abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:21:50 #1
83921 poepert
lamme anus
pi_19406198
hoi, ik had een vraagje, waneer ben je eigenlijk een nymfomaan en zitten er ook nadelen aan? ik vraag dit omdat mijn vriendin vermoed dat ze een nymfo is.... ik vind dit natuurlijk helemaal niet erg en zij ook niet maar ik wil er graag wat meer over weten. ik hoef geen reacties over dat ik niet moet klagen of zeuren ofzo...
psychologisch navorser der menselijke gedachtenspinsels door middel van extraorbitante waarnemingsverdiepende neuropeppers
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 mei 2004 @ 22:27:12 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_19406353
Leuk dat je vriendin een vent is.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:28:09 #3
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19406377
nymfomanie is een psychische ziekte, en wordt ook als dusdanig erkend. Nymfomanen hebben een seksverslaving, met alle bijbehorende symptomen. Bij nymfomanen echter gaat seks niet om genot of intimiteit: zij beleven nauwelijks plezier aan de seks. Meestal zijn het mensen die vroeger door bijvoorbeeld incest hebben geleerd dat liefde seks is: zij zoeken dus constant naar seks in de hoop liefde te vinden. Meestal gaat dit gepaard met een enorme bindings- en verlatingsangst, waardoor een nymfomaan meestal maar zeer kort bij een partner blijft en vaak knipperrelaties heeft.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:37:10 #4
83921 poepert
lamme anus
pi_19406608
ow... we zijn al een jaar bij elkaar en de sex gaat haar zeker wel om het genot dus dan zal het wel niet zo zijn
psychologisch navorser der menselijke gedachtenspinsels door middel van extraorbitante waarnemingsverdiepende neuropeppers
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:37:44 #5
83921 poepert
lamme anus
pi_19406624
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:27 schreef tong80 het volgende:
Leuk dat je vriendin een vent is.

huh??
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 mei 2004 @ 22:41:39 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_19406740
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:37 schreef poepert het volgende:

[..]

huh??
Hij is toch een Nymfomaan ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_19406742
quote:
ow... we zijn al een jaar bij elkaar en de sex gaat haar zeker wel om het genot dus dan zal het wel niet zo zijn
Dat is wat jij ziet en denkt, dat hoeft echter niet zo te zijn (niet als aanval op jou of je vriendin bedoelt )
dus
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:48:54 #8
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19406957
quote:
Je hebt gewoon te maken met een dame met een hoog libido. Als ze verder gewoon een normale, leuke meid is (niet neurotisch en dergelijke) heb je echt geen nymfomane in je bed. Er zijn zat vrouwen die heel vaak seks willen, kijk maar naar mij en erodome.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:58:47 #9
83921 poepert
lamme anus
pi_19407234
ok daf, dankjewel. ik d8 al zoiets hoor maar ze vroeg het zich af en ik dacht, ik vraag het ff na.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:00:25 #10
83921 poepert
lamme anus
pi_19407287
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hij is toch een Nymfomaan ?

ik snappem nog steeds niet hoor
pi_19407379
Hij is in de veronderstelling dat mannen de enige zijn die van veel seks houden..
vandaar
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:03:48 #12
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19407402
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:58 schreef poepert het volgende:
ok daf, dankjewel. ik d8 al zoiets hoor maar ze vroeg het zich af en ik dacht, ik vraag het ff na.
opgelost, slotje
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:07:33 #13
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_19407513
wat is dan precies dat libido? Ik weet wel dat het gerefereerd wordt aan de behoefte aan seks, maar de betekenis van het woord zelf ken ik nog niet!
patat ftw :)
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:09:10 #14
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19407556
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:07 schreef daniman het volgende:
wat is dan precies dat libido? Ik weet wel dat het gerefereerd wordt aan de behoefte aan seks, maar de betekenis van het woord zelf ken ik nog niet!
Libido is een kreet die door Freud bedacht is, oorspronkelijk alleen als de drang naar seks, later noemde het hij de levensenergie, de energie waarmee je dingen creeert. Het tegenovergestelde, de doodsdrift, heet thanatos.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 mei 2004 @ 23:09:13 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_19407558
Geef mij maar een Nymfomane.

pi_19407661
veel asperges eten, daar gaat het libido van de vrouw aantoonbaar van omhoog
dus
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:14:24 #17
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19407705
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:12 schreef Evie het volgende:
veel asperges eten, daar gaat het libido van de vrouw aantoonbaar van omhoog
Nwah, als hij veel asperges eet en zij proeft zn sperma dan.... (excuses mods)
pi_19407751
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:14 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Nwah, als hij veel asperges eet en zij proeft zn sperma dan.... (excuses mods)
Het libido van de vrouw gaat ook alleenmaar omhoog. De meeste mannen hebben tochwel zin en die moeten maar meloenen eten whahaha
dus
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:35:32 #19
84009 girllover
You had me at hello
pi_19409672
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:09 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Libido is een kreet die door Freud bedacht is, oorspronkelijk alleen als de drang naar seks, later noemde het hij de levensenergie, de energie waarmee je dingen creeert. Het tegenovergestelde, de doodsdrift, heet thanatos.
Dafje is cool!
pi_19410011
quote:

[..]

kijk! heb je toch nog iets aan je studie
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:54:05 #21
73044 Soulshaker
Design is kinky!
pi_19410051
geloof me... zodra je er een hebt weet je het

of je er blij mee moet zijn... uhmmm tsjah... tis wel eens vermoeiend, maar als je er zelf ook wel pap van lust...
en 't fotoboekje = http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=73044
Restoring a 1966 Triumph GT6 mk1
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:00:32 #22
73044 Soulshaker
Design is kinky!
pi_19410190
hmmm dafjedaf... heb je wel gelijk in... toen ik bij der op de bank zat en ik dr spontaan knuffelde en een klein kusje gaf... brak ze in tranen uit... omdat nog nooit iemand zo lief voor der was... dan is er toch ooit iets mis geweest met je... ik had ook al zon vermoeden... maar dat is dus ook echt een symptoom
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:17:53 #23
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19410509
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:00 schreef Soulshaker het volgende:
hmmm dafjedaf... heb je wel gelijk in... toen ik bij der op de bank zat en ik dr spontaan knuffelde en een klein kusje gaf... brak ze in tranen uit... omdat nog nooit iemand zo lief voor der was... dan is er toch ooit iets mis geweest met je... ik had ook al zon vermoeden... maar dat is dus ook echt een symptoom
Kijk, dat kun je ook hebben terwijl je geen nymfo bent. Ik heb zelf ook een heel hoog libido, en daarnaast ben ik als kind ernstig verwaarloost, wat ook een bepaalde impact op je heeft... Dat wil niet zeggen dat ik een nymfo ben, dat is alleen als de behoefte aan seks voortkomt uit ernstige psychische problemen.
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:41:57 #24
73044 Soulshaker
Design is kinky!
pi_19410865
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:17 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Kijk, dat kun je ook hebben terwijl je geen nymfo bent. Ik heb zelf ook een heel hoog libido, en daarnaast ben ik als kind ernstig verwaarloost, wat ook een bepaalde impact op je heeft... Dat wil niet zeggen dat ik een nymfo ben, dat is alleen als de behoefte aan seks voortkomt uit ernstige psychische problemen.
hmm.... maar waar stel je de grens nou of het een hoog libido is of nymfomanische trekjes... ik bedoel ze trok dr kleren niet uit voordat ze binnenkwam ofzo... maar ze maakte me sochtens wel wakker zeg maar of midden in de nacht

[oftopic] heb jij nou echt een dafje? een vrouw met klassieke auto [/oftopic]
pi_19413043
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:09 schreef tong80 het volgende:
Geef mij maar een Nymfomane.

Tong80, voor jou info. Nymfomaan is altijd een vrouw. Het mannelijke equivalent is een Sater.
pi_19413242
quote:

[..]

1 (ben ik als kind ernstig verwaarloosd) + 1 (ernstige psychische problemen) = 2 (de behoefte aan sex)

Leuk dat je jezelf een keer onder de loep neemt...
  woensdag 26 mei 2004 @ 11:04:04 #27
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_19415158
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:21 schreef poepert het volgende:
hoi, ik had een vraagje, waneer ben je eigenlijk een nymfomaan en zitten er ook nadelen aan? ik vraag dit omdat mijn vriendin vermoed dat ze een nymfo is.... ik vind dit natuurlijk helemaal niet erg en zij ook niet maar ik wil er graag wat meer over weten. ik hoef geen reacties over dat ik niet moet klagen of zeuren ofzo...
Je merkt het echt wel duidelijk als ze een nymfomane is. Het is niet een hoog libido (dan zou half vrouwelijk Nederland nymfomane zijn) maar echt een verslaving, dus het móeten hebben van seks en daarbij ook boos worden als ze het niet krijgt. Ik denk niet dat er veel mannen zijn die dit lang volhouden.
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_19415804
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 09:10 schreef Tiger_Woods het volgende:

[..]

1 (ben ik als kind ernstig verwaarloosd) + 1 (ernstige psychische problemen) = 2 (de behoefte aan sex)

Leuk dat je jezelf een keer onder de loep neemt...
dit vind ik nogal een klote post als ik het zeggen mag . dafjedaf verteld iets wat me best moeilijk lijkt en dan reageer jij zo, terwijl er absoluut geen sprake is dat ze ernstige psychische problemen heeft, maar gewoon een hoog libido
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_19417047
quote:

[..]

op wat voor een manier ben je verwaarloosd als ik vragen mag? mocht je dit niet willen beantwoorden begrijp ik dat volledig
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_19418163
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 11:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dit vind ik nogal een klote post als ik het zeggen mag . dafjedaf verteld iets wat me best moeilijk lijkt en dan reageer jij zo, terwijl er absoluut geen sprake is dat ze ernstige psychische problemen heeft, maar gewoon een hoog libido
Misschien wel klote, maar het punt is dat 'gewone hoge libido'

Toch zie je heel vaak:

Verwaarlozing -> Grote sexuele behoefte (aandacht, vertaald in sex, zien als liefde) -> Problemen.

Het punt is dat ze dat ze wellicht zelf nog niet op deze wijze tegen zaken heeft aangekeken...
En ja, ik weet waar ik over praat... zo gewoon is dat libido niet altijd...
pi_19418596
quote:

[..]

Misschien andere psychoboek maar het omgekeerde van thantos is eros volgens mij.
Libido staat volgens mij nog altijd enkel voor geslachtsdrift

(ja ik ben een nyphomane mierenneukster )
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
  woensdag 26 mei 2004 @ 13:38:46 #32
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19419121
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:17 schreef Hello_Kitty het volgende:
Misschien andere psychoboek maar het omgekeerde van thantos is eros volgens mij.
Libido staat volgens mij nog altijd enkel voor geslachtsdrift

(ja ik ben een nyphomane mierenneukster )
Denk dat je dan inderdaad een ander boek hebt, ik heb het ff nagekeken, maar zowel in mijn twee dikke pillen voor inleiding psy als in mn boek voor klinisch staat het als libido vs. thanatos. Je moet natuurlijk wel bedenken wat een wiebelkont Freud was met zn theorieen.... (En het is nyMphomaan, mierenneukster )
pi_19419929
[offtopic]Misschien zag Freud Thanatos wel als tegengestelde van libido, maar is in het grieks het tegegestelde eros, alhoewel me dat raar lijkt, want eros is een eigennaam volgens mij van de griekse godin van de liefde.[/offtopic]

Mijn eerste vriendin was een nymphomane, weet ik nu redelijk zeker. Ik denk dat je de grens tussen hoog libido/nymphomane bij al vreemdgaan ligt. Een nymphomane (zoals in de definitie die dafjedaf geeft) is iemand die sex met liefde verwart en is daardoor niet in staat is om een duurzame relatie met iemand aan te gaan. Sex met iemand zonder liefde gaat na een tijdje echt wel vervelen, en dan moet ze weer op zoek naar iemand anders om datzelfde gevoel van liefde weer te ervaren.

Mijn relatie met het nymphomaantje is toen uitgegaan omdat ze sex wilde met andere mannen en ik dat niet wilde toestaan. Zij kickte op het verliefd zijn, en haar 'relaties' waren vrij monotoom, iemand versieren, meteen mee naar bed gaan, een tijdje van de nieuwigheid/verliefdheid genieten en dan weer verder. Ze had ook een opmerkelijke voorkeur voor maagden.
pi_19419973
"Eros - In Sigmund FREUD's developmental model, Eros represents the life instinct sourcing from the libido, which stands for creativity and the sexual and life-preserving drives."

bron: http://www.psybox.com/web_dictionary/Eros.htm
pi_19419984
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 08:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het mannelijke equivalent is een Sater.
Is dat afgeleid van Satan? en zaterdag?
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:44:24 #36
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_19420578
Sater bij de oude Grieken een bos- en bergdemon, wordt voorgesteld als een grotesk mens
met bokspoten, horens, hoeven en een staart. De saters behoren tot het wulpse gevolg
van de wijngod Dionysos en zijn de personificatie van de grove zinnelijke instincten.

Volgens mij komt 'satan' ('saitan') uit het Hebreeuws.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:52:57 #37
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_19420853
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:44 schreef Kamphuys het volgende:
Sater bij de oude Grieken een bos- en bergdemon, wordt voorgesteld als een grotesk mens
met bokspoten, horens, hoeven en een staart. De saters behoren tot het wulpse gevolg
van de wijngod Dionysos en zijn de personificatie van de grove zinnelijke instincten.

Volgens mij komt 'satan' ('saitan') uit het Hebreeuws.
Das toch een Satyr?
pi_19420885
[nog meer offtopic]Bij mijn weten is satan een samensmelting van Saitan en Hades. In het apocrieve evangelie van Pilatus komt Jezus in de drie dagen tussen zijn kruisiging en zijn wederopstanding naar de hel om allen vrij te laten die niet bekeerd konden worden voor hun dood. Daar wordt de hel nog bestierd door Hades en is Satan de heer van het kwade. Later zijn deze 1 persoon onder de naam Satan geworden.[/offtopic]
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:56:33 #39
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19420936
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:20 schreef Cronjob het volgende:
"Eros - In Sigmund FREUD's developmental model, Eros represents the life instinct sourcing from the libido, which stands for creativity and the sexual and life-preserving drives."

bron: http://www.psybox.com/web_dictionary/Eros.htm
Ik ben ook even gaan spitten, waar ik op uit kom is dat libido freuds eerste idee was, waarbij hij ook zn psychoseksuele fasen bedacht. Later kwam hij met thanatos, wat daar tegenover stond. Op latere leeftijd werd Freud wat gematigder in zijn visies, en kwam hij met eros, een soort levenslust ipv sekslust. Ik zie alleen in het ene stuk eros als levenslust en libido als sekslust, en in de andere andersom. Mij persoonlijk lijkt het het logischt dat libido de sekslust is, en eros de liefde- of levenslust.
pi_19421087
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:56 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Ik ben ook even gaan spitten, waar ik op uit kom is dat libido freuds eerste idee was, waarbij hij ook zn psychoseksuele fasen bedacht. Later kwam hij met thanatos, wat daar tegenover stond. Op latere leeftijd werd Freud wat gematigder in zijn visies, en kwam hij met eros, een soort levenslust ipv sekslust. Ik zie alleen in het ene stuk eros als levenslust en libido als sekslust, en in de andere andersom. Mij persoonlijk lijkt het het logischt dat libido de sekslust is, en eros de liefde- of levenslust.
Ach, Freud was een vago. Hij zal in de loop van de tijd zijn theorieen wel meerdere keren hebben aangepast. Dat hij later milder is geworden komt volgens mij alleen doordat hij overgestapt is van coke op opium.
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:12:44 #41
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19421357
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:02 schreef Cronjob het volgende:
Ach, Freud was een vago. Hij zal in de loop van de tijd zijn theorieen wel meerdere keren hebben aangepast. Dat hij later milder is geworden komt volgens mij alleen doordat hij overgestapt is van coke op opium.
Ik denk dat Freud op latere leftijd zelf wat van zn libido kwijt was en daarom niet meer alles vanuit seksuele driften probeerde te verklaren. Die man schijnt enorm seksueel gefrustreerd te zijn geweest, beetje onwilige vrouw enzo.
pi_19426616
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:52 schreef Castor het volgende:

[..]

Das toch een Satyr?
whaha
dus
  Trouwste user 2022 woensdag 26 mei 2004 @ 18:46:24 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_19427039
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 08:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tong80, voor jou info. Nymfomaan is altijd een vrouw. Het mannelijke equivalent is een Sater.
Weer wat geleerd.

pi_19433297
quote:

[..]

hmm dat snap ik, hoe ben je ernstig verwaarloosd als ik vragen mag? en is dat toevallig ook de reden dat je merkte dat je in BDSM geintereseerd was? en van BDSM weet ik niet veel maar wel iets.. ben wel benieuwd naar je reactie, mocht het te persoonlijk zijn heb ik daar uiteraard begrip voor
pi_19434196
nym·fo·maan (bn.)
1 (van vrouwen) lijdend aan een abnormaal sterk verhoogde geslachtsdrift

Van Dale
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:48:50 #46
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19435252
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 22:35 schreef GewoneMan het volgende:
hmm dat snap ik, hoe ben je ernstig verwaarloosd als ik vragen mag? en is dat toevallig ook de reden dat je merkte dat je in BDSM geintereseerd was? en van BDSM weet ik niet veel maar wel iets.. ben wel benieuwd naar je reactie, mocht het te persoonlijk zijn heb ik daar uiteraard begrip voor
Mjah, verwaarloosd zoals kinderen dat worden.... Ik kan wel details gaan spuien maar dan krijg ik weer mensen die "huillie" en "aandachttrekker" roepen, en daar is dit forum ook niet voor.

Ik had die interesse als kind al, ik weet niet of het er mee te maken heeft. Ik laat me niet vernederen ofzo, dus ik denk van niet. Het is niet vanuit een gevoel dat ik slecht ben en straf verdien. Ik denk dus niet dat het er mee te maken heeft, eigenlijk. Bij mij gaan die neigingen ook niet zo ver.
pi_19435375
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:48 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Mjah, verwaarloosd zoals kinderen dat worden.... Ik kan wel details gaan spuien maar dan krijg ik weer mensen die "huillie" en "aandachttrekker" roepen, en daar is dit forum ook niet voor.

Ik had die interesse als kind al, ik weet niet of het er mee te maken heeft. Ik laat me niet vernederen ofzo, dus ik denk van niet. Het is niet vanuit een gevoel dat ik slecht ben en straf verdien. Ik denk dus niet dat het er mee te maken heeft, eigenlijk. Bij mij gaan die neigingen ook niet zo ver.
ik hoef ook geen details hoor thnx voor de verdere uitleg
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:58:58 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_19435470
De meningen over wat 'nymfomanie' nou eigenlijk is lopen sterk uiteen. Vroeger, en nu nog. Zo'n 150 jaar geleden zag men het als een psychische stoornis voortkomend uit hysterie die behandeld moest worden, varierend van bloedzuigers aan de baarmoeder, ijscompressen tot clitoridectomie.

Hierna kwamen de theorieen van o.a. Freud. Nymfomanen zouden in hun puberteit niet de normale overgang naar vrouwelijke volwassenheid hebben doorgemaakt. Ze zouden extreem veel seks willen maar nooit ‘echt’ bevrediging kennen. Ze zouden mannen eigenlijk haten en frigide zijn, en opvallend vaak in de prostitutie terechtkomen.

Later ging men het verschijnsel minder psychologiseren. Onderzoeker Kinsy's antwoord op die vraag luidt: 'dat is iemand die meer seks heeft dan jij'. Hij toonde in onderzoek aan dat er grote variatie in individueel gedrag is en dat wat voorheen werd voorgesteld als ernstige afwijking eigenlijk gewoon tot de normale menselijke gedragingen behoorde.

Volgens de laatste inzichten wordt er echter toch weer aan een psychische stoornis gedacht en wel dat het vrouwen betreft die als kind slachtoffer zijn geweest van seksueel misbruik, en seks als enige middel kennen om aandacht en liefde te krijgen.

Maar de eigenlijke vraag is er nog steeds, hoeveel sex is normaal en gezond? Daar zijn de moralisten, therapeuten, medici en wat al niet meer nog steeds niet uit.

(bron is trouwens een boek van Carol Groneman, uit haar boek Nymphomania)
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:02:31 #49
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19435556
Ik denk dat je op twee manieren over nymfomanie kunt spreken - zoals het over het algemeen in de volksmond wordt gebruikt, en als stoornis (waar het -manie al op duidt). Ik meen ook dat het nog steeds in de DSM4 ofzo is opgenomen.
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:05:15 #50
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19435618
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:58 schreef Aventura het volgende:
Maar de eigenlijke vraag is er nog steeds, hoeveel sex is normaal en gezond? Daar zijn de moralisten, therapeuten, medici en wat al niet meer nog steeds niet uit.
Naar mijn bescheiden mening is niet de frequentie het sleutelbegrip maar de motivatie.
pi_19435633
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:02 schreef dafjedaf het volgende:
Ik denk dat je op twee manieren over nymfomanie kunt spreken - zoals het over het algemeen in de volksmond wordt gebruikt, en als stoornis (waar het -manie al op duidt). Ik meen ook dat het nog steeds in de DSM4 ofzo is opgenomen.
WTF = DSM4
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:06:52 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_19435658
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:02 schreef dafjedaf het volgende:
Wat is DSM4? Een soort naslagwerk voor de psychiatrie?
pi_19435684
sex is gezond zolang je het maar doet omdat je het zelf wil, niet tegen je zin in en niet te dwingend voor jezelf vaak doet Kortom als je je er goed bij voelt en als er een goede bodem voor is..
dus
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:08:55 #54
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19435697
de DSM is het boek waarin alle psychische stoornissen staan gecategoriseerd, sorry voor de terminologie het is meen ik van de amerikaanse vereniging van psychologen, beetje de bijbel van de klinisch psycholoog.
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:09:44 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_19435720
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:05 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Naar mijn bescheiden mening is niet de frequentie het sleutelbegrip maar de motivatie.
Daar heb je wel gelijk in, maar stel dat je nymfomanie als een stoornis ziet, dan zul je bepaalde criteria moeten aanhouden om te bepalen of iemand het heeft/is of niet. Kweet het ook verder niet, ben geen psycholoog/therapeut ofzo
pi_19435744
mijn vreemd noemt me ook nymphomaan, maar meer omdat ik altijd wil! ookal ben ik zo boos op hem, maak niet uit. ik wil nog vaker dan hem. dat vond hij raar aangezien ik een meisje ben. maar het woord nymphomaan is bij mij dus eigenlijk niet van toepassing als ik zo alles lees
pi_19435748
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:08 schreef dafjedaf het volgende:
de DSM is het boek waarin alle psychische stoornissen staan gecategoriseerd, sorry voor de terminologie het is meen ik van de amerikaanse vereniging van psychologen, beetje de bijbel van de klinisch psycholoog.
staat op sommige punten tegenwoordig ook nog eens onder het vuur
dus
pi_19435752
saaa was mijn vriend SORRY!!
pi_19435793
nymphomanie wordt dus in de literatuur door de jaren heen als positief en als negatief omschreven..
het is dus een onduidelijk begrip of het duidt alleen de dwang/wil naar sex aan van vrouwen.
dus
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:21:17 #60
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19435941
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:10 schreef Evie het volgende:
staat op sommige punten tegenwoordig ook nog eens onder het vuur
Hoe bedoel je?
pi_19436031
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:21 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

is al wel langer zo. Over het te snel in hokjes plaatsen door middel van onvoldoende symptonen..
zo wordt er te veel gezegt en te snel gezegt dat mensen een persoonlijkheidsstoornis hebben e.d.
dus
pi_19436051
het psyche is veel te ingewikkeld. En symptomen en mensen ook om ze meestal onder een goed ziektebeeld te kunnen omschrijven
dus
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:30:29 #63
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19436098
Ja hallo, dat is met fysieke ziekten net zo.... Er wordt tegen geprotesteerd om een standaard label op iedereen te plakken en ze dan de standaardbehandeling voor dat hokje te geven, maar met de DSM zelf is niks mis hoor.
pi_19436166
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:30 schreef dafjedaf het volgende:
Ja hallo, dat is met fysieke ziekten net zo.... Er wordt tegen geprotesteerd om een standaard label op iedereen te plakken en ze dan de standaardbehandeling voor dat hokje te geven, maar met de DSM zelf is niks mis hoor.
klopt, maar daar las ik laatst ook wat over. .ergens dat het een beetje onder vuur stond etc..
ik kraak het ook niet af.. maar ik vind wel dat je mensen idd niet goed in hokjes kan onderverdelen.. niet alle psychische ziektes trauma's en symptonen zijn altijd precies specifiek gelijk..
er zijn natuurlijk wel uitzonderingen
dus
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:37:37 #65
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19436203
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:35 schreef Evie het volgende:
klopt, maar daar las ik laatst ook wat over. .ergens dat het een beetje onder vuur stond etc..
ik kraak het ook niet af.. maar ik vind wel dat je mensen idd niet goed in hokjes kan onderverdelen.. niet alle psychische ziektes trauma's en symptonen zijn altijd precies specifiek gelijk..
er zijn natuurlijk wel uitzonderingen
Ja er zijn zat holistische denkers, die vinden zelfs kanker kanker noemen niet goed want kanker is dan voor iedere mens anders blablabla. Leuk hoor, maar zo hou je geen methodiek meer over, en zul je zien dat de behandelend psycholoog ernstig aan projectie gaat doen, wat veel schadelijker kan zijn.
pi_19436226
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:37 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Ja er zijn zat holistische denkers, die vinden zelfs kanker kanker noemen niet goed want kanker is dan voor iedere mens anders blablabla. Leuk hoor, maar zo hou je geen methodiek meer over, en zul je zien dat de behandelend psycholoog ernstig aan projectie gaat doen, wat veel schadelijker kan zijn.
ik heb het ook over psychische ziektes.. gebreken etc..
dus
pi_19436266
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:37 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

projecteren is idd niet echt goed..
maar de gedachtegang en de hersenen van de mens zijn en zullen altijd moeilijk in mekaar zitten en zijn. Daarom zie ik ook wel in dat je als psycholoog wel iets moet.. en dat je volgens algemene behandelingen etc... te werk gaat.

Op b.v. gebied van automutilatie staat er nu een beetje alles onder vuur dat die mensen vaak een persoonlijkheidsstoornis opgeplakt krijgen. Maargoed het topic ging over nymphomanie..
dus
pi_19436278
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:11 schreef denise-d het volgende:
saaa was mijn vriend SORRY!!
ik las gewoon vriend ookal stond er vreemd
whaha
dus
  donderdag 27 mei 2004 @ 01:56:29 #69
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19437314
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:39 schreef Evie het volgende:
ik heb het ook over psychische ziektes.. gebreken etc..
En ik gebruik een fysiologische ziekte om mijn punt te verduidelijken voor je.
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:41 schreef Evie het volgende:
projecteren is idd niet echt goed..
maar de gedachtegang en de hersenen van de mens zijn en zullen altijd moeilijk in mekaar zitten en zijn. Daarom zie ik ook wel in dat je als psycholoog wel iets moet.. en dat je volgens algemene behandelingen etc... te werk gaat.
Er zijn een hoop basic dingen die voor veel mensen gelden, dus je kunt zeker een aantal basic technieken gebruiken. Daarnaast is ieder persoon anders, dus je moet altijd je behandeling daarop aanpassen. De etiketten worden ook meer gebruikt als een richtlijn van in welke hoek je het moet zoeken en welke medicijnen bijvoorbeeld zeer zeker niet mogen worden gegeven enzovoort. Verder moet je bij stoornissen als ADHD ergens een grens stellen bij een x aantal symptomen, anders heeft iedereen opeens ADHD.
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:41 schreef Evie het volgende:
Op b.v. gebied van automutilatie staat er nu een beetje alles onder vuur dat die mensen vaak een persoonlijkheidsstoornis opgeplakt krijgen. Maargoed het topic ging over nymphomanie..
Waarom zou iemand die automutileert geen persoonlijkheidsstoornis kunnen hebben dan?
Als je wil kunnen we verder praten in de slowchat, want we dwalen inderdaad af.
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:05:14 #70
95907 dutskelover
still waiting
pi_19450880
kan je eigenlijk ervan genezen? bestaat er een behandeling voor?
pi_19451978
quote:
Waarom zou iemand die automutileert geen persoonlijkheidsstoornis kunnen hebben dan?
Als je wil kunnen we verder praten in de slowchat, want we dwalen inderdaad af.
dat kan heel goed.. , maar het etiket wordt vaak te snel opgeplakt..
dus
pi_19452004
-was een onvolledige post-
dus
pi_19452053
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:05 schreef dutskelover het volgende:
kan je eigenlijk ervan genezen? bestaat er een behandeling voor?
Genezen is een groot woord.
Het ligt er maar net aan of je een nymphomane bent door traumatische ervaringen e.d. of dat je gewoon veel libido hebt(daar is namelijk niks mis mee!!).

Als het om traumatische ervaringen en daarom dwangmatige sex gaat, dan weet ik niet of iemand er echt ooit van zal genezen. Ik denk wel dat zo iemand zijn gehele leven hier last van zal hebben.

Het is natuurlijk wel zo dat zo iemand in kan zien waarom en dat.. en dat diegene daarom anders om zal gaan met zijn/haar ervaringen. Zodat diegene misschien alles een plekje kan geven in zijn of haar leven.
dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')