Koeien worden niet alleen voor leer gefokt...die katten dan wel. Dus kies ik voor het mindere kwaad.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:15 schreef tinkaaa het volgende:
Ik heb hem zelf gemaakt en zoals ik al eerder schreef er komt snel een gebruiksaanwijzing hoe van jouw kat ook een tas te maken.
en @nein: als iedereen tasjes van kattenbont gaat kopen zal er minder vraag naar tassen van koeienleer komen en raakt het allemaal wat beter verdeeld. Wel zo eerlijk toch?
Geef jij nu eerst maar eens antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 09:54 schreef tinkaaa het volgende:
onder welke omstandigheden denk jij dat ze dat hier met koeien doen?
Er zijn al veel te veel katten in Nederland, dus voorlopig kan er in de vraag voorzien worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 16:22 schreef nein het volgende:
ja, maar tinka, stel, jij loopt rond met je tasje, en IEDEREEN gaat t opeens hip vinden...dan is er een grote vraag naar tasjes van kattebont, en die moeten zo goedkoop en zo snel en zo veel mogelijk geproduceerd worden...Waardoor er katten zullen worden gefokt alleen maar om hun velletje. En die hebben echt geen fijn leven.
voilaquote:Op zaterdag 29 mei 2004 16:22 schreef nein het volgende:
ja, maar tinka, stel, jij loopt rond met je tasje, en IEDEREEN gaat t opeens hip vinden...dan is er een grote vraag naar tasjes van kattebont, en die moeten zo goedkoop en zo snel en zo veel mogelijk geproduceerd worden...Waardoor er katten zullen worden gefokt alleen maar om hun velletje. En die hebben echt geen fijn leven.
Ik zou graag de mensen hier provoceren door de huid van de maker van dit walgelijke "geintje" te gebruiken om een boodschappentas van te maken. En natuurlijk de foto's hier te plaatsen. Vraag aan de admins hier: waarom word dit niet weggehaald?!! Ten eerste is het niet bepaald LIT en ten tweede volledig smakeloos.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:15 schreef LostFormat het volgende:
Zie je nou niet in dat het juist om die provocatie gemaakt is?
Wat is dan het verschil tussen een kat en een koe slachten???quote:Op maandag 31 mei 2004 00:56 schreef SadKingBilly het volgende:
En TS, kom nu niet bij mij aan met je domme gelul over hoeveel koeien er ook geslacht worden hier; zo dom kun je toch niet zijn (ondanks de bewijzen van het tegendeel?! En natuurlijk zijn er landen waar katten gegeten worden, maar er zijn ook landen waar de koe heilig is. Dus hou die bullshit alsjeblieft voor je.
Joh, stel je niet zo aan.quote:Op maandag 31 mei 2004 00:56 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik zou graag de mensen hier provoceren door de huid van de maker van dit walgelijke "geintje" te gebruiken om een boodschappentas van te maken. En natuurlijk de foto's hier te plaatsen. Vraag aan de admins hier: waarom word dit niet weggehaald?!! Ten eerste is het niet bepaald LIT en ten tweede volledig smakeloos.
Ja, het topic doorlezen is natuurlijk teveel gevraagd? Want als je gewoon gelezen had dan had je gemerkt dat a) die vraag al beantwoord is door mij en b) dat het een kunstvorm is.quote:Op maandag 31 mei 2004 00:56 schreef SadKingBilly het volgende:
<knip>
Principes. Mensen zijn ook zoogdieren. Je kan ze ook eten en je kan de huid gebruiken. Toch is kannibalisme verboden. Zoiets doet men gewoon niet.quote:Op maandag 31 mei 2004 01:35 schreef tinkaaa het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil tussen een kat en een koe slachten???
Het zijn beiden zoogdieren
je kan beiden eten
je kan van beiden de huid (lees leer en bont) gebruiken
vind je dat niet een beetje hypocriet van jezelf?quote:Op maandag 31 mei 2004 12:38 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor mij voor katten.
Nah, het is cultuurgebonden tunnelvisiequote:Op maandag 31 mei 2004 13:44 schreef tinkaaa het volgende:
vind je dat niet een beetje hypocriet van jezelf?
Ik reageer wel even op die stelling. Ik ben het namelijk met je eens. Er is al genoeg dieenleed op de wereld en als kattentasjes de nieuwste rage worden dan zijn er altijd wel zakenmensen die een kattenfarm beginnen om katten te fokken voor tasjes. Heb je naast alle andere dieren die we gebruiken voor menselijke consumptie ende vermaeck dan ook nog eens katten die worden gefokt en gebruikt. Kwalijke zaak.quote:Op maandag 31 mei 2004 15:14 schreef nein het volgende:
tinka, reageer nu even op mijn stelling dat je op deze manier dierenmishandeling bevordert.
en hier meteen mijn antwoord.quote:Op maandag 31 mei 2004 15:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik blijf er trouwens wel bij dat ik het enigszins hypocriet vind dat het fokken van koeien en varkens etc. "normaal" is en dat dat voor katten ziek is. Het is niet zieker dan het fokken van andere dieren voor menselijk gebruik.
Stel je eens voor dat ze mijn poesje van de straat plukken voor zo'm wal-ge-lijk tasje!!quote:Op maandag 31 mei 2004 21:47 schreef Bazyx het volgende:
tinkaaa en Isabeau, jullie redeneren veel te rationeel voor vrouwen. Laat dat nou gewoon aan de mannen over en reageer gewoon emotioneel jankend dat het zo zielig is voor die arme beestjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |