abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19436712
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 17:05 schreef LaPluche het volgende:

[..]

Is dat een beetje te doen je kat aan een tuigje? Die van mij rennen al onder de bank als ik aan kom met dat ding. Zou ze graag eens mee nemen naar buiten. Tips?
We hebben al onze katten er van jongs afaan aan laten wennen. Omdat ze buiten de tuin niet verder buiten komen, weten ze dat als het tuigje omgaat, ze mee mogen naar plekken waar ze nog nooit geweest zijn of waar ze niet vaak komen en dat is natuurlijk erg aantrekkelijk

Ze hebben even nodig gehad om te wennen aan het tuigje, in eerste instantie gaan ze kruipen of zelfs liggen. Maar als ze het eenmaal door hebben dat ze mee kunnen lopen en dan meer van de wereld kunnen zien, dan gaat het snel goed. Wij hebben natuurlijk ook de honden als voorbeeld; ze denken dat ze bij de roedel horen en lopen gewoon mee

Het heeft ons in ieder geval weinig moeite gekost om ze te laten wennen aan het tuigje maar ik denk dat meespeelt dat ze niet echt buiten komen (tenminste niet alleen en wanneer ze zelf willen) en dat ze het voorbeeld van de honden hebben die ook aan de riem lopen.
Ik denk dat wanneer je een buitenkat wilt proberen om aan een tuigje te lopen dat heel moeilijk aan te leren is; ze zullen het wrs niet accepteren.
#geen
pi_19436722
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:51 schreef Tania18 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Knuffel knuffel
#geen
pi_19436741
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:55 schreef Lonnekje het volgende:
Hier nog een paar katachtige schattige toertelbeesten van mijn stage, na dat mijn aller liefste broer blieblie er een paar op dit forum hier boven heeft gezet...

Leeuwenwelpje van +/- 5weken oud
[afbeelding]

Cleo, Baby Serval (volwassen zijn deze 1,20m)
[afbeelding]

Ikke met Zjanouk (Volwassen Cheeta)
[afbeelding]

ben er heeeeeeeeeeeeeelemaal verliefd op!
Wow!!! Super!!!
Waren ze niet euhm gevaarlijk ofzo?
#geen
pi_19436804
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 01:09 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Wow!!! Super!!!
Waren ze niet euhm gevaarlijk ofzo?
Familie blieb zijn bikkels
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:44:41 #55
95877 Lonnekje
Ska Ska Ska Ska Ska Ska Ska
pi_19442422

Nee niet echt heel gevaarlijk. Bij die jonkies is een kwestie van zeker weten dat ouders niet er bij kunnen komen op het moment dat jij er bij zit. En de meeste Cheeta’s in die dierentuin zijn met de hand opgevoed. Cheeta’s blijven heel tam, in het wild zullen ze ook nooit zomaar een mens aanvallen.

Bij een met de hand opgevoede panter hoef je dat niet te proberen nadat ze een halfjaar oud zijn. De foto die Blieb heeft geplaatst is de panter 5maanden oud en was toen even niet in een ik-wil-tegen-je-op-klimmen-en-eventueel-mijn-klauwen-en-tandjes-gebruiken-actie. Ennnn die acties blijven ze houden.
  donderdag 27 mei 2004 @ 12:04:15 #56
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_19442980
DuchessX, ik heb nog een vraagje over het tuigje dat je voor je katten gebruikt.
Bij deze zie ik dat er een 'tussenstukje' op zijn rug en op zijn buik zit, zorgt dat ervoor dat ie het tuigje niet af krijgt? Cotton heeft een tuigje met alleen een tussenstukje op de rug en hij heeft het gepresteerd om zich eruit te wurmen buiten. Heb hem vreselijk makkelijk kunnen pakken met een lekker ruikend kattesnoepje maar het is de bedoeling dat ie zich er niet uitwurmt. Misschien heb ik het tuigje niet strak genoeg gedaan, maar ik ben een beetje bang dat als ik het tuigje zo strak doe dat er geen vinger meer tussen het tuigje en zijn lijfje kan dat ie zich eraan kan bezeren.
Hij laat zich braaf het tuigje omdoen, heeft 2 keer 3 stappen achteruitgedaan met een blik van ´wat heb je nou aan me vastgeknoopt´, en trok zich er daarna niets meer van aan. Het lopen gaat ook goed, tot ie op een gegeven moment wil gaan rennen, bomen klimmen en wat al niet meer, dan probeert ie uit het tuigje te komen. Ik heb hem 1 keer dus uit wandelen genomen in de achtertuin, hij vindt het buiten zijn echt leuk maar hij wurmt zich wel los. En een losse dove kater met een parkeerplaats achter en een doorgaande weg (30km-ph) vind ik geen geslaagd idee.

schitterende foto trouwens, net of hij danst
pi_19445284
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:04 schreef briana_muirinn het volgende:
DuchessX, ik heb nog een vraagje over het tuigje dat je voor je katten gebruikt.
Bij deze zie ik dat er een 'tussenstukje' op zijn rug en op zijn buik zit, zorgt dat ervoor dat ie het tuigje niet af krijgt? Cotton heeft een tuigje met alleen een tussenstukje op de rug en hij heeft het gepresteerd om zich eruit te wurmen buiten. Heb hem vreselijk makkelijk kunnen pakken met een lekker ruikend kattesnoepje maar het is de bedoeling dat ie zich er niet uitwurmt. Misschien heb ik het tuigje niet strak genoeg gedaan, maar ik ben een beetje bang dat als ik het tuigje zo strak doe dat er geen vinger meer tussen het tuigje en zijn lijfje kan dat ie zich eraan kan bezeren.
Hij laat zich braaf het tuigje omdoen, heeft 2 keer 3 stappen achteruitgedaan met een blik van ´wat heb je nou aan me vastgeknoopt´, en trok zich er daarna niets meer van aan. Het lopen gaat ook goed, tot ie op een gegeven moment wil gaan rennen, bomen klimmen en wat al niet meer, dan probeert ie uit het tuigje te komen. Ik heb hem 1 keer dus uit wandelen genomen in de achtertuin, hij vindt het buiten zijn echt leuk maar hij wurmt zich wel los. En een losse dove kater met een parkeerplaats achter en een doorgaande weg (30km-ph) vind ik geen geslaagd idee.

schitterende foto trouwens, net of hij danst
[afbeelding]
Ik denk dat dat tussenstukje eerder bedoeld is om ervoor te zorgen dat de druk niet op zijn nekje komt te liggen, maar op zijn middenrif. Het riempje wordt ook aangehaakt op zijn rug en niet bij zijn nek zodat hij nooit kan stikken in het tuigje.

Wat leuk om te lezen dat je ook aan het oefenen bent met een tuigje bij jouw kat Ik zou hem in ieder geval goed laten wennen en een beetje uitproberen wat allemaal kan en niet kan met het tuigje, zodat je er zelf ook wat vertrouwen in krijgt.

En ik denk dat het wel meevalt met het tuigje te strak doen. Je merkt vanzelf wel wanneer het lekker zit en wanneer niet, net als met een halsband bij een hond (ik weet niet of je daar mss ervaring mee hebt?). Het tuigje moet mooi aansluiten, en idd niet te los zitten want katten zijn zo lenig en soepel dat ze er dan idd wel uit kunnen ontsnappen

En voor meneer Poes is het gewoon een kwestie van wennen. Ook voor hem geldt: wat kan ik allemaal wel en wat kan ik allemaal niet? Als hij weet waar de grenzen liggen is het meestal ook oké en past hij zich aan.
#geen
  donderdag 27 mei 2004 @ 15:15:51 #58
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_19447948
Dank je wel voor je tips, ik ga straks weer proberen een wandelingetje met hem te maken
Voor de zekerheid hou ik maar wat kattesnoepjes bij me. De schat is praktisch nergens bang voor, hij doet niks al zou je hem in de knoop leggen, niet dat ie netjes stilstaat als ik hem dat tuigje omdoe en hij ziet/ruikt iets interessants maar het mag allemaal wel. Dit keer neem ik het korte riempje wel, met dat 5 meter ding kan ie de struiken in schieten voordat ik met het handvat heb zitten prutsen om er de rem op te doen.
  donderdag 27 mei 2004 @ 18:14:12 #59
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19452390
meneertje ligt lekker te zonnen in de border

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_19453946
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 15:15 schreef briana_muirinn het volgende:
Dank je wel voor je tips, ik ga straks weer proberen een wandelingetje met hem te maken
Voor de zekerheid hou ik maar wat kattesnoepjes bij me. De schat is praktisch nergens bang voor, hij doet niks al zou je hem in de knoop leggen, niet dat ie netjes stilstaat als ik hem dat tuigje omdoe en hij ziet/ruikt iets interessants maar het mag allemaal wel. Dit keer neem ik het korte riempje wel, met dat 5 meter ding kan ie de struiken in schieten voordat ik met het handvat heb zitten prutsen om er de rem op te doen.
Succes hoor!
#geen
pi_19453962
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 18:14 schreef LadyS het volgende:
meneertje ligt lekker te zonnen in de border

[afbeelding]
Wat een mooierd LadyS! Hoe oud is hij?
#geen
pi_19454529
Hier weer nieuw fotomateriaal:

Hij is zooooo mooi Baileymans

Euhm...waar ze nou naar kijken? Geen idee?

Diddles plekje bij Zito
#geen
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:19:44 #63
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_19455514
gave foto, die drie koppies naar links

Intussen hebben we lekker een kwartiertje in de tuin rondgescharreld, de eerste minuten vond ie het tuigje maar niks. Chagrijnige kop en een tijgersluipgang maar daarna begon hij steeds nieuwschieriger te worden en werd alles besnuffeld en het tuigje was vergeten. Hij heeft intussen ook geleerd dat als je op de rand van de vijverbak loopt en niet uitkijkt je uit kunt glijden en dat leverde hem een natte poot op. Verder hoor je natuurlijk als brandschone sneeuwwitte kat eens even lekker te gaan liggen rollen, echte modder was er niet dus dan maar wat lichtvochtig zand
Ik heb er een paar fotootjes van gemaakt, als ze zijn gelukt post ik ze nog wel
Meneer heeft de smaak te pakken en zit al een half uur te mauwen bij de achterdeur dat ie best nog wel een keertje wil, morgen mag ie weer
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:27:38 #64
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_19455693
tvp.
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:39:04 #65
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19457604
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:26 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Wat een mooierd LadyS! Hoe oud is hij?
We hebben hem in oktober uit het asiel opgehaald en toen was hij rond de 7 a 8 maanden volgens hen.. dus...
*rekendereken* nu issie dus ongeveer 14 a 15 maanden..

En een vrijdoos eerste klas
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:12:40 #66
47095 powerpeewee
Extra krachtig!
pi_19458506
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:23 schreef Bo_ het volgende:

[..]

Ik woon zelf in een flat, dus bij mij zou ze ook binnen zitten. Ik heb wel interesse, zou je me een mailtje met wat meer info over haar willen sturen? Vind het wel leuk om wat foto's te zien. Hoe oud is ze? Hoe lang heb je haar al? Gaat ze op de kattenbak? Is ze een rustige of drukke poes? Gaat het niet goed omdat ze niet met je andere poes overweg kan, of zijn er nog andere redenen? M'n e-mailadres staat in m'n profiel.
Ik mail je van het weekend even.
powerpeewee rules
pi_19466752

vrijdag 28 mei 2004 @ 12:27:53 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19469354
Pebbles houdt niet van fototoestellen, ik moest haar in de kast zetten om haar stil te houden

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19471421
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:19 schreef briana_muirinn het volgende:
gave foto, die drie koppies naar links

Intussen hebben we lekker een kwartiertje in de tuin rondgescharreld, de eerste minuten vond ie het tuigje maar niks. Chagrijnige kop en een tijgersluipgang maar daarna begon hij steeds nieuwschieriger te worden en werd alles besnuffeld en het tuigje was vergeten. Hij heeft intussen ook geleerd dat als je op de rand van de vijverbak loopt en niet uitkijkt je uit kunt glijden en dat leverde hem een natte poot op. Verder hoor je natuurlijk als brandschone sneeuwwitte kat eens even lekker te gaan liggen rollen, echte modder was er niet dus dan maar wat lichtvochtig zand
Ik heb er een paar fotootjes van gemaakt, als ze zijn gelukt post ik ze nog wel
Meneer heeft de smaak te pakken en zit al een half uur te mauwen bij de achterdeur dat ie best nog wel een keertje wil, morgen mag ie weer
Haha, leuk!

@Dagonet: Pebbles heeft een heel mooie vacht zeg!!!
#geen
  vrijdag 28 mei 2004 @ 16:58:50 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19476359
Jeetje Pebbles is vrijwel 2 druppels water met mijn Mowgli! Zeker die eerste foto!

Dit is dus Mowgli (die nog steeds niet helemaal gelukkig is met Juultje! )

En verder heb ik mijn cam weer eens leeg getrokken:

Speeltje aan de trap is

Beetje veel licht, maar wel lief:

Need I say more?

Screensavers zijn ook leuk!

Die oogjes bij de laatste foto zijn zo mooi!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 17:04:39 #71
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_19476520
Owww hoe hij bij die laptop zit!
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_19476551
brighteyes, je hebt er echt een beauty bij

maar die andere ziet er ook heel mooi uit, heb je nog meer foto's?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 28 mei 2004 @ 17:13:08 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19476734
U vraagt, wij draaien!

Als babietjes:

Gefocussed op Vampy:

Gefocussed op Mowgli:

Mooie foto van de tekening op haar koppie:

Ik pas best in deze deksel
pi_19476771
owh wat een beauties!!!

en wat een ontzettend mooie vacht heeft die 1na onderste!

(zag de laatste foto veel te laat )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 28 mei 2004 @ 17:15:49 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19476819
Thanks!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 18:08:16 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_19477895
Wat een snoepie foto's Brighteyes!!!!!! En Mowgli lijkt idd heel erg op mijn "leftover" katje
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_19484611
Kyra

Back in business.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 23:34:05 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19485315
Die laatste!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 02:10:10 #79
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_19487759
Wat een leuke poekies allemaal
The Internets, I needs it..
pi_19496125
Lief hoor!
#geen
pi_19504040
Alle katten zijn schitterend, maar schildpadpoesjes zijn helemaal
  zondag 30 mei 2004 @ 14:17:41 #82
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_19512148
Sinds een week bij ons: Tommie....

... en Jaap...

Geluk is een richting, geen punt
pi_19512516
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:12 schreef powerpeewee het volgende:

[..]

Ik mail je van het weekend even.
Ok, ik wacht af
pi_19512524
quote:
Op zondag 30 mei 2004 14:17 schreef Yvonnetje het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

... en Jaap...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een schatjes!
pi_19513021
Lepeltje-lepeltje

zondag 30 mei 2004 @ 15:04:38 #86
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_19513087
Dit zijn mijn schatjes:

Lucky

Hier kijktie nogal stoned

Mooie close-up...

En dit is onze andere kat, Nina (niet zo fotogeniek als Lucky )
  zondag 30 mei 2004 @ 15:16:26 #87
5105 Basix
Please go offline.
pi_19513295
Foxy en Roxy, 5 weken oud, gered van de niesziekte en een 'foute' handelaar :

Rocky, 2 jaar oud, broertje van Misty (zie onder):

Misty, 2 jaar oud, en ja, zusje van Rocky *duh* :

en dit is Missy, leeftijd even onbekend en hartpatient...

en de laatste, Quincey :

Contemplation: If today was perfect there would be no need for tomorrow
pi_19515806
Spamerdespam!

Snoetje en Rooie samen eten......

Samen slapen

Rooie slaapt....

Snoetje slaapt....

De "oudjes".....

Mooie Maya.......

En slapende Tommie.......

En ze is wel geen poes maar hoort er ook bij.......
Super lieve Assie
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  zondag 30 mei 2004 @ 17:27:15 #89
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_19516043
Rooie! .
  zondag 30 mei 2004 @ 21:43:05 #90
5105 Basix
Please go offline.
pi_19521227
Snoetje en Rocky zouden familie kunnen zijn
Contemplation: If today was perfect there would be no need for tomorrow
pi_19521581

Gizmo

Rambo

Staan ook al op GoT maar ze horen hier ook tussen
♥ K, N, R en F ♥
  zondag 30 mei 2004 @ 22:42:03 #92
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_19522812
voorzichtig ommetje in de tuin, toch wel nieuw allemaal

De tuin is verkend en veilig bevonden dus smeert ie zich helemaal in met vuil, hij moet natuurlijk wel tegen de poes binnen kunnen vertellen dat ie ruige avonturen beleefd heeft.

beloning voor een geslaagd uitje met tuigje

Gisteravond terwijl wij zaten te eten zagen we twee lekkerbekjes uit de keuken komen..
Heerlijk de bekjes aflikken om te verbergen dat ze uit de pan hebben gesnoept waar ik het gemarineerde (oranje spul) vlees in had gebakken. Lukt alleen niet zo goed met een witte vacht
pi_19527222
quote:
Op zondag 30 mei 2004 14:17 schreef Yvonnetje het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

... en Jaap...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je weet dat schildpad- en lapjeskatten altijd vrouwtjes zijn?
...
pi_19527259

Raven kan heel netjes zitten.
...
  maandag 31 mei 2004 @ 09:33:32 #95
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_19529155
quote:
Op maandag 31 mei 2004 01:36 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Je weet dat schildpad- en lapjeskatten altijd vrouwtjes zijn?
Het zijn inderdaad vrouwtjes, maar ze vinden Jaap en Tommie ook leuke namen hoor
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 31 mei 2004 @ 10:20:33 #96
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_19529509

Gluren om het hoekje.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  maandag 31 mei 2004 @ 17:07:02 #97
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_19538859
Ukkie:

En ook nog maar ff een Harrie:
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_19551171
Wat een hoop lieffies weer

Hier onze draculakat
#geen
pi_19556311
Diddle is jarig vandaag!!
Hij is 1 jaar geworden

#geen
  dinsdag 1 juni 2004 @ 11:13:01 #100
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_19556646