quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:43 schreef Rdveen het volgende:
De politie vindt de schietpartij sterk lijken op een liquidatie.
Hij heeft wel mazzel, zeg...quote:De moordaanslag gisteren in de hoofdstad op Gijs van Dam junior heeft de spanning in de Amsterdamse onderwereld weer doen oplaaien.
De 35-jarige zoon van een vroegere hasjhandelaar werd gistermorgen in Amsterdam-Buitenveldert onder vuur genomen toen hij voor zijn woning in de Willem van Weldammestraat in zijn grijze audi wilde stappen.
Een duopassagier van een motorrijder vuurde vijf kogels op hem af, die Van Dam jr. onder meer in zijn hoofd, been en borst troffen. Het slachtoffer werd zeer ernstig gewond naar het ziekenhuis afgevoerd en direct geopereerd. Volgens de politie verkeert hij niet in levensgevaar. Zijn vrouw en kindje, die eveneens in de auto zaten, bleven ongedeerd. De plegers van de aanslag wisten te ontkomen.
Die Van Dam jr werd op zijn 18e in 1985 nog een paar dagen ontvoerd door criminleen die waarschijnlijk een probleem hadden met zijn pa. De politie bevrijdde hem toen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:25 schreef Rdveen het volgende:
Update 11:25
Slachtoffer was dit keer Gijs van Dam junior, de zoon van de vroegere hasjhandelaar Gijs van Dam senior.
jij bent echt neit goed bij je hoofd, mag ik je er evan aan helpen herinneren dat dit GEEN gta is?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:20 schreef RetepV het volgende:
Hey, dit doet me denken aan GTA:Vice City! Ik doe ook wel eens zulke dingen, vanuit een busje proberen de bestuurders van andere auto's overhoop te schieten!
Edit:
De politie moet ook echt niet die moordenaars gaan oppakken. Als ze dat wel doen, zullen ze vervangen worden door moordenaars met minder ervaring. Dan gaan er onschuldige omstanders geraakt worden omdat een onervaren moordenaar niet zijn line of fire checkt en het slachtoffer raakt met alles en iedereen die zich er achter bevindt. Dus pak die ervaren moordenaars nou niet op, dan blijft alles veilig.
Heeft hij ook een bijnaam?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:31 schreef Zander het volgende:
Het is ook niet de eerste keer, in december 2002 werd er ook al een aanslag op hem gepleegd:
[..]
Hij heeft wel mazzel, zeg...
Er zit wel wat in...quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:33 schreef Guidoweb5 het volgende:
[..]
jij bent echt neit goed bij je hoofd, mag ik je er evan aan helpen herinneren dat dit GEEN gta is?
Minder ervaren killers hadden ongetwijfeld ook (per ongeluk) vrouw en kind geraakt. Als er goede professionele killers worden gebruikt, dan sterft meestal alleen het doelwit. Hoe minder ervaren en professioneel, hoe meer kans dat er omstanders geraakt worden.quote:Zijn vrouw en kindje, die eveneens in de auto zaten, bleven ongedeerd.
Hij was toch al invalide na de vorige aanslag?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:49 schreef R@b het volgende:
[afbeelding]
Hij ligt er nogal wezenloos bij. Een schot in je hoofd zal wel zo zijn gevolgen hebben, overleef je het, blijf je zwaar invalide zou ik denken.
Ja, maar kennelijk nog redelijk bij zijn verstand. Als het een kasplantje was geweest hadden ze hem niet nogmaals hoeven beschieten.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Hij was toch al invalide na de vorige aanslag?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |