abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:41:55 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_19459261
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:38 schreef beestjuh het volgende:
Ook not done. Getuigt van weinig tot geen respect voor je huisdier, veel mensen hebben de neiging te zeggen dat hun huisdier een deel van het gezin is, en je zet je moeder toch ook niet in de huiskamer als ze overlijdt?
Kom op zeg, je moeder is toch geen huisdier.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:43:37 #77
6941 APK
Factual, I think.
pi_19459306
Volgens mij is het trouwens niet dezelfde kat als op die foto.
pi_19463477
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:45 schreef Silmarwen het volgende:

Maar vind je het niet enorm respectloos om van je kat een hand tas te maken? Ik bedoel maak er dane en wandkleed van of zet hem of haar op maar je gebruikt haar of zijn huidje nu voor jou rotzooi.
Wat maakt het uit of het een wandkleed is of een tasje?
Het tasje heb ik trouwens met veel liefde voor Pinkeltje gemaakt hoor, en nu heb ik haar altijd bij me!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:01:30 #79
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19464308
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 01:52 schreef tinkaaa het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of het een wandkleed is of een tasje?
Het tasje heb ik trouwens met veel liefde voor Pinkeltje gemaakt hoor, en nu heb ik haar altijd bij me!
Ja maar vind je het niet raar om spullen in je kat te doen?

Ik ben gek op mn katten maar als ze dood gaan worden ze begraven.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:20:35 #80
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_19465858
Wanneer kunnen we bestellen?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_19466684
je kan niet bestellen,..binnenkort een gebruiksaanwijzing hoe je zelf een tas kan maken van je eigen kat.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:27:16 #82
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_19469338
Ik heb geen kat, want ik heb een hekel aan die beesten. Waarom denk je dat ik zo'n tas wil?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 28 mei 2004 @ 14:19:23 #83
6941 APK
Factual, I think.
pi_19472028
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:27 schreef Mark het volgende:
Ik heb geen kat, want ik heb een hekel aan die beesten. Waarom denk je dat ik zo'n tas wil?
pi_19472172
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:27 schreef Mark het volgende:
omdat je er net om vroeg
Tri State. Tri State. !
pi_19477000
Ik ben allergisch voor katten, ben ik dat dan ook voor je tas?

Dit hele verhaal doet me veel aan de kunst van Damien Hirst & co.denken. Ook daar waren de dieren liefhebbers niet erg blij met zijn schaapjes op balsemvloestof. (Voorbeelden; David Falconer, Vermin Death Star gemaakt van afgietsel van dode ratten, Damien Hirst, away from the flock. ) Kortom; het is niet helemaal nieuw. Het enige verschil is dat Tinkaa er een gebruiksvoorwerp van gemaakt heeft. Dode (vooral lieve) beesten = hoog schokgehalte = veel aandacht.
pi_19478261
Ik moet trouwens aan een kunstwerk denken waarbij de kunstenaar een serie blenders op een rij had gezet met goudvissen erin. De bezoeker mocht de blender aanzetten als hij/zij dat wilde.... Ik weet niet meer of dat ooit is gebeurd. Maar het creëert wel een bepaald spanningsveld en is dus in wezen een prachtig kunstwerk.

En kunst lijkt soms wel een hoog schokgehalte te willen hebben, Venugopalan.

(dit hoort trouwens, zoals Dagonet al opmerkte, gewoon in dit forum thuis....en in zo'n topic kan je dan je walging en zo prima ventileren waardoor je dus een reactie geeft op het kunstwerk. En je kan natuurlijk in discussie gaan over de ethische kanten van zoiets en of "we" dat maar normaal moeten vinden. Blijkbaar vindt het merendeel het hier niet normaal, dat scheelt weer )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_19482936
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 18:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet trouwens aan een kunstwerk denken waarbij de kunstenaar een serie blenders op een rij had gezet met goudvissen erin. De bezoeker mocht de blender aanzetten als hij/zij dat wilde.... Ik weet niet meer of dat ooit is gebeurd. Maar het creëert wel een bepaald spanningsveld en is dus in wezen een prachtig kunstwerk.
ja,er is toen op een gegeven moment door een bezoeker op het knopje gedrukt ende kunstenaar is toen aangeklaagd en heeft de rechtzaak verloren.
pi_19484674
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 21:49 schreef tinkaaa het volgende:

[..]

ja,er is toen op een gegeven moment door een bezoeker op het knopje gedrukt ende kunstenaar is toen aangeklaagd en heeft de rechtzaak verloren.
En die persoon die op het knopje drukte?

Wel een mooi tasje trouwens.
pi_19486080
Mja, wat ik nogal ergerlijk vind aan zulke tasjes, is dat als je er mee over straat loopt, dat niemand het achterliggende idee kent. Wat je dan krijgt is dat bepaalde mensen het "cool" vinden staan, en dat je dan binnenkort geimporteerde kattebonttasjes uit china krijgt die bij de eerste de beste lederhandel en schoenzaak te koop is. Daarom is het gewoon echt verkeerd om zulke dingen te doen.
(:
pi_19486434
Waarom zouden er geen kattenbont tasjes uit China geimporteerd mogen worden?
Die beesten worden daar gefokt hiervoor hoor!
pi_19488424
Is dit een herenmodel?
pi_19488658
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 00:29 schreef tinkaaa het volgende:
Waarom zouden er geen kattenbont tasjes uit China geimporteerd mogen worden?
Die beesten worden daar gefokt hiervoor hoor!
En onder welke omstandigheden denk jij dat ze dat in China doen?
pi_19489197
onder welke omstandigheden denk jij dat ze dat hier met koeien doen?
pi_19489467
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 09:54 schreef tinkaaa het volgende:
onder welke omstandigheden denk jij dat ze dat hier met koeien doen?
Of hoe denkt men in dit topic dat we "onze" varkens behandelen?
Een dier met een hogere intelligentie dan je hond!! Schijnt dat varkens net zo intelligent zijn als 4-jarige kinderen....dat soort feiten zijn even schrikken.

Maar angezien een kat een huisdier is willen we niet dat er iets met katten wordt gedaan.
We walgen van het idee dat er in bijv. Korea honden worden gegeten.

Maar hoe denk je dat India, waar de koe heilig is, wordt gekeken naar het feit dat wij de koe gebruiken voor voedsel en leerproduktie? Kalfsleer schijnt de meest gewilde leersoort te zijn.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 29 mei 2004 @ 12:24:43 #95
92409 Twinky
Little star.
pi_19491309
voor alle mensen die dit zielig/walgelijk of iets dergelijks vinden, ga voor de lol es kijken in een koeienFOKKERIJ. Of bij kippetjes in van die walgelijke kooitjes. En wie zei er nou dat koeien eerst gebruikt worden voor de melk en dan vlees en vel? FORGET IT!! Het leven van een kistkalf:

dag 1: hallo mama. Wat kijk je verdrietig mama. Dag mama
dag 2: ja eindelijk melk! wat een vies smaakje. Auw mijn rug doet pijn
dag 3: brr.. weer zo'n spuit in m'n kont. Ik wil liggen maar er is geen ruimte
dag 4: mama? ik wil hier uit!
dag 5: ik wil hier uit!
dag 6: ik kan m'n kont niet keren!

enzovoort. ik weet niet hoe lang het duurt voordat zo'n beest de gehaktmolen ingaat, maar vast niet veel langer dan een maand. Weet je dat vrouwen tegenwoordig grotere borsten hebben onder andere door de hormonen in koeien/kalfsvlees?

En btw, een koe geeft alleen melk nadat ze een kalf heeft gekregen. Als je dan blijft melken, denkt haar lijf dat een kalf blijft drinken enzo. En katten.. die krijgen veel meer jonkies in 1 keer. Kunnen er best wel een paar van gebruikt worden voor een schattig tasje ofzo.

(en ja ik ben vegetarisch. Maar ook omdat ik een 'dieet' heb voor een bepaalde ziekte)
pi_19491380
Willen jullie daarmee het importeren van kattevel daarmee goedkeuren dan? Zo maak je het dierenleed alleen maar meer en erger...

edit: pfffff...hou es op met die zielige koeien en varkens en kippen en geiten, dat WETEN we allemaal wel, dat betekent nog niet dat je nog es EXTRA dierenleed erbij WEL kan goedkeuren.
(:
  zaterdag 29 mei 2004 @ 12:32:22 #97
92409 Twinky
Little star.
pi_19491437
ik keur niks goed. Weet je hoe lief kuikentjes (nouja, eigenlijk iets groter, maar nog lang geen mooie grote haan) zijn voordat ze verwerkt worden in 'kip'-penpoten?
pi_19492051
Ja dat weet ik!! maar t gaat hier om kattevellen.... niet om alle beesten in de bioindustrie.
Dat weten we allemaal wel, maar zoals ik al zei: er hoeft niet MEER dierenmishandeling bij te komen, alleen maar omdat die tasjes opeens "cool" zijn.
(:
pi_19493478
maar Pinkeltje is nooit mishandeld hoor,ze heeft een heel fijn leven gehad bij mij!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:19:49 #100
92409 Twinky
Little star.
pi_19494085
hoe is ze nou dood gegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')