abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:23:44 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19295237
Naar aanleiding van een discussie in een ander topic, heb ik deze topic maar even aangemaakt. Het is bekend dat lesbische vrouwen vaak iets tegen bi-vrouwen hebben. Zelf ben ik ook lesbisch en ik ben ook niet dol op bi-vrouwen. Ik zou niet snel met een bi-vrouw uitgaan. Ik heb wel een relatie gehad met een bi-vrouw, maar die had de laatste jaren alleen maar iets met vrouwen gehad. Toch sprak ze soms wel over mannen en dat vond ik nogal weerzinwekkend. Ik voelde me verraden. Ze had het over een man die haar wilde fotograferen, en ik dacht direct: dat wil ik absoluut niet hebben. Andere vrouw ok, maar mannen... nee.
Ik denk dat het iets te maken heeft met gekrenkte trots. Ik zou er minder problemen mee hebben als mijn vriendin er met een andere vrouw vandoor zou gaan, dan met een man. In dat laatste geval zou ik haar wel wat kunnen doen. Onvergeeflijk.
Zie in dit geval ook 'Twee vrouwen' van Harry Mulisch. De jongste vrouw gaat er met de ex-man van haar vriendin vandoor, hij maakt haar zwanger, en dan gaat ze weer terug naar haar vriendin, om samen het kind op te voeden. Zover komt het echter niet: hij doodt haar uit jaloezie.
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 16:29:43 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19295372
en wat is je discussie punt?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:32:48 #3
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_19295444
hier mijn reactie uit 'kussen met een meisje' :

goed, ik ben ook lesbisch en heb eigenlijk niks tegen bi-vrouwen. Alleen je hoort/ziet vaak dat bi vrouwen vaak het zowel met mannen als met vrouwen doen , in 1 relatie zeg maar. En dat vind ik absoluut not done. Maar, als je nou eenmaal bi bent (shit happens ) en je een relatie hebt met bijv een man, dan moet die relatie natuurlijk ook zien als elke andere relatie, en niet omdat je nu bi bent ineens het 'recht' hebt om met het andere geslacht te flikflooien. En ik moet zeggen, dat het mij ook best moeilijk lijkt om een relatie te hebben met een bi-meisje. je bent toch altijd bang dat ze er met een leuke vent vandoor gaat ofzo...of steeds de behoefte heeft aan een man. Maar eigenlijk is dat weer onzin, want als je voor iemand gaat, ofwel man of vrouw moet dat genoeg zijn toch..!?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:34:01 #4
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_19295471
leuk dat je ook meteen het hele einde van dat boek verteld...
To infinity…and beyond!
pi_19295536
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:34 schreef ivetje het volgende:
leuk dat je ook meteen het hele einde van dat boek verteld...

Dit topic staat in R&P en niet in LIT hoor
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:37:53 #6
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_19295569
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:36 schreef Swolly het volgende:

[..]

Dit topic staat in R&P en niet in LIT hoor
Ja, maar ze kaart het boek aan...dus wil ze ermee zeggen dat het een goed boek is om te lezen. Maar als je dan het einde al verteld, heeft het toch geen zin meer om het nog te lezen...echt spannend is het dan niet meer
To infinity…and beyond!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:38:20 #7
65884 Caar2
pi_19295581
Ik vind het eigenlijk raar dat bivrouwen altijd/soms in een relatie de behoefte moeten hebben (ik weet btw niet hoe vaak dat zo is hoor) naar het andere geslacht. Je bent op een gegeven moment toch verliefd op iemand. waarom dan de behoefte naar een ander. Ik kan me niet voorstellen als je een geweldig goeie relatie hebt dat er behoefte is naar, in dit geval, het andere geslacht.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:39:27 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19295604
OK, discussiepunt is onduidelijk Ik wil graag van anderen horen wat zij denken dat de oorzaak van deze 'jaloezie' is. Of er echt rivaliteit is tussen lesbische vrouwen en mannen.... Sorry voor het verraden van de afloop van het boek maar ik mag er toch vanuit gaan dat een beetje belezen Fok!er het boek al gelezen heeft
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:40:42 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19295641
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:37 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ja, maar ze kaart het boek aan...dus wil ze ermee zeggen dat het een goed boek is om te lezen. Maar als je dan het einde al verteld, heeft het toch geen zin meer om het nog te lezen...echt spannend is het dan niet meer
Nee, ik wil niet direct zeggen dat het een goed boek is (ik ken wel betere boeken), maar ik wilde de problematiek even illustreren aan de hand van een vrij bekend boek. Misschien dat dan het 1 en ander duidelijk zou worden?
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 16:41:28 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19295653
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:39 schreef Viking84 het volgende:
OK, discussiepunt is onduidelijk Ik wil graag van anderen horen wat zij denken dat de oorzaak van deze 'jaloezie' is.
Hoe moet ik dat weten? Ga bij jezelf te raden.
quote:
Of er echt rivaliteit is tussen lesbische vrouwen en mannen....
Ik heb geen enkele belangstelling voor lesbische vrouwen en zie ze zeker niet als rivalen.
quote:
Sorry voor het verraden van de afloop van het boek maar ik mag er toch vanuit gaan dat een beetje belezen Fok!er het boek al gelezen heeft
Mjah, ik ga er dan gemakshalve maar vanuit dat jij elk mogelijk ander boek gelezen heb.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:44:12 #11
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19295731
Mannen hebben natuurlijk wat waar Lesbo vrouwen een puntje aan kunnen zuigen en zijn misschien bang dat zoiets triviaals de bi-vrouw doet verlangen naar een man
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:45:35 #12
65884 Caar2
pi_19295760
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:39 schreef Viking84 het volgende:
OK, discussiepunt is onduidelijk Ik wil graag van anderen horen wat zij denken dat de oorzaak van deze 'jaloezie' is. Of er echt rivaliteit is tussen lesbische vrouwen en mannen.... Sorry voor het verraden van de afloop van het boek maar ik mag er toch vanuit gaan dat een beetje belezen Fok!er het boek al gelezen heeft
Als mijn vriendin er met een man vandoor zou gaan of met een vrouw. Tsja, dat zou allebei niet leuk zijn natuurlijk. Maar ik heb dat niet zo, dat ik een grotere angst heb dat ze er met een man vandoor gaat. maar dat ligt natuurlijk totaal anders als je wat hebt met een bivrouw...(en daar gaat het waarschijnlijk om) Daar kan ik niet zo heel goed over meepraten, want ik heb nog nooit iets gehad met een bivrouw. Soms lijkt het zo dat bivrouwen uiteindelijk voor een man gaan, en de vrouw meer voor erbij willen hebben. Maar ik weet niet of dat juist is...
pi_19295784
Ik heb iig niks tegen bi-vrouwen, en dat terwijl ik zelf ook op vrouwen val! Frappant...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:49:02 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19295851
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:44 schreef Frenkie het volgende:
Mannen hebben natuurlijk wat waar Lesbo vrouwen een puntje aan kunnen zuigen en zijn misschien bang dat zoiets triviaals de bi-vrouw doet verlangen naar een man
Nou, ik vind niet dat het mannelijk geslachtsdeel zo'n grote rol moet spelen in deze discussie. Mannen doen het heel vaak af met: Nou wij hebben iets wat vrouwen niet hebben.
Maar vrouwen hebben ook iets wat mannen niet hebben.
Dit is niet op feiten of onderzoek gebaseerd, maar ik denk dat meer vrouwen van een man overstappen naar een vrouw, dan andersom.
Vrouwen hebben ook iets wat mannen (vaak) niet hebben: een zacht lichaam, tederheid (waar de man vlug-vlug wil) en een vrouw kent het lichaam van een andere vrouw natuurlijk beter dan een man. Voor mij was de eerste keer met een vrouw heel natuurlijk, ze hoefde niets aan te wijzen ofzo Het ging helemaal vanzelf....
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 16:50:21 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19295885
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:49 schreef Viking84 het volgende:
(waar de man vlug-vlug wil) en een vrouw kent het lichaam van een andere vrouw natuurlijk beter dan een man. Voor mij was de eerste keer met een vrouw heel natuurlijk, ze hoefde niets aan te wijzen ofzo Het ging helemaal vanzelf....
Het is duidelijk dat je alleen hele beroerde sex met mannen hebt gehad.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:52:04 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19295929
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:45 schreef Caar2 het volgende:

[..]

Soms lijkt het zo dat bivrouwen uiteindelijk voor een man gaan, en de vrouw meer voor erbij willen hebben. Maar ik weet niet of dat juist is...
Ik denk wel dat dat juist is. Ik kijk wel eens op internet naar contactadvertenties en als ik dan een bi-vrouw voor m'n neus krijg, is dat altijd een vrouw die een vrouw voor erbij zoekt en die wil dat haar man op den duur ook gaat mee doen. Nou Maar op zij aan zij/femfusion kom ik die bi-vrouwen niet tegen. Het hangt ook van het soort site af natuurlijk: vooral op erotische datingsites vind je die vrouwen veel. Ik heb het dan ook idee dat het bi-vrouwen toch meer om de seks gaat dan om de gevoelens....
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:52:35 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19295945
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ik heb totaal niets met mannen en het gaat niet alleen om de seks.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:52:38 #18
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19295950
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:49 schreef Viking84 het volgende:
Nou, ik vind niet dat het mannelijk geslachtsdeel zo'n grote rol moet spelen in deze discussie. Mannen doen het heel vaak af met: Nou wij hebben iets wat vrouwen niet hebben.
Dat hebben we ook, dat heet gevoel voor humor
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:52:57 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19295956
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ik heb totaal niets met mannen en het gaat niet alleen om de seks. Die opmerking van jou zegt ook veel over mannen in het algemeen. Liefde is synoniem voor seks
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:53:47 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19295980
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:52 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dat hebben we ook, dat heet gevoel voor humor
Of het is heel afgezaagd
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 16:55:17 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19296022
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik heb totaal niets met mannen en het gaat niet alleen om de seks. Die opmerking van jou zegt ook veel over mannen in het algemeen. Liefde is synoniem voor seks
JIJ hebt het over sex, ik regeer op een quote van JOU!

Daarin generaliseer je dat mannen voornamelijk 'vlug vlug' willen. En het lichaam van een vrouw niet kennen.....

En vervolgens generaliseer je nog ff rustig verder met je 'mannen in het algemeen'

Tuinbroek pot.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:58:18 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19296079
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

JIJ hebt het over sex, ik regeer op een quote van JOU!

Daarin generaliseer je dat mannen voornamelijk 'vlug vlug' willen. En het lichaam van een vrouw niet kennen.....

En vervolgens generaliseer je nog ff rustig verder met je 'mannen in het algemeen'

Tuinbroek pot.
ehm, ik ben geen tuinbroek pot... Ik draag nooit tuinbroeken en ik heb lang blond haar. Dus ik ben echt geen stereotype pot. En je hoeft niet direct te gaan schelden, dat is nergens voor nodig. Voel je je dan toch bedreigd?

En ik zeg niet zomaar wat. Het beeld dat mannen 'vlug-vlug' willen wordt door heel lesbo-Nederland verkondigt. Bovendien vallen mannen in slaap na de seks en seks met mannen kent slechts 1 hoogtepunt (daarna is de man bekaf). Vrouwen gaan gerust de hele nacht door, en de hele vrijpartij is een hoogtepunt hoef je niet kwaad om te worden hoor
Niet meer actief op Fok!
pi_19296085
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Deze opmerking van jou zegt ook heel veel over jou en het vertekend beeld dat jij van mannen hebt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:58:55 #24
65884 Caar2
pi_19296096
Mijn allereerste 'zoen'ervaring met een meisje bleek een bi-meisje te zijn. Wist ik niet, ik helemaal happy, stelt ze me voor aan haar vriend. En of ik mee naar hun huis wilde!! NO WAY!! Maar zo werkt het vaak bij bivrouwen, denk ik...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 17:00:48 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19296143
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ehm, ik ben geen tuinbroek pot... Ik draag nooit tuinbroeken en ik heb lang blond haar. Dus ik ben echt geen stereotype pot. En je hoeft niet direct te gaan schelden, dat is nergens voor nodig. Voel je je dan toch bedreigd?
Wie begint met mannen tekortkomingen te verwijten welke nergens op gebaseerd zijn? Wie heeft er weerzin tegen bi-vrouwen?

Volgens mij voel JIJ je een beetje bedreigd.
quote:
En ik zeg niet zomaar wat. Het beeld dat mannen 'vlug-vlug' willen wordt door heel lesbo-Nederland verkondigt.
Aha, en daarom is het waar?
quote:
Bovendien vallen mannen in slaap na de seks en seks met mannen kent slechts 1 hoogtepunt (daarna is de man bekaf)
Zoals gezegd heb je duidelijk hele beroerde sex gehad met mannen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')