abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1375974
jaren geleden voor het eerst gezien en op video opgenomen en na een aantal verhuizingen kwijt geraakt...

maar nu is hij weer in het bezit van madcap en wel als import video uit het buitenland...
hij word niet meer uitgebracht in Nederland...

ik ga er vanavond weer eens lekker voor zitten om te genieten van de beste muziek ooit gemaakt (IMHO)
en natuurlijk de waanzinnige beelden ...

quote:
What can you possibly say except that this movie is amazing?

"The Wall" is one of the few movies out there that has a powerful effect on the people are receptive to its message. Told with practically no dialogue, the only guide to the bizarre, frightening, and strange images is the incredible music by Pink Floyd, from their equally good double album. A considerable number of the songs were re-recorded for this movie, and one song (the heart-wrenching "When the Tigers Broke Free") was added. The new versions of the songs are sometimes worse than the album (Waiting for the Worms), and sometimes better (Mother, In the Flesh).

"The Wall" isn't a pleasant movie, nor is it a simplistic or banal movie. It is brutal, cynical, and disturbing, but it has moments of flesh-tingling beauty and an uplifting message in the end, if you persevere. I recommend both it and the album to anyone who enjoys a powerful movie. In my opinion, "The Wall," along with a few other albums, represents the pinnacle of rock music.

tis wel een beetje "freaky"film ..als ik me het goed herinner...

zijn er meer mensen die in het bezit van de film zijn
zo ja...wat is jullie mening over de film????

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_1376039
ik heb 'm ook... en hoewel ik wel van donkere films houd, vind ik deze echt veel te depressief...

en die acteur is stom

pi_1376160
Ik heb hem op DVD en vindt dit echt een stoere film.
Een film met haast geen tekst, maar verteld met de muziek van Pink Floyd.
Echt een meesterwerk van Waters.
En bob geldhof doet het niet eens zo slecht vind ik.
  donderdag 9 augustus 2001 @ 19:03:32 #4
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_1376247
ik ken de film niet , ik zal hem eens in mijn achterhoofd houden voor als ik nog een film wil zien als ik weer eens in een vage bui ben
World domination is my middle name.
pi_1376406
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 18:01 schreef madcap het volgende:

Gelukkig ben je niet afhankelijk van de filmmaatschappijen vinden wat betreft het uitbrengen van een film.

Ik heb hem zo ongeveer meteen toen-ie uitkwam op DVD via Amazon besteld.

quote:
ik ga er vanavond weer eens lekker voor zitten om te genieten van de beste muziek ooit gemaakt (IMHO)
en natuurlijk de waanzinnige beelden ...
Yep. Absoluut meesterwerk zoals het verhaal vrijwel volledig door de muziek gedragen wordt.
quote:
tis wel een beetje "freaky"film ..als ik me het goed herinner...
Niet kijken als je een slechte periode in je leven hebt. Zeker niet als je de zaak gaat zitten analyseren.
quote:
zijn er meer mensen die in het bezit van de film zijn
zo ja...wat is jullie mening over de film????
Ik dus. En ik vind het een meesterwerk.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_1377095
Vele malen gezien, behoorlijk zware kost in ieder geval. Vooral de animaties zijn fantastisch! Ik denk wel dat je de muziek wel redelijk goed moet kennen om het verhaal goed te kunnen volgen.
Trouwens, zowel Roger Waters, Alan Parker als Bob Geldolf waren geloof ik niet zo te spreken over het eind-resultaat!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 9 augustus 2001 @ 21:50:54 #7
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1377109
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 18:01 schreef madcap het volgende:
maar nu is hij weer in het bezit van madcap en wel als import video uit het buitenland...
Oh? Ik heb 'm laatst nog gekocht op DVD. Met lekker veel extra's. Maar de film vind ik verder niet zo bijzonder. De muziek is daarentegen fantastisch en ook de enige reden waarom ik de film nog wel te pruimen vind...
What's the speed of Dark?
pi_1378526
hmmmmm...vandaag dus geen "The Wal" voormadcap....
ff een pakje shag halen liep uit op een avondje stam kroeg...
misschien dat ik er morgen voor ga zitten...
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 17:35:38 #9
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1383450
Ja, wazige film. Maar eigenlijk 'snapte' ik de plaat pas goed toen ik de film gezien had. Vooral die mooie animaties zijn erg de moeite waard, imo.

Ook een aanrader: Pink Floyd - at Pompeii. Een video van een live-concert uit 1972 of '73 zónder publiek, in een oud collosseum oid. Toen was de Floyd eigenlijk op hun best, muzikaal gezien imo. Geen idee trouwens of deze band nog verkrijgbaar is, maar een dikke aanrader voor de liefhebber

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1385053
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:35 schreef Zanderrr het volgende:

Ook een aanrader: Pink Floyd - at Pompeii. Een video van een live-concert uit 1972 of '73 zónder publiek, in een oud collosseum oid. Toen was de Floyd eigenlijk op hun best, muzikaal gezien imo. Geen idee trouwens of deze band nog verkrijgbaar is, maar een dikke aanrader voor de liefhebber

een mooi contrast met Pompeii is de live video "Pulse"..
een opname van een show in Earls Court in London in '94
ik heb ze op 4 september 1994 gezien in de Kuip in Rotterdam en dat was een perfecte combinatie van licht en geluid....
en vooral een waanzinnig optreden omdat ze de hele Dark Side Of The Moon speelden van a tot z

voor de echte liefhebber is er een video met opnames uit 1966/1967....
waanzinnige opnames met Sid Barrert en hun toen al vooruitstrevende licht show met van die "liquid" dia's

vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:38:08 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1385106
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:33 schreef madcap het volgende:

ik heb ze op 4 september 1994 gezien in de Kuip in Rotterdam en dat was een perfecte combinatie van licht en geluid....
en vooral een waanzinnig optreden omdat ze de hele Dark Side Of The Moon speelden van a tot z

Yep, daar was ik ook bij. Nog steeds een van mijn all-time favoriete concerten.

Ik heb ook nog een keer een video van de 'Momentary Lapse of Reason/ Delicate Sound of Thunder'-tournee gezien, ben alleen de titel van de band ff kwijt (want ik heb 'm zelf niet). Qua muziek gaat mijn voorkeur toch vooral uit naar de platen tussen 1970 en 1980, denk ik (hoewel ik de platen met Syd ook wel graag mag horen)

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:01:21 #12
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_1385284
The Wall in één woord: geweldig
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_3725115
Ik heb dus gisteravond ook eens gekeken

GE-WEL-DIG

heerlijke muziek, mooie beelden.

ik heb weer genoten

maandag 8 april 2002 @ 22:42:34 #14
26012 Oakey
Blue Monday
pi_3767155
Ik heb de DVD en eindelijk eens het audiocommentaar van Waters en Scarfe geluisterd. Ik geloof dat het met name niet zo boterde tussen hun twee en Alan Parker die zo zijn eigen ideeën over de film had.

Zware kost indeed, maar zoooo gaaf. Ik denk idd wel dat je de muziek moet kennen (of in ieder geval het verhaal)

dinsdag 9 april 2002 @ 02:14:41 #15
25198 F1r3Starter
Don't walk the grass!
pi_3768971
Ik wist niet eens dat daar een film van was man!! Maar het zou wel lang speuren worden voordat ik daar een divx van zal vinden. De muziek is iig zuper ztoer.
A dirty mind is a joy forever
pi_3768972
Die film is echt sick!!! maar ook errug gaaf!!
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
  dinsdag 9 april 2002 @ 08:53:10 #17
26012 Oakey
Blue Monday
pi_3769396
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 02:14 schreef F1r3Starter het volgende:
Ik wist niet eens dat daar een film van was man!! Maar het zou wel lang speuren worden voordat ik daar een divx van zal vinden. De muziek is iig zuper ztoer.
Het is best een bekende film, dus een Divx moet wel te vinden zijn met niet al te veel moeite.
pi_8375142
*Shop*

woensdag (12 februari) op RTL5 om 22:25 is The Wall weer te zien

woensdag 12 februari 2003 @ 19:48:11 #19
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_8442373
toch maar es kijken...soundtrack is natuurlijk een klassieker, nu maar es ff checken waar ie bij hoort
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_8443138
quote:
Op maandag 8 april 2002 22:42 schreef Oakey het volgende:
Ik geloof dat het met name niet zo boterde tussen hun twee en Alan Parker die zo zijn eigen ideeën over de film had.
Met een persoon als Roger Waters valt amper samen te werken. Alhoewel ie briljante teksten heeft geschreven en een hoop goede ideeen heeft gebracht voor de Pink Floyd is ie volgens mij ontzettend egoistisch. Maar goed, de meeste 'meesterbreins' hebben rare trekjes
Alles moet en moest gaan zoals hij dat wou in ieder geval...

De concerten van PF in 94 vond ie erg slecht "50.000 people looking at some lights". Terwijl PF toen wel iedere avond in uitverkochte stadions stond, en hijzelf voor half volle zalen. Hoe bedoel je jaloers

The Wall blijft een meester werkje, de film heb ik op VCD
Voor iedereen die ervan houd en hem nog niet heeft, koop de Live cd van The Wall (Is there anybody out there? genoemd).

Heb zelf ook 2 Wall live concerten op video

woensdag 12 februari 2003 @ 20:28:34 #21
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_8443237
Heb em op DVD liggen. Gelijk gekocht de eerste dag dat ik em zag liggen. Lekker duistere film waar je inderdaad niet vrolijk van wordt, maar dat mag de pret niet drukken.
pi_8443872
Dit was de eerste DVD die ik kocht, samen met The Matrix.
pi_8444281
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:23 schreef Echoes het volgende:

[..]

Met een persoon als Roger Waters valt amper samen te werken. Alhoewel ie briljante teksten heeft geschreven en een hoop goede ideeen heeft gebracht voor de Pink Floyd is ie volgens mij ontzettend egoistisch. Maar goed, de meeste 'meesterbreins' hebben rare trekjes
Alles moet en moest gaan zoals hij dat wou in ieder geval...

De concerten van PF in 94 vond ie erg slecht "50.000 people looking at some lights". Terwijl PF toen wel iedere avond in uitverkochte stadions stond, en hijzelf voor half volle zalen. Hoe bedoel je jaloers

The Wall blijft een meester werkje, de film heb ik op VCD
Voor iedereen die ervan houd en hem nog niet heeft, koop de Live cd van The Wall (Is there anybody out there? genoemd).

Heb zelf ook 2 Wall live concerten op video

een hele poos geleden is de docu "Behind The Wall" uigezonden met interviews met de bandleden en stukken van de Wall als concert..
daar word ook even uit de doeken gedaan hoe de relatie was tijdens de laatste dagen van de "Waters" tijdperk....
Onderling hadden ze grote ruzie maar muzikaal konden ze nog wel door een deur...
ook in de docu interviews met Allan Parker en beelden van het onstaan van de film "The Wall"
een goeie aanrader om eens te zien...

de concerten in 94 vond ik niet slecht...
Goeie lichtshow en waanzinnige muziek...zeker omdat ze "Dark Side" in z'n geheel speelden...
kortom een perfecte balans tussen Licht en Geluid....imo

de "In The Flesh" tour van Waters vorig jaar was ook ontzettend goed...
Veel oud Floyd werk en solo werk van Waters....
de dvd is ook niet te versmaden..
en natuurlijk het semi akoestish werk van Gilmour op z'n laatste dvd is ook een must voor de liefhebber....

zal mij benieuwen of er ooit nog nieuw materiaal van Pink Floyd komt...

pi_8444377
Inderdaad cool dat ze toen de gehele Dark Side speelden. Hebben ze vaker gedaan in die tour trouwens. Vind het alleen jammer dat ze niets van Animals speelden. Dogs is toch briljant. Blij dat Waters die nog wel speelde. Zijn In The Flesh 99-00-02 waren wel puik ja. Maar die vorige tours van hem zijn echt minder (Pro's en Con's, Radio KAOS enzo)

Die Rotterdam 94 concerten heb ik op cd trouwens, wel geinig af en toe nederlands gebrabbel tussen door

woensdag 12 februari 2003 @ 21:37:48 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_8444863
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:19 schreef Echoes het volgende:
Zijn In The Flesh 99-00-02 waren wel puik ja. Maar die vorige tours van hem zijn echt minder (Pro's en Con's, Radio KAOS enzo)
Toch is Amused to Death weer briljant hoor!
En 'The Wall' is nog altijd mijn favoriete film aller tijden eigenlijk.
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')