huh??quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:27 schreef tong80 het volgende:
Leuk dat je vriendin een vent is.
Hij is toch een Nymfomaan ?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:37 schreef poepert het volgende:
[..]
huh??![]()
Dat is wat jij ziet en denkt, dat hoeft echter niet zo te zijn (niet als aanval op jou of je vriendin bedoeltquote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:37 schreef poepert het volgende:
ow... we zijn al een jaar bij elkaar en de sex gaat haar zeker wel om het genot dus dan zal het wel niet zo zijn
Je hebt gewoon te maken met een dame met een hoog libido. Als ze verder gewoon een normale, leuke meid is (niet neurotisch en dergelijke) heb je echt geen nymfomane in je bed. Er zijn zat vrouwen die heel vaak seks willen, kijk maar naar mij en erodome.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:37 schreef poepert het volgende:
ow... we zijn al een jaar bij elkaar en de sex gaat haar zeker wel om het genot dus dan zal het wel niet zo zijn
ik snappem nog steeds niet hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij is toch een Nymfomaan ?
opgelost, slotjequote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:58 schreef poepert het volgende:
ok daf, dankjewel. ik d8 al zoiets hoor maar ze vroeg het zich af en ik dacht, ik vraag het ff na.
Libido is een kreet die door Freud bedacht is, oorspronkelijk alleen als de drang naar seks, later noemde het hij de levensenergie, de energie waarmee je dingen creeert. Het tegenovergestelde, de doodsdrift, heet thanatos.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:07 schreef daniman het volgende:
wat is dan precies dat libido? Ik weet wel dat het gerefereerd wordt aan de behoefte aan seks, maar de betekenis van het woord zelf ken ik nog niet!
Nwah, als hij veel asperges eet en zij proeft zn sperma dan....quote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:12 schreef Evie het volgende:
veel asperges eten, daar gaat het libido van de vrouw aantoonbaar van omhoog
Het libido van de vrouw gaat ook alleenmaar omhoog. De meeste mannen hebben tochwel zinquote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:14 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Nwah, als hij veel asperges eet en zij proeft zn sperma dan....(excuses mods)
Dafje is cool!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:09 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Libido is een kreet die door Freud bedacht is, oorspronkelijk alleen als de drang naar seks, later noemde het hij de levensenergie, de energie waarmee je dingen creeert. Het tegenovergestelde, de doodsdrift, heet thanatos.
kijk! heb je toch nog iets aan je studiequote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:09 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Libido is een kreet die door Freud bedacht is, oorspronkelijk alleen als de drang naar seks, later noemde het hij de levensenergie, de energie waarmee je dingen creeert. Het tegenovergestelde, de doodsdrift, heet thanatos.
Kijk, dat kun je ook hebben terwijl je geen nymfo bent. Ik heb zelf ook een heel hoog libido, en daarnaast ben ik als kind ernstig verwaarloost, wat ook een bepaalde impact op je heeft... Dat wil niet zeggen dat ik een nymfo ben, dat is alleen als de behoefte aan seks voortkomt uit ernstige psychische problemen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:00 schreef Soulshaker het volgende:
hmmm dafjedaf... heb je wel gelijk in... toen ik bij der op de bank zat en ik dr spontaan knuffelde en een klein kusje gaf... brak ze in tranen uit... omdat nog nooit iemand zo lief voor der was... dan is er toch ooit iets mis geweest met je... ik had ook al zon vermoeden... maar dat is dus ook echt een symptoom
hmm.... maar waar stel je de grens nou of het een hoog libido is of nymfomanische trekjes... ik bedoel ze trok dr kleren niet uit voordat ze binnenkwam ofzo... maar ze maakte me sochtens wel wakker zeg maarquote:Op woensdag 26 mei 2004 01:17 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Kijk, dat kun je ook hebben terwijl je geen nymfo bent. Ik heb zelf ook een heel hoog libido, en daarnaast ben ik als kind ernstig verwaarloost, wat ook een bepaalde impact op je heeft... Dat wil niet zeggen dat ik een nymfo ben, dat is alleen als de behoefte aan seks voortkomt uit ernstige psychische problemen.
Tong80, voor jou info. Nymfomaan is altijd een vrouw. Het mannelijke equivalent is een Sater.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:09 schreef tong80 het volgende:
Geef mij maar een Nymfomane.
1 (ben ik als kind ernstig verwaarloosd) + 1 (ernstige psychische problemen) = 2 (de behoefte aan sex)quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:17 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Kijk, dat kun je ook hebben terwijl je geen nymfo bent. Ik heb zelf ook een heel hoog libido, en daarnaast ben ik als kind ernstig verwaarloost, wat ook een bepaalde impact op je heeft... Dat wil niet zeggen dat ik een nymfo ben, dat is alleen als de behoefte aan seks voortkomt uit ernstige psychische problemen.
Je merkt het echt wel duidelijk als ze een nymfomane is. Het is niet een hoog libido (dan zou half vrouwelijk Nederland nymfomane zijn) maar echt een verslaving, dus het móeten hebben van seks en daarbij ook boos worden als ze het niet krijgt. Ik denk niet dat er veel mannen zijn die dit lang volhouden.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:21 schreef poepert het volgende:
hoi, ik had een vraagje, waneer ben je eigenlijk een nymfomaan en zitten er ook nadelen aan? ik vraag dit omdat mijn vriendin vermoed dat ze een nymfo is.... ik vind dit natuurlijk helemaal niet erg en zij ook niet maar ik wil er graag wat meer over weten. ik hoef geen reacties over dat ik niet moet klagen of zeuren ofzo...
dit vind ik nogal een klote post als ik het zeggen magquote:Op woensdag 26 mei 2004 09:10 schreef Tiger_Woods het volgende:
[..]
1 (ben ik als kind ernstig verwaarloosd) + 1 (ernstige psychische problemen) = 2 (de behoefte aan sex)
Leuk dat je jezelf een keer onder de loep neemt...![]()
op wat voor een manier ben je verwaarloosd als ik vragen mag? mocht je dit niet willen beantwoorden begrijp ik dat volledigquote:Op woensdag 26 mei 2004 01:17 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Misschien wel klote, maar het punt is dat 'gewone hoge libido'quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dit vind ik nogal een klote post als ik het zeggen mag. dafjedaf verteld iets wat me best moeilijk lijkt en dan reageer jij zo, terwijl er absoluut geen sprake is dat ze ernstige psychische problemen heeft, maar gewoon een hoog libido
Misschien andere psychoboek maar het omgekeerde van thantos is eros volgens mij.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:09 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Denk dat je dan inderdaad een ander boek hebt, ik heb het ff nagekeken, maar zowel in mijn twee dikke pillen voor inleiding psy als in mn boek voor klinisch staat het als libido vs. thanatos. Je moet natuurlijk wel bedenken wat een wiebelkont Freud was met zn theorieen.... (En het is nyMphomaan, mierenneuksterquote:Op woensdag 26 mei 2004 13:17 schreef Hello_Kitty het volgende:
Misschien andere psychoboek maar het omgekeerde van thantos is eros volgens mij.
Libido staat volgens mij nog altijd enkel voor geslachtsdrift
(ja ik ben een nyphomane mierenneukster)
Is dat afgeleid van Satan? en zaterdag?quote:Op woensdag 26 mei 2004 08:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het mannelijke equivalent is een Sater.
Das toch een Satyr?quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:44 schreef Kamphuys het volgende:
Sater bij de oude Grieken een bos- en bergdemon, wordt voorgesteld als een grotesk mens
met bokspoten, horens, hoeven en een staart. De saters behoren tot het wulpse gevolg
van de wijngod Dionysos en zijn de personificatie van de grove zinnelijke instincten.
Volgens mij komt 'satan' ('saitan') uit het Hebreeuws.
Ik ben ook even gaan spitten, waar ik op uit kom is dat libido freuds eerste idee was, waarbij hij ook zn psychoseksuele fasen bedacht. Later kwam hij met thanatos, wat daar tegenover stond. Op latere leeftijd werd Freud wat gematigder in zijn visies, en kwam hij met eros, een soort levenslust ipv sekslust. Ik zie alleen in het ene stuk eros als levenslust en libido als sekslust, en in de andere andersom. Mij persoonlijk lijkt het het logischt dat libido de sekslust is, en eros de liefde- of levenslust.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:20 schreef Cronjob het volgende:
"Eros - In Sigmund FREUD's developmental model, Eros represents the life instinct sourcing from the libido, which stands for creativity and the sexual and life-preserving drives."
bron: http://www.psybox.com/web_dictionary/Eros.htm
Ach, Freud was een vago. Hij zal in de loop van de tijd zijn theorieen wel meerdere keren hebben aangepast. Dat hij later milder is geworden komt volgens mij alleen doordat hij overgestapt is van coke op opium.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:56 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ik ben ook even gaan spitten, waar ik op uit kom is dat libido freuds eerste idee was, waarbij hij ook zn psychoseksuele fasen bedacht. Later kwam hij met thanatos, wat daar tegenover stond. Op latere leeftijd werd Freud wat gematigder in zijn visies, en kwam hij met eros, een soort levenslust ipv sekslust. Ik zie alleen in het ene stuk eros als levenslust en libido als sekslust, en in de andere andersom. Mij persoonlijk lijkt het het logischt dat libido de sekslust is, en eros de liefde- of levenslust.
Ik denk dat Freud op latere leftijd zelf wat van zn libido kwijt was en daarom niet meer alles vanuit seksuele driften probeerde te verklaren. Die man schijnt enorm seksueel gefrustreerd te zijn geweest, beetje onwilige vrouw enzo.quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:02 schreef Cronjob het volgende:
Ach, Freud was een vago. Hij zal in de loop van de tijd zijn theorieen wel meerdere keren hebben aangepast. Dat hij later milder is geworden komt volgens mij alleen doordat hij overgestapt is van coke op opium.![]()
Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 26 mei 2004 08:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tong80, voor jou info. Nymfomaan is altijd een vrouw. Het mannelijke equivalent is een Sater.
hmm dat snap ik, hoe ben je ernstig verwaarloosd als ik vragen mag? en is dat toevallig ook de reden dat je merkte dat je in BDSM geintereseerd was? en van BDSM weet ik niet veel maar wel iets.. ben wel benieuwd naar je reactie, mocht het te persoonlijk zijn heb ik daar uiteraard begrip voorquote:Op woensdag 26 mei 2004 01:17 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Mjah, verwaarloosd zoals kinderen dat worden.... Ik kan wel details gaan spuien maar dan krijg ik weer mensen die "huillie" en "aandachttrekker" roepen, en daar is dit forum ook niet voor.quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:35 schreef GewoneMan het volgende:
hmm dat snap ik, hoe ben je ernstig verwaarloosd als ik vragen mag? en is dat toevallig ook de reden dat je merkte dat je in BDSM geintereseerd was? en van BDSM weet ik niet veel maar wel iets.. ben wel benieuwd naar je reactie, mocht het te persoonlijk zijn heb ik daar uiteraard begrip voor
ik hoef ook geen details hoorquote:Op woensdag 26 mei 2004 23:48 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Mjah, verwaarloosd zoals kinderen dat worden.... Ik kan wel details gaan spuien maar dan krijg ik weer mensen die "huillie" en "aandachttrekker" roepen, en daar is dit forum ook niet voor.
Ik had die interesse als kind al, ik weet niet of het er mee te maken heeft. Ik laat me niet vernederen ofzo, dus ik denk van niet. Het is niet vanuit een gevoel dat ik slecht ben en straf verdien. Ik denk dus niet dat het er mee te maken heeft, eigenlijk. Bij mij gaan die neigingen ook niet zo ver.
Naar mijn bescheiden mening is niet de frequentie het sleutelbegrip maar de motivatie.quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:58 schreef Aventura het volgende:
Maar de eigenlijke vraag is er nog steeds, hoeveel sex is normaal en gezond? Daar zijn de moralisten, therapeuten, medici en wat al niet meer nog steeds niet uit.
WTF = DSM4quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:02 schreef dafjedaf het volgende:
Ik denk dat je op twee manieren over nymfomanie kunt spreken - zoals het over het algemeen in de volksmond wordt gebruikt, en als stoornis (waar het -manie al op duidt). Ik meen ook dat het nog steeds in de DSM4 ofzo is opgenomen.
Wat is DSM4? Een soort naslagwerk voor de psychiatrie?quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:02 schreef dafjedaf het volgende:
Ik denk dat je op twee manieren over nymfomanie kunt spreken - zoals het over het algemeen in de volksmond wordt gebruikt, en als stoornis (waar het -manie al op duidt). Ik meen ook dat het nog steeds in de DSM4 ofzo is opgenomen.
Daar heb je wel gelijk in, maar stel dat je nymfomanie als een stoornis ziet, dan zul je bepaalde criteria moeten aanhouden om te bepalen of iemand het heeft/is of niet. Kweet het ook verder niet, ben geen psycholoog/therapeut ofzoquote:Op donderdag 27 mei 2004 00:05 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Naar mijn bescheiden mening is niet de frequentie het sleutelbegrip maar de motivatie.
staat op sommige punten tegenwoordig ook nog eens onder het vuurquote:Op donderdag 27 mei 2004 00:08 schreef dafjedaf het volgende:
de DSM is het boek waarin alle psychische stoornissen staan gecategoriseerd, sorry voor de terminologiehet is meen ik van de amerikaanse vereniging van psychologen, beetje de bijbel van de klinisch psycholoog.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:10 schreef Evie het volgende:
staat op sommige punten tegenwoordig ook nog eens onder het vuur
quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:21 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
klopt, maar daar las ik laatst ook wat over.quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:30 schreef dafjedaf het volgende:
Ja hallo, dat is met fysieke ziekten net zo.... Er wordt tegen geprotesteerd om een standaard label op iedereen te plakken en ze dan de standaardbehandeling voor dat hokje te geven, maar met de DSM zelf is niks mis hoor.
Ja er zijn zat holistische denkers, die vinden zelfs kanker kanker noemen niet goed want kanker is dan voor iedere mens anders blablabla. Leuk hoor, maar zo hou je geen methodiek meer over, en zul je zien dat de behandelend psycholoog ernstig aan projectie gaat doen, wat veel schadelijker kan zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:35 schreef Evie het volgende:
klopt, maar daar las ik laatst ook wat over..ergens dat het een beetje onder vuur stond etc..
![]()
ik kraak het ook niet af.. maar ik vind wel dat je mensen idd niet goed in hokjes kan onderverdelen.. niet alle psychische ziektes trauma's en symptonen zijn altijd precies specifiek gelijk..
er zijn natuurlijk wel uitzonderingen
ik heb het ook over psychische ziektes.. gebreken etc..quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:37 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ja er zijn zat holistische denkers, die vinden zelfs kanker kanker noemen niet goed want kanker is dan voor iedere mens anders blablabla. Leuk hoor, maar zo hou je geen methodiek meer over, en zul je zien dat de behandelend psycholoog ernstig aan projectie gaat doen, wat veel schadelijker kan zijn.
projecteren is idd niet echt goed..quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:37 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ja er zijn zat holistische denkers, die vinden zelfs kanker kanker noemen niet goed want kanker is dan voor iedere mens anders blablabla. Leuk hoor, maar zo hou je geen methodiek meer over, en zul je zien dat de behandelend psycholoog ernstig aan projectie gaat doen, wat veel schadelijker kan zijn.
ik las gewoon vriend ookal stond er vreemdquote:Op donderdag 27 mei 2004 00:11 schreef denise-d het volgende:
saaa was mijn vriend SORRY!!
En ik gebruik een fysiologische ziekte om mijn punt te verduidelijken voor je.quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:39 schreef Evie het volgende:
ik heb het ook over psychische ziektes.. gebreken etc..
Er zijn een hoop basic dingen die voor veel mensen gelden, dus je kunt zeker een aantal basic technieken gebruiken. Daarnaast is ieder persoon anders, dus je moet altijd je behandeling daarop aanpassen. De etiketten worden ook meer gebruikt als een richtlijn van in welke hoek je het moet zoeken en welke medicijnen bijvoorbeeld zeer zeker niet mogen worden gegeven enzovoort. Verder moet je bij stoornissen als ADHD ergens een grens stellen bij een x aantal symptomen, anders heeft iedereen opeens ADHD.quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:41 schreef Evie het volgende:
projecteren is idd niet echt goed..
maar de gedachtegang en de hersenen van de mens zijn en zullen altijd moeilijk in mekaar zitten en zijn. Daarom zie ik ook wel in dat je als psycholoog wel iets moet.. en dat je volgens algemene behandelingen etc... te werk gaat.
Waarom zou iemand die automutileert geen persoonlijkheidsstoornis kunnen hebben dan?quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:41 schreef Evie het volgende:
Op b.v. gebied van automutilatie staat er nu een beetje alles onder vuur dat die mensen vaak een persoonlijkheidsstoornis opgeplakt krijgen. Maargoed het topic ging over nymphomanie..
dat kan heel goed.. , maar het etiket wordt vaak te snel opgeplakt..quote:Waarom zou iemand die automutileert geen persoonlijkheidsstoornis kunnen hebben dan?
Als je wil kunnen we verder praten in de slowchat, want we dwalen inderdaad af.
Genezen is een groot woord.quote:Op donderdag 27 mei 2004 17:05 schreef dutskelover het volgende:
kan je eigenlijk ervan genezen? bestaat er een behandeling voor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |