Omschrijf 'tweede wereld'?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd
er is een keer vergelijk gemaakt hoever de verschillende landen achterlopen in jaren
1ste wereld modern (hadden al een a-bom in 1950)
2de wereld (zonder rusland) iets van 25 jaar op het westen
3de wereld iets van 50 jaar kunnen nu pas rakketten alla v2 maken (scut was een verbeterde v2)
Ik zou de ROC in geval van PRC agressie zeker militair steunen, actief ook, vooropgesteld dat het binnen de tijd gebeurt dat ik in het leger zit en ik niet te oud ben om bij te tekenen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:45 schreef Wuder het volgende:
Het gaat niet om of het 30 jaar oud is.. maar om het standaard spul van de VS..
In het artikel staat ook dat de VS weer kans zal maken als ze de F22 introduceren, maar dat duurt ook nog een jaartje of 5...
Dan hebben de Chinezen ook weer nieuw spul!
Verder over Taiwan:
PRC heeft nooit gezegd dat de mensen van ROC maar onder dezelfde regering moeten gaan zitten. "één land, 2 systemen" vind de PRC goed.
En het stelen van culture goederen kun je vergelijken met het inbeslag nemen van Joodse bezittingen door de nazis.
Maar goed, zouden jullie ROC actief militair willen steunen in geval van een conflict?
Compromis... hangt af wat je wil.. PRC vind alles best, als ROC maar niet "onafhankelijkheid" uitroept..quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:30 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik zou de ROC in geval van PRC agressie zeker militair steunen, actief ook, vooropgesteld dat het binnen de tijd gebeurt dat ik in het leger zit en ik niet te oud ben om bij te tekenen.
Dat de PRC dat nú niet zegt kan wel wezen, maar ten tijde van Mao was het voor Chiang en consorten halsoverkop naar Taiwan vluchten.
Bovendien is de taal die de PRC uitkraamt nou niet echt evident dat ze het liefst een compromis willen.
Daar verkijk jij je lelijk op, als de PRC in deze de agressor is kan het een pislinke situatie worden, en dan niet alleen op lokale schaal zoals het welzijn van de militairen maar op internationale schaal.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:15 schreef Wuder het volgende:
[..]
Compromis... hangt af wat je wil.. PRC vind alles best, als ROC maar niet "onafhankelijkheid" uitroept..
Maar goed, ik denk zowiezo dat er bar weinig landen Taiwan zullen steunen. Ruzie hebben met PRC is nou niet wat je elke dag wil![]()
Met al die afkortingen zonder vertaling wordt het wel moeilijk. Overigens baseer ik mijn uitspraken op feiten (je geeft het zelf al aan: remf staat voor rear-echelon motherfucker --> degene die veilig in een bunker zit maar wel bepaald of jij iets mag doen). C3I kon ik niet vinden, dus waar ik iets op baseer en dan ook nog vooroorlogs mag je even uitleggen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:29 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat is in militair jargon een REMF, alles wat er gedaan mag worden staat in de RoE uitgestippeld en wordt van tevoren meegedeeld, baseer je uitspraken op feiten en niet op vooroorloogse C3I.
Bovendien zijn er ook front officieren.
Ik zeg niet dat ik geen risico wil nemen of niet wil veranderen, ik waarschuw je alleen dat verandering om de verandering over het algemeen fout is (heel erg fout).quote:[..]
Als stilstand beter was dan liepen we nou nog in dierenvellen op beesten te jagen.
Reactionair denken is gevaarlijk en ondermijnt de productiviteit, veranderingen, ookal pakken ze niet uit zoals jij wil zijn alsnog leerzaam zodat je eventuele volgende doctrines en veranderingen kan verbeteren met de lering die je hebt gehaald uit je eerdere fouten.
Geen risico durven nemen is funest voor de vooruitgang.
Zou ik niet doen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:31 schreef Piro het volgende:
[..]
Totaal onbekend is niet zo.
Het is waarschijnlijk gewoon gebaseerd op oud sovjetspul in een modern jasje, de capaciteiten kun je dus een grove gok van maken.
Ter lering ende vermaak.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 01:13 schreef Strijder het volgende:
Deze is ook wel aardig.
command, control, communications, and intelligence.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:08 schreef Strijder het volgende:
[..]
Met al die afkortingen zonder vertaling wordt het wel moeilijk. Overigens baseer ik mijn uitspraken op feiten (je geeft het zelf al aan: remf staat voor rear-echelon motherfucker --> degene die veilig in een bunker zit maar wel bepaald of jij iets mag doen). C3I kon ik niet vinden, dus waar ik iets op baseer en dan ook nog vooroorlogs mag je even uitleggen.
[..]
Ik zeg niet dat ik geen risico wil nemen of niet wil veranderen, ik waarschuw je alleen dat verandering om de verandering over het algemeen fout is (heel erg fout).
China heeft wat dat betreft, voor zover ik kan zien, een redelijke goede manier gevonden om te veranderen (beter om te zeggen: te verbeteren).
Interessant.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:12 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ter lering ende vermaak.
Wrong again. De Amerikaanse aanpak (over het algemeen, dus niet altijd) is dat de zandhazen bevestiging moeten krijgen. Dat kan niet altijd, dat gebeurd niet altijd, maar als het kan, dan gaat het wel zo (misschien dat filmpje gezien van de Amerikaanse Apache-helikopter die 3 Irakezen dood ?).quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:17 schreef Piro het volgende:
[..]
command, control, communications, and intelligence.
In de tweede en eerste wereldoorlog werd alles nog bepaald door de hoge officieren in hun bunkertjes.
Tegenwoordig krijgt men de rules of engagement mee waarin staat onder welke omstandigheden je wat mag doen, en als de situatie ECHT uit de hand loopt dan heb je override regels.
De tijd dat je nog naar je superieuren moest bellen om te vragen of je wat mocht doen is voorbij.
Dat maakte ik op uit deze post. (stilstand is achteruitgang)quote:En wie heeft het hier over veranderen omwille van veranderen?
Als er wat beters op de markt is, test het, blijkt het succesvoller dan het huidige apparaat, voer het in, zo niet, kijk wat er verbeterd kan worden en doe de proef opnieuw, loopt het ontwerp dood, blijf bij je huidige.
Je draait het lekker om, maar het klopt niet. Je zegt zelf al dat de Taiwanezen zich meer als Taiwanees zien dan als Chinees. M.a.w., het China-gevoel is nog steeds sterk aanwezig. Alleen wel hun China-gevoel, niet dat van de ander. Maar de ander denkt er net zo over. Is het dan niet veel beter om de China-China-gedachte te gebruiken (2 China's, 1 land) ?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:27 schreef Piro het volgende:
[..]
Interessant.
Ik zie dat China zich van middelen bedient om te voorkomen dat Taiwan door de internationale gemeenschap als soeverein land erkend wordt.
Ze weten kennelijk zelf ook dat ze dan geen poot meer hebben om op te staan.
Wat ik ook interessant vind is dat steeds meer Taiwanezen zich daadwerkelijk 'Taiwanees' voelen in plaats van Chinees.
Als deze trend zich voortzet ziet het ernaar uit dat ze helemaal geen trek hebben in hereniging.
Ben benieuwd.
Confirmatie met legerpersoneel leert mij dat er ALTIJD rules of engagement mee worden gegeven.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:35 schreef Strijder het volgende:
[..]
Wrong again. De Amerikaanse aanpak (over het algemeen, dus niet altijd) is dat de zandhazen bevestiging moeten krijgen. Dat kan niet altijd, dat gebeurd niet altijd, maar als het kan, dan gaat het wel zo (misschien dat filmpje gezien van de Amerikaanse Apache-helikopter die 3 Irakezen dood ?).
[..]
Dat maakte ik op uit deze post. (stilstand is achteruitgang)
Volgens het artikel is het aantal mensen dat zich 'Chinees' voelt gekrompen tot 6% ofzo, sterk aanwezig? Hardly.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:38 schreef Strijder het volgende:
[..]
Je draait het lekker om, maar het klopt niet. Je zegt zelf al dat de Taiwanezen zich meer als Taiwanees zien dan als Chinees. M.a.w., het China-gevoel is nog steeds sterk aanwezig. Alleen wel hun China-gevoel, niet dat van de ander. Maar de ander denkt er net zo over. Is het dan niet veel beter om de China-China-gedachte te gebruiken (2 China's, 1 land) ?
Als je kijkt naar de afgelopen verkiezingen dan snap je dat er toch een aantal zaken zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:17 schreef Piro het volgende:
[..]
Volgens het artikel is het aantal mensen dat zich 'Chinees' voelt gekrompen tot 6% ofzo, sterk aanwezig? Hardly.
Het aantal mensen dat zich 'Taiwanees' voelt wordt steeds groter, de twijfelaars steeds kleiner, en de mensen die zich Chinees voelen idem.
Je moet realiseren dat de generatie die daar aan de macht is in de jaren 40-50-60 geboren is, en die nog veel hebben meegekregen van het conflict, de moderne generatie krijgt er veel minder van mee, en tenzij men binnen afzienbare tijd dit conflict oplost (onafhankelijkheid of compromis) dan gaat de generatie erop zich volledig taiwanees voelen, en dan is er nog minder draagvlak voor een compromis dan er nu al is.
1ste wereld zijn de eu, vs, zk, australie en new zeeland, canada, etcquote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:32 schreef Piro het volgende:
[..]
Omschrijf 'tweede wereld'?
Bedoel je daarmee alle voormalige oostblok/warschaupact landen excl Rusland? En is Noord Korea in dat rijtje opgenomen? Die lopen verder voor dan de meeste oostbloklanden namelijk.
Leuke whitepaper.quote:Op zondag 30 mei 2004 00:53 schreef Wuder het volgende:
http://www.defenselink.mil/pubs/d20040528PRC.pdf
Rapport aan het Amerikaanse Congres over het Chinese leger..
54 blz, morgen maar even aan beginnen..
Ik ben expert in het lezen van whitepapers en rapporten.quote:Op zondag 30 mei 2004 11:50 schreef Wuder het volgende:
Yep
Maar goed, valt me op dat je het toch wel snel gelezen hebt in een uurtje
Geheel in de trend van het Chinese leger dus.quote:Op zondag 30 mei 2004 13:04 schreef Wuder het volgende:
Nou heb ff het rapport gelezen en eerlijk gezegd vind ik het een beetje niets-zeggend..
Het staat niets nieuws of noemenswaardig in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |