abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19466352
Een nog onbekende man is vanochtend in Zandvoort in zijn auto neergeschoten.
Het slachtoffer was met zijn auto op het Ing. Friedhoffplein in Zandvoort. Er werd geschoten vanuit een andere auto, mogelijk een bestelbusje. Het voertuig is even verderop brandend teruggevonden. De politie is op zoek naar de dader of daders en heeft een helikopter ingezet. Het zou gaan om mogelijk drie daders die nu op weg zijn naar Amsterdam. Over de toestand van het slachtoffer is op dit moment nog niets bekend. De politie vindt de schietpartij sterk lijken op een liquidatie.

Http://www.abradio.nl

Meer Update's volgen van de nieuws redactie later...
pi_19466456
Op dit moment (10:45) wordt de ambulance onder zware politie begeleiding overgebracht naar een nog niet nader te noemen ziekenhuis.

Poltie zoekt naar de dader(s) met een helicopter in de regio

Update 11:00
Omschrijving van de mogelijke daders

1 blanke man met goud blond haar tot in de nek. De andere man is een lange slungelige man. Deze zat in de auto en heeft geen gezichts beharing, de mannen zijn tussen de 30-40 in rijden in een mogelijk lichtgrijze stationwagen. Op dit moment hangt de heli zit nu boven zandvoort

Update 11:05
Slachtoffer Gijs van Dam jr

Het slachtoffer wordt overgebracht naar het VU. Volgens onbevestigde geruchten gaat het om drugshandelaar Gijs van Dam of zijn zoon Gijs van Dam jr.

[ Bericht 31% gewijzigd door Rdveen op 28-05-2004 11:03:58 ]
pi_19467190
oei spannend Probleem lost zichzelf op.
pi_19467266
OSN
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:18:30 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19467319
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:43 schreef Rdveen het volgende:
De politie vindt de schietpartij sterk lijken op een liquidatie.

Geniaal
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:18:47 #6
2889 Zander
He's gone
pi_19467327
Heheh, is het tijd voor de voorjaarsschoonmaak in de Nederlandse onderwereld? Nou ja, ik kan er niet van wakker liggen..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  Moderator vrijdag 28 mei 2004 @ 11:19:00 #7
42184 crew  DaMart
pi_19467332
Zul je altijd zien... gebeurt er eens wat in mijn woonplaats ben ik er weer niet

Als ik de politie was zou ik trouwens gewoon op het strand gaan zoeken. Het is natuurlijk goed weer voor de Amsterdamse onderwereld om richting de kust te trekken he. Even een mannetje uitschakelen en daarna relaxed op het strand gaan liggen.
pi_19467362
Hey, dit doet me denken aan GTA:Vice City! Ik doe ook wel eens zulke dingen, vanuit een busje proberen de bestuurders van andere auto's overhoop te schieten!

On-topic:

Prima zo. De politie moet niet gelijk die moordenaars oppakken, maar ze volgen zodat ze bewijsmateriaal kunnen verzamelen en de moordenaars ze niet kwijtraken. Als dan de halve mafia top is uitgemoord heb je genoeg bewijzen om de andere helft van de top vast te zetten. En als je de moordenaars niet uit het oog verliest kun je die ook nog eens oppakken.

Scheelt een hoop belastinggeld omdat er dan nog maar de helft van het aantal rechtszaken gehouden hoeft te worden en de rechtszaken die gehouden worden lekker kort kunnen zijn.

Edit:

De politie moet ook echt niet die moordenaars gaan oppakken. Als ze dat wel doen, zullen ze vervangen worden door moordenaars met minder ervaring. Dan gaan er onschuldige omstanders geraakt worden omdat een onervaren moordenaar niet zijn line of fire checkt en het slachtoffer raakt met alles en iedereen die zich er achter bevindt. Dus pak die ervaren moordenaars nou niet op, dan blijft alles veilig.
pi_19467380
Ruimt lekker op toch.

Scheeelt de staat weer proces kosten.

Ga er van het gemak maar ff van uit dat het een criminele afrekening is
Eagels may soar, but weasles don't get stuck in jet engines.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:20:58 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_19467388
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:54:50 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_19467516
Update 11:25

Slachtoffer was dit keer Gijs van Dam junior, de zoon van de vroegere hasjhandelaar Gijs van Dam senior. Hij overleefde de aanslag, maar hij raakte zwaargewond. Het is de zoveelste poging tot liquidatie in de onderwereld. Van Dam junior is een zakenrelatie van Heineken-ontvoerder Cor van Hout en de in 2000 vermoorde Sam Klepper. Binnen het criminele milieu woedt een heuse oorlog.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:31:07 #12
2889 Zander
He's gone
pi_19467696
Het is ook niet de eerste keer, in december 2002 werd er ook al een aanslag op hem gepleegd:
quote:
De moordaanslag gisteren in de hoofdstad op Gijs van Dam junior heeft de spanning in de Amsterdamse onderwereld weer doen oplaaien.
De 35-jarige zoon van een vroegere hasjhandelaar werd gistermorgen in Amsterdam-Buitenveldert onder vuur genomen toen hij voor zijn woning in de Willem van Weldammestraat in zijn grijze audi wilde stappen.
Een duopassagier van een motorrijder vuurde vijf kogels op hem af, die Van Dam jr. onder meer in zijn hoofd, been en borst troffen. Het slachtoffer werd zeer ernstig gewond naar het ziekenhuis afgevoerd en direct geopereerd. Volgens de politie verkeert hij niet in levensgevaar. Zijn vrouw en kindje, die eveneens in de auto zaten, bleven ongedeerd. De plegers van de aanslag wisten te ontkomen.
Hij heeft wel mazzel, zeg...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:32:28 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_19467739
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:25 schreef Rdveen het volgende:
Update 11:25

Slachtoffer was dit keer Gijs van Dam junior, de zoon van de vroegere hasjhandelaar Gijs van Dam senior.
Die Van Dam jr werd op zijn 18e in 1985 nog een paar dagen ontvoerd door criminleen die waarschijnlijk een probleem hadden met zijn pa. De politie bevrijdde hem toen.

Kennelijk in de voetsporen van zijn papa getreden.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:33:51 #14
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_19467771
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:20 schreef RetepV het volgende:
Hey, dit doet me denken aan GTA:Vice City! Ik doe ook wel eens zulke dingen, vanuit een busje proberen de bestuurders van andere auto's overhoop te schieten!

Edit:

De politie moet ook echt niet die moordenaars gaan oppakken. Als ze dat wel doen, zullen ze vervangen worden door moordenaars met minder ervaring. Dan gaan er onschuldige omstanders geraakt worden omdat een onervaren moordenaar niet zijn line of fire checkt en het slachtoffer raakt met alles en iedereen die zich er achter bevindt. Dus pak die ervaren moordenaars nou niet op, dan blijft alles veilig.
jij bent echt neit goed bij je hoofd, mag ik je er evan aan helpen herinneren dat dit GEEN gta is?
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2004 @ 11:34:02 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19467776
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:31 schreef Zander het volgende:
Het is ook niet de eerste keer, in december 2002 werd er ook al een aanslag op hem gepleegd:
[..]

Hij heeft wel mazzel, zeg...
Heeft hij ook een bijnaam?

Gijs Vergiet ofzo?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:42:58 #16
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_19468034
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:33 schreef Guidoweb5 het volgende:

[..]

jij bent echt neit goed bij je hoofd, mag ik je er evan aan helpen herinneren dat dit GEEN gta is?
Er zit wel wat in...
quote:
Zijn vrouw en kindje, die eveneens in de auto zaten, bleven ongedeerd.
Minder ervaren killers hadden ongetwijfeld ook (per ongeluk) vrouw en kind geraakt. Als er goede professionele killers worden gebruikt, dan sterft meestal alleen het doelwit. Hoe minder ervaren en professioneel, hoe meer kans dat er omstanders geraakt worden.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:49:52 #17
272 R@b
No-nonsens
pi_19468210

Hij ligt er nogal wezenloos bij. Een schot in je hoofd zal wel zo zijn gevolgen hebben, overleef je het, blijf je zwaar invalide zou ik denken.
pi_19468267
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:49 schreef R@b het volgende:
[afbeelding]

Hij ligt er nogal wezenloos bij. Een schot in je hoofd zal wel zo zijn gevolgen hebben, overleef je het, blijf je zwaar invalide zou ik denken.
Hij was toch al invalide na de vorige aanslag?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:54:09 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_19468331
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hij was toch al invalide na de vorige aanslag?
Ja, maar kennelijk nog redelijk bij zijn verstand. Als het een kasplantje was geweest hadden ze hem niet nogmaals hoeven beschieten.
pi_19468407
Het wordt wel steeds spectaculairder in de onderwereldelarij. Het lijkt wel of er een soort triple X aan de gang is die de staat een ontzettende berg geld aan het besparen is.
Ik ben best ambitieus, maar ook snel tevreden
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:00:05 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_19468528
Hij leeft nog, maar is in zeer kritieke toestand meldt het ANP.
pi_19469123

uitgebrande vluchtauto
gratis en voor niet
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:20:20 #23
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_19469170
van nu.nl

Zoon topcrimineel Van Dam in Zandvoort neergeschoten

ZANDVOORT - De man die vrijdagochtend op het Ir. G. Friedhoffplein in Zandvoort is neergeschoten, is Gijs van Dam jr. Dat heeft de politie vrijdag bevestigd. Van Dam jr. leeft nog, maar een politiewoordvoerder noemde zijn toestand kritiek.

Volgens de politie is Van Dam in zijn auto door een man neergeschoten. De dader is later bij een andere man ingestapt. De vluchtauto van het tweetal is vlakbij de plek van de aanslag brandend teruggevonden.

Het slachtoffer is de zoon van de vroegere hasjhandelaar Gijs van Dam sr., die al jaren een bekende is in de Amsterdamse onderwereld. Van Dam sr. zou in het verleden zaken hebben gedaan met onder anderen Sam Klepper, die in oktober 2000 werd geliquideerd.

Moordaanslag
Het is niet de eerste moordaanslag op de jonge Gijs van Dam. In december 2002 werd hij neergeschoten voor zijn woning in Amsterdam-Buitenveldert. Hij overleefde de aanslag, maar raakte wel invalide.

Ontvoering
In oktober 1985 werd Van Dam jr. ontvoerd en vastgehouden in een woning in Lelystad. De bende wilde 8 miljoen gulden losgeld van de oude Van Dam. De jongen kwam echter vrij zonder dat er iets was betaald.

Vlak na de ontvoering van zijn zoon werd senior opgepakt toen hij samen met Sam Klepper werd betrapt bij het uitladen van een busje met hasj. In de jaren zeventig en tachtig was hij een grote naam in de Amsterdamse onderwereld wat betreft de import van hasj. Van Dam sr. werd begin jaren tachtig in Frankrijk veroordeeld tot twintig jaar celstraf, maar hij kwam na een paar jaar al weer vrij.
pi_19469237
Opnieuw een moordaanslag

Volgens de politie is hij in zijn auto beschoten. De schutter vluchtte in een auto die werd bestuurd door een ander. De vluchtwagen werd aan de duinrand brandend teruggevonden. De politie zette een helikopter in om de daders te zoeken.

Een overbuurvrouw zag Van Dam, die kort in Zandvoort woonde, tegen tienen achter een muur in de tuin liggen. ''Ik rook een brandlucht en ben gaan kijken. Ik hoorde geen schoten. Toen Van Dam hier kwam wonen, zeiden we al tegen elkaar: fijn, zulke buren. De kinderen kunnen er beter niet gaan spelen. Straks beleven we nog wat.''

Gijs van Dam (37) raakte in december 2002 zwaargewond bij een eerdere poging hem te liquideren. Sindsdien was hij aan een rolstoel gekluisterd. Bij het instappen in zijn auto voor zijn appartement aan de Willem van Weldammelaan in Amsterdam-Buitenveldert werd hij destijds beschoten door twee mannen op een motor. Van Dam werd in 1985 enige dagen ontvoerd en vastgehouden. Zijn vader maakte er geen geheim van dat hij handelde in softdrugs. Senior zou bevriend zijn met de in 2000 geliquideerde Sam Klepper. In 2002 zei de politie junior niet te zien als topcrimineel.

Volgens een van de buurtbewoners in Zandvoort is het huis de afgelopen maanden omgebouwd tot een fort. Omwonenden reppen van 'camera's en hekwerken'.

Sommige buurtbewoners reageerden volgens een bewoner 'lauwtjes' toen Gijs van Dam en zijn gezin aan het Friedhoffplein kwamen wonen, een straat met grote, alleenstaande huizen. ''Dit is niet zo'n buurt waar iedereen bij elkaar op de koffie gaat.'' Van Dam was met zijn zoontje en zijn vrouw ogenschijnlijk 'een doorsneegezin', volgens een buurtbewoner.

Parool
gratis en voor niet
pi_19471608
Kunnen we niet beter een centraal wie is er nu weer in het cirminele circuit geliquideerd topic openen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')