Spinazie bevat inderdaad veel ijzer, maar door een hoog gehalte van oxalaten neemt je lichaam weinig er van op...quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:19 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij bevat spinazie ook veel ijzer
quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:19 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij bevat spinazie ook veel ijzer
Heb van de week wel gelezen dat je er dan andere dingen niet bij moet eten omdat het dan niet opgenomen wordt....alleen wat ook alweerquote:Op woensdag 26 mei 2004 16:05 schreef Credence het volgende:
Appelstroop!
Klopt. Dat spinazie zoveel ijzer zou bevatten is een hardnekkig misverstand.quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:21 schreef The_Hives het volgende:
[..]
![]()
niet meer dan andere groenten.
Het klopt inderdaad dat de hoeveelheid ijzer verminderde door het niet meer koken in gietijzeren ketels. Er wordt echter extra ijzer toegevoegd, dus appelstroop bevat nog steeds een hoop ijzer.quote:Op woensdag 26 mei 2004 17:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wat de appelstroop betreft: ik heb mij ooit laten vertellen dat er van oudsher veel ijzer in zit omdat het bereid werd in gietijzeren ketels. Toen in de 20ste eeuw het procede gemoderniseerd werd zakte het ijzergehalte gelijk dramatisch.
Het kan natuurlijk zijn dat fabrikanten vervolgens extra ijzer hebben toegevoegd zodat nog steeds de 'oude' hoeveelheden worden gehaald.
viel bij mn zusje wel meequote:Op woensdag 26 mei 2004 19:28 schreef Yoni het volgende:
Probleem blijft wel dat je vééééél boterhammen moet eten met vééél appelstroop om er echt iets aan te hebben![]()
Als je een echt ijzertekort hebt moet je toch wel een jaartje flink dooreten ben ik bang... Ik denk dat het met goede voedingssuplemmenten sneller gaat.quote:Op woensdag 26 mei 2004 19:48 schreef The_Hives het volgende:
[..]
viel bij mn zusje wel mee
Zo'n combi zal idd ook wel werken ja. Maar ik denk dat dat meer aan de pillen ligt. Mijn zus heeft na een zware bevalling ook maandenlang heel zware ijzerpillen moeten slikken.quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik denk dat de combi pillen en voedingsmiddelen met ijzer wel prima is hoor.
ik hoop dat het me op zn minst op korte termijn wat meer energie geeft.
Ik denk dat het daar wel mee moet willen..quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik denk dat de combi pillen en voedingsmiddelen met ijzer wel prima is hoor.
ik hoop dat het me op zn minst op korte termijn wat meer energie geeft.
Melk remt de ijzeropname ook trouwens...quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:28 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar wel mee moet willen..
Denk er wel even goed om dat je geen koffie of thee binnen 2 uur na het eten neemt (en het liefst niet), want die remmen de ijzeropname voor een heel groot deel.
Dat zou zonde zijn...
Succes!!
ik heb ook tabletten gekregen, 2 doosjesquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:50 schreef Brennie het volgende:
Bananen en tomatensap.
Al lees ik hier weer dat bananen niet goed zijn.
Strange..
Als het gehalte echt laag is, waarom schrijft hij dan geen ferrofumaraat voor ( ijzertabletten)?
Het duurt echter wel een paar maanden voor het ijzergehalte dan opgekrikt is.
Ow..quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik heb ook tabletten gekregen, 2 doosjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |