abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:05:59 #1
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286558
Leerlingen vaker anti-islamitisch

Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor.

Mijn commentaar, deze cijfers geven wel wat aan maar je moet het ook nog corrigeren voor het aantal leerlingen van bepaalde bevolkingsgroepen. Er zijn veel minder islamitische scholieren als er scholieren zijn van die niet islamitisch zijn.. schat dat de verhouding 1 op 3 is (correct me if im wrong) dan zie je nog dat islamieten vaker de fout in gaan.. Je zou de 70% nl moeten delen door 3 om tot een goede vergelijking te komen

Dit laat weer eens zien dat bepaalde mensen graag alles bedekken met cijfers die niet kloppen net zoals het vroeger al zo vaak is gedaan.
mai pen rai
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:13:31 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19286608
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:05 schreef niet_links het volgende:

Dit laat weer eens zien dat bepaalde mensen graag alles bedekken met cijfers die niet kloppen net zoals het vroeger al zo vaak is gedaan.

Moet dit voor een politiek statement doorgaan ofzo? Kun je dit toelichten?

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 21-05-2004 09:20:22 ]
pi_19286623
quote:
Leerlingen vaker anti-islamitisch

Mijn commentaar, deze cijfers geven wel wat aan maar je moet het ook nog corrigeren voor het aantal leerlingen van bepaalde bevolkingsgroepen. Er zijn veel minder islamitische scholieren als dan die niet islamitisch zijn.. schat dat de verhouding 1 op 3 is (correct me if im wrong) dan zie je nog dat islamieten vaker de fout in gaan..
Waaraan zie je dat ?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:27:19 #4
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286726
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Moet dit voor een politiek statement doorgaan ofzo? Kun je dit toelichten?
Wil jij ontkennen dat vroeger we dom gehouden zijn omtrent de problemen met bepaalde bevolkingsgroepen ? Dat negatieve cijfers verdwenen en problemen gebagitaliseerd werden.. nou nu wordt er weer wat aan gedaan om de cijfers zo te presenteren dat het meevalt
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:29:20 #5
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_19286746
Volgens mij wordt heel Nederland (terecht) steeds meer anti-islamitisch.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:30:19 #6
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286755
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:15 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waaraan zie je dat ?
Wat begrijp je niet ?.. dat je de percentages moet corrigeren met verhouding van aantal mensen uit bepaalde groep mee doet ? of mn schatting van de verdeling van islamieten niet islamieten gemiddeld op scholen ?
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:30:37 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_19286758
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_19286783
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:30 schreef niet_links het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet ?.. dat je de percentages moet corrigeren met verhouding van aantal mensen uit bepaalde groep mee doet ? of mn schatting van de verdeling van islamieten niet islamieten gemiddeld op scholen ?
Nee, dat ze vaker de fout in gaan. Daar moet vast wel een rapport van zijn, maar dat zie ik hier niet.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:33:52 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19286787
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:30 schreef niet_links het volgende:

[..]

70% v/d leraren hoort weleens....

Wat begrijp jij daar niet van?
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:34:01 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19286790
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:27 schreef niet_links het volgende:

[..]

Wil jij ontkennen dat vroeger we dom gehouden zijn omtrent de problemen met bepaalde bevolkingsgroepen ? Dat negatieve cijfers verdwenen en problemen gebagitaliseerd werden.. nou nu wordt er weer wat aan gedaan om de cijfers zo te presenteren dat het meevalt
Deze cijfers zijn zo zacht als wat want er zijn geen duidelijke omschrijvingen wat anti-islam en anti-semitisme en dergelijke zijn. Dus als het niet gemeten kan worden zeggen deze percentages ook geen biet. Nu ja, de meningen polariseren, maar daar heb je geen onderzoek voor nodig om dat te zien.

Nee, ik heb dus niet het idee dat dit hetzelfde is als bijvoorbeeld harde cijfers over criminaliteit en bevolkingsgroepen niet willen onderzoeken en publiceren zoals in het verleden idd gebeurd is.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:35:07 #11
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286804
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, dat ze vaker de fout in gaan. Daar moet vast wel een rapport van zijn, maar dat zie ik hier niet.
Nee bedoel dat zij procentueel gezien eigenlijk vaker de fout in gaan met antisemitisme als niet islamieten met krenkende opmerkingen over islamieten. Voor correctie is dat nl 50% als je dit gaat corrigeren voor totaal aantallen ziet het er heel anders uit.
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:37:29 #12
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286829
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Deze cijfers zijn zo zacht als wat want er zijn geen duidelijke omschrijvingen wat anti-islam en anti-semitisme en dergelijke zijn. Dus als het niet gemeten kan worden zeggen deze percentages ook geen biet. Nu ja, de meningen polariseren, maar daar heb je geen onderzoek voor nodig om dat te zien.

Nee, ik heb dus niet het idee dat dit hetzelfde is als bijvoorbeeld harde cijfers over criminaliteit en bevolkingsgroepen niet willen onderzoeken en publiceren zoals in het verleden idd gebeurd is.
Je bent het dus wel eens met mijn opmerking over vroeger dat toen cijfers niet gemeten werden of niet gepubliceerd ? Ok wil je best tegemoet komen dat deze cijfers niet zo hard zijn.. maar vind gewoon dat ze gecorigeerd hadden moeten worden om de verhouding goed te zien.
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:38:32 #13
56025 artyfarty
...en waarom dan wel?
pi_19286843
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:35 schreef niet_links het volgende:

[..]

Nee bedoel dat zij procentueel gezien eigenlijk vaker de fout in gaan met antisemitisme als niet islamieten met krenkende opmerkingen over islamieten. Voor correctie is dat nl 50% als je dit gaat corrigeren voor totaal aantallen ziet het er heel anders uit.
Is toch behoorlijk appels en peren. Niet iedere islamiet laat zich anti-semitisch uit, sommige niet-joodse westerlingen laten zich anti-semitisch uit en niet alle joodse of niet-joodse scholieren laten zich anti-islamitsch uit. Ik ben bang dat je iets te veel onbekende variabelen hebt om hier ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." (Mario Andretti)
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:41:26 #14
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286876
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:38 schreef artyfarty het volgende:

[..]

Is toch behoorlijk appels en peren. Niet iedere islamiet laat zich anti-semitisch uit, sommige niet-joodse westerlingen laten zich anti-semitisch uit en niet alle joodse of niet-joodse scholieren laten zich anti-islamitsch uit. Ik ben bang dat je iets te veel onbekende variabelen hebt om hier ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Je moet hier inderdaad een paar aanames maken.. maar ik vind dit bericht gewoon zoals ik het lees te veel neigen naar zie je de islamieten worden veel meer gediscrimineert terwijl dat gewoon niet zo is als je eventjes er een correctie voor grootte van bevolkingsgroepen op los laat.
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:44:28 #15
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19286905
quote:

...

Mijn commentaar, deze cijfers geven wel wat aan maar je moet het ook nog corrigeren voor het aantal leerlingen van bepaalde bevolkingsgroepen. Er zijn veel minder islamitische scholieren als er scholieren zijn van die niet islamitisch zijn.. schat dat de verhouding 1 op 3 is (correct me if im wrong) dan zie je nog dat islamieten vaker de fout in gaan.. Je zou de 70% nl moeten delen door 3 om tot een goede vergelijking te komen

huilie - zij zijn fout - dus mogen wij dat ook booehhooo

en die vieze linksen moeten hun bek houden met hun cijfertjes alles bedekken

rot toch op man... alsjeblieft zeg...
Siamo Tutti Antifascisti!
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:47:40 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19286947
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:37 schreef niet_links het volgende:

[..]

Je bent het dus wel eens met mijn opmerking over vroeger dat toen cijfers niet gemeten werden of niet gepubliceerd ?
Ja, alleen ben ik in de loop van de tijd iets minder gaan denken dat het kwade opzet was. Politieke correctheid en (ongegronde) angst voor de effecten die van zulke cijfers uit kunnen gaan etc. zullen meer een rol hebben gespeeld.
quote:
Ok wil je best tegemoet komen dat deze cijfers niet zo hard zijn.. maar vind gewoon dat ze gecorigeerd hadden moeten worden om de verhouding goed te zien.
Tja, maar of dat iets opzienbarends zou hebben opgeleverd? (als het überhaubt zou kunnen, wat ik betwijfel -> dan moet je een echt 'wetenschappelijk' onderzoek houden) Mensen gaan zichzelf niet beledigen dus wie wat over een ander zegt kun je zo ook wel afleiden.

Het enige dat ik er uithaal is dat de mensen meer tegenover elkaar komen te staan en dat het allemaal harder wordt.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:48:25 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19286952
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:41 schreef niet_links het volgende:
maar ik vind dit bericht gewoon zoals ik het lees te veel neigen naar
Je leest het niet goed

Als een leraar 1 opmerking hoort per jaar dan telt men die leraar mee in dit onderzoek en zit je dus binnen no time op die 70% .
Dit zegt dus veel meer over de makers van dit onderzoek .
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:49:18 #18
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19286960
Statistiek is blijkbaar niet jouw sterkste punt,
logisch redeneren ook niet.
En de edele kunst der semantiek is ook aan jouw deur voorbij gegaan.

Als ik jouw verbeterpunten voor dit onderzoek bekijk kan ik maar een ding bedenken:
"De pot verwijt de ketel...."
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:51:08 #19
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286980
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:44 schreef wijsneus het volgende:

[..]

huilie - zij zijn fout - dus mogen wij dat ook booehhooo

en die vieze linksen moeten hun bek houden met hun cijfertjes alles bedekken

rot toch op man... alsjeblieft zeg...
rot toch op man.. wat een niveau..

Ik ben gewoon van mening dat cijfers goed gebruikt moeten worden en hier had heel simpel een correctie voor bevolkingsgroep op losgelaten worden. Of tenminste aangeven dat de cijfers een vertekend beeld geven, en het echte beeld heel anders is.

Waar heb ik links gebruikt in mn posts ? Geloof hier totaal niet want ik weet niet wie dit onderzoek gedaan heeft vind het alleen onzorgvuldig en verhullend.
mai pen rai
pi_19287004
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
Jaja en als de moslim dat zegt van zijn kant, dan is het opeens de fundamentalistische klootzak.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:54:04 #21
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19287009
quote:
Waar heb ik links gebruikt in mn posts ? Geloof hier totaal niet want ik weet niet wie dit onderzoek gedaan heeft vind het alleen onzorgvuldig en verhullend.
quote:

Als ik jouw verbeterpunten voor dit onderzoek bekijk kan ik maar een ding bedenken:
Siamo Tutti Antifascisti!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:55:35 #22
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19287026
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je leest het niet goed

Als een leraar 1 opmerking hoort per jaar dan telt men die leraar mee in dit onderzoek en zit je dus binnen no time op die 70% .
Dit zegt dus veel meer over de makers van dit onderzoek .
Ik lees niet goed.. van wie horen die leraren dat ? van .. leerlingen... en inderdaad is niet goed rekening gehouden met hoevaak een leraar iets hoort. Evengoed is dit beeld vertekend
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:56:08 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19287040
Tja, vind het niet zo vreemd. De islam is nu eenmaal geen prettige nieuwe bijkomstigheid in NL gebleken. Zodoende is men er niet zo blij mee.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:56:28 #24
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19287046
WAT is er dan onzorgvuldig aan dit onderzoek?
Hoe beoordeel jij dat? Heb jij het volledige onderzoeksrapport op je bureautje liggen?
Of heb je, net als de rest van ons, slechts één van de conclusies gelezen?

Zo te zien zijn enkel de uitspraken geteld en is er NIET geregistreerd van welke bevolkingsgroep de maker v.d. uitspraak afkomstig was. Ik weet niet wat voor "correctie" jij dan wil toepassen maar als je slechts kijkt naar hoe vaak iets voorkomt ga je DIE cijfers meteen onbruikbaar maken door er allerlei duistere correctie factoren overheen te gooien.
Dan weet je zeker dat dit onderzoek weggegooid geld is.
Laat statistiek over aan mensen die er WEL verstand van hebben.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_19287065
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
Klopt....
Zolang je het maar niet te ver doortrekt..
Geen Nazi-praktijken..
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_19287076
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:57 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Klopt....
Zolang je het maar niet te ver doortrekt..
Geen Nazi-praktijken..
Dan ken je Strolie nog niet zo goed
pi_19287082
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:51 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik ben gewoon van mening dat cijfers goed gebruikt moeten worden en hier had heel simpel een correctie voor bevolkingsgroep op losgelaten worden. Of tenminste aangeven dat de cijfers een vertekend beeld geven, en het echte beeld heel anders is.

Er staat in dat artikel niks over "Niet-moslims zijn hatelijker dan moslims".
Er staat gewoon dat er meer uitspraken tegen moslims worden gedaan dan tegen joden.
Dan hoef je niks te corrigeren volgens mij.
pi_19287092
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dan ken je Strolie nog niet zo goed
hoeft ook niet...
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:59:58 #29
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19287099
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:49 schreef DoctorB het volgende:

Waarom zou statistiek niet mijn sterkste punt zijn.. ben vrij goed in statistiek en rekenen. M'n nederlands laat soms wel wat te wensen over maar dat weet ik. Als je dit interpreteerd dat bij 1 keer commentaar een leraar meegeteld wordt ja dan zit ik fout met mn redenatie ik ging er van uit hoevaak een leraar iets hoorde.
mai pen rai
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:01:00 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287117
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:51 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik ben gewoon van mening dat cijfers goed gebruikt moeten worden
en hier had heel simpel een correctie voor bevolkingsgroep op losgelaten worden. Of tenminste aangeven dat de cijfers een vertekend beeld geven, en het echte beeld heel anders is.
Stel er is nu een onderzoek over respect van internettend Nederland t.o.v. andere internettende mensen waarin bijvoorbeeld de vraag gesteld zou worden "ziet u weleens onaangepast gedrag of onjuist taalgebruik van andere mensen"dan zou ik als ik dat onderzoek moest uitvoeren binnen de kortste keren al op 80% zitten voor het NWS gedeelte..

Zegt dat concreet iets?
pi_19287118
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:58 schreef MrBean het volgende:

[..]

Er staat in dat artikel niks over "Niet-moslims zijn hatelijker dan moslims".
Er staat gewoon dat er meer uitspraken tegen moslims worden gedaan dan tegen joden.
Dan hoef je niks te corrigeren volgens mij.
nee idd, zo dacht ik er ook over maar dat kan aan mij liggen .

de maatschappij boekt eindelijk vooruitgang onder haar jeugd :h
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:01:55 #32
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19287133
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:59 schreef niet_links het volgende:

[..]

Waarom zou statistiek niet mijn sterkste punt zijn.. ben vrij goed in statistiek en rekenen. M'n nederlands laat soms wel wat te wensen over maar dat weet ik. Als je dit interpreteerd dat bij 1 keer commentaar een leraar meegeteld wordt ja dan zit ik fout met mn redenatie ik ging er van uit hoevaak een leraar iets hoorde.
Het feit dat je zegt dat je goed bent in statistiek en rekenen laat zien dat ik gelijk heb...
pi_19287145
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Stel er is nu een onderzoek over respect van internettend Nederland t.o.v. andere internettende mensen waarin bijvoorbeeld de vraag gesteld zou worden "ziet u weleens onaangepast gedrag of onjuist taalgebruik van andere mensen"dan zou ik als ik dat onderzoek moest uitvoeren binnen de kortste keren al op 80% zitten voor het NWS gedeelte..

Zegt dat concreet iets?
Nee dat zegt niets..

Ik vind dat zo'n onderzoek ook weinig zegt..

Dus als een leerling een andere leerling kutmarrokaan noemt (zonder anti-islamitische bedoelingen)heeft een leraar een opmerking gehoord en die word geregistreerd..
Nou dan kom je wel snel op je procenten.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:03:46 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287157
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:55 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik lees niet goed.. van wie horen die leraren dat ? van .. leerlingen... en inderdaad is niet goed rekening gehouden met hoevaak een leraar iets hoort. Evengoed is dit beeld vertekend
70 opmerkingen in 365 dagen op die 2500 leerlingen zou deze uitslag al geven (als ik afga op je nieuwsbericht)
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:04:40 #35
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19287169
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:56 schreef DoctorB het volgende:
WAT is er dan onzorgvuldig aan dit onderzoek?
Hoe beoordeel jij dat? Heb jij het volledige onderzoeksrapport op je bureautje liggen?
Of heb je, net als de rest van ons, slechts één van de conclusies gelezen?

Zo te zien zijn enkel de uitspraken geteld en is er NIET geregistreerd van welke bevolkingsgroep de maker v.d. uitspraak afkomstig was. Ik weet niet wat voor "correctie" jij dan wil toepassen maar als je slechts kijkt naar hoe vaak iets voorkomt ga je DIE cijfers meteen onbruikbaar maken door er allerlei duistere correctie factoren overheen te gooien.
Dan weet je zeker dat dit onderzoek weggegooid geld is.
Laat statistiek over aan mensen die er WEL verstand van hebben.
Nee ik heb niet dit onderzoeks raport. Doch logisch verstand jou blijkbaar vreemd redeneerd dat moslims vaker antisemitisch zijn als niet moslims. Moslims zullen ook geen foute opmerkingen maken over de islam. Zo kan je dus wel een verdeling maken.

Ja ik geef gelijk dat dit niet precies zou zijn maar deze conclusies geven een vertekend beeld.. Maar ja komt waarschijnlijk doordat het geen goed onderzoek is.

Garbage in garbage out.. dat moet jou als systeembeheerder toch wat zeggen.

Nog even voor jou informatie ik heb statistiek op hbo niveau gedaan en met goed gevolg 7 afgesloten dus weet ik er wel degelijk wat van.
mai pen rai
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:06:00 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287194
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:04 schreef niet_links het volgende:

Nog even voor jou informatie ik heb statistiek op hbo niveau gedaan en met goed gevolg 7 afgesloten dus weet ik er wel degelijk wat van.
Het zegt iig iets over het niveau van die opleiding .
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:06:07 #37
12221 Tijn