De verazano bridge (ofzo) is de langste (of 2 na langste) brug van Amerika heb ik begrepen, die is ook super coolquote:Op maandag 14 juni 2004 13:40 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
harlem is gewoon een woonwijk, ik denk idd dat er niet veel te zien is. Maar met de metropass kan je in elke woonwijjk komen. Ik ben niet echt in 1 van de andere boroughs van greater new york geweest. Alleen piepklein stukje van brooklyn toen ik over de brooklyn bridge brooklyn inliep. Ben toen met de metro in brooklyn terug gegaan naar manhattan. BK bridge is trouwens een aanrader!!
New jersey is een andere staat...
dan zou ik skates hurenquote:Op maandag 14 juni 2004 13:45 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hehe ok![]()
Is het een aanrader om een fietsje te huren en door Central Park te gaan fietsen?
ja en da's dus hetgene wat mij ook wat minder aanstaat, je weet nooit op voorhand zeker dat je een gerenoveerde kamer hebt....quote:Op maandag 14 juni 2004 13:33 schreef Wytze het volgende:
[..]
Zal je zien dat wij weer niet gerenoveerde kamer hebben
Toerkoop, goede service en geen extra kostenquote:Op maandag 14 juni 2004 13:50 schreef philipnorth het volgende:
[..]
ja en da's dus hetgene wat mij ook wat minder aanstaat, je weet nooit op voorhand zeker dat je een gerenoveerde kamer hebt....
Iemand tips voor reisbureau's trouwens? (naast d-reizen, langhout)
Gewoon om ff wat prijzen e.d. te vergelijken.
Wel naar Statue of Liberty? Ergens anders werd gezegt dat je beter gewoon gratis op Staten Island Fery kon stappen, die vaarde er heel dicht langsquote:Op maandag 14 juni 2004 13:47 schreef kepler het volgende:
[..]
De verazano bridge (ofzo) is de langste (of 2 na langste) brug van Amerika heb ik begrepen, die is ook super cool
En ik zou wel naar het Statue Of Liberty gaan, kan je haar beter bekijken. Ook kom je dan langs Ferris Island (waar de immigranten aankwamen), een leuk museum. Kan je ook kijken hoeveel Nederlanders er wonen in NY, waar ze wonen, enz.
Ook kan je zien welke woorden er uit Nederland komen, zoals Yankee, Santa Claus
www.new-york.nlquote:Op maandag 14 juni 2004 13:50 schreef philipnorth het volgende:
[..]
ja en da's dus hetgene wat mij ook wat minder aanstaat, je weet nooit op voorhand zeker dat je een gerenoveerde kamer hebt....
Iemand tips voor reisbureau's trouwens? (naast d-reizen, langhout)
Gewoon om ff wat prijzen e.d. te vergelijken.
Ik had gewoon via de site van het hotel geboekt: was net zo duur als een knakenkamer via het reisbureau, maar voor dat geld had ik nu een superior renovated room.....quote:ja en da's dus hetgene wat mij ook wat minder aanstaat, je weet nooit op voorhand zeker dat je een gerenoveerde kamer hebt....
Dus ik zit bij voorbaat al in een knaken kamerquote:Op maandag 14 juni 2004 14:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik had gewoon via de site van het hotel geboekt: was net zo duur als een knakenkamer via het reisbureau, maar voor dat geld had ik nu een superior renovated room.....
Waar ligt die brug precies?quote:Op maandag 14 juni 2004 13:47 schreef kepler het volgende:
[..]
De verazano bridge (ofzo) is de langste (of 2 na langste) brug van Amerika heb ik begrepen, die is ook super cool
Hier staan ze allemaal:quote:B.B. King Blues Club & Grill
Your New York Pass gives you a 20% discount on lunch or dinner in the dining room.
American Museum of the Moving Image
The New York Pass grants you free admission to the Museum.
Bloomingdales
Present your New York Pass to the balcony Visitors Center before shopping, and receive an 11% savings certificate and free gift. Exclusions apply.
Bronx Zoo
The New York Pass grants you free general admission to the Zoo.
Carnegie Hall Tours
The New York Pass grants you free admission to the Tour.
Central Park Bicycle Rentals & Tours
The New York Pass entitles you to 20% discount on rentals and tours.
Central Park Zoo
The New York Pass grants you free admission to the Zoo.
Century 21 Department Store
Holders of The New York Pass are entitled to a free gift with purchase. Show your card at the main register complex.
Circle Line Sightseeing Cruises
The New York Pass entitles you to free admission to the 1-hour Seaport Liberty cruise, the 2-hour Semi Circle cruise, the Harbor Lights Cruise, OR the 30-minute Beast Speedboat ride. For an additional fee upgrade to the 3 hour Full Island Cruise.
Cold Stone Creamery
The New York Pass entitles you to a 20% discount on any ice cream purchase!
Empire State Building Observation Deck
The New York Pass grants you free admission to the Observatory.
Gray Line New York
The New York Pass entitles you to $5.00 off an Adult or Child All Loops Tour ticket.
Hard Rock Cafe
The New York Pass entitles you to a 20% discount in the restaurant and 10% discount on merchandise.
Helicopter Flight Services Inc.
Holders of The New York Pass receive a complimentary upgrade from the New Yorker Tour to the Ultimate Tour - a $50 retail value.
Intrepid Sea, Air & Space Museum
Juniors Restaurant
Holders of The New York Pass are entitled to a free slice of plain cheesecake with $10 food purchase. Not available for take-out.
Liberty Helicopter Tours
The New York Pass entitles you to a 15% discount on any Liberty Helicopter tour. Discount appllies only to tickets purchased at the heliport.
Macy*s Herald Square Visitors Center
The New York Pass entitles you to a valuable VIP coupon book, including free gift with purchase, and discounts of up to 15%. Visit the Macy*s Visitors Center for further details.
Madison Square Garden, All Access Tour
Manhattan Mall
Holders of The New York Pass are entitled to a free gift with purchase at the First Floor Information Booth. One free gift per person.
Museum of Television & Radio
NBC Experience Store
Purchase any 5"x7" or 8"x10" photo from the NBC Photoshoot and receive a FREE reprint of that photograph with your New York Pass. ($7.00 value)
NBC Studio Tour
The New York Pass grants you free admission to the Tour. Tours subject to availability. Children under the age of six not admitted.
New York Skyride
The New York Pass grants you free admission to the Skyride.
New York Water Taxi
Present your New York Pass on board New York Water Taxi and receive $2.00 off the purchase of an All Day WATER TAXI Pass which allows you a day’s worth of unlimited use of New York Water Taxi. Enjoy the ride!"
New York Visions Sightseeing Tours
The New York Pass entitles you to $5 off any New York City bus tour with New York Visions.
On Location Tours
The New York Pass entitles card holders free admission to the Central Park Movie Walking Tour, and 20% off all bus tours. Please phone ahead for reservations (212) 209-3370.
Planet Hollywood
The New York Pass entitles adults to a $10 credit toward food or merchandise, VIP seating, and children eat free from the child menu. Offer valid before 6:00 p.m.
Rockefeller Center Tour
Solomon R. Guggenheim Museum
The New York Pass grants you free admission to the Museum. Present your Pass at the Membership Desk. Additional fees may be required for special exhibitions.
South Street Seaport Museum
Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum
Free round-trip ferry ticket. New York Pass allows you to skip the ticket purchase line by presenting your Pass at the Eastern National bookstore inside Castle Clinton National Monument to receive your ticket for the Statue of Liberty and Ellis Island ferry.
Tour at Lincoln Center
The New York Pass entitles you to free admission to the Grand Tour.
United Nations Tour
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus
The New York Pass entitles you to 15% off a ShortLine Bus ticket, which can be purchased at the ShortLine ticket window on the 2nd floor of the Port Authority Bus Terminal, plus, upon arrival, receive a VIP Coupon Booklet worth hundreds of dollars of additional savings at participating stores at Woodbury Common.
Als ik reken onderkant central park (59th str), tot aan battery park, en nergens iets doen (dus gewoon lopen en that's it) kom ik op een ochtendje/middagje wandelen ongeveer. (uurtje of 3)quote:Op maandag 14 juni 2004 14:58 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Wat ik me afvraag is: Hoe lang doe je bijvoorbeeld te voet van Central Park tot Downtown (Wall Street enz...)? Het is moeilijk inschatten hoelang afstanden in het echt zijn, met enkel een kaartje als referentie.
ik vond het zeker wel de moeite waard, vooral dat museum was leukquote:Op maandag 14 juni 2004 14:04 schreef Wytze het volgende:
[..]
Wel naar Statue of Liberty? Ergens anders werd gezegt dat je beter gewoon gratis op Staten Island Fery kon stappen, die vaarde er heel dicht langs
van Staten Island naar Brooklyn, niet echt aan Manhattanquote:Op maandag 14 juni 2004 14:21 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Waar ligt die brug precies?
Inderdaad, een uur of 3 lijkt me aardig in de richting komen, 't is een pokke eind lopen. En dan zie je dus nog bijna niksquote:Wat ik me afvraag is: Hoe lang doe je bijvoorbeeld te voet van Central Park tot Downtown (Wall Street enz...)? Het is moeilijk inschatten hoelang afstanden in het echt zijn, met enkel een kaartje als referentie.
Verder vroeg ik me ook de precieze ligging van Coney Island af? Ver van Manhatten? Is dit een bezoek waard als je 6 dagen in NYC zit? (lijkt me wel een mooie locatie om foto's te nemen)
Mij ietwat te kakkerig, en steeds een verbouwing aan de gang lijkt het.quote:Bloomingdales
Present your New York Pass to the balcony Visitors Center before shopping, and receive an 11% savings certificate and free gift. Exclusions apply.
Erg leuk! Wel een eind met de metro, maar leuk om in de Bronx te sjokken..quote:Bronx Zoo
The New York Pass grants you free general admission to the Zoo.
Een van de mooiste dingen in NY! Doe de Full Island Circle (3 uur)!!!quote:Circle Line Sightseeing Cruises
Schitterend natuurlijkquote:Empire State Building Observation Deck
Bruut! Had zelf nog nooit met een helicopter gevlogen, en alleen dat is al een hele belevenis! Uitzicht is echt mooi en 't is erg cool om "op de zijkant" door de bocht te gaan boven de Hudson River.quote:Helicopter Flight Services Inc.
Niet geweest, maar Circle Line vertrekt ernaast. Lijkt me nu wel cool, omdat ze een Concorde hebben...quote:Intrepid Sea, Air & Space Museum
DE winkel in NY wat mij betreftquote:Macy*s Herald Square Visitors Center
Lijkt me erg leuk om te doen, was helaas afgelopen december nietquote:Madison Square Garden, All Access Tour
Aardig winkelcentrum...quote:Manhattan Mall
Het museum ken ik niet, de Seaport is wel leuk; winkelcentrum en oude boten. Mooi te combineren met Wall Street, China Town, Staten Island Ferry, Battery Park en Brooklyn Bridge op 1 dag.quote:South Street Seaport Museum
Volgens mij in Florida geweest, wel geinig, maar denk ik geen dag waard.quote:Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus
hangt ervanaf. Ik heb nog wat foto's geschoten vanaf de bk bridge. Je kan mooie foto's maken van het financial district en de brug zelf natuurlijk. Ik denk dat wij ongeveer een half uurtje over de brug hebben gelopen. Het laatste stuk in brooklyn is alleen saai, want zodra je over het water bent kan je niet gelijk weer van de brug af. Je loopt nog een heel eind tussen brede straten door. Pas na een tijdje lopen kan je overstekenquote:Op maandag 14 juni 2004 13:45 schreef Wytze het volgende:
[..]
Hoe lang doe je er ongeveer over om van de ene kant naar de andere te lopen ?
Op de veranzo bridge beginnen ze volgens mij ook de ny marraton. En als ik me niet vergis het dat immigraten eiland: Ellis island... ben er zelf niet op geweestquote:Op maandag 14 juni 2004 13:47 schreef kepler het volgende:
[..]
En ik zou wel naar het Statue Of Liberty gaan, kan je haar beter bekijken. Ook kom je dan langs Ferris Island (waar de immigranten aankwamen), een leuk museum. Kan je ook kijken hoeveel Nederlanders er wonen in NY, waar ze wonen, enz.
Ook kan je zien welke woorden er uit Nederland komen, zoals Yankee, Santa Claus
ik heb de staten island ferry ook genomen, maar je kon niet op het dak van de ferry, je zat gewoon binnen. Maar volgens mij zijn er wel ferries naar staten island waarop je buiten kan staan...quote:Op maandag 14 juni 2004 14:04 schreef Wytze het volgende:
[..]
Wel naar Statue of Liberty? Ergens anders werd gezegt dat je beter gewoon gratis op Staten Island Fery kon stappen, die vaarde er heel dicht langs
Ok, dan neem ik die 3 uur toer dan als het doorgaat, want lees alleen maar positieve dingen er over.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:29 schreef matthijst het volgende:
Een van de mooiste dingen in NY! Doe de Full Island Circle (3 uur)!!!
Bruut! Had zelf nog nooit met een helicopter gevlogen, en alleen dat is al een hele belevenis! Uitzicht is echt mooi en 't is erg cool om "op de zijkant" door de bocht te gaan boven de Hudson River.
Het museum ken ik niet, de Seaport is wel leuk; winkelcentrum en oude boten. Mooi te combineren met Wall Street, China Town, Staten Island Ferry, Battery Park en Brooklyn Bridge op 1 dag.
volgens mij betaal je 40 euro voor 5 min in de chopper als ik me niet vergis. Ik heb zelf niet de helicopter tour gedaan, maar lijkt me echt vet...quote:Op maandag 14 juni 2004 15:06 schreef Jeroenus het volgende:
Hmmm, ik ben alle NY Pass voordelen langsgelopen en heb er een aantal geselecteerd die mij wel interessant leken. Het is wel een grote lijst, sorry ik ben lastig
[..]
Hier staan ze allemaal:
http://www.newyorkpass.com/attractionsFullList.asp
Ik vroeg me af of er echt wat afraders bij staan of echte aanraders. Ik heb ook gewoon wat restaurants geselecteerd waar voordeel te behalen is, maar ik weet niet of ze stervensduur zijn. Verder nog wat winkels waar je gratis dingentjes krijgt (echte hollander, als het maar gratis is).
De helicopter tours er ook maar bijgezet. Ik twijfel er een beetje over, ruim 40 euro, maar waarschijnlijk een adembenemend uitzicht waar je kippenvel van krijgt. Verder nog wat Malls, Musea (films, vind ik wel leuk) en Studio's waar het wel leuk is om te zien en foto's te maken.
Ik begrijp dat het veel is en waarschijnlijk niet in een week te doen is, maar ik ga absoluut zo snel mogelijk weer naar NY. Dat is nou net het mooie aan de stad, je raakt er niet op uitgekeken en er is zóveel te doen.
Zouden jullie een beetje kunnen aangeven wat jullie zelf bezocht hebben of zouden bezoeken en wat jullie er van vonden.
Mijn dank is groot.
Maar is 3 uur lang op een fucking boot zitten niet gruwelijk lang ?quote:Op maandag 14 juni 2004 17:08 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik heb de staten island ferry ook genomen, maar je kon niet op het dak van de ferry, je zat gewoon binnen. Maar volgens mij zijn er wel ferries naar staten island waarop je buiten kan staan...
Maar ik zou gewoon de circle line cruise nemen, die maakt ook een rondje langs SOL.
die oude boten, is south side seaport. Dichtbij de bk bridge en financial district. Dat vliegdeck schip is dichtbij de circle line.quote:Op maandag 14 juni 2004 17:18 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ok, dan neem ik die 3 uur toer dan als het doorgaat, want lees alleen maar positieve dingen er over.
Hmmm, je maakt me wel heel enthousiast over de helicoptervlucht. "op de zijkant door de bocht te gaan boven de Hudson River''![]()
![]()
![]()
Ik zag op een foto dat er van die hele oude grote mooie schepen lagen. Volgens mij is het wel leuk om daar even langs te gaan en wat foto's te maken. Een ander museum heeft zo'n heel groot vliegdekschip liggen, volgens mij is dat ook leuk.
dat valt echt wel mee. Alleen het laatste stukje is wat minder.quote:Op maandag 14 juni 2004 17:20 schreef Wytze het volgende:
[..]
Maar is 3 uur lang op een fucking boot zitten niet gruwelijk lang ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |