jij wilt vooral je zelf helpenquote:Ik houd heel erg veel van haar en wil haar eigenlijk graag helpen om met haar bindingsangst om te leren gaan. En eventueel er over heen te komen.
Nee, dat is wat anders. Bindingsangst is de angst om iemand kwijt te raken dus bind je je maar niet. Eigenlijk is het meer verlatingsangst of angst om gekwetst te worden.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:41 schreef DarkElf het volgende:
m.i. is bindingsangst een makkelijk excuus om niet uit te leggen waarom je geen relatie wilt en gewoon lol wilt hebben.
Dat gaat wel over,quote:Op zaterdag 29 mei 2004 02:05 schreef Xennia het volgende:
als iemand mij na een paar weken vertelt dat hij ontzettend veel van me houdt dan krijg ik ook spontaan bindingsangst
Neemt nog steeds niet weg dat het als een excuus gebruikt kan worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 02:01 schreef Morwen het volgende:
knip
"het ligt niet aan jou, het ligt aan mij"quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:17 schreef FoeiJongHaai het volgende:
[..]
Neemt nog steeds niet weg dat het als een excuus gebruikt kan worden.
Dat was dus ook het eerste wat bij mij te binnen schootquote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:47 schreef Lammie het volgende:
Sorry maar ik denk dat je vriendinnetje, jou niet ziet zitten.
Deze hele situatie heeft niks met binding angs te maken.
Sterkte!
juist in mijn optiek zijn mensen met echte diepe bindings/verlatingangst dunner gezaaid dan alle mensen die "bindinsgsangst" pretenderen te hebben.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:17 schreef FoeiJongHaai het volgende:
[..]
Neemt nog steeds niet weg dat het als een excuus gebruikt kan worden.
is ook zo.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:28 schreef DarkElf het volgende:
[..]
juist in mijn optiek zijn mensen met echte diepe bindings/verlatingangst dunner gezaaid dan alle mensen die "bindinsgsangst" pretenderen te hebben.
Dit kan zijn, omdat ze voelt dat je te dicht bijkomt. Omdat ze niet gekwetst wil worden, kan het zijn dat ze daarom geen openheid geeft. Sommige mensen lopen dan bij mij tegen een muur op. Bij sommigen, is die muur hoger dan bij anderen, dat wel.quote:
En zodra ik er een naar vraag waar ze dan aandenkt, of wat ze voelt, om er achter te komen wat er op dat moment in haar omgaat geeft ze niet echt openheid.
De leeftijd van mij is inmiddels 22. Voor sommige is dat jong, voor anderen precies goed, en derde zullen het te oud vinden. Maar dat is niet zo zeer relevant. Denk ik.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:26 schreef GF het volgende:
Als ik dit zo is lees is het eerste wat ik me afvraag: hoe oud ben jij? En je praat in mijn ogen wel erg snel over houden-van.
Mocht ze bindingsangst hebben lijkt het mij het beste om het rustig aan te doen, niks overhaasten.
En snel, wat vind je snel. Ik denk dat als je iemand op 17 Juli 2003 hebt leren kennen. En zo een vriendschap hebt opgebouwd. Om er na verloop van tijd achter te komen dat je iemand toch wel meer ziet zitten als in eerst instantie. Dan vind ik Mei 2004 best wel "op zijn beloop".quote:Op zaterdag 29 mei 2004 02:05 schreef Xennia het volgende:
als iemand mij na een paar weken vertelt dat hij ontzettend veel van me houdt dan krijg ik ook spontaan bindingsangst
Volgens mij zie jij wat je wilt zien, en redeneer je alles naar je toe.quote:Op zondag 30 mei 2004 13:39 schreef ThinkTwice het volgende:
De lust is er wel, tis nu gewoon een ver uitgerekte one-night-stand.
In mijn ogen veranderd er niks als we het een relatie gaan noemen.
Het is gewoon de naam relatie/verkering die het haar benauwd maakt heb ik het idee.
Dus het idee dat ze haar vrijheid kwijt raakt. Terwijl ze mag gaan en staan, en doen en laten wat ze wil.
Er zijn nu ook dingen die ze gaat doen, als ik eerlijk ben heb ik liever dat ze niet gaat parachute springen. Ik ben van mening dat een mens daar niet voor is gemaakt. Al is het bij velen al zo vaak goed gegaan. Maar ik zal haar niet tegenhouden. Puur omdat ik zelf vrij open ben in wat ik van een relatie verwacht.
En dat is dat je de ander ook dingen laat doen, die je zelf normaal niet zou doen.
Hmm, hoe moet ik dit lezen? Zoenen jullie nog regelmatig, en hebben jullie sex, of is er na die one-night stand eigenlijk niks meer van betekenis gebeurd (was het wel een echte one-night stand?)quote:Op zondag 30 mei 2004 13:39 schreef ThinkTwice het volgende:
De lust is er wel, tis nu gewoon een ver uitgerekte one-night-stand.
Waarom wil je het dan een relatie gaan noemen?? Als het toch niks verandert??quote:Op zondag 30 mei 2004 13:39 schreef ThinkTwice het volgende:
In mijn ogen veranderd er niks als we het een relatie gaan noemen.
dan kan hij exclusiviteit claimen, snap dat danquote:Op zondag 30 mei 2004 13:58 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Waarom wil je het dan een relatie gaan noemen?? Als het toch niks verandert??
Dat snap ik wel, ik wilde het hem alleen horen zeggenquote:Op zondag 30 mei 2004 14:01 schreef milagro het volgende:
dan kan hij exclusiviteit claimen, snap dat dan
Voor mij zelf ben ik blij zoals het nu is.quote:Op zondag 30 mei 2004 13:58 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Waarom wil je het dan een relatie gaan noemen?? Als het toch niks verandert??
Van mij hoeft het topic niet op slotquote:Op zondag 30 mei 2004 19:47 schreef ThinkTwice het volgende:
Voor mij zelf ben ik blij zoals het nu is.
Al zou het haar en mij veel gezeur aan onze kop schelen, als we er een naam voor hebben, die door bekenden ge-accepteerd word. Omdat we gewoon weg 'niks' hebben, is de vraag of we nu een relatie hebben, alleen maar te ontkennen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |