abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:43:51 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22643633
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 17:29 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik heb gisteravond de eerste bladzijden gelezen en zit nu in dubio :S Ik kan eigenlijk niet wachten met doorlezen in Quicksilver, maar ik heb Cryptonomicon nog niet uit
Hoever ben je bij Cryptonomicon
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22644941
Ehm... Ergens rond de helft
pi_22721436
Na nog zo'n 250 bladzijden van Cryptonomicon gelezen te hebben, was ik nog steeds een ruime 350 van het einde verwijderd, dus ben ik toch met Quicksilver begonnen. Ik kom nu op bladzijde 92 iets heel raars tegen: een hoofdstuk dat middenin een zin eindigt. Dit is de zin:

"It is kind of an idiotic game for a Fellow of the Royal Society to indulge in, but he doesn't introspect about it until one evening when he's staring into his plate, watching the gravy slosh with the ship's heaving (a microcosm of the Atlantic?), and all of a sudden it's"

En dan springt het boek weer terug naar 1665. Ligt het nou aan mij, of mist er iets?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:36:20 #54
45206 Pietverdriet
pi_22721594
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:30 schreef Dalai_Lama het volgende:
Na nog zo'n 250 bladzijden van Cryptonomicon gelezen te hebben, was ik nog steeds een ruime 350 van het einde verwijderd, dus ben ik toch met Quicksilver begonnen. Ik kom nu op bladzijde 92 iets heel raars tegen: een hoofdstuk dat middenin een zin eindigt. Dit is de zin:

"It is kind of an idiotic game for a Fellow of the Royal Society to indulge in, but he doesn't introspect about it until one evening when he's staring into his plate, watching the gravy slosh with the ship's heaving (a microcosm of the Atlantic?), and all of a sudden it's"

En dan springt het boek weer terug naar 1665. Ligt het nou aan mij, of mist er iets?
Hij maakt vaker rare sprongen heen en weer in tijd en plaats, uiteindelijk worden al die losse draadjes een steeds samenvallender geheel.
pi_22725502
Dat was mij ook opgevallen Maar hij neemt hier niet eens de moeite zijn zin af te maken... Dat vond ik wel heel erg vreemd.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:46:17 #56
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22725624
Cryptonomicon gelezen...was best okee...nu zo'n 200 pagina's in Quicksilver...ik ben nog niet overtuigd
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:51:29 #57
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_22725715
snow crash/het babelvirus van hem is een geniale cyberpunk roman.

Die ligt in de meeste 'witte' boekhandels in pocketvorm voor een grijpstuiver.

Fans van cyberpunk, skaters en samourai liefhebbers moeten dit boek absoluut gelezen hebben.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:54:31 #58
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22725784
Snow crash was vrij briljant ja
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_22725800
He ik wou ook net schrijven dat jullie vooral niet Snow Crash moesten vergeten, maar je was me voor GVR

Dit is echt zo'n geweeeeldig boek

Jammer dat het boek ondanks dat het in het nl kennelijk zo makkelijk te vinden is, in het engels vrijwel nergens te vinden valt... grr
Nouja dan maar een keertje online bestellen
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:21:31 #60
3604 MightyV
Just Breathe
pi_22864294
Zo, eindelijk klaar met System of the World, en dus met de hele Cycle. Moet zeggen dat ik het ech een sublieme werkje weer vind van Stephenson. Vooral de laatste pakweg 50 bladzijden van System zijn echt zinderend. Helaas is het nu allemaal gedaan met Jack, Eliza, Daniel, Isaac, Enoch Root, Leroy &c. Bij deze begin ik mij af te vragen waar Neal nu mee gaat komen; weer echte SF, of nog meer Waterhouse/Shaftoe verhalen, of iets totaal nieuwes? Met NS weet je het nooit...
  donderdag 28 oktober 2004 @ 23:30:11 #61
45206 Pietverdriet
pi_22922859
Een interview met Neal Stephenson dat hij heeft gegeven nadat hij the baroque cycle heeft afgesloten
http://www.nealstephenson.com/content/author_news.htm
  donderdag 28 oktober 2004 @ 23:39:08 #62
45206 Pietverdriet
pi_22923079
oh, en op de Website van hem staat nog een ander interview
http://www.nealstephenson.com/content/author_interview.htm
:-)
pi_22938823
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 14:21 schreef MightyV het volgende:
Zo, eindelijk klaar met System of the World, en dus met de hele Cycle. Moet zeggen dat ik het ech een sublieme werkje weer vind van Stephenson. Vooral de laatste pakweg 50 bladzijden van System zijn echt zinderend. Helaas is het nu allemaal gedaan met Jack, Eliza, Daniel, Isaac, Enoch Root, Leroy &c. Bij deze begin ik mij af te vragen waar Neal nu mee gaat komen; weer echte SF, of nog meer Waterhouse/Shaftoe verhalen, of iets totaal nieuwes? Met NS weet je het nooit...
Hij moet nog een gat van ruim 200 jaar vullen tussen de Waterhouses en Shaftoes van de Cycle en Crypto... Ik ben amper halverwege Quicksilver, maar ik zeg: GRAAG!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 18:28:56 #64
45206 Pietverdriet
pi_22938888
Meneer Root zal nog wel eens terug komen, dat is namelijk in BC en in Cryptonomicon dezelfde persoon zegt Stephenson in dat tweede interview
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 19:44:38 #65
3604 MightyV
Just Breathe
pi_22940484
Ik vind dat we Enoch Root moeten verheffen tot internationaal cult-figuur. Dus hierbij:
Enoch Lives!
pi_25279796
Ik heb voor de wintersport Cryptonomicon uitgelezen en vond het echt een top boek. Natuurlijk zijn er altijd wat kanttekeningen, maar daar moeten we ditmaal maar eens een keertje niet over muggenziften. Nu vroeg ik mij af of the baroque cycle ook in het Nederlands is vertaald en zoja onder welke titels? Dit vraag ik, omdat ik in het Engels gewoonweg teveel mis.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 27 februari 2005 @ 12:38:47 #67
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25280137
volgens mij zijn ze nog niet vertaald..
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_25286593
Helaas, dan zal ik moeten wachten tot ze wel vertaald worden, als ze al vertaald zullen worden..
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_25327653
Het engels in The Baroque Cycle is niet zo moeilijk als je zou verwachten, hoor. Ik vind die boeken een stuk leesbaarder dan bv. Cryptonomicon. Gewoon proberen
pi_26238570
Nou heb ik niets van deze reeks gelezen, maar heeft iemand http://www.harpercollins.com/pc/book_xml.asp?isbn=0060599359
al gelezen. Die de reeks afmaakt?

En zo ja, hoe bevalt het en hoe is het? Ik vond Cryptonomicon leuk, is dit de moeite waard? En Waarom dan?
Helpt waar hij kan!
pi_37100535
Schopje. Ik ben bijna door The Confusion heen en die is inderdaad veel levendiger geschreven dan Quicksilver wat toch pas echt vaart begint te krijgen als Jack en Eliza in het verhaal komen (niet dat Waterhouse/Newton niet boeiend zijn, maar daar neemt Stephenson echt zijn tijd voor de lange introducties die ook in bijv. Cryptonomicon even doorbijten was). Dan nog System of the World en dan heb ik geen Stephensonmateriaal meer op de plank liggen.

Voor de fans, ik vond Interface met J. Frederick George ook de moeite, wat simpeler dan Stephenson laatste twee boeken, maar Neal is dankzij deze samenwerking blijkbaar wel in staat om een einde te schrijven voor de verandering .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:41:27 #72
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_37168896
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:13 schreef Litpho het volgende:
Schopje. Ik ben bijna door The Confusion heen en die is inderdaad veel levendiger geschreven dan Quicksilver wat toch pas echt vaart begint te krijgen als Jack en Eliza in het verhaal komen (niet dat Waterhouse/Newton niet boeiend zijn, maar daar neemt Stephenson echt zijn tijd voor de lange introducties die ook in bijv. Cryptonomicon even doorbijten was). Dan nog System of the World en dan heb ik geen Stephensonmateriaal meer op de plank liggen.

Voor de fans, ik vond Interface met J. Frederick George ook de moeite, wat simpeler dan Stephenson laatste twee boeken, maar Neal is dankzij deze samenwerking blijkbaar wel in staat om een einde te schrijven voor de verandering .

The Confusion is -vind ik- het beste deel van de trilogie. Prachtig geschreven, spannend ook. System Of The World was weer wat steviger kost, maar ook geweldig.
NS is al jaren m'n favoriete schrijver: Snow Crash, Cryptonomicon en -OK, niet alleen van NS- Interface zijn briljant.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:42:34 #73
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_37168925
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:46 schreef Dalai_Lama het volgende:
Het engels in The Baroque Cycle is niet zo moeilijk als je zou verwachten, hoor. Ik vind die boeken een stuk leesbaarder dan bv. Cryptonomicon. Gewoon proberen
Eensch
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')