Ik durf te wedden dat weinig mensen positief zullen zijn als ik een topic open over een vlieg die ik net heb doodgeslagen en de collage die ik ermee gemaakt heb.quote:Op zondag 20 juni 2004 16:27 schreef corc het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout als je zegt dat ik 'een dier dat nuttig een dier doodt' gelijk stel aan 'een mens die "nutteloos" een dier doodt'. Ik veroordeel namelijk niet die zeehond zelf, ik begrijp dat hij moet eten. Ik vraag me alleen vanuit het standpunt van de mens af waarom er een verschillende waarde aan een dieren leven wordt toegekend, en wat de criteria daarvoor zijn.
Jij beweert dat dit topic met verontwaardiging gevuld wordt omdat mensen het moreel onjuist vinden om een dier te doden als je het niet echt nodig hebt.
Ik beweer dat het komt omdat mensen emotioneel reageren op dieren met grote ogen en een zachte vacht. Je verontwaardiging posten over een lief poesje of zeehondje geeft veel bevrediging, je voelt jezelf beter en denkt "ik hoor niet bij die barbaren".
Als jij gelijk hebt, en de verontwaardiging veroorzaakt wordt door de afwezigheid van nut, dan zouden er ook topics moeten zijn met verontwaardiging over een nutteloos doodgeslagen vlieg, of onnodig in een schoef vermalen vissen.
Als ik gelijk heb dan zijn die topics er niet, ondanks dat er dagelijks dit soort moorden worden gepleegd. Dan beoordelen mensen de waarde van het leven kennelijk volgens subjectieve criteria, die voornamelijk door emotie worden ingegeven.
Probeer het eens, zou ik zeggen. Ik denk dat je topic geen 30 serieuze reacties krijgt, waarin mensen je daad afkeuren. Misschien wordt het wel naar [ONZ] verplaatst. Als je er moeite mee hebt om een vlieg te doden, kun je ook een dier kopen, in de vorm van een kippebout of een mooie vis. Als je die niet opeet maar weggooit, dan is die net zo nutteloos gestorven.quote:Op zondag 20 juni 2004 17:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat weinig mensen positief zullen zijn als ik een topic open over een vlieg die ik net heb doodgeslagen en de collage die ik ermee gemaakt heb.
Nou, dan heeft het dus nog nut gehad ook.quote:En nogmaals, als je al gelijk hebt over die 'moorden', wat voor een enorm slecht excuus is dat dan om van je kat een tas te maken en dat trots op internet te zetten?! Het is sowieso een trieste en gemakkelijke manier om aandacht te krijgen, want daar gaat het TS om.
Kijk hier eens hoe groot het medeleven is.quote:Op zondag 20 juni 2004 17:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat weinig mensen positief zullen zijn als ik een topic open over een vlieg die ik net heb doodgeslagen en de collage die ik ermee gemaakt heb.
oooh,maar een tas is wél een koe? of strookt dat wel met de nagedachtenis van "Clara" ?quote:Op maandag 21 juni 2004 11:22 schreef Argento het volgende:
Ten eerste vind ik het ´argument´ dat je je geliefde kat nu altijd bij je kunt hebben een non-argument. Je hebt een tas bij je en een tas is nu eenmaal geen kat, een tas is een gebruiksvoorwerp. Bovendien strookt het niet met de nagedachtenis aan iets of iemand, dus voer die nagedachtenis ook niet aan als argument voor dit lugubere project.
Zo zo,dus een koe voelt minder en is minder een dier dan een kat? En in China bijvoorbeeld zijn katten wel degelijk voor concumptie!quote:Op maandag 21 juni 2004 11:22 schreef Argento het volgende:
Ten tweede neemt de kat, of welk huisdier dan ook, nu eenmaal een andere rol in dan de dieren strikt voor consumptie zijn bedoeld. Je kunt je er aan storen, maar het is een feit dat dat verschil bestaat. Een koe is wat dat betreft voor de vleeshandel en is in feite meer produktiegoed dan dier. .
daar heb je een puntquote:Op maandag 21 juni 2004 11:22 schreef Argento het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die die gedachte moreel onjuist vinden, maar die mensen moeten dan maar vegetarier worden.
omdat een kat iets heeeel anders is dan een koe ja?quote:Op maandag 21 juni 2004 11:22 schreef Argento het volgende:
Het is in elk geval totaal kansloos om een bepaalde discussie daarover op te starten door van je kat, die zoals gezegd een fundamenteel andere rol speelt dan het dier dat als produktiegoed fungeert, een gebruiksvoorwerp te maken
vind je de tas an sich niet stelling genoeg?!!quote:Op maandag 21 juni 2004 11:22 schreef Argento het volgende:
Ik zal voor niemand bepalen wat hij of zij met zijn of haar eigendom wel of niet moet doen, maar ik zal mij wel het recht voorbehouden mij over die persoon een mening te vormen. Hetzelfde geldt voor de mensen die dit vergoeilijken in de naam ´der kunst´(hoewel TS zelf beweert dat het niet om kunst gaat maar om de functie van de handtas) en zie ik mij maar weer eens gesterkt in de opvatting dat de bijbedoelingen van kunst eigenlijk altijd totaal nutteloos zijn. Als je een discussie wilt doen ontbranden, dan poneer je een stelling.
Het gezeik hier valt nog wel mee hoorquote:Op donderdag 24 juni 2004 21:07 schreef ParanoidEv het volgende:
En maar zeiken terwijl iedereen met zn leren schoenen loopt te patsen ondertussen
Je hoopte op meer he?quote:Op donderdag 24 juni 2004 21:57 schreef tinkaaa het volgende:
Het gezeik hier valt nog wel mee hoor
ja ik was er inderdaad!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:33 schreef nein het volgende:
hehhehehehe ik ben er vandaag geweest! Tasje was maar klein!!!!
Maar wat je niet zo duidelijk ziet, en wel gewoon op t tasje...is t kleine halsbandjezoooo zielig!!!!
Was jij er toevallig ook vandaag tinka? Ik DACHT dat ik je zag staan (roze oogschaduw...snelle conclusie gemaakt..hhehe)
Maar goed...t blijft zielig *ziet haar eigen kat al in tasvorm* ! Maar ik geloof niet dat je je kat zelf hebt doodgemaakt speciaal voor dat tasje.
Lijkt me toch een mooie eindbestemming voor jouw kat tasquote:Op maandag 2 augustus 2004 12:48 schreef tinkaaa het volgende:
oehoehoehoeh!
Ik weet dat ik erg laat reageer, maar ik moet toch even.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Is dit nog geen SPAM onderhand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |