Nederland en de Islam - door Bansheeboy - Hoeveel moslims wonen er in NederlandIn Nederland wonen ca 1 miljoen moslims, die elk jaar in grote getalen toenemen, vaak dankzij "nieuwe" moslims die worden geboren, ook vaak dankzij gezinshereniging of het naar Nederland halen van een huwelijkspartner uit 1 der islamitische landen, vaak gaat het dan om Marokkaanse of Turkse immigranten
Wat betekent dit voor de rest van Nederland ?Ik heb ik geconstateerd dat Nederland wat betreft het Christendom en andere B-religie's en "oude" normen en waarden steeds meer ontzuilt, dit heeft tot gevolg dat de islam, die juist sterk in opkomst is, de betreffende "leegte" opvult. Steeds vaker zie je de afbraak van kerken en tempels, steeds vaker horen wij, en zij wie dat er moskeën bijkomen, in veel gevallen worden kerken zelfs vervangen door moskeëen. Zie bv. de Ennasr moskee in Rotterdam, met de respectabele El-Moumni aan het hoofd...
Ik zie dit zelf als een enorme sprong vooruit voor het Westen in het algemeen, en Nederland in het bijzonder, vooral vanwege het feit dat steeds meer mensen de multi-culture samenleving erkennen. Hang dit punt samen met het anti-amerikanisme dat sterk in opkomst is en je hebt 2 ideologiën die elkaar sterk weten aan te voelen en aansporen tot wederzijds begrip...
Wat heeft de Islam voor ons in petto ? Dagelijks zie je Nederlandse andersgelovigen zich bekeren tot de islam, een beter voorbeeld van integratie is haast niet te noemen. Ook de subdsidies die worden gegeven bij de bouw van moskeeën en de islamitische zendtijd op de publieke omroep (NMO) is een sterk punt dat helpt bij de ontwikkeling van wederzijdse integratie
Wat is het voordeel van de Islam voor de overige Nederlanders ? Al met al zie ik dus dat Nederland als vreedzame rechtstaat er veel op vooruit zal gaan, en dat de andersdenkenden op termijn toch water bij de wijn zullen doen. Zo zullen de klein geschapen Marokkaanse jongeren die zich nu nog met criminaliteit bezighouden en het stelen van kinderspeelgoed zich steeds meer moslim gaan voelen en dus richten op de islam, dit heeft uiteraard als gevolg dat deze moslims steeds meer afstand nemen van verboden zaken, dus ook diefstal, overspel (zie de zgn loverboys) etc.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines]Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma