Graag een bron of quotequote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom doe je het dan?
Vertel mij eens wat voor uitspraken jij denkt dat het hier over gaat eigenlijk. Dit lult zo in rondjes en daar heb ik niet veel zin in.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:30 schreef Tikorev het volgende:
Waarom zou je mensen meteen moeten haten als je bijvoorbeeld anti-gereformeerd bent?
Zou goed kunnen...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:41 schreef robh het volgende:
[..]
Vertel mij eens wat voor uitspraken jij denkt dat het hier over gaat eigenlijk.
"Ik vind de islam maar achterlijk"
"Mohammed is een pedo"
Meestal lees ik snel over je veelal achterlijke en racistische reacties heen, dus heb ik ook niet bijgehouden waar je wat hebt gezegd. Maar je bent niet bepaald het meest tolerante en respectvolle usertje hier op dit forum, zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:41 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Graag een bron of quote
Wat een onzin. Ik heb hier nog nooit een racistische reactie neerget. Ik heb nog nooit ergens een racistische opmerking gemaakt want ik ben juist anti-racistquote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Meestal lees ik snel over je veelal achterlijke en racistische reacties heen, dus heb ik ook niet bijgehouden waar je wat hebt gezegd.
Dat weten zelfs allochtonen maar al te goed, laat staan de autochtonen dus. Dat neemt niet weg dat ook allochtonen buiten gehoorsafstand of gewoon binnen gehoorsafstand in eigen taal het hebben over het toegenomen racisme en de rol die Pim en het huidige kabinet daarin nam en neemt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:48 schreef lionsguy18 het volgende:
...
We weten toch hoe autochtonen over moslims praten buiten hun gehoorsafstand.
Werkelijk ?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:48 schreef lionsguy18 het volgende:
En Pim Fortuyn deed uitspraken die tot dan toe wettelijk verboden waren
Vind je het gek. Jij vindt haat tegene moslims geen racisme omdat het geen ras is. Dan is het niet gek dat je je vrijpleit van racisme.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb hier nog nooit een racistische reactie neerget. Ik heb nog nooit ergens een racistische opmerking gemaakt want ik ben juist anti-racist
Jouw antwoord is echt een zwaktebod...
Ten eerste haat ik geen moslims, ik heb alleen veel kritiek op de islam. Ten tweede zijn islamieten geen ras en dus is dat inderdaad geen racisme.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vind je het gek. Jij vindt haat tegene moslims geen racisme omdat het geen ras is. Dan is het niet gek dat je je vrijpleit van racisme.
Tja, zo kun je ook zeggen: "Tikorev, je hebt helemaal gelijk!"quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Was ook mijn gedachtequote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Wat voor reactie had je dan verwacht dat ik ging geven op BS?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Tja, zo kun je ook zeggen: "Tikorev, je hebt helemaal gelijk!"![]()
BS?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat voor reactie had je dan verwacht dat ik ging geven op BS?
Jezus wat ben jij vermoeiend.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
veelal achterlijke en racistische reacties heen,
Ja?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zou goed kunnen...
Datgene wat een stier produceert, nadat het voedsel een verteringsproces heeft doorlopen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
BS?
Melk?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Datgene wat een koe produceert, nadat het voedsel een verteringsproces heeft doorlopen.
Maak van koe stier voor een goede vertalingquote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Datgene wat een koe produceert, nadat het voedsel een verteringsproces heeft doorlopen.
Oke.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:44 schreef niet_links het volgende:
[..]
Maak van koe stier voor een goede vertaling
Die tollerantie is er wel geweesd maar een bepaalde groep weigert zich aan te passen aan de hier geldende normen en waarden. Dat is dezelfde groep die steeds fout in het nieuws komt. Ze verpesten het voor zichzelf en voor een grote groep gematigden.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:12 schreef Cruoninga het volgende:
Er wordt een best zorgwekkend resultaat getoont en het enige wat hier gebeurd is dat men gaat discussieren over welke groep nou het foutste is gezien de resultaten van dat onderzoek. De hele conclusie van dat rapport (dat er weinig over blijft van onderlinge tolerantie enzo) wordt in dit topic gewoon nog eens driedubbel bevestigd.
Héél Nederland m.i.v. van moslim ingezetenen?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens mij wordt heel Nederland (terecht) steeds meer anti-islamitisch.
Zouden we ook naar positieve kanten kunnen kijken? Grotere sociale betrokkenheid bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:56 schreef X-Ray het volgende:
Tja, vind het niet zo vreemd. De islam is nu eenmaal geen prettige nieuwe bijkomstigheid in NL gebleken. Zodoende is men er niet zo blij mee.
Ja, bij de EIGEN gemeenschap ja.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:44 schreef Sater het volgende:
[..]
Zouden we ook naar positieve kanten kunnen kijken? Grotere sociale betrokkenheid bijvoorbeeld.
Huh? Héél Nederland met ingang van van moslim ingezetenen?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:26 schreef Sater het volgende:
[..]
Héél Nederland m.i.v. van moslim ingezetenen?![]()
Zoiets als EIGEN volk eerst, bedoel je?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:45 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ja, bij de EIGEN gemeenschap ja.
Zucht....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zoiets als EIGEN volk eerst, bedoel je?
Bedoelde Strolie te wijzen op de tegenstelling van zijn/haar uitspraak. Er zijn immers ook moslim - ingezetenen?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Héél Nederland met ingang van van moslim ingezetenen?
Dan is het m.u.v. (met uitzondering van) niet m.i.v. (met ingang van)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:52 schreef Sater het volgende:
[..]
Bedoelde Strolie te wijzen op de tegenstelling van zijn/haar uitspraak. Er zijn immers ook moslim - ingezetenen?
Waarom ?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:16 schreef SCH het volgende:
Anti-islamisme is net zo triest als anti-semitisme. Mensen die daar relativerend over doen keuren in feite anti-semitisme ook goed.
Ik vind dat leraren die dit opmerken, deze kinderen flink moeten aanpakken en toespreken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:16 schreef SCH het volgende:
Anti-islamisme is net zo triest als anti-semitisme. Mensen die daar relativerend over doen keuren in feite anti-semitisme ook goed.
Omdat het gaat om discriminatie - en de haat tegen een groep. Antismetisme en anti-islamisme zijn op dezelfde mechanismen en sentimenten gebaseerd. Dus je kan het niet 1 afkeuren en het andere in praktijk brengen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom ?
Mij rest slechts het diep beschaamd blozen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan is het m.u.v. (met uitzondering van) niet m.i.v. (met ingang van)
Anti-Islamisme houdt geen haat tegen een groep in, antisemitisme wel, net als haat tegen negers of blanken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat het gaat om discriminatie - en de haat tegen een groep. Antismetisme en anti-islamisme zijn op dezelfde mechanismen en sentimenten gebaseerd. Dus je kan het niet 1 afkeuren en het andere in praktijk brengen.
Waar baseer je dat allemaal op? Het zijn dezelfde mechanismen en het is wel degelijk tegen een groep gericht en het gaat absoluut om haat. Althans - net zoveel als bij andere discriminatoire uitlatingen. Waarom het hier relativeren - dan relativeer je anti-semitisme dus ook meteen. Da's mijn punt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Anti-Islamisme houdt geen haat tegen een groep in, antisemitisme wel, net als haat tegen negers of blanken.
In dit geval is anti-Islamisme waarschijnlijk wel voor tenminste een gedeelte gebaseerd op racisme, omdat veel mensen Marokkanen en Turken identificeren met de Islam. Maar anti-Islamisme hoeft niet per se te leiden tot haat, evenmin als anti-Mormonisme of kritiek op het Christelijk geloof.
Ga jij alsjeblieft weer met make-up spelen of de nieuwe ELLE lezen, dan gaan de mensen die wel verstand van zaken hebben gewoon rustig verder.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:29 schreef schatje het volgende:
Degene die kritiek hebben op de Islam moet je sowieso niet serieus nemen. Ze halen nazi's aan om er een vergelijking mee te maken en tegelijkertijd proberen ze wat Hitler deed goed te praten door er Stalin en Mao bij te halen.
Gewoon lekker blaten.
Oh ja, zo denk jij over vrouwenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:32 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ga jij alsjeblieft weer met make-up spelen of de nieuwe ELLE lezen, dan gaan de mensen die wel verstand van zaken hebben gewoon rustig verder.
Heerlijk gewoon. Dat jij uitgerekend haptquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:32 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ga jij alsjeblieft weer met make-up spelen of de nieuwe ELLE lezen, dan gaan de mensen die wel verstand van zaken hebben gewoon rustig verder.
Dat ''punt'' bestaat helemaal niet. Waarom relativeer ik anti-semitisme als ik aangeef waarop de beide definities zijn gebaseerd ?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom het hier relativeren - dan relativeer je anti-semitisme dus ook meteen. Da's mijn punt.
Omdat je een onterecht onderscheid maakt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat ''punt'' bestaat helemaal niet. Waarom relativeer ik anti-semitisme als ik aangeef waarop de beide definities zijn gebaseerd ?
Waarom ? Anti-Christelijke uitingen zijn toch ook niet gelijk aan anti-semitisme ?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat je een onterecht onderscheid maakt.
Oh waarom niet?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom ? Anti-Christelijke uitingen zijn toch ook niet gelijk aan anti-semitisme ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |