quote:UTRECHT - 25/05/04 - Het CDA en de Lijst Pim Fortuyn willen dat dat zedendelinquenten met TBS verplicht chemisch gecastreerd worden. De VVD en de Partij van de Arbeid willen niet zover gaan maar zijn voorstander van vrijwillige castratie.
CDA-Kamerlid Cisca Joldersma: "Veel van deze seksueel gestoorden zijna bijna niet te behandelen. Als chemische castratie helpt, moet je dat doen." LPF-Kamerlid Joost Eerdmans pleitte zomer vorig jaar al voor verplichte castratie. "En dat doe ik nog steeds. De samenleving is geen proeftuin waar je dit soort gevallen los kan laten rondlopen. We moeten een keuze maken; chemisch castreren dus."
Eerdmans vindt het jammer dat de politiek nu pas wil overgaan tot het afschaffen van het (proef)verlof voor zedendelinquenten: "Vorig jaar pleitten we hier al voor, toen viel ons de hoon van de andere partijen ten deel. Het is jammer dat zo'n vreselijke gebeurtenis nodig is om de steven te wenden." CDA-Kamerlid Wim van de Camp was de enige die toentertijd met Eerdmans' voorstel mee wilde gaan.
In een samenleving waar het belang van zedendelinquenten voorop staat ipv het belang van (potentiële) slachtoffers.quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:42 schreef robh het volgende:
Vrijwillige castratie ben ik wel voor. Maar verplicht? In wat voor achterlijke cultuur leven we waarin lijfstraffen weer op de agenda staan?
Oh god, krijgen we een topic vol met die flauwekul? Denk toch na man, natuurlijk is dat niet het gevalquote:Op woensdag 26 mei 2004 09:46 schreef Castor het volgende:
In een samenleving waar het belang van zedendelinquenten voorop staat ipv het belang van (potentiële) slachtoffers.
Wat is er dan mis met het verplichten van chemische castratie bij zedendeliquenten?quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:47 schreef robh het volgende:
[..]
Oh god, krijgen we een topic vol met die flauwekul? Denk toch na man, natuurlijk is dat niet het geval![]()
Het gaat om chemische castratie!quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:51 schreef MrBean het volgende:
Helpt castratie eigenlijk wel?
Je kan toch nog wel sex hebben zonder ballen?
quote:Bij chemische castratie krijgt een man een medicatie die ervoor zorgt dat zijn testosteron-spiegel omlaag gaat. Testosteron is mannelijk hormoon en 'verantwoordelijk' voor seksuele drang.
Schijnbaar niet.. een hond die gecasteerd wordt doet volgens mij ook niks meer..quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:51 schreef MrBean het volgende:
Het is chemische castratie, via een maandelijkse injectie van hormonen ofzo.quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:51 schreef MrBean het volgende:
Kan naar POL idd. >>quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:51 schreef Castor het volgende:
Is dit trouwens niet meer iets voor POL?
Als pietje het wil mag het dan in NWS blijven?quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:55 schreef NorthernStar het volgende:
Kan naar POL idd. >>
Helpt dat dan wel? Wat zijn de resultaten in andere landen?quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is chemische castratie, via een maandelijkse injectie van hormonen ofzo.
En het schijnt dat het alle lustgevoelens wegneemt. Men kan wel sex hebben, maar heeft er behoefte meer aan.
Maakt mij niet uit. Heb jij hem liever in NWS dan?quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:56 schreef robh het volgende:
[..]
Als pietje het wil mag het dan in NWS blijven?
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:58 schreef kLowJow het volgende:
Hoe dan om te gaan met verkrachters bij wie lust niet de bepalende factor is, en hoe maak je dit onderscheid?
Simpel, die noemen we 'collateral damage'quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:58 schreef kLowJow het volgende:
Hoe dan om te gaan met verkrachters bij wie lust niet de bepalende factor is, en hoe maak je dit onderscheid?
Je moet je afvragen wat het doel is voordat je mensen hun lichaam gaat beschaden. Behalve het zoveelste staaltje teletekst-politiek zie ik er persoonlijk weinig in.quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:50 schreef Castor het volgende:
Wat is er dan mis met het verplichten van chemische castratie bij zedendeliquenten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |