Neeeequote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:29 schreef Solitarias het volgende:
Borden, bekers, schalen, bakjes etc: op de Koninginndagmarkt: hoe meer diversiteit, hoe beter (ik heb het niet zo op van die grote unifome serviezen)
Ik houd het op mijn 4 kops cafeteira van 20 jaar oud............quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh en Espresso machine van Francis Francis, de X1, want die maakt geweldige espresso, en je kan gewoon je eigen bonen malen en gebruiken, dus geen Illy sachets of Nespresso dingen.
Uiteraard, de 4/5 sterrenlijn van Zwilling. Ook nog lasergecontroleerd.....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat messen betrefd heb je gelijk Wüsthof is top, maar net als bij Zwilling (of Goldhamster) wel gaan voor de IJsgeharde (top)lijn, en niet de goedkopere spaanse fabrikages.
Neem liever een koffiemaler waar je de maalgrofheid kan instellen, anders wordt het of te fijn, en dan slibben de gaatjes van je espressomachine dicht loopt ie te langzaam door en wordt bitter, of er komt prut in espresso, of je maalt te grof en er komt niet genoeg smaak aan je koffie.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:55 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ik houd het op mijn 4 kops cafeteira van 20 jaar oud............
Eigen bonen malen, goed idee: DAT moet ik nu ook eens proberen met mijn staafmixer + hakmolenbakje
Nee, eerst mijn levensmotto uitproberen "Hoe meer handwerk, hoe beter". Als handwerk faalt dan kunne we nog altijd extra machines inzetten. Bovendien heb ik nog een zakje koffie die precies goed gemalen is voor mijn cafeteira, die grofheid kan ik dus 'namalen' met losse bonen en mijn staafmixertquote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem liever een koffiemaler waar je de maalgrofheid kan instellen, anders wordt het of te fijn, en dan slibben de gaatjes van je espressomachine dicht loopt ie te langzaam door en wordt bitter, of er komt prut in espresso, of je maalt te grof en er komt niet genoeg smaak aan je koffie.
Een staafmixer valt bij jou in de caregorie "handwerk"?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:17 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Nee, eerst mijn levensmotto uitproberen "Hoe meer handwerk, hoe beter". Als handwerk faalt dan kunne we nog altijd extra machines inzetten. Bovendien heb ik nog een zakje koffie die precies goed gemalen is voor mijn cafeteira, die grofheid kan ik dus 'namalen' met losse bonen en mijn staafmixert
Vergeleken met voorgemalen koffie wel jaquote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:30 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Een staafmixer valt bij jou in de caregorie "handwerk"?
Piet wat is eigenlijk beter een Gietijzeren brandpan of een geemailleerde bradpan?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gietijzeren braadpannen (ongeemailleerd!!)
een goed ingewerkte gietijzeren brand nooit aan, en een emaille blijft stukjes glas verliezen als je hem eens laat flikkeren.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Piet wat is eigenlijk beter een Gietijzeren brandpan of een geemailleerde bradpan?
Moet binnenkort een nieuwe hebben vandaar. Heb nu een geemailleerde
Hoe werk je een gietijzeren pan dan goed in?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een goed ingewerkte gietijzeren brand nooit aan, en een emaille blijft stukjes glas verliezen als je hem eens laat flikkeren.
Ik was ze gewoon nooit met zeep, word ie vanzelf ingewerkt... Je merkt het verschil meteen als een schoonmaker een van mijn pannen verkeerd heeft gewassen. Daar wil je dan ook niet bij zijnquote:Op zondag 16 januari 2005 00:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe werk je een gietijzeren pan dan goed in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |