abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19292671
Dit subforum gaat hoofdzakelijk over zachte waren (het eten zelf)

Derhalve dit topic: over de keuken-hardware: welke messen, pannen, staafmixers etc. gebruik je, waarom, tips, trucs, etc...

Ik zal beginnen: ik kies iha voor duurzaamheid, design is van ondergeschikt belang....

PANNEN:
- Le Creuset gietijzer als braadpan en grillpan : zeer laag vuur is voldoende voor deze pannen
- Koekepannen: die van de HEMA (abolute aanrader: super anti-aanbak en zeer betaalbaar!)

MESSEN:
- Zwilling of Wusthof: keihard, goed scherp te houden en superduurzaam
- Aanzetzstaaf is dus ook onmisbaar

Staafmixer van Bamix (10 jaar garantie) en sapcentrifuge van Solis (puur vanwege de grote vulopening (voor hele appels tegelijk) - dat was dus mijn vakantiegeld 2004

Peper-en zoutmolen: granieten vijzel (zelf stampen dus). Veruit de meeste smaak!

Borden, bekers, schalen, bakjes etc: op de Koninginndagmarkt: hoe meer diversiteit, hoe beter (ik heb het niet zo op van die grote unifome serviezen)
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:26:34 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19296781
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:29 schreef Solitarias het volgende:
Borden, bekers, schalen, bakjes etc: op de Koninginndagmarkt: hoe meer diversiteit, hoe beter (ik heb het niet zo op van die grote unifome serviezen)
Neeee
Royal Albert Lady Hamilton, prachtig Engels porcelein, behoort tot het mooiste porcelein wat er is.
Heb een compleet servies, met Dekschalen, borden in groot, midden en klein, soepkommen, fruit/serial borden, theekopjes, koffiekopjes, theekan, koffiekan, the works gewoon. (word al sinds de jaren 60 niet meer gemaakt, hebben zcih uit de markt geprijst)

Verder heb je het nog niet over bestek gehad
Mooiste is antiek (frans) zilver, maar dat heeft bijsmaak en is erg bewerkelijk, dus hebben we een mooie casette van WMF in Edelstaal voor het dagelijks gebruik.
Iers tafel linnen, en een eettafel in gepolitoert kersen, van (inter)Lübke
Keuken natuurlijk van Arte Linea
:-)
Wat messen betrefd heb je gelijk Wüsthof is top, maar net als bij Zwilling (of Goldhamster) wel gaan voor de IJsgeharde (top)lijn, en niet de goedkopere spaanse fabrikages.
Heb trouwens laatst een paar hele mooie messen bij een japanner gezien, uit koolstofstaal, niet roestvast, maar wel vele male scherper te krijgen dan wat ook. Binnenkort dus maar eens een shoppingtrip maken in de Immermannstraße in Düsseldorf (daar zitten verscheidene japanse winkels DD heeft de grootste japanse gemeenschap buiten japan)
Staafmixer heb ik een Braun, Keukenmachines van KitchenAid en Kenwood Major(niet mooi maar oerdegelijk)

[ Bericht 12% gewijzigd door Pietverdriet op 21-05-2004 19:44:37 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:53:05 #3
45206 Pietverdriet
pi_19297406
Oh en Espresso machine van Francis Francis, de X1, want die maakt geweldige espresso, en je kan gewoon je eigen bonen malen en gebruiken, dus geen Illy sachets of Nespresso dingen.
pi_19298760
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh en Espresso machine van Francis Francis, de X1, want die maakt geweldige espresso, en je kan gewoon je eigen bonen malen en gebruiken, dus geen Illy sachets of Nespresso dingen.
Ik houd het op mijn 4 kops cafeteira van 20 jaar oud............

Eigen bonen malen, goed idee: DAT moet ik nu ook eens proberen met mijn staafmixer + hakmolenbakje
pi_19298788
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat messen betrefd heb je gelijk Wüsthof is top, maar net als bij Zwilling (of Goldhamster) wel gaan voor de IJsgeharde (top)lijn, en niet de goedkopere spaanse fabrikages.
Uiteraard, de 4/5 sterrenlijn van Zwilling. Ook nog lasergecontroleerd.....
  vrijdag 21 mei 2004 @ 19:07:39 #6
45206 Pietverdriet
pi_19299017
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:55 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ik houd het op mijn 4 kops cafeteira van 20 jaar oud............

Eigen bonen malen, goed idee: DAT moet ik nu ook eens proberen met mijn staafmixer + hakmolenbakje
Neem liever een koffiemaler waar je de maalgrofheid kan instellen, anders wordt het of te fijn, en dan slibben de gaatjes van je espressomachine dicht loopt ie te langzaam door en wordt bitter, of er komt prut in espresso, of je maalt te grof en er komt niet genoeg smaak aan je koffie.
pi_19299239
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem liever een koffiemaler waar je de maalgrofheid kan instellen, anders wordt het of te fijn, en dan slibben de gaatjes van je espressomachine dicht loopt ie te langzaam door en wordt bitter, of er komt prut in espresso, of je maalt te grof en er komt niet genoeg smaak aan je koffie.
Nee, eerst mijn levensmotto uitproberen "Hoe meer handwerk, hoe beter". Als handwerk faalt dan kunne we nog altijd extra machines inzetten. Bovendien heb ik nog een zakje koffie die precies goed gemalen is voor mijn cafeteira, die grofheid kan ik dus 'namalen' met losse bonen en mijn staafmixert
pi_19299487
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 19:17 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Nee, eerst mijn levensmotto uitproberen "Hoe meer handwerk, hoe beter". Als handwerk faalt dan kunne we nog altijd extra machines inzetten. Bovendien heb ik nog een zakje koffie die precies goed gemalen is voor mijn cafeteira, die grofheid kan ik dus 'namalen' met losse bonen en mijn staafmixert
Een staafmixer valt bij jou in de caregorie "handwerk"?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_19299505
Pannen van Fissler (Profi)

Keukenmessen van Wusthof (Grand Prix)

Servies van Wedgwood (Amherst)

Bestek van Sola (palermo)
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:29:39 #10
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_19305585
messen van vitrocnox en zwilling( klasse 5)

verder ben ik bevoordeeld om met de nieuwste appratuur te werken op school en stage
pi_19308922
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 19:30 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Een staafmixer valt bij jou in de caregorie "handwerk"?
Vergeleken met voorgemalen koffie wel ja
pi_19315666
Pannen: de Meyere. Hoef je de eerste 20 jaar zeker geen pannen te kopen en geniet je ook nog eens van een perfecte warmteverdeling.
Never try to outstubborn a cat.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:50:30 #13
45206 Pietverdriet
pi_19315739
Pannen heb ik een allegaartje
40 jaar oude BK met koperen sandwichbodem (probeer daar maar eens aan te komen)
Gietijzeren koekepan van de Hanos (geen idee of het een merk is) Ding is goed ingewerkt en zwart, en mag buiten mij niemand gebruiken
Gietijzeren braadpannen (ongeemailleerd!!)
wat edelstaal pannen van het Handelshoff huismerk, oerdegelijke hoerecapannen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:27:06 #14
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24571042
sorry voor de kick,

piet ik wil weer een nieuw speeltje, een bamix(naam weet ik niet zeker)staafmixer wordt bijna alleen in de horeca gebruikt, heb er tijdens me stage regelmatig mee gewerkt sauzen oprommen gaat zo snel met zo een apparaat 2 sec er in en klaar

weet je nog een adresje?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:44:32 #15
45206 Pietverdriet
pi_24571391
Bedoel je niet Bartscher?
Die maken allerlei pro materiaal voor de gastronomie.
Weet zo geen Adres daarvoor trouwens...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:47:32 #16
45206 Pietverdriet
pi_24571445
Esge-Unold maken trouwens ook mooie staafmixers
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:21:21 #17
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24573361
Unold ESGE Zauberstab M 122s*

Preisspanne:
73,00 EUR - 99,99 EUR

Durchschnitt:
83,73 EUR

Hersteller Link:
www.unold.de

Beschreibung/Details:

Stabmixer / Leistung: 140 Watt / max. Drehzahl 14000 U/min / Mixbecher / Wandhalterung

zelfde model als me chef heeft alleen andere naam en goedkoper , eens kijken of ik deze hier kan scoren
pi_24576999
Wat Karper bedoelt is Bamix (www.bamix.com). Een ouwe simpele staafmixers met goeie reputatie. Het hele apparaat is degelijk en enorm makkelijk schoon te maken, wat in de horeca wel helpt. Ik heb hier een 20 jaar oude en nog steeds blij mee. Zou er zo weer een kopen!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:33:49 #19
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24577248
laatst las ik het blad men of the season,

:mijn bamix is stuk ik ga er mee naar de winkel en hij wordt opengemaakt en schoongespoeld en ik kon hem weer gebruiken
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:14:33 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24577654
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gietijzeren braadpannen (ongeemailleerd!!)
Piet wat is eigenlijk beter een Gietijzeren brandpan of een geemailleerde bradpan?

Moet binnenkort een nieuwe hebben vandaar. Heb nu een geemailleerde
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:07:05 #21
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_24578390
zou zelf voor gietijzer gaaf van het type daar sla je in beton nog een deuk mee in
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:47:52 #22
45206 Pietverdriet
pi_24579143
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Piet wat is eigenlijk beter een Gietijzeren brandpan of een geemailleerde bradpan?

Moet binnenkort een nieuwe hebben vandaar. Heb nu een geemailleerde
een goed ingewerkte gietijzeren brand nooit aan, en een emaille blijft stukjes glas verliezen als je hem eens laat flikkeren.
  zondag 16 januari 2005 @ 00:19:53 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24590737
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

een goed ingewerkte gietijzeren brand nooit aan, en een emaille blijft stukjes glas verliezen als je hem eens laat flikkeren.
Hoe werk je een gietijzeren pan dan goed in?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24590810
quote:
Op zondag 16 januari 2005 00:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe werk je een gietijzeren pan dan goed in?
Ik was ze gewoon nooit met zeep, word ie vanzelf ingewerkt... Je merkt het verschil meteen als een schoonmaker een van mijn pannen verkeerd heeft gewassen. Daar wil je dan ook niet bij zijn
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 16 januari 2005 @ 01:19:58 #25
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_24592085
Wat is nog een goede ijsmachine? Beneden de pakweg 75 euro, hoeft geen supermodern ding te zijn, maar waar ik wel wat mee kan gaan experimenteren.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')