Op een zonnige dag zoals deze staan wij weleens stil bij de ad remmiteiten waarmee wij pakweg de laatste vijf jaar de wereld een geheel ander aanzicht hebben gegeven.
- Wat zijn ad remmiteiten? -Dit zijn goed getimede, korte, meestal snaakse, opmerkingen, die bij toehoorders een plotselinge hevige lach veroorzaken. Vaak is dit een bevrijdende lach. Een lach van herkenning, waardoor toehoorders zich, next to sex, even een ander mens voelen, bevrijd van hun alledaagse zorgen en existentiële angsten.
De kunde van het creëren van ad remmiteiten is zo duister als het proces waarbij met lood omzet in goud. We spreken dan ook liever over kunst dan kunde. Echter wie eenmaal een ad remmiteit verkondigd heeft, bezit voor altijd het aureool van de verkondiger van ad remmiteiten. Dit raak je nooit meer kwijt, maar dit is gelukkig geen ziekte, want het is erg gunstig om dit aureool met je mee te dragen. Vis-à-vis de teeltkeuze bijv.
Nu zijn er bepaalde mensen, óók hier op Fok!, die de eerdergenoemde kunst niet meester zijn. Enerzijds is dit wel positief, omdat als iedereen ad remmiteiten zou verkondigen dan zou de waarde snel dalen. Anderzijds zie je dat bij een tekort aan ad remmiteiten het klimaat verzuurt zoals de schede van een vrouw van pre-middelbare leeftijd. Dit moeten we niet hebben natuurlijk.
Vandaar is mijn voorstel, opdat bepaalde mensen er iets van opsteke, om hier uw grootste ad remmiteiten van de laatste 3 en een half jaar te plaatsen. Zonder verhaal er om heen, gewoon alleen het woord, de woorden of de zin waarmee u uw toehoorders in katzwijm bracht.
Misschien dat we op die manier iets verder komen aangaande de algemene theorie van de ad remmiteiten, zodat we voor hen die het aureool nog niet met zich meedragen wellicht handzame tips kunnen samenstellen.
Ik begin. Ik heb verschillende ad remmiteiten gepleegd, maar de grootste twee waren deze:
1) O, is dat ivm de visstand?
2) Ja, en veel lawaai ook.
![]()
.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 29-05-2004 15:24:00 ]