abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19315863
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:45 schreef FuifDuif het volgende:
Dit is telkens weer een groot misverstand. Ik discrimineer vrouwen niet. Ik zie mannen en vrouwen als 100% gelijkwaardig, maar ik zie wel een verschil in competenties en daarmee geschikte functies voor de man en geschikte functies voor de vrouw. Dat is geen discrimineren.
Telkens weer zit jij te zeiken dat je geen seksist bent, maar geef nou eens een fatsoenlijke onderbouwing. Jij zit de hele tijd te zeggen dat vrouwen niet de capaciteiten hebben om een goede baan te krijgen, dat ze maar met hun fikken van het geld moeten blijven, omdat ze niet met geld kunnen omgaan, dat ze minder moeten verdienen dan jij.....blablabla

Reageer nou eens een keer op mijn tegenwerpingen, want die sla je altijd over
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:56:44 #77
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19315872
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is wat mensen vaak denken als ze mijn standpunten horen. Ze herleiden het direct naar mijn opvoeding, milieu en dergelijke, maar niets is minder waar. De rolpatronen bij mijn ouders zijn geenzins zoals ik ze graag zie. Mijn moeder is altijd al een zelfstandige vrouw geweest en ook nu nog laat ze zich echt niet vertellen wat ze moet doen, alleen omdat ze een vrouw is. Dit geldt voor mijn hele omgeving. De meeste vrienden zijn ook heel vrij, ook op seksueel vlak, maar ik niet. Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met mijn geloof.
Je vergeet je oogkleppen
Proud Powerpauper
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:58:37 #78
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19315911
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:51 schreef Daphne85 het volgende:
Er zijn een heleboel wetenschappelijke bronnen waarin wordt aangetoond dat vrouwen meestal beter meerdere dingen tegelijk kunnen doen. Dit komt omdat zij meer verbindingen tussen beide hersenhemisferen hebben.
Bij vrouwen zijn de verschillende zenuwbanen tussen de beide hersenhelften dikker en complexer, bijvoorbeeld het corpus callosum. Bron: bijvoorbeeld Gleitman, Fridlund & Reisberg, 1999, (ISBN 0-393-97364-6) en Roediger et al., 2001 (90-382-0146).

En nou ophoeren met je domme gezeur om bronnen
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_19315912
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:54 schreef Nuek het volgende:
Dat komt volgens mij voort uit het feit dat er enorm veel mensen zijn die zich echt irriteren aan zijn woorden. Ik zou niet willen dat iemand gelooft wat hij zegt. Het lijkt wel op een computer die random woorden uitspuigt die een beetje topic-related zijn, een tikkie vrouwonvriendelijkheid erbij en voila je hebt een druif-topic.
Je snapt het echt niet. Ik probeer alles zo doordacht mogelijk te brengen. Ik heb mij TO gematigd en dat zal ik blijven volhouden. Nu moet ik kennelijk nog werken aan mijn manier van schrijven. Ja, er zijn veel mensen die zich aan mij irriteren, maar dan vraag ik mij af. Als je echt wilt dat ik geen aandacht krijg, geef die aandacht dan ook niet. Maar toch wil iedereen maar al te graag weer even het laatste woord hebben. Jullie zijn wat dat betreft echt niet beter dan ik.
pi_19315954
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:53 schreef UltraBrain het volgende:
Hoop voor je dat je de juiste persoon tegenkomt.
Dan moet hij wel even op vakantie naar een oostblokland
pi_19315962
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:53 schreef dafjedaf het volgende:
Marokkanen en nederlanders zijn gewoon 100% gelijk, vind ik. Ik bedoel, die mensen kunnen het toch ook niet helpen dat ze het IQ van een halve koe hebben, stinken en lui zijn? Dat zit nou eenmaal in hun genen! Maar ik discrimineer niet hoor!
pi_19315971
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:56 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Telkens weer zit jij te zeiken dat je geen seksist bent, maar geef nou eens een fatsoenlijke onderbouwing. Jij zit de hele tijd te zeggen dat vrouwen niet de capaciteiten hebben om een goede baan te krijgen, dat ze maar met hun fikken van het geld moeten blijven, omdat ze niet met geld kunnen omgaan, dat ze minder moeten verdienen dan jij.....blablabla

Reageer nou eens een keer op mijn tegenwerpingen, want die sla je altijd over
Oke oke, ik wil erin meegaan dat ook vrouwen de capaciteiten hebben om bepaalde posities met goed gevolg te bekleden, maar dan zit ik met het volgende. Ik herinner mij een onderzoek te hebben gelezen, dat veel hoog gepositioneerde vrouwen meer mannelijke hormonen bezitten dan normaal. In die context kan ik wel afleiden, dat dergelijke posities dus iets mannelijks hebben.

Oke en ook denk ik dat vrouwen wel met geld om kunnen gaan, maar persoonlijk zou ik het graag liever zelf doen. Niet omdat ik het beter zou kunnen, maar omdat ik het leuk vind om met administratie bezig te zijn. Maar een meer verdiende wederhelft kan ik niet mee leven, tenminste op dit moment niet.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:02:26 #83
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19315972
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet. Ik probeer alles zo doordacht mogelijk te brengen. Ik heb mij TO gematigd en dat zal ik blijven volhouden. Nu moet ik kennelijk nog werken aan mijn manier van schrijven. Ja, er zijn veel mensen die zich aan mij irriteren, maar dan vraag ik mij af. Als je echt wilt dat ik geen aandacht krijg, geef die aandacht dan ook niet. Maar toch wil iedereen maar al te graag weer even het laatste woord hebben. Jullie zijn wat dat betreft echt niet beter dan ik.
attentionwhoring met je druifpopulariteitsonderzoek...
Helaas kun je om jou gewoon niet heen omdat je OVERAL onzin post.
Proud Powerpauper
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:04:52 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_19316013
quote:
Je snapt het echt niet. Ik probeer alles zo doordacht mogelijk te brengen. Ik heb mij TO gematigd en dat zal ik blijven volhouden. Nu moet ik kennelijk nog werken aan mijn manier van schrijven. Ja, er zijn veel mensen die zich aan mij irriteren,
Neehoor ik vind je erg vermakelijk en geniaal

Ga zo door
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_19316016
quote:
Ik probeer alles zo doordacht mogelijk te brengen.
Ja tuurlijk, en ik ben degene die op jouw avatar zit te zwaaien
pi_19316041
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:02 schreef Nuek het volgende:
attentionwhoring met je druifpopulariteitsonderzoek...
Helaas kun je om jou gewoon niet heen omdat je OVERAL onzin post.
Het onderzoek is anders toch best in trek. Jij kunt het niet verkroppen dat je zelf niet met zo'n onderzoek bent begonnen.

Dat je het onzin vindt is jouw mening. Ik vind jouw posts onzin. En nu?
pi_19316049
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor ik vind je erg vermakelijk en geniaal

Ga zo door
Jij vindt wel dat ik door moet gaan op dezelfde voet?
pi_19316056
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:05 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, en ik ben degene die op jouw avatar zit te zwaaien
Hallo meneer de paus.
pi_19316085
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:51 schreef dafjedaf het volgende:

[..]
Ok we bedoelen hetzelfde lees mijn post nog maar een keer door, zelfde principe. Maar een beetje offtopic hier dus..
SAPPIG!! SAPPIG!! "Shit negro, that's all you had to say!"
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:10:19 #90
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19316118
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:02 schreef FuifDuif het volgende:
Oke oke, ik wil erin meegaan dat ook vrouwen de capaciteiten hebben om bepaalde posities met goed gevolg te bekleden, maar dan zit ik met het volgende. Ik herinner mij een onderzoek te hebben gelezen, dat veel hoog gepositioneerde vrouwen meer mannelijke hormonen bezitten dan normaal. In die context kan ik wel afleiden, dat dergelijke posities dus iets mannelijks hebben.
Dergelijke posities hebben iets agressiefs - die vrouwen waren salesmanagers. Ook mannen in die functies hebben meer testosteron dan de gemiddelde man, en vrouwen meer dan de gemiddelde vrouw. Dat zegt dus alleen dat testosteron helpt bij die functie, niet dat de mannen er beter in zijn (te veel testosteron is ook weer niet goed).
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:11:06 #91
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19316128
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:08 schreef Giorgio_Armani het volgende:
Ok we bedoelen hetzelfde lees mijn post nog maar een keer door, zelfde principe. Maar een beetje offtopic hier dus..
Weet ik, ik dacht, ik vertel er wat meer over en terug OT
pi_19316138
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:10 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Dergelijke posities hebben iets agressiefs - die vrouwen waren salesmanagers. Ook mannen in die functies hebben meer testosteron dan de gemiddelde man, en vrouwen meer dan de gemiddelde vrouw. Dat zegt dus alleen dat testosteron helpt bij die functie, niet dat de mannen er beter in zijn (te veel testosteron is ook weer niet goed).
Niet dat mannen er beter in zijn, maar wel dat het een meer mannelijk beroep is.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:16:10 #93
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_19316228
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:06 schreef FuifDuif het volgende:
Jij vindt wel dat ik door moet gaan op dezelfde voet?
Zekersteweten!

Ik heb net je popi-jopi-onderzoek gedaan en je bent mij Messias
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_19316238
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zekersteweten!

Ik heb net je popi-jopi-onderzoek gedaan en je bent mij Messias
Dank, dank!
pi_19316243
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:11 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Niet dat mannen er beter in zijn, maar wel dat het een meer mannelijk beroep is.
defineer mannelijk beroep eens kom eens met GOEDE argumenten waarom een man beter is dan een vrouw in bepaalde functies en waarom ??? want er zijn zeker te weten beroepen waarin mannen beter zijn dan vrouwen en vice versa...

bijvoorbeeld: mannen zijn beter in zwaar werk omdat ze fysiek sterker zijn (gemiddeld uiteraard)

qua inteligentie zijn man en vrouw gelijk alleen werken de hersenen van de vrouw anders (wetenschappelijk bewezen) maar de uitkomst is gelijk en daar gaat het om.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_19316289
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:02 schreef FuifDuif het volgende:
Het klopt idd dat je testosteron nodig hebt om iets te kunnen bereiken, maar élk hormonaal normaal mens bezit testosteron. Bij mannen is het gemiddeld meer, maar de verschillen binnen een geslacht zijn groter dan de verschillen tussen de gemiddelde man en vrouw. Je kunt dus stellen dat er bij leidinggevende functies gemiddeld meer mannen dan vrouwen zullen slagen, maar voor een individu maakt het geslacht niks uit.
quote:
Oke en ook denk ik dat vrouwen wel met geld om kunnen gaan, maar persoonlijk zou ik het graag liever zelf doen. Niet omdat ik het beter zou kunnen, maar omdat ik het leuk vind om met administratie bezig te zijn. Maar een meer verdiende wederhelft kan ik niet mee leven, tenminste op dit moment niet.
Ja, maar nu heb je het over een persoonlijke voorkeur om met geld bezig te zijn. Dat is iets wat je zelf moet weten, maar vanwaar dan dat eeuwige onderscheid in geslacht?
Ik hoop voor je dat je ooit over dit trauma heen zal komen
pi_19316301
GewoneMan, een mannelijk beroep is voor mij een beroep waarbij je succes voornamelijk afhangt van je testosterongehalte.
pi_19316308
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:11 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom beweer je nu weer het tegenovergestelde van je eerst hebt gezegd? (Dit klinkt natuurlijk wel een stuk beter dan eerst )
pi_19316315
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:19 schreef Daphne85 het volgende:
Ja, maar nu heb je het over een persoonlijke voorkeur om met geld bezig te zijn. Dat is iets wat je zelf moet weten, maar vanwaar dan dat eeuwige onderscheid in geslacht?
Weet ik niet eigenlijk. Toch frustratie of angst?
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:19 schreef Daphne85 het volgende:
Ik hoop voor je dat je ooit over dit trauma heen zal komen
Ik ook, geloof mij, ik ook.
pi_19316329
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:20 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Waarom beweer je nu weer het tegenovergestelde van je eerst hebt gezegd? (Dit klinkt natuurlijk wel een stuk beter dan eerst )
Maar zo bedoel ik het ook. Dat heb ik al gezegd, maar ik denk dat er vooral veel misverstanden ontstaan door de manier waarop ik dingen verwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')