Kleine verduidelijkingspost.
Allereerst is het NIET de bedoeling van dit experiment om iets te bewijzen. Aub geen theoretische discussies of op afstand energie sturen mogelijk is, of dat die energie uberhaupt bestaat. Het gaat om het experiment, nl. Het doorgeven/werken met deze energie zal simpelweg niet werken als bewijs het voornaamste doel is, daar leent deze energievorm zich namelijk niet voor. Het gebruiken van deze energie enkel om te bewijzen werkt nu eenmaal niet, de vele experimenten die in het verleden zijn gedaan onder deze omstandigheden hebben nooit echt wereldschokkende resultaten opgeleverd (verwacht deze dan ook niet bij dit experiment). Het is voornamelijk voor de fun, maar ik verwacht wel dat een ieder die participeert enigzins serieus is.
"Het gericht sturen van "energie" van persoon A (kanaal) naar persoon B(ontvanger), het ervaren van deze energie en het effect daarna."
Het is dus "doen" en niet "kletsen over". We kunnen uiteraard nadat het experiment beeindigd is uitvoerig verder kletsen
![]()
Energie is: Ki, Chi, prahna, kosmische energie, unversiele energie etc. Die energie waar jij zowel lichamelijk als geestelijk op draait, wat je verbruikt in alles wat je doet, primaire brandstof (of liefde, wat jij wilt
![]()
). Deze energie is overal, het idee is dat jij je openstelt voor ontvangen. Waar het vandaan komt wil ik nog wel eens uitleggen maar je kan het dus voor nu gewoon opnemen door bewust adem te halen. Als jij je openstelt zal meer energie naar jou stromen (simpelweg omdat je dat wenst, met de intentie deze door te geven - je doet het dus voor jezelf én anderen).
Er zijn 2 groepen, nl. de kanalen en de ontvangers. Een kanaal zijn betekend dat je meer energie vraagt van je omgeving (natuur of universum) dan normaal en deze energie naar de ontvanger stuurt. Het kanaal stelt dus zijn/haar lichaam ter beschikking (
![]()
) om als een veredelde benzinepomp te fungeren of in andere woorden een bliksemafleider waarvan de bliksem naar de ontvanger gaat, niet naar het kanaal zelf (waar bliksem de energievorm is).
Je kan je dit ook voorstellen als energievorm is water, het kanaal is een kan en zal de intentie vormen om zich geheel te vullen met water, alles wat overloopt gaat naar de ontvanger. Openstellen voor (ki) is het belangrijkste, daarna het vragen en daarna het gericht sturen. Schroom niet om deze wensen hardop uit te spreken (je hebt het dan niet tegen 'een persoon', jij spreekt "alles om je heen" aan).
Op een nader te bepalen avond (of welk tijdstip v/d dag het best uit komt) zal het kanaal een half uur (of korter of langer, nog te bepalen) deze energie ontvangen en direct gericht doorsturen naar de ontvanger.
De intenties voor het kanaal:
- stemt in deze energievorm te ontvangen en door te geven
- zal een kwartier van te voren "opladen" en daarna een half uur "doorgeven"
- zal de energievorm ontvangen met de intentie deze te gebruiken voor zichzelf én de ontvanger
- zal niet posten over evt. technieken of te verwachten effecten *
- zal niet proberen te "helen" van evt. ziektes (mentaal of fysiek) **
- eerlijkheid en openstellen voor dit experiment
* om zoveel als mogelijk het suggestieve te voorkomen. Ik kan hier wel een heel verhaal posten over technieken om chakra's te reinigen e.d. maar dat wordt té zweverig voor de meesten en de ontvanger zal zijn/haar aandacht ergens op vestigen en andere effecten niet kunnen onderkennen. Simpel&eenvoud voor toegankelijkheid, minder is meer.
** de juiste intentie is geen controle uitoefenen uitgezonderd het toestemmen van ontvangen en het sturen naar de ontvanger. Als de energie bij de ontvanger is zal deze zelf zijn weg vinden. Vooral niet te ingewikkeld maken, als het effect alleen al een "feelgood" geeft is het wat mij betreft al geslaagd. Een intentie is wel dat het kanaal de goede bedoelingen heeft om deze energie door te geven, zoals dat we er allemaal beter van worden. Wat "beter" betekend is aan de ontvanger, niet het kanaal.
De intenties voor de ontvanger:
- stemt in deze energievorm te ontvangen van de kanalen
- zal een half uur stil zitten/liggen en niets doen
- zal zodra het experiment beeindigd is (voor alle ontvangers) de resultaten posten
- verwacht niets
- eerlijkheid en openstellen voor dit experiment*
* schroom niet te posten dat je geen ene drol merkt, post gewoon wat je ervaart of dat je niets ervaart.
Ik ben zelf overigens over anderhalve week op vakantie voor 3 weken. Wat mij betreft beginnen we pas over een maandje, dan kunnen er ook zoveel mogelijk mensen meedoen. Snel snel snel werkt in dit geval toch alleen maar averechts, goede voorbereiding met duidelijke lijnen is gewenst. Ik heb er ook geen probleem mee als we dit pas uitvoeren op een veel later tijdstip (werkt meteen mooi als filter voor de echt geinteresseerden). Sowieso lijkt mij voor het beste effect min. 10 mensen als kanaal, meerdere (skeptische) ontvangers zijn ook gewenst.
Vragen, opmerkingen, suggesties etc? (je kan je evt. vraag uiteraard stellen maar blijf aub waakzaam voor het suggestieve. Tot in den treure vragen stellen is vrij nutteloos (het gaat juist om het "just do it"), verassingen zijn altijd leuk bij dit soort experimenten
)