abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2004 @ 15:48:58 #26
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19513869
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat ik allemaal niet heb
een schizofreen is nooit alleen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  Moderator zondag 30 mei 2004 @ 15:51:12 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_19513923
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:48 schreef ComComMer het volgende:

[..]

Dit is zo'n figuur die geen voorstellinbg heeft wat autisme is... makkelijk praten en niet verdiepen in de materie... En daarnaast nog eens kortzichtig...

Hij weet gewoon niet waar hij het over heeft...
nee maar zelf tot de conclusie komen dat je autisctisch bent is ook wel knap. Als je vakken als psychologie volgt kom je heel veel dingetjes tegen die je in jezelf herkent maar je hoeft het nog niet te hebben. Daarvoor moet je het in een hele extreme vorm hebben.

Ik weet niet of een echte autist heel erg in staat is om zelf de diagnose te stellen. Zowiezo is zelfdiagnose niet heel erg betrouwbaar
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_19514007
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nee maar zelf tot de conclusie komen dat je autisctisch bent is ook wel knap. Als je vakken als psychologie volgt kom je heel veel dingetjes tegen die je in jezelf herkent maar je hoeft het nog niet te hebben. Daarvoor moet je het in een hele extreme vorm hebben.
Waar heb je het over?
quote:
Ik weet niet of een echte autist heel erg in staat is om zelf de diagnose te stellen. Zowiezo is zelfdiagnose niet heel erg betrouwbaar
Dat heb ik zelfs benadrukt... dat ie het moet laten onderzoeken...

Nogmaals waar heb je het over?
Reageer je wel op de post?
Ik kan het uitleggen...
  zondag 30 mei 2004 @ 16:39:32 #29
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_19514902
Zeg ComComMer,

Mijn post was een reactie op TS. Niet een reactie op jou.
Ten eerst: Opvallend dat jij mijn post direct op jezelf betrok, ondanks mijn gebruik van de term 'zelfanalyses' ?
Ten tweede: Waarom voel jij je zo snel persoonlijk aangevallen?
Ten derde: Waarom onderbouw jij je mening nergens? Je doet zelfs geen poging.
  zondag 30 mei 2004 @ 16:49:00 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19515111
Om in te gaan op de topictitel. Je zit op deze planeet om te leven, niets meer en niets minder.
Of dat nu is met een of ander handicap, dat doet er niet toe, het gaat om leven en proberen plezier te maken.
Over praatgroepen, ik weet het niet, misschien opent het je ogen en leer je van ervaringen van anderen zodat je meer kunt leven en genieten.

Nou ik ga verder met leven en succes ermee
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_19515186
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:39 schreef bankrupcy het volgende:
Zeg ComComMer,

Mijn post was een reactie op TS. Niet een reactie op jou.
Weet ik... maar mijn antwoord slaat wel op jouw poost, die is vreselijk foutief. Daar is de TopicStarter niet mee gediend.
quote:
Ten eerst: Opvallend dat jij mijn post direct op jezelf betrok, ondanks mijn gebruik van de term 'zelfanalyses' ?
Nee,... Ik ken de gehele procedure van beide (!) kanten uit.
quote:
Ten tweede: Waarom voel jij je zo snel persoonlijk aangevallen?
Nee, niet aangevallen... maar je bent foutief. En dat werkt tegen de persoonlijke gesteldheid in van de TS als hij je raad gaat opvolgen, omdat het een dooddoener is.
quote:
Ten derde: Waarom onderbouw jij je mening nergens? Je doet zelfs geen poging.
Jij bent lekker bezig als je zegt dat ie niks mankeert. Lekker onderbouwd ook. Je doet zelf geen poging... In plaats van dat je hem centraal stelt, stel je jezelf centraal. En uit jouw persoonlijke inzicht geef je hem een foutief idee. Sterker nog... je weet al uit het berichtje van de TS dat hij helemaal niets mankeert, terwijl het wel het geval kan zijn. Door aan hem de optie open te laten, kan hij zelf eventueel aktie ondernemen, om te bepalen of hij al dan niet iets heeft.

Je hebt het al voor hem bepaald...

Je weet niet eens wat autisme is... En daar ga je niet eens op in ook. Geef eerst maar eens aan in welke wijze hij niks mankeert. Je komt gelijk met een oplossing terwijl die er nog helemaal niet aan toe is. Hij twijfelt. Daarin past slechts een advies om iets te doen, waardoor hij die twijfel bij zichzelf kan wegnemen. En door jouw redenatie mag hij er niet meer aan twijfelen. Hij mankeert immers niets. Dus als ie verder zeurt, is het een... (vul zelf maar in...).

Dus als het aan onderbouwen ligt. Begin maar eens zou ik zeggen...
Ik kan het uitleggen...
  zondag 30 mei 2004 @ 16:54:56 #32
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19515238
enig off topic geneuzel verwijderd
pi_19517001
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:54 schreef Frenkie het volgende:
enig off topic geneuzel verwijderd
Symptomen gezien, ik voldoe aan 2 van de 8 dus ga niet door voor de eindronde, helaas...
  zondag 30 mei 2004 @ 18:11:14 #34
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_19517048
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:52 schreef ComComMer het volgende:

[..]

Weet ik... maar mijn antwoord slaat wel op jouw poost, die is vreselijk foutief. Daar is de TopicStarter niet mee gediend.
Dit is jouw mening. Ook deze kan foutief zijn. Je hoeft niet ongenuanceerd iedereen aan te vallen die jouw mening niet deelt.
quote:
[..]

Nee,... Ik ken de gehele procedure van beide (!) kanten uit.
Ik ben dus van mening dat zelfanalyses meestal overtrokken zijn. Gezien de enorme hoeveelheid ADHD en borderline gevallen, en tegenwoordig ook Asperger gevallen, is het in mijn ogen meestal inspringen op een hype. Er bestaan geen normale mensen. Als je goed zoekt is iemand altijd wel in een hokje te duwen. En aangezien Asperger nu een hype is, komen veel mensen die aan zelfanalyse doen nu in dat hokje terecht.

Om even poliitek correct te zijn: Bovenstaande laat onverlet dat er mensen zijn die ADHD, Borderline en/of Asperger hebben in een mate waarmee er niet normaal te leven is.
quote:
[..]

Nee, niet aangevallen... maar je bent foutief. En dat werkt tegen de persoonlijke gesteldheid in van de TS als hij je raad gaat opvolgen, omdat het een dooddoener is.
Nogmaals, dat is slechts jouw mening, en er is geen reden mij aan te vallen omdat ik een tegengestelde mening heb. De dooddoener heb ik nergens kunnen vinden. Enlighten me...
quote:
[..]

Jij bent lekker bezig als je zegt dat ie niks mankeert. Lekker onderbouwd ook. Je doet zelf geen poging... In plaats van dat je hem centraal stelt, stel je jezelf centraal. En uit jouw persoonlijke inzicht geef je hem een foutief idee.
Op dit forum geeft iedereen zijn mening vanuit een persoonlijk inzicht. Net als jij, en net als iedereen kan ook jij er naast zitten.
quote:
Sterker nog... je weet al uit het berichtje van de TS dat hij helemaal niets mankeert, terwijl het wel het geval kan zijn. Door aan hem de optie open te laten, kan hij zelf eventueel aktie ondernemen, om te bepalen of hij al dan niet iets heeft.
Dat is inderdaad een andere mogelijkheid, en OOK een heel goed advies. Maar dat is geen reden om mijn advies als foutief te kwalificeren.
quote:
Je hebt het al voor hem bepaald...
Nee, ik geef slecht advies.
quote:
Je weet niet eens wat autisme is...
Bron?
quote:
En daar ga je niet eens op in ook. Geef eerst maar eens aan in welke wijze hij niks mankeert. Je komt gelijk met een oplossing terwijl die er nog helemaal niet aan toe is. Hij twijfelt. Daarin past slechts een advies om iets te doen, waardoor hij die twijfel bij zichzelf kan wegnemen. En door jouw redenatie mag hij er niet meer aan twijfelen. Hij mankeert immers niets. Dus als ie verder zeurt, is het een... (vul zelf maar in...).
Correct, ik ga er van uit dat TS niets serieus mankeert.
quote:
Dus als het aan onderbouwen ligt. Begin maar eens zou ik zeggen...
Als TS zich niet 'normaal' genoeg voelt, dan moet hij naar een psycholoog. Zelfanalyse werkt dan niet, juist omdat er een kans is dat je niet 'normaal' genoeg bent, en dus niet in staat een goede zelfanalyse uit te voeren. .

Dat je al 24 jaar geen succes hebt in het krijgen van een relatie is geen reden om jezelf een stempel te geven, en al zeker niet iets zwaars als Asperger. Ik heb hem daarom wat tips gegeven om dat probleem op te lossen. Het heeft dan ook geen zin om in te gaan op Asperger, omdat hij dat IMHO niet heeft.
  zondag 30 mei 2004 @ 18:33:33 #35
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19517471
Quote, Quote Quote Quoten op zich vind ik al irritant, maar om dan iedere regel apart te quoten maakt het nog irritanter.

Volgens mij gaat het niet zozeer om die stempel, maar eerder om een probleem aan te pakken. Die stempel is niet zo belangrijk denk ik, je kunt het ook aardappel noemen, ik heb last van aardappel en ik zit ermee.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 30 mei 2004 @ 18:41:49 #36
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_19517625
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 23:15 schreef DePresident het volgende:
Wij zijn een experiment van Aliens, die kijken hoe half aap-alien-achtigen reageren op een planeet met een ozonlaag
Hadden die Aliens dan niet kunnen bedenken dat wij wel goed op een Planeet en een Ozonlaag reageren, maar de Planeet en Ozonlaag niet zo goed op ons, tijd voor een beter voorbereid expiriment dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bobby18 op 31-05-2004 01:06:37 ]
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
pi_19518965
Bankrupcy...

Klinkt in ieder geval beter... Je geeft slechts advies... Tuurlijk kan het zijn dat ik er naast zit. Ik ben niet foutloos. Maar stellig beweren dat hij niets heeft kan er bij mij niet in. Je mag het je/ons wel afvragen, maar dan in vraagvorm (is 'politiek' correcter naar hem toe).
Wel vraag ik me af waarom je het persee een hype noemt. Misschien is het zo, dat er nu meer bekend wordt over de werking van hersenen tov vroeger. Dan lijkt het een hype net zoals met de cholesterol toendestijds... (het gaat om de parallel van proces van hype) vroeger ging niemand er dood aan. Maar toen het bekend werd had iedereen het ineens. Maar we weten nu dat we er serieus rekening mee moeten houden. Dit is ongeveer zoiets, behalve dan dat het gelukkig niet iedereen betreft. Daarom is idd een bezoekje aan een professional niet slecht in dit geval.

Beter weten, dan het in het midden laten...
Ik kan het uitleggen...
pi_19519411
waar heb je die test dan gedaan eigelijk?
  zondag 30 mei 2004 @ 20:44:10 #39
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_19520011
ComComMer...

Je zinnen :
'Welkom bij de club van autisten.
Ja, je bent anders.
Dit is zo'n figuur die geen voorstellinbg heeft wat autisme is.
En daarnaast nog eens kortzichtig
Hij weet gewoon niet waar hij het over heeft.
e.a.
' blinken niet uit in genuanceerdheid. Ook in de rest van je posts poneer jij je mening als een waarheid. Pas in deze laatste post beweer je dat de mogelijkheid bestaat dat je er naast zit. Dat hoef je niet doen. Maar als je mij gaat beschuldigen van ongenuanceerdheid, kijk dan eerst even naar jezelf. Ongenuanceerdheid is niet alleen een kenmerk van jou posts, maar van een forum als dit.

Het probleem van TS is niet dat hij misschien Asperger heeft, maar dat hij geen vrouw kan versieren. Dat is de oorzaak dat hij aan zelfdiagnose doet, met voorbarige conclusies. Hij kan het beter aan zijn voormalige dates vragen.

Sinds de dood van Pim Fortuyn lijkt iedereen aan autisme, en in het bijzonder Asperger te lijden. Daarvoor had bijna niemand er van gehoord. Daarom spreek ik van een hype. Wat zal het morgen zijn: 'Gilles de la Tourette'?
pi_19520278
Ik word echt zo ziek van mensen die direct aan Volkert van der G. denken bij autisme. Ik heb het zelf, dus ik weet het zelf ook wel, mensen met autisme, en ook asperger, hebben een goed rechtvaardigheidsgevoel. Ze doen niks onrechtvaardigs bij anderen en ook bij zichzelf zullen ze het vaak neit accepteren.
Dat bij Pimmetje was enkel maar een dom smoesje en ik ontplofte toen ik het las: duidelijk iemand die er niks van weet.

Over zelfdiagnoses: Ik denk dat als je het zelf doet, je achter dingen komt die je graag wilt dat je hebt. Ik zou naar een echte psych gaan, daar ben ik ook naartoe gesleept.
Niks erg aan hoor.
  zondag 30 mei 2004 @ 20:58:46 #41
90628 Roelenzow
..:: pok ::..
pi_19520296
We zijn allemaal maar vage chemische fabrieken, jij hebt van een bepaald stofje misschien net wat te veel ofzo maak je niet druk, je hebt een goeije monteur nodig die je fabriekje soepeler laat lopen.
pi_19520812
quote:
Op zondag 30 mei 2004 20:44 schreef bankrupcy het volgende:

Het probleem van TS is niet dat hij misschien Asperger heeft, maar dat hij geen vrouw kan versieren. Dat is de oorzaak dat hij aan zelfdiagnose doet, met voorbarige conclusies. Hij kan het beter aan zijn voormalige dates vragen.

Sinds de dood van Pim Fortuyn lijkt iedereen aan autisme, en in het bijzonder Asperger te lijden.
Bovenste alinea is een kwestie van uitgangspunt...

Maar de laatste zin snap ik niet... Wat heeft Pim Fortuyn met autisme te maken
Ik kan het uitleggen...
pi_19520963
quote:
Op zondag 30 mei 2004 20:44 schreef bankrupcy het volgende:
ComComMer...

Je zinnen blinken niet uit in genuanceerdheid. Ook in de rest van je posts poneer jij je mening als een waarheid.
En dat is dus Asperger...
Ik kan het uitleggen...
pi_19522304
Een psychiater of psycholoog is geen kansloze instantie. Het is ook niet iets waar mensen zielig of hopeloos gevonden worden, maar waar mensen geholpen worden. Als het echt zo ernstig met je gesteld is zou ik eens een kijkje bij de psycholoog gaan nemen. Psychiater is wat veel van het goede, dunkt me.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_19524120
Ik denk dat bankrupcy het redelijk bij het rechte eind heeft. Of in ieder geval heb je een paar nuttige tips.

ComComMer, jij hebt die diagnose dus wel door een professional laten vaststellen? Op feestjes is het natuurlijk keileuk om te vertellen dat je net als andere zeikerds een kwaaltje hebt. Een popiejopie kwaaltje zelfs. Maar ben je er verder iets mee opgeschoten? Volgens mij niet.

Ik kan alleen in m'n eigen zieke geest kijken, en niet in die van andere, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vind om wat voor idiote afwijking dan ook te hebben.
  zondag 30 mei 2004 @ 23:33:18 #46
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_19524245
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:29 schreef alexx8 het volgende:
Ik kan alleen in m'n eigen zieke geest kijken, en niet in die van andere, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vind om wat voor idiote afwijking dan ook te hebben.
Iedereen heeft wel een afwijking, alleen voor sommige afwijkingen heeft de wetenschap een naampje verzonnen.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  maandag 31 mei 2004 @ 01:11:05 #47
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_19526752
quote:
Op zondag 30 mei 2004 21:24 schreef ComComMer het volgende:

[..]

Bovenste alinea is een kwestie van uitgangspunt...

Maar de laatste zin snap ik niet... Wat heeft Pim Fortuyn met autisme te maken
Mijn uitgangspunt is inderdaad zijn probleem, en niet de zelfanalyse.

Op een gegeven moment was er een ruzie tussen top-psychologen of Volkert van der G. Asperger had. De rechtbank heeft toen het advies van het PBC overgenomen dat hij geen Asperger heeft.
quote:
En dat is dus Asperger...
En dit illustreert dus de reden dat ik zo tegen het verpsychologiseren van iemands karakter heb. Mensen hebben de neiging om zich te verschuilen achter een stempeltje. 'Ik kan er niets aan doen want.... ik heb <vul hier een ontwikkelingsstoornis in>'.
Als je een dergelijke ontwikkelingsstoornis hebt, hou daar dan rekening mee als je een post plaatst. Dit alles is niet bedoeld als een flame richting jou ComComMer, NOFI. Maar als je weet dat je vaak ongenuanceerd overkomt,en je wilt dit voorkomen, plaats dan in je post een disclaimer als: 'Maar ik kan er volkomen naast zitten ' of 'ComComMer gooit de knuppel weer in het hoenderhok.'.

Een goed voorbeeld van hoe het ook kan is te vinden in dit topic Koken is moeilijk door autisme (tips?)
  maandag 31 mei 2004 @ 01:16:26 #48
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_19526866
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:33 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Iedereen heeft wel een afwijking, alleen voor sommige afwijkingen heeft de wetenschap een naampje verzonnen.
?maan nee koo tid tfeeh, nerovetsrethca kaav fjirhcs ki
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
  maandag 31 mei 2004 @ 01:27:02 #49
36662 kees_zenuwpees
U drink, u drive, u spill...
pi_19527042
quote:
Op maandag 31 mei 2004 01:16 schreef Bobby18 het volgende:

[..]

?maan nee koo tid tfeeh, nerovetsrethca kaav fjirhcs ki
!saw uoj ki sla ,nekjikan netal deog neve jim uoz kI
"The future looks so bright,
I've GOT to wear shades..."
  maandag 31 mei 2004 @ 01:28:54 #50
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_19527082
quote:
Op maandag 31 mei 2004 01:27 schreef kees_zenuwpees het volgende:

[..]

!saw uoj ki sla ,nekjikan netal deog neve jim uoz kI

eko
Make Love not War.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')