Ik heb ooit eens ergens gelezen over een voorval, het was: een vrouw had eerst toestemming gegeven aan een man om te vrijen, maar ze zei ineens dat ze toch niet wilde. De man ging echter toch door - tegen haar zin dus.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:11 schreef FuifDuif het volgende:
In het verlengde van mijn topic over de aanranding/verkrachting als gevolg van het opgeilen van heren, volgt hier de vraag wanneer de "point of no return" aanbreekt. We waren het er met elkaar reeds over eens, dat aanranding/verkrachting eigenlijk nooit goed te praten valt, maar in hoeverre is het in moreel opzicht juist om iemand in een laat stadium nog de toegang tot de private delen te ontzeggen? Ik zal dit schetsen aan de hand van een voorbeeld.
Karel en Klarien ontmoeten elkaar in de disco. Ze drinken wat en ze raken wat opgewonden van elkaar. Klarien besluit met Karel mee te gaan naar huis, alwaar ze elkaar al hevig opgeilen. Al uitkledend stompelen ze de trap op richting de slaapkamer van Karel. Karel heeft een ontzettende harde en zijn zaakje staat op knappen... hij moet neuken! Klarien ligt ontdaan van haar kleding op zijn bed en hij trekt zijn onderbroek uit. Beiden zijn nu poedelnaakt. Karel staat voor de van geilheid spartelende Klarien met zijn neukpaal strak voor zich uit. Karel gaat op zijn knieen op bed en buigt zich voorover naar Klarien. Zijn penis raakt haar buik wat hem nog een extra opwinding geeft... hij houdt het niet meer en plaatst zijn penis voor haar vagina. Opeens duwt Klarien hem van zich af en zegt: "nee Karel, ik wil dit toch niet... sorry." Karel wordt woest en zegt: "eerst mij opgeilen? nu maak je het af ook!"
Dit zal ongetwijfeld een situatie zijn die wel eens voorkomt. Nu vraag ik mij af, wanneer komt de "point of no return"? Hoe ver kun je in moreel opzicht gaan waarbij je nog kunt zeggen dat je het niet wilt? Eerlijk is eerlijk, het is knap vervelend om op het laatste moment voor de penetratie weggestuurd te worden. Ik denk dat dit voor de man meer geldt dan voor de vrouw.
Nogmaals, dit is geen topic op aanranding/verkrachting goed te praten, maar een topic waarin we het punt van geen terugkeer in moreel opzicht bepalen. Persoonlijk vind ik de situatie van Karel en Klarien een moeilijk punt. Als Klarien niet wil, dan moet ze dat zeker zeggen, maar had ze dat niet eerder kunnen bedenken?
Maar je relatie is uiteindelijk wel stuk, omdat je je lief tot onvrijwillige sex hebt gedwongen.. is het dat allemaal waard.. omdat je zo nodig dat orgasme mòest hebben.. is het vertrouwen in jou ineens helemaal kapot... nee dank je wel... Je moet respect voor elkaar hebben en op welk willekeurig moment ook.. nee is nee... en dan stop je... omdat je anders de ander verdriet doet en je het vertrouwen voor altijd verliest.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:08 schreef Limsdealer het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens ergens gelezen over een voorval, het was: een vrouw had eerst toestemming gegeven aan een man om te vrijen, maar ze zei ineens dat ze toch niet wilde. De man ging echter toch door - tegen haar zin dus.
Later had hij zichzelf aangegeven, maar hij werd vrijgesproken door de rechter. "Wie begint te vrijen, kan niet worden verkracht" was de redenering. Tja, dat is natuurlijk wel een moeilijke kwestie.
ja als je duidelijk ziet dat ze wil stoppen is de lol er wel af.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:17 schreef _joepie_ het volgende:
[..]
Maar je relatie is uiteindelijk wel stuk, omdat je je lief tot onvrijwillige sex hebt gedwongen.. is het dat allemaal waard.. omdat je zo nodig dat orgasme mòest hebben.. is het vertrouwen in jou ineens helemaal kapot... nee dank je wel... Je moet respect voor elkaar hebben en op welk willekeurig moment ook.. nee is nee... en dan stop je... omdat je anders de ander verdriet doet en je het vertrouwen voor altijd verliest.
Wat voor nee is NEE. Daar bestaan verschillende gradaties in naar mijn idee.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:17 schreef _joepie_ het volgende:
willekeurig moment ook.. nee is nee... en dan stop je... omdat je anders de ander verdriet doet en je het vertrouwen voor altijd verliest.
Ja psies, maar dat was toch de situatie van de TS.... ineens wilde de vrouw niet meer.. reden onbekend, maar doet er niet toe.. ze wilde ineens stoppen... dan respecteer je dat gewoon... gaat tegen elkaar aanliggen en komt samen tot bedaren.... geef haar het gevoel dat ze meer is dan alleen maar een neukpop.. maar dat je om d'r geeft.... Ik zou het ook niet kunnen en op het moment dat ze "auw" zegt.. heb ik spontaan een slappe en maak me zorgen om haar....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:25 schreef Caesu het volgende:
[..]
ja als je duidelijk ziet dat ze wil stoppen is de lol er wel af.
zelfs in het heetst van de strijd als je ziet dat ze het echt niet leuk vind kan ik met niet voorstellen dat ik door zou kunnen gaan - instant slappe denk ik.
weleens gehad dat ik haar in een ingewikkeld standje opeens heel erg pijn deed - ik raakte inwendig iets ofzo denk ik.
toen was alle geilheid echt in één keer weg. (was niks ergs aan de hand trouwens bleek).
Dat ga je dus goedmaken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:37 schreef Kamphuys het volgende:
Mensen, bedankt voor deze SCHITTERENDE discussie hierboven, ik heb echt genoten en spijt tot aan m'n tenen dat ik er niet bij was vannacht
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:17 schreef Phalanxxx het volgende:
Jij bent een vies meisje![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:05 schreef FuifDuif het volgende:
Dafjedaf wel ja. Die houdt wel van ranzigheden.
Het was schandalig! Niet nader te noemen personen hebben zich tijdens de discussie van vannacht duidelijk kenbaar gemaakt als geen geschikte en waardige discussiepartners. Maar ik denk dat ik ze uiteindelijk wel overtuigd heb.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:37 schreef Kamphuys het volgende:
Mensen, bedankt voor deze SCHITTERENDE discussie hierboven, ik heb echt genoten en spijt tot aan m'n tenen dat ik er niet bij was vannacht
Altijd in jezelf blijven geloven...quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het was schandalig! Niet nader te noemen personen hebben zich tijdens de discussie van vannacht duidelijk kenbaar gemaakt als geen geschikte en waardige discussiepartners. Maar ik denk dat ik ze uiteindelijk wel overtuigd heb.
Wat dat betreft ben ik 100% lesbisch... Alleen vrouwen bij mij in bed...quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
NEE= NEE sim-pel...
alleen wat jammer dat oestrogeen en testosteron elkaar zo slecht begrijpen
wat die rechter ook zegt/denkt/vind ik vind het fout als 1 van de 2 net voor of tijdens de daad wil stoppen dien je dat te respecteren, ik heb respect voor de wet maar ben het niet met alles eens...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:08 schreef Limsdealer het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens ergens gelezen over een voorval, het was: een vrouw had eerst toestemming gegeven aan een man om te vrijen, maar ze zei ineens dat ze toch niet wilde. De man ging echter toch door - tegen haar zin dus.
Later had hij zichzelf aangegeven, maar hij werd vrijgesproken door de rechter. "Wie begint te vrijen, kan niet worden verkracht" was de redenering. Tja, dat is natuurlijk wel een moeilijke kwestie.
ja je hebt wat gemist hoor was superrrrrrr hahahaquote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:37 schreef Kamphuys het volgende:
Nough: "Never discuss with an idiot, he'll just pull you down to his own level and beat you with experience"quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het was schandalig! Niet nader te noemen personen hebben zich tijdens de discussie van vannacht duidelijk kenbaar gemaakt als geen geschikte en waardige discussiepartners. Maar ik denk dat ik ze uiteindelijk wel overtuigd heb.
hehe... ik had het zelf niet beter kunnen zeggen..quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
Nough: "Never discuss with an idiot, he'll just pull you down to his own level and beat you with experience"
mocht ik niet meer met jou in discussie gaan dan weet je waarom![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |