quote:
Nuek:
Goedemorgen.
Ook ene goedenmorgen
![]()
quote:
Nuek:Od1n: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Grin
![]()
, Hou op! Daar was ik volgens mij mee bezig
![]()
(Met het bij mezelf beginnen
![]()
)
quote:
Nuek:Het lijkt me heel verstandig voor je om eens op een peuterspeelzaal te gaan kijken. Je zult zien dat zelfs bij zulke kleine kindjes veel dingen die jou later niet aan zullen staan er al al in zitten van nature.
Toevallig is er op nederland 1 of 2 zo'n mooi programma waar je van die kleine kinderen met elkaar ziet spreken. Ik heb het wel eens gezien. Inderdaad. Nu je het nog eens zegt. Maar dat wil dus zeggen dat ik het weer moet zoeken in de vrijheid die dat kind of die volwassene nodig heeft.
quote:
Nuek:Als mensen constant met zichzelf geconfronteerd worden (want dat is principe waar je ze van bewust wilt maken; welke ruimte ze innemen op deze wereld en hoe zij die innemen)
Graag, maar dat hoeft niet per definitie de persoon kan ook over zichzelfpraten en open op tafel te leggen zonder het te assoceren met het plekje op de wereldbol? Ik kan me niet voorstellen dat een gemiddeld mens gelijk een dergelijke associatie op tafel zal brengen. Hmm. Interessant.
quote:
Nuek:zullen ze doodongelukkig worden. Men moet nl. de ruimte hebben om de geest af te laten dwalen, de een doet dit meer dan de ander, en daarnaast heeft niet iedereen hetzelfde intellect. Mensen maken hun eigen keuzes en misschien hier en daar wordt er 1 gemaakt als noodsprong maar dat is wel weer recht te zetten. Mensen kunnen niet 100% gefocussed zijn. Men hoeft niet alles te weten. Als je elke dag een blij gevoel hebt bij het opstaan dan is er niets mis en waarom zou je dan dingen gaan willen veranderen?
Dat hoeft dan inderdaad niet
![]()
. Maar ik vind dan nogsteeds dat ik het recht heb om uit te zoeken hoe ik iemand helder op aarde kan zetten en indien ik dit weet degene ermee te "confronteren" (wat het dan al niet meer is in die zin dat het van mij af komt maar van het bestaan eventueel). Als je over rechten spreekt en je vraagt iemand of hij het goed met zijn naasten voor heeft en hij of zij antwoord "ja", waarom dan rekening houden met zijn manier van "ja" antwoorden? Als het achteraf toch voor beide partijen beter word? Is sex niet iets dergelijks? Je geeft je over aan je partner? Nou zo deel je vriendschap toch ook ongeveer? Hoe kan je je partner kwalijk nemen dat hij de situatie voor beiden prettig wilt maken.
Het doet me aan een vrouw denken die haar vrijheid nodig heeft maar een man aan haar heeft hangen waardoor zij niet weg kan gaan. Dat voelt lekker als vrouw zijnde! hier kun je je afvragen. Het is mijn partner dus ik houd me maar gevangen of je kan het op een later moment op tafel gaan leggen. Het is niet de correcte partner als je je hier aan ergert en je er niks aan kan doen, en zie! wat zeg ik, onmacht zorgt ervoor dat je gaat zeggen "niet de correcte partner!". Das zo absurd! (In de zin dat het niet zo hoeft)
quote:
Nuek:Ik vind je overkomen als een hitlertje op zakformaat. Niet accepteren hoe de wereld in elkaar steekt is jouw probleem en niet van degenen die niet weten hoe het in elkaar steekt.
![]()
, of als de Raskolnikov. Ik vind het gewoon jammer dat ik zoveel mensen voor me zie dood gaan uit idealisme. Ik leef op een lekkere manier en hoop dat iemand mij kan wijsmaken waarom ik op een verkeerde of juist goede manier denk over het leven. Inderdaad, met het bovenstaande raak ik het soort figuren toch aan. Maar zoals ik al zij, ik laat mijn maag graag om kantelen als ik zo uiteindelijk zal begrijpen hoe het beter kan. Een soort self fulfilling prophecy, je vind een idealisme en je past jezelf er automatisch op aan. Vind die archetypes vanwege hun archetype zijn alleen wat kortzichtig. Er is een kern in mijn karakter maar die wil ik wel bijschaven. Dat is mijn beweegreden o.a. Uit deze beweegreden komt het zoeken naar informatie en snappen waarom mensen het recht hebben iemand aardig te vinden en tegerlijkertijd pijnlijke invloed op hun naasten te uiten. Het is een filosofische/existentiele bezigheid?
quote:
Nuek:Over hormonen kan ik het volgende zeggen: Mensen zijn wat dat betreft dieren die praten. Belangrijke keuzes worden meestal gemaakt vanuit het gevoel en niet vanuit de ratio. Zo slecht is dat dus niet. Hormonen zijn ook niet slecht.
Slecht of goed. Als je het bestaan in perspectief zet en kijkt waar de menselijke gedachten op zijn gebaseerd dan klopt dit niet helemaal. De hele menselijke beweegreden is gebaseerd op het gedefinieerde goed en fout (politiek). Nee hormonen zijn lastig of belemmeren bepaalde beweegredenen. Ik denk dat als jij een associatie maakt hier een emotie uit voort komt en als je niet genoeg referentie materiaal hebt de emoties de overhand zullen nemen. Dus hoe meer je zal zien dat je referentie materiaal en je ratio instaat zijn je te helpen hoe meer je erop zal vertrouwen in dergelijke situaties. (Je werk, het huishouden, het office pakket maar daarentegen weer niet het pakket van de concurrent dat nog makkelijker te hantern zou zijn ook)
quote:
Nuek:Ik spreek nu voor mezelf als ik zeg dat mijn idee is dat vrouwen hun hormoonhuishouding bij het maken van belangrijke beslissingen echt wel aan de kant kunnen zetten en rationeel kunnen denken. Dito geldt voor mannen.
Je vraagt je dan af waarom de bescherm angel of de associaties van het werk, de filosofie, boekhouding niet even rationeel en dus verantwoord worden bekeken. Als ik iets fout zie (een zwerver die een bordje met aalmoes heeft en het kost me niet teveel moeite zal ik ook zeggen dat hij er een engelse en eventueel franse of duitse vertaling bij moet zetten). Je kan jezelf toch wel gezond aanspreken en zeggen, nee dit kost me teveel moeite inplaats van het het kenmerk belachelijk te geven zodat je je menselijke aard weer op tafel brengt. :'(
quote:
Nuek:Als laatste wil ik je meegeven dat ik er 100% van overtuigd ben dat jij mensen en hun leefwijze en biologie zwaar onderschat. (Zie eerste zin nogmaals)
Klopt, maar welke mens is instaat dat allemaal aan te voelen en te begrijpen? Dan zou je een goddelijke essentie hebben. Ik denk in metaforen die soms als dubbele klappen terugkomen. Als ik praat over de relatie tot de mensen om mij heen en daar patronen in zie hoef al helemaal niet meer aan te voelen wat dit zou betekenen voor de hele mensheid. En dan nog zie ik gigantisch veel over het hoofd. Ik ga akkoord met hetgeen ik kan verwerken en ben dood voordat ik ook maar een percentage heb verwerkt.
quote:
Nuek:Iedereen heeft het recht om zijn of haar leven te leiden zoals hij/zij dat wil. Jij kan en mag daar niet over oordelen.
Ik Kan daar over oordelen en Mag daar over Oordelen het is alleen zeer onverantwoord (slik) mensen verantwoord van hun bestaan te maken. Als mensen zeggen dat ze werken goed vinden en dat ze voor vooruitgang gaan zou ik ook graag de optie willen hebben hun te laten zien dat werken en leven goed is en dat de productie omhoog gaat als je in een minder communistische samenleving leeft. Communistisch? Ja, een totalitaire samenleving waar iedereen de illusie heeft dat hij vrij is maar waar pure vrijheid niet bestaat. Is dit wat je je mensen dan zou gunnen?
Damn, krijg het bijna niet over m'n strot. (zet beethoven op...)
quote:
Nuek:Als je dan echt mensen wilt helpen wordt dan maatschappelijk werker. Mensen zitten niet te wachten op een kuikentje die het licht heeft gezien.
![]()
, maatschappelijk werker, pff dan help je mensen met problemen die ze zelf begrijpen. Wat voor maatschappelijk werker ben je dan? Een werker die werkt onder leiding van de illusie? Ja Hallo! Dan blijf ik liever het kuikentje hoor.
Ik vraag me af of de mensheid wacht op verbeteringen als het beter gaat. Maar ik ben liever het pseudo-intellectueel kuikentje waar niemand op zit te wachten maar die wel werkt naar zijn dood en het gevoel heeft gehad dat hij wat gedaan heeft. In die zin ben ik dus bijna hetzelfde als de ontkennende mens maar het verschil zit hem in het idee dat ik dan zelf kan kiezen wat ik wil doen.
quote:
Nuek:Wat jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
![]()
Ik denk dat het ondertussen word, wat een ander niet wil dat jou geschied doe dat ook een ander niet. Helemaal niet mee eens!
![]()
quote:
Nuek:(Rest van de dag ben ik er niet ds verwacht geen antwoord)
Antwoorden verschijnen, ik wacht er niet op in iedergeval. Maar bedankt
![]()
[/quote]
[ Bericht 0% gewijzigd door 0d1n op 23-05-2004 16:25:02 ]