aha, je moet dus wel binnen 5 jaar werk vinden. Anders moet je een uitkering aanvragen natuurlijkquote:Op woensdag 9 juni 2004 00:04 schreef xerxesc het volgende:
Als je in je laatste of een na laatste klas zit van VWO of Havo, zou ik zeker meedoen, want als je de kans wint om een interview voor een green card te krijgen, duurt het nog een jaar voordat je naar de VS kan verhuizen. Als je een green card hebt, dan verlies je die niet (tenzij je misdaden pleegt, etc. of in de eerste 5 jaar dat je in de VS woont, uitkering aanvraagt en ontvangt).
Mmm, had je gelijk op je 17e al voldoende kapitaal bij mekaar om op jezelf te gaan wonen in het buitenland? Is het gemiddeld prijspeil daar ook niet hoger wat alles gewoon net iets duurder maakt met name in NY?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:32 schreef xerxesc het volgende:
[..]
Ben in '92 na m'n Havo meteen naar NYC gegaan (kwam aan op 4 juli, 1992) via family green card gekregen, woonde in NYC, San Francisco, en nu dus L.A. Hoop deze zomer US citizen te worden!!!!
Ik las dat je in NYC wil gaan wonen. ZEKER DOEN!!!! vriend van mij heeft vorig jaar green card gewonnen in de jaarlijkse DV (green card) loterij en woont nu dicht bij mij in L.A., maar zal binnenkort misschien naar NY gaan.
Kan het ook via een kennis of is dat weer onmogelijk?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:22 schreef xerxesc het volgende:
De family green card krijg je via ouders, broers, spouse, etc. er zijn verschillende manieren om een green card te krijgen, via werk, trouwen met een Amerikaan, naaste family die Amerikaans staatsburger zijn, of de green card lottery (dv lottery; wat gratis is).
dat goed studeren gaat me een beetje moeilijk af : Dquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:21 schreef P4nic het volgende:
mmmmm allemaa mensen die naar de USA willen zo te zien hehe, kunnen we ons groeperenKrijgen we misschien kortingen.
Ik zit al van mijn 8ste te zeggen dat ik in de USA wil gaan wonen en als het enigszins mogelijk is neem ik zeker de kans !! Eerst hier goed studeren zodat je mooi diploma hebt en daar dan proberen werk te vinden en ondertussen veel op reis gaan naar daar en eventueel amerikaanse meid leren kennenzou ideaal zijn!....
Gewoon zo'n 100 kilo McDonalds chick nemenquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:21 schreef P4nic het volgende:
Eerst hier goed studeren zodat je mooi diploma hebt en daar dan proberen werk te vinden en ondertussen veel op reis gaan naar daar en eventueel amerikaanse meid leren kennenzou ideaal zijn!....
Nee dank uquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:28 schreef Wytze het volgende:
[..]
Gewoon zo'n 100 kilo McDonalds chick nemenDie willen dolgraag met je trouwen. Moet je maar eens kijken hoeveel er getrouwt zijn op hun 20ste en kids hebben
Sick
wat is het toch leuk om een hollander te zijnquote:Op woensdag 9 juni 2004 19:18 schreef P4nic het volgende:
[..]
Nee dank uBen er al geweest en heb veeeeeeeeeeeeeeel beter exemplaren gezien/ontmoet. En als Europeaan heb je daar sowieso al een zeer groot voordeel
Gewoon beetje Nederlands spreken en die komen ze op je af, haha like it.
jah die kon ook nog jahquote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:01 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
zo, hoe kom je aan een family greencard? Je kan die dingen toch alleen maar winnen? En wat is de kans dat je het wint? Ik wil namelijk ook heel erg graag in amerika, vooral in nyc wonen. Ik ben gewoon verliefd op die stad...
Ik hoop dat je ons nog meer kan vertellen over je ervaringen in het echte amerikaanse leven..![]()
ik zie net dat berc mij voor was
offtopic @ berc
ik zit op locatie warnsbornlaan (5vwo)
zo, je hebt op heel wat plekken ik nyc gewoont. Hoezo ben je zo vaak verhuist?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:22 schreef xerxesc het volgende:
Kijk naar deze site ongeveer in Augustus 2004 voor de 2006-DV Lottery: http://travel.state.gov/dv2005 , als je nog meer vragen hebt, vraag maar. De family green card krijg je via ouders, broers, spouse, etc. er zijn verschillende manieren om een green card te krijgen, via werk, trouwen met een Amerikaan, naaste family die Amerikaans staatsburger zijn, of de green card lottery (dv lottery; wat gratis is). De kans is niet groot alhoewel mijn goede vriend het de 2e keer dat hij meedeed gewonnen heeft.
phantom: ik ben nog steeds verliefd op NYC alhoewel ik echt californian ben. Hopelijk krijg je de kans om er te wonen, want om in NYC te wonen is zo gaaf.. Ik heb in Manhattan (Greenwich Village, TriBeCa, Washington Heights, Hell's Kitchen gewoond en in Brooklyn (Park Slope en Williamsburgh).
elke zomer verhuisde ik naar nieuwe betere appartementen, ik heb ook tussendoor in andere steden gewoond om vervolgens weer terug naar NYC te gaan. Sorry, geen recht op green card op die manier.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:31 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
zo, je hebt op heel wat plekken ik nyc gewoont. Hoezo ben je zo vaak verhuist?
Mijn moeder heeft 1 jaar in detroit in een gastgezin gewoont. Heb ik dan ook recht op een family green card![]()
In het begin was het moeilijk; ik was pas 18, bijna geen geld, maar had wel verblijfplaats van een goede vriend, ik moest dus werk zoeken en ik had alleen een havo diploma, ik werkte dus als busboy/ober in een restaurantje in Greenwich Village.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:06 schreef Wytze het volgende:
@xerxesc
Was het btw geen super grote stap om naar Amerika te vertrekken. Lijkt me leuk om van je te horen hoe je dat is vergaan, eerste baan school, wonen etc. Tell us
Keep goingquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:28 schreef xerxesc het volgende:
[..]
......
sorry dat het zo lang is, ik kan je uren -vermaken- met mijn persoonlijke ervaringen daar.
don't feel sorryquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:28 schreef xerxesc het volgende:
[..]
sorry dat het zo lang is, ik kan je uren vervelen met mijn persoonlijke ervaringen daar.
* kepler is zooooooooooooooooooooooo jaloersquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:28 schreef xerxesc het volgende:
[..]
In het begin was het moeilijk; ik was pas 18, bijna geen geld, maar had wel verblijfplaats van een goede vriend, ik moest dus werk zoeken en ik had alleen een havo diploma, ik werkte dus als busboy/ober in een restaurantje in Greenwich Village.
omdat ik weinig/geen contact had met m'n family of vrienden in Nederland moest ik me echt in de samenleving gooien, wanneer ik me niet zo goed voelde of uit bangheid weer terug naar A'dam wou gaan, ging ik naar Central Park of liep door NY en keek naar de mede immigranten en dacht zo van, ik ben pas 18, ik woon in NYC, een wereldstad, ik kan van alles doen hier, en zo beurde ik me weer op, na korte tijd voelde ik mij echt thuis in NYC; NYC is supergezellig, ik had veel vrienden, waar ik elke avond mee optrok, uit ging eten (ik arriveerde July 4th, 1992 in de zomer dus), ik was verbaasd om de mix van mensen, alles was gewoon fantastisch, in het begin belde ik mijn beste vriend in NL vaak op (hoge telefoonrekeningen), maar dat verwaterde ook...
Ik kan het niet omschrijven, mijn gevoel was dat ik me altijd optimistisch voelde in NYC, ik ontmoette veel interessante mensen, ben er opgegroeid (als 18-jarige net van de HAVO, nooit echt in andere landen geweest te zijn behalve Nederland, Belgie en Aruba dan, wist ik echt niets van op mezelf wonen in een wereld stad, in een ander land, aanpassen, etc. af). Soms was ik erg naief, maar het is allemaal heel goed gekomen!!! Ik woon nu al bijna 6 jaar in L.A. wat een andere liefde is, maar NYC blijft mijn eerste liefde!!!! Elk jaar ga ik iets van 2-3 keer terug voor een weekendje... soms mis ik ny wel, (maar toen ik voor het laatst in NYC woonde miste ik L.A. heel erg), waar ik dan aan denk, is: wandelingen door de stad wanneer ik insomnia had, bij de hudson river on the piers lopen en de puerto ricaanse homo's zien voguen op de pier (this was early 90's, I think it has changed now!!), de new yorkers, de relaties, de Subway (24 uur per dag), de subway is zo fantastisch, de sexy, hete, humid zomernachten met feestjes op balkons, of apartment gebouwen roof terraces (love martinis and margaritas), teveel om op te noemen..
Ik ben pas weer begonnen met mijn studie trouwens, wil m'n bachelors afmaken om vervolgens Law School te doen, en ik ga applications naar universiteiten in NYC sturen, dus misschien zal ik er wel weer wonen.
sorry dat het zo lang is, ik kan je uren vervelen met mijn persoonlijke ervaringen daar.
EEUWIG RESPECTquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:28 schreef xerxesc het volgende:
[..]
In het begin was het moeilijk; ik was pas 18, bijna geen geld, maar had wel verblijfplaats van een goede vriend, ...
Geweldig om te lezen XerXesc. Ik vind het mooi om te lezen, maar ik zou denk ik nooit kunnen wat jij hebt gedaan. Alles en iedereen in Nederland achter laten... en daar zonder enige zekerheid met niks beginnen lijkt me knap lastig.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:28 schreef xerxesc het volgende:
Mooi verhaal
Vind het echt respect dat jullie de ballen hebben gehad om te imigrerenquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:35 schreef mechatronics het volgende:
[Niet helemaal relevant maar toch ook zoiets wel een beetje misschien]
Ik, *19 jaar* heb me hier in Auckland het diepe ingegooid, en inderdaad, na een maand of 2-3 ga je toch een beetje het thuisfront missen, k heb dan wel MSN , dus gelukkig niet zo hoge telefoonrekeningen, maar toch.
Het is inderdaad behoorlijk belangrijk dat je iets van een papiertje heb, n diploma zie ik maar als binnenkomer, ik bedoel, je moet je bewijzen tijdens de proeftijd, dat is hier heel erg, in NL nietzo...
Ik kom nu nog net aan rond, me uitgaven zitten net onder me inkomen zeg maar. Wat wel makkelijk is, in het vliegtuig hierheen kwam ik iemand tegen , waarmee ik wat mee ging praten, wat ik deed en ging doen etc. je gaat je vervelen na n paar uur vliegen, blijkt die gene 1 of andere projectmanager te zijn in een bedrijf wat mijn "doel" al is voor n jaar of wat.
NOG beter dat het bedrijf internationaal werkt, in ijsland en in USA, Washington, nu hou ik nog n klein beetje contacten met dat bedrijf zodat ik na me studie, hopelijk, daar kan afstuderen in de USA, wat werkervaring opdoen, wat makkelijker een greencard kan krijgen en dan inderdaad naar NYC gaan!
K heb tot nu toe 1 moment gehad van ok, that's it, k ben het zat hiero, en dan loop je de stad rond, tussen al (niet zoveel) zn wolkenkrabbers hiero, waarvan de hoogste iets van 320 meter is, waar ik binnekort vanaf ga base-jumpen, dan heb ik inderdaad ook iets van, wow helemaal aan de andere kant van de wereld, eerst totaal geen bekenden, en op n gegeven moment ga je wat mensen ontmoeten en al en worden het beste vrienden, t enige nadeel hier is dat ik in een suburb dicht bij me werk woon, en niet helemaal hartje stad, dus elke avond stappen zit er voor mij niet in, maargoed>>
Dat wat ik probeer is, het geld wat ik hier verdien gebruiken, en zo min mogelijk spaargeld van NL gebruiken, dat lukt nu op zich aardig,.. Nu ik wat internationale ervaring heb , hoop ik op deze manier een stageplek te krijgen direct in NYC, maar dat moet ik nog ff bekijken of dat lukt.
Dit past misschien niet helemaaaal in deze topic maar toch,
Ik droom ook nog steeds van NYC!
leuk al die levensverhalen in wereldstedenquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:26 schreef mechatronics het volgende:
*WOW, heeel lang verhaal*
Hehe cool verhaalquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:26 schreef mechatronics het volgende:
Lang verhaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |