Euh... De Italianen zingen hun volkslied niet. Was nog een klein relletje bij het laatste WK, de Berlusconi-regering wou dat ze meezongen en de spelers zeiden dat ze het dak op konden.quote:Op maandag 24 mei 2004 01:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je kunt veel zeggen van Duitsland, maar ze hebben een schitterend volkslied. Daarnaast is het Franse en italiaanse ook indrukwekkend door de manier waarop ze het brengen (schouder aan schouder het uit volle borst meezingen)
quote:Op maandag 24 mei 2004 15:11 schreef BB-King het volgende:
Het Wilhelmus.
En ieder die een ander volkslied mooier vindt is een landverrader.
Heremejee wat lees ik hierquote:Op zondag 23 mei 2004 17:03 schreef Famas het volgende:
Frankrijk en Italie...NL vind ik een slap aftreksel
Waarom?quote:Op maandag 24 mei 2004 16:28 schreef Hawk het volgende:
[..]
![]()
Face the facts, het Wilhelmus sucks
Het oudste volkslied ter wereld is de oorspronkelijke versie van de Vlaamse Leeuw uit de vroege middeleeuwenquote:Op maandag 24 mei 2004 23:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Heremejee wat lees ik hier![]()
Waarschijnlijk wist je het nog niet maar het Wilhelmus is het oudste volkslied ter wereld en kan dus onmogelijk een aftreksel zijn hoe slap ook.
Omdat het een oerlelijk hoempapa-lied is. Alsof wat behoorlijk beschonken figuren hem 's avonds in een bar bedacht hebben.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:59 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Waarom?
Sinds wanneer is Vlaanderen een land? Flauw van je.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het oudste volkslied ter wereld is de oorspronkelijke versie van de Vlaamse Leeuw uit de vroege middeleeuwen![]()
Oh ok, het melodietje staat je niet aan. Ik was al bijna aan het denken dat je het Wilhelmus op argumenten kon neersabelen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:09 schreef Hawk het volgende:
[..]
Omdat het een oerlelijk hoempapa-lied is. Alsof wat behoorlijk beschonken figuren hem 's avonds in een bar bedacht hebben.
(Het is dan wel geen EK-lied, maar het volkslied van Kenia vind ik ook erg mooi. Heel melancholisch, doet bijna Japans aan)
Vlaanderen is een officiele autonome regio binnen een federale staat. Vlaanderen heeft op de domeinen waarvoor de Vlaamse regering verantwoordelijk is (werkgelegenheid, onderwijs, landbouw, ... ) dezelfde rechten en status als de Staat Belgie. maw , als men in europa iets over landbouw gaat onderhandelen dan zie je daar geen Belgische minister , maar de Vlaamse en de Waalse ministers van Landbouw komen over onderhandelen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 01:21 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Vlaanderen een land? Flauw van je.
Dat had ik nou niet verwachtquote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:26 schreef Stuart het volgende:
Engeland - God save the Queen
Ik nomineer Frans Bauer.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:36 schreef Maffioso het volgende:
Italie, dat van Nederland is echt supersaai en traag. Het wordt tijd dat we is een wat vrolijker volkslied krijgen.
Vlaanderen is daardoor nog steeds geen land. En als de melodie later is toegevoegd dan kan het onmogelijk het oudste (volks)lied ter wereld zijn. Een volkslied is de melodie en tekst inclusief zoiets kun je niet scheiden. Doe je dat wel dan is het Japanse volkslied de oudste ter wereld omdat die tekst al in de 9de eeuw is geschreven.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 02:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vlaanderen is een officiele autonome regio binnen een federale staat. Vlaanderen heeft op de domeinen waarvoor de Vlaamse regering verantwoordelijk is (werkgelegenheid, onderwijs, landbouw, ... ) dezelfde rechten en status als de Staat Belgie. maw , als men in europa iets over landbouw gaat onderhandelen dan zie je daar geen Belgische minister , maar de Vlaamse en de Waalse ministers van Landbouw komen over onderhandelen.
Vandaar dat Vlaanderen ook voor alle officiele gelegenheden dezelfde status als een land heeft en daarmee ook verbonden zijn eigen volkslied. En dat is het oudste ter wereld, de Vlaamse Leeuw , waarvan de tekst ergens in de middeleeuwen geschreven is. De huidige melodie is er wel maar ergens veel later aan toegevoegd, de oorspronkelijke is verloren gegaan in de geschiedenis.
Even denken.... waar liggen de USA ook al weer.....quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:18 schreef Markster het volgende:
duitsland en USA!
ow lol, mijn foutquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Even denken.... waar liggen de USA ook al weer.....
OH JA!!!!
buiten EUROPA
No shitquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Even denken.... waar liggen de USA ook al weer.....
OH JA!!!!
buiten EUROPA
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:18 schreef Toet het volgende:
Volksliederen horen plechtig en glorieus te zijn, niet vrolijk.
Die koters van tegenwoordig zijn alleen maar vrolijke trancedeuntjes gewend en geen historische plechtige lofzangen.quote:Op zondag 30 mei 2004 00:51 schreef Zhukov het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt!!
Een vrolijk volkslied, het moet toch niet veel gekker worden!?!
Van een volkslied moeten de rillingen over je rug lopen, je moet er geen zin in een polonaise van krijgen![]()
Ja, zonde want dat zijn de mooiste... Tja, wat er van de jeugd moet worden, ik weet het nietquote:Op zondag 30 mei 2004 01:03 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Die koters van tegenwoordig zijn alleen maar vrolijke trancedeuntjes gewend en geen historische plechtige lofzangen.
* ThomasBerge is het er mee eensquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:59 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik nomineer Frans Bauer.
Volgens mij was dat het WK van '98, het was een nummer van Dario G. De titel is mij even ontschoten.quote:Op zondag 30 mei 2004 14:28 schreef Karrakas het volgende:
Hoe heet dat voetbalnummer ook al weer van EK2000 (denk ik of daarvoor) in die clip zie je veel kinderen allemaal bodypainted in de kleuren van diens land.
Ik ben het met jou eens!quote:Op zondag 30 mei 2004 18:46 schreef Linz het volgende:
Het Nederlands volkslied heb ik altijd al heel mooi gevonden, nee, niet omdat ik in Nederland woon, maar ik vind het gewoon een mooie melodie hebben. Meeste volksliederen zuigen.
Yep... vind ik ook...op dit moment het saaiste volkslied, om even niet chauvinistisch te zijnquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:17 schreef pfaf het volgende:
Het Wilhelmus is saai en vervelend.
De Marseillaise is ook een van mijn favorieten.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:14 schreef Leatherface het volgende:
Frankrijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |