abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:50:03 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19311784
Vorige deel: De Amerikanen wisten al 6 maanden van de martelingen 2
quote:
Leger VS onderzoekt dood Afghaanse gevangenen
WASHINGTON - De Amerikaanse strijdkrachten stellen een strafrechtelijk onderzoek in naar de dood van acht gevangenen in Irak en Afghanistan. Dat heeft een hoge Amerikaanse militaire functionaris vrijdag gezegd.

Artsen hebben vastgesteld dat de acht gedetineerden mogelijk door geweld om het leven zijn gekomen. Twee zaken speelden in Afghanistan, de overige zes in Irak. Van de Iraakse sterfgevallen hadden er twee plaats in de beruchte Abu Ghraib gevangenis bij Bagdad.

Het leger had aanvankelijk ongeveer dertig sterfgevallen onder Iraakse en Afghaanse gevangenen in onderzoek. Van vijftien gedetineerden is komen vast te staan dat ze een natuurlijke dood stierven. In vier gevallen handelden de militairen uit noodweer.

Het Amerikaanse ministerie van Justitie liet vrijdag weten dat het een strafrechtelijk onderzoek heeft ingesteld naar mishandelingen in Abu Ghraib door een contractant die als vertaler was ingehuurd. De man zou gevangenen seksueel hebben vernederd.

Goedkeuring

Het gebruik van honden om Iraakse gevangenen te intimideren, was goedgekeurd door medewerkers van de militaire veiligheidsdiensten. De cipiers in de beruchte gevangenis gebruikten verscheidene harde ondervragingsmethoden zonder goedkeuring van hun meerderen, maar met instemming van de veiligheidsdiensten. Dat meldde zaterdag de Amerikaanse krant The New York Times op basis van verhoren door het Amerikaanse leger.
Lekkere jongens en meisjes daar.

Nu vraag ik me ook af wat "natuurlijke dood" precies inhoudt. Dood door ondervoeding waarschijnlijk, het zal me in ieder geval niets meer verbazen

Tuig.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19312343
Jah zij staan boven de rest maar moeten gelijkheid brengen Een Iraaks leven is toch niet zo erg als een Amerikaans leven he.. dat zou me toch wat zijn als je die gelijk zou stellen.
  † In Memoriam † zaterdag 22 mei 2004 @ 11:53:59 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19312815
En weer open, gaarne ontopic blijven.

[ Bericht 47% gewijzigd door Loedertje op 22-05-2004 12:22:59 ]
pi_20178995
Schop ende kick.

Ik hoorde eergister iets over Britse militairen die stelselmatig lijken zouden verminken? Iemand daar iets meer over?
Joop Gall, onze profeet.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:15:22 #5
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_20209392
quote:
Nu vraag ik me ook af wat "natuurlijke dood" precies inhoudt. Dood door ondervoeding waarschijnlijk, het zal me in ieder geval niets meer verbazen
Wanneer je niks eet ga je natuurlijk dood. Vandaar natuurlijke dood.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')