abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19462019
hoi fokuser, het komende verhaal is vrij lang, ik weet niet precies wat ik aan de reacties kan hebben, maar ik moet het gewoon van me afschrijven, alvast mijn excuses als het onoverzichtelijk overkomt.

Vanmiddag ging mijn gsm af toen ik aanhet studeren was, het was mijn zusje of ik zo snel mogelijk naar huis kon komen, "mama" lag namelijk op bed, huilend en ze hield maar niet op met huilen. Ik ben uiteraard meteen in mijn auto gestapt en zo vlug mogelijk naar huis gereden, thuis aangekomen lag mijn moeder nog altijd op bed, nog steeds huilend. Mijn zusje (nog vrij jong) snapte gelukkig zelf dat ze even ongewenst was en ze verliet even de kamer.

Mijn moeder zei: Ga maar ff zitten, ik moet je iets zeggen waarvan je erg zult schrikken: je vader wordt gezocht door de politie. Inderdaad, ik schrok nogal, ik bedoel mijn vader, de man die toen ik klein was mijn held was, de man die me heeft leren fietsen, de man die me naar mijn eerste afspraakje heeft gebracht, de man waarmee ik vroeger buiten voetbalde op straat, de man die me de eerste normen en waarde aanleerde, de man waarmee ik spijtig genoeg de laatste tijd amper meer contact mee had.De rede dat ik niet meer zo'n goed contact heb met mijn vader is het volgende, mijn moeder en mijn vader zijn een paar jaar geleden uit elkaar gegaan.

Even terug in de tijd:
Mijn vader en moeder werkte allebei ontzettend hard om het zo goed mogelijk te hebben voor ons viertjes, mijn moeder gewoon in loondienst, geen 40 urige standaard baan, maar een vrij hoge manager baan, dus ze maakte veel meer uur dan die 40. Mijn vader had daarnaast een eigen bedrijf, had ook periodes dat ie zelfs tot 80-100 uur per week werkte, dit is niet overdreven. Dit is jaren goed gegaan, zonder problemen, we hadden het echt goed thuis. Ik dacht toen dat ik de beste ouders had die ik me maar kon voorstellen!

Dit is lang goed gegaan, om precies te zijn 20 jaar, het ging namelijk dankzij mismanagement van mijn vader (hij was veel te lief voor zijn personeel en was veel te goed gelovig) en de economische reccesie steeds slechter met het bedrijf. Mijn vader heeft toen een paar dingen gedaan tegenover mijn moeder, die niet door de beugel konden, hij wilde kostte wat kost zijn bedrijf blijven runnen, hij is namelijk leningen aangaan op mijn moeders naam (er zit best veel geld in mijn moeders familie). Mijn moeder heeft hem dit vergeven. Het bleef echter slecht gaan met mijn vaders bedrijf en er moest nog meer geld bij, toen is ie opnieuw in de fout gegaan en opnieuw heeft hij geld geleend op mijn moeders naam zonder dat ze het wist. Toen was de maat vol voor mijn moeder en zijn ze uit elkaar gegaan.

Niet veel later moest ik van mijn moeder horen dat mijn vader failliet verklaard was, dat deed al zoveel pijn, ik moest het van mijn moeder horen, hij heeft het me nooit durven vertellen. Het contact was toen nog vrij goed, we belde zo af en toe, spraken zo af en toe eens af en hij bleef positief in het leven staan, hij had plannen om opnieuw te beginnen enz. Het initiatief om contact te houden kwam echter elke keer van mijn kant uit.

Sinds een maand of twee, verneem ik niks meer van mijn vader, ik krijg steeds zijn voicemail als ik hem probeer te bellen, berichtjes beantwoord ie niet en ik kan hem moeilijk bezoeken omdat ie inmiddels aan de andere kant van ons land woont. Hij is daar noodgedwongen gaan wonen omdat er schuldeisers achter hem aanzaten, hij was dus min of meer ondergedoken.

Ongeveer een maand terug kreeg ik opeens een berichtje van mijn vader, er stond in: "ik mis jullie heel erg, ik kan echter momenteel geen contact met jullie opnemen, kus papa". Dat was de eerste keer dat ik het vermoede kreeg, er zit iets niet in de haak. Ik dacht uiteraard al vaak aan mijn vader, tuurlijk, maar ik heb de week nadat ik dat berichtje heb gekregen amper een oog dicht gedaan.

Vanmiddag kreeg ik dus te horen: je vader wordt gezocht door de politie, hij is zelfs al op tv gekomen bij opsporing verzocht. Ik heb gelukkig de aflevering niet gezien want ik zou dat niet overleven denk ik.

Opzich vind ik het niet eens heel erg dat ie een misdaad heeft gedaan, zal vast raar klinken, maar ik zal uitleggen waarom, het gaat hier om een misdaad waar niemand bij gewond is geraakt, ik zal het houden op fraude. Daarnaast weet ik bijna zeker dat ie gedwongen is het te doen (maffiapraktijken).Nu zul je je afvragen, hoezo weet je zeker dat ie gedwongen is terwijl je hem niet meer gesproken hebt, dat zal ik proberen uit te leggen:

Met de fraude die mijn vader gepleegd heeft zal hij ongeveer 60.000-75.000 euro verdient hebben. Geld waarmee je in het buitenland een nieuw bestaan mee kunt beginnen, of in ieder geval een jaartje goed van kunt leven.
Maar wat blijkt, hij word gesignaleerd in de omgeving waar wij wonen (en hij vroeger dus ook), in een zeer oude auto. Het rare en het frustrerende is, hij belt me niet terug, beantwoord mijn smsjes niet, laat zelfs geen briefje achter in de brievenbus, geen briefje in de brievenbus met een uitleg van de situatie van zijn kant uit. Dat doet me echt pijn, ik weet dat ik hem kan steunen, maar hij laat het niet toe. Ik denk dat het trots is, dat ie me niet onder ogen durft te komen.Ik weet het niet, ondanks alles, het blijft mijn vader.
pi_19462107
kheb t allemaal gelezen en vind t erg voor je :S

die onzekerheid moet moordend zijn... nou laat wat horen als het duidelijker is, ik leef met je mee
Schudden voor gebruik. Bij voorkeur koel bewaren.
pi_19462132
Je vader lijkt me een trots man in een zeer lastig parket,

Voor hem zou het allerbeste zijn zichzelf aan te geven, dat is de enigste manier om de schade voor zover mogelijk nog te beperken.

Wat er ook met hem gebeurt, hij blijft altijd je vader, blijf hem proberen te bereiken zodat hij weet dat hij niet alleen staat. Als hij er aan toe is zal hij contact op nemen..

Sterkte!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:31:50 #4
27383 poktor
10101011010110
pi_19462196
Ik zou toch heel benieuwd zijn naar die aflevering van opsporing verzocht, want dan werd in ieder geval duidelijk wat er nou precies aan de hand is..
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:31:58 #5
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_19462201
Heb een soort van hetzelfde meegemaakt met de pa van een kennis van me...alleen liet deze persoon wel wat van zich horen en hoe...Midden in de nacht met 2 vrienden zijn huis leeggehaald, alles opgeslagen in een loods uit de buurt en hem geholpen pleite te gaan.. Was ook een soort van fraudezaak..Ik ben dus wel bekend met de paranoia die ermee gepaard gaat en kan me dus ook wel indenken dat ie niets van zich laat horen..Telefoons worden daadwerkeljik afgetapt, huizen in de gaten gehouden en dergelijke...
Ga er maar gewoon vanuit dat ie contact met je opneemt zodra dat mogelijk is, althans, dat is mijn ervaring met dit soort dingen (nu ken ik je pa niet natuurlijk.......)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:33:36 #6
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_19462232
quote:
Voor hem zou het allerbeste zijn zichzelf aan te geven
Lekker naief...ik bedoel zou jij dat doen in een land waar iemand die de regering belazerd dmv balistingontduiking harder gestraft wordt dan een kinderverkrachter? Ik niet....
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:34:16 #7
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_19462244
misschien neemt hij geen contact op met je, omdat hij bang is dat hij afgeluisterd wordt ofzo. Dat hij jullie niet in aanraking wil laten komen met de politie. Jullie er dus buiten wil houden, en daardoor ook geen contact opneemt met je. Het is in ieder geval heel erg klote voor je...
To infinity…and beyond!
pi_19462278
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:33 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Lekker naief...ik bedoel zou jij dat doen in een land waar iemand die de regering belazerd dmv balistingontduiking harder gestraft wordt dan een kinderverkrachter? Ik niet....
Als het waar is wat ts zegt dat hij gedwongen/gechanteerd werd dan heeft hij niet zo veel te vrezen als iemand die fraude pleegt om er zelf beter van te worden.

Jezelf aangeven is altijd beter dan vluchten...
pi_19462279
Jeetje ik heb geen idee wat ik moet zeggen...
Allereerst denk ik dat het heel erg is dat je geen contact hebt met je vader omdat dat niet mogelijk is waardoor jullie niet samen kunnen delen wat er speelt of elkaar kunnen tonen wat jullie voor elkaar voelen. Het lijkt me een vreselijk machteloos gevoel geven op deze manier.

Misschien klinkt het hard, maar probeer ook te bedenken dat je vader verantwoordelijk is voor hetgeen hij heeft gedaan. Dat jij zo in de rats zit nu, is óók een gevolg van zijn gedrag

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik erg veel behoefte hebben aan contact met mijn vader. Punt een omdat ik vreselijk bezorgd zou zijn om hem en punt twee om de nodige vragen te stellen.

Waar ik nog benieuwd naar ben, zijn er mensen in jouw (directe) omgeving waar je steun aan hebt? Kun je het delen met je moeder inmiddels of met je zusje?

Ik wens je heel veel sterkte.
#geen
pi_19462284
Van die paranoia word je uiteindelijk gekker dan van een paar maanden 4 muren denkik...

EDIT: Maar ik denk dat het niet de bedoeling is dat we hier gaan speculeren of het nederlands rechtssysteem bespreken.. dus ik wens de topicstarter vooralsnog heel veel succes..
Schudden voor gebruik. Bij voorkeur koel bewaren.
pi_19462306
quote:
Voor hem zou het allerbeste zijn zichzelf aan te geven, dat is de enigste manier om de schade voor zover mogelijk nog te beperken.
ik denk er ook zo over, mijn moeder is vanmiddag naar de politie gegaan (voor zijn eigen bestwil, er waren echter al 14 andere die hem hadden herkent) ze zeiden dat de kans dat ze hem zullen vinden gering is, hij ziet er gewoon uit als een zakenman. Maargoed, ik weet bijna zeker dat het nu alleen maar erger kan worden, dus het beste zou zijn, als ie zich aangeeft, dan moet ie zeker de gevangenis in, maar dan kan ie ook hulp krijgen en mocht het nodig zijn een nieuwe identiteit.
pi_19462352
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:37 schreef d_o_r_y het volgende:

[..]

ik denk er ook zo over, mijn moeder is vanmiddag naar de politie gegaan (voor zijn eigen bestwil, er waren echter al 14 andere die hem hadden herkent) ze zeiden dat de kans dat ze hem zullen vinden gering is, hij ziet er gewoon uit als een zakenman. Maargoed, ik weet bijna zeker dat het nu alleen maar erger kan worden, dus het beste zou zijn, als ie zich aangeeft, dan moet ie zeker de gevangenis in, maar dan kan ie ook hulp krijgen en mocht het nodig zijn een nieuwe identiteit.
De gevangenis is is zeker geen pretje, begrijp me niet verkeerd. Maar hij, en jullie ook hebben dan meer rust en zekerheid dan nu.

Blijf hem bellen meid, dat is het enigste wat je kunt doen!
pi_19462364
Vreselijk voor jou natuurlijk, dit soort dingen. Je vader lijkt me iemand die koste wat kost de schijn op wil houden dat alles in orde is; nu hij dat niet meer kan durft hij je niet meer onder ogen te komen (en terecht, na wat hij je moeder geflikt heeft!) Hij is een crimineel (ookal is er niemand gewond geraakt) en een profiteur.

Hij heeft het zichzelf aangedaan, en hoewel ik heel goed snap dat je van hem houdt (blijft toch je vader) denk ik dat je er goed aan doet alle contacten met hem te verbreken, en verder te gaan met je leven alsof je geen vader hebt. Klinkt hard, maar zo'n man, daar moet je niets mee te maken willen hebben.. Toch?!

In ieder geval veel sterkte voor jou, je moeder en zusje. Ik ben bang dat jullie het nodig gaan hebben de aankomende tijd..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:43:37 #14
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_19462426
Gaf die uitzending nog een signalement van de dader? Ik vraag me af of d'r een gouden tip is
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:43:40 #15
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_19462428
quote:
Als het waar is wat ts zegt dat hij gedwongen/gechanteerd werd dan heeft hij niet zo veel te vrezen als iemand die fraude pleegt om er zelf beter van te worden.
Enig idee hoe moeilijk het is om zoiets te bewijzen? Net zoals met die 3 jongeren die dat meisje verbrand hebben.. een knul heeft alle spullen gehaald en gaf als motief aan dat ie wel moest omdat ie anders ook vermoord zou worden...OM heeft hier de vloer mee aangeveegd...
quote:
Van die paranoia word je uiteindelijk gekker dan van een paar maanden 4 muren denkik...
Paranoia is vreselijk, beperkt alles wat je doet, maar denk dat je hier pas een daadwerkelijke afweging over kunt maken als je daadwerkelijk al eens in de cel hebt gezeten..

--ikzelf niet overigens, thank god--
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:44:50 #16
32266 thetruth
pi_19462457
nee,

[ Bericht 96% gewijzigd door _The_General_ op 28-05-2004 00:45:18 ]
pi_19462462
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:43 schreef thetruth het volgende:
Gaf die uitzending nog een signalement van de dader? Ik vraag me af of d'r een gouden tip is
Ga maar met iemand anders zijn gevoelens spelen
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:45:31 #18
32266 thetruth
pi_19462471
Dat was een waarschuwing,

[ Bericht 92% gewijzigd door _The_General_ op 28-05-2004 00:46:50 ]
pi_19462480
quote:
Waar ik nog benieuwd naar ben, zijn er mensen in jouw (directe) omgeving waar je steun aan hebt? Kun je het delen met je moeder inmiddels of met je zusje?

ik heb een zeer goede verstandhouding met mijn moeder, maar zij heeft al zoveel problemen: financieel dankzij leningen van mijn vader, mijn zusje heeft een ernstige ziekte en nu dit allemaal.

Ze heeft al vaak gezegd dat mijn zusje en ik het enige goede zijn in der leven, dat ze alleen maar leeft, zodat wij het goed hebben. Dus ik houd me gewoon sterk voor mijn moeder, ik steun haar zoveel mogelijk en ga haar zeker niet opzadelen met mijn problemen.

Ik heb hele goede vrienden waar ik alles mee kan bespreken, waar ik desnoods bij kan uithuilen. Ik ga dat komend weekend echt doen.

Mijn zusje weet van dit alles helemaal niks, we hebben besloten om dat zo te houden, althans de komende jaren, ze heeft al een hoop meegemaakt: scheiding ouders(zij lijkt sprekend op mijn vader + der jongere leeftijd) en dan ook nog de ziekte die ze heeft. Het leek ons dus beter om der dit te sparen.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:46:58 #20
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_19462497
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:40 schreef SadKingBilly het volgende:
--verhaal--
Vind dit echt een hele harde post...Dit kun je niet zo zwart/wit bekijken, alles is altijd voor een verschillende uitleg vatbaar..Ik denk dat TS hier het beste zelf over kan oordelen als er met de vader zelf gesproken is en deze zijn verhaal heeft kunnen doen...

Daarbij, je vader eventjes vergeten?? Onmogelijk...........
pi_19462619
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:43 schreef thetruth het volgende:
flikker toch op...ga buiten spelen
pi_19462648
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:52 schreef d_o_r_y het volgende:

[..]

flikker toch op...ga buiten spelen
Let daar aub niet op, dat verpest alleen je topic maar,
pi_19462834
Ik wens je veel sterkte. Ik kan weinig advies geven, want ik zit niet in jouw situatie.
Eén ding kan ik wel zeggen: het is en blijft een consequentie van daden/keuzes die je vader heeft gemaakt. Ouders zijn niet alwetend en/of goddelijk (kwam ik achter toen ik zelf kids kreeg ;-))
Het zijn en blijven mensen net als jij die toevallig wat ouder zijn. Maar niet per definitie wijzer.
Nogmaals: sterkte gewenst!
...koffie?...
  vrijdag 28 mei 2004 @ 01:04:01 #24
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19462872
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:46 schreef DeeCruise het volgende:

Daarbij, je vader eventjes vergeten?? Onmogelijk...........
Eens je vader eventjes of voor altijd vergeten is idd onmogelijk. Overigens als het fraude betreft waarom praat je vader niet met de belastingdienst ipv het OM. Met de belastingdienst kan je tegenwoordig volgs mij zeer goed "zaken doen". het klopt dat er voor fraude gevangenis straffen bestaan die behoorlijk hoog kunnen zijn. Feit blijft in mijn beleving dat indien je vader geen strafblad heeft hij beter uit z´n schulp kan kruipen en zijn talent als zakenman laat zien zoals dit nog nooit heeft gedaan. Kortom "dealen" met de overheid. Ik ben ervan overtuigt (sterker ik weet het uit eigen ervaring) dat zowel het OM en de belastingdienst voor reden vatbaar zijn. Daarnaast zeg je dat het gata om zo´n 60.000 Euro?...Is dat alles? Ik bedoel.....als fraude geval is dit niet echt een schrikbarend hoog bedrag voor een belastingdienst. Laat hem "handelen" want deze fout zal hij nooit meer maken
Begin bij het begin en eindig nooit!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 01:42:54 #25
73173 Famous_Rose
Be Cool Be You!
pi_19463373
Ik ga geen adviezen geven, ik heb ze niet, ik kan je geen raad geven, dat stelt je niet gerust, het enige dat ik kan doen is laten weten dat ik je gevoel ken en aan je zal denken. Ook wens ik je enorm veel sterkte in deze kut periode. Weet je? Na regen komt zonneschijn, zelfs als het heel hard regent en je denkt dat er nooit een einde aan zal komen. Hoe erg het ook is, je slaat je er wel door heen. Blijf trouw aan jezelf en aan je moeder, blijf ook trouw aan je vader maar laat je leven niet beinvloeden door zijn eventuele fouten, boet niet voor iets dat jij niet veroorzaakt hebt. Hij is een volwassen man, steun hem, hou van hem, blijf zijn dochter maar laat je niet gek maken door de situatie, vergeet jezelf niet en pas op jezelf. Hou vol.

Ontzettend veel sterkte, kracht en moed!
Liefs,
Rose
De zin van het leven is aardbeiensaus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')