abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19400196
Kamer:geen verlof zedendelinquenten

DEN HAAG CDA,PvdA en LPF zeggen naar
aanleiding van de ontvoering van Wei
Wei Hu dat zedendelinquenten niet meer
op proefverlof mogen.De VVD ziet echter
meer in elektronisch toezicht.De Kamer
vergadert morgen met minister Donner
van Justitie over het tbs-systeem.

De ontvoerder van het 13-jarige meisje
keerde niet terug van proefverlof.De
PvdA vindt dat Donner daardoor in grote
problemen is gekomen.Vorig jaar had hij
beter toezicht beloofd op tbs'ers die
verlof kregen,zei het Kamerlid Wolfsen
in KRO's radioprogramma 1opdeMiddag.

Jaarlijks nemen 90 mensen met tbs de
benen tijdens hun proefverlof.
888888888888888888888888888888888888888888888

Ingewikkelde kwestie: als je mensen niet meer op (proef)verlof stuurt, geef je ze in feite levenslang. Dat betekent dat je na 1 zedendelict levenslange gevangenisstraf zou kunnen krijgen.
Ik vind dat nogal ver gaan.

Wel zou er meer toezicht op die verloven moeten komen.
pi_19400268
Waarom zou je uberhaupt verlof van gevangenis straf of tbs moeten krijgen?

Dat is alleen nodig voor mensen die terug moeten, dus ik ben voor zeer strenge eisen om terug te mogen en dan pas verlof, met een zeer scherp toezicht tijdens dat verlof. Elektronisch toezicht en 1 maal per dag melden..
pi_19400297
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:07 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom zou je uberhaupt verlof van gevangenis straf of tbs moeten krijgen?
Om je voor te bereiden op terugkeer in de maatschappij natuurlijk.
pi_19400326
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:08 schreef SCH het volgende:

[..]

En zoals ik dus al schrijf, denk ik dat het nodig is om die eisen om terug te mogen eens goed te herzien,
pi_19400370
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:09 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

En zoals ik dus al schrijf, denk ik dat het nodig is om die eisen om terug te mogen eens goed te herzien,
Dat betekent dat je heel veel mensen levenslange gevangenisstraffen gaat opleggen. Je kunt het risico op recidive nooit voor honderd procent uitsluiten.
pi_19400446
Als je het niet 100% kunt uitsluiten, dan is een kindermisbruiker niet geschikt om terug te gaan, de veiligheid van kinderen gaat mijn insziens voor op de rechten van een veroordeelde pedofiel.
pi_19400452
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Verkrachters en pedofielen? Nee, dank je.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19400532
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:13 schreef _The_General_ het volgende:
Als je het niet 100% kunt uitsluiten, dan is een kindermisbruiker niet geschikt om terug te gaan, de veiligheid van kinderen gaat mijn insziens voor op de rechten van een veroordeelde pedofiel.
Tja, dan kun je heel Nederland wel achter slot en grendel zetten.
pi_19400555
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Heel Nederland heeft al eens iemand verkracht? .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19400579
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:16 schreef SCH het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders hebben zich niet vergrepen aan kinderen, rare vergelijking van je dus.

Voorkomen dat een nieuwe pedofiel zich vergrijpt aan een kind is moeilijk, er voor zorgen dat deze mensen het nooit meer doen is makkelijk!
pi_19400608
Ik vind dus dat mensen die deze misdaad plegen hun recht om te leven in deze maatschappij voorgoed verspeeld hebben,
  dinsdag 25 mei 2004 @ 19:24:55 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_19400785
Als het kalf verdronken is...................
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_19400800
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:24 schreef deedeetee het volgende:
Als het kalf verdronken is...................
Bepaalde partijen zijn er al langer voor hoor....
pi_19400930
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:25 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bepaalde partijen zijn er al langer voor hoor....
Donner ziet het niet zo zitten om mensen na 1 delict levenslang te geven, ik kan hem daar wel een beetje in volgen.

En mijn opmerking over heel Nederland is relevant in die zin dat je suggereert een soort maakbaarheid en veiligheid te creeeren die in wezen vals is.

Bovendien vind ik dat mensen in principe een tweede kans moeten krijgen.
pi_19400968
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:30 schreef SCH het volgende:

En mijn opmerking over heel Nederland is relevant in die zin dat je suggereert een soort maakbaarheid en veiligheid te creeeren die in wezen vals is.
Wat is er vals aan de zekerheid dat iemand die een kind misbruikt heeft niet meer vrijkomt ?
pi_19401000
quote:

Dit is de meest verderfelijke misdaad, ik vind dus dat die mensen hun kans verspeeld hebben.
pi_19401047
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:32 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dit is de meest verderfelijke misdaad, ik vind dus dat die mensen hun kans verspeeld hebben.
Jij vindt dit de meest verderfelijke misdaad - dat is echt geen wet. Ik vind moord ook niet zo fijn.
pi_19401062
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:31 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Wat is er vals aan de zekerheid dat iemand die een kind misbruikt heeft niet meer vrijkomt ?
Dat je doet alsof het daardoor veiliger is.
pi_19401100
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat je doet alsof het daardoor veiliger is.
Natuurlijk is het daar door veiliger, die mensen zijn namelijk de maatschappij uit!
Nieuwe kun je nooit uitsluiten, je kunt er wel voor zorgen dat veroordeelden het nooit meer doen,
pi_19401112
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij vindt dit de meest verderfelijke misdaad - dat is echt geen wet. Ik vind moord ook niet zo fijn.
Dat is hoe de wet van mij best mag zijn....
pi_19401198
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:36 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dat is hoe de wet van mij best mag zijn....
Ik vind moord nog wel een gradatie erger eerlijk gezegd. Dat lijkt me ook nogal wiedes. Moordenaars mogen wel terug maar zedendelinquenten niet?
pi_19401203
quote:

[..]

Donner ziet het niet zo zitten om mensen na 1 delict levenslang te geven, ik kan hem daar wel een beetje in volgen.

Dit is helaas zo'n geval waar de realiteit het streven van het Nederlandse gevangenissysteem naar heropvoeding naar de prullenbak verwijst. Het op deze manier ontkennen van de realiteit heeft mijns inziens dan ook geen zin en maakt dat er alleen maar verliezers overblijven. Ik denk dat je je pijlen dan beter kunt richten op de wetenschappelijke methodes die gebruikt worden om vast te stellen dat recidive 'onvermijdelijk' is. Als de kans hierop inderdaad erg groot is dan is het wat mij betreft gewoon game over voor meneer.
pi_19401261
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind moord nog wel een gradatie erger eerlijk gezegd. Dat lijkt me ook nogal wiedes. Moordenaars mogen wel terug maar zedendelinquenten niet?
het gaat in deze discussie om zedendeliquenten,en in het bijzonder over pedofielen. We hebben het niet gehad over moordenaars.

Ik begrijp niet waarom je die vergelijking moet trekken..
pi_19401306
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:39 schreef Vagere_Hein het volgende:

Dit is helaas zo'n geval waar de realiteit het streven van het Nederlandse gevangenissysteem naar heropvoeding naar de prullenbak verwijst.
Sterker nog, ik vraag me af of het slachtoffer de overheid niet aansprakelijk kan houden
quote:
Ik denk dat je je pijlen dan beter kunt richten op de wetenschappelijke methodes die gebruikt worden om vast te stellen dat recidive 'onvermijdelijk' is.
Weet iemand of chemische castratie mogelijk is in Nederland? En of zoiets werkt?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 19:55:18 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_19401642
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 19:43 schreef _The_General_ het volgende:

Weet iemand of chemische castratie mogelijk is in Nederland? En of zoiets werkt?
Ik heb wel gelezen dat castratie ertoe kan leiden dat zo'n figuur uit frustratie aan 't vermoorden van z'n slachtoffers slaat omdat hij tòch iets wil doen
Het gaat niet zomaar om sex maar om 't " je te laten gelden " ofzo bij die mensen. Dus als ze niet meer kunnen verkrachten gaan ze iets nòg ergers doen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')