Twee jaar en twee maanden.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:11 schreef Slaapmeisje het volgende:
Meteen een vraag aan de "expert" in dit topicSpindizzy, hoe lang hebben jullie erover gedaan om door de hele nederlandse molen te komen, dus totdat je echt op de wachtlijst van Meiling kon komen?
Er is nauwelijks informatie te vinden over adoptie. Niet de informatie die je hebben wilt in ieder geval. Ik wilde vooral weten wat die medische keuring in zou houden. Welke vragen de Kinderbeschermer™ zou stellen. Maar dat soort dingen lees je nauwelijks op internet.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:23 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ben eigenlijk best wel opgelucht dat we ook dit traject gaan instappen en ik zoek me momenteel suf naar informatie![]()
Dat wil ik ook erg graag weten.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:41 schreef Spindizzy het volgende:
Ik wilde vooral weten wat die medische keuring in zou houden.
De medische keuring is gewoon bij een huisarts. Mag niet je eigen huisarts zijn. De man waar wij heengingen had hier nog nooit van gehoord en heeft bij de keuring ook maar wat zitten improviserenquote:Op donderdag 24 februari 2005 11:19 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Dat wil ik ook erg graag weten.
Juist over dat soort dingen wordt simpelweg heengegaan op de sites over adoptie,
Dat klinkt meer als een medische keuring zoals tbv eeen hypotheek bijvoorbeeld. Het is meer om uit te sluiten dat er ernstige medische problemen zijn die worden verzwegen, lijkt me?quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:40 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
De medische keuring is gewoon bij een huisarts. Mag niet je eigen huisarts zijn. De man waar wij heengingen had hier nog nooit van gehoord en heeft bij de keuring ook maar wat zitten improviseren
Wat vragen over je gezondheid, of je ooit erg ziek geweest bent, of je rookt, of je drinkt, sporten. Daarna een oppervlakkig lichamelijk onderzoek (reflexen testen enzo)
Hij zei tegen mij dat hij niet eens melding ging maken in zijn verklaring van mijn handicapHij vond het niet eens een handicap, in ieder geval niet één die er toe zou doen bij het opvoeden van kinderen wat hem betreft.
Dat was het.
Dat kan best gebeuren eerlijk gezegd. Het komt nauwelijks voor maar er is geen enkele garantie dat je een kind krijgt. Staat heel lomp ook in de allereerste brief die je van Justitie krijgtquote:Op donderdag 24 februari 2005 12:34 schreef Catootje het volgende:
Als je eenmaal toestemming hebt dan kan het toch niet meer gebeuren dat je geen kind krijgt toch?? Toch???
(even nog offtopic: ik moest ook gekeurd, omdat ik in de afgelopen 5 jaar 1 maal een maag-darmontsteking had gehad en dan hebben ze ineens hele rampsecnario's...en dat was toch echt meer zoals het bezoekje dat Spin beschrijft. Het zal er ook vanaf hangen wat het probleem is, en dat zal bij de medische keuring voor adoptie ook zo zijn, vermoed ik)quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:58 schreef Merisse het volgende:
Wat een grote stap Slaapmeisje, maar wel weer eentje in goede richting, d.w.z. in de richting van een kindje. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en ik wens jullie naast de MMM ook op dit pad heel veel succes.
en bereid je maar vast voor op de verhalen in de trend van: "ja wij kennen ook een stel dat wilde adopteren en toen bleek zij toch ineens vanzelf zwanger te zijn"
(miss_sly, hoe het zit met medische keuring voor adoptie weet ik niet maar een keuring voor een hypotheek is zeker geen 'formaliteit', wij kregen zelfs in eerste instantie geen hypotheek omdat mijn man niet door de keuring kwam vanwege te hoge bloeddruk en cholesterol.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |