Bron: De Telegraafquote:Buitenlanders gedood bij aanval in Saudi-Arabië
RIYAD - Bij een aanval in de Saudische stad Khobar zijn zeker vijf buitenlanders omgekomen. Twee politiemensen raakten gewond. Dat hebben Saudische veiligheidsbronnen zaterdag gezegd. De Arabische tv-zender al-Arabiya maakte melding van zes dode buitenlanders.
Onbekenden openden het vuur op de buitenlanders. De nationaliteit van de slachtoffers is niet vrijgegeven. In Khobar zijn veel oliebedrijven gevestigd die buitenlanders in dienst hebben.
Enkele weken geleden kwamen vijf buitenlanders om bij een aanval in Yanbu aan de Rode Zee. Onbekenden schoten vorige week in de Saudische hoofdstad Ryiad een Duitser dood. Donderdag vermeldde een islamitische internetsite een oproep tot gewelddadigheden in Saudi-Arabië. De oproep zou afkomstig zijn van de leider van al-Qaeda in Saudi-Arabië, Abdel Aziz Al-Moqrin.
Tja... ze worden daar goed betaald en die compunds zijn doorgaans wel goed beveiligd neem ik aan. Al lijkt het me geen pretje om de hele dag te zitten bibberen in zo'n compound zonder dat je over straat kan lopen omdat je dan het risico loopt overhoop geschoten te worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Al maanden snap ik niet waarom daar nog westerlingen rondlopen.. aannemende dat dit weer westerlingen.. Je weet dat ze daar niet zo leuk omgaan met westerlingen, en toch blijven ze daar werken/wonen...
ja the power van geld, mensen houden veel van geld...quote:Op zondag 30 mei 2004 11:22 schreef digitaLL het volgende:
Sommige zijn blijkbaar zo geldgeil dat ze ondanks de nu toch alle lange tijd bekende gevaren in die landen toch gewoon blijven. Als ze onthoofd of doodgeschoten worden, zal me om't even zijn. Ik heb er geen probleem mee. Deze basterds zadelen de achterblijvers op met ellende vanwege pure geldzucht. Voor de achterblijvers vindt ik het erg.
hier heb je de alqaeda-leider in Saudie over de laatste aanval.quote:Op zondag 30 mei 2004 14:49 schreef umax het volgende:
er is gezegd dat de politie 9 gijzelaars dood heeft gevonden en dat de gijzelnemers zijn ontsnapt
quote:The movers had just arrived Saturday morning around 8 a.m. at Marwan Mowad's residence in Khobar, Saudi Arabia to help him pack for his move to the United States, when Mowad heard the sound of gunfire.
At first he thought it might be a tire exploding. More outbursts confirmed it was gunfire, and he was told that three or four people were dead.
"I opened the door to look out and the two guys that work on the inside security gate on the section where we live were running toward the villa [where I live]," Mowad told CNN.
"[One of the guards] said, 'Hey, three or four terrorists just jumped over the gate and came in with submachine guns.'"
Mowad, who works for a U.S.-based multinational chemical company, has dual Syrian and American citizenship. He said he was preparing to move back to the United States after working in Saudi Arabia for over 10 years, when the violence broke out.
The attackers approached the compound's side entrance in a vehicle, and opened fire on the armed guards stationed at the first gate. When the two unarmed civilian guards manning the inside gate heard the gunfire, they closed the gate and ran, Mowad said.
"It's probably ... the tightest security at the main gate, but they did not come through the main gate," Mowad said. He said they apparently set off a car bomb at the main gate, and drove through the side entrances.
After entering the compound, the gunmen went from door to door, apparently looking for Westerners.
"One guy, a Frenchman, his wife and kids, [the gunmen] knew they were inside [the villa] so they tried to put the place on fire," he said.
Because the buildings are made of reinforced concrete and not flammable, the attackers burned the curtains and furniture inside the villa. The French family was able to escape, Mowad said.
He also described some of the attackers, disguised in paramilitary uniforms, hoping to lure residents out so they could shoot them.
Mowad hid in a safe place on the building's second floor, with several others, for over eight hours.
After the shooting stopped around 12:30 p.m., he said he was able to contact internal security and they advised him it was not safe to leave. He finally was cleared to leave at 4:30 p.m. and eventually taken to a hotel in Khobar.
Although his decision to leave Saudi Arabia after a decade of working there was both a personal and business decision, Mowad said the ordeal Saturday "made the decision easier to leave."
www.cnn.com
of misschien schapen!?quote:Op zondag 30 mei 2004 16:35 schreef the.moderator het volgende:
Al-Qaeda: Italiaan en Zweed geslacht
DUBAI - Militanten hebben tijdens de gijzeling in de Saudische stad Khobar een Italiaan en een Zweed 'geslacht'. Dit staat in een verklaring op een Arabische website die getekend is door 'het al-Qaeda netwerk op het Arabisch schiereiland'. Ook zegt de terroristische organisatie andere westerlingen gevangen te hebben genomen en te hebben gedood.
[afbeelding]
Saudische militairen staan klaar bij het wooncomplex om tot actie over te aan.
Militanten gijzelden zaterdag enkele tientallen mensen in een wooncomplex in Khobar. Het ging voornamelijk om buitenlandse werknemers van oliemaatschappijen. De Saudische veiligheidsdienst maakte zondag een einde aan de gijzeling. Zaterdag kwamen zeker zestien mensen om het leven en in de nacht van zaterdag op zondag werden nog eens mogelijk negen gijzelaars omgebracht.
-------------------------------------------------------------
Ja, als je denkt dat westerlingen varkens zijn, dan mogen ze wel geslacht worden en is het niet haram?!
Officiële Bron?quote:Op zondag 30 mei 2004 17:41 schreef umax het volgende:
dezelfde leider zweert dat dit jaar 2004 een heel moeilijk jaar zal zijn voor de kruisvaarders en wie hun steunt in Saudie, hij zei dat de aanvallen niet zullen stoppen...
Gezelligquote:'Ongelovigen'
Verder wordt gezegd dat de moorden deel uit maken van een campagne om heel Saoedi-Arabië te 'zuiveren van ongelovigen', dat wil zeggen niet- moslims.
Schuilen kan niet meer ...quote:Op zondag 30 mei 2004 17:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Gezellig
Dat lijkt mij inderdaad juist het doel er van te zijn.quote:Op zondag 30 mei 2004 18:33 schreef xsocam het volgende:
Wat mij interresseert is de werkelijke reden die achter deze aanslagen zit.. Het is erg goed mogelijk dat deze aanslagen en gijzelingen door Al Qaeda op oliemedewerkers uiteindelijk bedoelt zijn om de olieindustrie te ontwrichten.. olietoe-export te doen slenken.. Op deze manier raken ze de VS extra hard.
Yep, De VS gebruikt 5x zoveel energie per hoofd van de bevolkings als een europeaan. De VS is een cheap oil economy en kan niet zonder goedkope olie. Bovendien hebben ze geen alternatieven zoals gas. De VS bezit slechts 3% van de totale wereldgasvoorraad en canada slecht 1%.quote:Op zondag 30 mei 2004 18:33 schreef xsocam het volgende:
Wat mij interresseert is de werkelijke reden die achter deze aanslagen zit.. Het is erg goed mogelijk dat deze aanslagen en gijzelingen door Al Qaeda op oliemedewerkers uiteindelijk bedoelt zijn om de olieindustrie te ontwrichten.. olietoe-export te doen slenken.. Op deze manier raken ze de VS extra hard.
Ja, hoe ze over ons denken is duidelijk jaquote:'Ongelovigen'
Verder wordt gezegd dat de moorden deel uit maken van een campagne om heel Saoedi-Arabië te 'zuiveren van ongelovigen', dat wil zeggen niet- moslims.
bron? nou.. heb je mijn laatste link niet geopend?? oh..dat is de stem van de leider van alqaeda....! nog een betrouwbaardere bron ken ik nietquote:Op zondag 30 mei 2004 17:57 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Officiële Bron?
Volgens de moderators van Fok! is die bron niet betrouwbaar, want het is maar één bron.quote:Op maandag 31 mei 2004 11:15 schreef umax het volgende:
[..]
bron? nou.. heb je mijn laatste link niet geopend?? oh..dat is de stem van de leider van alqaeda....! nog een betrouwbaardere bron ken ik niet
quote:Op zondag 30 mei 2004 17:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat bericht heeft als enige bron wederom die arabische website met verklaring van al-qaida
Zo kan ik nog een zooi berichten geven van kranten en nieuwssites die allemaal verwijzen naar die ene website
Ik vraag me eigenlijk af of dit risico wel daadwerkelijk zo groot is... Hier is namelijk sprake van georganiseerde terroristische acties, waarschijnlijk specifiek tegen medewerkers van westerse olie-concerns. Dat wil dus niet automatisch betekenen dat elke westerling meteen zal worden afgeknald (bij wijze van spreke) wanneer hij zich buiten zijn beveiligde wijk zal begeven.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
zonder dat je over straat kan lopen omdat je dan het risico loopt overhoop geschoten te worden.
Gelukkig loopt meer dan de helft van de Nederlandse bevolking ook geen risico om geslacht te worden!quote:Op maandag 31 mei 2004 12:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of dit risico wel daadwerkelijk zo groot is... Hier is namelijk sprake van georganiseerde terroristische acties, waarschijnlijk specifiek tegen medewerkers van westerse olie-concerns. Dat wil dus niet automatisch betekenen dat elke westerling meteen zal worden afgeknald (bij wijze van spreke) wanneer hij zich buiten zijn beveiligde wijk zal begeven.
rustig aan,quote:Op maandag 31 mei 2004 12:46 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Volgens de moderators van Fok! is die bron niet betrouwbaar, want het is maar één bron.
Maak je dus maar geen zorgen. De ongelovigen zullen helemaal niet uitgemoord worden en ook niet geslacht of naar hun eeuwige jachtvelden verbannen worden, vanwege het feit dat ze geen moslim zijn.
Moslims zijn lief en zullen dus nooit iemand doden. Geloof hen nou maar, want zij weten het beter dan Allah:
[..]
quote:Op maandag 31 mei 2004 13:01 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Gelukkig loopt meer dan de helft van de Nederlandse bevolking ook geen risico om geslacht te worden!
De wereld heeft niet de gewoonte om de oren te laten hangen naar een setje baarden die macht willen.quote:..vergeet niet, alaeda heeft duizenden keren gewaarschuwd ,
dit geld o.a voor de amerikanen, israeliers, russen ..quote:H60:
8. Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven , goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.
9. Maar Allah verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.
quote:þ60:8 áÇíäåÇßã Çááå Úä ÇáÐíä áã íÞÇÊáæßã Ýí ÇáÏíä æáã íÎÑÌæßã ãä ÏíÇÑßã Çä ÊÈÑæåã æÊÞÓØæÇ Çáíåã Çä Çááå íÍÈ ÇáãÞÓØíä
þ60:9 ÇäãÇ íäåÇßã Çááå Úä ÇáÐíä ÞÇÊáæßã Ýí ÇáÏíä æÇÎÑÌæßã ãä ÏíÇÑßã æÙÇåÑæÇ ÚáìÇÎÑÇÌßã Çä Êæáæåã æãä íÊæáåã ÝÇæáÆß åã ÇáÙÇáãæä
Een minderheid aan westerlingen dus.quote:Eight Indians
Three Filipinos
Three Saudis
Two Sri Lankans
One American
One Italian
One Swede
One South African
One Briton
One Egyptian
quote:BBC: Gunmen hunted 'infidel' Westerners
Survivors from the day-long hostage siege in the Saudi Arabian city of Khobar have been describing how the gunmen went from house to house searching for foreigners.
The gunmen went on a rampage through compounds in the city, searching for non-Muslim victims. In all, 22 people died.
"Are you Muslim or Christian? We don't want to kill Muslims," the gunmen were quoted as saying to several witnesses.
A Lebanese women said she hid in her apartment with her four-year-old son for five hours after being held briefly by two of the gunmen.
Orora Naoufal told the Associated Press news agency that the young men asked her where the "infidels" and foreigners were, and whether she was Muslim or Christian.
"'I am Lebanese and there are no foreigners here," she told the gunmen.
She said the gunmen then told her: "Go convert to Islam, and cover up and go back to your country."
'Lecture on Islam'
An Iraqi-American engineer described how he heard gunfire as he was leaving the Oasis compound on Saturday morning on the way to work. He rushed back to his home and took his wife and two children to a neighbour's house.
Abu Hashem, 45, said he then went looking for a security guard and came across four young Saudi men.
At first he thought they were guards but quickly realised his mistake.
They wanted proof that he was a Muslim and asked to see his residency papers, Abu Hashem said.
"Then, they said, 'You are American,' and I told them I am an American Muslim. They said, 'We do not kill Muslims,'" and apologised for breaking into his home.
"They gave me a lecture on Islam and said they were defending their country and ridding it of infidels," he said.
He said that while talking to them he saw the body of a Western cook who had been shot dead.
"The encounter was very painful because these guys had different attitudes," he said.
"They have one attitude toward Muslims and another for non-Muslims. Islam does not sanction this."
Search for Westerners
Another resident of the Oasis compound told AP that that he and his wife and two-year-old son hid upstairs in their house as they heard gunmen searching the floor below.
Abul Salam al-Hakawati, 38, said he heard one of them say: "This is a Muslim house" - apparently seeing the framed Koranic verses on the wall.
He said a young man carrying a machine gun and carrying an ammunition belt came upstairs and saw him.
He said the gunman told him: "We only want to hurt Westerners. Can you tell us where we can find them here?" (hebben wel manieren in ieder geval)
Mr Hakawati said he told the man that he had only just moved to the area.
A Jordanian software engineer who was in Khobar on a business trip told reporters that he and a friend hid in one of the hotel rooms throughout the hostage drama.
Niazar Hijazeen, a Christian, said that when the gunmen came to the room he told them he was Muslim and held up a copy of his friend's Koran.
The two spent most of the rest of the day and night hiding in the bathroom, keeping quiet. Occasionally they switched on the television, but put it under the bed and kept the sound low.
"It was an ugly night," said Mr Hijazeen. "We were very very scared."
Die laten ons niet met rust, de tijd voor nieuwe kruistochten is aangebroken.quote:Op maandag 31 mei 2004 15:20 schreef umax het volgende:
daarom zei binladen.. europa moet zich niet bemoeien met de moslims zodat de moslims europa ook met rust laten
Goed idee.. betekend dat ook dat alle moslims Europa verlaten.. als dat het geval is waar kan ik tekenen ? Wil zelfs nog betalen ook.quote:Op maandag 31 mei 2004 15:20 schreef umax het volgende:
conclusie: de aanvallers hadden inderdaad als doel de westerlingen die werken bij oliemaatschappijen die toevallig de amerikaanse economie levend houden.
de gevolgen voor de zulke aanslagen zijn o.a de stijging van olieprijs.... dat is inderdaad slecht voor de economie in de vs en europa.. daarom zei binladen.. europa moet zich niet bemoeien met de moslims zodat de moslims europa ook met rust laten
Ah, je bedoelt dat we weer die gebieden in moeten trekken om de bevolking uit te moorden en de boel te plunderen?quote:Op maandag 31 mei 2004 15:30 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Die laten ons niet met rust, de tijd voor nieuwe kruistochten is aangebroken.
Aanval is de beste verdediging ?quote:Op maandag 31 mei 2004 15:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt dat we weer die gebieden in moeten trekken om de bevolking uit te moorden en de boel te plunderen?
Jij zou per direct moeten verhuizen naar irak. Jij bent het soort mensen dat ervoor zorgt dat mensen een hekel aan moslims krijgen.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:16 schreef umax het volgende:
mmm, als ik dit lees dan denk ik aan een alqaeda-leider, hij deed mee aan de 11/9 wonder, hij schreef in zijn boek dat de moujihaideen hun vijand zo boos mogelijk moeten maken door hem in zijn hart aan te vallen, hierdoor zal hij woedend reageren waardoor hij grote strategische fouten maakt... zoiets gebeurt nu met de vs, in het hart aangevallen en de reactie is net zoals binladen zei: precies zoals we hebben berekend..Allah zij dank
Nou, nee, hoor. Het ligt aan de kortzichtigheid van de haters dat ze een hekel hebben aan moslims.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:19 schreef niet_links het volgende:
[..]
Jij zou per direct moeten verhuizen naar irak. Jij bent het soort mensen dat ervoor zorgt dat mensen een hekel aan moslims krijgen.
Jij vind zijn soort uitspraken normaal. ..quote:Op maandag 31 mei 2004 16:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, nee, hoor. Het ligt aan de kortzichtigheid van de haters dat ze een hekel hebben aan moslims.
Nee, maar ik weet ook dat het niet aan zo'n moslim zou liggen dat een persoon plotseling wel xenofoob móét worden, nee, dat ligt gewoon aan de kortzichtigheid van de xenofoob.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:22 schreef niet_links het volgende:
Jij vind zijn soort uitspraken normaal. ..
Bij 1 zon persoon .. ok ja das kortzichtigheid.. maar als er maar genoeg van dat soort personen zijn die dat zeggen, dan is het een ander verhaal. Feit blijft ze hebben het zichzelf op hun hals gehaald. Jij kan het niet leuk vinden maar het is wel zo.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet ook dat het niet aan zo'n moslim zou liggen dat een persoon plotseling wel xenofoob móét worden, nee, dat ligt gewoon aan de kortzichtigheid van de xenofoob.
Dat slaat als een tang op een varken en dat is exact dezelfde redenatie die extremistische moslims gebruiken om Westerlingen mee aan te vallen. "Ze hebben het aan hun eigen mensen te danken (denk hierbij aan bush, madrid e.d.)"quote:Op maandag 31 mei 2004 16:22 schreef niet_links het volgende:
[..]
Jij vind zijn soort uitspraken normaal. ..
Van mij mogen al dat soort mensen op vliegtuig naar Iran gezet worden om aan de lijven te ondervinden wat een moslimstaat betekend. De situatie waar de moslims zich nu in bevinden hebben ze helemaal aan hun eigen geloofsgenoten te danken.
Mag jij wel met een tang op een varken slaan of mag je ze alleen niet eten ?quote:Op maandag 31 mei 2004 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat slaat als een tang op een varken en dat is exact dezelfde redenatie die extremistische moslims gebruiken om Westerlingen mee aan te vallen. "Ze hebben het aan hun eigen mensen te danken (denk hierbij aan bush, madrid e.d.)"
Ik probeer hier een normale discussie te voeren, moet ik hier nu op gaan happen ofzo? Hou dit soort achterlijke opmerkingen alsjeblieft voor je. Ik heb je toch niet persoonlijk aangevallen?quote:Op maandag 31 mei 2004 16:27 schreef niet_links het volgende:
Mag jij wel met een tang op een varken slaan of mag je ze alleen niet eten ?
De redenatie is zo fout als het maar kan dhr niet_links. Het is namelijk hetzelfde als dat een Westerling wordt afgerekend op het feit dat amerikaanse soldaten in Irak de gevangenen misbruiken. Het is hetzelfde als dat moslims jou vreemd aankijken voor het gedrag van marc dutroux.quote:Deze redenatie is niet fout. Voor 9-11 was er al onvrede over moslims voornamelijk door de excessen in hun gedrag. Maar na die vliegtuigen was dit nog wel stuk erger. Wie hebben die vliegtuigen in die torens geboord ?
Allochtonen die een beetje de banen inpikken..quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In Khobar zijn veel oliebedrijven gevestigd die buitenlanders in dienst hebben.
quote:Op maandag 31 mei 2004 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik probeer hier een normale discussie te voeren, moet ik hier nu op gaan happen ofzo? Hou dit soort achterlijke opmerkingen alsjeblieft voor je. Ik heb je toch niet persoonlijk aangevallen?
nee je hebt me niet persoonlijk aangevallen en dit was ook zeer zeker geen aanval, als een tang op een varken slaan vind ik gewoon grappig gezegde. Nu legde ik even de link tussen jou als moslim en dat gezegde is dat zo erg ? Een persoonlijke aanval van mij zou er heel anders uitzien Mocht je dit toch als zodanig willen blijven opvatten mn excuses dan wist niet dat je zo gevoelig was
[..]
De redenatie is zo fout als het maar kan dhr niet_links. Het is namelijk hetzelfde als dat een Westerling wordt afgerekend op het feit dat amerikaanse soldaten in Irak de gevangenen misbruiken. Het is hetzelfde als dat moslims jou vreemd aankijken voor het gedrag van marc dutroux.
Wij westerlingen vinden het allemaal afschuwelijk wat er gebeurd is in Irak en veroordelen het ook. Geloof dat we ook bezig zijn Marc Dutroux aan het veroordelen zijn, wij stellen dus ons eigen falen goed aan de kaak. Daarom snijden je argumenten niet veel hout Het aan de kaak stellen van mistanden zie ik niet terug bij moslims. Ik heb al vaker het voorbeeld extreem rechts gebruikt dat gelukkig in Nederland door iedereen veroordeeld wordt en hard aangepakt. Hetzelfde gebeurd niet met extremistische moslims en moslim uitwassen. Daarom vind ik dat ze het aan hunzelf te danken hebben
quote:Op maandag 31 mei 2004 15:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt dat we weer die gebieden in moeten trekken om de bevolking uit te moorden en de boel te plunderen?
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,1-1129544,,00.htmlquote:Op maandag 31 mei 2004 16:17 schreef kastanova het volgende:
1 ding moet iemand me toch nog eens uitleggen; Hoe zijn in godsnaam die 3 terroristen ontsnapt
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3763033.stmquote:Saudi security forces allowed some kidnappers in the bloody weekend attack on a residential compound to flee because they threatened to blow up the building, according to reports.
quote:Officials say the group's leader was wounded and captured, but the others managed to break through a security cordon using hostages as human shields.
Dus niets aan de hand ... vrouwen lopen geen gevaar ... er blijft genoeg om te neuken voor de moslims!quote:Op maandag 31 mei 2004 13:03 schreef umax het volgende:
Als je goed hebt geluisterd, dan had je wel gehoord dat de gijzelnemers minderjarigen en vrouwen hebben vrijgelaten..
het blijft de wonder!!quote:Op maandag 31 mei 2004 16:17 schreef Monidique het volgende:
[..]...
Het is hét wonder.
Ja, geslacht moeten ze worden, Allahu Akbar!quote:Op maandag 31 mei 2004 16:35 schreef speknek het volgende:
Allochtonen die een beetje de banen inpikken..
Saoedie-Arabie nog al logish dat die tegen terrorisme zijn Bin en zn vrienden willen het koningshuis afzetten. Het heeft heel lang geduurt voordat Pakistan echt het grensgebied ging afgrendelen. Uiteindelijk hebben ze het gedaan en dat was heel goed.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een onzin niet_links. Het geeft alleen maar aan hoe selectief je te werk gaat met de informatie die er beschikbaar is op bijv het internet. Er zijn duizenden uitspraken van imams geweest tegen het terrorisme, imams hebben terroristen aangegeven, islamitische landen (Turkije, Marokko, Saoedie-Arabie, Jordanie) hebben hele klopjachten georganiseerd om terroristen op te sporen. Terroristen die maar ook enig verzet plegen, worden gewoon neergeschoten. Mensen worden strafrechtelijk (publiekelijk) vervolgt (Istanbul, Casablanca) .Koningshuizen komen aan het woord die terroristen de grond in boren, stille tochten zijn gehouden ter herdenking van aanslagen. (Denk bijv aan herdenking in Marokko) etc etc.
Dat klopt.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:47 schreef umax het volgende:
[..]
het blijft de wonder!!
zo heb ik het tenminste geleerd:P
* won·der (het ~, ~en)quote:Op maandag 31 mei 2004 16:47 schreef umax het volgende:
het blijft de wonder!!
zo heb ik het tenminste geleerd:P
quote:Op maandag 31 mei 2004 20:43 schreef speknek het volgende:
[..]
* won·der (het ~, ~en)
1 bovennatuurlijke gebeurtenis, door tussenkomst van God of door goddelijke machten plaatsvindend => mirakel
Van welke analfabeet heb je dat geleerd?
Geen ruzie maken!quote:Op maandag 31 mei 2004 20:49 schreef Dagonet het volgende:
mierenneuken over taal doe je maar in LIT
Iemand heeft ooit eens berekend dat als de VS volledig overschakel op gaskolencentralen ze het huidige consumptie niveau voor meer dan 72.000 jaar kunnen volhouden ... zonder ook maar een ton steenkool te hoeven importeren.quote:Op zondag 30 mei 2004 18:57 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Yep, De VS gebruikt 5x zoveel energie per hoofd van de bevolkings als een europeaan. De VS is een cheap oil economy en kan niet zonder goedkope olie. Bovendien hebben ze geen alternatieven zoals gas. De VS bezit slechts 3% van de totale wereldgasvoorraad en canada slecht 1%.
quote:Two BBC men shot in Saudi capital
BBC cameraman Simon Cumbers has been killed and correspondent Frank Gardner injured after gunmen opened fire near the Saudi capital, Riyadh.
Cumbers, 36, was a freelance journalist and cameraman working for the BBC, the BBC said in a statement.![]()
Camera man Simon Cumbers had worked throughout the world filming major news stories
Frank Gardner, 42, is the BBC's security correspondent and a leading expert on al-Qaeda, the statement said.
Correspondent Frank Gardner has been BBC security correspondent for the last two years.
Riyadh's police chief said the attack was carried out by "unknown elements" at around 1740 (1640 GMT) on Sunday.
The BBC statement said the two men had travelled to Saudi Arabia last week following terrorist attacks in the city of Khobar and have been reporting from the country for BBC News since then.
It said that Gardner was being treated in hospital in Riyadh.
BBC Director of News Richard Sambrook said that Gardner "suffered, I gather, a number of gunshot wounds".
"Our thoughts are with the families of Simon and Frank tonight. We are in touch with them and offering them all the support that we can," Mr Sambrook said.
A Foreign Office spokeswoman said the British ambassador in Saudi Arabia was at the hospital.
The Saudi ambassador in Britain, Prince Turki al-Faisal, offered "the most sincere and heartfelt condolences to the families" of Cumbers and Gardner.
"Frank Gardner is personally known to me and to many people in Saudi Arabia as a highly respected journalist," the Saudi ambassador added.
"He has been vigorous in his pursuit of the truth behind the terrible evil of al-Qaeda which haunts us all and we wish him a speedy recover and safe return to his family in Britain."
The attack comes a week after the hostage crisis in Khobar, in which 22 people were killed.
The reports Gardner and Cumbers had already filed from Saudi Arabia spoke of a new climate of fear among expatriates there, the BBC's Paul Welsh reports.
Sunday's tragedy highlights the reality of what the two men were trying to report - that al-Qaeda supporters are making Saudi Arabia increasingly dangerous for foreigners, our correspondent adds.
Security fears
The southern Riyadh neighbourhood where the gun attack took place, al-Suwaydi, has been the location for anti-terror raids in the past, news station al-Arabiya reported.
Security sources said the gunmen had escaped and roadblocks had been set up in an effort to catch them, the Reuters news agency reported.
The Foreign Office has advised against all but essential travel to Saudi, with officials believing terrorists are planning further attacks after the Khobar killings.
Three of the gunmen responsible for the Khobar attack, thought to be linked with al-Qaeda, were able to escape the security cordon in Khobar.
And there are thought to be a number of al-Qaeda linked cells operating in the country.
Five suspected militants were killed within days of the Khobar attack and the Saudi government has vowed to stamp out terror, with the religious authorities calling on Muslims to inform on plotters.
Commentators say Islamists may be targeting expatriates and the oil industry in order to weaken the ruling house's grip on power.
The Khobar siege helped push world oil prices to record highs before producers pledged to hike output.
It followed a string of other attacks in the kingdom, with two Britons among five Westerners shot dead in the port town of Yanbu on 1 May.
In de telegraaf van Zaterdag stond een artikel over een aantal nederlanders die in SA werken. Volgens hen is de sfeer tussen buitenlanders en SA,ers slecht. Ze durfen niet veel meer te zeggen uit angst voor mogelijke gevolgen. Ze zeggen dat in SA veel jeugd is en de werkloosheid onder hen hoog is. De buitenlanders worden gezien als baantjes pikkers. Hieruit kun je afleiden dat het fenomeen buitenlanderhaat en werkloosheid onder de jeugd elkaar sterk beinvloeden.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Allochtonen die een beetje de banen inpikken..
quote:American killed in Saudi capital
Saudi police are hunting gunmen after a spate of attacks
Gunmen have shot dead an American man in the Saudi capital Riyadh - the second such attack this week.
"We can confirm that an American has been killed in Riyadh," said a US embassy official quoted by the Associated Press news agency.
The shooting happened in al-Khalij district, in the east of the city - reportedly at the victim's home.
It came two days after gunmen attacked a BBC TV crew, killing a cameraman and seriously wounding a correspondent.
Police quoted by the official Saudi news agency SPA said they responded to a report of a shooting and found the American shot dead at his home.
One witness was quoted as saying the American had been followed home from a nearby clinic by two or three gunmen.
The victim, who has not yet been identified, was working for the US defence contractor Vinnell, a unit of Northrop Grumman Corp.
Vinnell is helping to train the Saudi National Guard - the monarchy's elite security force.
Seven Vinnell employees were among the 35 people killed last year in the bombing of a Riyadh compound housing foreigners, AP reports. Nine suicide bombers were also among the dead.
A company spokesman said the victim had chosen not to live in a protected compound alongside other Vinnell employees. His family was not with him in the kingdom, a neighbour said.
Al-Qaeda threat
Meanwhile, BBC security correspondent Frank Gardner remains in intensive care in hospital after being shot by gunmen in the al-Suwaydi southern suburb of Riyadh on Sunday. Cameraman Simon Cumbers died at the scene.
Gardner's condition is improving but still critical, the BBC says.
Saudi security forces are hunting the gunmen who struck as the BBC crew filmed the house of an al-Qaeda militant in al-Suwaydi, a known stronghold of militants.
There has been a spate of increasingly brazen attacks on foreigners in Saudi Arabia, blamed on radical Islamists close to al-Qaeda.
In late May gunmen opened fire on foreigners in the eastern city of Khobar, killing 22 people.
quote:128 Teletekst za 12 jun
Opnieuw Amerikaan gedood in Riayd
RIYAD In de Saudische hoofdstad Riyad
is opnieuw een westerling vermoord.Het
zou gaan om een Amerikaanse man,meldt
een woordvoerster van de Amerikaanse
ambassade in Saudi-Arabië.
Het slachtoffer werd voor zijn huis in
zijn auto doodgeschoten toen hij zijn
wagen parkeerde.De daders zouden naar
het oosten van de stad zijn gevlucht.
Dinsdag werd in Riyad ook een Amerikaan
doodgeschoten.Het pro-Amerikaanse
Saudi-Arabië,de belangrijkste oliestaat
ter wereld,maakt verbeten jacht op
al-Qaeda-strijders.Osama bin Laden
heeft bezworen dat 2004 "een bloedig
jaar" voor Saudi-Arabië zal worden.
In SA werken ook heel veel laag of zeg maar niet geschoolde buitenlanders, het probleem is dat er bijna alleen maar buitenlanders werken en de bevolking niet inziet dat niks doen een optie was in de jaren 70 maar aangezien ze allemaal tig kinderen wilden hebben is de bevolking zo gegroeit dat de olie inkomsten helemaal niet meer genoeg zijn.quote:Op maandag 7 juni 2004 12:40 schreef digitaLL het volgende:
[..]
In de telegraaf van Zaterdag stond een artikel over een aantal nederlanders die in SA werken. Volgens hen is de sfeer tussen buitenlanders en SA,ers slecht. Ze durfen niet veel meer te zeggen uit angst voor mogelijke gevolgen. Ze zeggen dat in SA veel jeugd is en de werkloosheid onder hen hoog is. De buitenlanders worden gezien als baantjes pikkers. Hieruit kun je afleiden dat het fenomeen buitenlanderhaat en werkloosheid onder de jeugd elkaar sterk beinvloeden.
Verschil is natuurlijk dat in SA vooral middel/hooggeschoolde westerlingen werken en in het westen vooral laag/ongeschoolde niet westerse allochtonen "werken"
in zijn rug doodgeschoten.....hoe laf kun je zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:03 schreef zakjapannertje het volgende:
het geweld in Saudi-Arabië houdt aan:
[..]
doen de nederlanders dat niet met de afrikaantjes=!quote:Op zondag 13 juni 2004 11:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Saoedi's zijn te lui om uit hun ogen te kijken.
Ze laten het vuile werk aan aziaten over.
Geld verdienen, omat er in SA genooeg geod betaalde banen zijn.quote:Op zondag 13 juni 2004 12:10 schreef TimmyAsd het volgende:
Hoe raar het ook is, ik snap nog steeds niet wat westerlingen daar nog te zoeken hebben..
wetende dat ze een groot gevaar lopen, wetende dat de haat voor westerlingen daar enorm groot is..quote:Op zondag 13 juni 2004 12:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geld verdienen, omat er in SA genooeg geod betaalde banen zijn.![]()
De westerling daar verdien heel veel geld en wonen met zijn allen in beveiligde ghetto's. Toen het koningshuis in SA nog alles onder controle had was er daar ook niet zoveel aan de hand. Deze situatie is helaas voor de daar gestationeerde buitenlanders een beetje aan het veranderen.quote:Op zondag 13 juni 2004 12:24 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
wetende dat ze een groot gevaar lopen, wetende dat de haat voor westerlingen daar enorm groot is..
Dat heet de problemen opzoeken. Ik begrijp dat het raar is, niet welkom zijn in een land. Dat hoort niet, maar is er nu eenmaal wel. Daarom snap ik niet wat je daar als westerling doet..
de beveiliging is idd goed daat, gezien de vele aanslagen op westerlingen in die wijkenquote:Op zondag 13 juni 2004 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De westerling daar verdien heel veel geld en wonen met zijn allen in beveiligde ghetto's. Toen het koningshuis in SA nog alles onder controle had was er daar ook niet zoveel aan de hand. Deze situatie is helaas voor de daar gestationeerde buitenlanders een beetje aan het veranderen.
die hebben de kennis die Arabieren niet hebben, blijkbaar.quote:Op zondag 13 juni 2004 12:10 schreef TimmyAsd het volgende:
Hoe raar het ook is, ik snap nog steeds niet wat westerlingen daar nog te zoeken hebben..
Is Saoedi-Arabie niet verboden voor joden ?quote:Op zondag 13 juni 2004 12:12 schreef loveme het volgende:
http://67.15.16.7/~nein/J1.rm
een joodse amerikaan Robert Jacob die werkt bij een maatschappij met nauwe verbanden met de inlichtingendiensten in de vs,
behalve als ze daar toestemming voor verblijving hebben,quote:Op zondag 13 juni 2004 13:05 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Is Saoedi-Arabie niet verboden voor joden ?
je moet een arier verklaring tekenen dacht ikquote:Op zondag 13 juni 2004 13:05 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Omdat wij die olie nodig hebben en omdat zij hun economie zonder ons niet draaiende kunnen houden. Nefaste wederzijdse afhankelijkheid, maar zo zit het in elkaar.quote:Op zondag 13 juni 2004 12:10 schreef TimmyAsd het volgende:
Volgens mij alleen voor mensen die in hun paspoort een stempeltje hebben staan dat ze in Israel zijn geweest of was dat een van die andere oliestaatjes daar?quote:Op zondag 13 juni 2004 13:05 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ik krijg kippevel van het gesmeek van die man. En hem dan nog neerschieten ook. Walgelijk, echt walgelijk.quote:Op zondag 13 juni 2004 12:12 schreef loveme het volgende:
http://67.15.16.7/~nein/J1.rm
een joodse amerikaan Robert Jacob die werkt bij een maatschappij met nauwe verbanden met de inlichtingendiensten in de vs,
Als de aanslagen zo door blijven gaan en het Saudische gezag er geen greep op kan krijgen zit er voor het Westen vrijwel niks anders op dan in te grijpen en orde op zaken te stellen. Onder het bewind van het Saudische koningshuis was het langere tijd relatief stabiel, maar de laatste ontwikkelingen kunnen de olieprijs omhoog laten schieten. Door de Westerse afhankelijkheid van olie moet er op den duur wel een interventie plaatsvinden. Consequentie daarvan zal ongetwijfeld wel zijn dat de hele regio in een oorlog gestort wordt vanwege de verbondenheid van vele fundamentalistische moslims met o.m. Mekka en hun heilige plicht om te strijden tegen elke aanval tegen de Islam.quote:Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft zondag personeel van de ambassade in Saudi-Arabië dat daar niet per se hoeft te zijn, toestemming gegeven met familieleden het land te verlaten. Aanleiding zijn de terroristische aanslagen op westerse buitenlanders van de afgelopen weken.
Voor British Airways (BA) waren die aanslagen de reden om geen personeel op vluchten naar Saudi-Arabië meer in dat land te laten overnachten. De luchtvaartmaatschappij meldde zondag dat die maatregel als sinds woensdag van kracht was.
ze sprongen van een achtermuur ( 12 meter hoog)!!quote:Op maandag 31 mei 2004 16:17 schreef kastanova het volgende:
1 ding moet iemand me toch nog eens uitleggen; Hoe zijn in godsnaam die 3 terroristen ontsnapt
Zelfvernietiging? Dat kan sneller.quote:Op zondag 13 juni 2004 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Het doel van al-quada dus Crabtree
Het doel van hen is het Westen zodanig op te zetten tegen de Islamitische wereld, dat er inderdaad een grote oorlog uit voortvloeid.quote:Op zondag 13 juni 2004 16:53 schreef Crabtree het volgende:
[..]
Zelfvernietiging? Dat kan sneller..
Het probleem met religieus fanatisme als dit is dat je met een tegenstander te maken hebt die de dood niet vreest, nee, zelfs opzoekt. Niet dit leven is belangrijk, maar het leven hierna. In de tijd dat er nog een duidelijke tegenstelling was tussen de VS en de Sovjet-Unie was wederzijdse infiltratie en het inwinnen van inlichtingen relatief makkelijk. Mensen waren omkoopbaar. Iemand voor wie het aardse leven niks voorstelt zal ook totaal niet geïnteresseerd zijn in geld.
In ieder geval, als de situatie verder verergert in Saudi-Arabië zie ik die totale oorlog nog wel werkelijkheid worden.
Ja, je moet een Niet-Jood verklaring hebben, net zoals in WO2.quote:Op zondag 13 juni 2004 13:05 schreef CeeJee het volgende:
je hebt dus dezelfde ideeen als die van alqaeda,... ben je soms een terrorist?quote:Op zondag 13 juni 2004 17:34 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ja, je moet een Niet-Jood verklaring hebben, net zoals in WO2.
Maar de VS geeft die net als Nederland niet af, dus hoef je die niet te hebben als Amerikaan of Nederlander.
Ze zouden eigenlijk gewoon massaal SA moeten verlaten, zullen we nog wel eens zien hoe goed die moslims hun eigen land kunnen managen.
Wat moet leiden tot een overwinning voor de Islamfundies en een Talibanachtige wereldheerschappij.quote:Op zondag 13 juni 2004 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het doel van hen is het Westen zodanig op te zetten tegen de Islamitische wereld, dat er inderdaad een grote oorlog uit voortvloeid.
quote:A Kingdom in Crisis
TIME EUROPE: By SCOTT MACLEOD | RIYADH
A wave of terror has Saudis asking whether their rulers can stand up to al-QaedaLYNSEY ADDARIO/CORBIS for TIME
PAPER TIGER? Saudi ruler Abdullah (on poster) has feuding factions in his House
Sunday, Jun. 13, 2004
As a veteran reporter on the global terrorism beat, Frank Gardner knew the dangers facing foreigners in Saudi Arabia when he ventured last week into al-Suwaydi, a Riyadh neighborhood known as a stronghold of Islamic extremists. Gardner, a BBC correspondent, and cameraman Simon Cumbers had arrived in Saudi Arabia a week earlier to cover the aftermath of the May 29 terrorist rampage in the oil-industry city of Khobar, which killed 22. As Gardner and Cumbers prepared to do some filming, a car pulled up alongside them. A man opened fire with a machine pistol, killing Cumbers and leaving Gardner fighting for his life. A photo taken by a bystander shows Gardner, his shirt and trousers soaked in blood, struggling to escape as a group of Saudis stood and watched. According to one account, he pleaded for help by claiming, "I'm a Muslim." He was eventually taken to a hospital, where he remains in critical but improving condition. The killers escaped. Almost immediately, a website favored by al-Qaeda branded the journalists "dirty infidels."
It was the latest episode in al-Qaeda's accelerating and increasingly successful campaign to wreak havoc in Saudi Arabia, the homeland of Osama bin Laden, by taking aim at foreigners working in the kingdom. Two days after the attack on the journalists, a hit squad believed to be linked to al-Qaeda gunned down Robert Jacobs, an American working on a contract to train the Saudi Arabian National Guard, outside his Riyadh home. An almost identical attack in the capital on Saturday killed Kenneth Scroggs, an American who worked for Advanced Electronics Co., a Saudi firm that supplies technology to the armed forces. And in a further escalation, al-Qaeda claimed Saturday to have taken an American, Apache-helicopter specialist Paul M. Johnson, hostage. Riyadh now resembles a fortress, with government buildings, hotels and expat compounds protected by heavily armed Saudi forces and concrete barricades. Travellers endure long queues at police checkpoints. "I get nervous when I see a group of Western-looking foreigners," says Khalid Yousef, a 22-year-old university student in Jidda. "You don't want to get caught in the cross-fire."
Nowhere is anxiety running higher than in the fortified palaces that house the country's royal rulers. Though the al-Saud dynasty has controlled the country for 72 years, the public is losing faith in its ineffectual governance and doubts its ability to snuff out terrorism. British ambassador to Saudi Arabia Sherard Cowper-Coles calls the terrorist threat "serious and chronic." One Saudi lawyer, Mansour al-Qerni, is even more pessimistic. "Is this going to end, or are my children going to have to accept this as a part of their lives?" Says a Saudi political analyst: "The way people are talking, it amounts to a no-confidence vote for the government."
Al-Qaeda's campaign to overthrow King Fahd bin Abdul Aziz al-Saud and establish a Taliban-style regime has now become a constant assault. The attacks are targeting Western experts and the oil trade — the twin pillars that have propped up the House of Saud almost since the desert kingdom was founded in 1932. The Saudis are still far from witnessing anything like Iran's 1979 Islamic Revolution — "Nothing's getting toppled," says one U.S. intelligence official — yet diplomats fear al-Qaeda's tactics may dry up foreign investment at a time when the economy sorely needs it. Anxiety about the world's leading petroleum producer saw oil prices spike to an all-time high of $42.33 per barrel on June 1 before sliding back to $38.45 last week.
The surge of attacks is prompting hundreds of expats to leave, and those who remain behind are scared stiff. "Guys are growing beards and putting 'Allah is Great' bumper stickers on their cars," says a longtime American resident. "A suit and a tie is tantamount to wearing a bulls-eye." For the third time in six weeks, the State Department issued a warning "strongly urging" some 25,000 Americans to quit the country — and a U.S. official told Time that the advisory could remain in place for years. "Al-Qaeda tells [the U.S.] to leave, and so you leave," says a dismayed senior government adviser. "This hands the terrorists a victory."
That's the way al-Qaeda sees it, too. The latest surge of violence began only days after an Internet message attributed to al-Qaeda's purported leader in Saudi Arabia, Abdul Aziz al-Muqrin, a high school dropout and veteran of jihad in Afghanistan, Somalia, Bosnia and Algeria. "We instruct the jihadi youth to direct their efforts against the Crusaders," he commanded. "Kill them wherever you find them." On May 1, four terrorists carried out an assault in Yanbu on the Red Sea, killing five foreigners.
The late May blitz on Khobar was far more devastating. Beginning about 7:30 a.m., four young fanatics shot up the offices of oil-industry firms at two locations in the Persian Gulf coastal city. They murdered the British vice president of a Saudi company, then dragged his body from the back of their car for nearly two miles around Khobar's busy streets. Then they took their terror to Oasis, a compound of luxury residences, swimming pools and palm groves. For some 20 hours they rampaged through the complex, sparing Muslim residents while stalking and executing any non-Muslims they could find with machine-gun fire and ritualistic dagger slashes across their necks. "I am al-Qaeda, I am Muslim and I am good," one of the terrorists told two of the compound's Indian employees, one Hindu, the other Christian. "You do not pray. You are bad."
The day of mayhem left the reputation of the Saudi security forces in tatters. By the time Saudi commandos dropped onto the rooftop of the Oasis, the terrorists had fled; the alleged leader was later wounded and captured but the other three members vanished. A source close to Saudi intelligence officials told TIME that officials cut a deal to save lives by allowing the terrorists to flee. And worries about collusion between al-Qaeda and sympathizers in the security forces are rising.
The House of Saud itself is riven with factions. Progress on critical issues — security, democracy, women's rights — has been hampered for close to a decade, since a stroke left King Fahd unable to govern. The government's weak response to the Khobar attack, says a Western analyst in Saudi Arabia, is in part the result of rivalries among the senior princes who control the army, national guard and police — "here you are dealing with different princely fiefdoms," he says.
Saudi officials insist that al-Qaeda is on the run. They point to the sweeping government crackdown over the past year, in which security forces have broken up cells, arrested and killed terrorists and thwarted major attacks. Yet despite well-publicized moves to curb radicals in Saudi schools, mosques and charities, the government remains reluctant to fight a war against extremist ideas. The regime continues to allow Saudi imams to rail against Crusaders and Jews in much the same manner that al-Qaeda does. When the country's de facto ruler, Crown Prince Abdullah, blamed the Yanbu outrage on Zionists, reformers felt he was once again appeasing hard-line opinion.
Prince Bandar bin Sultan, the Saudi ambassador to the U.S., seemed to acknowledge his government's shortcomings last week when he publicly called for mobilization against al-Qaeda and an end to sympathy for the extremists. "Neither the government nor the citizens are yet prepared for this crucial, fundamental stage to winning this war," he acknowledged. "We shall not win by only resorting to praying. War means war." The fate of Saudi Arabia may depend on whether his fellow princes agree.
Pas als je normaal gaat schrijven lees ik je reacties.quote:Op zondag 13 juni 2004 17:50 schreef loveme het volgende:
[..]
je hebt dus dezelfde ideeen als die van alqaeda,... ben je soms een terrorist?
alqaeda wil dat de vs zich nniet bemoeien met de strijd tussen de 'islamistische bewegingen' en de regeringen in de islamistische landen, dat kan alleen ten eerste als de vs en hun bonden hun troepen terugtrekken, later wil altqaedda een islamistische staat oprichten "de 2e khilafa" die zal regeren over marokko in het westen t/m indonesie in het verre oosten, die staat houdt zich zeker aan de islamistische wetgeving en dat is het doel. later zal die staat tegen israel vechten, men gelooft dat Jezus later zal terugkomen om met de moslims tegen de joden en de Massia vechten, uiteindelijk zal Jezus de kruis breken/verbranden, daarna gaan alle gelovigen dood en er blijven alleen de ongelovigen over, het is bijn de dag des oordeels.
tijdens en na al die gebeurtenissen zullen er verschillende wonderen plaats, bijv. er komt een beest die met de mensen zal praten en roept ze te bekeren naar de islam, ook zullen moslims super rijk worden dat ze goud zullen uitgeven aan bedelaars, er zal ook een schat ontdekt worden in irak bij een van de twee rivieren, de Massia zal komen en zal mensen betoveren door sommige mensen na hun dood levend te brengen ect..
skip the introquote:Op zondag 13 juni 2004 20:38 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Pas als je normaal gaat schrijven lees ik je reacties.![]()
jij have gelijk!quote:Op zondag 13 juni 2004 21:13 schreef HarigeKerel het volgende:
Gebruik gewoon wat leestekens en de spatie, da's toch niet zoveel werk?
Je schrijft zoveel moois maar veel mensen lezen het niet op deze manier, da's eeuwig zonde en zo zou de profeet (PZMH) zou dat ook niet zo willen.![]()
http://www.nieuwsblad.be/(...)4_003&cat=SNELNIEUWSquote:Al-Qaeda dreigt met executie Amerikaanse gijzelaar - 16/06/2004 07:21:06
Ultimatum van 72 uur
© cnn
DUBAI - Via een islamitische website is gisteren een videoband met beelden van een Amerikaanse gijzelaar verspreid. De band met Paul Marshall Johnson, die zaterdag in Riyad ontvoerd werd, wordt toegeschreven aan de Saudische cel van de terreurorganisatie Al-Qaeda. De terreurgroep dreigt ermee de Amerikaan te executeren als de medestanders van Al-Qaeda die gevangenzitten in Saudi-Arabië niet worden vrijgelaten.
De 49-jarige ingenieur is te zien met een witte blinddoek en een gescheurd hemd waardoor een tatoeage te zien is op zijn linker schouder.
In een korte verklaring bevestigt Johnson zijn naam, nationaliteit en beroep. Vervolgens verschijnt een vermomde gewapende man met een explosievengordel rond zijn lichaam. Hij maakt zich bekend als Abdel Aziz al-Mougrin, chef van Al-Qaeda in Saudi-Arabië. Hij dreigt ermee de Amerikaan te executeren indien de gevangen medestanders van Al-Qaeda in Saudi-Arabië niet worden vrijgelaten tegen vrijdag. Een Saudische diplomaat heeft ondertussen al in Washington laten weten dat Riyad niet onderhandelt met terroristen.
hrt (afp)
quote:Saudi prince: Zionism to blame for terror attack
Last month, an attack on contractors at the Saudi oil facility in Yanbu killed six Westerners, two of them Americans. Senior Saudi officials told the world al-Qaida terrorists were to blame and al-Qaida claimed responsibility.
But tape obtained by NBC News reveals that, inside Saudi Arabia, on Saudi television, Crown Prince Abdullah told a strikingly different story about who was to blame.
NBC News translated Abdullah's remarks from Arabic: “Zionism is behind it. It has become clear now. It has become clear to us. I don’t say, I mean... It is not 100 percent, but 95 percent that the Zionist hands are behind what happened.”
Other senior Saudi officials reaffirmed the claim that supporters of Israel — Zionists — were behind the terror attacks.
Prince Nayef, the Saudi Interior Minister said, “Al-Qaida is backed by Israel and Zionism.”
Zionism to blame for terror attack
Dit was 6 weken geleden al gemeld door www.memri.org.quote:Op maandag 21 juni 2004 08:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
http://memri.org/bin/arti(...)s&Area=sd&ID=SP70604quote:In reaction to the May 1, 2004 terrorist shooting in the offices of an oil contractor in Yunbu', Saudi Arabia, in which seven, among them two Americans, were killed, Saudi Crown Prince Abdallah ibn Abd Al-'Aziz stated at a gathering of Saudi dignitaries, including top Muslim clerics and preachers, that "the Zionists" were to blame.
The official government Saudi Press Agency (SPA) ran the following headline: "SPA – Crown Prince says Zionism is behind the actions in the kingdom." The SPA site reported further that Crown Prince Abdallah declared while addressing a May 2gathering of Saudi officials and members of the royal family: "It became clear to us now that Zionism is behind terrorist actions in the kingdom. I can say that I am 95% sure of that." [1]
Volgens een interview met die woordvoerder van SA op CNN (die met die huil ogen) komt het voort uit een conflict tussen het department van binnenlandse zaken die het ziet als werk van de Zionisten, onder dit departement valt ook de godsdienstige politie en godsdienstzaken, en het departement van staatsveiligheid die geen band zien met "de Joden"quote:Op maandag 21 juni 2004 08:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |