abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19735033
Bij endoscopie gaan ze door het hele stelsel, bij rontgen hoeven ze alleen in de endeldarm...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_19735154
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:46 schreef vdo28 het volgende:
Bij endoscopie gaan ze door het hele stelsel, bij rontgen hoeven ze alleen in de endeldarm...
endoscopie, gastroscopie maakt het uit.

het principe is hetzelfde , ze rammen een dildo je anus in met daaraan bevestigt een slang met daaraan bevestigt een blaasbalg of een brinta tender
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_19735212
Het maakt kwa behandeling nogal uit....
want een colonscopie (dus het hele stelsel) schijnt heel pijnlijk te zijn, maar rontgen schijnt weer een raar gevoel te zijn.
Iemand anders ervaringen?
pi_19735323
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:52 schreef vdo28 het volgende:
Het maakt kwa behandeling nogal uit....
want een colonscopie (dus het hele stelsel) schijnt heel pijnlijk te zijn, maar rontgen schijnt weer een raar gevoel te zijn.
Iemand anders ervaringen?
IK!

en ik zeg je dus dat het geen echte pijn doet, dat je alleen een vol gevoel krijgt door die bariumpap.
het lijkt me dat ze wel verder gaan dan 5 cm, als ze bariumpap gaan gebruiken, trouwens.

en een colonscopie doet vooral zeer als je darmen erg ontstoken zijn.
zijn ze dat niet, dan is het nog steeds niet prettig, maar dan is het 'te doen', zeg maar.

ik heb al ruim 20 jaar last van Crohn en zoveel darmonderzoeken gehad, endo, colono, gastro of hoe het ook mag heten.

de ene keer ging ik dood vd pijn, de andere keer viel het mee.
pi_19735362
Nou ik kijk er dus niet naar uit...
Misschien vinden ze zelfs niets
Dat zou ik wel klote vinden
Ik hoop dan maar dat er uit dat darmbiopt coeliakie komt
pi_19735460
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:58 schreef vdo28 het volgende:
Nou ik kijk er dus niet naar uit...
Misschien vinden ze zelfs niets
Dat zou ik wel klote vinden
Ik hoop dan maar dat er uit dat darmbiopt coeliakie komt
heb je nu veel buikpijn?

zo niet dan zal het meevallen, echt.

ik verlies altijd veel bloed als Crohn opspeelt, dus vandaar dat het bij mij zeer pijnlijk is zo'n onderzoek, alles ligt open zeg maar
pi_19735515
Nee ik heb zo nu en dan wat buikpijn, naast mijn navel.... (ook als ik druk)
Ik zal me symptomen wel even over copy-en die ik aan mijn internist heb gegeven:
quote:
-Onverklaarbare misselijkheid, die vaak opkomt zonder duidelijke reden.
-Gevoel van malaise.
-Na inspanning wee gevoel in de maag, voelt aan als misselijkheid.
-Abnormale ontlasting, eenmaal in de week diarree.
-Intolerant voor melkproducten, maar ook voor pinda en waarschijnlijk soja.
-S’avonds vaak minder last van malaise dan overdag. (gaat niet altijd op)
-Na een drukke dag versterkt het gevoel van malaise, dmv griepgevoel en duizeligheid.
-Het is meer misselijkheid dan moeheid.
-Vaak ‘s avonds voor het slapen gaan jeuk op vooral de armen en rug. Er zijn dan heel snel striemen te zien. (soms ook overdag)
-Misschien nietszeggend maar ik vermeld het toch, ik heb zwak tandglazuur

-Tijdens een 6 weeks dieet (vrijwel volledig glutenvrij, melkvrij, suikervrij) knapte ik ontzettend op. Na beëindiging dieet kwam de misselijkheid en malaise terug.
-Ik word ontzettend beroerd na het eten van pannenkoeken. De ingrediënten die
wij gebruiken zijn: Tarwebloem, boekweitmeel, rijsmiddelen, dextrose en sojamelk. (er zijn meer soorten voedsel waar ik beroerd van word)
pi_19735719
mmmm die misselijkheid na het eten van pannekoeken heb ik ook al meedere malen gehad !! "Blij" dat er dit nog mensen hebben, nu weet ik waar het vandaan komt. Misseljkheid duurt wel niet lang maar is wel kut. Ook heb ik het niet iedere keer ik er eet.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19735787
Tja die keer dat ik pannenkoeken at was voor mij ook een verrassing, had ik apart soja-melk gehaald (omdat ik niet tegen gewone melk kan) en dan word ik nog hondsberoerd.
Ik had het 's middags gegeten maar ben de hele dag beroerd geweest hoor.
Oh ja, dit alles begon met de ziekte van Pfeiffer. De eerst maanden bij pfeiffer was ik gewoon erg moe en veel hoofdpijn. Maar op een bepaald moment kwamen al deze dingen om de hoek kijken al had ik nooit ergens last van.
Mijn idee is dat Pfeiffer misschien iets getriggerd heeft Zoals coeliakie ofzo. Want het lijkt niet echt op de ziekte van crohn....
pi_19735868
Het is ook geen Crohn denk ik.

Het zou ook candida kunnen zijn.
pi_19735901
Ik heb geen candida (meer), daar ben ik voor behandeld en na onderzoek bleek dat het volledig weg was....
pi_19735935
ms is het weer terug

nu ja, eerst dat onderzoek maar afwachten dan weetje wellicht meer
en zo te lezen gaat het meevallen, qua pijn
pi_19735989
Nou het is niet terug want dat onderzoek is pas twee maand geleden, en deze symptomen zijn er altijd geweest....
Btw heb ik ook wel eens last van (ik denk dat het galbulten zijn) jeuk op mijn rug en buik.
Vooral vlak voor dat ik ga slapen....
quote:

Ik heb vaak vlak voor dat ik ga slapen dat ik jeuk op mijn rug krijg...
Soms ook wel op mijn benen of billen enz.... (ik noem het altijd slaapjeuk)
Vaak komen er dan heel snel rode "sporen" (striemen) op mijn rug zonder dat ik erg hard krab.
Ook vaak komen er heel even kleine bultjes (geen puistjes), gewoon bultjes in de zelfde kleur als de huid dus niet rood ofzo..
En of ik nou gedouched heb of niet voor het slapen maakt ook niet uit.
Soms heb ik het s'morgens ook wel eens voor het douchen.
Ik ben er ooit een topic over begonnen, zoals hier boven dus....
pi_19737411
Ik ga vrijdag weer naar de internist. Tot nog toe een gastroscopie (niks gevonden) en een CT-scan gehad, uitslag daarvan krijg ik dus vrijdag. Waarschijnlijk zal hij wel een endoscopie willen, hopen dat dat uitsluitsel geeft. Klachten heb ik nu al bijna vijf maanden last van, huisarts denkt aan Crohn.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_19737460
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:14 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ik ga vrijdag weer naar de internist. Tot nog toe een gastroscopie (niks gevonden) en een CT-scan gehad, uitslag daarvan krijg ik dus vrijdag. Waarschijnlijk zal hij wel een endoscopie willen, hopen dat dat uitsluitsel geeft. Klachten heb ik nu al bijna vijf maanden last van, huisarts denkt aan Crohn.
Laat een volledig darmonderzoek doen, dan weten ze het onmiddellijk over het Crohn is...
Gebeurt onder verdoving dus daar moet je geen zorgen over maken, enkel de dag ervoor is walgelijk moet je een soort laxeermiddel drinken (mijn geval Chlorofort) echt ranzig en je schijt er het laatste restje mee uit je darms.
pi_19737603
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:16 schreef P4nic het volgende:

[..]

Laat een volledig darmonderzoek doen, dan weten ze het onmiddellijk over het Crohn is...
Gebeurt onder verdoving dus daar moet je geen zorgen over maken, enkel de dag ervoor is walgelijk moet je een soort laxeermiddel drinken (mijn geval Chlorofort) echt ranzig en je schijt er het laatste restje mee uit je darms.
Hm, ik moet even met de internist overleggen. Wil het liefst ook weg uit het ziekenhuis waar ik nu zit. Het VU zou beter zijn bijvoorbeeld, maar goed. Sowieso had ik liever zo'n virtuele endoscopie met een spiraal CT-scan. Ben alleen bang dat ze biopten willen nemen en dat kan helaas niet met zo'n scan.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_19737667
kan de ziekte van crohn ook gezewellen veroorzaken? ik heb me er wat op ingelezen maar kan daar niets over vinden..
pi_19737980
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Hm, ik moet even met de internist overleggen. Wil het liefst ook weg uit het ziekenhuis waar ik nu zit. Het VU zou beter zijn bijvoorbeeld, maar goed. Sowieso had ik liever zo'n virtuele endoscopie met een spiraal CT-scan. Ben alleen bang dat ze biopten willen nemen en dat kan helaas niet met zo'n scan.
Al die moeite en geldklopperij ze doen zeg
Zoals ik zei weten ze het bij volledig darmonderzoek onmiddellijk en zonder twijfel, want dan zien ze de ontstekingen werkelijk zitten (monitor) en hebben ze kans om er een stukje weefsel van te knippen en dit te laten onderzoeken. Is het geen Crohn dan weten ze ook al onmiddellijk wat het wel is.
Waarom is er toch zo'n groot verschil tussen een Belgische en Nederlands ziekenhuis
pi_19738833
Maar nog iemand met ervaring wat betreft entocort??
Pluk de dag voordat anderen van je plukken
pi_19739193
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:14 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Klachten heb ik nu al bijna vijf maanden last van, huisarts denkt aan Crohn.
gedonder is dat he.. ik loop ook al vanaf december met een pijn ... elke dag... elke minuut van de dag... ze zeggen dat je aan pijn gaat wennen.. maar is absoluut niet zo...

keb in mijn leven nog nooit zo veel medicijnen geslikt als afgelopen half jaar...
quote:
kan met je mee praten ... ik heb kleanprep gehad.... moet nog erger zijn dan chlorofort (dat is toch 2 liter water drinken).... terwijl ik vorige week in het ziekenhuis 3 glazen laxeermiddel moest hebben en toen was ik ook helemaal schoon van binnen...

keb er toen zo'n mooi topic van geopend..
klean-prep [ darmonderzoek-colonscopie]
Dit keer zonder signature
pi_19739754
Gatverdamme!!!!!! herinner mij niet aan die ranzige klean prep. Als je die plastic mixbus ziet met poeder dr in ziet het er zo onschuldig uit! Ik dacht dat drink ik wel even weg in een paar uur.......NIET DUS! Gezeik over kauwgom, rietjes. Ik had wel een stuk of 4 rietjes in mn mond + nog 2 kauwgompjes EN wat vruchtensap bij de Kleanprep: het werkt voor geen meter. Bij het eerste glas ging ik al bijna over mn nek! En iedere keer maar tellen he: nog 6,5,4,3 enz glazen. Iedere keer als ik een nieuw glas gevuld had, zat ik er eerst een half uur naar te kijken voordat ik eindelijk besloot het toch maar te doen ondanks de smaak
  dinsdag 8 juni 2004 @ 22:51:54 #197
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_19740270
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 22:34 schreef NB_TD het volgende:
Gatverdamme!!!!!! herinner mij niet aan die ranzige klean prep. Als je die plastic mixbus ziet met poeder dr in ziet het er zo onschuldig uit! Ik dacht dat drink ik wel even weg in een paar uur.......NIET DUS! Gezeik over kauwgom, rietjes. Ik had wel een stuk of 4 rietjes in mn mond + nog 2 kauwgompjes EN wat vruchtensap bij de Kleanprep: het werkt voor geen meter. Bij het eerste glas ging ik al bijna over mn nek! En iedere keer maar tellen he: nog 6,5,4,3 enz glazen. Iedere keer als ik een nieuw glas gevuld had, zat ik er eerst een half uur naar te kijken voordat ik eindelijk besloot het toch maar te doen ondanks de smaak
Man, echt respect voor jullie, kom ik aan met mijn verbrande huid probleem
Ik was denk ik niet zo sterk geweest ...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_19740312
neus dichtknijpen en drinken, daarna slok bouillon of limo
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:04:55 #199
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19740740
In klean-prep mag je een scheutje aanmaaksiroop doen.
Dit kan wat helpen om het beter weg te krijgen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19740960
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 23:04 schreef Brennie het volgende:
In klean-prep mag je een scheutje aanmaaksiroop doen.
Dit kan wat helpen om het beter weg te krijgen.
Ja dat had ik dus ook geprobeerd Maar die ranzige bittere smaak komt er toch duidelijk doorheen bij mij. Maar ik denk toch dat die vanillesmaak het nog een tikkeltje erger gemaakt heeft Dat is gewoon echt geen combinatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')