abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19829478
yep helemaal in me eentje , anoniem door USA.
Of zoals de Lonely Planet zegt, ik kan zijn wie ik kan zijn,.. (niet dat ik dat doe, maar t KAN wel)

@P4nic , ik zei ook dit : [Niet helemaal relevant maar toch ook zoiets wel een beetje misschien]

Vandaag me hotel in NY vastgezet, Milford Plaza , 3 sterren en redelijk goedkoop. Plus ze hebben een eigen soort ~toeristenbureau~, wat ik ervan begrijp is dat ze je daar door NY heen kunnen helpen, altijd makkelijk. Waar je trouwens wel voor moet uitkijken zijn de belastingen erop, dat is vaak iets van 15% op de geadverteerde prijs,...
En natuurlijk is NY niet te vergelijken met Auckland, maar t is wel een goede voorbereiding op een voor mij semi-wereldreis, zoals me flatmate zegt. En die gast heeft bij de guerilla's in Peru ergens gezeten.
-
pi_19829562
Ik wilde je helemaal niet aanvallen hoor, kwaardeer het dat je post en ik lees je posts ook, maar die over NY geven mij natuurlijk prettiger gevoel
Don't take it personal.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19832613
ok
-
pi_19852336
noooouuuu heb ik net de laatste aflevering van Friends gezien en ik wil naar New Yoooork!
*me and 500 million others now i think*
-
  zondag 13 juni 2004 @ 11:44:46 #205
53770 mr.marcus
techneau!
pi_19852372
Goddomme ik heb de laatste aflevering NIET gezien hoor, maar ik wil ook weer naar New Yoooork!

Na mijn studie ga ik echt alles op alles zetten om daar een baan te krijgen.
Voor het eind van mijn studie wil ik er nog zeker weer een keer heen. Dit keer dan in de winter, zo vlak voor kerst lijkt het me ook super in New York
Life sucks
  zondag 13 juni 2004 @ 15:28:43 #206
16082 Wytze
...Confidential
pi_19857073
quote:
Op zondag 13 juni 2004 11:44 schreef mr.marcus het volgende:
Goddomme ik heb de laatste aflevering NIET gezien hoor, maar ik wil ook weer naar New Yoooork!

Na mijn studie ga ik echt alles op alles zetten om daar een baan te krijgen.
Voor het eind van mijn studie wil ik er nog zeker weer een keer heen. Dit keer dan in de winter, zo vlak voor kerst lijkt het me ook super in New York
Kan je sneeuwballen gooien naar Statue of Liberty

Hebben ze in New York eigenlijk ook van die raves ? (Zit toevallig net naar de In Qontrol DVD te kijken) Maar zo'n feestje zie ik daar niet echt gebeuren. Al die geflipte New Yorkers

Lijkt me iig wel super bruut om daar effe rond te BeuQen
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  zondag 13 juni 2004 @ 16:39:52 #207
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_19858516
Vlak voor de kerst is -> Rockefeller Christmas Tree
Sneeuw in New York is
Haters everywhere but I don't really care.
pi_19859706
Wat zijn nou echte DON'TS in die stad. (De DO's hebben we al gehad)
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  zondag 13 juni 2004 @ 19:08:14 #209
28167 matthijst
pi_19861802
Doe in NY geen dingen die je hier ook niet zou doen en alles komt goed lijkt me?
Beetje common sense.
  zondag 13 juni 2004 @ 22:00:36 #210
16082 Wytze
...Confidential
pi_19866281
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:08 schreef matthijst het volgende:
Doe in NY geen dingen die je hier ook niet zou doen en alles komt goed lijkt me?
Beetje common sense.
Gewoon jointjes roken op straat, vinden ze wel cool
  zondag 13 juni 2004 @ 22:39:33 #211
28167 matthijst
pi_19867622
Vandaar: Beetje common sense.
  zondag 13 juni 2004 @ 22:47:01 #212
34586 kepler
No bounce, no play
pi_19867962
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:25 schreef Infinity123 het volgende:
- je als toerist gedragen, maakt je kwetsbaar (net als in elke andere stad)
- lang in de metro zitten (met een warme zomer is dat echt een hel, stinkt en tis superbenauwd)
- je bagage laten dragen door een man die dat voor een dollar wil doen
- pasta eten bij een restaurantje nabij het Empire State building, 2 dagen last gehad
- 6 uur te vroeg op het vliegveld zitten omdat je moet uitchecken (misschien kluisjes regelen ofzo )
tja, dat jointje moet wel lukken denk ik
The line is a dot to you!
  zondag 13 juni 2004 @ 22:48:46 #213
34586 kepler
No bounce, no play
pi_19868022
ow jah, en een vaste prijs afspreken met de taxi
The line is a dot to you!
  zondag 13 juni 2004 @ 22:55:51 #214
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_19868311
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:25 schreef Infinity123 het volgende:
Als je echt de stad wil bezoeken moet je niet gaan shoppen behalve als je precies weet wat je wilt hebben. Ik wou namelijk wat kleren gaan kopen in new york. Ik heb het de hele tijd uitgesteld omdat ik gewoon weg geen zin had om uren lang winkel in winkel uit te lopen. Het is zonde van je tijd... Maar ik wou gewoon wat in new york gekocht hebben qua kleding, ook omdat we $50 p.p mochten uitgeven van klm omdat ze onze baggage in amsterdam had gelaten. Ik voelde me dus gedwongen om wat te kopen, en het is niet echt een fijn gevoel als je gewoon de stad verder wilt bekijken...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 13 juni 2004 @ 23:59:44 #215
53770 mr.marcus
techneau!
pi_19870186
quote:
Op zondag 13 juni 2004 22:55 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Als je echt de stad wil bezoeken moet je niet gaan shoppen behalve als je precies weet wat je wilt hebben. Ik wou namelijk wat kleren gaan kopen in new york. Ik heb het de hele tijd uitgesteld omdat ik gewoon weg geen zin had om uren lang winkel in winkel uit te lopen. Het is zonde van je tijd... Maar ik wou gewoon wat in new york gekocht hebben qua kleding, ook omdat we $50 p.p mochten uitgeven van klm omdat ze onze baggage in amsterdam had gelaten. Ik voelde me dus gedwongen om wat te kopen, en het is niet echt een fijn gevoel als je gewoon de stad verder wilt bekijken...
macy's
vet relaxed warenhuis, hebben ze echt elk merk.
Life sucks
pi_19870303
Nou, ik ben er een beetje uit. Ik wil deze vakantie toch nog wel weg en wel naar NY.

Nou is het zo dat ik in mijn eentje ga wat het in verhouding stukken duurder maakt door de opslagen die men berekent bij een kamerprijs. Het klinkt niet gezellig om in mijn eentje te gaan maarja, of vrienden hebben het geld niet of ze zijn al op vakantie geweest en hebben daardoor geen geld. Aan de andere kant kan ik mijn eigen tempo en route bepalen in NY. Maargoed, gezien de wat hoger uitvallende kosten ga ik een zeer eenvoudig hotel/hostel nemen omdat als ik een hotel als Carter of Pennsylvenia neem, ik veel kwijt ben voor alleen het overnachten. Ik wil de kosten van verblijf en vlucht beperken want ik wil zeker geld over hebben om de stad te verkennen wat betreft typisch eten in bepaalde wijken en aan het bezoeken van bezienswaardigheden. Verder wil ik mijzelf toch een zeker budget stellen en een duur hotel zou de reis wat te kort maken. Daarom wil ik 2 extra overnachtingen bijboeken. Ik heb verschillende reisgidsen en topics doorgebladerd maar in de OAD gids stond het juiste, zo heb ik het idee.

Ik boek een standaard 5 daagse reis met 3 overnachtingen en boek er nog 2 overnachtingen bij. Ik vlieg vervolgens dan met Singapore Airlines.
Ik heb hier ergens eerder iets gelezen dat de service zeer goed was, er voldoende beenruimte is (al ben ik niet zo groot, toch fijn voor een wat langere vlucht) en dat alle plaatsen beschikten over een TV met film en muziek.
Mede hierom lijkt me SA goed om mee te vliegen, daarnaast is het net iets goedkoper.

Als hostel wil ik óf het Vanderbilt Y of West Side Y nemen. Ik weet dat ik geen hoogstaande service en facaliteiten hoef te verwachten, maar daar kom ik ook niet voor. Precies wat er onder staat: "geschikt voor jongeren en mensen die geen hoge eisen stellen aan hun accommodatie". Daarnaast ben ik ook gewoon van plan om rond een uur of tien te gaan slapen en dan vervolgens weer om een uur of acht weer buiten te staan, je wilt tenslotte zoveel mogelijk van de stad zien en ook beleven.
Ik ben er nog niet helemaal uit in welke van de twee ik het beste zou kunnen overnachten.
Vanderbilt ligt in Lower Midtown, East 45th street, tussen UN en Grand Central Terminal.
West Side ligt in West Side, tegen Central park aan, en vlak bij New York Coliseum en Lincoln Center.

Daarnaast lijkt het me handig om een NY pass te nemen omdat je dat er waarschijnlijk wel uithaalt neem ik aan.

Dit bij elkaar brengt mij al gauw op 800 euro en dan heb ik nog geen hap gegeten. Na wat peinzen denk ik dat je zoiets er gewoon voor moet over hebben omdat ik er denk ik absoluut geen spijt van ga krijgen.

Nu heb ik een aantal vraagjes:
Is dit uitgestippelde idee verstandig of moet ik bijv. een ander hotel nemen en er nog wat meer voor over hebben of is dit ook goed?

Is de NY pass een goed idee of kun je die weglaten en gewoon telkens bij bezienswaardigheden aan de deur betalen?

Hoe zit het nou precies met fooi? Zit het bij de prijs in begrepen? Moet je 5, 10, 15% tip geven?

Hoe zit het precies met geld pinnen/opnemen? Kun je in alle winkels pinnen? Kun je overal geld uit de muur halen? Moet je niet met te veel op zak lopen?

Nou, sorry voor de lengte van de tekst en de vele vragen maar ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.

Bij voorbaat dank.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_19870695
quote:
Op maandag 14 juni 2004 00:04 schreef Jeroenus het volgende:
Nou, ik ben er een beetje uit. Ik wil deze vakantie toch nog wel weg en wel naar NY.

Nou is het zo dat ik in mijn eentje ga wat het in verhouding stukken duurder maakt door de opslagen die men berekent bij een kamerprijs. Het klinkt niet gezellig om in mijn eentje te gaan maarja, of vrienden hebben het geld niet of ze zijn al op vakantie geweest en hebben daardoor geen geld. Aan de andere kant kan ik mijn eigen tempo en route bepalen in NY.
Ik zou me heeeel goed alleen daar kunnen vermaken hoor.
Mooi met een mp3-speler liggen chillen in Central Park
quote:
Maargoed, gezien de wat hoger uitvallende kosten ga ik een zeer eenvoudig hotel/hostel nemen omdat als ik een hotel als Carter of Pennsylvenia neem, ik veel kwijt ben voor alleen het overnachten. Ik wil de kosten van verblijf en vlucht beperken want ik wil zeker geld over hebben om de stad te verkennen wat betreft typisch eten in bepaalde wijken en aan het bezoeken van bezienswaardigheden. Verder wil ik mijzelf toch een zeker budget stellen en een duur hotel zou de reis wat te kort maken. Daarom wil ik 2 extra overnachtingen bijboeken. Ik heb verschillende reisgidsen en topics doorgebladerd maar in de OAD gids stond het juiste, zo heb ik het idee.

Ik boek een standaard 5 daagse reis met 3 overnachtingen en boek er nog 2 overnachtingen bij. Ik vlieg vervolgens dan met Singapore Airlines.
Kijk maar eens eerst of er nog wel plek is op de tijden die jou uitkomen.
quote:
Ik heb hier ergens eerder iets gelezen dat de service zeer goed was, er voldoende beenruimte is (al ben ik niet zo groot, toch fijn voor een wat langere vlucht) en dat alle plaatsen beschikten over een TV met film en muziek.
Mede hierom lijkt me SA goed om mee te vliegen, daarnaast is het net iets goedkoper.

Als hostel wil ik óf het Vanderbilt Y of West Side Y nemen. Ik weet dat ik geen hoogstaande service en facaliteiten hoef te verwachten, maar daar kom ik ook niet voor. Precies wat er onder staat: "geschikt voor jongeren en mensen die geen hoge eisen stellen aan hun accommodatie". Daarnaast ben ik ook gewoon van plan om rond een uur of tien te gaan slapen en dan vervolgens weer om een uur of acht weer buiten te staan, je wilt tenslotte zoveel mogelijk van de stad zien en ook beleven.
Ik ben er nog niet helemaal uit in welke van de twee ik het beste zou kunnen overnachten.
Vanderbilt ligt in Lower Midtown, East 45th street, tussen UN en Grand Central Terminal.
West Side ligt in West Side, tegen Central park aan, en vlak bij New York Coliseum en Lincoln Center.

qua locatie zou ik kiezen voor VanderBilt: mooi centraal
quote:
Daarnaast lijkt het me handig om een NY pass te nemen omdat je dat er waarschijnlijk wel uithaalt neem ik aan.
Weet niet of dat met die metrocard is, maar die metrocard kan ik zeker aanraden.
Als je van plan bent om al die atracties toch te zien, zou ik zo'n kaart kopen.
quote:
Dit bij elkaar brengt mij al gauw op 800 euro en dan heb ik nog geen hap gegeten. Na wat peinzen denk ik dat je zoiets er gewoon voor moet over hebben omdat ik er denk ik absoluut geen spijt van ga krijgen.
Nu heb ik een aantal vraagjes:
Is dit uitgestippelde idee verstandig of moet ik bijv. een ander hotel nemen en er nog wat meer voor over hebben of is dit ook goed?
Hostel is goed hoor... kun jeook nog andere relaxede mensen ontmoeten.
(in Australie ontmoette ik altijd relaxede mensen in hostels
quote:
Is de NY pass een goed idee of kun je die weglaten en gewoon telkens bij bezienswaardigheden aan de deur betalen?

Hoe zit het nou precies met fooi? Zit het bij de prijs in begrepen? Moet je 5, 10, 15% tip geven?

Hoe zit het precies met geld pinnen/opnemen? Kun je in alle winkels pinnen? Kun je overal geld uit de muur halen? Moet je niet met te veel op zak lopen?
Ik zou alles met een credit card doen. Kost ook niet telkens transactie kosten wat pinnen wel kost. In Amerika kun je haast alles betalen met ee CC.
quote:
Nou, sorry voor de lengte van de tekst en de vele vragen maar ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.

Bij voorbaat dank.
Life sucks
pi_19871124
Ah, bedankt voor je snelle reactie.

Ik zal zeker zo snel mogelijk even contact opnemen met het reisbureau of OAD.

De NY pass is de pass waarmee je gratis ongeveer 40 bezienswaardigheden in kan, o.a. Empire state building, guggenheim, vrijheidsbeeld, elliseiland, immigration museum, madame tussaud, museum of modern art, museum american history, cirlce line sightseeing cruises, united nations tour, new york aquarium etc. Meer zie ik er niet zo snel staan. Hij kost wel 120 euro voor 7 dagen wat wel een hoop geld is. Ohja, je kunt heel veel wachtrijen overslaan en je krijgt een 125 pagina's tellende reisgids + plattegronden. Ook nog aantrekkelijke kortingen Macy's en Bloomingdale's, korting restaurants en excursies.

Heb je toevallig enig idee wat een metro pass kost voor 7 dagen onbeperkt metrogebruik?

Hmmm, een CC. Ik heb nog niet de leeftijd of het inkomen om er eentje te krijgen. In Griekenland hoefde ik begin dit jaar niks aan transactiekosten te betalen bij het pinnen uit de muur. Of is dat in de VS niet zo.

Bedankt.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_19873488
kijk uit met die creditcard, het kan wel eens zijn dat je ineens 2 euro per transactie mag gaan betalen, ik was dat bijn vergeten
NYCitypass is zeker wel n aanrader, 5 essentiele dingen ineen. zie een eerdere post.
Het goedkoopste 3 sterren hotel is Milford Plaza, waar ik dus heenga, en die carter / pennsylvania zijn ongeveer 5 euro goedkoper per nacht, om daar nou over te vallen...
*ik heb het ,milford gekozen*
verder nog 3 absolute DON'TS
ga niet zoals een , zoals me flatgenoot vertelde, met fluoriserende kleding door de armste buurten lopen
ga niet , zoals denen dat doen, als een dronkenlap midden op de straat in een arme buurt zitten en iemand ze naam roepen / lallen
en willen ze een truukje doen met je portomonnee, of van die andere truukjes waar geld mee gemoeid is, nooit aan meedoen, maar dat lijkt mij allemaal logisch, maar voor Denen is dat niet zo logisch, volgens me flatmate
-
pi_19873905
quote:
Op maandag 14 juni 2004 00:04 schreef Jeroenus het volgende:
Als hostel wil ik óf het Vanderbilt Y of West Side Y nemen. Ik weet dat ik geen hoogstaande service en facaliteiten hoef te verwachten, maar daar kom ik ook niet voor. Precies wat er onder staat: "geschikt voor jongeren en mensen die geen hoge eisen stellen aan hun accommodatie".
Ik zit in het West Side Y, schijnt een prima oord te zijn voor mensen die alleen daar komen om te slapen. Daarnaast is het natuurlijk goedkoop.
pi_19873933
quote:
Op maandag 14 juni 2004 08:56 schreef mechatronics het volgende:
ga niet , zoals denen dat doen, als een dronkenlap midden op de straat in een arme buurt zitten en iemand ze naam roepen / lallen
Shit, dat wilde ik nou net eens een keer gaan doen. Als je dan toch in NYC bent...
  maandag 14 juni 2004 @ 09:49:02 #222
16082 Wytze
...Confidential
pi_19874068
quote:
Op maandag 14 juni 2004 08:56 schreef mechatronics het volgende:
verder nog 3 absolute DON'TS
ga niet zoals een , zoals me flatgenoot vertelde, met fluoriserende kleding door de armste buurten lopen
en willen ze een truukje doen met je portomonnee, of van die andere truukjes waar geld mee gemoeid is, nooit aan meedoen, maar dat lijkt mij allemaal logisch, maar voor Denen is dat niet zo logisch, volgens me flatmate
Denen zijn altijd kansloze ruzie-zoekers Hun vrouwen zijn alleen wel mooi

Ik las ook nog een tip een hele tijd geleden, weet niet meer precies waar...

Zorg dat je altijd een 20 Dollar biljet los in je zak hebt. Mocht je overvallen worden, dan kan je zeggen dat dat het enige is wat je bij hebt en dat afgeven. het is vaak net genoeg om ze op te laten rotten. en zou houd je je portemonaie nog
pi_19874256
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:49 schreef Wytze het volgende:

[..]

Zorg dat je altijd een 20 Dollar biljet los in je zak hebt. Mocht je overvallen worden, dan kan je zeggen dat dat het enige is wat je bij hebt en dat afgeven. het is vaak net genoeg om ze op te laten rotten. en zou houd je je portemonaie nog
Das een goeie, ga ik zeker doen...
  maandag 14 juni 2004 @ 10:14:31 #224
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_19874493
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:49 schreef Wytze het volgende:

[..]

Denen zijn altijd kansloze ruzie-zoekers Hun vrouwen zijn alleen wel mooi

Ik las ook nog een tip een hele tijd geleden, weet niet meer precies waar...
Staat in een van de eerdere topics volgens mij.

Zo, ben ook van plan weer naar NY te gaan.
Ben jaartje of 8 geleden ook geweest.
Toen in New Yorker gezeten, echt ideaal hotel, super relaxte ligging, mooi hotel, vet uitzicht van "balkon" (hadden geen balkon, maar 1,5 meter onder ons raam was wel een soort mini dakterras) uitzicht naar links was 8th ave langs central Park, uitzicht naar voren was ESB, uitzicht naar rechts was t WTC

Zouden de NY gangers ook wat foto's willen posten van hun hotel(kamers)?

Ben namelijk wel benieuwd naar de kamers van Carlton en Penn hotels.

Ik denk zelf dat ik weer ga voor New Yorker, of ik moet een mooie aanbieding tegenkomen voor Waldorf-Astoria
  maandag 14 juni 2004 @ 10:54:46 #225
16082 Wytze
...Confidential
pi_19875356
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:14 schreef philipnorth het volgende:

[..]

Staat in een van de eerdere topics volgens mij.

Zo, ben ook van plan weer naar NY te gaan.
Ben jaartje of 8 geleden ook geweest.
Toen in New Yorker gezeten, echt ideaal hotel, super relaxte ligging, mooi hotel, vet uitzicht van "balkon" (hadden geen balkon, maar 1,5 meter onder ons raam was wel een soort mini dakterras) uitzicht naar links was 8th ave langs central Park, uitzicht naar voren was ESB, uitzicht naar rechts was t WTC

Zouden de NY gangers ook wat foto's willen posten van hun hotel(kamers)?

Ben namelijk wel benieuwd naar de kamers van Carlton en Penn hotels.

Ik denk zelf dat ik weer ga voor New Yorker, of ik moet een mooie aanbieding tegenkomen voor Waldorf-Astoria
Ga deze zomer naar Penn dus zal dan paar fototjes schieten. Maar je kan ook vitual de kamers bekijken...

www.hotelpenn.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')