We hebben al onze katten er van jongs afaan aan laten wennen. Omdat ze buiten de tuin niet verder buiten komen, weten ze dat als het tuigje omgaat, ze mee mogen naar plekken waar ze nog nooit geweest zijn of waar ze niet vaak komen en dat is natuurlijk erg aantrekkelijkquote:Op woensdag 26 mei 2004 17:05 schreef LaPluche het volgende:
[..]
Is dat een beetje te doen je kat aan een tuigje? Die van mij rennen al onder de bank als ik aan kom met dat ding. Zou ze graag eens mee nemen naar buiten. Tips?
Wow!!! Super!!!quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:55 schreef Lonnekje het volgende:
Hier nog een paar katachtige schattige toertelbeesten van mijn stage, na dat mijn aller liefste broer blieblie er een paar op dit forum hier boven heeft gezet...
Leeuwenwelpje van +/- 5weken oud
[afbeelding]
Cleo, Baby Serval (volwassen zijn deze 1,20m)
[afbeelding]
Ikke met Zjanouk (Volwassen Cheeta)
[afbeelding]
ben er heeeeeeeeeeeeeelemaal verliefd op!
Familie blieb zijn bikkelsquote:Op donderdag 27 mei 2004 01:09 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Wow!!! Super!!!
Waren ze niet euhm gevaarlijk ofzo?
Ik denk dat dat tussenstukje eerder bedoeld is om ervoor te zorgen dat de druk niet op zijn nekje komt te liggen, maar op zijn middenrif. Het riempje wordt ook aangehaakt op zijn rug en niet bij zijn nek zodat hij nooit kan stikken in het tuigje.quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:04 schreef briana_muirinn het volgende:
DuchessX, ik heb nog een vraagje over het tuigje dat je voor je katten gebruikt.
Bij deze zie ik dat er een 'tussenstukje' op zijn rug en op zijn buik zit, zorgt dat ervoor dat ie het tuigje niet af krijgt? Cotton heeft een tuigje met alleen een tussenstukje op de rug en hij heeft het gepresteerd om zich eruit te wurmen buiten. Heb hem vreselijk makkelijk kunnen pakken met een lekker ruikend kattesnoepje maar het is de bedoeling dat ie zich er niet uitwurmt. Misschien heb ik het tuigje niet strak genoeg gedaan, maar ik ben een beetje bang dat als ik het tuigje zo strak doe dat er geen vinger meer tussen het tuigje en zijn lijfje kan dat ie zich eraan kan bezeren.
Hij laat zich braaf het tuigje omdoen, heeft 2 keer 3 stappen achteruitgedaan met een blik van ´wat heb je nou aan me vastgeknoopt´, en trok zich er daarna niets meer van aan. Het lopen gaat ook goed, tot ie op een gegeven moment wil gaan rennen, bomen klimmen en wat al niet meer, dan probeert ie uit het tuigje te komen. Ik heb hem 1 keer dus uit wandelen genomen in de achtertuin, hij vindt het buiten zijn echt leuk maar hij wurmt zich wel los. En een losse dove kater met een parkeerplaats achter en een doorgaande weg (30km-ph) vind ik geen geslaagd idee.
schitterende foto trouwens, net of hij danst![]()
[afbeelding]
Succes hoor!quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:15 schreef briana_muirinn het volgende:
Dank je wel voor je tips, ik ga straks weer proberen een wandelingetje met hem te maken![]()
Voor de zekerheid hou ik maar wat kattesnoepjes bij me. De schat is praktisch nergens bang voor, hij doet niks al zou je hem in de knoop leggen, niet dat ie netjes stilstaat als ik hem dat tuigje omdoe en hij ziet/ruikt iets interessants maar het mag allemaal wel. Dit keer neem ik het korte riempje wel, met dat 5 meter ding kan ie de struiken in schieten voordat ik met het handvat heb zitten prutsen om er de rem op te doen.
Wat een mooierd LadyS! Hoe oud is hij?quote:Op donderdag 27 mei 2004 18:14 schreef LadyS het volgende:
meneertje ligt lekker te zonnen in de border
[afbeelding]
We hebben hem in oktober uit het asiel opgehaald en toen was hij rond de 7 a 8 maanden volgens hen.. dus...quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:26 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Wat een mooierd LadyS! Hoe oud is hij?
Ik mail je van het weekend even.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:23 schreef Bo_ het volgende:
[..]
Ik woon zelf in een flat, dus bij mij zou ze ook binnen zitten. Ik heb wel interesse, zou je me een mailtje met wat meer info over haar willen sturen? Vind het wel leuk om wat foto's te zien. Hoe oud is ze? Hoe lang heb je haar al? Gaat ze op de kattenbak? Is ze een rustige of drukke poes? Gaat het niet goed omdat ze niet met je andere poes overweg kan, of zijn er nog andere redenen? M'n e-mailadres staat in m'n profiel.
Haha, leuk!quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:19 schreef briana_muirinn het volgende:
gave foto, die drie koppies naar links![]()
Intussen hebben we lekker een kwartiertje in de tuin rondgescharreld, de eerste minuten vond ie het tuigje maar niks. Chagrijnige kop en een tijgersluipgangmaar daarna begon hij steeds nieuwschieriger te worden en werd alles besnuffeld en het tuigje was vergeten. Hij heeft intussen ook geleerd dat als je op de rand van de vijverbak loopt en niet uitkijkt je uit kunt glijden en dat leverde hem een natte poot op. Verder hoor je natuurlijk als brandschone sneeuwwitte kat eens even lekker te gaan liggen rollen, echte modder was er niet dus dan maar wat lichtvochtig zand
![]()
Ik heb er een paar fotootjes van gemaakt, als ze zijn gelukt post ik ze nog wel![]()
Meneer heeft de smaak te pakken en zit al een half uur te mauwen bij de achterdeur dat ie best nog wel een keertje wil, morgen mag ie weer![]()
Ok, ik wacht afquote:Op donderdag 27 mei 2004 22:12 schreef powerpeewee het volgende:
[..]
Ik mail je van het weekend even.
Wat een schatjes!quote:Op zondag 30 mei 2004 14:17 schreef Yvonnetje het volgende:
Sinds een week bij ons: Tommie....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
... en Jaap...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je weet dat schildpad- en lapjeskatten altijd vrouwtjes zijn?quote:Op zondag 30 mei 2004 14:17 schreef Yvonnetje het volgende:
Sinds een week bij ons: Tommie....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
... en Jaap...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn inderdaad vrouwtjes, maar ze vinden Jaap en Tommie ook leuke namen hoorquote:Op maandag 31 mei 2004 01:36 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Je weet dat schildpad- en lapjeskatten altijd vrouwtjes zijn?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |