Zodra je het gevoel hebt dat jou iets dwars zit maar dat anderen het nooit zullen begrijpen is een psycholoog een goede keuze ( de één zal je meer aanstaan dan de ander). Praten over problemen maakt het makkelijker voor jezelf om er inzicht in te krijgen, en een neutraal persoon die je dan kan confronteren met bepaaldefactoren in je gedrag die hem/haar opvallen kan bijzonder verhelderend en bovendien opluchtend werken. Zo heb ik zelf in mijn naaste omgeving gemerkt bij anderen. Soms heb je iemand van buiten nodig,quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:00 schreef alexx8 het volgende:
Soms vraag ik wel eens af wat ik op deze planeet doe. Ik snap andere mensen niet en zij snappen mij niet. En nee, ik ben niet achterlijk, heb een pittige opleiding achter de rug, werk met veel plezier in een academische omgeving en bla bla bla. Maar op sociaal vlak is het bij mij een drama. In die 27 jaar dat ik hier op aarde rondloop heb ik nooit relatie's gehad. Wel 's vriendinnetjes gehad en de laatste tijd ook weer druk aan het daten, maar dat loopt altijd stuk op niks. Vorige week was ik het zat.
Toen heb ik met een een vage kennis van waar ik verder weinig mee van doen heb, eens geprobeerd uit te zoeken wat er niet klopt aan mij. Overal op internet zijn overzichten van ziektebeelden te vinden en met simpele stappenplannetjes kan je jezelf in een hokje duwen. Aan het eind van de rit kwamen we tot de conclusie dat ik authistisch ben. Asperger of iets in die contereien. Tof! Daar heb je dus helemaal geen psychiater voor nodig. 't Beestje heeft nu dus een naampje, maar daarmee ben ik nog geen steek verder.
Nu kan ik natuurlijk m'n heil gaan zoeken bij psychiaters, praatgroepen en andere kansloze instanties, maar ik vrees dat het daarmeee alleen maar van kwaad tot erger wordt. Ik ben niet zielig en wil niet hopeloos worden gevonden. Waarom post ik deze lulkoek dan op fok, vraag je je af? Geen idee. 'k Denk omdat ik me afvraag of er meer lui rondlopen die dit herkennen en hoe zij hiermee overweg gaan. Maar echt duidelijk verwoorden kan ik het niet.
Hahahahaha toch kijken he?quote:Op zondag 30 mei 2004 10:36 schreef mymoodfentje het volgende:
stelletje depressievelingen
zo is het maar net....leedvermaakquote:Op zondag 30 mei 2004 13:14 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Hahahahaha toch kijken he?
Welkom bij de club van autisten... Leuk is anders... maar wil je het zeker weten, stel dan niet zelf de diagnose, maar laat dat door een professional doen... Nee, je bent niet zielig... Ja, je bent anders... lees eens een paar van mijn posts van een paar jaar terug... en ook mijn nieuwste vwb relaties en psychologie... "al vijf jaar geen relatie"...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:00 schreef alexx8 het volgende:
Soms vraag ik wel eens af wat ik op deze planeet doe. Ik snap andere mensen niet en zij snappen mij niet. En nee, ik ben niet achterlijk, heb een pittige opleiding achter de rug, werk met veel plezier in een academische omgeving en bla bla bla. Maar op sociaal vlak is het bij mij een drama. In die 27 jaar dat ik hier op aarde rondloop heb ik nooit relatie's gehad. Wel 's vriendinnetjes gehad en de laatste tijd ook weer druk aan het daten, maar dat loopt altijd stuk op niks. Vorige week was ik het zat.
Toen heb ik met een een vage kennis van waar ik verder weinig mee van doen heb, eens geprobeerd uit te zoeken wat er niet klopt aan mij. Overal op internet zijn overzichten van ziektebeelden te vinden en met simpele stappenplannetjes kan je jezelf in een hokje duwen. Aan het eind van de rit kwamen we tot de conclusie dat ik authistisch ben. Asperger of iets in die contereien. Tof! Daar heb je dus helemaal geen psychiater voor nodig. 't Beestje heeft nu dus een naampje, maar daarmee ben ik nog geen steek verder.
Nu kan ik natuurlijk m'n heil gaan zoeken bij psychiaters, praatgroepen en andere kansloze instanties, maar ik vrees dat het daarmeee alleen maar van kwaad tot erger wordt. Ik ben niet zielig en wil niet hopeloos worden gevonden. Waarom post ik deze lulkoek dan op fok, vraag je je af? Geen idee. 'k Denk omdat ik me afvraag of er meer lui rondlopen die dit herkennen en hoe zij hiermee overweg gaan. Maar echt duidelijk verwoorden kan ik het niet.
Asperger is geen ziekte, maar een ontwikkelingsstoornis... het is juist andersom, slimmerd. Je bent ermee geboren en je gaat er ook mee dood... Er is geen medicijn. Je kunt er eventueel wel mee leren leven. Er zijn geen lichamelijke symptomen... En dan neem ik mijzelf als levend voorbeeld.quote:Op zondag 30 mei 2004 01:26 schreef Syrinx het volgende:
Lijkt me niet slim om op basis van wat artikelen op internet zelf de diagnose te stellen Asperger is nl. geen persoonlijkheidsstoornis maar een ziekte met ook veel lichamelijke symptomen. Als je dat had was dat vast al in je vroege kinderjaren vastgesteld.
Internet... Google... Zoekterm: Asperger symptomen... voila...quote:Op zondag 30 mei 2004 15:36 schreef Tranceptor het volgende:
Wat zijn precies de symptomen van Asperger, want ik kan me toch wel voor een groot deel herkennen in de openingspost.
volgens mij heb jij ook aspergerquote:Op zondag 30 mei 2004 15:46 schreef Bosbeetle het volgende:
www.sciconnect.com Daten voor academici
misschien moet je gelijkgestemden zoeken
Wat ik allemaal niet hebquote:Op zondag 30 mei 2004 15:47 schreef Abbadon het volgende:
[..]
volgens mij heb jij ook asperger
Dit is zo'n figuur die geen voorstellinbg heeft wat autisme is... makkelijk praten en niet verdiepen in de materie... En daarnaast nog eens kortzichtig...quote:Op zondag 30 mei 2004 15:44 schreef bankrupcy het volgende:
Ow, ja. Asperger, da´s in tegenwoordig. Borderline en ADHD zijn zoooooo vorige week.
Ga je nu ook iemand neerschieten?
Ik wordt van dit soort zelfanalyses zo moe. Er is niks mis met jou.
Je hebt wat pech in het krijgen van relaties. Dus kijk eens hoe je jezelf kunt veranderen. Luister eens wat meer, en laat je date wat meer praten. Stel haar daarvoor vragen, niet over de zin van het leven, maar of ze tonijnsalade lust. De zin van het leven komt later wel.
Kijk haar ook eens aan. Als je na een date niet weet welke kleur ogen ze heeft, en wat haar schoonheidsfoutjes zijn, dan heb je iets fout gedaan.
een schizofreen is nooit alleenquote:Op zondag 30 mei 2004 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat ik allemaal niet heb
nee maar zelf tot de conclusie komen dat je autisctisch bent is ook wel knap. Als je vakken als psychologie volgt kom je heel veel dingetjes tegen die je in jezelf herkent maar je hoeft het nog niet te hebben. Daarvoor moet je het in een hele extreme vorm hebben.quote:Op zondag 30 mei 2004 15:48 schreef ComComMer het volgende:
[..]
Dit is zo'n figuur die geen voorstellinbg heeft wat autisme is... makkelijk praten en niet verdiepen in de materie... En daarnaast nog eens kortzichtig...
Hij weet gewoon niet waar hij het over heeft...
Waar heb je het over?quote:Op zondag 30 mei 2004 15:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee maar zelf tot de conclusie komen dat je autisctisch bent is ook wel knap. Als je vakken als psychologie volgt kom je heel veel dingetjes tegen die je in jezelf herkent maar je hoeft het nog niet te hebben. Daarvoor moet je het in een hele extreme vorm hebben.
Dat heb ik zelfs benadrukt... dat ie het moet laten onderzoeken...quote:Ik weet niet of een echte autist heel erg in staat is om zelf de diagnose te stellen. Zowiezo is zelfdiagnose niet heel erg betrouwbaar
Weet ik... maar mijn antwoord slaat wel op jouw poost, die is vreselijk foutief. Daar is de TopicStarter niet mee gediend.quote:Op zondag 30 mei 2004 16:39 schreef bankrupcy het volgende:
Zeg ComComMer,
Mijn post was een reactie op TS. Niet een reactie op jou.
Nee,... Ik ken de gehele procedure van beide (!) kanten uit.quote:Ten eerst: Opvallend dat jij mijn post direct op jezelf betrok, ondanks mijn gebruik van de term 'zelfanalyses' ?
Nee, niet aangevallen... maar je bent foutief. En dat werkt tegen de persoonlijke gesteldheid in van de TS als hij je raad gaat opvolgen, omdat het een dooddoener is.quote:Ten tweede: Waarom voel jij je zo snel persoonlijk aangevallen?
Jij bent lekker bezig als je zegt dat ie niks mankeert. Lekker onderbouwd ook. Je doet zelf geen poging... In plaats van dat je hem centraal stelt, stel je jezelf centraal. En uit jouw persoonlijke inzicht geef je hem een foutief idee. Sterker nog... je weet al uit het berichtje van de TS dat hij helemaal niets mankeert, terwijl het wel het geval kan zijn. Door aan hem de optie open te laten, kan hij zelf eventueel aktie ondernemen, om te bepalen of hij al dan niet iets heeft.quote:Ten derde: Waarom onderbouw jij je mening nergens? Je doet zelfs geen poging.
Symptomen gezien, ik voldoe aan 2 van de 8 dus ga niet door voor de eindronde, helaas...quote:Op zondag 30 mei 2004 16:54 schreef Frenkie het volgende:
enig off topic geneuzel verwijderd
Dit is jouw mening. Ook deze kan foutief zijn. Je hoeft niet ongenuanceerd iedereen aan te vallen die jouw mening niet deelt.quote:Op zondag 30 mei 2004 16:52 schreef ComComMer het volgende:
[..]
Weet ik... maar mijn antwoord slaat wel op jouw poost, die is vreselijk foutief. Daar is de TopicStarter niet mee gediend.
Ik ben dus van mening dat zelfanalyses meestal overtrokken zijn. Gezien de enorme hoeveelheid ADHD en borderline gevallen, en tegenwoordig ook Asperger gevallen, is het in mijn ogen meestal inspringen op een hype. Er bestaan geen normale mensen. Als je goed zoekt is iemand altijd wel in een hokje te duwen. En aangezien Asperger nu een hype is, komen veel mensen die aan zelfanalyse doen nu in dat hokje terecht.quote:[..]
Nee,... Ik ken de gehele procedure van beide (!) kanten uit.
Nogmaals, dat is slechts jouw mening, en er is geen reden mij aan te vallen omdat ik een tegengestelde mening heb. De dooddoener heb ik nergens kunnen vinden. Enlighten me...quote:[..]
Nee, niet aangevallen... maar je bent foutief. En dat werkt tegen de persoonlijke gesteldheid in van de TS als hij je raad gaat opvolgen, omdat het een dooddoener is.
Op dit forum geeft iedereen zijn mening vanuit een persoonlijk inzicht. Net als jij, en net als iedereen kan ook jij er naast zitten.quote:[..]
Jij bent lekker bezig als je zegt dat ie niks mankeert. Lekker onderbouwd ook. Je doet zelf geen poging... In plaats van dat je hem centraal stelt, stel je jezelf centraal. En uit jouw persoonlijke inzicht geef je hem een foutief idee.
Dat is inderdaad een andere mogelijkheid, en OOK een heel goed advies. Maar dat is geen reden om mijn advies als foutief te kwalificeren.quote:Sterker nog... je weet al uit het berichtje van de TS dat hij helemaal niets mankeert, terwijl het wel het geval kan zijn. Door aan hem de optie open te laten, kan hij zelf eventueel aktie ondernemen, om te bepalen of hij al dan niet iets heeft.
Nee, ik geef slecht advies.quote:Je hebt het al voor hem bepaald...
Bron?quote:Je weet niet eens wat autisme is...
Correct, ik ga er van uit dat TS niets serieus mankeert.quote:En daar ga je niet eens op in ook. Geef eerst maar eens aan in welke wijze hij niks mankeert. Je komt gelijk met een oplossing terwijl die er nog helemaal niet aan toe is. Hij twijfelt. Daarin past slechts een advies om iets te doen, waardoor hij die twijfel bij zichzelf kan wegnemen. En door jouw redenatie mag hij er niet meer aan twijfelen. Hij mankeert immers niets. Dus als ie verder zeurt, is het een... (vul zelf maar in...).
Als TS zich niet 'normaal' genoeg voelt, dan moet hij naar een psycholoog. Zelfanalyse werkt dan niet, juist omdat er een kans is dat je niet 'normaal' genoeg bent, en dus niet in staat een goede zelfanalyse uit te voeren. .quote:Dus als het aan onderbouwen ligt. Begin maar eens zou ik zeggen...
Hadden die Aliens dan niet kunnen bedenken dat wij wel goed op een Planeet en een Ozonlaag reageren, maar de Planeet en Ozonlaag niet zo goed op ons, tijd voor een beter voorbereid expiriment dan.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:15 schreef DePresident het volgende:
Wij zijn een experiment van Aliens, die kijken hoe half aap-alien-achtigen reageren op een planeet met een ozonlaag
Bovenste alinea is een kwestie van uitgangspunt...quote:Op zondag 30 mei 2004 20:44 schreef bankrupcy het volgende:
Het probleem van TS is niet dat hij misschien Asperger heeft, maar dat hij geen vrouw kan versieren. Dat is de oorzaak dat hij aan zelfdiagnose doet, met voorbarige conclusies. Hij kan het beter aan zijn voormalige dates vragen.
Sinds de dood van Pim Fortuyn lijkt iedereen aan autisme, en in het bijzonder Asperger te lijden.
En dat is dus Asperger...quote:Op zondag 30 mei 2004 20:44 schreef bankrupcy het volgende:
ComComMer...
Je zinnen blinken niet uit in genuanceerdheid. Ook in de rest van je posts poneer jij je mening als een waarheid.
Iedereen heeft wel een afwijking, alleen voor sommige afwijkingen heeft de wetenschap een naampje verzonnen.quote:Op zondag 30 mei 2004 23:29 schreef alexx8 het volgende:
Ik kan alleen in m'n eigen zieke geest kijken, en niet in die van andere, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vind om wat voor idiote afwijking dan ook te hebben.
Mijn uitgangspunt is inderdaad zijn probleem, en niet de zelfanalyse.quote:Op zondag 30 mei 2004 21:24 schreef ComComMer het volgende:
[..]
Bovenste alinea is een kwestie van uitgangspunt...
Maar de laatste zin snap ik niet... Wat heeft Pim Fortuyn met autisme te maken
En dit illustreert dus de reden dat ik zo tegen het verpsychologiseren van iemands karakter heb. Mensen hebben de neiging om zich te verschuilen achter een stempeltje. 'Ik kan er niets aan doen want.... ik heb <vul hier een ontwikkelingsstoornis in>'.quote:En dat is dus Asperger...
?maan nee koo tid tfeeh, nerovetsrethca kaav fjirhcs kiquote:Op zondag 30 mei 2004 23:33 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een afwijking, alleen voor sommige afwijkingen heeft de wetenschap een naampje verzonnen.
quote:Op maandag 31 mei 2004 01:16 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
?maan nee koo tid tfeeh, nerovetsrethca kaav fjirhcs ki
quote:Op maandag 31 mei 2004 01:27 schreef kees_zenuwpees het volgende:
[..]!saw uoj ki sla ,nekjikan netal deog neve jim uoz kI
quote:Op maandag 31 mei 2004 01:28 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
eko
Als je gaat beweren dat autisme niet bestaat dan heb je simpelweg geen verstand van zaken en moet je verder je mond houden.quote:Op zondag 30 mei 2004 20:44 schreef bankrupcy het volgende:
ComComMer...
' blinken niet uit in genuanceerdheid. Ook in de rest van je posts poneer jij je mening als een waarheid. Pas in deze laatste post beweer je dat de mogelijkheid bestaat dat je er naast zit. Dat hoef je niet doen. Maar als je mij gaat beschuldigen van ongenuanceerdheid, kijk dan eerst even naar jezelf. Ongenuanceerdheid is niet alleen een kenmerk van jou posts, maar van een forum als dit.
"Ow, ja. Asperger, da´s in tegenwoordig. Borderline en ADHD zijn zoooooo vorige week.quote:Op maandag 31 mei 2004 13:58 schreef bankrupcy het volgende:
En daar hebben we spuit elf....
LEZEN dazzie. Waar beweer ik dat autisme niet bestaat? Makkelijk hoor om maar in het wilde weg mensen ervan te beschuldigen dat ze geen verstand van zaken hebben en hun mond moeten houden. Onderbouw die beschuldigingen dan ook. Het stuk tekst wat je aanhaalt gaat over genuanceerdheid. Lees het eens, dan leer je nog eens wat.
Bedankt. Dit wilde ik even horen.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:34 schreef dazzle123 het volgende:
[knip]
Je roept niet letterlijk dat het niet bestaat
Lees mijn andere posts hierover.quote:maar je doet wel alsof iedereen die denkt autistisch te zijn een aanstelle isr. Wat weet jij nou van de persoonlijke situatie van de TS. Wat weet jij uberhaupt van autisme af dat jij wel even kan vertellen dat hij zich alleen maar aanstelt?
Nu spreek jij jezelf tegen. En waar haal jij die lichamelijke klachten vandaan?quote:De enige die hier ongenuaceerd conclusies trekt dat ben jij en niemand anders. En dan hebben we het nog niet eens over je onwetende opmerking dat dat er ook lichamelijke klachten bij zouden komen kijken.
Mag ik hieruit de conclusie trekken dat je niks van autisme weet en denkt dat iedereen met autisme hetzelfde is en dezelfde doen en laten? Denk ajb na voordat je je posts schrijft.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:03 schreef bankrupcy het volgende:
Gezien de hoeveelheid ongenuanceerd gevloek van TS denk ik niet dat hij autistisch is.
Nee, nee, nee en nee. Kan je iets meer onderbouwen hoe je tot deze conclusie komt? En je smilegebruik is niet echt subtiel.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:09 schreef woutabest het volgende:
[..]
Mag ik hieruit de conclusie trekken dat je niks van autisme weet en denkt dat iedereen met autisme hetzelfde is en dezelfde doen en laten? Denk ajb na voordat je je posts schrijft.
Ja, dat lees je toch?quote:Op maandag 31 mei 2004 17:33 schreef Riann het volgende:
Noem jij je eigen nou autistisch????Omdat jij en die vage kennis dat zo uitgezocht hebben op internet
Het leek me toch wel vrij duidelijk hoor.quote:Op maandag 31 mei 2004 17:31 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Nee, nee, nee en nee. Kan je iets meer onderbouwen hoe je tot deze conclusie komt? En je smilegebruik is niet echt subtiel.
Mijn neefje is autistisch en die heeft een jaar lang naar een kliniek gemoetenquote:Op maandag 31 mei 2004 17:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja, dat lees je toch?
Gelukkig ben jij de aangewezen persoon om te oordelen over zijn eigen oordeel over zichzelf he.
Jij bent niet de aangewezen persoon om de TS te vertellen of hij gelijk heeft of niet met zijn diagnose.quote:Op maandag 31 mei 2004 17:41 schreef Riann het volgende:
[..]
Mijn neefje is autistisch en die heeft een jaar lang naar een kliniek gemoeten
een half jaar voor te kijken of hij wel autistisch is en een half jaar welke vorm hij heeft. Ik ben daar ook naar een avond en alles geweest. Dus ik weet wel wat het inhoud hoor.
Je leest niet goed ik vertel TS niet dat hij geen gelijk heeft. Maar ik wil er mee aangeven dat je zoiets niet zelf kunt zeggen. Dat hij dat door profisionels moet laten doen. En dan erbij ook nog is zo als je eigen zo toch goed kunt redden in de maatschappij. Waarom wil je dan dat stempeltje hebben dat je autistisch bent....quote:Op maandag 31 mei 2004 17:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jij bent niet de aangewezen persoon om de TS te vertellen of hij gelijk heeft of niet met zijn diagnose.
Er bestaan teveel soorten autisme om aan de hand van 1 post te oordelen of iemand het heeft of niet. Daarbij komt dat je de TS niet persoonlijk kent.
Ik houd niet van mensen die direct aan hele erge regelmaat denken bij autisme.quote:Op maandag 31 mei 2004 18:33 schreef bankrupcy het volgende:
Nu is het duidelijk, met dank aan je onderbouwing.
Je redenering is correct, maar onvolledig. Het is onmogelijk om op afstand te zeggen of TS een vorm van autisme heeft of niet. Ik kan dat net zo min als enig ander. Maar wat ik weet over mensen met een lichte vorm van autisme, is dat zij erg netjes, precies en gecontroleerd leven.
Hoezo niet? Hebben ze geen eigen mening?quote:Iets 'lulkoek' noemen zullen ze niet snel doen.
Hier denk je weer aan het standaard-type autisme. (Ook niks tegen jou persoonlijk bedoeld, maar ik houd er gewoon niet van als mensen dat doen.)quote:Zowel jij als ComComMer reageren/posten zoals ik dat van iemand met autisme verwacht. Met volzinnen, in correct Nederlands, zonder krachttermen maar vaak onbedoeld ongenuanceerd. En je komt over alsof je je snel persoonlijk aangevallen voelt. Ook enigzins emotieloos, met uitzondering van woede. [disclaimer: Dit is dus mijn interpretatie van jullie posts. Dit heeft niets met jullie persoonlijk te maken]
Goed, dat is je eigen mening.quote:TS post heel anders: Wanhopig, agressief, incorrecte grammatica, krachttermen, popi jopi-taal.
En daarom denk ik dat hij geen autisme heeft. Hij heeft gewoon pech in de liefde.
Ik hou ook niet van jou. En ik hou niet van mensen die boos worden omdat anderen er een andere mening op na houden. Ik hou niet van mensen willen bepalen wat anderen moeten denken.quote:Op maandag 31 mei 2004 19:50 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ik houd niet van mensen die direct aan hele erge regelmaat denken bij autisme.
Zoals ik al zei: Je hebt verschillende gradaties.
Blijkbaar ben ik hier niet duidelijk genoeg geweest. Ze hebben wel een eigen mening, een erg sterke zelfs, maar zullen deze mening niet uitdrukken in termen als 'lulkoek', maar meer in termen als 'onzin'. Voel je het nuanceverschil?quote:[..]
Hoezo niet? Hebben ze geen eigen mening?
Dus jij bent van mening dat TS een zeldzame variant van een zeldzame stoornis kan hebben? Dat kan, maar de kans is veel groter dat dit niet zo is. Als TS twijfelt, of zekerheid wil hebben, dan moet hij naar een psych, zoals ComComMer e.a. hebben gezegd. Maar mijn mening is anders.quote:[..]
Hier denk je weer aan het standaard-type autisme. (Ook niks tegen jou persoonlijk bedoeld, maar ik houd er gewoon niet van als mensen dat doen.)
Nou dat is het in principe niet...quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:38 schreef -DailaLama- het volgende:
Sinds wanneer is het niet hebben van een relatie ongezond?
Dat is gewoon verlegenheid.quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:43 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Nou dat is het in principe niet...
Maar als je dat wel wilt heb je waarschijnlijk het gevoel dat je iets belangrijks mist in je leven.
Als ik mijn beste vriendin en haar vriend zie kan ik daar zoo jaloers op worden, alleen om wat die samen hebben gewoon heel mooi is en ik dat eigelijk ook wel zou willen ervaren
Ik ben heel lang happy-single geweest, maar als je gek wordt op iemand dan wil je toch je gevoelens waarmaken
Ha, leuk dat mijn topic ook even genoemd wordtquote:Op maandag 31 mei 2004 01:11 schreef bankrupcy het volgende:
Een goed voorbeeld van hoe het ook kan is te vinden in dit topic Koken is moeilijk door autisme (tips?)
Tja,... keileuk om te vertellen dat ik afwijk... keileuk om een zeikerd te zijn net als alle andere zeikerds... nou, goh, wat een popiejopiekwaaltje... :|quote:Op zondag 30 mei 2004 23:29 schreef alexx8 het volgende:
Ik denk dat bankrupcy het redelijk bij het rechte eind heeft. Of in ieder geval heb je een paar nuttige tips.
ComComMer, jij hebt die diagnose dus wel door een professional laten vaststellen? Op feestjes is het natuurlijk keileuk om te vertellen dat je net als andere zeikerds een kwaaltje hebt. Een popiejopie kwaaltje zelfs. Maar ben je er verder iets mee opgeschoten? Volgens mij niet.
Ik kan alleen in m'n eigen zieke geest kijken, en niet in die van andere, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vind om wat voor idiote afwijking dan ook te hebben.
Grappig dat je zelf uit een ivoren toren spreekt, terwijl ik de discussie aanga. Deze tekst die ik van je heb gequote slaat namelijk precies op jezelf... maar goed... ik kan er volkomen naast zitten....quote:Op maandag 31 mei 2004 01:11 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt is inderdaad zijn probleem, en niet de zelfanalyse.
Op een gegeven moment was er een ruzie tussen top-psychologen of Volkert van der G. Asperger had. De rechtbank heeft toen het advies van het PBC overgenomen dat hij geen Asperger heeft.
[..]
En dit illustreert dus de reden dat ik zo tegen het verpsychologiseren van iemands karakter heb. Mensen hebben de neiging om zich te verschuilen achter een stempeltje. 'Ik kan er niets aan doen want.... ik heb <vul hier een ontwikkelingsstoornis in>'.
Als je een dergelijke ontwikkelingsstoornis hebt, hou daar dan rekening mee als je een post plaatst. Dit alles is niet bedoeld als een flame richting jou ComComMer, NOFI. Maar als je weet dat je vaak ongenuanceerd overkomt,en je wilt dit voorkomen, plaats dan in je post een disclaimer als: 'Maar ik kan er volkomen naast zitten' of 'ComComMer gooit de knuppel weer in het hoenderhok.'.
Een goed voorbeeld van hoe het ook kan is te vinden in dit topic Koken is moeilijk door autisme (tips?)
Ik denk dat alexx8 het alter ego is van bankrupcy... ze hebben dezelfde termen en taalgebruik. Alexx8 is trouwens voor deze topic niet bestaand.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:45 schreef bankrupcy het volgende:
Welke discussie precies? En precies welk gedeelte van de tekst slaat op mij?
Bingo!quote:Op donderdag 3 juni 2004 18:05 schreef ComComMer het volgende:
[knip]
ik kan er volledig naast zitten...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |