quote:als je 18 bent, beschik je niet over de verantwoordelijkheid van een auto.
Ik denk dat dat toch een generalisatie is, niet alle 18-jarigen zijn zo bezig. Zelf ben ik 21, en heb ik net m'n rijbewijs. Scheur nu ook niet, en weet zeker dat ik dat op m'n 18e ook niet gedaan had.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:15 schreef deantoine het volgende:
als je 18 bent, beschik je niet over de verantwoordelijkheid van een auto.
ja rare zin.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Fietsers zonder licht...
quote:Het gezin fietste rond het middaguur over de Koningsstraat
Hier in Eindhoven rijd 80% van de fietsers zonder verlichting lijkt het wel.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Fietsers zonder licht...
Ik heb sinds m'n 18de mijn papiertje, en toch wat wel wat crazy brainless shit gedaan. waar ik later van dacht, wtf was dat voor nodig...quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:19 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch een generalisatie is, niet alle 18-jarigen zijn zo bezig. Zelf ben ik 21, en heb ik net m'n rijbewijs. Scheur nu ook niet, en weet zeker dat ik dat op m'n 18e ook niet gedaan had.
Jij jaquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:22 schreef deantoine het volgende:
[..]
Ik heb sinds m'n 18de mijn papiertje, en toch wat wel wat crazy brainless shit gedaan
Anders ben jij even flink lomp..quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Fietsers zonder licht...
ga jij eens ff een dag je door drenthe heen * rijden * en dan vooral ff een stukje A28/N34 doen als je zin heb om waaghalzen te zien.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Jij ja
Maar dat wil niet zeggen dat elke 18-jarige zo isquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:25 schreef deantoine het volgende:
[..]
ga jij eens ff een dag je door drenthe heen * rijden * en dan vooral ff een stukje A28/N34 doen als je zin heb om waaghalzen te zien.
Ja, dat heb jij gedaan. Ik ben niet zo op zoek naar uitdagingen met de auto. Ik wil gewoon van A naar B (wat overigens niet inhoudt dat ik een heilig boontje ben), rijd ook wel eens iets harder dan de maximum snelheid (10 km ofzo).quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:22 schreef deantoine het volgende:
[..]
Ik heb sinds m'n 18de mijn papiertje, en toch wat wel wat crazy brainless shit gedaan. waar ik later van dacht, wtf was dat voor nodig...
quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:15 schreef deantoine het volgende:
ik ken het gevoel, net je rijbewijs gehaald, en dan ff lekker scheuren over de weggetjes in je woonplaats.
Toen ik net mijn rijbewijs had deed ik precies het zelfde, gewoon omdat dat dan stoer is/lijkt/voelt.
Later denk je dan wel eens terug van; Godverdomme, wat als daar nu iemand liep terwijl ik daar aan kwam rijden....die goochem zou harstikke dood zijn
Volgens mij verlies je niet zomaar de macht over het stuur, en in combinatie met de bocht, is een te hoge snelheid de meest voor de hand liggende optie, omdat 99% van dit soort ongelukken die oorzaak hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hoe kom jij er nou weer bij dat hij heeft gescheurd over een weggetje?![]()
Je trekt je conclusies iets te snel
kon ook een schrikreactie zijn door onervarenheid en hij zag ineens die fietsers en toen verloor hij de macht over het stuur... een beetje als in : oei fietsers *ruk aan het stuur* oei bomen *ruk aan het stuur de andere kant op* *prak over fietsers*quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens mij verlies je niet zomaar de macht over het stuur, en in combinatie met de bocht, is een te hoge snelheid de meest voor de hand liggende optie, omdat 99% van dit soort ongelukken die oorzaak hebben.
om die enkeling die NIET kan inschatten?quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:43 schreef GizartFRL het volgende:
Te hard is niet het enige wat er gebeurd kan zijn.
Beetje split op de weg.
Schrikken dat de bocht scherper is dan gedacht.
Mijn advies: leeftijdsgrens voor rijbewijs opschroeven naar 21.
Mee eensquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:44 schreef GizartFRL het volgende:
Om de moraalridders maar lekker een schop te gevenl; dit gedrag van snel rijden en denken hard te kunnen is niet een alleenrecht van een 18 jarige.
Vandaar dat de 18 jarige ook niet in een risicogroep zitten.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:47 schreef Youp het volgende:
[..]
om die enkeling die NIET kan inschatten?![]()
bij hoeveel mensen van net 18 gaat het goed met het rijbewijs? en bij hoeveel fout... zal wel iets zijn van bij 99% gaat het goed bij 1% bgaat het fout... alleen die eene % daar hoor je altijd wat van....
Bij 35% van de ongevallen is een bestuurder in de leeftijdsgroep < 24 betrokken.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:43 schreef GizartFRL het volgende:
Mijn advies: leeftijdsgrens voor rijbewijs opschroeven naar 21.
Zolang 't effect maar niet is dat ze nog overmoediger worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:22 schreef yup het volgende:
Slipcursus verplichten is een HELE GOEIE stap richting betere rijlessen.
Klopt helemaal, daarom is het volgens mij ook goed om mensen die pas hun rijbewijs hebben strenger te straffen en eerder hun rijbewijs in te trekken. (precies zoals het kabinet nu ook gaat doen)quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:10 schreef Stuart het volgende:
Eigenlijk leer je pas echt autorijden imho nádat je je rijbewijs hebt gehaald![]()
net of dat werkt. Meeste jongeren zetten nu auto op naam van de ouders (ik ook)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 11:33 schreef yup het volgende:
Dat is toch ook al zo carfreak? Mensen die hun rijbewijs recent hebben verkregen hebben toch een puntenrijbewijs? Maar de oudere niet toch?
Wat Blaz hierboven al zegt...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 11:33 schreef yup het volgende:
Dat is toch ook al zo carfreak? Mensen die hun rijbewijs recent hebben verkregen hebben toch een puntenrijbewijs? Maar de oudere niet toch?
Zolang ie nuchter was en zijn reden enigzins normaal was heb ik alleen maar medelijden met hem.... Uiteraard heb ik ook de eerste paar maanden acties uitgehaald, waar ik nu niet eens meer aan durf te denken... maar wel op momenten dat ik (bijna) alleen op de weg was....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:47 schreef ook_gek het volgende:
iedereen walt nu van die gozer. Maar laten we eerlijk zijn. Ik denk niet dat hij zo iets had van. COOL ik ga je dood rijden.
En de bestuurder straffen?
Denk je eens in wat voor een straf het is om te moeten leven van af je 18de tot aan je dood. Met het idee dat je iemand dood gereden heb.
Helaas breng je met een zware straf die moeder en dochter niet terug. Bovendien voorkom je zo niet dat het morgen door een andere beginnende bestuurder weer gebeurt. Eigenlijk zou er in de rijopleiding aandacht aan 'verantwoordelijkheid op de weg' geschonken moeten worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:53 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik denk inderdaad dat hij alleen iets had van: Kijk mij eens 'cool' rijden.
Hij heeft niet gedacht van: Kijk mij eens iets minder 'cool' maar verantwoordelijk rijden.
Dat moet dus spijkerhard afgestraft worden. Laten we niet vergeten dat ondanks dat het leven van de bestuurder een knauw krijgt hier een vader met twee kinderen en een vrouw vertrekt en met één kind en een verwoeste vrouw thuiskomt. Die vader dacht waarschijnlijk ook niet van: 'Cool' ik denk dat ik mijn gezin maar eens ga verliezen.
Ben ik het absoluut mee eens, veel fietsers denken gewoon dat ze altijd en overal voorrang hebben en dat ze op een 50 km weg rustig met zijn vieren naast elkaar kunnen rijden. Over verlichting heb ik het dan geeneens, want regelmatig vraag ik me af of fietsen dat tegenwoordig nog hebben als je ze koopt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:54 schreef ook_gek het volgende:
laten we ook even de andere kant van het verhaal bekijken.
We zijn allemaal wel eens met mij dat er veel fietsers zijn die letterlijk een gevaar op de weg zijn.
Lekker met z,n 3en naast elkaar rijden. Of gewoon opeens over steken. Ik bedoel. Hoe vaak ik wel niet een fietser bijna tegen m,n auto gehad heb. Dat is ook niet meer leuk.
Als je met je gezin op een 80KM weg rijdquote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:13 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik ben het met je eens dat het verschikkelijk moet zijn om zoiets op je geweten te hebben. Ik weet natuurlijk niks van de situatie, maar als ik lees dat naast die dochter, de moeder en een broertje ook (zwaar)gewond zijn, denk ik toch niet dat hij zich aan de snelheid heeft gehouden.
Als je nog ff doorredeneert is het zometeen de schuld van de fietser.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:54 schreef ook_gek het volgende:
laten we ook even de andere kant van het verhaal bekijken.
We zijn allemaal wel eens met mij dat er veel fietsers zijn die letterlijk een gevaar op de weg zijn.
Lekker met z,n 3en naast elkaar rijden. Of gewoon opeens over steken. Ik bedoel. Hoe vaak ik wel niet een fietser bijna tegen m,n auto gehad heb. Dat is ook niet meer leuk.
Fietsers zijn dusdanig onberekenbaar dat je er vaak gewoon niet op kunt anticiperen. En 10km achter ze blijven rijden is dus duidelijk ook geen optiequote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:16 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als je nog ff doorredeneert is het zometeen de schuld van de fietser.![]()
Een van de dingen die ik vroeger op rijles heb geleerd is anticiperen op het gedrag van het overige verkeer. Dus ook op fietsers die naast elkaar rijden. Ook al rijden ze met zijn drieen naast elkaar, geeft dat nog niet het recht om er eentje omver te rijden.
Wowquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:27 schreef UncleFunk het volgende:
rijd ook wel eens iets harder dan de maximum snelheid (10 km ofzo).
heb je in iedergeval geen malloten van 18-20 meer op de weg, scheelt al een boel ongelukken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:54 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wow![]()
10km te hard rijd ik sowieso.... behalve in de bebouwde kom. Maar op een dijkje waar je meestal (Lekdijk bijv) maar 60 mag wil ik nog weleens op de 120/130 zitten
Enne... leeftijd voor rijbewijs opschroeven naar 21Yeah right, dan heb je zeker ineens geen malloten in koekblikken meer...
Dan maar gewoon auto's gaan verbieden?
ja. dan ben je inderdaad een stuk volwassener. maar dat weet jij nog nietquote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Want?
Ben je dan ineens veel verstandiger ofzo als je 21 bent?![]()
Ben zelf ook 19, sinds mn 18e mn motorrijbewijs, geen auto-rijbewijs (gelukkig)
ik had het over 18 naar 21.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Maakt geen fuck geen als je het mij vraagt..... je bent echt niet in 1x verstandig en/of verantwoordelijker als je 21 ipv 20 bent.
Ik zeg ook niet dat het aan de fietsers ligt. En ik geef je gelijk. Je moet rekening houden met fietsers die gekke dingen kunnen doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:16 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als je nog ff doorredeneert is het zometeen de schuld van de fietser.![]()
Een van de dingen die ik vroeger op rijles heb geleerd is anticiperen op het gedrag van het overige verkeer. Dus ook op fietsers die naast elkaar rijden. Ook al rijden ze met zijn drieen naast elkaar, geeft dat nog niet het recht om er eentje omver te rijden.
voor het laatste is wat te zeggen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:13 schreef MutZ het volgende:
Volgens mij heeft het niets met leeftijd te maken... Eerder met rijgedrag... En ik heb niet bepaald het idee dat je als je 21/24 of wat dan ook bent, dat je dan ineens netter rijdt... Het gaat vooral om als je je rijbewijs hebt, dat je het één en ander wil uitproberen... ff stoer doen... Volgens mij is ervaring veel belangrijker dan leeftijd...
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
voor het laatste is wat te zeggen.
verder denk ik inderdaad dat iemand die 21 is ipv 18 een ander rijgedrag vertoont.
Nou een grote brede bocht flink door heen scheuren met een porsche is alles behalven sneuquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:00 schreef Rietvaerder het volgende:
In een auto is dat idd sneu, op de motor doe ik niet anders alstie warm is en als de situatie het toe laat
t Sliden dan niet he.... Maar wel hard door bochten heen ( uiteraard alleen als ik de omgeving ken en als er geen rommel in de bocht ligt), hard optrekken bij stoplichten en af en een stoppie
Ach, ik kan ook rustig rijden hoor als t moet..
Het lijkt mij echt verschrikkelijk voor de familie van die fietser... gek he, daar denk ik dan aan..quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:35 schreef Stuart het volgende:
Dat lijkt me echt verschrikkelijk als je dat gebeurd als bestuurder !
Nee met een motor snel door een bocht heen gaan ziet er lekker uitquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Kan er niet warm of koud van worden
Mwoah... best mooi hoor, een motor die in de schemering plat door de bocht gaat en daarbij zijn slijtboutje van z'n steppie bijwerkt (uittwerking lijkt me wel duidelijk)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:39 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nee met een motor snel door een bocht heen gaan ziet er lekker uit
ik weet niet in welk amsterdam jij woontquote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:32 schreef yup het volgende:
Wat een stel Einsteins hier hoor. Leeftijd verhogen
Het ligt aan de persoon af of ie gestoord gaat rijden of niet. Niet aan de leeftijd.
Ik ken veel jongens en meiden van +-18 die zelfs rij-instructeurs kunnen laten schamen qua rijgedrag, zo netjes rijden ze.
Ik ken een paar jongens die zo gestoord rijden, dat zelfs Carmageddon (bij wijze van spreke) er niets bij is.
Het zijn altijd wel een paar gestoorden die het voor de grotere groep verpesten.
Wat ik hier in Amsterdam zie: Het zijn voornamelijk Nederlandse jongeren (nofi) die echt asociaal en gestoord rijden. Veel allochtonen (Turken, Marokkanen, Surinamers enz. enz.) rijden veel normaler, vaak hebben die Allochtonen wel omgebouwde wagens en dikke stereo's enzo (die ook keihard staan) en die zwaar brullen, maar ze rijden tenminste niet als krankzinnigen. Sorry, maar dit zie ik gewoon.
Je weet wel, Amsterdam in Nederland... Toch?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet in welk amsterdam jij woontin dat van mij zie je hele andere dingen.
wat zit je nou raar te lullen man met dat hele 'nederlandse jongens' verhaal. ik woon in hetzelfde amsterdam als jij, maar ik zie het net andersom, sterker nog ik zie bijna nooit jonge nederlandse jongens in een auto.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:49 schreef yup het volgende:
[..]
Je weet wel, Amsterdam in Nederland... Toch?
je bent echt heel erg vaag aan het lullen. maar goed laat maar.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:54 schreef yup het volgende:
Nou dan woon jij op de maan want hier in Amsterdam West zie ik genoeg Hollanders, alhoewel er ook veel Allochtonen zijn.
omdat ik niet denk dat ik er met jou uit ga komen, bespaar ik me die moeite. lees post hierboven en je begrijpt dat er niet zo heel veel te onderbouwen valt.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:55 schreef yup het volgende:
Waarom niet je mening onderbouwen meneer?
bovendien zou ik argumenten moeten aandragen terwijl ik niet op argumenten kan reageren omdat jij die niet geeft. ik vind je tekst gewoon te belachelijk voor woorden, zeker voor een amsterdammer.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:58 schreef yup het volgende:
Waarom denk je dat? Ik ben heus niet een onredelijk iemand hoor, als jij nou eens met echte argumenten komt...
Maar ja, we raken wel erg offtopic nu
joh de 'Hollander' in amsterdam heeft niet eens het geld over voor een auto die harder dan 40 gaat.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:00 schreef ook_gek het volgende:
nou hier in scheveningen rijden de donkere mensen uit onze zamen leving toch als een achterlijke mogol in die dure bakken met 3 hypotheken er op
Leeftijd heeft er niets mee te maken denk ik dan.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:15 schreef deantoine het volgende:
ik ken het gevoel, net je rijbewijs gehaald, en dan ff lekker scheuren over de weggetjes in je woonplaats.
Toen ik net mijn rijbewijs had deed ik precies het zelfde, gewoon omdat dat dan stoer is/lijkt/voelt.
Later denk je dan wel eens terug van; Godverdomme, wat als daar nu iemand liep terwijl ik daar aan kwam rijden....die goochem zou harstikke dood zijn
en dan lees je op de FP dit
Twaalfjarige fietster doodgereden
als je 18 bent, beschikt (ok geldt niet voor elke 18 jarige dan) je niet over de kennis wat een auto allemaal wel niet voor risico's met zich mee brengt.
En toch zul je als automobilist daar ook op verdacht moeten wezen. Je hebt je toeter niet voor niets en ook je remmen zullen het behoorlijk moeten doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:16 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Ben ik het absoluut mee eens, veel fietsers denken gewoon dat ze altijd en overal voorrang hebben en dat ze op een 50 km weg rustig met zijn vieren naast elkaar kunnen rijden. Over verlichting heb ik het dan geeneens, want regelmatig vraag ik me af of fietsen dat tegenwoordig nog hebben als je ze koopt.
Als je iemand dood rijd doet de sterkte niet toe van je auto.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:13 schreef yup het volgende:
En vergeet niet dat bij een aanrijding auto-fietser de auto dus een serieuze voordeel heeft qua sterkte en gewicht. Er gebeurt niets met de chaffeur van de auto, maar vaak raakt de fietser wel gewond.
gelukkig woon je dan ook in een stad waar de fietser ALTIJD in het gelijk word gesteld. en terecht.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:21 schreef yup het volgende:
Stel je voor dat iedereen (dus ook fietsers) evenveel "macht" hebben qua gelijk-niet gelijk.
Dan is het voor de automobilist een peuleschil om een fietser die geen voorrang gaf effetjes plat te rijden, en ook nog eens geld op te strijken.
ik ook welquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Jij ja
Volgens het sporenonderzoek van de politie heeft de automobilist zich aan de maximumsnelheid van 80 gehouden, maar is door zijn snelheid niet aan te passen aan de weg zelf (bochterig, onoverzichtelijk) met 2 wielen in de berm gekomen en heeft toen de macht over het stuur verloren.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:13 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik ben het met je eens dat het verschikkelijk moet zijn om zoiets op je geweten te hebben. Ik weet natuurlijk niks van de situatie, maar als ik lees dat naast die dochter, de moeder en een broertje ook (zwaar)gewond zijn, denk ik toch niet dat hij zich aan de snelheid heeft gehouden.
Weer iemand die gewoon niet weet waar hij het over heeftquote:Op donderdag 27 mei 2004 13:02 schreef Willy84 het volgende:
Volgens mij is HET probleem..zelfoverschatting. Dit in combinatie met mensen in de auto die de bestuurder lopen op te stoken zorgt op dat moment zeker voor minder opletendheid. 99 x gaat het goed. En de volgende x komt er iemand de bocht om.
Misschien is het een idee om mensen die net hun rijbewijs hebben eerst wat ervaring te laten opdoen in een auto met minder vermogen. Gelijk in een dikke auto van pappa stappen=problemen..
Dat is een behoorlijk verwrongen kijk op het verkeer beste ook_gek !quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:16 schreef ook_gek het volgende:
......dat die mensen op een 80KM weg op hun fietsje reden. IS dat voor mij een teken van dood wens.......
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |