abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:28:24 #1
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_19320243
Je kent het vast wel,

Van die oer domme mensen, voorbeeld uit mijn omgeving.

"Heej je maakt ook geen sinasappel sap voor mij he!"

Expres dwars vanwege de niet directe vraag

"Maak jij dan altijd een broodje voor me als je zelf zin in eentje hebt?"

"Ja, nou eh.. creatief gebrabbel wat samen te vatten is tot een "Ik moet gewoon een opmerking terug maken en het maakt niet uit of ik mezelf hiermee tegenspreek""

nog een,

Er is bezoek en je vraagt je partner om je aantevullen op een voor hem/haar confronterende manier.

Antwoord terug in een op jou aanvallende manier!

Meer voorbeelden?

En wat te doen?

Zijn er boeken die je gelezen hebt die ervoor hebben gezorgd dat je pertinent van het geen bent afgestapt dat ik hierboven beschrijf?

Graag vertel het me,

Ik heb van mezelf een aantal keren gemerkt dat ik door deze ergenis in mijn omgeving hetzelfde deed. (Dwars op de grond zitten terwijl er andere betere plekjes waren)

Ik ben blij als ik uit huis ben dan hoef ik mijn moeder ook nooit meer aan te zien.

Maar juist die laatste zin zit me niet lekker, hoe kan ik mijn moeder van zulk gruwelijk goor/smerig/ranzig gedrag verhelpen. Wat voor lichte romans scherpen dit aan?

Jaja, tolstoy of dostojevsky gooit ze naar 10 pagina's al neer omdat ze dat verplicht op school op jonge jaren moest lezen en het nu als excuus? Gebruikt.

PLEASE!

Als je dit begrijpt kun je als ethisch denkend wezen al niet meer geen opmerking plaatsen
Mundus vult decipi
pi_19320272
Ik snap er geen hol van.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_19320320
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:30 schreef LostFormat het volgende:
Ik snap er geen hol van.
Ik wel en ik herken het af en toe ook nog .
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:33:22 #4
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_19320327
He?? Ik probeer het, echt waar, maar wil je alsjeblieft wat duidelijker schrijven?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:33:35 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_19320331
Gooi deze maar naar LIT, misschien kunnen ze het daar ontcijferen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_19320332
Dus... als ik het goed begrijp is je moeder degene die jou min of meer 'dwars' ligt met opmerkingen om stiltes te onderbreken, en\of vind dat ze in ieder geval iets moet zeggen maar het eigenlijk onzin is wat ze uitkraamt ?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:35:21 #7
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_19320359
ja em.. ik snap em ook niet.
je hebt een hekel aan dingen die je niet kunt veranderen aan hem ofzo?
ik snap je niet.
Imperare sibi maximum imperium est
pi_19320380
Lol..vage shit man!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:38:44 #9
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_19320416
Misschien ligt het aan de manier waarop [i]jij]/i] je uit in plaats van hoe anderen zich gedragen? Ik snap in ieder geval bijna niks van je verhaal.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_19320496
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:28 schreef 0d1n het volgende:
blabla
Je schrijft het niet echt duidelijk neer, maar volgens mij begrijp ik wel wat je bedoelt. Je vindt je moeder niet intelligent genoeg. Je kunt dat niet activeren door haar een boek te laten lezen, denk ik. Je moet met haar praten. Ik ken je moeder niet, maar als het hopeloos is, moet je het laten rusten.

Ik mag wat dit betreft in mijn handjes knijpen met mijn moedertje.
PE#1
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:46:30 #11
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_19320561
De TS heeft een nieuwe gedachten->woorden converter nodig
of niet
pi_19320562
Kan je niet tegen mensen die zich niet duidelijk uitdrukken ofzo?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:51:16 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_19320632
w0w wat een vaag verhaal. Knap dat je het op papier hebt gekregen
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_19320639
anders gooien we deze op slot... en laten we TS even nadenken over een nieuwe formulering?
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:55:04 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_19320716
Ik ken het hoor. Van die ontzettend flauwe (en niet melige, nee, flauwe zouteloze kutgrappen) over vanalles en nog wat, die zo randdebiel laag van niveau zijn dat ik er niet om zou kunnen lachen al had ik 30 bacootjes op. Niet normaal. Van die "kijk ons het eens gezellig hebben" dooddoeners waar je niks op kunt zeggen omdat het gewoon zo ontzettend nergens over gaat. En dan zit je nota bene een film te kijken.

Ik zou graag doorgaan maar dat doen we een ander keertje.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:59:18 #16
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_19320790
Whee! Dude! Nou, je gebruikt in elk geval witregels.

*inhoudelijke reactie achterwege laat wegens totale onduidelijkheid
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 20:01:07 #17
78451 fille_fatale
** I spy... **
pi_19322173
Leuk
  zaterdag 22 mei 2004 @ 20:03:39 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_19322241
juist, ik snap het helemaal
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_19324172
Opmerking. punt

[ Bericht 25% gewijzigd door EddyMR op 22-05-2004 21:28:28 (punt) ]
El duffo o muerte
  zaterdag 22 mei 2004 @ 21:32:10 #20
19105 Noayla_
Love me tender
pi_19324272
Heb je net xtc op
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_19324423
Ik ben onder andere ook huisvrouw , maar dit gaat mijn intellect te boven!
Wat betekent dat voor mij dan?
Inspiratieloos!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 21:39:18 #22
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_19324432
ik zou wel huisman willen worden, beetje strijken, en 't huishouden doen, de kinderen wat zien opgroeien.
beetje zelf een paar uurtjes werken
pi_19324483
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 21:39 schreef Grimm het volgende:
ik zou wel huisman willen worden, beetje strijken, en 't huishouden doen, de kinderen wat zien opgroeien.
Snap jij wel waar TS het over heeft dan? Ik niet
Inspiratieloos!
pi_19324489
Niet morgen maar nu van
Dwayne w dyer
hielp mij nogal redelijk op weg lang geleden
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 21:42:32 #25
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19324511
quote:
ah nu snap ik het... Dan begin je waarschijnlijk zo vanuit het niets over sinaasappels te ouwehoeren.

Topic ontcijferd.
Proud Powerpauper
  zaterdag 22 mei 2004 @ 21:55:10 #26
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_19324749
nou de ts die "zeurt" d'r over dat hij zich niet begrepen voelt en dat doet hij in een zo groot mogelijke filosofische manier dat hij mensen in het duister laat tasten over een mogelijke raad.

nou ja dus ik begin d'r maar over dat ik wel huisman wil worden op zich....dat slaat net zoals wat de ts zegt nergens op :/
pi_19324846
Wanneer krijgen we meer uitleg van TS?
Inspiratieloos!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:00:58 #28
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19324872
Ik wil graag de ondertitelde uitgave van de openingstekst
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:17:16 #29
84524 Morwen
I got life
pi_19325150
TS doet zijn nick-name in ieder geval wel eer aan en daar is ook wat voor te zeggen .

Verder haal ik uit de OP dat hij zich ergert aan zijn mamma en dat lijkt mij doodnormaal als je de leeftijd hebt om het nest te verlaten.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:21:12 #30
63792 0d1n
pi_19325211
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:46 schreef EgoTrippin het volgende:
De TS heeft een nieuwe gedachten->woorden converter nodig
Houd jij je ff stil

Maareh, voor degenen die het niet snappen.

Alstublieft geen opmerkingen, je kan het ook alleen snappen als je het ooit opgevallen is.

Een ieder die dit gelezen heeft zal zich hoe dan ook ooit zich ook aan hetzelfde irriteren, tenzij hij hier de nodige munitie zal vinden
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:24:19 #31
63792 0d1n
pi_19325267
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:46 schreef SuperRembo het volgende:
Kan je niet tegen mensen die zich niet duidelijk uitdrukken ofzo?
Ik kan inderdaad niet tegen mensen die andere dingen zeggen als dat ze uitbeelden. Als iemand positief praat en mij anders aankijkt dan loop ik al weg of zeg ik, "kijk en praat aub op dezelfde manier" Ofzoiets. Wat onbeschoft om iemand in het gezicht te laten zien dat hij onmachtig is en niet instaat is te zeggen wat hij voelt!

Of die gaat wat te ver, ik maak hem of haar er dan op attent en verwacht geen vijandigheid als hij dit hoort, immers ik laat zien dat ik snap met wat voor problemen die gene vecht.

Of mensen die zichzelf tegenspreken uit emotie en zichzelf niet corrigeren en je dan eventueel dromerig aan kijken. BRRR, Nee, dan krijg ik snel zoiets van "Persoon X! Geef gewoon even toe dat je er niet over nagedacht had" En dan is het antwoord vaak van "Waar heb je het over!". Geef op z'n minst toe dat je dromerig zat te staren, zo weet ik in ieder geval dat je me niet voor een tweede keer zo aan kijkt en dat je jezelf in een leer proces hebt geplaats. Helemaal niks verkeerd mee!

Dus duidelijk uitdrukken? Man! degenen waar ik het over heb zijn vaak niet eens instaat hun eigen opmerkingen te snappen. En dan moet ik geduld hebben om al dat gekakel aan te horen? Niet de woorden maar de toon en het gezicht spreekt al boekdelen. Dan is het toch te gek vol woorden dat ze EN verwachten dat je ze aanhoort EN verwacht dat je nog een antwoord geeft dat zij van je verwachten.

Nou, HALLOO! maar zeg dan gewoon dat je me nodig hebt of laat me met rust, maar niet allebij. Of laat me een boek lezen zodat ik je psyche weer op de goede weg kan brengen.

Jajah, ik ben ook machteloos als ik mensen zo raar zie bewegen, er ontstaat afstand en je komt er NIET doorheen!

Gedoomd tot huisvrouw? Ik zie ook zoveel vrienden die ik stuk voor stuk weer moet wijzen op hun herhalende patronen, MAN waarom altijd hetzelfde probleem hebben als je alles maar 1 keer hoeft mee te maken en dan op een gegeven moment oud en wijs genoeg bent om met de kennis die je hebt rustig te leven.

Althans dat dacht ik, nu word ik geconfronteerd met mijn zoektocht naar wijsheidjes :|

[ Bericht 20% gewijzigd door 0d1n op 22-05-2004 22:44:40 ]
Mundus vult decipi
pi_19325293
Als ik niet beter zou weten, zou ik geloven dat je aan de A. zat.
PE#1
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:28:37 #33
63792 0d1n
pi_19325332
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:55 schreef Slarioux het volgende:
Ik ken het hoor. Van die ontzettend flauwe (en niet melige, nee, flauwe zouteloze kutgrappen) over vanalles en nog wat, die zo randdebiel laag van niveau zijn dat ik er niet om zou kunnen lachen al had ik 30 bacootjes op. Niet normaal. Van die "kijk ons het eens gezellig hebben" dooddoeners waar je niks op kunt zeggen omdat het gewoon zo ontzettend nergens over gaat. En dan zit je nota bene een film te kijken.

Ik zou graag doorgaan maar dat doen we een ander keertje.
Inderdaad, een dergelijke situatie.

Is het dan niet sociaal niet mee te doen?

Ik kan slecht een antwoord geven als iemand van je verwacht dat je een antwoord geeft.

Als lachen uit hopeloosheid gebeurt vertrek ik of maak ik een geintje dat de mensen die niet in staat zijn hunzelf te zijn even op een ander spoor brengt. Maar ondertussen heb ik al zoiets van, komt een dergelijke situatie voor dan ga ik wel weg. Wat natuurlijk ook nergens op slaat.
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:30:04 #34
63792 0d1n
pi_19325362
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 21:38 schreef it_was_me het volgende:
Ik ben onder andere ook huisvrouw , maar dit gaat mijn intellect te boven!
Wat betekent dat voor mij dan?
Dat jij je nooit zal ergeren aan een mede huisvrouw die romans leest (dan ga ik ervanuit dat jij romans leest en nooit een intellectueel boekje hebt aangeraakt)
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:31:34 #35
63792 0d1n
pi_19325388
quote:
Dus leef je toch naar je dood toe?

Ik heb liever een snel werkend brein in die 100 jaar dat meer mee maakt.

Maar dan zou ik jou als huisman nooit kunnen confronteren met het feit dat je 'niks' doet toch?
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:32:26 #36
63792 0d1n
pi_19325398
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 21:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Niet morgen maar nu van
Dwayne w dyer
hielp mij nogal redelijk op weg lang geleden

Hij staat genoteerd, kun je nog wat details geven waarvan je denkt dat ze leuk/handig/nuttig te melden zijn?
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:34:58 #37
63792 0d1n
pi_19325435
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 22:00 schreef Maerycke het volgende:
Ik wil graag de ondertitelde uitgave van de openingstekst
Zeer gemeen..
Mundus vult decipi
pi_19325901
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 22:30 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Dat jij je nooit zal ergeren aan een mede huisvrouw die romans leest (dan ga ik ervanuit dat jij romans leest en nooit een intellectueel boekje hebt aangeraakt)
Je maakt een grote vergissing door alle romans uit te sluiten van de titel intellectueel boekje.
PE#1
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:19:22 #39
63792 0d1n
pi_19326176
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:04 schreef convinced het volgende:

[..]

Je maakt een grote vergissing door alle romans uit te sluiten van de titel intellectueel boekje.
Hier bega ik inderdaad een grote fout. Maar onderhand al duidelijk denk ik. Met roman bedoel ik dus een simpel (dramatisch) verhaaltje met een aantal personen dat eventueel wat feitjes op tafel zal leggen maar niet echt veel diepgaande kennis over de menselijke psyche zal uit diepen/beschrijven.

Ofwel het zoetzappige romannetje (ja ik weet de benaming echt niet) zal je hoogstens tijdelijk genot gegeven hebben. Maar zal het je aan het denken zetten? In die zin dat het je levens koers weer een andere richting heeft gegeven?

Nou ik durf te wedden dat de gemiddelde vent met een afhaal chinees het niet zou toegeven maar toch liever niet heeft dat dat afhaal chineesje JUIST dat soort boeken zal lezen. Nee hoor, houd het maar bij ZEN of walhalla, zo houd je jezelf in iedergeval stil.
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:38:35 #40
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19326526
De appel valt niet ver van de boom TS.

(gnif)
Proud Powerpauper
pi_19326657
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:19 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Hier bega ik inderdaad een grote fout. Maar onderhand al duidelijk denk ik. Met roman bedoel ik dus een simpel (dramatisch) verhaaltje met een aantal personen dat eventueel wat feitjes op tafel zal leggen maar niet echt veel diepgaande kennis over de menselijke psyche zal uit diepen/beschrijven.

Ofwel het zoetzappige romannetje (ja ik weet de benaming echt niet) zal je hoogstens tijdelijk genot gegeven hebben. Maar zal het je aan het denken zetten? In die zin dat het je levens koers weer een andere richting heeft gegeven?
Ik weet wat je bedoelt. Wist ik eigenlijk al wel hoor.
quote:
Nou ik durf te wedden dat de gemiddelde vent met een afhaal chinees het niet zou toegeven maar toch liever niet heeft dat dat afhaal chineesje JUIST dat soort boeken zal lezen. Nee hoor, houd het maar bij ZEN of walhalla, zo houd je jezelf in iedergeval stil.
Wil je dat uitleggen, want dit kan ik echt niet volgen. Ik vind het wel mooi!
PE#1
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:49:01 #42
63792 0d1n
pi_19326742
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:38 schreef Nuek het volgende:
De appel valt niet ver van de boom TS.

(gnif)
Tjah, daarvoor zijn we mensen en genetisch op een bepaalde manier aan elkaar gerelateerd. Maar moet ik me dan hierdoor aangesproken voelen en hier associaal op reageren?

Dat gniffen is inderdaad (Was dat expres of niet (niets met machts verhoudingen te maken)) ook een dergelijke opmerking.

Maar ik snap het niet, appels vallen toch alleen niet ver van de boom als je standaard al akkoord gaat met de normen en waarden (de boom)?

Ik ben altijd kritisch en er zijn enorm veel normen en waarden en psychologische indelingen die door normen en waarden ook nog eens gevormd worden maar kun je werkelijk waar onderbouwen dat appels niet zover van de boom vallen als jij volgens mij zegt?

Maar inderdaad, "Waarom vind ik het soort opmerking dat Nuek neer zet, gigantisch van eventjes mijn emotietjes neerzetten hoor" spreken.

Het lokt nuttige of niet nuttige reacties op, maar waarom moet het op zo'n confronterende manier dat mij onbewust overkomt?

Nuek, was je bewust van de motivaties van je typen? (deed je het expres? Of was het gewoon een opmerking die je wou maken als conclussie op hetgeen dat je gelezen had? (MEt wat voor onbewuste relaties dan ook))
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:52:39 #43
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19326818
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:49 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Tjah, daarvoor zijn we mensen en genetisch op een bepaalde manier aan elkaar gerelateerd. Maar moet ik me dan hierdoor aangesproken voelen en hier associaal op reageren?

Dat gniffen is inderdaad (Was dat expres of niet (niets met machts verhoudingen te maken)) ook een dergelijke opmerking.

Maar ik snap het niet, appels vallen toch alleen niet ver van de boom als je standaard al akkoord gaat met de normen en waarden (de boom)?

Ik ben altijd kritisch en er zijn enorm veel normen en waarden en psychologische indelingen die door normen en waarden ook nog eens gevormd worden maar kun je werkelijk waar onderbouwen dat appels niet zover van de boom vallen als jij volgens mij zegt?

Maar inderdaad, "Waarom vind ik het soort opmerking dat Nuek neer zet, gigantisch van eventjes mijn emotietjes neerzetten hoor" spreken.

Het lokt nuttige of niet nuttige reacties op, maar waarom moet het op zo'n confronterende manier dat mij onbewust overkomt?

Nuek, was je bewust van de motivaties van je typen? (deed je het expres? Of was het gewoon een opmerking die je wou maken als conclussie op hetgeen dat je gelezen had? (MEt wat voor onbewuste relaties dan ook))
Het was n.a.v. wat ik hierboven allemaal gelezen heb van jou. Ik dacht dat het je misschien zelf nog niet duidelijk was. Het gniffen was niet neerbuigend bedoelt mocht je daar angst voor hebben. Het was voor mij gewoon duidelijk en ik vond het (op een sympathieke manier) grappig.
Proud Powerpauper
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:55:10 #44
63792 0d1n
pi_19326868
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:52 schreef Nuek het volgende:
Het was n.a.v. wat ik hierboven allemaal gelezen heb van jou. Ik dacht dat het je misschien zelf nog niet duidelijk was. Het gniffen was niet neerbuigend bedoelt mocht je daar angst voor hebben. Het was voor mij gewoon duidelijk en ik vond het (op een sympathieke manier) grappig.
Thnks, er is nog hoop

Maar juist dat het sympathiek gevonden word zal er wel voor zorgen volgens mij dat ik niet de oplossing zal gaan vinden.

Ofwel, bedankt voor het sympathiek vinden maar das juist wat ik fout vind! Het gevoel neemt de overhand en ik verlies mijn stabiliteit? :|

Dat betekend dat het een tweede keer sympathiek gevonden word :'(

Nou opzich is dit niet zo erg, maar wat voor consequenties het eventueel kan hebben met naaste mensen. Das WEL erg (voor als het jou of iemand anders ontgaat en in de emotie van sympathiekheid blijft hangen (vergeet het zelf bijna))
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:59:09 #45
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19326952
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:55 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Thnks, er is nog hoop

Maar juist dat het sympathiek gevonden word zal er wel voor zorgen volgens mij dat ik niet de oplossing zal gaan vinden.
Je zult mensen moeten gaan nemen zoals ze zijn.
Proud Powerpauper
  zondag 23 mei 2004 @ 00:02:55 #46
63792 0d1n
pi_19327025
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:59 schreef Nuek het volgende:
Je zult mensen moeten gaan nemen zoals ze zijn.
das een leuke, maar als mensen mij nemen zoals ik ben zullen zij automatisch veranderen.

Of, als jij mij nam zoals ik was had jij toch op een bepaalde manier een invloed op mij.

Dan blijft mijn vraag nog steeds anyone with some directions?

lol, ter samenvatting:

"Doel, de Typerende huisvrouw van haar stokje te brengen en meer vrijheid voor bewustzijn geven"
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 00:07:00 #47
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19327103
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:02 schreef 0d1n het volgende:

[..]

das een leuke, maar als mensen mij nemen zoals ik ben zullen zij automatisch veranderen.

Of, als jij mij nam zoals ik was had jij toch op een bepaalde manier een invloed op mij.

Dan blijft mijn vraag nog steeds anyone with some directions?

lol, ter samenvatting:

"Doel, de Typerende huisvrouw van haar stokje te brengen en meer vrijheid voor bewustzijn geven"
Wellicht kun je ook wat minder zelfkritisch zijn. Daarna kun je pas de dingen die jezelf en anderen uniek maken en waarin jij en zij uitblinken kunnen gaan waarderen.

Zo gauw jij mensen 'meer vrijheid' wilt geven klinkt het als een verlichting terwijl het voor hen heel belastend kan zijn en dat is dus het tegengestelde van wat jij eigenlijk wilt. Nietwaar?
Proud Powerpauper
  zondag 23 mei 2004 @ 00:13:42 #48
63792 0d1n
pi_19327215
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:07 schreef Nuek het volgende:
Zo gauw jij mensen 'meer vrijheid' wilt geven
Dit is exact mijn probleem, hoe geef je mensen de vrijheid.

Ik kan iemand de tijd geven maar het maakt niet uit wanneer ik degene confronteer het blijft een aanval. Of als ik het tijdens een gesprek beschrijf en degene er zelf mee akkoord laat gaan. En vervolgens degene in het zelfde perspectief zet en deze dan weer spontaan dicht klapt.

Er zijn mensen die het minder erg vinden of die ervan leren als ik iemand anders erop wijs. Heel raar allemaal. Waarom 2 keer in dezelfde put vallen? Of als je vijand jou de informatie verschaft die hij je eigenlijk niet gunt, waarom dit dan als aanval zien? Goedkope bluf methoden! Bah

maarja, Het gaat op wat je zegt. En ik pas dat ook in de volgens mij best vriendelijke manier toe.

Maar er zijn mensen, waar jij al van zegt. Neem ze zoals ze zijn maar dat impliceert het akkoord gaan met het zien lijden van andere mensen.

MAAR DAS MOEILIJK!

Ik denk nog steeds dat er open weggetjes zijn en dat die weggetjes alleen te vinden zijn met vrouwlijke raad of kennis van de vrouwlijke aard. Al ken ik genoeg mannen die hetzelfde op hun mannelijke manier toepassen (wie niet) maar das andere koek momenteel.
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 00:21:10 #49
63792 0d1n
pi_19327334
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 23:45 schreef convinced het volgende:
[..]

Wil je dat uitleggen, want dit kan ik echt niet volgen. Ik vind het wel mooi!
Wat begreep je niet precies?

dit is mijn motivatie onderandere om het zo neer te zetten (las het een moment daarvoor), als het je helpt

Ayn Rand - For the New intellectual
If all the manufacturers of railroad engines suddenly went irrational and
began to manufacture covered wagons instead, nobody would accept the
claim that this is a progressive innovation or that the iron horse has failed;
and many men would step into the industrial vacuum to start manufacturing
railroad engines. But when this happens in philosophy—when we are
offered Zen Buddhism and its equivalents as the latest word in human
thought—nobody, so far, has chosen to step into the intellectual vacuum to
carry on the work of man’s mind.
Mundus vult decipi
pi_19327377
Ik snap niet wat voor die vent het verschil is tussen dat grietje van de afhaal dat flutromannetjes leest en dat grietje van de afhaalchinees dat met zen bezig is.
PE#1
  zondag 23 mei 2004 @ 00:26:03 #51
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19327426
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:13 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Dit is exact mijn probleem, hoe geef je mensen de vrijheid.

Ik kan iemand de tijd geven maar het maakt niet uit wanneer ik degene confronteer het blijft een aanval. Of als ik het tijdens een gesprek beschrijf en degene er zelf mee akkoord laat gaan. En vervolgens degene in het zelfde perspectief zet en deze dan weer spontaan dicht klapt.

Er zijn mensen die het minder erg vinden of die ervan leren als ik iemand anders erop wijs. Heel raar allemaal. Waarom 2 keer in dezelfde put vallen? Of als je vijand jou de informatie verschaft die hij je eigenlijk niet gunt, waarom dit dan als aanval zien? Goedkope bluf methoden! Bah

maarja, Het gaat op wat je zegt. En ik pas dat ook in de volgens mij best vriendelijke manier toe.

Maar er zijn mensen, waar jij al van zegt. Neem ze zoals ze zijn maar dat impliceert het akkoord gaan met het zien lijden van andere mensen.

MAAR DAS MOEILIJK!

Ik denk nog steeds dat er open weggetjes zijn en dat die weggetjes alleen te vinden zijn met vrouwlijke raad of kennis van de vrouwlijke aard. Al ken ik genoeg mannen die hetzelfde op hun mannelijke manier toepassen (wie niet) maar das andere koek momenteel.
Ik denk niet dat iedereen zo maar op jouw visie, gedachtengoed en levenslessen zit te wachten. Je dringt mensen iets op terwijl ze misschien zelf hun keuzes jaren geleden al hebben gemaakt en er vrede mee hebben hoe de dingen nu zijn. Ik vind dat persoonlijk een beetje respectloos en te ver gaan en bij mij zou je het niet moeten proberen. Ik garandeer je een portie zelfreflectie waar jij dagen ziek van kunt zijn. Wat mij direct een aantal vragen naar boven bracht:
1. Hoe kun jij weten of jij het wel bij het juiste eind hebt en of jouw waarheid wel 'de' waarheid is?
2. Hoe bepaal jij wie hiervoor in aanmerking komt en? Ga je er van uit dat alle 'huisvrouwen' niet zo slim zijn?
3. Voel jij je beter dan degenen die je wilt aanspreken?

Ik heb er nog wel een paar maar ik laat het eerst hier bij.
Proud Powerpauper
  zondag 23 mei 2004 @ 00:40:07 #52
63792 0d1n
pi_19327718
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:23 schreef convinced het volgende:
Ik snap niet wat voor die vent het verschil is tussen dat grietje van de afhaal dat flutromannetjes leest en dat grietje van de afhaalchinees dat met zen bezig is.
Das het zelfde, in geen van de 2 situaties word de vent geconfronteerd.
Mundus vult decipi
pi_19328006
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:40 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Das het zelfde, in geen van de 2 situaties word de vent geconfronteerd.
Waarom zou die man dan een voorkeur hebben?
PE#1
  zondag 23 mei 2004 @ 01:16:59 #54
63792 0d1n
pi_19328370
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:26 schreef Nuek het volgende:
Ik denk niet dat iedereen zo maar op jouw visie, gedachtengoed en levenslessen zit te wachten. Je dringt mensen iets op terwijl ze misschien zelf hun keuzes jaren geleden al hebben gemaakt en er vrede mee hebben hoe de dingen nu zijn. Ik vind dat persoonlijk een beetje respectloos en te ver gaan en bij mij zou je het niet moeten proberen.
Dat is niet helemaal waar, als je met mensen praat zijn opmerkingen vaak onvoorspelbaar. Ik denk dat je ook van een soort wederzijds respekt spreekt en dat als je zelf ooit keuzes gemaakt hebt je er ook stil bij had moeten staan of je deze keuzes had moeten nastreven of niet. Anders ben je een gevaarte voor jezelf. Dan leef je in een cyclus van ontkenning en kom je zo langzaam aan in herhaalde situaties de dood tegemoet. Ik zie dit om het te schetsen als uitsluiten van je naasten of zelfmoord plegen zonder je naasten te verliezen. Of hier neig ik nu naar te zien.

Maar begrijp me niet verkeerd ik denk dat we ongeveer op dezelfde golflengte zitten, ik denk dat je wil zeggen "Als ik door zou hebben dat je me als huisvrouw zou bekijken en mij zou duidelijk zou maken met mijn levens stijl dat ik er weinig respekt voor over zal hebben". Ofso
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:26 schreef Nuek het volgende:Ik garandeer je een portie zelfreflectie waar jij dagen ziek van kunt zijn.
Draai mijn maag om! Whohoo! Duidelijkheid! Ik smeek erom! Ik hoop juist dat mensen het leren dat het niet erg is dat je maag omgedraaid word! Sterker nog, als de som van de confrontaties erger is als een enkele beroerte dan ga ik voor die beroerte. Maar dat is inderdaad ik.

Ik kan me die intieme warme idealismen ook voorstellen hoor, maar niet als het tenkoste gaat van anderen! Als ik een idealisme zou hebben dan zou ik het niet erg vinden als iemand mij uit goede wil uit mijn wereldje zou "helpen" (klinkt nu zeer fout volgens mij) waardoor wij samen een schone start kunnen beginnen.

Dus wat dat betreft, als je hier ook bewust van was zou ik je een naief egoist vinden. Ik streef naar het minder naieve immers mijn omgeving zal ook prettiger zijn als ik mee werk. En toch heb ik mezelf als doel. (Mijn beelden van mensen, Mijn ergenissen. Etc. Maar dat is een zijtak die ik eigenlijk niet wil bewandelen hier)
quote:
Wat mij direct een aantal vragen naar boven bracht:
1. Hoe kun jij weten of jij het wel bij het juiste eind hebt en of jouw waarheid wel 'de' waarheid is?
Najah, voor zover nuttig nog te zeggen. Niet.

Of niet helemaal, als je in waarheden zoekt in de zin van "Waarheid = goed/slecht/raar/origineel/indigo/rood/groen/blauw/glanzend water/politiek/blahblah"

Maar je kan ook andere waarheden zoeken, mijn waarheid kan je vinden in het waar vinden of mijn filosofie voor andere mensen en automatisch mezelf goed is. (Ik ben wel altijd degene die omwegen maakt (eerlijkheid..) majah indien nodig note).

Hoe ik dat weet? Mijn idealisme is dat mensen het altijd correct hebben (correct fout of correct goed). Ik denk dus dat als ik uit mijn idealismen zie dat iemand als hij uit zijn wereld stapt veel prettiger voor zijn omgeving en dus in die mate voor zich zelf is. Dan is dat voor mij een keuze.

Vooralsnog, ik kan je de vraag toewerpen of het starten van een artistieke opleiding uberhaupt wel correct is. Maar hoe je ook antwoord het blijft een discussie over wat is ethiek en bestaat er een ultieme waarheid of definieren wij die nou gewoon als belachelijke wezentjes zelf. Ik zie de politiek nu al weer voor me, maar das iets anders
quote:
2. Hoe bepaal jij wie hiervoor in aanmerking komt en? Ga je er van uit dat alle 'huisvrouwen' niet zo slim zijn?
Ik heb het niet over slim. Maar inderdaad NU je het zegt, goh.

Ja, een slim iemand kan inderdaad ook voor zijn idealisme kiezen, maar dan raak ik alsnog met diegene in debat. Hij (spreek al in hij vormen) kan zijn idealismen toch wel vast houden en indien er goede redenen zijn zal deze van zijn stand punt afstappen. Maar hier ga je al voorbij aan de typerende huisvrouw.

Hoe ik mijn huisvrouw bepaal? Door het simpelweg de naam huisvrouw te geven en op een manier te praten die ik inderdaad zelf ook verafschuw (hier haat ik de mens dus in dualistische zin) en dat is namelijk ik spreek in statistische termen. Volgens mij zijn juist vrouwen omdat zij met hun kinderen bezig zijn of met de gemiddelde thee krans. Hmm [punt]. Huisvrouwen kunnen ook mannen zijn. Maar ik ken gewoon vannuit mijn omgeving meer vrouwen die liegen/zenuw opmerkingen maken e.d. meer. De gemiddelde man zou bij een confrontatie gelijk rechtstreeks een antwoord geven in de zin van hetgeen niet te ontwijken.
quote:
3. Voel jij je beter dan degenen die je wilt aanspreken?
Ja en Nee, en ik hoop dat je nog wat scherpe vragen in petto hebt! (ben ook maar een zacht mannetje dat niet altijd op 1 lijn zit met zijn hele psyche)

Maar, het zijn meer combinaties van. Ik kan ondertussen al niet meer alle emoties als 1 zien. En dan nog, als een vrouw in 1 keer al haar emoties af vuurt dan doet ze dat lekker maar dan spreek je over een moment van onmacht en niet van een constante vorm van onmacht.

Ik voel me zelfs slechter als ik iemand aanspreek en mezelf daar in zie.
quote:
Ik heb er nog wel een paar maar ik laat het eerst hier bij.
Volgens mij heb ik juist hiervoor gepost, hierbij dan toestemming?

Ik zag hem in ieder geval niet aankomen

[ Bericht 0% gewijzigd door 0d1n op 23-05-2004 02:14:15 ]
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 01:19:15 #55
63792 0d1n
pi_19328416
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:55 schreef convinced het volgende:
Waarom zou die man dan een voorkeur hebben?
Omdat hij anders uit een stabiel proces getrokken word. Maar anders zou ik het over gegeneraliseerde stereotypen hebben.

Immers, "DE man met ZIJN import chinees"

[ Bericht 27% gewijzigd door 0d1n op 23-05-2004 01:29:50 ]
Mundus vult decipi
pi_19328658
Jij komt op mij over zoals ik soms op anderen overkom, heb ik het idee.
PE#1
pi_19328957
0d1n doet volgens mij een poging tot zo onduidelijk mogelijk naar voren te brengen waar hij zich aan ergert. Mensen zeggen niet altijd wat ze denken, heel vaak niet zelfs, deal with it.
En dat lachen om niks, dat komt ook wel is voort uit verlegenheid, of bangheid om verkeerd over te komen. Maar door het alleen maar te verafschuwen en je eraan te ergeren heb je uiteindelijk alleen jezelf er mee.
pi_19329003
quote:
Ik snap er geen hol van.
Niets meer aan toe te voegen...
  zondag 23 mei 2004 @ 02:11:48 #59
63792 0d1n
pi_19329161
quote:
Op zondag 23 mei 2004 01:58 schreef Jed1Gam het volgende:
0d1n doet volgens mij een poging tot zo onduidelijk mogelijk naar voren te brengen waar hij zich aan ergert. Mensen zeggen niet altijd wat ze denken, heel vaak niet zelfs, deal with it.
En dat lachen om niks, dat komt ook wel is voort uit verlegenheid, of bangheid om verkeerd over te komen. Maar door het alleen maar te verafschuwen en je eraan te ergeren heb je uiteindelijk alleen jezelf er mee.
Ik denk dat je half op de goede weg bent, maar het niet helemaal aan het goede eind hebt.

Als dit vaag klinkt zal degene perhaps? raad kunnen geven. (Dan heeft hij het onderhand al moeten snappen naar al die teksten hier)
Als het bekend klinkt kun je raad geven
Als het onbekend klinkt zal het wel niet voor jou bestemd zijn.

Wie zegt dat elke huisvrouw will snappen wat ze vraagt? Nou over die huisvrouwen heb ik het en daar hoef ik geen raad van.

Zover ben ik tijdens deze discussie al gekomen!

En damn! Ik zit in relaties & psychologie niet in lullen over niks forum!

hallo! Ik vraag om RAAD!
Mundus vult decipi
pi_19329204
Od1n, noem je probleem eens in één zin.
PE#1
  zondag 23 mei 2004 @ 02:21:56 #61
63792 0d1n
pi_19329324
Wint de ethiek het van het idealisme?

Najah, als je het niet snapt dan wil je het ook niet snappen. Ik ga geen moeite doen mensen dingen te laten lezen die ze niet willen lezen. Ook dit vind je terug, niet iedereen snapt de aard van een opmerking. Laat hem het dan niet snappen, hij heeft zijn eigen belangen hierbij, straks doet hij nog iemand pijn met dat snappen. Ik snap helaas wel wat en wil mijn omgeving weer zo herstructureren dat het er allemaal weer prettig aan toe gaat. Althans I would like to! Maar ik heb nog geen motivaties om het in praktijk te brengen, proberen is immers hopeloos!
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 02:29:15 #62
63792 0d1n
pi_19329418
quote:
Op zondag 23 mei 2004 01:35 schreef convinced het volgende:
Jij komt op mij over zoals ik soms op anderen overkom, heb ik het idee.
dit is grappig
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 02:35:24 #63
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19329468
Je formuleert het op zo'n wijze dat je je er zelf aan zou ergeren, en hiermee hetgeen wat je stoort duidelijk maakt door deze formulering?
Intellect is voor mij zoveel meer dan een iq en niveau waarop je werkt/leeft.
Respect opbrengen, inlevingsvermogen, iemand op zijn/haar niveau begrijpen en op waarde schatten,relativeringsvermogen, zelfvertrouwen, integriteit en begrip kunnen tonen, oprechtheid.. dat zijn de zaken die echt belangrijk zijn.
Maar dat is zo maar wat ik persoonlijk onder intellect versta.
Probeer verder te kijken dan een vage reactie/'domme' opmerking of in jouw ogen stompzinnige van een lage niveau mening/uitbarsting of whatever.
Iemand en dan met name de vrouw reageert soms vanuit een hormoonoorlog van binnen, soms om gewoon te uitten zonder een reactie terug te verlangen, soms gewoon om te zien of het impact heeft ( reflectie), soms uit onbegrip/onmacht/onzekerheid/frustratie, en soms omdat de ander gewoon niet door de vrouw begrepen wordt.
Vrouwen en zeker huisvrouwen zijn dagelijks met tientallen dingen tegelijk bezig ( dat doen ze meer dan de man), flits, fladder gaat het door het hoofd.. allerlei gedachten, ideeen, maybe komt dat zo ook wel eens in de communicatie tot uitting.
Maar heel vaak communiceert de vrouw gewoon lekker normaal en kan het best zijn dat JIJ de huisvrouw niet begrijpt, niet verder kijkt wat er achter een reactie zit. ( laten we het balletje ook es omdraaien)

[ Bericht 0% gewijzigd door Brennie op 23-05-2004 03:04:25 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 23 mei 2004 @ 02:42:59 #64
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19329547
quote:
Op zondag 23 mei 2004 02:21 schreef 0d1n het volgende:

Najah, als je het niet snapt dan wil je het ook niet snappen. Ik ga geen moeite doen mensen dingen te laten lezen die ze niet willen lezen. Ook dit vind je terug, niet iedereen snapt de aard van een opmerking. Laat hem het dan niet snappen, hij heeft zijn eigen belangen hierbij, straks doet hij nog iemand pijn met dat snappen. Ik snap helaas wel wat en wil mijn omgeving weer zo herstructureren dat het er allemaal weer prettig aan toe gaat. Althans I would like to! Maar ik heb nog geen motivaties om het in praktijk te brengen, proberen is immers hopeloos!
Hopeloos, maar geef aan wat je denkt/stoort/ veranderd wil zien.
Kan nooit kwaad, veel mannen denken bij voorbaat al: " tis toch hopeloos"
Ja dan blijft het ook zo.
Proberen het gedrag van de ander te snappen kan soms verhelderend zijn.
Je vb: " je maakt voor mij ook geen sapje he?"
Hmm.. je kan het zo opvatten: de vrouw ergert zich diep van binnen of is al tijden gefrustreerd, verdrietig over het feit dat je nooit eens wat voor haar klaarmaakt.
Ze zal het niet direct zeggen.. want ze wil niet veeleisend zijn en geeft daarom hints.
De vrouw mag best duidelijker zijn.. maar dat is het eeuwige gedoe rondom " mannen komen van mars, vrouwen van venus"
Daarbij als ik zo je reacties lees kom je een beetje star, rechtlijnig en erg direct over. ( no offence)
Niets mis mee , maar er zijn ook mensen die daardoor in hun communicatie onzeker/onduidelijk worden.
Vrouwen die echt continu zo vaag reageren ken ik persoonlijk niet, en denk dat je een beetje overdrijft om je punt neer te zetten.
Accepteer de vrouwen die in jouw ogen altijd dom/'raar' zijn en leer er mee omgaan.
Of dacht je dat vrouwen andere vrouwen en zeker ook mannen altijd maar begrijpen in hun manier van doen/uitten?

[ Bericht 8% gewijzigd door Brennie op 23-05-2004 02:56:30 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19329594
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 22:30 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Ik ben -> onder andere <- huisvrouw. Ben ook nog mede eigenaar en oprichter van een bedrijf. Ik heb helaas geen tijd voor romans. Ik ben al blij als ik tijd heb voor de Elsevier en mijn dagelijkse krant. Hier tel ik de verreiste vakliteratuur niet bij.
Inspiratieloos!
pi_19329615
mijn raad:
je moet je niet zo aanstellen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_19329706
quote:
Op zondag 23 mei 2004 02:49 schreef Caesu het volgende:
mijn raad:
Hier kan ik mij in vinden. Neem de mens zoals ze is en accepteer dat ook. Niemand is perfect en de mens op zich veranderen is onbegonnen werk. Ieder heeft zijn eigen prioriteiten. De een wil graag romans lezen terwijl de ander het zoekt in het meer intellectuele. Ben blij dat er zoveel verschillende mensen rondlopen. Dat maakt de wereld 'gekleurd' en prettiger.
Inspiratieloos!
  zondag 23 mei 2004 @ 03:08:17 #68
63792 0d1n
pi_19329854
quote:
Brennie:
Je formuleert het op zo'n wijze dat je je er zelf aan zou ergeren, en hiermee hetgeen wat je stoort duidelijk maakt door deze formulering?
. Pcies! (Deze zin spreekt boekdelen over de vrouw en haar emoties)
quote:
Brennie:Intellect is voor mij zoveel meer dan een iq en niveau waarop je werkt/leeft.
Respect opbrengen, inlevingsvermogen, iemand op zijn/haar niveau begrijpen en op waarde schatten,relativeringsvermogen, zelfvertrouwen, integriteit en begrip kunnen tonen, oprechtheid.. dat zijn de zaken die echt belangrijk zijn.
Maar dat is zo maar wat ik persoonlijk onder intellect versta.
De som van alle menselijke mogelijkheden zijn mijn maximale vorm van intellect, gaat richting allesheid god. Majah duidelijk denk ik. Tjah, ik kon er eigenlijk al weinig op toevoegen.
quote:
Brennie:Probeer verder te kijken dan een vage reactie/'domme' opmerking of in jouw ogen stompzinnige van een lage niveau mening/uitbarsting of whatever.
Nou dat is mijn probleem niet, mijn probleem is snappen waarom iemand zijn "nivea" Niet wil trancendenteren als hij daarmee alle partijen en dus zichzelf ook helpt.
quote:
Brennie:Iemand en dan met name de vrouw reageert soms vanuit een hormoonoorlog van binnen, soms om gewoon te uitten zonder een reactie terug te verlangen, soms gewoon om te zien of het impact heeft ( reflectie), soms uit onbegrip/onmacht/onzekerheid/frustratie, en soms omdat de ander gewoon niet door de vrouw begrepen wordt.
Mag ik dit assoceren met Machteloosheid? Die hormonen? Ik vraag me echt af hoe de karakterontwikkeling in relatie staat tot de machteloosheid van zo'n hormonen uitbarsting.
quote:
Brennie:Vrouwen en zeker huisvrouwen zijn dagelijks met tientallen dingen tegelijk bezig ( dat doen ze meer dan de man), flits, fladder gaat het door het hoofd.. allerlei gedachten, ideeen, maybe komt dat zo ook wel eens in de communicatie tot uitting.
Ja, maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat dat soort uitingen niet meer plaats vinden? Of moet ik dit relateren aan het opgegroeid zijn met machteloosheid der hormonen? (this maar een voorbeeld)

Maar Ik kan me vrouwen voorstellen die het belachelijk vinden dat vrouwen zo tot hun uiting komen omdat ze beter weten.
quote:
Brennie:Maar heel vaak communiceert de vrouw gewoon lekker normaal en kan het best zijn dat JIJ de ander de huisvrouw niet begrijpt, niet verder kijkt wat er achter een reactie zit. ( laten we het balletje ook es omdraaien)
Ja, waarom ook niet. Ik heb dit vrij vaak gedaan maar het probleem is dat als ik zie dat iemand iets uit onmacht doet ik het wil helpen. Hierboven hadden we het al over of het verantwoord is een vrouw uit haar idealisme te helpen. Ik wil graag iemand uit zijn of haar idealisme "Helpen" Omdat de omgeving er dan van zou proviteren volgens mij

[/quote]
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 03:09:08 #69
63792 0d1n
pi_19329870
quote:
Op zondag 23 mei 2004 02:49 schreef Caesu het volgende:
mijn raad:
(Reageer dan alleen op inhoudelijke dingen )

[ Bericht 17% gewijzigd door 0d1n op 23-05-2004 03:16:18 ]
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 03:14:52 #70
63792 0d1n
pi_19329957
quote:
Op zondag 23 mei 2004 02:48 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Ik ben -> onder andere <- huisvrouw. Ben ook nog mede eigenaar en oprichter van een bedrijf. Ik heb helaas geen tijd voor romans. Ik ben al blij als ik tijd heb voor de Elsevier en mijn dagelijkse krant. Hier tel ik de verreiste vakliteratuur niet bij.
Ok dan zijn dat ook huisvrouwen. Goh, en waarom niet de Groene Amsterdammer? Lees het in de pauze zou ik zeggen. Mijn vader is ook VVDer maar na het lezen van een Groene op het internet.

Het is nooit correct 1 weg te kiezen, ik lees de elsevier ook met genot maar ik denk nooit in enkele dimensies. (links-rechts en eventueel zelfs boven-beneden)

Stabiliteit in een samenleving en kiezen van partijen zijn contradictie. Maar dat is een andere discussie.

Ik denk dat wat je nu zegt is: "Ik ontken de aard van mijn (beschreven)zijn omdat het te futiel in de beschrijving is van jou"

Mijn filosofie komt niet overeen met die van jou omdat ik pijn en genot als levens doel zie. Als je dat niet accepteren kan kun je net zo goed alleen naar de dood toe werken.

Maar dit raakt echt offtopic! Deze discussie kan ook plaatsvinden in de beschrijving in de relatie tot mijn moeder of tot andere vrouwen. (En ga u alstublieft niet afvragen wie mijn moeder is )
Mundus vult decipi
pi_19330084
Whehehehe, ik dacht echt spontaan dat ik stomdronken was
Maar het ligt dus niet aan mij .
I was an atheist until I realized I was God
  zondag 23 mei 2004 @ 03:26:49 #72
63792 0d1n
pi_19330116
quote:
Brennie:
Hopeloos, maar geef aan wat je denkt/stoort/ veranderd wil zien.
Kan nooit kwaad, veel mannen denken bij voorbaat al: " tis toch hopeloos"
quote:
Brennie:maar dat is het eeuwige gedoe rondom " mannen komen van mars, vrouwen van venus"
Daar praat je jezelf nu helaas wel naartoe ja
quote:
Brennie:Accepteer de vrouwen die in jouw ogen altijd dom/'raar' zijn en leer er mee omgaan.
Ik denk dat je nu een archetype van me aan het maken bent maar ik heb veel geduld en zie vaak mensen voor me bewegen wat ik zeer lastig vind. Ik vraag jou juist waar ik die ruimte kan vinden bij mensen die niet graag geconfronteerd willen worden. dom en raar heb ik het niet over! Ik vind het juist logisch! Wel zo logisch dat ik weet wat maar niet hoe te veranderen.

Ik denk niet dat je al mijn posts gelezen hebt. Maar ik denk dat je hebt gegokt op het feit dat ik het type ben dat je voor je hebt. Jammer voor die oude jij, maar een nieuwe jij kan een andere reply sturen.
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 03:26:51 #73
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19330117
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:08 schreef 0d1n het volgende:

[quote]
Nou dat is mijn probleem niet, mijn probleem is snappen waarom iemand zijn "nivea" Niet wil trancendenteren als hij daarmee alle partijen en dus zichzelf ook helpt.
Wat jij vindt, ziet of wil is niet altijd zoals de vrouw het wil zien/vinden/doen..
Ook al is het voor jou zoveel logischer.
Misschien ben je intelligenter, maar misschien hebben de mensen die jij spreekt een compleet andere visie op zaken.
Het enige wat je kunt doen is de ander helder vertellen hoe jij het ziet, meer kun je echt niet.
quote:
Mag ik dit assoceren met Machteloosheid? Die hormonen? Ik vraag me echt af hoe de karakterontwikkeling in relatie staat tot de machteloosheid van zo'n hormonen uitbarsting.
Hormonen hebben zowel bij mannen als vrouwen een invloed op het gedrag.
Bij vrouwen blijkbaar extremer in bepaalde periodes, daar kunnen ze echt niets aan doen.
Wil niet zeggen dat alle vrouwen een enorme invloed merken op hun gedrag.
Een tekort aan vitamines/mineralen en een verhoogde/verlaagde afgifte van TSH ( schildklierhormoon) kunnen een grote impact hebben op de psyche, meer dan sommigen denken.
Van een traag werkende schildklier kan je gedrag bv enorm veranderen.
Nu stel ik het wat extreem.. maar gedrag is meer dan een opvoeding.
quote:
Ja, maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat dat soort uitingen niet meer plaats vinden? Of moet ik dit relateren aan het opgegroeid zijn met machteloosheid der hormonen? (this maar een voorbeeld)
Het karakter van een mens kun je niet veranderen als de betreffende persoon dat niet wil.
Zoiets kun je gewoon niet op een gezonde manier forceren. ( zeker niet bij volwassenen)
het enige wat je kunt doen is dmv voorbeelden en jouw visie een ander wat proberen duidelijk te maken.
quote:
Maar Ik kan me vrouwen voorstellen die het belachelijk vinden dat vrouwen zo tot hun uiting komen omdat ze beter weten.
Ja, dat kan heel goed.. en zal ook zo zijn.
Het is ook maar net in welke situatie/toestand je iemand spreekt.
quote:
Ja, waarom ook niet. Ik heb dit vrij vaak gedaan maar het probleem is dat als ik zie dat iemand iets uit onmacht doet ik het wil helpen. Hierboven hadden we het al over of het verantwoord is een vrouw uit haar idealisme te helpen. Ik wil graag iemand uit zijn of haar idealisme "Helpen" Omdat de omgeving er dan van zou proviteren volgens mij
Nogmaals je kunt alleen stimuleren/uitleg geven.. belangrijk daarbij is je houding, manier van communiceren.
Kijk es naar jezelf, misschien moet je het 1 en ander dan toch es anders aanpakken.
( Als je dat echt wilt)

Belangrijkste blijft imo dat je de ander accepteert zoals die is, hoeft dat niet doe dat niet..
Blijf gewoon respectvol en laat anderen in hun waarde

Zo en nu ga ik pitten
  zondag 23 mei 2004 @ 03:29:55 #74
63792 0d1n
pi_19330150
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:23 schreef kastanova het volgende:
Whehehehe, ik dacht echt spontaan dat ik stomdronken was
Maar het ligt dus niet aan mij .
Als je nou literatuur/psychologie of humanitaire studies als bijvak had gekozen had je tenminste andere mensen kunnen interepreteren. Leuk hoor jezelf opleiden tot simplistisch homo faberisch persoon!

Programmeren kan ik wel maar ik weet ook wat filosofie is. Sterker nog, een bedrijfskundig informaticus is iemand die zich bezig houd met bouwen van systemen.

Hoeveel ervaring heb jij met mensen in vergelijking tot bedrijfskundig informatica?

Is je pasie voor dat vak evengroot als het doorgronden van filosofie/mensen/muziek/kunst/literatuur e.d.?

Indien dit niet zo is. (ik spreek in het algemeen hoor )

dat je stom dronken was is logisch
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 03:36:02 #75
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19330226
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:26 schreef 0d1n het volgende:

[..]

[..]

Daar praat je jezelf nu helaas wel naartoe ja
[..]

Ik denk dat je nu een archetype van me aan het maken bent maar ik heb veel geduld en zie vaak mensen voor me bewegen wat ik zeer lastig vind. Ik vraag jou juist waar ik die ruimte kan vinden bij mensen die niet graag geconfronteerd willen worden. dom en raar heb ik het niet over! Ik vind het juist logisch! Wel zo logisch dat ik weet wat maar niet hoe te veranderen.

Ik denk niet dat je al mijn posts gelezen hebt. Maar ik denk dat je hebt gegokt op het feit dat ik het type ben dat je voor je hebt. Jammer voor die oude jij, maar een nieuwe jij kan een andere reply sturen.
Ik ken je verder niet en kan dus ook niet beoordelen hoe je met mensen/vrouwen omgaat.Ik heb je hier en daar wel zien zeggen dat je er zo over denkt.
Zoals je het nu formuleert heb ik niet eerder zo duidelijk gezien in je posts.
In je openingspost komt je verhaal over alsof je het 'dom' of 'raar' gedrag vindt.
Later beargumenteer je het wel meer.
Als je iets leest van iemand schets je een beeld, dat beeld vormde ik nav je openingspost.
Heb om 3 uur s'nachts niet alles compleet gelezen.
Een nieuwe ik is nog steeds de ik van daarnet
  zondag 23 mei 2004 @ 03:38:46 #76
63792 0d1n
pi_19330261
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:26 schreef Brennie het volgende:
[...]
Ik krijg het idee dat jij als vrouw zegt (Zo direct ben ik dus niet he )dat mannen soms de moed opgeven maar dat jezelf ook niet graag toegeeft dat je niet weet hoe de situatie in elkaar steekt en het dan maar houd op man are from mars and women from venus.

Waarom sluit je je gewoon niet bij mij aan en wees eerlijk tegen jezelf. Je weet het zelf ook niet

Ben trouwens met Nuek ook al zeer gevorderd en hoop dat het morgen verder zal gaan Ik zie daar wel wat meer ophelderingen vandaan kunnen komen.
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 03:40:27 #77
63792 0d1n
pi_19330281
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:36 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ik ken je verder niet en kan dus ook niet beoordelen hoe je met mensen/vrouwen omgaat.Ik heb je hier en daar wel zien zeggen dat je er zo over denkt.
Zoals je het nu formuleert heb ik niet eerder zo duidelijk gezien in je posts.
In je openingspost komt je verhaal over alsof je het 'dom' of 'raar' gedrag vindt.
Later beargumenteer je het wel meer.
Als je iets leest van iemand schets je een beeld, dat beeld vormde ik nav je openingspost.
Heb om 3 uur s'nachts niet alles compleet gelezen.
Een nieuwe ik is nog steeds de ik van daarnet
Pcies

Maar ik praat ook tegen beelden die ik voor me krijg en niet tegen de persoon in kwestie.

Maar levert soms ophelderingen op. Zo schreeuw ik ook tegen de mensheid als ik het over een simpele huishouden heb. (Spreekt voor zich denk ik )

[ Bericht 2% gewijzigd door 0d1n op 23-05-2004 03:51:17 ]
Mundus vult decipi
pi_19330283
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:29 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Als je nou literatuur/psychologie of humanitaire studies als bijvak had gekozen had je tenminste andere mensen kunnen interepreteren. Leuk hoor jezelf opleiden tot simplistisch homo faberisch persoon!

Programmeren kan ik wel maar ik weet ook wat filosofie is. Sterker nog, een bedrijfskundig informaticus is iemand die zich bezig houd met bouwen van systemen.

Hoeveel ervaring heb jij met mensen in vergelijking tot bedrijfskundig informatica?

Is je pasie voor dat vak evengroot als het doorgronden van filosofie/mensen/muziek/kunst/literatuur e.d.?

Indien dit niet zo is. (ik spreek in het algemeen hoor )

dat je stom dronken was is logisch
Ach ja, filosofen zien zichzelf sowieso al als eigen unieke mensheid, dus een eigen taal is daarbij ook vast wel gebruikelijk, dat daarbij je beeld van de werkelijkheid vertroebelt is slechts bijzaak.
Richt een sekte op en doe je ding, laat je niet tegenhouden door simplistische zelfoverschatting
  zondag 23 mei 2004 @ 03:45:04 #79
63792 0d1n
pi_19330327
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:40 schreef kastanova het volgende:
Ach ja, filosofen zien zichzelf sowieso al als eigen unieke mensheid, dus een eigen taal is daarbij ook vast wel gebruikelijk, dat daarbij je beeld van de werkelijkheid vertroebelt is slechts bijzaak.
Richt een sekte op en doe je ding, laat je niet tegenhouden door simplistische zelfoverschatting
Een filosoof zou zich nu stilhouden en zeggen. Iedereen die over sektes praat naar aanleiding van een filosofische tekst zal de menselijke ontwikkeling wel niet tengoede komen als hij de positie van napoleon zou bezitten.

Of in manager taal, Als manager moet je het geheel kunnen (proberen) te overzien.

Maar als ik een filosoof wil worden moet ik ergens beginnen. Zo ben ik ook ooit begonnen met Batch programmeren en HTML. Ik ga echt niet zeggen dat ik alles weet! Ik weet niks! En in relatie tot de mens weet ik elke dag een stukje meer (minder).

Als je mij verteld dat ik mezelf overschat dan ga je ervanuit dat ik al net als jij een positie heb. Die heb ik niet dus.
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 03:55:27 #80
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19330410
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:38 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat jij als vrouw zegt (Zo direct ben ik dus niet he )dat mannen soms de moed opgeven maar dat jezelf ook niet graag toegeeft dat je niet weet hoe de situatie in elkaar steekt en het dan maar houd op man are from mars and women from venus.

Waarom sluit je je gewoon niet bij mij aan en wees eerlijk tegen jezelf. Je weet het zelf ook niet

Ben trouwens met Nuek ook al zeer gevorderd en hoop dat het morgen verder zal gaan Ik zie daar wel wat meer ophelderingen vandaan kunnen komen.
Mensen zijn verschillend door allerlei invloeden.
Volwassenen kun je gewoon niet kneeen naar jouw idealen/visie ook al is dat met de beste wil om de persoon beter met het een en ander om te laten gaan.
Ik zeg hier alleen hoe ik het zie en hoe ik zelf mensen benader.
Hoe de situatie inmekaar steekt is hoe ik ertegen aankijk.
Goed/fout dat doet er niet toe, zo denk ik er over.
Ik hou me niet bezig met mensen te veranderen, ik hou me bezig met mensen te begrijpen en voor mij is dat voldoende.
Mensen die me interesseren, die ik wil helpen, mensen waar ik van hou probeer ik te steunen door er voor ze te zijn, te luisteren, respect en begrip te tonen, en zn advies te geven om hen te helpen. ( op wat voor wijze dan ook)
Zowiezo, maar alle andere mensen behandel ik zoals ik zelf behandeld wil worden..
Dat de man en vrouw verschillend zijn accepteer ik en dat geldt voor ieder persoon.
Mensen die ik niet moet duld ik of negeer ik..
Simpel?
Misschien wel..
Doet dat ertoe?
Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om iemand zo graag te willen veranderen voor zijn bestwil.
Iemand waar ik veel van hou notabene.
Dat heb ik mijn hele leven geprobeerd, het werkt niet zonder medewerking, en soms kan het ook niet door omstandigheden.
pi_19330437
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:45 schreef 0d1n het volgende:
Een filosoof zou zich nu stilhouden en zeggen.
Een filosoof zou zijn eigen woorden overdenken en dus niet zijn zinnen maar half afmaken .
Maar ja, onbegrijpelijke zinnen en dus taal, daar is dit topic immers mee begonnen en dát kenmerkt kennelijk de grote filosoof .
  zondag 23 mei 2004 @ 04:00:23 #82
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19330457
En nu ben ik echt pitten
  zondag 23 mei 2004 @ 04:02:49 #83
17205 Profesor
I have a dream!
pi_19330471
" mannen komen van mars, vrouwen van venus"

Mannen en vrouwen wonen op aarde.. leer er mee leven.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_19331090
quote:
Op zondag 23 mei 2004 02:21 schreef 0d1n het volgende:

Ik begrijp je.
PE#1
pi_19331376
Od1n, het lijkt alsof jij mensen niet kan accepteren zoals ze zijn. Dat lijkt me eerder een probleem voor jou dan voor die mensen zelf. Waarom zou je hen proberen te veranderen, omdat jij het vervelend vindt dat ze zo zijn? Omdat ze zich dan beter zullen voelen? Of voel jij je dan wellicht beter?
pi_19331389
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:09 schreef 0d1n het volgende:

[..]

(Reageer dan alleen op inhoudelijke dingen )
dan nog: stel je niet aan.
anders moet je maar kluizenaar worden o.i.d.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_19331478
  zondag 23 mei 2004 @ 09:39:11 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_19331497
Hmm ik moet hier aan Raskolnikov denken
( starre, warrige, uitgebreide onduidelijke ideeen en voorstellingen enzo )
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_19331532
, die TS is echt een triest geval . Zoek een vriendin en ga daar je onnozele praatjes aan ophangen.
pi_19331698
quote:
Ik snap er geen hol van.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 10:19:11 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19331794
vaag geformuleerde kutstellingen zijn geen kenmerk van intellect TS....
  zondag 23 mei 2004 @ 10:21:32 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_19331814

hij zou het misschien goed doen als politicus, maar dan alleen in Nederland.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_19331871
jaja mensen snappen de TS niet allemaal , hoeft niet meer zo vermeld te worden hoor,
zijn genoeg aanwijzingen voor te vinden in dit topic; boodschap is duidelijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 23 mei 2004 @ 10:30:36 #94
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19331887
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:28 schreef DarkElf het volgende:
jaja mensen snappen de TS niet allemaal , hoeft niet meer zo vermeld te worden hoor,
Je bedoelt de boodschap dat TS zich beter voelt dan de gemiddelde mens omdat hij een superieur intellect heeft?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 10:33:19 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19331913
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:28 schreef DarkElf het volgende:
Ik wist niet dat een spellletje hints de bedoeling van een forum was...
pi_19331920
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wist niet dat een spellletje hints de bedoeling van een forum was...
soms wel ja, is zo lekker verfrissend.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 23 mei 2004 @ 10:36:14 #97
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19331938
Goedemorgen.

Od1n: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Het lijkt me heel verstandig voor je om eens op een peuterspeelzaal te gaan kijken. Je zult zien dat zelfs bij zulke kleine kindjes veel dingen die jou later niet aan zullen staan er al al in zitten van nature. Als mensen constant met zichzelf geconfronteerd worden (want dat is principe waar je ze van bewust wilt maken; welke ruimte ze innemen op deze wereld en hoe zij die innemen) zullen ze doodongelukkig worden. Men moet nl. de ruimte hebben om de geest af te laten dwalen, de een doet dit meer dan de ander, en daarnaast heeft niet iedereen hetzelfde intellect. Mensen maken hun eigen keuzes en misschien hier en daar wordt er 1 gemaakt als noodsprong maar dat is wel weer recht te zetten. Mensen kunnen niet 100% gefocussed zijn. Men hoeft niet alles te weten. Als je elke dag een blij gevoel hebt bij het opstaan dan is er niets mis en waarom zou je dan dingen gaan willen veranderen?

Ik vind je overkomen als een hitlertje op zakformaat. Niet accepteren hoe de wereld in elkaar steekt is jouw probleem en niet van degenen die niet weten hoe het in elkaar steekt.

Over hormonen kan ik het volgende zeggen: Mensen zijn wat dat betreft dieren die praten. Belangrijke keuzes worden meestal gemaakt vanuit het gevoel en niet vanuit de ratio. Zo slecht is dat dus niet. Hormonen zijn ook niet slecht.
Ik spreek nu voor mezelf als ik zeg dat mijn idee is dat vrouwen hun hormoonhuishouding bij het maken van belangrijke beslissingen echt wel aan de kant kunnen zetten en rationeel kunnen denken. Dito geldt voor mannen.

Als laatste wil ik je meegeven dat ik er 100% van overtuigd ben dat jij mensen en hun leefwijze en biologie zwaar onderschat. (Zie eerste zin nogmaals)
Iedereen heeft het recht om zijn of haar leven te leiden zoals hij/zij dat wil. Jij kan en mag daar niet over oordelen. Als je dan echt mensen wilt helpen wordt dan maatschappelijk werker. Mensen zitten niet te wachten op een kuikentje die het licht heeft gezien.

Wat jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
(Rest van de dag ben ik er niet ds verwacht geen antwoord)
Proud Powerpauper
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 10:36:43 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19331942
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

soms wel ja, is zo lekker verfrissend.
Dat was niet de term welke bij mij op kwam.
  zondag 23 mei 2004 @ 10:37:14 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19331948
allereerst, als je een nieuwe dosis lsd nodig hebt, mail me dan even - kan altijd kijken wat er geregeld kan worden
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:28 schreef 0d1n het volgende:

Ik heb van mezelf een aantal keren gemerkt dat ik door deze ergenis in mijn omgeving hetzelfde deed. (Dwars op de grond zitten terwijl er andere betere plekjes waren)
quote:
Ik ben blij als ik uit huis ben dan hoef ik mijn moeder ook nooit meer aan te zien.

Maar juist die laatste zin zit me niet lekker, hoe kan ik mijn moeder van zulk gruwelijk goor/smerig/ranzig gedrag verhelpen. Wat voor lichte romans scherpen dit aan?
meestal valt de appel niet ver van de boom. hoe komt het dat je moeder dan zo radicaal anders is dan jij?
quote:
Als je dit begrijpt kun je als ethisch denkend wezen al niet meer geen opmerking plaatsen
de kern van de issue begrijp ik, dit is echter niet per se direct te danken aan je heldere schrijfstijl...
pi_19331972
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat was niet de term welke bij mij op kwam.
helaas.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 23 mei 2004 @ 10:39:55 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19331978
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 22:24 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad niet tegen mensen die andere dingen zeggen als dat ze uitbeelden. Als iemand positief praat en mij anders aankijkt dan loop ik al weg of zeg ik, "kijk en praat aub op dezelfde manier" Ofzoiets. Wat onbeschoft om iemand in het gezicht te laten zien dat hij onmachtig is en niet instaat is te zeggen wat hij voelt!

Of die gaat wat te ver, ik maak hem of haar er dan op attent en verwacht geen vijandigheid als hij dit hoort, immers ik laat zien dat ik snap met wat voor problemen die gene vecht.

Of mensen die zichzelf tegenspreken uit emotie en zichzelf niet corrigeren en je dan eventueel dromerig aan kijken. BRRR, Nee, dan krijg ik snel zoiets van "Persoon X! Geef gewoon even toe dat je er niet over nagedacht had" En dan is het antwoord vaak van "Waar heb je het over!". Geef op z'n minst toe dat je dromerig zat te staren, zo weet ik in ieder geval dat je me niet voor een tweede keer zo aan kijkt en dat je jezelf in een leer proces hebt geplaats. Helemaal niks verkeerd mee!

Dus duidelijk uitdrukken? Man! degenen waar ik het over heb zijn vaak niet eens instaat hun eigen opmerkingen te snappen. En dan moet ik geduld hebben om al dat gekakel aan te horen? Niet de woorden maar de toon en het gezicht spreekt al boekdelen. Dan is het toch te gek vol woorden dat ze EN verwachten dat je ze aanhoort EN verwacht dat je nog een antwoord geeft dat zij van je verwachten.

Nou, HALLOO! maar zeg dan gewoon dat je me nodig hebt of laat me met rust, maar niet allebij. Of laat me een boek lezen zodat ik je psyche weer op de goede weg kan brengen.

Jajah, ik ben ook machteloos als ik mensen zo raar zie bewegen, er ontstaat afstand en je komt er NIET doorheen!

Gedoomd tot huisvrouw? Ik zie ook zoveel vrienden die ik stuk voor stuk weer moet wijzen op hun herhalende patronen, MAN waarom altijd hetzelfde probleem hebben als je alles maar 1 keer hoeft mee te maken en dan op een gegeven moment oud en wijs genoeg bent om met de kennis die je hebt rustig te leven.

Althans dat dacht ik, nu word ik geconfronteerd met mijn zoektocht naar wijsheidjes :|
hmm volgens mij is een hutje op de hei het beste voor je. ik ben ook vrij anti-sociaal, maar kom toch bij lange na hier niet bij in de buurt....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 10:40:15 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19331980
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:39 schreef DarkElf het volgende:

[..]

helaas.
Neuh. Helaas zou ik het willen noemen dat een totaal onbegrijpelijk topic getolereerd wordt.
pi_19332006
jammer, maar goed het is dan ook niet jouw beslissing, simpel toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 23 mei 2004 @ 10:48:16 #104
78780 deedeetee
pi_19332064
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:40 schreef Swetsenegger het volgende:

Neuh. Helaas zou ik het willen noemen dat een totaal onbegrijpelijk topic getolereerd wordt.
O, maar ik heb er wel van genoten hoor. Maar ik hou dan ook van Dostojevski. ( lekker zwaarmoedig )
  zondag 23 mei 2004 @ 11:00:38 #105
2391 Jimmy
Door het bot
pi_19332194
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:30 schreef Maerycke het volgende:
Je bedoelt de boodschap dat TS zich beter voelt dan de gemiddelde mens omdat hij een superieur intellect heeft?
Omdat hij denkt een superieur intellect te hebben.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_19332226
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maar ik hou dan ook van Dostojevski.

Od1n, na dit topic ben ik een beetje fan van je geworden. Ga zo door.
PE#1
  zondag 23 mei 2004 @ 11:16:24 #107
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19332366
quote:
Op zondag 23 mei 2004 11:00 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Omdat hij denkt een superieur intellect te hebben.
Nuances zijn goed.
  zondag 23 mei 2004 @ 11:23:15 #108
65918 IBAZ
broeinest
pi_19332448
Volgens mij ben ik bang van od1n. Die figuur lijkt me levensgevaarlijk in de war.
  zondag 23 mei 2004 @ 16:07:26 #109
63792 0d1n
pi_19338133
quote:
Nuek:
Goedemorgen.
Ook ene goedenmorgen
quote:
Nuek:Od1n: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Grin , Hou op! Daar was ik volgens mij mee bezig (Met het bij mezelf beginnen )
quote:
Nuek:Het lijkt me heel verstandig voor je om eens op een peuterspeelzaal te gaan kijken. Je zult zien dat zelfs bij zulke kleine kindjes veel dingen die jou later niet aan zullen staan er al al in zitten van nature.
Toevallig is er op nederland 1 of 2 zo'n mooi programma waar je van die kleine kinderen met elkaar ziet spreken. Ik heb het wel eens gezien. Inderdaad. Nu je het nog eens zegt. Maar dat wil dus zeggen dat ik het weer moet zoeken in de vrijheid die dat kind of die volwassene nodig heeft.
quote:
Nuek:Als mensen constant met zichzelf geconfronteerd worden (want dat is principe waar je ze van bewust wilt maken; welke ruimte ze innemen op deze wereld en hoe zij die innemen)
Graag, maar dat hoeft niet per definitie de persoon kan ook over zichzelfpraten en open op tafel te leggen zonder het te assoceren met het plekje op de wereldbol? Ik kan me niet voorstellen dat een gemiddeld mens gelijk een dergelijke associatie op tafel zal brengen. Hmm. Interessant.
quote:
Nuek:zullen ze doodongelukkig worden. Men moet nl. de ruimte hebben om de geest af te laten dwalen, de een doet dit meer dan de ander, en daarnaast heeft niet iedereen hetzelfde intellect. Mensen maken hun eigen keuzes en misschien hier en daar wordt er 1 gemaakt als noodsprong maar dat is wel weer recht te zetten. Mensen kunnen niet 100% gefocussed zijn. Men hoeft niet alles te weten. Als je elke dag een blij gevoel hebt bij het opstaan dan is er niets mis en waarom zou je dan dingen gaan willen veranderen?
Dat hoeft dan inderdaad niet . Maar ik vind dan nogsteeds dat ik het recht heb om uit te zoeken hoe ik iemand helder op aarde kan zetten en indien ik dit weet degene ermee te "confronteren" (wat het dan al niet meer is in die zin dat het van mij af komt maar van het bestaan eventueel). Als je over rechten spreekt en je vraagt iemand of hij het goed met zijn naasten voor heeft en hij of zij antwoord "ja", waarom dan rekening houden met zijn manier van "ja" antwoorden? Als het achteraf toch voor beide partijen beter word? Is sex niet iets dergelijks? Je geeft je over aan je partner? Nou zo deel je vriendschap toch ook ongeveer? Hoe kan je je partner kwalijk nemen dat hij de situatie voor beiden prettig wilt maken.

Het doet me aan een vrouw denken die haar vrijheid nodig heeft maar een man aan haar heeft hangen waardoor zij niet weg kan gaan. Dat voelt lekker als vrouw zijnde! hier kun je je afvragen. Het is mijn partner dus ik houd me maar gevangen of je kan het op een later moment op tafel gaan leggen. Het is niet de correcte partner als je je hier aan ergert en je er niks aan kan doen, en zie! wat zeg ik, onmacht zorgt ervoor dat je gaat zeggen "niet de correcte partner!". Das zo absurd! (In de zin dat het niet zo hoeft)
quote:
Nuek:Ik vind je overkomen als een hitlertje op zakformaat. Niet accepteren hoe de wereld in elkaar steekt is jouw probleem en niet van degenen die niet weten hoe het in elkaar steekt.
, of als de Raskolnikov. Ik vind het gewoon jammer dat ik zoveel mensen voor me zie dood gaan uit idealisme. Ik leef op een lekkere manier en hoop dat iemand mij kan wijsmaken waarom ik op een verkeerde of juist goede manier denk over het leven. Inderdaad, met het bovenstaande raak ik het soort figuren toch aan. Maar zoals ik al zij, ik laat mijn maag graag om kantelen als ik zo uiteindelijk zal begrijpen hoe het beter kan. Een soort self fulfilling prophecy, je vind een idealisme en je past jezelf er automatisch op aan. Vind die archetypes vanwege hun archetype zijn alleen wat kortzichtig. Er is een kern in mijn karakter maar die wil ik wel bijschaven. Dat is mijn beweegreden o.a. Uit deze beweegreden komt het zoeken naar informatie en snappen waarom mensen het recht hebben iemand aardig te vinden en tegerlijkertijd pijnlijke invloed op hun naasten te uiten. Het is een filosofische/existentiele bezigheid?
quote:
Nuek:Over hormonen kan ik het volgende zeggen: Mensen zijn wat dat betreft dieren die praten. Belangrijke keuzes worden meestal gemaakt vanuit het gevoel en niet vanuit de ratio. Zo slecht is dat dus niet. Hormonen zijn ook niet slecht.
Slecht of goed. Als je het bestaan in perspectief zet en kijkt waar de menselijke gedachten op zijn gebaseerd dan klopt dit niet helemaal. De hele menselijke beweegreden is gebaseerd op het gedefinieerde goed en fout (politiek). Nee hormonen zijn lastig of belemmeren bepaalde beweegredenen. Ik denk dat als jij een associatie maakt hier een emotie uit voort komt en als je niet genoeg referentie materiaal hebt de emoties de overhand zullen nemen. Dus hoe meer je zal zien dat je referentie materiaal en je ratio instaat zijn je te helpen hoe meer je erop zal vertrouwen in dergelijke situaties. (Je werk, het huishouden, het office pakket maar daarentegen weer niet het pakket van de concurrent dat nog makkelijker te hantern zou zijn ook)
quote:
Nuek:Ik spreek nu voor mezelf als ik zeg dat mijn idee is dat vrouwen hun hormoonhuishouding bij het maken van belangrijke beslissingen echt wel aan de kant kunnen zetten en rationeel kunnen denken. Dito geldt voor mannen.
Je vraagt je dan af waarom de bescherm angel of de associaties van het werk, de filosofie, boekhouding niet even rationeel en dus verantwoord worden bekeken. Als ik iets fout zie (een zwerver die een bordje met aalmoes heeft en het kost me niet teveel moeite zal ik ook zeggen dat hij er een engelse en eventueel franse of duitse vertaling bij moet zetten). Je kan jezelf toch wel gezond aanspreken en zeggen, nee dit kost me teveel moeite inplaats van het het kenmerk belachelijk te geven zodat je je menselijke aard weer op tafel brengt. :'(
quote:
Nuek:Als laatste wil ik je meegeven dat ik er 100% van overtuigd ben dat jij mensen en hun leefwijze en biologie zwaar onderschat. (Zie eerste zin nogmaals)
Klopt, maar welke mens is instaat dat allemaal aan te voelen en te begrijpen? Dan zou je een goddelijke essentie hebben. Ik denk in metaforen die soms als dubbele klappen terugkomen. Als ik praat over de relatie tot de mensen om mij heen en daar patronen in zie hoef al helemaal niet meer aan te voelen wat dit zou betekenen voor de hele mensheid. En dan nog zie ik gigantisch veel over het hoofd. Ik ga akkoord met hetgeen ik kan verwerken en ben dood voordat ik ook maar een percentage heb verwerkt.
quote:
Nuek:Iedereen heeft het recht om zijn of haar leven te leiden zoals hij/zij dat wil. Jij kan en mag daar niet over oordelen.
Ik Kan daar over oordelen en Mag daar over Oordelen het is alleen zeer onverantwoord (slik) mensen verantwoord van hun bestaan te maken. Als mensen zeggen dat ze werken goed vinden en dat ze voor vooruitgang gaan zou ik ook graag de optie willen hebben hun te laten zien dat werken en leven goed is en dat de productie omhoog gaat als je in een minder communistische samenleving leeft. Communistisch? Ja, een totalitaire samenleving waar iedereen de illusie heeft dat hij vrij is maar waar pure vrijheid niet bestaat. Is dit wat je je mensen dan zou gunnen?

Damn, krijg het bijna niet over m'n strot. (zet beethoven op...)
quote:
Nuek:Als je dan echt mensen wilt helpen wordt dan maatschappelijk werker. Mensen zitten niet te wachten op een kuikentje die het licht heeft gezien.
, maatschappelijk werker, pff dan help je mensen met problemen die ze zelf begrijpen. Wat voor maatschappelijk werker ben je dan? Een werker die werkt onder leiding van de illusie? Ja Hallo! Dan blijf ik liever het kuikentje hoor.

Ik vraag me af of de mensheid wacht op verbeteringen als het beter gaat. Maar ik ben liever het pseudo-intellectueel kuikentje waar niemand op zit te wachten maar die wel werkt naar zijn dood en het gevoel heeft gehad dat hij wat gedaan heeft. In die zin ben ik dus bijna hetzelfde als de ontkennende mens maar het verschil zit hem in het idee dat ik dan zelf kan kiezen wat ik wil doen.
quote:
Nuek:Wat jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat het ondertussen word, wat een ander niet wil dat jou geschied doe dat ook een ander niet. Helemaal niet mee eens!
quote:
Nuek:(Rest van de dag ben ik er niet ds verwacht geen antwoord)
Antwoorden verschijnen, ik wacht er niet op in iedergeval. Maar bedankt

[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door 0d1n op 23-05-2004 16:25:02 ]
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 16:09:01 #110
63792 0d1n
pi_19338177
quote:
Op zondag 23 mei 2004 11:23 schreef IBAZ het volgende:
Volgens mij ben ik bang van od1n. Die figuur lijkt me levensgevaarlijk in de war.
Volgens mij ben je bang voor andere dingen.
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 16:22:17 #111
78780 deedeetee
pi_19338512
Wat jij niet wilt dat jou geschiedt en de rest is sowieso een beetje onzinnig want een hoop mensen willen best wat ik niet wil hebben dat mij geschiedt ........
Jij produceerd wèl lange lappen Od1n pfffffffffff
Hou jij je nu echt bezig met het overpeinzen van zaken of houd je ons een beetje in de maling
  zondag 23 mei 2004 @ 16:30:43 #112
63792 0d1n
pi_19338730
quote:
Op zondag 23 mei 2004 16:22 schreef deedeetee het volgende:
Jij produceerd wèl lange lappen Od1n pfffffffffff
Hou jij je nu echt bezig met het overpeinzen van zaken of houd je ons een beetje in de maling
Het gaat gewoon makkelijk, ik zie een tekst en er vliegen enorm veel associaties door me heen en ik schrijf er dan een aantal neer.

Ik schrijf en denk gewoon als ik iets lees, en kijk wat de mogelijke antwoorden zijn. Het ene is emotie en het andere is lacherig iets neerschrijven omdat het zich eventueel kan voordoen. Maar juist vragen/antwoorden en bla bla zorgen ervoor dat ik nieuwe patronen zie. Een gesprek dus.

Peinz ik het echt over? Nee, dat doen wij als mensen in dit topic door opelkaar te reageren en na te denken volgens mij
Mundus vult decipi
  zondag 23 mei 2004 @ 16:39:19 #113
78780 deedeetee
pi_19338957
Hmm zo erg wordt er in dit topic niet niet gepeinsd dacht ik hoor. En jij wekt bij mij de indruk een beetje * voort te glijden* op jouw gedachten ( die je zomaar opeens invallen ) en overpeinzingen ( over zaken waar je al veel gedachten aan besteed hebt )
Je schijnt je in ieder geval wèl te amuseren
  zondag 23 mei 2004 @ 16:42:01 #114
63792 0d1n
pi_19339027
quote:
Op zondag 23 mei 2004 16:39 schreef deedeetee het volgende:
Hmm zo erg wordt er in dit topic niet niet gepeinsd dacht ik hoor. En jij wekt bij mij de indruk een beetje * voort te glijden* op jouw gedachten ( die je zomaar opeens invallen ) en overpeinzingen ( over zaken waar je al veel gedachten aan besteed hebt )
Momenteel wel, maar niet als ik een dergelijke situatie weer tegenkom of voor me zie. Ik los het probleem liever op voordat het zich weer voorgedaan heeft. Waarom niet alvast een oplossing zoeken als je toch al weet dat een situatie zich een tweede keer zal voor doen?
Mundus vult decipi
pi_19339302
quote:
Op zondag 23 mei 2004 16:39 schreef deedeetee het volgende:
Pcies, ik denk dat dat wel het geval is. Je hebt je misschien stukgepeinsd hierop. Je kent dat vast wel dat wanneer je er voor jezelf niet te lang op doorhamerd. Plus wanneer je in een situatie terecht komt die je niet gewoon is en welke een totaal ander licht op de zaak doet schijnen heel veel aan jou interpretatie van de omgeving kan veranderen. Meestal val je weer terug in oude gedachten aangezien je weer in de dagelijkse sleur raakt en er geen vernieuwende gedachten zijn. Misschien denk je er te veel over na.
pi_19339621
na overleg slotje wegens algehele vaagheid.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')