abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20261832
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:21 schreef Tokus het volgende:
het klinkt gek, maar achter die geluidstoren was het geluid best ok... tussen de toren en het podium weet ik niet, daar stond ik niet bij QR.
Ik stond rechts van de mengtoren, en daar leek het wel alsof de zang regelmatig wegviel, en alleen uit een paar boxen links te horen was.
quote:
Maar idd, wel gaaf om Mindcrime eens zelf live te horen.
Met zangeres. Echt top.

En dat ze vrijwel alleen nummers van OM speelden was opzich een goede keus. Hun tijd was natuurlijk beperkt, en gezien de line-up van die dag (en dus het bijbehorende *kuch*oude lullen*kuch* publiek) is het spelen van dat album gewoon een voor de hand liggende zet.
Jiskefetisjist
"Wenn ich Linux höre... entsichere ich meinen Browning."
(Vrij naar Thiemann uit Hanns Johst's Schlageter)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 21:37:24 #277
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_20262162
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:00 schreef ranja het volgende:
- Queensryche /
Ik heb niet alles herkend, maar wel 4 nummers van Mindcrime.
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:26 schreef Jemau.Morat.Gurgeh het volgende:

En dat ze vrijwel alleen nummers van OM speelden was opzich een goede keus.
wat dacht je van: "alle nummers die ze speelden waren van Mindcrime" ?
quote:
Beetje jammer, exact dezelfde set als vorig jaar. Na Halo of flies was het dus tijd om naar huis te gaan.
Dacht ik ook, maar blijkbaar was het na de drumsolo toch nog een gave show... maar toen was ik dus ook al weg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 28 juni 2004 @ 21:49:00 #278
13973 ranja
image means nothing
pi_20262603
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:37 schreef Tokus het volgende:

wat dacht je van: "alle nummers die ze speelden waren van Mindcrime" ?
Ok ik draai dus meestal kant 2 (ja ik heb de lp)
  maandag 28 juni 2004 @ 21:52:40 #279
14677 Fegisje
I love America
pi_20262733
Plemo vond ik wel een verrassing. Ik heb er best van genoten... of ben ik nu een ketter?
I Love America
pi_20265526
quote:
Maar niemand heeft dus het vechten gezien in de tent na Death Angel ?
Op een man of 20 die allemaal aan die basgitaar aan het sleuren waren na heb ik niks gezien en we stonden nog in de tent toen het vrijwel leeg was.
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
  maandag 28 juni 2004 @ 23:14:20 #281
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20265892
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:42 schreef Fegisje het volgende:
Wat dachten jullie van Saxon? "Crusader!!!" werd er geroepen uit het publiek. En dat gingen ze spelen!! Das dan wel grappig die interactie met het publiek. "fluit fluit!"
Hof ter Lo afgelopen december speelde Saxon een set die alleen bestond uit nummers die werden geroepen uit het publiek. De setlist die ze hadden flikkerden ze na twee nummers al weg.
  maandag 28 juni 2004 @ 23:15:17 #282
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_20265924
Ik heb wel genoeg kleine vechtpartijtjes om drumstokken gezien, 3 man die een stok vast hebben en allemaal absoluut niet los willen laten, altijd lachen om te zien

wat was de medische hulp btw zeeeeeeeeer bagger, er was een gast over het hek bij de mainstage geklommen voordat er een optreden bezig was, dus er waren geen stewards en hij had of bij het vallen of juist ervoorin het publiek iets aan zn schouder, dus hij lag daar op de grond, komt eindelijk een medic en wat stewards aan en trekken hem aan zn armen van het hek weg, AUW!
hijheeft er zeker 15 min gelegen voordat ze em eindelijk op de brancard ( die er overigens al de hele tijd stond met zn nekbeschermding ) hadden gelegd.
Ik voelde me echt niet veilig daar
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  maandag 28 juni 2004 @ 23:17:26 #283
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_20265996
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

Hof ter Lo afgelopen december speelde Saxon een set die alleen bestond uit nummers die werden geroepen uit het publiek. De setlist die ze hadden flikkerden ze na twee nummers al weg.
Dat vond ik op graspop ook zeer gaaf!
Winnaar van de publieksprijs
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  maandag 28 juni 2004 @ 23:29:08 #284
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20266447
Ik vond het geweldig, veel leuker gehad dan vorig jaar. Veel relaxtere sfeer op het festival zelf, niet zo druk en niet dat irritante gedram zoals vorig jaar overal.

Wat betreft bands (bij veel dingen ook buiten gezeten, was goed te horen, want alles stond louder than everything else.)

Vrijdag:

Circle II Circle: Klonk goed.
In Extremo: Supershow, geluid was wat minder en muzikale performance ook, maar was echt weer heel gaaf. Ze hadden nu nog meer vuurwerk dan 2 jaar terug. Het is nu al de derde keer dat ik ze zie en iedere keer is het weer een feestje.
Suffocation:
Anathema: Klonk op zich wel goed, maar alleen erg langdradig. Beetje pretentieus ook.
After Forever: Ik haat After Forever.
Iced Earth: Super. Vooraan daar was het geweldig. Ripper is echt supergoed zo bij Iced Earth. Veel beter dan dat hij bij Priest ooit had kunnen zijn. Goede carričremove dus. Wat een gillen geeft die man af en toe en de set was ook leuk. Geluid van die gitarist (niet Jon) was af en toe wel kut, maar voor de rest was het voortreffelijk.

Zaterdag:

Oomph!: Geweldig. Een van de beste optredens van Graspop dit jaar. Keihard, superstrak en eindelijk een band waarbij het crowdsurfen loskwam (ik was weer helemaal vooraan). Wil ze wel vaker zien. Leuk ook die zanger en tof dat hij twee keer het publiek in dook.
Pleymo: Bah, kut, shit, poep, schijt.
Queensr˙che: Heel tof om ze te zien en die Operation: Mindcrime set was ook heel gaaf. Leuk die zangeres op het toneel. Geluid was alleen minder. Zang viel af en toe weg en dat is toch zonde. Een beetje hetzelfde als met Dream Theater twee jaar terug. Die komen ook zie niet tot hun recht op een buitenpodium.
Soulfly: Nou ja, wel ok. Niet echt mijn ding.
Motörhead: Ze stonden te zacht. Maar verder was het echt Motörhead en die wil ik nog heel vaak zien.
Slipknot: Ja, (vrijwel) iedereen vindt het kut, maar het was toch fucking druk daar bij het mainstage op de zaterdagavond voor Slipknot en het was nog leuk ook, hoewel het na een tijdje in mijn oren wel wat teveel begon te bonken, maar dat lag ook aan het feit dat het geluid overal keihard stond (alleen bij Priest was het geluid perfect te noemen).

Zondag:

Destruction: Ja, wel grappig. De zang was best kut, maar ze waren wel lekker aan het raggen en kregen het publiek goed mee en het was leuk en daar is zo'n band voor op een festival.
Testament: Heel gaaf optreden. Lekker strak.
Saxon: Saxon = Saxon en dat is altijd goed.
Death Angel: Lekker ruig. Klonk goed heftig.
Therion: Superoptreden. Geweldige kwaliteit. Soms net een cd. Ze speelde drie nummers van Sirius B. Meteen al eentje aan het begin. De sfeer zat er goed in. Goede interactie met het publiek (behalve de zangeres). Kan niet wachten op hun tour komend jaar.
Life of Agony: Was heel tof. Mooi strot heeft die Keith Caputo en ze speelden erg goed. Leuk ook die homage aan de andere bands op het festival.
Judas Priest: Priest liet hier zien waarom ik Priest-fan ben. Geweldig geluid en geweldig gespeeld. Echt supergoed. Halford was geweldig. Hij had echt energie. Meer dan twee jaar terug met de band Halford. Hij had wel wat meer mogen interacteren met het publiek, maar tegen het einde maakte hij dat wel weer wat goed. Beetje voorspelbare set, hoewel dat niet erg is. Op tour spelen ze wel wat andere nummers en iedereen zit eigenlijk toch te wachten op de klassiekers op zo'n festival. Ze deden Turbolover en dat is een van m'n favoriete nummers. The Priest is echt back.
  maandag 28 juni 2004 @ 23:30:32 #285
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20266496
Het geluid was in het algemeen trouwens kut. Erg hard allemaal. Heb halverwege zaterdag de oordoppen ingedouwd. Bij Priest was het alleen bijna ideaal.
  maandag 28 juni 2004 @ 23:32:08 #286
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_20266552
owjah, wat moet er in belgie gebeuren zodat dat crowdsurfen daar ook verboden word?

ik werd gek van die gasten, ik heb van de meeste optredens de helft van de tijd maar omgekeerd gestaan omdat ik geen kist in mn nek wou hebben, tis wel goed voor je arm spieren, maar je beetje uitleven op de muziek word moeilijk, omdat je zon securitygast voor je neus hebt staan en dan weet je weer genoeg dat je je weer moet omdraaien om zn gast te dragen, bah
heb er een aantal een flinke knal verkocht omdat ze zich echt geen moeite deden om het de mensen onder hem wat makkelijker te maken, dat vonden de security mensen niet zo leuk van me
1 figuur was het zo zat dat hij bij elke crowdsurfer ging proberen de schoenen uit te trekken, is hem helaas niet gelukt...
  maandag 28 juni 2004 @ 23:33:28 #287
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20266596
In België doen ze niet moeilijk over het crowdsurfen en dat vind ik prima.

Oh ja, Fear Factory ontbreekt hierboven, dat is niet mijn ding, maar was wel aardig.
  Admin maandag 28 juni 2004 @ 23:37:01 #288
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20266690
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:30 schreef Seborik het volgende:
Het geluid was in het algemeen trouwens kut. Erg hard allemaal. Heb halverwege zaterdag de oordoppen ingedouwd. Bij Priest was het alleen bijna ideaal.
Oordoppen

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 28 juni 2004 @ 23:38:00 #289
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_20266719
Ik kan me Arch Enemy van vorig jaar nog herrineren, daar was het crowdsurfen ( iig op dat stuk waar wij stonden ) echt niet te doen, daar kwamen constant mensen langs, en veel van die 120 kilogrammers echt geen pretje als je daar met je vriendin staat.
  maandag 28 juni 2004 @ 23:38:23 #290
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20266731
Hey, ik heb nu geen last van piepende oren of dove momenten. Bij Priest waren ze uit, uiteraard. Daar waren ze ook niet nodig en ik wilde mezelf wel horen schreeuwen.
  Admin maandag 28 juni 2004 @ 23:39:35 #291
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20266775
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:38 schreef Seborik het volgende:
Hey, ik heb nu geen last van piepende oren of dove momenten. Bij Priest waren ze uit, uiteraard. Daar waren ze ook niet nodig en ik wilde mezelf wel horen schreeuwen.
Ze waren nergens nodig, het geluid was zacht dit jaar
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_20266794
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:38 schreef Seborik het volgende:
Ik geen last gehad van mijn oren
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  maandag 28 juni 2004 @ 23:40:19 #293
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20266798
Dat was pas nadat je bij Oomph! voor de speaker zat.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 00:02:29 #294
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_20267537
God ja ik heb me steeds ge-ergerd aan het geluid dit jaar. Betje het idee dat het overal te hard stond. Het was alleen echt bijna overal (paar keer gehad dat t perfect was.. zoals bij saxon ) zo hard dus ik begon aan mezelf te twijfelen.

Ik denk er in elk geval over om voor volgend jaar professionele oordoppen te halen want t was niet echt prettig. Heb geen piep en dove momenten, meer een soort continue druk op me oren.
Het leek zo'n goed idee...
  dinsdag 29 juni 2004 @ 08:32:05 #295
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20270748
Lekker rustig aan gedaan, het was sowieso wat relaxter er rustiger als vorig jaar heb ik het idee. Moest ook wel met die hitte die het terrein vooral bij de camping soms meer in stofpop veranderde. Lekker releaxed bands gekeken, en het was geweldig! Helaas was het geluid in maquee 1 niet echt heel goed, in 2 was het wel beter maar daar heb ik dan weer alleen maar AF en Hatebreed gezien...

Lekker kleurtje gekregen ook, nu snel vanalles inpakken want ik ga vandaag door naar Turkije.

oh, en ik heb nu een Priest shirtje
[KNE]-Mod
  Admin dinsdag 29 juni 2004 @ 10:11:00 #296
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20272262
Slipknot viel me niet tegen

dinsdag 29 juni 2004 @ 10:38:00 #297
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20272928
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:32 schreef metallicattim het volgende:
owjah, wat moet er in belgie gebeuren zodat dat crowdsurfen daar ook verboden word?

ik werd gek van die gasten, ik heb van de meeste optredens de helft van de tijd maar omgekeerd gestaan omdat ik geen kist in mn nek wou hebben, tis wel goed voor je arm spieren, maar je beetje uitleven op de muziek word moeilijk, omdat je zon securitygast voor je neus hebt staan en dan weet je weer genoeg dat je je weer moet omdraaien om zn gast te dragen, bah
heb er een aantal een flinke knal verkocht omdat ze zich echt geen moeite deden om het de mensen onder hem wat makkelijker te maken, dat vonden de security mensen niet zo leuk van me
1 figuur was het zo zat dat hij bij elke crowdsurfer ging proberen de schoenen uit te trekken, is hem helaas niet gelukt...
Groot gelijk. Ik liep met een bril omdat zand en lenzen nu eenmaal niet samen gaan dus ik moest met name Slipknot constant naar achteren kijken of er niet weer iemand mn bril weg zou schoppen. Asociaale eikels die het ook nog eens 10x achter elkaar doen
  dinsdag 29 juni 2004 @ 10:39:10 #298
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20272964
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 08:32 schreef ThE_ED het volgende:
oh, en ik heb nu een Priest shirtje
Ik ook

Ik heb achteraf trouwens spijt dat ik Oomph en Therion niet heb gezien, volgende keer dan maar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:30:53 #299
41234 Flaw
Only the strong
pi_20274315
Mijn hoogtepunten:

Vrijdag
- Iced Earth
- After Forever
- Circle II Circle

Zaterdag
- Alice Cooper

Zondag
- Hatebreed
- Children of Bodom
- Fear Factory

Ik vond Motörhead nogal saai en het geluid bij Epica was bagger. Verder 3 dagen genoten van een prima georganiseerd festival. Ik hoefde nooit ergens lang te wachten. Tja, het eten had wel wat gevarieerder mogen zijn.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:31:48 #300
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20274346
Hoezo gevarieerder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')