abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 21:09:00 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19301972
Ik kom er achter dat er geen eens een WATERBOYS topic is.

Wat een geniale band is het toch. Onlangs nog rerelases gekocht met extra matriaal. De This Is The Sea re-release heeft bijvoorbeeld 1 uur extra (extra CD).

FANTASTISCHE BAND!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 mei 2004 @ 21:18:42 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_19302203
Heb zelf alleen this is the sea. Helemaal grijs gedraaid. Daarna eigenlijk een beetje uit het oog verloren.

Het eerst dat ik van ze hoorde was de singel a girl called Johnny. Zo heette het geloof ik.

Prima band.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:37:33 #3
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_19302687
De eerste 3 zijn erg goed ; The Waterboys , A Pagan Place en This Is the Sea
De 2 folk-albums zijn wel aardig (Fisherman's Blues, Room to Roam) .

Daarna is de Waterboys-naam weer een paar keer gebruikt , omdat dat blijkbaar beter verkoopt dan Mike Scott. Maar dat heeft weinig meer met The Waterboys te maken.

Maar op This Is The Sea en Pagan Place staan een aantal behoorlijk indrukwekkende nummers. Mooie albums
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:38:17 #4
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_19302712
Het concert dit jaar in Vredenburg staat in m'n top 5 van beste concerten ooit. Die afwisseling van lyrische Schotse muziek en vette rock is zo lekker. Mike Scott is nou niet direct een sexsymbool, maar wat een charisma. En die stem!
pi_19304008
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:37 schreef fripper het volgende:

Daarna is de Waterboys-naam weer een paar keer gebruikt , omdat dat blijkbaar beter verkoopt dan Mike Scott. Maar dat heeft weinig meer met The Waterboys te maken.
Ik vind die folk-muziek van ze juist zo prachtig! Het nummer When ye go away bijvoorbeeld: die prachtige melancholische tekst, die wat ijle mandoline, die vrolijke fiddle die eigenlijk niet vrolijk is maar eerder een beetje triest, en oh die stem. Wat een volmaakt nummer, om te huilen zo mooi.

The stolen child vind ik ook zo mooi. Ik hou normaal gesproken helemaal niet van liedjes waarin gesproken wordt, maar in dit nummer wordt een gedicht van W.B. Yeats ('The stolen child' dus) voorgedragen en dat past zo prachtig bij de sfeer van het nummer. Dat Ierse accent waarmee het gedicht wordt uitgesproken, samen met die Ierse fluiten, ze zorgen ervoor dat je meteen het groene, glooiende, Ierse, desolate landschap voor je ziet.

En dan heb ik het nog niet gehad over liedjes als Something that is gone, Islandman, How long will I love you, A man is in love... Het is denk ik overbodig te zeggen dat The Waterboys toch zeker tot m'n top drie van beste bands ooit behoren.

[ Bericht 32% gewijzigd door rooierooie op 21-05-2004 22:49:50 ]
pi_19312137
Whole Of The Moon. Daar denk ik altijd gelijk aan bij de Waterboys.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:38:04 #7
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_19312525
Jaaa Waterboys

goed topic doc Ik heb alleen A Pagan Place en Fisherman's Blues, maar die draai ik zeer vaak. Ik kan niet zeggen welke ik mooier vind, beiden hebben een sfeertje waarin je meegezogen wordt. This Is The Sea, Waterboys en alle andere platen zullen ook nog wel komen...
De Narcis van Gabon
  zaterdag 22 mei 2004 @ 20:06:57 #8
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_19322338
Vanmiddag nog Fisherman's Blues gedraaid, ontzettend fijne plaat is dat...

Het titelnummer, World Party, Sweet Thing (iets van Astral Weeks coveren en het niet tegen laten vallen is een wereldprestatie), The Stolen Child, enz.

Mijn favoriet van dit moment staat trouwens op A Pagan Place: The Big Music

Wat staat er eigenlijk op die bonusdisc van This Is The Sea?
De Narcis van Gabon
pi_19323433
Hmm cool, laat ik nou ook toevallig 3 cd's van de Waterboys hebben.

Ik heb :

The live adventures of The Waterboys
This is the Sea
Whole of the moon.

Het wordt ook wel zeker weer tijd om deze weer eens te gaan luisteren.
Het eerste nummer wat ik "bewust" hoorde was The Pan Within en dat is nog steeds m'n favo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 00:24:41 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19327392
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:37 schreef fripper het volgende:

Toch beter luisteren want ook het latere werk is echt de moeite waard!

Er is voor de oude fans een heel aardige release: Fisherman's blues part 2. Bijzonder goed!
  zondag 23 mei 2004 @ 00:27:59 #11
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_19327465
Daar gaan we de zondag dan eens aan besteden
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 00:28:13 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19327469
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:38 schreef Mjam het volgende:
Het concert dit jaar in Vredenburg staat in m'n top 5 van beste concerten ooit. Die afwisseling van lyrische Schotse muziek en vette rock is zo lekker. Mike Scott is nou niet direct een sexsymbool, maar wat een charisma. En die stem!
Ik heb 'm zo'n twee jaar geledebn voor de tweede keer live gezien (eerste keer was in het voor prog van The Simple Minds jaaaaaaaaaaaren her) en dat was inderdaad zoals jij beschreef. Ik verwachte een uitgkouwde retrtrip maar ik werd muzikaal 100% overtuiigd! geweldig!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 00:31:31 #13
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19327534
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 20:06 schreef PogueMahone het volgende:
Vanmiddag nog Fisherman's Blues gedraaid, ontzettend fijne plaat is dat...

Het titelnummer, World Party, Sweet Thing (iets van Astral Weeks coveren en het niet tegen laten vallen is een wereldprestatie), The Stolen Child, enz.

Mijn favoriet van dit moment staat trouwens op A Pagan Place: The Big Music

Wat staat er eigenlijk op die bonusdisc van This Is The Sea?
Onder andere staat er een ruim 7 minuten durende versie vanSweet Thing op wat me overtuigd heeft vandaag (gister?) de CD Astral Weeks te kopen (en dat is ook zeker niet s mis!).
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 00:33:23 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19327568
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:27 schreef fripper het volgende:
Daar gaan we de zondag dan eens aan besteden
Doen!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 00:35:47 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19327625
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 11:38 schreef PogueMahone het volgende:
This Is The Sea, Waterboys en alle andere platen zullen ook nog wel komen...
Het titel nummer is zo geweldig! Ik heb het nu in 3 versies thuis en alle versies (snel, gewoon, langzaam) zijn fantastisch!
  zondag 23 mei 2004 @ 01:14:10 #16
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_19328316
Waterboys

Damn, daar komen weer wat herinneringen boven. Vroeger echt zo'n VPRO/VARA bandje op Radio3.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_19328383
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:31 schreef Doc het volgende:
Onder andere staat er een ruim 7 minuten durende versie vanSweet Thing op wat me overtuigd heeft vandaag (gister?) de CD Astral Weeks te kopen (en dat is ook zeker niet s mis!).
Sowieso vind ik de gewone versie van Sweet Thing ook al zooo mooi. Mooier dan het origineel van Van Morrison! Nanana, nananana, nananana...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 10:37:31 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19331950
Op die extra CD staan ook een paar instrumentale tracks die ergens wel iets op The Cure lijken maar dan zonder depressie.
pi_19335422
The Whole Of The Moon Doc!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 23 mei 2004 @ 17:55:39 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_19340752
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:31 schreef Doc het volgende:

[..]

Astral weeks is één van de hoogtepunten in de rock history. Staat altijd in m'n top vijf lijstje van beste platen ooit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 19:43:26 #21
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19343364
quote:
Op zondag 23 mei 2004 17:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Astral weeks is één van de hoogtepunten in de rock history. Staat altijd in m'n top vijf lijstje van beste platen ooit.

Ik krijg een heel zomer's gevoel bij die CD. Mooi schijfje
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2004 @ 19:44:35 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_19343391
quote:
Op zondag 23 mei 2004 14:07 schreef methodmich het volgende:
The Whole Of The Moon Doc!
Zo kan je alle nummers wel noemen
pi_19480050
Nou, we hoeven ze niet bepaald te missen, ze komen dit jaar weer naar Nederland:

Sep 30 - Eindhoven - Muziekcentrum Frits Philips

Oct 2 - Nijmegen - Concertgebouw

Oct 3 - Rotterdam - Luxor

Oct 4 - Utrecht - Vredenburg

Oct 5 - Breda - Chasse

Oct 7 - Enschede - Music Centre

Oct 8 - Amsterdam - Meervaart

Oct 9 - Groningen - Oosterport

Mis het niet!
  vrijdag 9 juli 2004 @ 12:49:26 #24
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_20508883
35 euro kost het in enschede

pittig prijsje wel
De Narcis van Gabon
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 18:04:44 #25
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_21513939
Ik heb net de dubbel-versie van This Is The Sea maar eens besteld
De Narcis van Gabon
pi_21514400
En ik de kaartjes voor Vredenburg.
pi_22386043
Iemand ook nog geweest vandaag in Luxor?
En wie kan het rare eind verklaren; nogal een domper!
pi_22386123
Ik ga morgen! Wat gebeurde er dan aan het eind, je maakt me erg nieuwsgierig...
pi_22386175
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 00:21 schreef rooierooie het volgende:
Ik ga morgen! Wat gebeurde er dan aan het eind, je maakt me erg nieuwsgierig...
Nog 4 nummers te gaan en toen hadden ze geen zin meer? Ze zetten hun instrumenten neer en liepen weg.
pi_22386425
Maar vind je niet raar?
Toch op z'n minst droog, je gitaartje neerzetten en weglopen. Een huh-moment in de zaal. We zullen wel moeten klappen nu, dacht ik. Het licht bleef uit en iedereen klapten voor een minuutje of 10. Toen ging het licht aan .
pi_22386906
Oke, ik ben er uit; we hebben niet hard genoeg geklapt volgens zijn eigen dagboek op;
http://www.mikescottwaterboys.com.
sjeses.
pi_22386923
sorry.
ik ben er nogal vol van
pi_22387091
Oh, wat gek zeg... Iemand die ik ken heeft jaren geleden ook eens een concert van ze meegemaakt waarbij Mike Scott strontchagrijnig was, dat was geen leuk concert, geloof ik. Ik ben zeer benieuwd dan morgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door rooierooie op 04-10-2004 01:15:31 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 oktober 2004 @ 10:47:15 #34
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22391241
Bij The Waterboys schijnt het er compleet van af te hangen wat het humeur is van de heer Scott. Heeft-ie ergeen zin in, is het klote. Heeft-ie een goed humeur dan is het werelds. Een van de beste concerten die ik gezien heb was een Waterboys concert in de 013 (Tilburg). Het voorprogramma was wegens omstandigheden weggevallen, dus besloot Mike Scott dat ze ook de tijd van het voorprogramma vol gingen spelen. Heerlijk lang concert waar de band met plezier op het podium stond. Echt geweldig. Met deze tour had ik het idee (gezien de 'venues' waar ze spelen) dat het 'seated' is (klopt dat?) waardoor ik minder geneigd was te gaan. Maar er zijn nog een paar kansen zo te zien (of is alles asl uitverkocht?).

Wat voor set speelde ze eigenlijk? Met name van Universal Hall of gevarieerd?
pi_22391426
Bij dat concert in 013 was ik ook. Was de persoon die aanvankelijk het voorprogramma zou doen niet een paar dagen daarvoor in Groningen van één of andere trap gevallen en in het ziekenhuis terechtgekomen? Er staat me iets van bij dat die persoon zelfs overleden is.

Op de site van Vredenburg hebben ze het over een akoestisch optreden. Volgens mij stond dat er vorig jaar ook bij en toen was het half-half, het begon met akoestisch, dat was heel mooi, en de tweede helft kwam de versterkte band erbij en werd het feest. Ik heb echt erg zin in vanavond.
pi_22391733
Ik vond het echt een goed concert, veel kippevel. Oude en nieuwe nummers door elkaar, 2 keer een set(van een klein uurtje). De eerste was duidelijk beter. Toch een gevaar met pauze vind ik, 'het' kan zomaar weg zijn. Dat je moet blijven zitten vind ik frustrerend, je kunt je niet echt uiten en dat past niet bij een rock/folk band.
Rotterdam was in elk geval niet uitverkocht, dus je kunt het proberen. Het is de moeite waard (zelfs mEt domper).
pi_22391816
Een vriendin van me heeft afgelopen week nog kaarten gekocht voor Vredenburg, dus het lijkt niet uitverkocht te zijn.

Die man uit dat voorprogramma waar ik het hierboven over had was Mic Christopher en hij is inderdaad toen na een optreden in Groningen van een trap gevallen en in coma geraakt en een week of twee later is hij overleden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 oktober 2004 @ 12:12:34 #38
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_22392821
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 11:18 schreef rooierooie het volgende:
Een vriendin van me heeft afgelopen week nog kaarten gekocht voor Vredenburg, dus het lijkt niet uitverkocht te zijn.
Gezien de prijs van de kaartjes verbaast dat me niet echt - plus dat het een zitconcert is. Ik zie nog wel wat ik ga doen.
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 11:18 schreef rooierooie het volgende:

Die man uit dat voorprogramma waar ik het hierboven over had was Mic Christopher en hij is inderdaad toen na een optreden in Groningen van een trap gevallen en in coma geraakt en een week of twee later is hij overleden.
Damn, thats heavy...
pi_22393731
Het concert vorig jaar in Vredenburg had ook alleen maar zitplaatsen, maar tijdens de tweede helft ging iedereen die in het gedeelte voor het podium zat staan en naar voren en werd er door heel veel mensen uitbundig gedanst, hoor. Dus laat je daar niet door tegenhouden.
pi_22409770
Nou, het was weer prachtig. En het allerlaatste nummer (van de toegift ) was voor ons én voor de mensen in Luxor in Rotterdam, zo kondigde Mike Scott aan.

Ik word zo gelukkig van deze muziek.
pi_22410646
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:40 schreef rooierooie het volgende:
Nou, het was weer prachtig. En het allerlaatste nummer (van de toegift ) was voor ons én voor de mensen in Luxor in Rotterdam, zo kondigde Mike Scott aan.

Ik word zo gelukkig van deze muziek.
En snapte iemand waarom dat was? (behalve jij).
Leuk dat het zo mooi was!
pi_22411466
Geen idee, al zullen er best fans zijn die meerdere avonden achter elkaar gaan en die er dus zowel vanavond als gisteren bij waren. Heb jij nou eigenlijk zelf iets gemerkt van een gebrek aan chemistry tussen de band en het publiek gisteren? In vergelijking met vorige optredens bijvoorbeeld (mits je ze vaker live hebt gezien)?

Leuke muzieksmaak heb jij trouwens, ik heb even op je site gegluurd (Gavin Friday, 16 Horsepower...).

[ Bericht 14% gewijzigd door rooierooie op 05-10-2004 01:00:14 ]
pi_22412115
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 00:40 schreef rooierooie het volgende:
Geen idee, al zullen er best fans zijn die meerdere avonden achter elkaar gaan en die er dus zowel vanavond als gisteren bij waren. Heb jij nou eigenlijk zelf iets gemerkt van een gebrek aan chemistry tussen de band en het publiek gisteren? In vergelijking met vorige optredens bijvoorbeeld (mits je ze vaker live hebt gezien)?

Leuke muzieksmaak heb jij trouwens, ik heb even op je site gegluurd (Gavin Friday, 16 Horsepower...).
Hm ,ik vond het wel wat matjes. Ik merkte aan mezelf dat ik niet durfde ofzo. Had het idee dat je stil moest zijn en luisteren. Ik heb ze lang geleden voor het laatst gezien, ik kan me niet herinneren of er toen ook zoiets gebeurde of ik was toen zelf nog niet zo vatbaar voor buien van de band..
Ohja ik weet nog dat de eerste rijen dansten, maar die sfeer had het nu abso-luut niet.
Waarom ze telkens voor stoeltjes-zalen kiezen is mij een raadsel.
Ik las net dat ze vanavond Spirit zongen, had ik graag willen horen!
pi_22412131
Hee dat jij Gavin Friday kent!
pi_22412267
Ik vind zitten tijdens concerten heerlijk, dus ik vind dat niet erg. Ik vond het ook wel passen bij zo'n relatief rustige, akoestische set. Ik heb ze een paar jaar terug ook in Den Haag gezien, op het Music in my Head-festival en toen werd Mike Scott pissig op het publiek omdat het dwars door What do you want me to do? stond te ouwehoeren. Ik ergerde me ook aan dat geklets trouwens. Maar sindsdien zit ik tijdens hun concerten wel altijd met in m'n achterhoofd de gedachte, als het maar wel stil is tijdens de rustige nummers. Niet 100% ontspannen dus. Maar ik kan me van zijn kant wel voorstellen dat wanneer je vol overgave zulke persoonlijke nummers zingt (want vol overgave zingen, dat doet-ie), dat het vreselijk moet zijn als het publiek er gewoon doorheen zit te ouwehoeren of als je het gevoel hebt dat het totaal niet overkomt. Tja, wat doe je dan? Hij schreef op z'n site dat dit nog nooit eerder gebeurd was trouwens.

Gavin Friday heb ik een jaar of tien geleden ook nog eens live gezien.
pi_22415957
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 01:22 schreef Mone het volgende:

Ik las net dat ze vanavond Spirit zongen, had ik graag willen horen!
Heb jij ergens een setlist gevonden? Zo ja, kun je me een linkje geven?
pi_22419698
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:29 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Heb jij ergens een setlist gevonden? Zo ja, kun je me een linkje geven?
Nee sorry, ik las het op dat forum gister, van iemand die ook in Utrecht was.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:36:27 #48
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_22421220
we hebbend de cd thuis. Vooral mn moeder luisterd hem altijd "you saw the whole of mooooon"
rasechte trut
pi_22421807
Ze hebben wel meer dan één cd gemaakt, hoor. This is the sea is al vrij oud, de muziek die ze tegenwoordig maken is heel anders dan ten tijde van The whole of the moon. Tegenwoordig maken ze meer Ierse folk. Ze hebben van This is the sea (waar The whole of the moon op staat) ook wel een paar nummers gespeeld gisteren, maar dan in een akoestische uitvoering.
pi_24471325
Ik laat hier even een bericht achter.

Fantastische muziek!
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 januari 2005 @ 21:54:51 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_24471849
Nou daar zijn ze blij mee Toffe_ellende.

pi_24483227
Zolang ik hun platen koop
pi_34625315
Schopje

Op 6 mei staan ze in Vredeburg en op 7 mei in de AB in Brussel
pi_34625519
Ik twijfel nog: Vredenbug, AB, óf allebei....
pi_37071378
best wel zin om er ook heen te gaan this is the sea is toch een album die in je platenkast moet staan
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:46:34 #57
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37276259
Nog mensen die gaan 6 mei?
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:48:53 #59
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37276337
Ah, dan ben ik toch niet de enige dus
pi_37276357
die conclusie mag je gerust trekken
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:52:53 #61
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37276456
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 22:29 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Ik vind die folk-muziek van ze juist zo prachtig! Het nummer When ye go away bijvoorbeeld: die prachtige melancholische tekst, die wat ijle mandoline, die vrolijke fiddle die eigenlijk niet vrolijk is maar eerder een beetje triest, en oh die stem. Wat een volmaakt nummer, om te huilen zo mooi.

The stolen child vind ik ook zo mooi. Ik hou normaal gesproken helemaal niet van liedjes waarin gesproken wordt, maar in dit nummer wordt een gedicht van W.B. Yeats ('The stolen child' dus) voorgedragen en dat past zo prachtig bij de sfeer van het nummer. Dat Ierse accent waarmee het gedicht wordt uitgesproken, samen met die Ierse fluiten, ze zorgen ervoor dat je meteen het groene, glooiende, Ierse, desolate landschap voor je ziet.

En dan heb ik het nog niet gehad over liedjes als Something that is gone, Islandman, How long will I love you, A man is in love...
Mooi gezegd!
Fisherman's blues en vooral Room to roam heb ik compleet grijsgedraaid. Hun overige materiaal daarentegen vind ik niet bijzonder interessant.
  woensdag 26 april 2006 @ 15:38:49 #62
134538 chansadres
Black & White
pi_37313576
Zondag 9 Juli staan ze op Bospop Festival te Weert:

Simply Red
Roxy Music
The Tragically Hip
Joe Jackson
Gov't Mule
Racoon
Steve Harley & Cockney Rebel
The Waterboys
Eric Gales
Jon Amor & Double Brown
Julian Sas Band

Op de andere dagen staan:

Vrijdag 7 Juli:
Sting

Zaterdag 8 Juli:
Simple Minds
Anouk
Beth Hart
Starsailor
Gabriel Rios
Nada Surf
Alan Parsons Live Project
Glenn Hughes
Stream of Passion
Admiral Freebee
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 7 mei 2006 @ 01:17:22 #63
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37619646
Wat was het goed!!!!
  zondag 7 mei 2006 @ 11:26:24 #64
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37623360
Nog even een aanvulling...

Gisteravond dus.. Vredenburg. Nog nooit geweest, maar goed bevallen.
Mike had er zin in, maar het 1e kwartier vond ik nog matig.
Daarna kwam het ene na het andere hoogtepunt voorbij. Geweldig optreden. Mijn hoogtepunten waren:
Red Army Blues
The Pan Within
en natuurlijk Fisherman's Blues

pi_37623430
Ik was er ook gisteren, fantástisch concert. Het was denk ik mijn vijfde Waterboys-concert ofzo en dit was het meest energieke optreden van allemaal. Andere concerten waren wat meer akoestisch van opzet. Gisteren ging het dak er vanaf, geweldig!
  zondag 7 mei 2006 @ 11:33:37 #66
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37623534
Weet jij de setlist _Floddertje_?
pi_37623957
Nope.
pi_37624072
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

Mooi gezegd!
Fisherman's blues en vooral Room to roam heb ik compleet grijsgedraaid. Hun overige materiaal daarentegen vind ik niet bijzonder interessant.
This is the sea vind ik anders een hoogtepunt net als don't bang the drum hahaha eigenlijk het hele album was een topper!
pi_37685780
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

Mooi gezegd!
Dan moet je Too Close to Heaven eens luisteren (in amerika uitgebracht als Fisherman's blues, part 2) beetje in dezelfde stijl.
pi_37685847
quote:
Op zondag 7 mei 2006 11:26 schreef peaceman het volgende:
Nog even een aanvulling...

Gisteravond dus.. Vredenburg. Nog nooit geweest, maar goed bevallen.
Mike had er zin in, maar het 1e kwartier vond ik nog matig.
Daarna kwam het ene na het andere hoogtepunt voorbij. Geweldig optreden. Mijn hoogtepunten waren:
Red Army Blues
The Pan Within
en natuurlijk Fisherman's Blues

Tja, ik zat helaas in het buitenland (en tijdens Bospop alweer! )

Oeh, Red Army Blues!
pi_45950968
Zijn er nog mensen die 7 maart naar 013 gaan?
pi_45958199
Ik ga op 10 maart weer in Vredenburg. Heb er nu al zin in.
pi_47084709
Ik ben gister naar het concert van the waterboys in de oosterpoort (Groningen) geweest. Vond het heel erg cool.

Het nummer waarmee ze openden vond ik prachtig, maar ik weet niet hoe het heette! Is er iemand die er ook was en wel weet hoe het heet? Of weet iemand de site van de Nederlandse fanclub (als die bestaat), ik kan namelijk niks vinden op google? Misschien hebben ze op zo'n fanpage al wel een lijst met nummers van gisteravond geplaatst. Hoe dan ook, je zou me er een groot plezier mee doen!

Thanks!
pi_47099621
De playlist van Groningen:

Everybody takes a tumble
It's Gonna Rain
Love Will Shoot You Down
Glastonbury song
Old England
Nobody's Baby Anymore
Iona song
Crash Of Angel Wings
Dumbing down the world
Killing my heart
Sustain
She Tried To Hold Me
The stolen child
Red Army blues
Medicine bow
The pan within

You In The Sky
Fisherman's blues

Op de website van The Waterboys staat een guestboek, daarop is er bijna altijd wel iemand die de playlist plaatst. Everybody takes a tumble is hun nieuwe single (ik wist niet eens dat ze nog aan singles doen maar ik kreeg gisteren een mailtje via de mailinglist van de Waterboys waar ik op geabonneerd ben, daar werd dat in genoemd). Op hun My Space-pagina kun je 2 minuten van dat nummer horen en een link naar hun My Space-pagina vind je op hun 'gewone' website.

[ Bericht 13% gewijzigd door _Floddertje_ op 09-03-2007 18:05:16 ]
  zondag 11 maart 2007 @ 03:57:48 #75
18617 sam_the_man
is on it again.....
pi_47146096
Vredenburg vanavond: Bandje was te gek, maar het koste me twintig minuten om dit te beseffen, het geluid was ongelooflijk kut. Tweede minpunt was het ontbreken van "a girl called johnny" dat kon zelfs "the whole of the moon"niet goed maken.....
Ennnnn Vast!
pi_47153275
Ik vond het geluid ook niet goed afgesteld staan. Ik ben van Waterboys-concerten gewend dat je Mike woordelijk kunt verstaan, dat was nu vaak helemaal niet zo, en ik ben ook gewend dat je de viool veel beter hoort. Erg jammer inderdaad. A Girl called Johnny heb ik ze live nog nooit horen spelen en ik heb ze nu al zo'n keer of vijf, zes gezien, denk ik. Maar, de oorlog in Irak heeft in ieder geval toch iets positiefs opgeleverd: de Waterboys hebben sinds een tijdje Red Army Blues weer op hun live-repertoire staan.
pi_47344825
Ze hebben laatst met het nummer 'Everybody takes a tumble' opgetreden in een tv-programma. De opname (incl. een interview achteraf) is HIER te bekijken.
pi_47349754
Leuk

In 013 vond ik het geluid overigens best meevallen.

Ik kan me de playlist niet helemaal herinneren , maar Red Army Blues was geweldig!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 01:30:46 #79
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_47358473
And a bang on the ear
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  Moderator vrijdag 9 september 2011 @ 18:27:17 #80
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_101756670
Schop!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 september 2011 @ 18:28:36 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_101756710
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:27 schreef belsen het volgende:
Schop!
Waarom ? ;)

Moderator vrijdag 9 september 2011 @ 19:23:17 #82
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_101758945
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarom ? ;)

Dat komt Cafca maar vertellen. ;)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_101761648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarom ? ;)

Omdat er op 19 september er een nieuw album uitkomt:

14 nieuwe songs, gebaseerd op gedichten van WB Yeats, waarmee the Waterboys eerder al door Ierland tourden.

Tracklist:
The Hosting Of The Shee
Song Of Wandering Aengus
News For The Delphic Oracle
A Full Moon In March
Sweet Dancer
White Birds
The Lake Isle Of Innisfree
Mad As The Mist And Snow
Before The World Was Made
September 1913
An Irish Airman Foresees His Death
Politics
Let The Earth Bear Witness
The Faery's Last Song

De nieuwe single is al via iTunes verkrijgbaar en is hier te beluisteren: http://mikescottwaterboys.com/waterboys-mr-yeats-album.php

Nog een voorproefje:
pi_102047352
http://www.guardian.co.uk(...)waterboys-mike-scott

Vandaag in The Guardian: het nieuwe album integraal te beluisteren. En Mike Scott vertelt per song waar het over gaat.

quote:
Mike Scott returns with a new Waterboys album, An Appointment with Mr Yeats. He describes it as a culmination of a 20-year-old dream to "recontextualise the work of Ireland's most venerated poet, WB Yeats, by singing his words against a backdrop of gloriously full-tilt rock'n'roll.
Zit het nu te beluisteren. Een tweede 'This is the Sea' zal Mike Scott nooit meer maken, maar na de eerste vijf songs vind ik 'Appointment with Mr. Yeats' al zeer interessant klinken.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_102047822
Ok, klaar met het album. En ben er nog verre van klaar mee. Deze wordt besteld voor de eigen collectie.

Wat een heerlijk album!
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 september 2011 @ 15:44:45 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_102056850
Ik ben benieuwd :)

pi_122551733
Wat een druk topic dit!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 februari 2013 @ 23:58:21 #88
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_122737944
Het gaat niet om de kwantititeit maar om de kwaliteit - en dat zit bij The Waterboys wel goed ^O^
pi_122751164
Merkte dat ik eigenlijk nog geen post met mijn mening over deze band heb gemaakt hier!
Geweldige band, maar niet elk album kan me bekoren. Zo vind ik Waterboys, This is the Sea en Fisherman's Blues fantastisch, maar andere albums vind ik erg amateuristisch overkomen als ze het allemaal iets rockender proberen over te laten komen. Maar ik ken nog lang niet alles...

Maar waarom ik ze vooral fantastisch vind is omdat ze echt vooral een paar fantastische nummers hebben met als uitschieter Don't Bang the Drum. Maar ook A Girl Called Johnny, Fisherman's Blues, Whole of the moon, Strange Boat..etc etc zijn super ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122755961
Red Army Blues O+

De albums die jij noemt zijn pareltjes, Norrage, maar A Pagan Place hoort zeker ook in dat rijtje. En het uberfolky Room to Roam niet te vergeten.

De latere albums hebben hier en daar ook nog wel geniale nummers, maar zijn over het algemeen inderdaad wel wat minder.
pi_122777597
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:54 schreef cafca het volgende:
Red Army Blues O+

De albums die jij noemt zijn pareltjes, Norrage, maar A Pagan Place hoort zeker ook in dat rijtje. En het uberfolky Room to Roam niet te vergeten.

De latere albums hebben hier en daar ook nog wel geniale nummers, maar zijn over het algemeen inderdaad wel wat minder.
A Pagan Place vind ik niet heel boeiend? Maar ik zal het nog eens luisteren :Y
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:27:49 #92
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_132078985
Er komt een 6cd box uit met de Fisherman’s Blues sessions uit 1986-88.

http://www.superdeluxeedi(...)-6cd-and-7cdlp-sets/

Voor de prijs hoef je het niet te laten , 25,99 euro bij wow-hd ...

http://www.wowhd.nl/CD/wa(...)/dp/35220715#bc=4484
pi_132106934
Interessante release!
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 oktober 2013 @ 14:07:44 #94
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_132122681
K
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:27 schreef fripper het volgende:
Er komt een 6cd box uit met de Fisherman’s Blues sessions uit 1986-88.

http://www.superdeluxeedi(...)-6cd-and-7cdlp-sets/

Voor de prijs hoef je het niet te laten , 25,99 euro bij wow-hd ...

http://www.wowhd.nl/CD/wa(...)/dp/35220715#bc=4484
Linkt tof.
  Trouwste user 2022 zondag 13 oktober 2013 @ 14:27:34 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_132123275
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:07 schreef Doc het volgende:
K

[..]

Linkt tof.
Doc....je klasgenote ?

TTK / Dochter Harry Mulisch schrijft serie over vader

This is the sea. _O_

pi_133388676
Wat is dit een geweldig nummer zeg O+

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')