abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2004 @ 11:19:18 #226
34586 kepler
No bounce, no play
pi_19875889
quote:
Op maandag 14 juni 2004 00:04 schreef Jeroenus het volgende:
vehaal
Je kan ook in een jeugd-herberg gaan zitten. Zit je met 8/4 mensen op een kamer en betaal je alsnog iets van 30 euro per nacht. Je hebt bijna altijd ook kluisjes waar je je waardevolle spullen in kunt opbergen.

Een metro-card is 7 dollar voor 1 dag onbeperkt met de metro. Je hebt ook een 7 daagse pas, maar daar weet ik de prijs niet.

Tja die NY-pass, ik weet het niet. Je voelt je misschien snel verplicht om veel te bezoeken van die pass. Ik heb zelf weinig uitgegeven aan bezienswaardigheden, een hoop is gewoon gratis of kost weinig geld. Lopen over Times Square, Central park, bronx zoo, WTC, Long Island Ferry, enz is allemaal gratis.

Je moet in principe standaard 10% fooi geven, doe je dit niet kan je op boze blikken rekenen en zou ik niet meer terug gaan

Ik heb 1 of 2 keer gepind in NY, kost iets van 5 euro geloof ik. Maar leek me handiger dan met een credit-card.
The line is a dot to you!
  maandag 14 juni 2004 @ 11:37:18 #227
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_19876314
Penn is mooier dan Hotel New Yorker. Tenminste: de gerenoveerde kamers in Penn!
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 14 juni 2004 @ 11:48:57 #228
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_19876645
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:37 schreef matthijst het volgende:
in beide hotels overnacht?

Gerenoveerde kamers zien er idd erg mooi uit ja.
Qua ligging schelen die 2 hotels niks met elkaar, dus da's niet zo boeiend

Ach, t duurt nog ff voor ik ga, wordt pas volgend jaar ofzo.
Maar altijd leuk om alvast in de mood te komen
pi_19877480
-dubbel-
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_19877486
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:48 schreef philipnorth het volgende:

[..]

Maar altijd leuk om alvast in de mood te komen
Das waar Voorpret is hier geweldig. Je komt er niet elke dag...
pi_19878192
quote:
Op maandag 14 juni 2004 08:56 schreef mechatronics het volgende:

kijk uit met die creditcard, het kan wel eens zijn dat je ineens 2 euro per transactie mag gaan betalen, ik was dat bijn vergeten

....

verder nog 3 absolute DON'TS
ga niet zoals een , zoals me flatgenoot vertelde, met fluoriserende kleding door de armste buurten lopen
ga niet , zoals denen dat doen, als een dronkenlap midden op de straat in een arme buurt zitten en iemand ze naam roepen / lallen
Maar kan je in plaats daarvan wel gewoon geld uit te muur halen ergens. Want een CC heb ik niet en om die van mijn vader mee te nemen is wat vergaand.

Welke arme buurten bedoel je? Zitten er ook arme buurten in Manhattan? Niet dat ik fluoriserende broeken draag of ga zuipen (ben niet 21)
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_19878253
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:39 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Ik zit in het West Side Y, schijnt een prima oord te zijn voor mensen die alleen daar komen om te slapen. Daarnaast is het natuurlijk goedkoop.
Inderdaad, lekker goedkoop. Ik twijfel nog tussen beide. Waarom heb jij WS gekozen en niet VDB?
New Yorker in spe
  maandag 14 juni 2004 @ 12:55:14 #233
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_19878336
quote:
Op zondag 13 juni 2004 23:59 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

macy's
vet relaxed warenhuis, hebben ze echt elk merk.
ik draaide helemaal door in dat warenhuis. Je wist gewoon niet waar je moest zoeken...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_19878589
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:51 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Inderdaad, lekker goedkoop. Ik twijfel nog tussen beide. Waarom heb jij WS gekozen en niet VDB?
Het was voor mij niet zozeer een keuze voor het hotel. Samen met mijn reisagente heb ik ze beiden bekeken en beiden bieden ongeveer hetzelfde. De doorslag voor mij was dat WS te boeken was bij de zelfde operator als mijn andere hotels in Vegas en LA. VDB was niet via die touroperator te boeken.
pi_19878609
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:19 schreef kepler het volgende:

Tja die NY-pass, ik weet het niet. Je voelt je misschien snel verplicht om veel te bezoeken van die pass. Ik heb zelf weinig uitgegeven aan bezienswaardigheden, een hoop is gewoon gratis of kost weinig geld. Lopen over Times Square, Central park, bronx zoo, WTC, Long Island Ferry, enz is allemaal gratis.
Dat is inderdaag waar wat betreft verplichtingen. Ik vind het een beetje moeilijk om in te schatten wat ik wel en niet ga bezoeken en te kijken of ik het geld er uit haal.
In ieder geval wil ik het Empire State Building bezoeken, Madison Square Garden schijnt interessant te zijn. Rockefeller Centre, is dat iets leuks? Maargoed, er staan iets van 40-50 attracties en daarnaast hoef ik niet in lange wachtrijen te staan. En misschien is de korting op bepaalde winkels/restaurants wel interessant.

Hier staan de voordelen enz.: http://www.newyorkpass.com/index2.asp

Daarnaast vroeg ik me nog af of fotograferen overal toegestaan is? Mag je overal foto's nemen en overal van? Dus politiemensen, gebouwen, binnen in Madison Square Garden bijv.
New Yorker in spe
pi_19878689
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:04 schreef Jeroenus het volgende:
Dus politiemensen nee
gebouwen ja
binnen in Madison Square Garden ja
pi_19878755
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:04 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Dat is inderdaag waar wat betreft verplichtingen. Ik vind het een beetje moeilijk om in te schatten wat ik wel en niet ga bezoeken en te kijken of ik het geld er uit haal.
In ieder geval wil ik het Empire State Building bezoeken, Madison Square Garden schijnt interessant te zijn. Rockefeller Centre, is dat iets leuks? Maargoed, er staan iets van 40-50 attracties en daarnaast hoef ik niet in lange wachtrijen te staan. En misschien is de korting op bepaalde winkels/restaurants wel interessant.
Ik zou als ik jou was (dat doe ik tenminste wel) eens opschrijven wat je wel en niet wil doen, bekijk van tevoren even welke sights er zijn (lonely planet, reisgidsen, internet) en maak er al een selectie uit. Dan weet je wat je kan verwachten en of je wel of geen NY-pass nodig hebt.
pi_19878782
Bedankt Infinity.

Mmm, hoe komt men eigenlijk aan zulke foto's? http://www.home.zonnet.nl/Texel2003/ny/100_3298.JPG

Staat ergens eerder in dit topic.
New Yorker in spe
pi_19878845
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:10 schreef Jeroenus het volgende:
Bedankt Infinity.

Mmm, hoe komt men eigenlijk aan zulke foto's? http://www.home.zonnet.nl/Texel2003/ny/100_3298.JPG

Staat ergens eerder in dit topic.
Geen idee. Ik heb ergens gelezen dat na 11-9 geen bijzondere persoonsgegevens meer vast konden worden gelegd. Dit ivm de veiligheid van mensen die een functie als politieman, douanier, etc. uitoefenen.
  maandag 14 juni 2004 @ 13:14:56 #240
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_19878929
philipnorth, ja, in beide hotels twee keer geweest. Normale kamers ontlopen elkaar niet zoveel, maar de gerenoveerde kamer van Pennsylvania was wel een stuk mooier.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_19878938
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:09 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was (dat doe ik tenminste wel) eens opschrijven wat je wel en niet wil doen, bekijk van tevoren even welke sights er zijn (lonely planet, reisgidsen, internet) en maak er al een selectie uit. Dan weet je wat je kan verwachten en of je wel of geen NY-pass nodig hebt.
Ok, ik ga wel alle attracties langs op de NY Pass site en kijk ook nog wel een keer een reisgids of lonely planet door.
New Yorker in spe
  maandag 14 juni 2004 @ 13:15:54 #242
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_19878957
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:48 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Maar kan je in plaats daarvan wel gewoon geld uit te muur halen ergens. Want een CC heb ik niet en om die van mijn vader mee te nemen is wat vergaand.

Welke arme buurten bedoel je? Zitten er ook arme buurten in Manhattan? Niet dat ik fluoriserende broeken draag of ga zuipen (ben niet 21)
ja je kan geld uit de muur halen. Je moet zoeken naar borden waar ATM op staat. Maar je betaalt iets 2.5 extra elke keer dat je pint. Dus zou niet al te kleine bedragen pinnen.

Er zitten wel wat arme buurten in manhattan, zoals harlem. Maar niet elk gedeelte van harlem is arm. Maarja als je onder central park north blijft (110 st) kom je niet in harlem.

Ik zou zeker een metrocard halen. Het zijn soms behoorlijke afstanden die je moet afleggen om ergens te komen. Ik ben elke dag wel een paar keer met de metro gegaan.. over die city pass: ik heb het zelf niet gedaan. Je voelt je idd mss gedwongen op dingen te gaan bezoeken. Ik heb het totaal niet op museums, ben alleen in american museum of national history geweest en vond er geen reet aan. Ik loop veel liever over straat tussen alle new yorkers en sky scrapers. Empire state zou ik zeker bezoeken. Statue of liberty zou ik niet doen, je kan zoiezo niet in het statue of liberty. Neem dan de circle line, kom je langs the statue of liberty. Circle line van 3 uur om manhattan is ook aan te raden... En voor de rest heb ik niet echt veel van die toeristische attracties gedaan. Gewoon veel gelopen in nyc.
  maandag 14 juni 2004 @ 13:18:28 #243
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_19879060
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:07 schreef Infinity123 het volgende:

[..]
politiemensen niet? Wij stonden voor est en er waren een paar cops die gewoon stonden te poseren voor een groepje mensen. Ze gingen zelf met die toeristen op de foto. Ik heb ook nog een foto genomen
pi_19879244
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:18 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

politiemensen niet? Wij stonden voor est en er waren een paar cops die gewoon stonden te poseren voor een groepje mensen. Ze gingen zelf met die toeristen op de foto. Ik heb ook nog een foto genomen
Waren het echte politiemannen in dienst? IK heb gelezen dat het niet meer mocht, omdat je via een foto iemands afkomst kon aflezen dat zou racisme kunnen opwekken ofzo. Er zijn natuurlijk altijd mensen die de regels aan hun laars lappen.

@jeroen, dus als je geluk hebt mag je ze fotograferen
pi_19879340
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:15 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ja je kan geld uit de muur halen. Je moet zoeken naar borden waar ATM op staat. Maar je betaalt iets 2.5 extra elke keer dat je pint. Dus zou niet al te kleine bedragen pinnen.

Er zitten wel wat arme buurten in manhattan, zoals harlem. Maar niet elk gedeelte van harlem is arm. Maarja als je onder central park north blijft (110 st) kom je niet in harlem.

Ik zou zeker een metrocard halen. Het zijn soms behoorlijke afstanden die je moet afleggen om ergens te komen. Ik ben elke dag wel een paar keer met de metro gegaan.. over die city pass: ik heb het zelf niet gedaan. Je voelt je idd mss gedwongen op dingen te gaan bezoeken. Ik heb het totaal niet op museums, ben alleen in american museum of national history geweest en vond er geen reet aan. Ik loop veel liever over straat tussen alle new yorkers en sky scrapers. Empire state zou ik zeker bezoeken. Statue of liberty zou ik niet doen, je kan zoiezo niet in het statue of liberty. Neem dan de circle line, kom je langs the statue of liberty. Circle line van 3 uur om manhattan is ook aan te raden... En voor de rest heb ik niet echt veel van die toeristische attracties gedaan. Gewoon veel gelopen in nyc.
Ach ja, het is niet zo veel geld, maar ik zal gewoon niet te vaak pinnen maar ook weer niet met 100 dollar op zak lopen.

Harlem zal ook wel niet zoveel leuke bezienswaardigheden hebben of wel?

De metrocard neem ik sowieso, dan ben je lekker mobiel en kan je overal naar toe. Kun je daarmee trouwens in alle wijken vrij reizen? Of is het handig de eerste keer dat je er bent je tot manhattan te beperken?

Hmmm, de NY pass, ik ben er nog niet uit, ben nog steeds de voordelen aan het lezen. Zijn er andere mensen die wel zeggen: "Dit museum MOET je gezien hebben want het is mooi, interessant of indrukwekkend'' ? Ben namelijk ook niet echt een museumfanaat. Genoeg musea gezien dit jaar in Griekenland

Oh, New Jersey, is dat nou een andere stad, wijk, subgemeente, weet ik veel? Ken het wel van de Sopranos, esplanade enz.
New Yorker in spe
pi_19879388
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:24 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Waren het echte politiemannen in dienst? IK heb gelezen dat het niet meer mocht, omdat je via een foto iemands afkomst kon aflezen dat zou racisme kunnen opwekken ofzo. Er zijn natuurlijk altijd mensen die de regels aan hun laars lappen.

@jeroen, dus als je geluk hebt mag je ze fotograferen
Ah mooi, ik vind het wel leuk van die agenten die tot de tanden toe bewapend zijn.
New Yorker in spe
  maandag 14 juni 2004 @ 13:33:58 #247
16082 Wytze
...Confidential
pi_19879570
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:37 schreef matthijst het volgende:
Zal je zien dat wij weer niet gerenoveerde kamer hebben
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  maandag 14 juni 2004 @ 13:40:41 #248
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_19879803
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:27 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ach ja, het is niet zo veel geld, maar ik zal gewoon niet te vaak pinnen maar ook weer niet met 100 dollar op zak lopen.

Harlem zal ook wel niet zoveel leuke bezienswaardigheden hebben of wel?

De metrocard neem ik sowieso, dan ben je lekker mobiel en kan je overal naar toe. Kun je daarmee trouwens in alle wijken vrij reizen? Of is het handig de eerste keer dat je er bent je tot manhattan te beperken?

Hmmm, de NY pass, ik ben er nog niet uit, ben nog steeds de voordelen aan het lezen. Zijn er andere mensen die wel zeggen: "Dit museum MOET je gezien hebben want het is mooi, interessant of indrukwekkend'' ? Ben namelijk ook niet echt een museumfanaat. Genoeg musea gezien dit jaar in Griekenland

Oh, New Jersey, is dat nou een andere stad, wijk, subgemeente, weet ik veel? Ken het wel van de Sopranos, esplanade enz.
harlem is gewoon een woonwijk, ik denk idd dat er niet veel te zien is. Maar met de metropass kan je in elke woonwijjk komen. Ik ben niet echt in 1 van de andere boroughs van greater new york geweest. Alleen piepklein stukje van brooklyn toen ik over de brooklyn bridge brooklyn inliep. Ben toen met de metro in brooklyn terug gegaan naar manhattan. BK bridge is trouwens een aanrader!!

New jersey is een andere staat...
pi_19879947
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:40 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Hehe ok

Is het een aanrader om een fietsje te huren en door Central Park te gaan fietsen?
New Yorker in spe
  maandag 14 juni 2004 @ 13:45:27 #250
16082 Wytze
...Confidential
pi_19879949
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:40 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

harlem is gewoon een woonwijk, ik denk idd dat er niet veel te zien is. Maar met de metropass kan je in elke woonwijjk komen. Ik ben niet echt in 1 van de andere boroughs van greater new york geweest. Alleen piepklein stukje van brooklyn toen ik over de brooklyn bridge brooklyn inliep. Ben toen met de metro in brooklyn terug gegaan naar manhattan. BK bridge is trouwens een aanrader!!

Hoe lang doe je er ongeveer over om van de ene kant naar de andere te lopen ?
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')