Dan lijkt het mij dat je het toch moet doen en zo veel mogelijk toch naar je ouders gaat,.. Ik woon ook 15min bij ouderlijk huis vandaan. Het is inderdaad zo dat het leven gewoon verder gaat, kijk maar om je heen.quote:Op zondag 23 mei 2004 17:48 schreef dadra het volgende:
Vrienden en m'n vriendin zeggen dat het niet zo verstandig is om het huis uit te gaan, terwijl m'n ouders zelf wel zeggen dat het verstandig is om het huis uit te gaan (ze moedigen het zelfs aan onder het motto: ..... het leven gaat toch door)
T is wel zo dat het appertementje dat ik op het oog heb +- 15 min rijden is van m'n huidige woning
Kan me de stress heel goed voorstellen. Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten alleen was m'n moeder net overleden (november 2002). Een paar dagen daarna kwam onze huisarts met de mededeling dat m'n vader longkanker had en dat hij hooguit 3 maanden te leven had als 'ie niet zou beginnen met chemotherapie/bestraling. Hij heeft toen nog iets meer dan een jaar mogen leven en is 31 december afgelopen jaar overleden. Heb in die periode ontzettend vaak ruzie met m'n vader gehad om verschillende dingen. En heb ontzettend vaak zitten huilen omdat ik het door de situatie helemaal niet meer zag zitten thuis en er ook aan onderdoor dreigde te gaan..quote:Op zondag 23 mei 2004 18:29 schreef dadra het volgende:
Bedankt voor de reakties tot nu toe...
Ik weet t eigenlijk ook nog niet, maar ik weet ook dat t straks erg moeilijk is om m'n moeder alleen te laten als ik na het overlijden het huis uit zou gaan........
Maar nu heb ik ook alle stress van thuis waar ik een beetje onderdoor aan dreig te gaan (ondanks steun van vriendin en vrienden), pa ziek en ma heeft huilbuien.
Gecondoleerd nog! Wat ik zo lees is jou pa echt een wereldvent... Ondanks zijn gezondheid toch nog komen helpen en een paar keer op visite komen...quote:Op zondag 23 mei 2004 19:36 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Kan me de stress heel goed voorstellen. Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten alleen was m'n moeder net overleden (november 2002). Een paar dagen daarna kwam onze huisarts met de mededeling dat m'n vader longkanker had en dat hij hooguit 3 maanden te leven had als 'ie niet zou beginnen met chemotherapie/bestraling. Hij heeft toen nog iets meer dan een jaar mogen leven en is 31 december afgelopen jaar overleden. Heb in die periode ontzettend vaak ruzie met m'n vader gehad om verschillende dingen. En heb ontzettend vaak zitten huilen omdat ik het door de situatie helemaal niet meer zag zitten thuis en er ook aan onderdoor dreigde te gaan..
M'n vriend en ik waren in die periode op zoek naar een huurhuis en er werd er ons ook 1 toegewezen waar we eind december de sleutel van kregen. M'n vader heeft, hoe slecht hij zich ook voelde op het eind en hoeveel pijn hij ook had, een paar keer onze flat bezocht (4 hoog dus hij moest nog aardig wat trappen lopen) en heeft zelfs nog geholpen met het oude behang van de muren afhalen. Ben aan de ene kant wel blij dat ik de periode dat hij nog leefde nog thuis ben geweest. Maar ik heb zelf ook altijd gezegd dat als we eerder een woning zouden krijgen dat ik in ieder geval zo vaak mogelijk langs zou komen om te helpen met schoonmaken, de was etc.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte in deze periode..
Juist daarom moet je misschien blijven; je ouders gaan door de moeilijkste tijd van hun relatie dus je moet er wel voor ze zijn denk ik, hoe moeilijk ook.quote:Op zondag 23 mei 2004 18:29 schreef dadra het volgende:
pa ziek en ma heeft huilbuien.
Dank je wel. En ja, m'n vader was fantastisch. Hij kon af en toe ongelooflijk eigenwijs zijn en daarom kon ik ook af en toe een ontzettende hekel aan hem hebben. Maar had altijd het beste voor met z'n kinderen. Hij wilde ook gewoon weten waar ik kwam te wonen (zodat hij wist dat het goed zat als hij er niet meer zou zijn). Heb gelukkig hele goede herinneringen aan hem overgehoudenquote:Op zondag 23 mei 2004 19:39 schreef SirWacko het volgende:
[..]
Gecondoleerd nog! Wat ik zo lees is jou pa echt een wereldvent... Ondanks zijn gezondheid toch nog komen helpen en een paar keer op visite komen...
quote:Op zondag 23 mei 2004 20:29 schreef X-Ray het volgende:
Ik denk dat je het moet doen.
Het lijkt mij voor je vader aangenaam om te zien hoe zijn zoon een man dochter een vrouw wordt en zelfstandig gaat wonen. Ook voor je moeder kan het, indien je vader zou overlijden, beter zijn als je er niet meer woont. Dat betekent namelijk snel dat je blijft hangen in 'hoe het was' terwijl je moeder dan ook juist verder moet gaan. Wat je vaak ziet is dat het huis dan sowieso vrij snel verlaten wordt, vanwege de herinneringen maar ook vanwege het overbodig worden van de ruimte. Heb ik ook gezien bij het overlijden van m'n vriendins vader. Juist het weggaan van m'n vriendin gaf haar moeder de rust EN de zo nodige prikkel om dat huis te verlaten.
Uhmmmmm........ t is nog steeds manquote:Op maandag 24 mei 2004 00:20 schreef SirWacko het volgende:
[..]
Maag/slokdarm kanker, waarbij z'n hele maag verwijderd is(1,5 jaar geleden).quote:Op maandag 24 mei 2004 19:33 schreef Predemius het volgende:
Wat voor een kanker heeft hij ?
Mijn vader heeft blaaskanker gehad (poliepen in de blaas)
Hij is hier 100% van hersteld.
In ieder geval sterkte !!
Leuk! Sterkte verder, het zal toch best heel moeilijk zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:15 schreef dadra het volgende:
Ben net gaan kijken naar het appartementje, samen met m'n ouders, en het zag er goed uit...
Denk wel dat ik het ga doen....![]()
Daar heb je een punt!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:30 schreef Xebrozius het volgende:
Je studiefinanciering zal wel veranderen...
Houdt daar rekening mee.
Da's geen probleem meer, heb een full time baanquote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:30 schreef Xebrozius het volgende:
Je studiefinanciering zal wel veranderen...
Houdt daar rekening mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |