Ik wel en ik herken het af en toe ook nogquote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:30 schreef LostFormat het volgende:
Ik snap er geen hol van.
Je schrijft het niet echt duidelijk neer, maar volgens mij begrijp ik wel wat je bedoelt. Je vindt je moeder niet intelligent genoeg. Je kunt dat niet activeren door haar een boek te laten lezen, denk ik. Je moet met haar praten. Ik ken je moeder niet, maar als het hopeloos is, moet je het laten rusten.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:28 schreef 0d1n het volgende:
blabla
Snap jij wel waar TS het over heeft dan? Ik nietquote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:39 schreef Grimm het volgende:
ik zou wel huisman willen worden, beetje strijken, en 't huishouden doen, de kinderen wat zien opgroeien.
beetje zelf een paar uurtjes werken
ah nu snap ik het... Dan begin je waarschijnlijk zo vanuit het niets over sinaasappels te ouwehoeren.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:39 schreef Grimm het volgende:
ik zou wel huisman willen worden, beetje strijken, en 't huishouden doen, de kinderen wat zien opgroeien.
Houd jij je ff stilquote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:46 schreef EgoTrippin het volgende:
De TS heeft een nieuwe gedachten->woorden converter nodig
Ik kan inderdaad niet tegen mensen die andere dingen zeggen als dat ze uitbeelden. Als iemand positief praat en mij anders aankijkt dan loop ik al weg of zeg ik, "kijk en praat aub op dezelfde manier" Ofzoiets. Wat onbeschoft om iemand in het gezicht te laten zien dat hij onmachtig is en niet instaat is te zeggen wat hij voelt!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:46 schreef SuperRembo het volgende:
Kan je niet tegen mensen die zich niet duidelijk uitdrukken ofzo?
Inderdaad, een dergelijke situatie.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:55 schreef Slarioux het volgende:
Ik ken het hoor. Van die ontzettend flauwe (en niet melige, nee, flauwe zouteloze kutgrappen) over vanalles en nog wat, die zo randdebiel laag van niveau zijn dat ik er niet om zou kunnen lachen al had ik 30 bacootjes op. Niet normaal. Van die "kijk ons het eens gezellig hebben" dooddoeners waar je niks op kunt zeggen omdat het gewoon zo ontzettend nergens over gaat. En dan zit je nota bene een film te kijken.
Ik zou graag doorgaan maar dat doen we een ander keertje.
Dat jij je nooit zal ergeren aan een mede huisvrouw die romans leest (dan ga ik ervanuit dat jij romans leest en nooit een intellectueel boekje hebt aangeraakt)quote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:38 schreef it_was_me het volgende:
Ik ben onder andere ook huisvrouw , maar dit gaat mijn intellect te boven!
Wat betekent dat voor mij dan?
Dus leef je toch naar je dood toe?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:39 schreef Grimm het volgende:
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Niet morgen maar nu van
Dwayne w dyer
hielp mij nogal redelijk op weg lang geleden
Zeer gemeen..quote:Op zaterdag 22 mei 2004 22:00 schreef Maerycke het volgende:
Ik wil graag de ondertitelde uitgave van de openingstekst
Je maakt een grote vergissing door alle romans uit te sluiten van de titel intellectueel boekje.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 22:30 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Dat jij je nooit zal ergeren aan een mede huisvrouw die romans leest (dan ga ik ervanuit dat jij romans leest en nooit een intellectueel boekje hebt aangeraakt)
Hier bega ik inderdaad een grote fout. Maar onderhand al duidelijk denk ik. Met roman bedoel ik dus een simpel (dramatisch) verhaaltje met een aantal personen dat eventueel wat feitjes op tafel zal leggen maar niet echt veel diepgaande kennis over de menselijke psyche zal uit diepen/beschrijven.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 23:04 schreef convinced het volgende:
[..]
Je maakt een grote vergissing door alle romans uit te sluiten van de titel intellectueel boekje.
Ik weet wat je bedoelt. Wist ik eigenlijk al wel hoor.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 23:19 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Hier bega ik inderdaad een grote fout. Maar onderhand al duidelijk denk ik. Met roman bedoel ik dus een simpel (dramatisch) verhaaltje met een aantal personen dat eventueel wat feitjes op tafel zal leggen maar niet echt veel diepgaande kennis over de menselijke psyche zal uit diepen/beschrijven.
Ofwel het zoetzappige romannetje (ja ik weet de benaming echt niet) zal je hoogstens tijdelijk genot gegeven hebben. Maar zal het je aan het denken zetten? In die zin dat het je levens koers weer een andere richting heeft gegeven?
Wil je dat uitleggen, want dit kan ik echt niet volgen. Ik vind het wel mooi!quote:Nou ik durf te wedden dat de gemiddelde vent met een afhaal chinees het niet zou toegeven maar toch liever niet heeft dat dat afhaal chineesje JUIST dat soort boeken zal lezen. Nee hoor, houd het maar bij ZEN of walhalla, zo houd je jezelf in iedergeval stil.
Tjah, daarvoor zijn we mensen en genetisch op een bepaalde manier aan elkaar gerelateerd. Maar moet ik me dan hierdoor aangesproken voelen en hier associaal op reageren?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 23:38 schreef Nuek het volgende:
De appel valt niet ver van de boom TS.
(gnif)
Het was n.a.v. wat ik hierboven allemaal gelezen heb van jou. Ik dacht dat het je misschien zelf nog niet duidelijk was. Het gniffen was niet neerbuigend bedoelt mocht je daar angst voor hebben. Het was voor mij gewoon duidelijk en ik vond het (op een sympathieke manier) grappig.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 23:49 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Tjah, daarvoor zijn we mensen en genetisch op een bepaalde manier aan elkaar gerelateerd. Maar moet ik me dan hierdoor aangesproken voelen en hier associaal op reageren?
Dat gniffen is inderdaad (Was dat expres of niet (niets met machts verhoudingen te maken)) ook een dergelijke opmerking.
Maar ik snap het niet, appels vallen toch alleen niet ver van de boom als je standaard al akkoord gaat met de normen en waarden (de boom)?
Ik ben altijd kritisch en er zijn enorm veel normen en waarden en psychologische indelingen die door normen en waarden ook nog eens gevormd worden maar kun je werkelijk waar onderbouwen dat appels niet zover van de boom vallen als jij volgens mij zegt?
Maar inderdaad, "Waarom vind ik het soort opmerking dat Nuek neer zet, gigantisch van eventjes mijn emotietjes neerzetten hoor" spreken.
Het lokt nuttige of niet nuttige reacties op, maar waarom moet het op zo'n confronterende manier dat mij onbewust overkomt?
Nuek, was je bewust van de motivaties van je typen? (deed je het expres? Of was het gewoon een opmerking die je wou maken als conclussie op hetgeen dat je gelezen had? (MEt wat voor onbewuste relaties dan ook))
Thnks, er is nog hoopquote:Op zaterdag 22 mei 2004 23:52 schreef Nuek het volgende:
Het was n.a.v. wat ik hierboven allemaal gelezen heb van jou. Ik dacht dat het je misschien zelf nog niet duidelijk was. Het gniffen was niet neerbuigend bedoelt mocht je daar angst voor hebben. Het was voor mij gewoon duidelijk en ik vond het (op een sympathieke manier) grappig.
Je zult mensen moeten gaan nemen zoals ze zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 23:55 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Thnks, er is nog hoop
Maar juist dat het sympathiek gevonden word zal er wel voor zorgen volgens mij dat ik niet de oplossing zal gaan vinden.
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 23:59 schreef Nuek het volgende:
Je zult mensen moeten gaan nemen zoals ze zijn.
Wellicht kun je ook wat minder zelfkritisch zijn. Daarna kun je pas de dingen die jezelf en anderen uniek maken en waarin jij en zij uitblinken kunnen gaan waarderen.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:02 schreef 0d1n het volgende:
[..]das een leuke, maar als mensen mij nemen zoals ik ben zullen zij automatisch veranderen.
Of, als jij mij nam zoals ik was had jij toch op een bepaalde manier een invloed op mij.
Dan blijft mijn vraag nog steeds anyone with some directions?
lol, ter samenvatting:
"Doel, de Typerende huisvrouw van haar stokje te brengen en meer vrijheid voor bewustzijn geven"
Dit is exact mijn probleem, hoe geef je mensen de vrijheid.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:07 schreef Nuek het volgende:
Zo gauw jij mensen 'meer vrijheid' wilt geven
Wat begreep je niet precies?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 23:45 schreef convinced het volgende:
[..]
Wil je dat uitleggen, want dit kan ik echt niet volgen. Ik vind het wel mooi!
Ik denk niet dat iedereen zo maar op jouw visie, gedachtengoed en levenslessen zit te wachten. Je dringt mensen iets op terwijl ze misschien zelf hun keuzes jaren geleden al hebben gemaakt en er vrede mee hebben hoe de dingen nu zijn. Ik vind dat persoonlijk een beetje respectloos en te ver gaan en bij mij zou je het niet moeten proberen. Ik garandeer je een portie zelfreflectie waar jij dagen ziek van kunt zijn. Wat mij direct een aantal vragen naar boven bracht:quote:Op zondag 23 mei 2004 00:13 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Dit is exact mijn probleem, hoe geef je mensen de vrijheid.
Ik kan iemand de tijd geven maar het maakt niet uit wanneer ik degene confronteer het blijft een aanval. Of als ik het tijdens een gesprek beschrijf en degene er zelf mee akkoord laat gaan. En vervolgens degene in het zelfde perspectief zet en deze dan weer spontaan dicht klapt.
Er zijn mensen die het minder erg vinden of die ervan leren als ik iemand anders erop wijs. Heel raar allemaal. Waarom 2 keer in dezelfde put vallen? Of als je vijand jou de informatie verschaft die hij je eigenlijk niet gunt, waarom dit dan als aanval zien? Goedkope bluf methoden! Bah
maarja, Het gaat op wat je zegt. En ik pas dat ook in de volgens mij best vriendelijke manier toe.
Maar er zijn mensen, waar jij al van zegt. Neem ze zoals ze zijn maar dat impliceert het akkoord gaan met het zien lijden van andere mensen.
MAAR DAS MOEILIJK!
Ik denk nog steeds dat er open weggetjes zijn en dat die weggetjes alleen te vinden zijn met vrouwlijke raad of kennis van de vrouwlijke aard. Al ken ik genoeg mannen die hetzelfde op hun mannelijke manier toepassen (wie niet) maar das andere koek momenteel.
quote:Op zondag 23 mei 2004 00:23 schreef convinced het volgende:
Ik snap niet wat voor die vent het verschil is tussen dat grietje van de afhaal dat flutromannetjes leest en dat grietje van de afhaalchinees dat met zen bezig is.
Waarom zou die man dan een voorkeur hebben?quote:Op zondag 23 mei 2004 00:40 schreef 0d1n het volgende:
[..]Das het zelfde, in geen van de 2 situaties word de vent geconfronteerd.
Dat is niet helemaal waar, als je met mensen praat zijn opmerkingen vaak onvoorspelbaar. Ik denk dat je ook van een soort wederzijds respekt spreekt en dat als je zelf ooit keuzes gemaakt hebt je er ook stil bij had moeten staan of je deze keuzes had moeten nastreven of niet. Anders ben je een gevaarte voor jezelf. Dan leef je in een cyclus van ontkenning en kom je zo langzaam aan in herhaalde situaties de dood tegemoet. Ik zie dit om het te schetsen als uitsluiten van je naasten of zelfmoord plegen zonder je naasten te verliezen. Of hier neig ik nu naar te zien.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:26 schreef Nuek het volgende:
Ik denk niet dat iedereen zo maar op jouw visie, gedachtengoed en levenslessen zit te wachten. Je dringt mensen iets op terwijl ze misschien zelf hun keuzes jaren geleden al hebben gemaakt en er vrede mee hebben hoe de dingen nu zijn. Ik vind dat persoonlijk een beetje respectloos en te ver gaan en bij mij zou je het niet moeten proberen.
Draai mijn maag om! Whohoo! Duidelijkheid! Ik smeek erom! Ik hoop juist dat mensen het leren dat het niet erg is dat je maag omgedraaid word! Sterker nog, als de som van de confrontaties erger is als een enkele beroerte dan ga ik voor die beroerte. Maar dat is inderdaad ik.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:26 schreef Nuek het volgende:Ik garandeer je een portie zelfreflectie waar jij dagen ziek van kunt zijn.
Najah, voor zover nuttig nog te zeggen. Niet.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:26 schreef Nuek het volgende:
Wat mij direct een aantal vragen naar boven bracht:
1. Hoe kun jij weten of jij het wel bij het juiste eind hebt en of jouw waarheid wel 'de' waarheid is?
Ik heb het niet over slim. Maar inderdaad NU je het zegt, goh.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:26 schreef Nuek het volgende:
2. Hoe bepaal jij wie hiervoor in aanmerking komt en? Ga je er van uit dat alle 'huisvrouwen' niet zo slim zijn?
Ja en Nee, en ik hoop dat je nog wat scherpe vragen in petto hebt! (ben ook maar een zacht mannetje dat niet altijd op 1 lijn zit met zijn hele psyche)quote:Op zondag 23 mei 2004 00:26 schreef Nuek het volgende:
3. Voel jij je beter dan degenen die je wilt aanspreken?
Volgens mij heb ik juist hiervoor gepost, hierbij dan toestemming?quote:Op zondag 23 mei 2004 00:26 schreef Nuek het volgende:
Ik heb er nog wel een paar maar ik laat het eerst hier bij.
Omdat hij anders uit een stabiel proces getrokken word. Maar anders zou ik het over gegeneraliseerde stereotypen hebben.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:55 schreef convinced het volgende:
Waarom zou die man dan een voorkeur hebben?
Niets meer aan toe te voegen...quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:30 schreef LostFormat het volgende:
Ik snap er geen hol van.
Ik denk dat je half op de goede weg bent, maar het niet helemaal aan het goede eind hebt.quote:Op zondag 23 mei 2004 01:58 schreef Jed1Gam het volgende:
0d1n doet volgens mij een poging tot zo onduidelijk mogelijk naar voren te brengen waar hij zich aan ergert. Mensen zeggen niet altijd wat ze denken, heel vaak niet zelfs, deal with it.
En dat lachen om niks, dat komt ook wel is voort uit verlegenheid, of bangheid om verkeerd over te komen. Maar door het alleen maar te verafschuwen en je eraan te ergeren heb je uiteindelijk alleen jezelf er mee.
quote:Op zondag 23 mei 2004 01:35 schreef convinced het volgende:
Jij komt op mij over zoals ik soms op anderen overkom, heb ik het idee.
Hopeloos, maar geef aan wat je denkt/stoort/ veranderd wil zien.quote:Op zondag 23 mei 2004 02:21 schreef 0d1n het volgende:
Wint de ethiek het van het idealisme?
Najah, als je het niet snapt dan wil je het ook niet snappen. Ik ga geen moeite doen mensen dingen te laten lezen die ze niet willen lezen. Ook dit vind je terug, niet iedereen snapt de aard van een opmerking. Laat hem het dan niet snappen, hij heeft zijn eigen belangen hierbij, straks doet hij nog iemand pijn met dat snappen. Ik snap helaas wel wat en wil mijn omgeving weer zo herstructureren dat het er allemaal weer prettig aan toe gaat. Althans I would like to! Maar ik heb nog geen motivaties om het in praktijk te brengen, proberen is immers hopeloos!
Ik ben -> onder andere <- huisvrouw. Ben ook nog mede eigenaar en oprichter van een bedrijf. Ik heb helaas geen tijd voor romans. Ik ben al blij als ik tijd heb voor de Elsevier en mijn dagelijkse krant. Hier tel ik de verreiste vakliteratuur niet bij.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 22:30 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Dat jij je nooit zal ergeren aan een mede huisvrouw die romans leest (dan ga ik ervanuit dat jij romans leest en nooit een intellectueel boekje hebt aangeraakt)
Hier kan ik mij in vinden. Neem de mens zoals ze is en accepteer dat ook. Niemand is perfect en de mens op zich veranderen is onbegonnen werk. Ieder heeft zijn eigen prioriteiten. De een wil graag romans lezen terwijl de ander het zoekt in het meer intellectuele. Ben blij dat er zoveel verschillende mensen rondlopen. Dat maakt de wereld 'gekleurd' en prettiger.quote:Op zondag 23 mei 2004 02:49 schreef Caesu het volgende:
mijn raad:
je moet je niet zo aanstellen.
quote:Brennie:
Je formuleert het op zo'n wijze dat je je er zelf aan zou ergeren, en hiermee hetgeen wat je stoort duidelijk maakt door deze formulering?
De som van alle menselijke mogelijkheden zijn mijn maximale vorm van intellect, gaat richting allesheid god. Majah duidelijk denk ik. Tjah, ik kon er eigenlijk al weinig op toevoegen.quote:Brennie:Intellect is voor mij zoveel meer dan een iq en niveau waarop je werkt/leeft.
Respect opbrengen, inlevingsvermogen, iemand op zijn/haar niveau begrijpen en op waarde schatten,relativeringsvermogen, zelfvertrouwen, integriteit en begrip kunnen tonen, oprechtheid.. dat zijn de zaken die echt belangrijk zijn.
Maar dat is zo maar wat ik persoonlijk onder intellect versta.
Nou dat is mijn probleem niet, mijn probleem is snappen waarom iemand zijn "nivea" Niet wil trancendenteren als hij daarmee alle partijen en dus zichzelf ook helpt.quote:Brennie:Probeer verder te kijken dan een vage reactie/'domme' opmerking of in jouw ogen stompzinnige van een lage niveau mening/uitbarsting of whatever.
Mag ik dit assoceren met Machteloosheid? Die hormonen? Ik vraag me echt af hoe de karakterontwikkeling in relatie staat tot de machteloosheid van zo'n hormonen uitbarsting.quote:Brennie:Iemand en dan met name de vrouw reageert soms vanuit een hormoonoorlog van binnen, soms om gewoon te uitten zonder een reactie terug te verlangen, soms gewoon om te zien of het impact heeft ( reflectie), soms uit onbegrip/onmacht/onzekerheid/frustratie, en soms omdat de ander gewoon niet door de vrouw begrepen wordt.
Ja, maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat dat soort uitingen niet meer plaats vinden? Of moet ik dit relateren aan het opgegroeid zijn met machteloosheid der hormonen? (this maar een voorbeeld)quote:Brennie:Vrouwen en zeker huisvrouwen zijn dagelijks met tientallen dingen tegelijk bezig ( dat doen ze meer dan de man), flits, fladder gaat het door het hoofd.. allerlei gedachten, ideeen, maybe komt dat zo ook wel eens in de communicatie tot uitting.
Ja, waarom ook niet. Ik heb dit vrij vaak gedaan maar het probleem is dat als ik zie dat iemand iets uit onmacht doet ik het wil helpen. Hierboven hadden we het al over of het verantwoord is een vrouw uit haar idealisme te helpen. Ik wil graag iemand uit zijn of haar idealisme "Helpen" Omdat de omgeving er dan van zou proviteren volgens mijquote:Brennie:Maar heel vaak communiceert de vrouw gewoon lekker normaal en kan het best zijn dat JIJ de ander de huisvrouw niet begrijpt, niet verder kijkt wat er achter een reactie zit. ( laten we het balletje ook es omdraaien)
quote:Op zondag 23 mei 2004 02:49 schreef Caesu het volgende:
mijn raad:
je moet je niet zo aanstellen.
Ok dan zijn dat ook huisvrouwen. Goh, en waarom niet de Groene Amsterdammer? Lees het in de pauze zou ik zeggen. Mijn vader is ook VVDer maar na het lezen van een Groene op het internet.quote:Op zondag 23 mei 2004 02:48 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik ben -> onder andere <- huisvrouw. Ben ook nog mede eigenaar en oprichter van een bedrijf. Ik heb helaas geen tijd voor romans. Ik ben al blij als ik tijd heb voor de Elsevier en mijn dagelijkse krant. Hier tel ik de verreiste vakliteratuur niet bij.
quote:Brennie:
Hopeloos, maar geef aan wat je denkt/stoort/ veranderd wil zien.
Kan nooit kwaad, veel mannen denken bij voorbaat al: " tis toch hopeloos"
Daar praat je jezelf nu helaas wel naartoe jaquote:Brennie:maar dat is het eeuwige gedoe rondom " mannen komen van mars, vrouwen van venus"
Ik denk dat je nu een archetype van me aan het maken bent maar ik heb veel geduld en zie vaak mensen voor me bewegen wat ik zeer lastig vind. Ik vraag jou juist waar ik die ruimte kan vinden bij mensen die niet graag geconfronteerd willen worden. dom en raar heb ik het niet over! Ik vind het juist logisch! Wel zo logisch dat ik weet wat maar niet hoe te veranderen.quote:Brennie:Accepteer de vrouwen die in jouw ogen altijd dom/'raar' zijn en leer er mee omgaan.
Wat jij vindt, ziet of wil is niet altijd zoals de vrouw het wil zien/vinden/doen..quote:Op zondag 23 mei 2004 03:08 schreef 0d1n het volgende:
[quote]
Nou dat is mijn probleem niet, mijn probleem is snappen waarom iemand zijn "nivea" Niet wil trancendenteren als hij daarmee alle partijen en dus zichzelf ook helpt.
Hormonen hebben zowel bij mannen als vrouwen een invloed op het gedrag.quote:Mag ik dit assoceren met Machteloosheid? Die hormonen? Ik vraag me echt af hoe de karakterontwikkeling in relatie staat tot de machteloosheid van zo'n hormonen uitbarsting.
Het karakter van een mens kun je niet veranderen als de betreffende persoon dat niet wil.quote:Ja, maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat dat soort uitingen niet meer plaats vinden? Of moet ik dit relateren aan het opgegroeid zijn met machteloosheid der hormonen? (this maar een voorbeeld)
Ja, dat kan heel goed.. en zal ook zo zijn.quote:Maar Ik kan me vrouwen voorstellen die het belachelijk vinden dat vrouwen zo tot hun uiting komen omdat ze beter weten.
Nogmaals je kunt alleen stimuleren/uitleg geven.. belangrijk daarbij is je houding, manier van communiceren.quote:Ja, waarom ook niet. Ik heb dit vrij vaak gedaan maar het probleem is dat als ik zie dat iemand iets uit onmacht doet ik het wil helpen. Hierboven hadden we het al over of het verantwoord is een vrouw uit haar idealisme te helpen. Ik wil graag iemand uit zijn of haar idealisme "Helpen" Omdat de omgeving er dan van zou proviteren volgens mij
Als je nou literatuur/psychologie of humanitaire studies als bijvak had gekozen had je tenminste andere mensen kunnen interepreteren. Leuk hoor jezelf opleiden tot simplistisch homo faberisch persoon!quote:Op zondag 23 mei 2004 03:23 schreef kastanova het volgende:
Whehehehe, ik dacht echt spontaan dat ik stomdronken was
Maar het ligt dus niet aan mij.
Ik ken je verder niet en kan dus ook niet beoordelen hoe je met mensen/vrouwen omgaat.Ik heb je hier en daar wel zien zeggen dat je er zo over denkt.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:26 schreef 0d1n het volgende:
[..]
[..]
Daar praat je jezelf nu helaas wel naartoe ja
[..]
Ik denk dat je nu een archetype van me aan het maken bent maar ik heb veel geduld en zie vaak mensen voor me bewegen wat ik zeer lastig vind. Ik vraag jou juist waar ik die ruimte kan vinden bij mensen die niet graag geconfronteerd willen worden. dom en raar heb ik het niet over! Ik vind het juist logisch! Wel zo logisch dat ik weet wat maar niet hoe te veranderen.
Ik denk niet dat je al mijn posts gelezen hebt. Maar ik denk dat je hebt gegokt op het feit dat ik het type ben dat je voor je hebt. Jammer voor die oude jij, maar een nieuwe jij kan een andere reply sturen.
Ik krijg het idee dat jij als vrouw zegt (Zo direct ben ik dus niet hequote:Op zondag 23 mei 2004 03:26 schreef Brennie het volgende:
[...]
Pciesquote:Op zondag 23 mei 2004 03:36 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ik ken je verder niet en kan dus ook niet beoordelen hoe je met mensen/vrouwen omgaat.Ik heb je hier en daar wel zien zeggen dat je er zo over denkt.
Zoals je het nu formuleert heb ik niet eerder zo duidelijk gezien in je posts.
In je openingspost komt je verhaal over alsof je het 'dom' of 'raar' gedrag vindt.
Later beargumenteer je het wel meer.
Als je iets leest van iemand schets je een beeld, dat beeld vormde ik nav je openingspost.
Heb om 3 uur s'nachts niet alles compleet gelezen.
Een nieuwe ik is nog steeds de ik van daarnet![]()
Ach ja, filosofen zien zichzelf sowieso al als eigen unieke mensheid, dus een eigen taal is daarbij ook vast wel gebruikelijk, dat daarbij je beeld van de werkelijkheid vertroebelt is slechts bijzaak.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:29 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Als je nou literatuur/psychologie of humanitaire studies als bijvak had gekozen had je tenminste andere mensen kunnen interepreteren. Leuk hoor jezelf opleiden tot simplistisch homo faberisch persoon!
Programmeren kan ik wel maar ik weet ook wat filosofie is. Sterker nog, een bedrijfskundig informaticus is iemand die zich bezig houd met bouwen van systemen.
Hoeveel ervaring heb jij met mensen in vergelijking tot bedrijfskundig informatica?
Is je pasie voor dat vak evengroot als het doorgronden van filosofie/mensen/muziek/kunst/literatuur e.d.?
Indien dit niet zo is. (ik spreek in het algemeen hoor)
dat je stom dronken was is logisch
Een filosoof zou zich nu stilhouden en zeggen. Iedereen die over sektes praat naar aanleiding van een filosofische tekst zal de menselijke ontwikkeling wel niet tengoede komen als hij de positie van napoleon zou bezitten.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:40 schreef kastanova het volgende:
Ach ja, filosofen zien zichzelf sowieso al als eigen unieke mensheid, dus een eigen taal is daarbij ook vast wel gebruikelijk, dat daarbij je beeld van de werkelijkheid vertroebelt is slechts bijzaak.
Richt een sekte op en doe je ding, laat je niet tegenhouden door simplistische zelfoverschatting
Mensen zijn verschillend door allerlei invloeden.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:38 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat jij als vrouw zegt (Zo direct ben ik dus niet he)dat mannen soms de moed opgeven maar dat jezelf ook niet graag toegeeft dat je niet weet hoe de situatie in elkaar steekt en het dan maar houd op man are from mars and women from venus.
Waarom sluit je je gewoon niet bij mij aan en wees eerlijk tegen jezelf. Je weet het zelf ook niet
Ben trouwens met Nuek ook al zeer gevorderd en hoop dat het morgen verder zal gaanIk zie daar wel wat meer ophelderingen vandaan kunnen komen.
Een filosoof zou zijn eigen woorden overdenken en dus niet zijn zinnen maar half afmakenquote:Op zondag 23 mei 2004 03:45 schreef 0d1n het volgende:
Een filosoof zou zich nu stilhouden en zeggen.
Ik begrijp je.quote:Op zondag 23 mei 2004 02:21 schreef 0d1n het volgende:
Wint de ethiek het van het idealisme?
Najah, als je het niet snapt dan wil je het ook niet snappen. Ik ga geen moeite doen mensen dingen te laten lezen die ze niet willen lezen. Ook dit vind je terug, niet iedereen snapt de aard van een opmerking. Laat hem het dan niet snappen, hij heeft zijn eigen belangen hierbij, straks doet hij nog iemand pijn met dat snappen. Ik snap helaas wel wat en wil mijn omgeving weer zo herstructureren dat het er allemaal weer prettig aan toe gaat. Althans I would like to! Maar ik heb nog geen motivaties om het in praktijk te brengen, proberen is immers hopeloos!
dan nog: stel je niet aan.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:09 schreef 0d1n het volgende:
[..]
(Reageer dan alleen op inhoudelijke dingen
)
Je bedoelt de boodschap dat TS zich beter voelt dan de gemiddelde mens omdat hij een superieur intellect heeft?quote:Op zondag 23 mei 2004 10:28 schreef DarkElf het volgende:
jaja mensen snappen de TS niet allemaal, hoeft niet meer zo vermeld te worden hoor,
zijn genoeg aanwijzingen voor te vinden in dit topic; boodschap is duidelijk
Ik wist niet dat een spellletje hints de bedoeling van een forum was...quote:Op zondag 23 mei 2004 10:28 schreef DarkElf het volgende:
jaja mensen snappen de TS niet allemaal, hoeft niet meer zo vermeld te worden hoor,
zijn genoeg aanwijzingen voor te vinden in dit topic; boodschap is duidelijk
soms wel ja, is zo lekker verfrissend.quote:Op zondag 23 mei 2004 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een spellletje hints de bedoeling van een forum was...
Dat was niet de term welke bij mij op kwam.quote:Op zondag 23 mei 2004 10:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
soms wel ja, is zo lekker verfrissend.
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:28 schreef 0d1n het volgende:
Ik heb van mezelf een aantal keren gemerkt dat ik door deze ergenis in mijn omgeving hetzelfde deed. (Dwars op de grond zitten terwijl er andere betere plekjes waren)
meestal valt de appel niet ver van de boom. hoe komt het dat je moeder dan zo radicaal anders is dan jij?quote:Ik ben blij als ik uit huis ben dan hoef ik mijn moeder ook nooit meer aan te zien.
Maar juist die laatste zin zit me niet lekker, hoe kan ik mijn moeder van zulk gruwelijk goor/smerig/ranzig gedrag verhelpen. Wat voor lichte romans scherpen dit aan?
de kern van de issue begrijp ik, dit is echter niet per se direct te danken aan je heldere schrijfstijl...quote:Als je dit begrijpt kun je als ethisch denkend wezen al niet meer geen opmerking plaatsen
helaas.quote:Op zondag 23 mei 2004 10:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat was niet de term welke bij mij op kwam.
hmm volgens mij is een hutje op de hei het beste voor je. ik ben ook vrij anti-sociaal, maar kom toch bij lange na hier niet bij in de buurt....quote:Op zaterdag 22 mei 2004 22:24 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Ik kan inderdaad niet tegen mensen die andere dingen zeggen als dat ze uitbeelden. Als iemand positief praat en mij anders aankijkt dan loop ik al weg of zeg ik, "kijk en praat aub op dezelfde manier" Ofzoiets. Wat onbeschoft om iemand in het gezicht te laten zien dat hij onmachtig is en niet instaat is te zeggen wat hij voelt!
Of die gaat wat te ver, ik maak hem of haar er dan op attent en verwacht geen vijandigheid als hij dit hoort, immers ik laat zien dat ik snap met wat voor problemen die gene vecht.
Of mensen die zichzelf tegenspreken uit emotie en zichzelf niet corrigeren en je dan eventueel dromerig aan kijken. BRRR, Nee, dan krijg ik snel zoiets van "Persoon X! Geef gewoon even toe dat je er niet over nagedacht had" En dan is het antwoord vaak van "Waar heb je het over!". Geef op z'n minst toe dat je dromerig zat te staren, zo weet ik in ieder geval dat je me niet voor een tweede keer zo aan kijkt en dat je jezelf in een leer proces hebt geplaats. Helemaal niks verkeerd mee!
Dus duidelijk uitdrukken? Man! degenen waar ik het over heb zijn vaak niet eens instaat hun eigen opmerkingen te snappen. En dan moet ik geduld hebben om al dat gekakel aan te horen? Niet de woorden maar de toon en het gezicht spreekt al boekdelen. Dan is het toch te gek vol woorden dat ze EN verwachten dat je ze aanhoort EN verwacht dat je nog een antwoord geeft dat zij van je verwachten.
Nou, HALLOO! maar zeg dan gewoon dat je me nodig hebt of laat me met rust, maar niet allebij. Of laat me een boek lezen zodat ik je psyche weer op de goede weg kan brengen.
Jajah, ik ben ook machteloos als ik mensen zo raar zie bewegen, er ontstaat afstand en je komt er NIET doorheen!
Gedoomd tot huisvrouw? Ik zie ook zoveel vrienden die ik stuk voor stuk weer moet wijzen op hun herhalende patronen, MAN waarom altijd hetzelfde probleem hebben als je alles maar 1 keer hoeft mee te maken en dan op een gegeven moment oud en wijs genoeg bent om met de kennis die je hebt rustig te leven.
Althans dat dacht ik, nu word ik geconfronteerd met mijn zoektocht naar wijsheidjes :|
Neuh. Helaas zou ik het willen noemen dat een totaal onbegrijpelijk topic getolereerd wordt.quote:Op zondag 23 mei 2004 10:39 schreef DarkElf het volgende:
[..]
helaas.
O, maar ik heb er wel van genoten hoor. Maar ik hou dan ook van Dostojevski. ( lekker zwaarmoedigquote:Op zondag 23 mei 2004 10:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Neuh. Helaas zou ik het willen noemen dat een totaal onbegrijpelijk topic getolereerd wordt.
Omdat hij denkt een superieur intellect te hebben.quote:Op zondag 23 mei 2004 10:30 schreef Maerycke het volgende:
Je bedoelt de boodschap dat TS zich beter voelt dan de gemiddelde mens omdat hij een superieur intellect heeft?
quote:Op zondag 23 mei 2004 10:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar ik hou dan ook van Dostojevski.
Nuances zijn goed.quote:Op zondag 23 mei 2004 11:00 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Omdat hij denkt een superieur intellect te hebben.
Ook ene goedenmorgenquote:Nuek:
Goedemorgen.
Grinquote:Nuek:Od1n: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Toevallig is er op nederland 1 of 2 zo'n mooi programma waar je van die kleine kinderen met elkaar ziet spreken. Ik heb het wel eens gezien. Inderdaad. Nu je het nog eens zegt. Maar dat wil dus zeggen dat ik het weer moet zoeken in de vrijheid die dat kind of die volwassene nodig heeft.quote:Nuek:Het lijkt me heel verstandig voor je om eens op een peuterspeelzaal te gaan kijken. Je zult zien dat zelfs bij zulke kleine kindjes veel dingen die jou later niet aan zullen staan er al al in zitten van nature.
Graag, maar dat hoeft niet per definitie de persoon kan ook over zichzelfpraten en open op tafel te leggen zonder het te assoceren met het plekje op de wereldbol? Ik kan me niet voorstellen dat een gemiddeld mens gelijk een dergelijke associatie op tafel zal brengen. Hmm. Interessant.quote:Nuek:Als mensen constant met zichzelf geconfronteerd worden (want dat is principe waar je ze van bewust wilt maken; welke ruimte ze innemen op deze wereld en hoe zij die innemen)
Dat hoeft dan inderdaad nietquote:Nuek:zullen ze doodongelukkig worden. Men moet nl. de ruimte hebben om de geest af te laten dwalen, de een doet dit meer dan de ander, en daarnaast heeft niet iedereen hetzelfde intellect. Mensen maken hun eigen keuzes en misschien hier en daar wordt er 1 gemaakt als noodsprong maar dat is wel weer recht te zetten. Mensen kunnen niet 100% gefocussed zijn. Men hoeft niet alles te weten. Als je elke dag een blij gevoel hebt bij het opstaan dan is er niets mis en waarom zou je dan dingen gaan willen veranderen?
quote:Nuek:Ik vind je overkomen als een hitlertje op zakformaat. Niet accepteren hoe de wereld in elkaar steekt is jouw probleem en niet van degenen die niet weten hoe het in elkaar steekt.
Slecht of goed. Als je het bestaan in perspectief zet en kijkt waar de menselijke gedachten op zijn gebaseerd dan klopt dit niet helemaal. De hele menselijke beweegreden is gebaseerd op het gedefinieerde goed en fout (politiek). Nee hormonen zijn lastig of belemmeren bepaalde beweegredenen. Ik denk dat als jij een associatie maakt hier een emotie uit voort komt en als je niet genoeg referentie materiaal hebt de emoties de overhand zullen nemen. Dus hoe meer je zal zien dat je referentie materiaal en je ratio instaat zijn je te helpen hoe meer je erop zal vertrouwen in dergelijke situaties. (Je werk, het huishouden, het office pakket maar daarentegen weer niet het pakket van de concurrent dat nog makkelijker te hantern zou zijn ook)quote:Nuek:Over hormonen kan ik het volgende zeggen: Mensen zijn wat dat betreft dieren die praten. Belangrijke keuzes worden meestal gemaakt vanuit het gevoel en niet vanuit de ratio. Zo slecht is dat dus niet. Hormonen zijn ook niet slecht.
Je vraagt je dan af waarom de bescherm angel of de associaties van het werk, de filosofie, boekhouding niet even rationeel en dus verantwoord worden bekeken. Als ik iets fout zie (een zwerver die een bordje met aalmoes heeft en het kost me niet teveel moeite zal ik ook zeggen dat hij er een engelse en eventueel franse of duitse vertaling bij moet zetten). Je kan jezelf toch wel gezond aanspreken en zeggen, nee dit kost me teveel moeite inplaats van het het kenmerk belachelijk te geven zodat je je menselijke aard weer op tafel brengt. :'(quote:Nuek:Ik spreek nu voor mezelf als ik zeg dat mijn idee is dat vrouwen hun hormoonhuishouding bij het maken van belangrijke beslissingen echt wel aan de kant kunnen zetten en rationeel kunnen denken. Dito geldt voor mannen.
Klopt, maar welke mens is instaat dat allemaal aan te voelen en te begrijpen? Dan zou je een goddelijke essentie hebben. Ik denk in metaforen die soms als dubbele klappen terugkomen. Als ik praat over de relatie tot de mensen om mij heen en daar patronen in zie hoef al helemaal niet meer aan te voelen wat dit zou betekenen voor de hele mensheid. En dan nog zie ik gigantisch veel over het hoofd. Ik ga akkoord met hetgeen ik kan verwerken en ben dood voordat ik ook maar een percentage heb verwerkt.quote:Nuek:Als laatste wil ik je meegeven dat ik er 100% van overtuigd ben dat jij mensen en hun leefwijze en biologie zwaar onderschat. (Zie eerste zin nogmaals)
Ik Kan daar over oordelen en Mag daar over Oordelen het is alleen zeer onverantwoord (slik) mensen verantwoord van hun bestaan te maken. Als mensen zeggen dat ze werken goed vinden en dat ze voor vooruitgang gaan zou ik ook graag de optie willen hebben hun te laten zien dat werken en leven goed is en dat de productie omhoog gaat als je in een minder communistische samenleving leeft. Communistisch? Ja, een totalitaire samenleving waar iedereen de illusie heeft dat hij vrij is maar waar pure vrijheid niet bestaat. Is dit wat je je mensen dan zou gunnen?quote:Nuek:Iedereen heeft het recht om zijn of haar leven te leiden zoals hij/zij dat wil. Jij kan en mag daar niet over oordelen.
quote:Nuek:Als je dan echt mensen wilt helpen wordt dan maatschappelijk werker. Mensen zitten niet te wachten op een kuikentje die het licht heeft gezien.
Ik denk dat het ondertussen word, wat een ander niet wil dat jou geschied doe dat ook een ander niet. Helemaal niet mee eens!quote:Nuek:Wat jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Antwoorden verschijnen, ik wacht er niet op in iedergeval. Maar bedanktquote:Nuek:(Rest van de dag ben ik er niet ds verwacht geen antwoord)
Volgens mij ben je bang voor andere dingen.quote:Op zondag 23 mei 2004 11:23 schreef IBAZ het volgende:
Volgens mij ben ik bang van od1n. Die figuur lijkt me levensgevaarlijk in de war.
Het gaat gewoon makkelijk, ik zie een tekst en er vliegen enorm veel associaties door me heen en ik schrijf er dan een aantal neer.quote:Op zondag 23 mei 2004 16:22 schreef deedeetee het volgende:
Jij produceerd wèl lange lappen Od1n pfffffffffff
Hou jij je nu echt bezig met het overpeinzen van zaken of houd je ons een beetje in de maling![]()
Momenteel wel, maar niet als ik een dergelijke situatie weer tegenkom of voor me zie. Ik los het probleem liever op voordat het zich weer voorgedaan heeft. Waarom niet alvast een oplossing zoeken als je toch al weet dat een situatie zich een tweede keer zal voor doen?quote:Op zondag 23 mei 2004 16:39 schreef deedeetee het volgende:
Hmm zo erg wordt er in dit topic niet niet gepeinsd dacht ik hoor. En jij wekt bij mij de indruk een beetje * voort te glijden* op jouw gedachten ( die je zomaar opeens invallen ) en overpeinzingen ( over zaken waar je al veel gedachten aan besteed hebt )
Je schijnt je in ieder geval wèl te amuseren![]()
Pcies, ik denk dat dat wel het geval is. Je hebt je misschien stukgepeinsd hierop. Je kent dat vast wel dat wanneer je er voor jezelf niet te lang op doorhamerd. Plus wanneer je in een situatie terecht komt die je niet gewoon is en welke een totaal ander licht op de zaak doet schijnen heel veel aan jou interpretatie van de omgeving kan veranderen. Meestal val je weer terug in oude gedachten aangezien je weer in de dagelijkse sleur raakt en er geen vernieuwende gedachten zijn. Misschien denk je er te veel over na.quote:Op zondag 23 mei 2004 16:39 schreef deedeetee het volgende:
Hmm zo erg wordt er in dit topic niet niet gepeinsd dacht ik hoor. En jij wekt bij mij de indruk een beetje * voort te glijden* op jouw gedachten ( die je zomaar opeens invallen ) en overpeinzingen ( over zaken waar je al veel gedachten aan besteed hebt )
Je schijnt je in ieder geval wèl te amuseren![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |