Om je voor te bereiden op terugkeer in de maatschappij natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:07 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom zou je uberhaupt verlof van gevangenis straf of tbs moeten krijgen?
En zoals ik dus al schrijf, denk ik dat het nodig is om die eisen om terug te mogen eens goed te herzien,quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Om je voor te bereiden op terugkeer in de maatschappij natuurlijk.
Dat betekent dat je heel veel mensen levenslange gevangenisstraffen gaat opleggen. Je kunt het risico op recidive nooit voor honderd procent uitsluiten.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:09 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
En zoals ik dus al schrijf, denk ik dat het nodig is om die eisen om terug te mogen eens goed te herzien,
Verkrachters en pedofielen? Nee, dank je.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Om je voor te bereiden op terugkeer in de maatschappij natuurlijk.
Tja, dan kun je heel Nederland wel achter slot en grendel zetten.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:13 schreef _The_General_ het volgende:
Als je het niet 100% kunt uitsluiten, dan is een kindermisbruiker niet geschikt om terug te gaan, de veiligheid van kinderen gaat mijn insziens voor op de rechten van een veroordeelde pedofiel.
Heel Nederland heeft al eens iemand verkracht?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, dan kun je heel Nederland wel achter slot en grendel zetten.
De meeste Nederlanders hebben zich niet vergrepen aan kinderen, rare vergelijking van je dus.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, dan kun je heel Nederland wel achter slot en grendel zetten.
Bepaalde partijen zijn er al langer voor hoor....quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:24 schreef deedeetee het volgende:
Als het kalf verdronken is...................![]()
Donner ziet het niet zo zitten om mensen na 1 delict levenslang te geven, ik kan hem daar wel een beetje in volgen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:25 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Bepaalde partijen zijn er al langer voor hoor....
Wat is er vals aan de zekerheid dat iemand die een kind misbruikt heeft niet meer vrijkomt ?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:30 schreef SCH het volgende:
En mijn opmerking over heel Nederland is relevant in die zin dat je suggereert een soort maakbaarheid en veiligheid te creeeren die in wezen vals is.
Dit is de meest verderfelijke misdaad, ik vind dus dat die mensen hun kans verspeeld hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:30 schreef SCH het volgende:
Bovendien vind ik dat mensen in principe een tweede kans moeten krijgen.
Jij vindt dit de meest verderfelijke misdaad - dat is echt geen wet. Ik vind moord ook niet zo fijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:32 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dit is de meest verderfelijke misdaad, ik vind dus dat die mensen hun kans verspeeld hebben.
Dat je doet alsof het daardoor veiliger is.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:31 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat is er vals aan de zekerheid dat iemand die een kind misbruikt heeft niet meer vrijkomt ?
Natuurlijk is het daar door veiliger, die mensen zijn namelijk de maatschappij uit!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat je doet alsof het daardoor veiliger is.
Dat is hoe de wet van mij best mag zijn....quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij vindt dit de meest verderfelijke misdaad - dat is echt geen wet. Ik vind moord ook niet zo fijn.
Ik vind moord nog wel een gradatie erger eerlijk gezegd. Dat lijkt me ook nogal wiedes. Moordenaars mogen wel terug maar zedendelinquenten niet?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:36 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dat is hoe de wet van mij best mag zijn....
Dit is helaas zo'n geval waar de realiteit het streven van het Nederlandse gevangenissysteem naar heropvoeding naar de prullenbak verwijst. Het op deze manier ontkennen van de realiteit heeft mijns inziens dan ook geen zin en maakt dat er alleen maar verliezers overblijven. Ik denk dat je je pijlen dan beter kunt richten op de wetenschappelijke methodes die gebruikt worden om vast te stellen dat recidive 'onvermijdelijk' is. Als de kans hierop inderdaad erg groot is dan is het wat mij betreft gewoon game over voor meneer.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Donner ziet het niet zo zitten om mensen na 1 delict levenslang te geven, ik kan hem daar wel een beetje in volgen.
En mijn opmerking over heel Nederland is relevant in die zin dat je suggereert een soort maakbaarheid en veiligheid te creeeren die in wezen vals is.
Bovendien vind ik dat mensen in principe een tweede kans moeten krijgen.
het gaat in deze discussie om zedendeliquenten,en in het bijzonder over pedofielen. We hebben het niet gehad over moordenaars.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind moord nog wel een gradatie erger eerlijk gezegd. Dat lijkt me ook nogal wiedes. Moordenaars mogen wel terug maar zedendelinquenten niet?
Sterker nog, ik vraag me af of het slachtoffer de overheid niet aansprakelijk kan houdenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:39 schreef Vagere_Hein het volgende:
Dit is helaas zo'n geval waar de realiteit het streven van het Nederlandse gevangenissysteem naar heropvoeding naar de prullenbak verwijst.
Weet iemand of chemische castratie mogelijk is in Nederland? En of zoiets werkt?quote:Ik denk dat je je pijlen dan beter kunt richten op de wetenschappelijke methodes die gebruikt worden om vast te stellen dat recidive 'onvermijdelijk' is.
Ik heb wel gelezen dat castratie ertoe kan leiden dat zo'n figuur uit frustratie aan 't vermoorden van z'n slachtoffers slaat omdat hij tòch iets wil doenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:43 schreef _The_General_ het volgende:
Weet iemand of chemische castratie mogelijk is in Nederland? En of zoiets werkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |