abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19473130
Hallo Allemaal,

Ik heb in het verleden een hele leuke meid ontmoet.
In eerst instantie leek het dat het nooit iets zou worden. Maar naarmate we meer met elkaar om zijn gaan zijn we ook meer van elkaar gaan houden.

Sinds enkele weken zijn we eigenlijk voor ons zelf echt duidelijk dat het gene wat wij hebben, niet meer vriendschap genoemd 'mag' worden. Dit omdat ik, en zij ook, niet zomaar met al onze vrienden/vriendinnen tongzoenen. Ze weet inmiddels hoe ik er over denk, en ik weet hoe zij er over denkt. We zouden graag tegen de buitenwereld zeggen dat we daadwerkelijk iets hebben. Want anders is dit een erg erg ver uitgerekte one-night-stand.

Echter zitten we met het probleem dat ze een soort bindingsangst heeft. Ze kan niet goed omschrijven wat ze nu voelt, of wat haar tegenhoud om het verkering of relatie te noemen.

Want gisteren toen ik bij haar was zijn we een stuk gaan wandelen, we hebben een geweldige tijd gehad weer samen, maar ik merkte wel dat ze soms een beetje "afwezig" was. En zodra ik er een naar vraag waar ze dan aandenkt, of wat ze voelt, om er achter te komen wat er op dat moment in haar omgaat geeft ze niet echt openheid.

Inmiddels ben ik er achter dat ze bang is om mij te kwetsen, door te zeggen dat ze bindingsangst heeft. Nu heb ik vandaag gezocht naar wat mensen kunnen voelen om inzicht te krijgen in wat bindingsangst kan doen met mensen.

Nu wil ik eigenlijk nog weten of er hier mensen zijn die bindingsangst hebben, en hoe ze dat ervaren. Eveneens ben ik ook nieuwsgierig of er mensen zijn die bindingsangst hadden, en hoe ze hier overheen zijn gekomen.

Ik houd heel erg veel van haar en wil haar eigenlijk graag helpen om met haar bindingsangst om te leren gaan. En eventueel er over heen te komen.

Ik zou het prettig vinden als er alleen mensen met een serieuze reactie reageren en er geen ongein topic van willen maken.
pi_19480084
Sorry maar ik denk dat je vriendinnetje, jou niet ziet zitten.
Deze hele situatie heeft niks met binding angs te maken.
Sterkte!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 20:26:45 #3
91306 GF
Kingwood
pi_19481062
Als ik dit zo is lees is het eerste wat ik me afvraag: hoe oud ben jij? En je praat in mijn ogen wel erg snel over houden-van.

Mocht ze bindingsangst hebben lijkt het mij het beste om het rustig aan te doen, niks overhaasten.
Unspoken words were understood
pi_19481125
z-e m-o-e-t j-e n-i-e-t
quote:
Ik houd heel erg veel van haar en wil haar eigenlijk graag helpen om met haar bindingsangst om te leren gaan. En eventueel er over heen te komen.
jij wilt vooral je zelf helpen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_19481424
m.i. is bindingsangst een makkelijk excuus om niet uit te leggen waarom je geen relatie wilt en gewoon lol wilt hebben.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 29 mei 2004 @ 02:01:45 #7
84524 Morwen
I got life
pi_19487678
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 20:41 schreef DarkElf het volgende:
m.i. is bindingsangst een makkelijk excuus om niet uit te leggen waarom je geen relatie wilt en gewoon lol wilt hebben.
Nee, dat is wat anders. Bindingsangst is de angst om iemand kwijt te raken dus bind je je maar niet. Eigenlijk is het meer verlatingsangst of angst om gekwetst te worden.

Als je alleen maar lol wilt hebben dan ben je er gewoon niet aan toe om je te binden, dat heeft niks met angst te maken.

Ik ben een bindingsangst-expert, helaas. En dat heeft niks te maken met een sexuele relatie (in mijn geval) maar met andere relaties. Ik ben al zo vaak gekwetst door mensen die het goed bedoelen (not!) dat ik -op een paar mensen na - geen zin meer heb in nog meer pijn. Er zijn nog maar weinig mensen die mijn hart MOGEN breken en de rest zijn kennissen.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_19487706
als iemand mij na een paar weken vertelt dat hij ontzettend veel van me houdt dan krijg ik ook spontaan bindingsangst
  zaterdag 29 mei 2004 @ 02:08:52 #9
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19487747
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 02:05 schreef Xennia het volgende:
als iemand mij na een paar weken vertelt dat hij ontzettend veel van me houdt dan krijg ik ook spontaan bindingsangst
Dat gaat wel over, .
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 08:29:16 #10
64746 SethGecko
You Would Know...
pi_19488818
Ik ben nu alweer twee jaar zonder partner, en een hele tijd vond ik dat prima. Nu voel ik me de laatste tijd best weer alleen, maar de gedachte aan een relatie geeft me toch weer de kriebels. Ik KAN het gewoon niet! Het idee dat iemand anders je kan kwetsen, ik trek dat niet. Het heeft denk ik te maken met een lange, voor mij destructieve relatie in het verleden, onbewust heb ik me voorgenomen denk ik om nooit meer zo gekwetst te worden. Een tijd heb ik me prima vermaakt met losse scharrels, maar ik merk nu dat daar de lol ook wel vanaf is, maar een "echte" relatie...ik vraag me af of ik het nog kan...
Opinions are like assholes: everyone has one and they all stink
pi_19490125
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 02:01 schreef Morwen het volgende:
knip
Neemt nog steeds niet weg dat het als een excuus gebruikt kan worden.
pi_19490298
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 11:17 schreef FoeiJongHaai het volgende:

[..]

"het ligt niet aan jou, het ligt aan mij"
"als ik jou op een ander moment ontmoet had, was het anders geweest"
"ik ben er nog niet aan toe"
"ik heb rust nodig"
pi_19490407
Bindingsangst en verlatingsangst hebben een beetje met elkaar te maken. De persoon in kwestie wil zich beschermen tegen pijn om o.a gekwetst te worden, waardoor zij "afstand neemt" van geestelijke intimiteit zoals bij een serieuze relatie te vinden is.

Als je dit echt hebt, is het best moeilijk er "zomaar" vanaf te komen, of je er volledig af kunt komen weet ik niet.

Maar veel mensen gebruiken dit ook als excuus.

Hoe het in de TS z'n situatie zit is moeilijk in te schatten.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 12:22:50 #14
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_19491266
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 19:47 schreef Lammie het volgende:
Sorry maar ik denk dat je vriendinnetje, jou niet ziet zitten.
Deze hele situatie heeft niks met binding angs te maken.
Sterkte!
Dat was dus ook het eerste wat bij mij te binnen schoot

En tuurlijk, d'r zullen vast wel mensen zijn die bindingsangst hebben en daarom geen relatie willen aangaan, maar volgens mij wordt bindingsangst vaker als afpoeiertje gebruikt dan dat het gemeend is. Het is ook moeilijk af te leiden uit de openingspost, omdat TS met een roze bril oploopt en vanuit die gedachte alles heeft neergepend.

Denk eens goed na bij jezelf wie van jullie twee het meest pusht om elkaar te zien. Als jij het zelf bent...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_19491365
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 11:17 schreef FoeiJongHaai het volgende:

[..]

juist in mijn optiek zijn mensen met echte diepe bindings/verlatingangst dunner gezaaid dan alle mensen die "bindinsgsangst" pretenderen te hebben.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_19492189
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 12:28 schreef DarkElf het volgende:

[..]

juist in mijn optiek zijn mensen met echte diepe bindings/verlatingangst dunner gezaaid dan alle mensen die "bindinsgsangst" pretenderen te hebben.
is ook zo.

als je iemand niet ziet zitten en die blijft maar aandringen, blijft maar vragen "waarom dan? wat mis je dan in mij? wat kan ik veranderen? is het mijn karakter? mijn uiterlijk dan? wat wat wat?"

dan is bindingsangst oftewel "het ligt aan mij, niet aan jou" wel makkelijk, ja, als je de harde waarheid (ik word gewoon niet warm van je, ik vind je aardig , maar de gedachte dat jij aan me zit, doet me ) liever voor je houdt... laf, maar makkelijk.

En voor de keren dat je wel de moed hebt.. sommigen accepteren zelfs die harde waarheid niet en dan grijp je dus weer terug op de oh zo handige bindingsangst..of Mieremet of zo
  zaterdag 29 mei 2004 @ 19:13:20 #17
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_19498718
Wat het misschien is, waarom ze het niet een relatie wil noemen, is dat het dan vast staat en dat kan misschien benauwend werken.
quote:

En zodra ik er een naar vraag waar ze dan aandenkt, of wat ze voelt, om er achter te komen wat er op dat moment in haar omgaat geeft ze niet echt openheid.
Dit kan zijn, omdat ze voelt dat je te dicht bijkomt. Omdat ze niet gekwetst wil worden, kan het zijn dat ze daarom geen openheid geeft. Sommige mensen lopen dan bij mij tegen een muur op. Bij sommigen, is die muur hoger dan bij anderen, dat wel.

Hoe je er vanaf komt? Mail me als je het antwoord hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Knut op 30-05-2004 12:39:07 ]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today. - James Dean
Fotoboek!!
pi_19498745
  zaterdag 29 mei 2004 @ 20:01:52 #19
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_19499969
waarom zie ik hier niets?
pi_19510220
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 20:26 schreef GF het volgende:
Als ik dit zo is lees is het eerste wat ik me afvraag: hoe oud ben jij? En je praat in mijn ogen wel erg snel over houden-van.

Mocht ze bindingsangst hebben lijkt het mij het beste om het rustig aan te doen, niks overhaasten.
De leeftijd van mij is inmiddels 22. Voor sommige is dat jong, voor anderen precies goed, en derde zullen het te oud vinden. Maar dat is niet zo zeer relevant. Denk ik.
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 02:05 schreef Xennia het volgende:
En snel, wat vind je snel. Ik denk dat als je iemand op 17 Juli 2003 hebt leren kennen. En zo een vriendschap hebt opgebouwd. Om er na verloop van tijd achter te komen dat je iemand toch wel meer ziet zitten als in eerst instantie. Dan vind ik Mei 2004 best wel "op zijn beloop".

Ik denk zelf niet dat het als afpoeir methode wordt gebruikt. En als ik vrienden vraag die zowel haar als mij kennen. Dan geven die dat ook aan. Sterker nog als wij zeggen dat we niks hebben, dan worden we niet eens meer geloofd omdat we "te" close met elkaar om gaan.

Wie er het meeste pushed? Ik ben van mening dat we even hard pushen. Ik zit een groot gedeelte van de week in limburg en kan zodoende haar niet iedere dag zien. Op het moment dat ik een dag vrij heb dat zij dat ook is, komt zij met de vraag of we elkaar niet kunnen zien. Natuurlijk wil ik dat wel, dus dat gebeurt dan ook wel. Maar aan de andere kant als zij komt dat ze een dag vrij is, en ik kan gemakkelijk zorgen dat ik eerder bij haar ben, dan zal ik dat niet laten om haar langer te kunnen zien.

Inmiddels ben ik na wat zoeken er achtergekomen wat bindingsangst kan doen met mensen. En wil ik hen die constructief hebben bijgewerkt daar aan bedanken.

Wat je er aan kan doen, is weinig zover ik zelf al heb gevonden. Het zal grotendeels zijn beloop nodig hebben, en rustig aan doen. En in de tussentijd proberen achter te komen waarom/waarvoor ze nu eigenlijk bang is.
Of ze in het verleden erg gekwetst is, of dat er andere redenen zijn.
pi_19511193

als je te close met elkaar omgaat zonder dat er sprake is van sex, komt de sex vaak niet meer ook.

je "weet te veel" dan, zeg maar

de bindingsangst die ze met jou heeft zal zo iemand vaak binnen no time kwijt raken als de lust genoeg opgewekt wordt, en bij jou heeft ze dat dan gewoon niet, alleen dat is zo lullig om te zeggen of ze realiseert het zich nog niet of ze steekt haar kop in het zand
pi_19511325
De lust is er wel, tis nu gewoon een ver uitgerekte one-night-stand.

In mijn ogen veranderd er niks als we het een relatie gaan noemen.
Het is gewoon de naam relatie/verkering die het haar benauwd maakt heb ik het idee.
Dus het idee dat ze haar vrijheid kwijt raakt. Terwijl ze mag gaan en staan, en doen en laten wat ze wil.

Er zijn nu ook dingen die ze gaat doen, als ik eerlijk ben heb ik liever dat ze niet gaat parachute springen. Ik ben van mening dat een mens daar niet voor is gemaakt. Al is het bij velen al zo vaak goed gegaan. Maar ik zal haar niet tegenhouden. Puur omdat ik zelf vrij open ben in wat ik van een relatie verwacht.

En dat is dat je de ander ook dingen laat doen, die je zelf normaal niet zou doen.
pi_19511509
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:39 schreef ThinkTwice het volgende:

Het is gewoon de naam relatie/verkering die het haar benauwd maakt heb ik het idee.
Dus het idee dat ze haar vrijheid kwijt raakt. Terwijl ze mag gaan en staan, en doen en laten wat ze wil.

Er zijn nu ook dingen die ze gaat doen, als ik eerlijk ben heb ik liever dat ze niet gaat parachute springen. Ik ben van mening dat een mens daar niet voor is gemaakt. Al is het bij velen al zo vaak goed gegaan. Maar ik zal haar niet tegenhouden. Puur omdat ik zelf vrij open ben in wat ik van een relatie verwacht.

En dat is dat je de ander ook dingen laat doen, die je zelf normaal niet zou doen.
Volgens mij zie jij wat je wilt zien, en redeneer je alles naar je toe.

Als ze wilt, heeft ze daar geen gepush nodig, geen overredingskracht, geen argumenten, geen psycho-babbel, dan komt ze vanzelf naar je toe.
Ze voelt het eenvoudig weg niet, en of dat nu door haar bindingsangst komt of jouw steunzolen doet er feitelijk niet toe.
  zondag 30 mei 2004 @ 13:57:40 #24
67978 HenryHill
pi_19511713
quote:
Hmm, hoe moet ik dit lezen? Zoenen jullie nog regelmatig, en hebben jullie sex, of is er na die one-night stand eigenlijk niks meer van betekenis gebeurd (was het wel een echte one-night stand?)

De reden dat ik dit vraag is dat ik, tussen alle "we zijn verliefd" en "we vinden" zinnetjes ik nog steeds de mogelijkheid lees dat ze jou gewoon ziet als een vriend i.p.v. haar vriend.

[ Bericht 25% gewijzigd door HenryHill op 30-05-2004 14:02:26 (Kleine verduidelijking) ]
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 30 mei 2004 @ 13:58:29 #25
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19511735
quote:
Waarom wil je het dan een relatie gaan noemen?? Als het toch niks verandert??
pi_19511805
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:58 schreef Frenkie het volgende:

[..]

dan kan hij exclusiviteit claimen, snap dat dan
  zondag 30 mei 2004 @ 14:02:50 #27
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19511832
quote:
Op zondag 30 mei 2004 14:01 schreef milagro het volgende:
dan kan hij exclusiviteit claimen, snap dat dan
Dat snap ik wel, ik wilde het hem alleen horen zeggen
Want dat is nou precies waar ik de schurft aan heb bij relaties en het woord alleen al dus!
  zondag 30 mei 2004 @ 16:36:25 #28
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19514831
Pfff mensen die zo graag willen "helpen" kan ik absoluut niet tegen. Ik wil haar helpen met haar bindingsangst en wil weten wat zich in haar afspeelt, komt erg opdringerig over. Het duizelt me alleen al voor de ogen als ik het lees en nu nog een keer typ.

En inderdaad, zulke zaken bezorgen je spontaan bindingsangst

[ Bericht 23% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 30-05-2004 16:43:24 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_19518792
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:58 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Voor mij zelf ben ik blij zoals het nu is.

Al zou het haar en mij veel gezeur aan onze kop schelen, als we er een naam voor hebben, die door bekenden ge-accepteerd word. Omdat we gewoon weg 'niks' hebben, is de vraag of we nu een relatie hebben, alleen maar te ontkennen.

En voor HenryHill, ja we hebben nog regelmatig sex, alsmede dat we ook gewoon zoenen.
Als er totaal geen gevoelens waren dan had ik dat al wel geweten. Dat merk je wel voordat je 5 maanden met elkaar gaat.

Dromenvanger: Het helpen, is op dit moment nog maar beperkt tot dat ik aan het kijken ben wat mensen ervaren die bindingsangst hebben. Nu is niemand met elkaar te vergelijken. Dus dat is wellicht stom om er naar te vragen. En dat mensen die je willen helpen je bindingsangst bezorgen geloof ik achter elkaar.
Ik heb haar als zeer close vriend dus gezegd dat als ze daar behoefte aan heeft, ik haar met alles dat ze kan bedenken zou willen helpen als dat in mijn macht ligt. En dat ze uiteindelijk openkaart heeft gespeeld naar mij toe kan ik dan ook alleen maar waarderen.
Het is niet makkelijk om te zeggen dat je een relatie wilt met iemand maar dat je (nog) bindingsangst hebt.

Maar zoals altijd zal ook ik nog steeds met een roze getinte bril rond lopen.
Ik ga zo naar haar toe omdat ze me net belde of ik asteblieft langs wilde komen.
Wat mij betreft mag een willekeurig mod dit topic afsluiten en afvoeren.
Ik heb het gevoel dat ik voldoende weet.
  zondag 30 mei 2004 @ 19:50:38 #30
67978 HenryHill
pi_19518858
In dat geval: sterkte en suc6!
  zondag 30 mei 2004 @ 19:53:02 #31
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19518909
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:47 schreef ThinkTwice het volgende:
Voor mij zelf ben ik blij zoals het nu is.

Al zou het haar en mij veel gezeur aan onze kop schelen, als we er een naam voor hebben, die door bekenden ge-accepteerd word. Omdat we gewoon weg 'niks' hebben, is de vraag of we nu een relatie hebben, alleen maar te ontkennen.
Van mij hoeft het topic niet op slot
En dat gezeur om je kop, dat is toch de buitenwereld who cares..??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')