Hoever ben je bij Cryptonomiconquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:29 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik heb gisteravond de eerste bladzijden gelezen en zit nu in dubio :S Ik kan eigenlijk niet wachten met doorlezen in Quicksilver, maar ik heb Cryptonomicon nog niet uit

Hij maakt vaker rare sprongen heen en weer in tijd en plaats, uiteindelijk worden al die losse draadjes een steeds samenvallender geheel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:30 schreef Dalai_Lama het volgende:
Na nog zo'n 250 bladzijden van Cryptonomicon gelezen te hebben, was ik nog steeds een ruime 350 van het einde verwijderd, dus ben ik toch met Quicksilver begonnen. Ik kom nu op bladzijde 92 iets heel raars tegen: een hoofdstuk dat middenin een zin eindigt. Dit is de zin:
"It is kind of an idiotic game for a Fellow of the Royal Society to indulge in, but he doesn't introspect about it until one evening when he's staring into his plate, watching the gravy slosh with the ship's heaving (a microcosm of the Atlantic?), and all of a sudden it's"
En dan springt het boek weer terug naar 1665. Ligt het nou aan mij, of mist er iets?

Hij moet nog een gat van ruim 200 jaar vullen tussen de Waterhouses en Shaftoes van de Cycle en Crypto...quote:Op maandag 25 oktober 2004 14:21 schreef MightyV het volgende:
Zo, eindelijk klaar met System of the World, en dus met de hele Cycle. Moet zeggen dat ik het ech een sublieme werkje weer vind van Stephenson. Vooral de laatste pakweg 50 bladzijden van System zijn echt zinderend. Helaas is het nu allemaal gedaan met Jack, Eliza, Daniel, Isaac, Enoch Root, Leroy &c. Bij deze begin ik mij af te vragen waar Neal nu mee gaat komen; weer echte SF, of nog meer Waterhouse/Shaftoe verhalen, of iets totaal nieuwes? Met NS weet je het nooit...

quote:Op woensdag 19 april 2006 17:13 schreef Litpho het volgende:
Schopje. Ik ben bijna door The Confusion heen en die is inderdaad veel levendiger geschreven dan Quicksilver wat toch pas echt vaart begint te krijgen als Jack en Eliza in het verhaal komen (niet dat Waterhouse/Newton niet boeiend zijn, maar daar neemt Stephenson echt zijn tijd voor de lange introducties die ook in bijv. Cryptonomicon even doorbijten was). Dan nog System of the World en dan heb ik geen Stephensonmateriaal meer op de plank liggen.
Voor de fans, ik vond Interface met J. Frederick George ook de moeite, wat simpeler dan Stephenson laatste twee boeken, maar Neal is dankzij deze samenwerking blijkbaar wel in staat om een einde te schrijven voor de verandering.

quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:46 schreef Dalai_Lama het volgende:
Het engels in The Baroque Cycle is niet zo moeilijk als je zou verwachten, hoor. Ik vind die boeken een stuk leesbaarder dan bv. Cryptonomicon. Gewoon proberen
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |