abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19005073
Deel 1 De amerikanen wisten al 6 maanden over martelingen in Irak

Zojuist het bericht gelezen van The New Yorker met opnieuw een foto van een mishandelde Irakees.

Ik vind het echt schandalig hoe de Amerikanen met het geloof van de Irakezen omgaan. Honden zijn voor hun onreine dieren en naakt rondlopen en op mekaar liggen is voor hun ook mensonterend.

De Amerikanen zijn echt smerig bezig de laatste maanden. Dat wij als Nederland hier nog aan meedoen
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
  zondag 9 mei 2004 @ 22:13:24 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_19005428
quote:
Dat wij als Nederland hier nog aan meedoen
De missie in Irak van de Nederlanders staat hier geheel buiten...
pi_19005611
mensen mensen, het is "oorlog" en in die context heb ik nog nooit gehoord dat er niet gemarteld werd...helaas hoort het erbij, ik keur het absoluut niet goed maar het gebeurd gewoon, zo zit machtsverhouding nu eenmaal in elkaar, de boel misbruiken.
Dit gaat helemaal uit de hand escaleren.
  zondag 9 mei 2004 @ 22:19:46 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_19005661
quote:
Op zondag 9 mei 2004 22:18 schreef contaminatie_man het volgende:
mensen mensen, het is "oorlog" en in die context heb ik nog nooit gehoord dat er niet gemarteld werd...helaas hoort het erbij, ik keur het absoluut niet goed maar het gebeurd gewoon, zo zit machtsverhouding nu eenmaal in elkaar, de boel misbruiken.
Aan jouw reactie te zien vindt je het normaal... Dit hoort er niet bij.. dit mag niet gebeuren... Om over dat zwijgen maar niet te praten..
pi_19005748
Ik weet niet of hij bedoelt dat hij het normaal vindt maar misschien bedoelt hij dat die dingen altijd spelen En dat klopt ook.

Maar dat is absoluut geen excuus voor een goed georganiseerd leger of welk leger dan ook om te gaan doen en laten wat ze willen. Het VvGeneve moet hier ook gelden.
pi_19005772
quote:
Wat een onzin, het hoort helemaal niet.
pi_19005921
Ik vind dat je wanneer je een land binnenvalt met de redenen om het Iraakse volk te bevrijden, dit soort dingen niet moet doen. Je zet je als leger alleen maar voor paal en het hele arabische volk wordt alleen maar pissiger.

En zolang onze mannen daar blijven geef je indirect toe dat je het allemaal maar goedkeurt. We moeten eens een keer opstaan en zeggen dat we hier helemaal niet bij betrokken willen zijn. We kwamen er om er vrede te brengen, niet om als schietschijf rond te lopen, omdat Amerika het vertikt normaal oorlog te voeren.

Martelingen bij gevangenen die niet eens berecht worden/zijn vind ik al helemaal niet kunnen. Of het nu oorlog is of niet.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
  zondag 9 mei 2004 @ 23:07:24 #8
50671 Strijder
In Extremis
pi_19007068
quote:
Op zondag 9 mei 2004 22:27 schreef Fokslet het volgende:
Ik vind dat je wanneer je een land binnenvalt met de redenen om het Iraakse volk te bevrijden, dit soort dingen niet moet doen. Je zet je als leger alleen maar voor paal en het hele arabische volk wordt alleen maar pissiger.
En ze kwamen niet eens om het volk te bevrijden, maar om de wmd's op te halen.
quote:
En zolang onze mannen daar blijven geef je indirect toe dat je het allemaal maar goedkeurt. We moeten eens een keer opstaan en zeggen dat we hier helemaal niet bij betrokken willen zijn. We kwamen er om er vrede te brengen, niet om als schietschijf rond te lopen, omdat Amerika het vertikt normaal oorlog te voeren.
Helemaal juist gezien.
quote:
Martelingen bij gevangenen die niet eens berecht worden/zijn vind ik al helemaal niet kunnen. Of het nu oorlog is of niet.
Ook helemaal juist.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_19007137
quote:
helaas hoort het erbij,
Het hoort er niet bij, amerika is een westers land dat overeenkomsten heeft met het rode kruis en de conventie van geneve, iedere mishandeling van een irakees is tegen die conventie in, de militairen en officieren zullen hiervoor gestraft moeten worden!

De mensen die martelen daar zijn een schande voor hun uniform , echte soldaten doen zoiets niet omdat ze zelf ook goed behandeld willen worden door de vijand,
  zondag 9 mei 2004 @ 23:18:03 #10
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_19007294
het schijnt dat soldaten een beetje vreemd worden
na verloop van tijd...
psychologen kunnen dat mooier verwoorden allemaal...
ook verkrachtingen etc schijnt normaal te zijn omdat het dierlijke in de mens naarboven komt
oid
zodoende zouden ze dan hun zaad verspreiden in het overwonnen land..
ach ja mooie boeken
interessante verhalen
Ik vind het allemaal absurd en intens ziek dat mensen elkaar zo
kunnen
pijnigen
en het lekker vinden zelfs om er naar te kijken of eraan mee te doen.
Zelfbeheersing is hier toch weer een sleutel.
Daarbij vind ik dat Nederland zich maar eens snel moet terugtrekken uit Irak...
wordt hoog tijd!!!Want blijven impliceert hetzelfde als toestemmen met dit soort praktijken.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_19007589
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:18 schreef zhe-devilll het volgende:
het schijnt dat soldaten een beetje vreemd worden
na verloop van tijd...
psychologen kunnen dat mooier verwoorden allemaal...
ook verkrachtingen etc schijnt normaal te zijn omdat het dierlijke in de mens naarboven komt
oid
zodoende zouden ze dan hun zaad verspreiden in het overwonnen land..
Klopt, is een bekend verschijnsel, amerikaanse soldaten die na maanden vechten in de jungle van vietnam terug kwamen in een dorpje grepen ook meisjes van 11 tot oude vrouwen,

Een goed voorbeeld van het zaad verspreiden in een overwonnen land is het wraakgedrag van de rode hordes in oost Duitsland in 45, Miljoenen meisjes en vrouwen verkracht, gemarteld en hele gezinnen uitgemoord,
  zondag 9 mei 2004 @ 23:40:49 #12
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_19007819
Waarom kijk ik er niet van op? Amerika was al tegen het Internationaal Strafhof....

En nu plegen hun militairen van dit soort verachtelijke praktijken. Alsof ze wisten dat het ging gebeuren. En ook houden zij zich niet aan de conventie van Geneve waar het terroristen betreft. Ze lappen gewoon alle regels aan hun laars waar het hen uitkomt. Ze kunnen nu gewoon iedere gevangene als terrorist beschouwen. En doordat Nederland troepen daarheen heeft gestuurd, keurt het in feite alles wat de USA daar doet goed. Inclusief de VN gebruiken als voetveeg, de VN, wiens hoofdkwartier staat in het land dat hen opzij geschoven heeft

Oh wat een feest
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 10 mei 2004 @ 00:13:27 #13
50671 Strijder
In Extremis
pi_19008499
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:31 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Klopt, is een bekend verschijnsel, amerikaanse soldaten die na maanden vechten in de jungle van vietnam terug kwamen in een dorpje grepen ook meisjes van 11 tot oude vrouwen,

Een goed voorbeeld van het zaad verspreiden in een overwonnen land is het wraakgedrag van de rode hordes in oost Duitsland in 45, Miljoenen meisjes en vrouwen verkracht, gemarteld en hele gezinnen uitgemoord,
Dat kwam voornamelijk door de manier waarop de Duitsers in Rusland bezig waren geweest. Dat was ook op bevel van hogerhand trouwens. Niet dat dat iets rechtvaardigt, totaal niet, maar de Russen deden hetzelfde terug (ook fout).

Daar kan je in het geval van Irak volgens mij totaal niet over praten, want het is overbekend dat Saddam niet met 9/11 te maken had.
  maandag 10 mei 2004 @ 00:14:23 #14
50671 Strijder
In Extremis
pi_19008512
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Waarom kijk ik er niet van op? Amerika was al tegen het Internationaal Strafhof....

En nu plegen hun militairen van dit soort verachtelijke praktijken. Alsof ze wisten dat het ging gebeuren. En ook houden zij zich niet aan de conventie van Geneve waar het terroristen betreft. Ze lappen gewoon alle regels aan hun laars waar het hen uitkomt. Ze kunnen nu gewoon iedere gevangene als terrorist beschouwen. En doordat Nederland troepen daarheen heeft gestuurd, keurt het in feite alles wat de USA daar doet goed. Inclusief de VN gebruiken als voetveeg, de VN, wiens hoofdkwartier staat in het land dat hen opzij geschoven heeft

Oh wat een feest
Maar het gaat toch om onze democratie, onze normen en waarden, de vrijheid van de Irakezen, etc. ?
  maandag 10 mei 2004 @ 00:36:23 #15
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19008892
Martelpraktijken afkomstig uit Brits martellesmateriaal, genaamd R2I
Wat in Irak gebeurt is aan de orde van de dag in Amerikaanse gevangenissen.

Mooie propaganda voor democratie (het onterecht vasthouden van duizenden gevangenen in Guantanamo bay en Irak; Amerika dat terrorisme als strategie toepast op grote schaal. Zomaar mensen oppakt,martelt en waarmee het iedere waarde aantast van de westerse democratie).

Blair verontschuldigt zich voor mishandeling Iraakse gevangenen 10-05-2004

De Britse premier Tony Blair heeft zich zondag verontschuldigd voor de mishandeling van Iraakse gevangenen door Britse soldaten in Zuid-Irak. Wij bieden onze diepste verontschuldigingen aan eenieder die is mishandeld door een van onze soldaten, zei Blair bij zijn bezoek aan de Franse president Jacques Chirac in Parijs. Dit is absoluut en totaal onacceptabel. Zij die hier verantwoordelijk voor zijn, als ze zich op deze verachtelijke manier gedragen hebben, zullen worden gestraft volgens de discipline en regels van het leger.

Zaterdag maakte het kantoor van Blair bekend dat de Britse regering al in februari van dit jaar door het Internationale Rode Kruis op de hoogte was gebracht van beschuldigingen dat Britse en Amerikaanse militairen Iraakse gevangenen hebben mishandeld.

Volgens het Rode Kruis heeft het de Amerikanen al meer dan een jaar geleden benaderd heeft over de mishandeling van Iraakse gevangenen. De hulporganisatie maakte toen al in een rapport melding van mishandeling en vernedering van Iraakse gevangenen in zowel de Abu Ghraib-gevangenis in Bagdad als in de zuidelijke stad Basra. In Abu Ghraib maken Amerikanen de dienst uit, in Basra de Britten.

Een woordvoerder van Blair zei dat het Rode Kruis het rapport in februari aan de Britse regering liet lezen, opdat die maatregelen kon nemen. Hij wilde niet zeggen of er inderdaad maatregelen zijn genomen. Een woordvoerder van het Britse ministerie van defensie zei vrijdag dat het ministerie geen bijzonderheden over het rapport kon verstrekken, omdat dit vertrouwelijk is.

Een groep Britse Lagerhuisleden onder leiding van ex-Labourminister van buitenlandse zaken Robin Cook eiste zondag onmiddellijke openbaarmaking van het rapport. Volgens Cook is publicatie van het rapport de enige manier om onafhankelijke mensen te laten bepalen hoe ernstig de misstanden in de door Britten bestuurde gevangenissen zijn. Het Britse ministerie van defensie maakte bekend dat minister Geoff Hoon het Lagerhuis maandag zal toespreken over de kwestie, maar een woordvoerder zei dat het onwaarschijnlijk is dat het rapport openbaar wordt gemaakt.

De mensenrechtenorganisatie Amnesty International maakte zondag bekend dat zij de Britse regering al een jaar lang wijst op misdragingen van Britse soldaten in gevangenissen in Irak. In mei 2003 waarschuwde Amnesty de regering dat er verschillende gevallen van marteling bekend waren en dat ten minste een gevangene als gevolg van mishandeling door Britse soldaten was overleden. Amnesty publiceert dinsdag een nieuw rapport over Iraakse burgers die zijn omgekomen door Brits geweld in Zuid-Irak.

De Britse krant de Daily Mirror berichtte de afgelopen week uitvoerig over beschuldigingen van Iraakse gevangenen die zeggen door Britse militairen te zijn mishandeld. De krant publiceerde ook foto's waarop is te zien dat Britse militairen zich schuldig maken aan marteling. De Britse militaire politie is een onderzoek begonnen.

De Sunday Times meldde dat de militaire politie gevallen van aanranding en mishandeling door drie Britse soldaten onderzoekt. De krant citeert een werknemer van een fotowinkel die zegt dat een soldaat foto's heeft laten ontwikkelen waarop te zien is dat Iraakse gevangenen onder toezicht van Britse militairen seksuele gemeenschap met elkaar hebben.

De Daily Mirror publiceerde zaterdag op de voorpagina een foto van een geboeide gevangene met bebloede tanden. De foto zou geleverd zijn door een anonieme soldaat die zei dat er geen regels waren voor de behandeling van de gevangenen, die geregeld door wel twaalf man tegelijk werden geslagen.

De krant The Independent citeerde een Iraakse gevangene, de 44-jarige Kifah Talah, die zei dat hij een kap over zijn hoofd had gekregen, waarna Britse militairen hem gedurende drie dagen op zijn nek, borst en geslachtsdelen hadden geslagen en hem vervolgens hadden gedwongen te dansen. Hij zei ook dat de soldaten wedstrijdjes kickboksen met de gevangenen speelden, waarbij het er om ging de gevangenen zo ver mogelijk weg te slaan. Hij zei aan de martelingen chronisch nierletsel te hebben overgehouden.

[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

[ Bericht 33% gewijzigd door Nyrem op 10-05-2004 00:46:13 ]
pi_19009059
quote:
Op maandag 10 mei 2004 00:36 schreef Nyrem het volgende:

Mooie propaganda voor democratie (het onterecht vasthouden van duizenden gevangenen in Guantanamo bay en Irak; Amerika dat terroristische strategie toepast op grote schaal. Zomaar mensen oppakt,martelt en waarmee het iedere waarde aantast van de westerse democratie).
.

600 gevangenen in Cuba. 11.000 in Irak, waarvan niet duidelijk is waarom, maar waarvan zeker niet meteen gezegd kan worden dat het onterecht is.

Terroristische strategie? Niet gezien.

Zomaar mensen oppakken? Hoeveel, waarom, wanneer, wat is er met hen gebeurt?

Aan de orde van de dag? Oh, dat zegt immers...?
  maandag 10 mei 2004 @ 01:04:36 #17
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19009304
quote:
Op maandag 10 mei 2004 00:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

.

600 gevangenen in Cuba. 11.000 in Irak, waarvan niet duidelijk is waarom, maar waarvan zeker niet meteen gezegd kan worden dat het onterecht is.
Ach, zowat iedere mensenrechtenorganisatie bevestigd het. Soldaten, officieren die hun verhaal doen etc etc.
Vreemd he dat opeens na het verschijnen van de foto's zomaar honderden mensen uit de betreffende gevangenis werden vrijgelaten.
Lees eerst eens de bronnen door voor dat je met semi-populaire opmerkingen en smiley's komt.

ps: en dan hebben we het nog niet eens over Afghanistan en (voormalig)Joegoslavië
quote:
Terroristische strategie? Niet gezien.
Onschuldige mensen oppakken (gijzelen) en martelen.
Nee, dat je het niet gezien hebt wil ik wel geloven; het is ook maar net wat je wilt zien.
quote:
Zomaar mensen oppakken? Hoeveel, waarom, wanneer, wat is er met hen gebeurt?
Je kunt zelf ook eens wat lezen?
quote:
Aan de orde van de dag? Oh, dat zegt immers...?
Iraakse gevangenen zijn het slachtoffer geworden van een systematische vernedering door Amerikaanse troepen
Martelpraktijken afkomstig uit Brits martellesmateriaal, genaamd R2i

Rode Kruis schetst beeld van systematische mishandeling
Amerikaanse soldate beschuldigt militaire inlichtingendienst
o.a.

Moet je wel lezen he er zijn namelijk nog veel en veel meer van dat soort rapporten/feiten te raadplegen. Maar goed, moet je het wel willen lezen.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 01:25:36 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19009564
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:31 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dit is iets recenter
quote:
Seksindustrie floreert in Kosovo.

BRUSSEL, 7 mei 2004 - De handel in vrouwen en meisjes floreert in Kosovo
door de aanwezigheid van VN-medewerkers en Navo-soldaten. Dat zegt Amnesty
International na een onderzoek.

''Zelfs wanneer het koud was, moest ik dunne kleren dragen. Ik werd door de
baas gedwongen om de internationale soldaten en politiemensen van dienst te
zijn.'' Het is maar een van de getuigenissen die AI tussen 1999 en 2003
opving in Kosovo en die de mensenrechtenorganisatie tot deze vaststelling
brachten: ''De internationale gemeenschap is verantwoordelijk voor de groei
van een seksindustrie die gebaseerd is op het misbruik van verhandelde
vrouwen.''

Kosovo werd volgens AI met de komst van de Navo-vredesmacht in 1999 een
''belangrijke bestemming'' voor vrouwen die het slachtoffer zijn van
mensenhandel. Het aantal plaatsen in Kosovo waar vrouwen en meisjes zich
prostitueren, steeg van 18 in 1999 naar ruim 200 in 2003. Maar het aantal
vervolgingen wegens vrouwenhandel bleef laag, stelt AI vast.

De mensenrechtenorganisatie schat dat de internationale medewerkers goed
zijn voor een vijfde van het aantal personen dat gebruik maakt van de
diensten van de meisjes, hoewel ze slechts twee procent van de bevolking van
Kosovo vertegenwoordigen. Bovendien ''genereren ze een aanzienlijk deel van
het inkomen van de industrie'', omdat ze met hun hoge lonen een prima
cliënteel vormen.

De meisjes, van wie sommige amper elf jaar oud zijn, komen vooral uit
Bulgarije, Moldavië, Roemenië en Oekraïne en worden gelokt met mooie
beloften over werk in het Westen. In plaats daarvan komen ze in de
prostitutie terecht.

''Het is wraakroepend dat diezelfde mensen die in Kosovo zijn om die vrouwen
en meisjes te beschermen, hen in plaats daarvan exploiteren - en er mee
wegkomen. Het heeft vernietigende effecten op de levens van die meisjes en
vrouwen'', aldus Amnesty.

De vrouwen en meisjes ''worden bedreigd, geslagen, verkracht en in feite
gevangen gehouden door hun eigenaars. Omdat internationale politiemannen en
soldaten zich onder hun klanten bevinden, zijn de meisjes en vrouwen vaak te
bang om te ontsnappen. En van de overheden krijgen ze geen hulp.''

Volgens Amnesty blijkt uit cijfers van het VN-bestuur zelf dat er tussen
1999 en eind 2003 tien politiemannen werden ontslagen of teruggestuurd naar
hun land van herkomst wegens aantijgingen over betrokkenheid bij de
mensenhandel. Tussen 2002 en juli 2003 werden 22 tot 27 soldaten van de
Kfor-vredesmacht verdacht van gelijkaardige praktijken. Maar Kfor-soldaten
en VN-medewerkers kunnen niet worden vervolgd in Kosovo. Wie om
bovengenoemde redenen ontslagen werd, ontliep volgens Amnesty straf in zijn
eigen land.

De VN reageerden nog niet. Namens de Navo zei kolonel Jim Moran dat sommige
details uit het rapport achterhaald zijn en het verboden is voor
Kfor-soldaten om bars en nachtclubs te bezoeken. ''Elk land is
verantwoordelijk voor het gedrag van zijn soldaten. Als blijkt dat een
soldaat de wet niet naleeft, is het aan dat land om de daders voor het
gerecht te brengen.''

Bron: De Standaard.
( Bron )
  maandag 10 mei 2004 @ 02:57:59 #19
50671 Strijder
In Extremis
pi_19010437
quote:
Op maandag 10 mei 2004 01:25 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dit is iets recenter
[..]

( Bron )
Dezelfde internationale gemeenschap die Joegoslavie aanviel en Kosovo etnisch liet zuiveren en nu blij is dat de persoon die die zuivering wilde voorkomen wordt berecht in Den Haag ?

Opvallend trouwens, het strafhof lijkt er alleen te zijn voor mensen die niet westers zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strijder op 10-05-2004 03:04:47 ]
pi_19012119
quote:
Op maandag 10 mei 2004 00:36 schreef Nyrem het volgende:
Opzich is het inderdaad wel 'interessant' de vergelijking die opgaat met de proef van de studenten die als gevangenisbewaarder moesten optreden en langzaam aan sadisten werden tegenover de gevangenen.

Op de een of andere manier zit het in de aard van de mens ofzo?
  maandag 10 mei 2004 @ 10:16:37 #21
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19012352
Onthullingen over mishandelingen in Irak houden aan

Na die foto's is alles heel anders
In het licht van de onthullingen over Abu Ghraib het karakter van een gotspe kreeg
Bush: de wereld is een veiliger plek 'nu de martelkamers van Saddam Hussein gesloten zijn'.
  maandag 10 mei 2004 @ 10:19:08 #22
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19012401
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:02 schreef My_Way het volgende:

Op de een of andere manier zit het in de aard van de mens ofzo?
Tuurlijk, in de kern is iedereen hetzelfde.
Het is de natuur; het spel van kat en muis. Macht over mensen die onmachtig zijn.
Haalt bij sommige mensen het slechtste naar boven.
Helaas zijn het geen incidenten en zijn het daadwerkelijk 'orders' van leidinggevenden.

ps: Saddam had dus alleen maar 'sorry' moeten zeggen a la Bush en Blair

[ Bericht 14% gewijzigd door Nyrem op 10-05-2004 11:00:02 ]
  maandag 10 mei 2004 @ 13:23:15 #23
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_19016601
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:19 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Tuurlijk, in de kern is iedereen hetzelfde.
Het is de natuur; het spel van kat en muis. Macht over mensen die onmachtig zijn.
Haalt bij sommige mensen het slechtste naar boven.
Helaas zijn het geen incidenten en zijn het daadwerkelijk 'orders' van leidinggevenden.

ps: Saddam had dus alleen maar 'sorry' moeten zeggen a la Bush en Blair
Nee, want in de arabische wereld zijn dit soort verschijnselen structureel en al tientallen jaren aan de orde van de dag, en zijn de 'vredelievende' en 'verlichte' moslims in die streken wel de laatsten die regeringen en beulen ter verantwoording zullen roepen, dit itt het democratische en vrije westen, waar de verantwoordelijken en daders gestraft zullen worden.

Als je de moord op miljoenen Irakezen vergelijkt met deze excessen, zie je de dingen niet helemaal zuiver meer, lijkt me.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_19016780
Wat wordt dit weer allemaal opgeblazen door die linkse honden, natuurlijk is het fout, maar 99% van de soldaten doet zijn werk goed, en het is wel oorlogsgebied dus het gaat er wel iets anders aan toe dan hierin het Westen. "Vroeger" toen Saddam nog aan de macht was, werden er meer burgers veel erger mishandeld.
  Moderator maandag 10 mei 2004 @ 13:33:23 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19016862
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:30 schreef KareldeQ het volgende:
Wat wordt dit weer allemaal opgeblazen door die linkse honden, natuurlijk is het fout, maar 99% van de soldaten doet zijn werk goed, en het is wel oorlogsgebied dus het gaat er wel iets anders aan toe dan hierin het Westen. "Vroeger" toen Saddam nog aan de macht was, werden er meer burgers veel erger mishandeld.
dat doet niet terzake

die 1 procent gaat veel en veel te ver om ze zo 6 maanden door te laten modderen.

Irakezen denken nu ... hey Saddam is zeker weer vrij.

of de Amerikanen nu minder stevige martelaars zijn doet er weinig toe gezien er maar weinig mensen Saddam's martelingen overleefden om het na te vertellen.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')