die plastic mixbus ziet met poeder dr in ziet het er zo onschuldig uit! Ik dacht dat drink ik wel even weg in een paar uur.......NIET DUS! Gezeik over kauwgom, rietjes. Ik had wel een stuk of 4 rietjes in mn mond + nog 2 kauwgompjes EN wat vruchtensap bij de Kleanprep: het werkt voor geen meter. Bij het eerste glas ging ik al bijna over mn nek! En iedere keer maar tellen he: nog 6,5,4,3 enz glazen. Iedere keer als ik een nieuw glas gevuld had, zat ik er eerst een half uur naar te kijken voordat ik eindelijk besloot het toch maar te doen ondanks de smaak![]()
![]()
Ja dat had ik dus ook geprobeerdquote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:04 schreef Brennie het volgende:
In klean-prep mag je een scheutje aanmaaksiroop doen.
Dit kan wat helpen om het beter weg te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |