da's ook normaal hoor , katten spelen graag een beetje met hun prooi,quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:33 schreef Bullpit het volgende:
maar hij eet ze niet op ofzo, alleen in z'n bek mee naar huis nemen en daar gaat ie dan op afstandje zitten kijken tot ze weer bewegen zodat ie er weer een klap tegen kan geven.
Zit ergens wel wat in hoor, maar als mijn kat kikkers vangt heb jij daar geen lasten van. En ik vind een kat binnenhouden niet natuurlijk, hoeveel last heeft iemand nu als een kat buitenloopt? okee ze scheiten wel eens in andermans tuin, altijd eigenlijkquote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:02 schreef foton het volgende:
Houdt die katten dan ook binnen! Het is zo ongelooflijk asociaal om anderen (mensen en dieren) met de lasten van jou katten op te zadelen.
misschien een betoverde prins?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:32 schreef Xlarge het volgende:
gek is dat gegil he , ik vind het op mensen gegil lijken...
In je keel? zijn middeltjes voor hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:18 schreef Wolter het volgende:
ik heb een kikker die jouw kat op eet
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:18 schreef Wolter het volgende:
ik heb een kikker die jouw kat op eet
Nu ken ik toevallig Sorella, en wil de bewering dat alle kikkers harder dan vrouwen gillen toch wel iets afzwakken hoorquote:Op zondag 11 juli 2004 19:49 schreef liquid-orange het volgende:
Dat gegil van die kikkers ken ik. Ik heb een keer een hond gezien die met een kikker aan het spelen was. Man wat kunnen die kikkers gillen, een vrouw is daar niets bij.![]()
Niet dusquote:Op woensdag 14 juli 2004 17:43 schreef Plunderbunny het volgende:
Sorry hoor, maar het is echt een fabeltje dat katten mager worden door het eten van kikkers
De kat van mijn zus heeft 2x bijna het loodje gelegd. Ze vond kikkers lekker.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:43 schreef Plunderbunny het volgende:
Sorry hoor, maar het is echt een fabeltje dat katten mager worden door het eten van kikkers
En waarom zou dat aan de kikkers liggen?quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De kat van mijn zus heeft 2x bijna het loodje gelegd. Ze vond kikkers lekker.
Vreselijk ziek, werd broodmager (at niks meer) en verloor bijna al dr vacht.
Ze is er natuurlijk mee naar de dierenarts geweest en het beesje is onder behandeling geweest ed. - zo zijn ze tot die conclusie gekomen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 19:39 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Aha, ik snap het. In dat geval waarschijnlijk een kikker/pad met een ziektekiem waar katten niet tegen kunnen...quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze is er natuurlijk mee naar de dierenarts geweest en het beesje is onder behandeling geweest ed. - zo zijn ze tot die conclusie gekomen.(...)
Juist.quote:Op woensdag 14 juli 2004 19:39 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
En waarom zou dat aan de kikkers liggen?
Het zou wél kunnen dat een kikker een bepaalde, voor de kat ellendige, ziektekiem bij zich had. Maar voor hetzelfde geld heeft de kat 2x door iets heel anders een ziekte gehad... Ben zelf op zo'n manier een kat verloren die nooit op jacht was, ze was 2 1/2 jaar oud , de nieren zijn er waarschijnlijk (denken we achteraf) mee gestopt. In korte tijd vermagerde ze, verloor haar vacht en was doodziek. De eerste keer konden de dierenartsen haar nog oplappen, maar een maand later gebeurde het weer en was ze dood binnen enkele uren...![]()
Het is wél zo dat katten die flink jagen (op muizen, kikkers etc) vaak mager zijn omdat ze zoveel energie gebruiken. Ik heb meerdere katten gehad (heb nog steeds katten) en de katten die het meest joegen zagen er mager (maar niet slecht!) uit. De jagers die inmiddels naar de eeuwige jachtvelden zijn gegaan, hebben een respectabele leeftijd gehaald!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |